PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 150zat akü bitiriyor ve ayak marşı sertleşiyor.



SezginYes
28 Ocak 2009, 14:01
Öncelikle bu forumda çok yeniyim. Dolayısıyla sorunu buraya yazmadam önce 30 TL'yi gözden çıkarıp servisini aradım bile. Soruna gelince;

Motosikletimin aküsü özellikle işyerimde beklerken çok çabuk bitiyor. Evin kapısında ise geceden sabaha kadar zerre akü bitmiyor. Motosikletten anlamayınca da klasik olarak çevre şartlarını yorumlayıp muhtemelen nem oranlarından diye düşünüyorum.

En son aküsünü şarj ettirip motosikletimi çalıştırıp beklemeye karar verdiğimde ilkinde 5 dakika sonra stop etti. Hemen peşinden çalıştırdığımda 30 saniye içinde stop etti. Ve sonra bir daha çalışmadı.

Merak ettiğim
1- akü 3-5 çalıştırma ile biter mi?

2- akü bittince ayak marşı neden sertleşir? Kırılacak gibi sesler çıkarır. Taze dolu akü bağlandığında neden ayak marşı yumşar? YAda bu tesadüf mü başka birşey mi var?

4- Motoru bir kere düşürmüş olmam sonrası 2 kere bakıma girmiş olması ve 2 ay düzgün çalışması düşmeden kalma bir arıza olmayacağını gösterir mi?

5- Servisine akü bozuk değiştirilsin dediğimde değiştirme işlemine başlanması, servisin art niyetli olduğunu mu gösterir?
Oysa arızalı diye serviste bekleyen motor 30 TL taşıma ücreti + 5 TL akü şarj masrafı almış sağlam diye teslim edilirken akünün değişmesine dair birşey söylenmemişti. Hatta motoru almaya gittiğimde motor akü ile el marşından çalışmayınca ayak marşı ile çalıştırılıp bana sağlammış gibi teslim edilmeye çalışıldı.
Servisine akü bozuk değiştirilsin dediğimde değiştirme işlemine başlanması, servisin art niyetli olduğunu mu gösterir?

6- Aslında çoğu sorunum bir sabah motor çalışmayınca, servisin gelip buji değiştirmesi ve karbüratör ayarını değiştirmesi ile başladı. Böylece 20 dakikadan fazla çalıştıysa, motorum çok zor rolantiye geçer olmuştu. Onunla bir alakası olabilir mi?

Sorularıma kısmen yada tamamen cevap vereceklere şimdiden teşekkürler. Sonuç olarak servisine biraz daha para gidecek fakat buradan alacağım cevapla en azından sorun devam edecek mi yoksa ne olacak o konuda fikir sahibi olmuş olacağım.

poyraz010
28 Ocak 2009, 14:04
ayağın sertleşmesi veya gevşemesini sibop ayarından diye biliyorum benimkide aşırı gevşekti sibop ayarı dedi ben hala yaptırmadım..:bounce::farao:

mach1
28 Ocak 2009, 16:13
Akü kaç senelik birde farın ampulleri watını oynadınmı

vıceroy
28 Ocak 2009, 21:34
Benim zat 2006 model,aküsünü geçen hafta değiştirdim 9 amper 12 volt kuru akü 45 ytl. 2 senede ömürleri tükeniyor ve özellikle havanın ısısından kolay etkileniyorlar. Ayak marşında kolçak her iki durumda aynı sertliktedir.Boşluğunu alıp yükleneceksiniz. Servise gittiğinizde olmazsa dişlileri biraz yağlatabilirsiniz. :cat:

enginogurlu
28 Ocak 2009, 22:23
aküyü değiştirirsen sulu akü almanı tavsiye ederim ayak marşının sertliğiyle akünün alakası yok istop etmeside aküden değil karburatorden olabilir çünkü çalısırken şarj ediyor kendini

SezginYes
04 Şubat 2009, 21:02
1- akü 3-5 çalıştırma ile biter mi?
1- Akü 3-5 çalıştırmayla bitmez. Fakat konu hakkında fazla cahilsen bunu burda kimse söylemez. Sonuç fabrika çıkışı akü bozukmuş. Garanti kapsamında değiştirildi.


2- akü bittince ayak marşı neden sertleşir? Kırılacak gibi sesler çıkarır. Taze dolu akü bağlandığında neden ayak marşı yumşar? Yada bu tesadüf mü başka birşey mi var?
2- Bu bir tesadüfmüş. Ayak marşında (aldığım günden beri varolan arıza) bir iki diş kırıkmış. Garanti kapsamında değiştirildi. Ben de her motorun ayak marşında böyle şeyler olabilir sanıyordum.


4- Motoru bir kere düşürmüş olmam sonrası 2 kere bakıma girmiş olması ve 2 ay düzgün çalışması düşmeden kalma bir arıza olmayacağını gösterir mi?

4- Düştüğünde sadece fren farı muşir bağlantısı çıkmıştı. Ondan sonra başkada birşey olmamış demekki.


5- Servisine akü bozuk değiştirilsin dediğimde değiştirme işlemine başlanması, servisin art niyetli olduğunu mu gösterir?
5- Evet servisin iş yapmadan para almak için her yolu denediğin gösterir. Çünkü 20 gün önce buji değişmişti. Şimdiki bakımda da yağ ve buji değişimi için para aldılar.
Servisine akü bozuk değiştirilsin dediğimde değiştirme işlemine başlanması, servisin art niyetli olduğunu mu gösterir? Yani adamlar önce bir soruyorlar sıfır motor mu?
Eğer evet derseniz (ki demeseniz ne yazar, km sayacı orda) hiç bir şeyi ile ilgilenmiyorlar. İlk iki bakım için gittiyse bir iki saat bekletip gönderiyorlar. Ama aküden dertliyseniz sadece aküyü şarj edebiliyorlar. O kadarcık iyiliği yapıyorlar yani.


6- Aslında çoğu sorunum bir sabah motor çalışmayınca, servisin gelip buji değiştirmesi ve karbüratör ayarını değiştirmesi ile başladı. Böylece 20 dakikadan fazla çalıştıysa, motorum çok zor rolantiye geçer olmuştu. Onunla bir alakası olabilir mi?
6- Yine servisi suçlu. Çünkü yapılan işlemlerde bununla ilgili bir şey yazmamışlar. Ama rolanti ayarını mükemmel şekilde yapmışlar.

Yalnız sözlü olarak motoru aldığım ilk günden beri ayağımın altından gelen pat pat sesini düzelttiklerini söylemişlerdi. Bununla bir alakası olabilir mi bilmiyorum.

DEMEKİ NEYMİŞ?
Tıpkı İlkel topluluklarda olduğu gibi tecrübeleri yaşadıkça (ve paraları bastıkça) öğreneceğiz herşeyi.

Kazasız belasız günler dileğiyle
Kalın Sağlıcakla

poyraz010
04 Şubat 2009, 21:09
kendin sordun kendin cevapladın yahu :):)

OGLUMVE BEN
04 Şubat 2009, 21:46
1- Akü 3-5 çalıştırmayla bitmez. Fakat konu hakkında fazla cahilsen bunu burda kimse söylemez. Sonuç fabrika çıkışı akü bozukmuş. Garanti kapsamında değiştirildi.

2- Bu bir tesadüfmüş. Ayak marşında (aldığım günden beri varolan arıza) bir iki diş kırıkmış. Garanti kapsamında değiştirildi. Ben de her motorun ayak marşında böyle şeyler olabilir sanıyordum.

4- Düştüğünde sadece fren farı muşir bağlantısı çıkmıştı. Ondan sonra başkada birşey olmamış demekki.

5- Evet servisin iş yapmadan para almak için her yolu denediğin gösterir. Çünkü 20 gün önce buji değişmişti. Şimdiki bakımda da yağ ve buji değişimi için para aldılar.
Servisine akü bozuk değiştirilsin dediğimde değiştirme işlemine başlanması, servisin art niyetli olduğunu mu gösterir? Yani adamlar önce bir soruyorlar sıfır motor mu?
Eğer evet derseniz (ki demeseniz ne yazar, km sayacı orda) hiç bir şeyi ile ilgilenmiyorlar. İlk iki bakım için gittiyse bir iki saat bekletip gönderiyorlar. Ama aküden dertliyseniz sadece aküyü şarj edebiliyorlar. O kadarcık iyiliği yapıyorlar yani.

6- Yine servisi suçlu. Çünkü yapılan işlemlerde bununla ilgili bir şey yazmamışlar. Ama rolanti ayarını mükemmel şekilde yapmışlar.

Yalnız sözlü olarak motoru aldığım ilk günden beri ayağımın altından gelen pat pat sesini düzelttiklerini söylemişlerdi. Bununla bir alakası olabilir mi bilmiyorum.

DEMEKİ NEYMİŞ?
Tıpkı İlkel topluluklarda olduğu gibi tecrübeleri yaşadıkça (ve paraları bastıkça) öğreneceğiz herşeyi.

Kazasız belasız günler dileğiyle
Kalın Sağlıcakla

bu bir hafta sana çok şey öyretmiş :bounce::wiinkk::rendeer:

gursus
04 Şubat 2009, 23:19
arkadaşlar ben bi soru sorayım ozman başlık açıp kirletmeyim hazır konusu;
mondial 151 rs scooterimı 2006 da aldım ve yaklaşık 2 yıl binmedim şimdi bu yıl ehliyetimi almamla beraber başladım binmeye alalı 3 yıl oldu aküsü akşam mesala 1-2 saat farlarım açık dolaşayım sabah bastığımda en fazla 2 kere basıyor sonra bikaç saat sonra basınca bikere daha basıyor topluyor kendini ama ben bu aküyü bu olanlardan önce motoru çalıştıcam derken daha öncelerden bikaçkez bitirip şarz ettirmiştim ayrıca bazen marş düğmesine basıyorum sağtarafta rotor varya ordan tık yapıyo ses geliyo basmıyo yada hiç tepki vermiyor bazende birden anında canavar gibi alıyor acaba marşmotoruyla alakalı bir durumda olabilirmi?

karafetva
08 Şubat 2009, 00:33
Selamun aleyküm
Sorunlr yaşamış olan arkadaşa Allah(c.c.) yardım etsin.
Servis olsun veya başka tip ticaret ortamlarında insanın kendisini hiç bırakmaması hep işinin peşinde denetler hesabını almaya çalışır olması gerekir. Ve de diğer insanların özellikle işten anlayan birbirinin derdine ortak olabilen insanların destek olup hakkı savunması gerekir.
Servis yapttığı bir önceki işten sorumludur. Arızaya farklı br çözümü gösterip kendisi de emin olmadan uygulasa zarara ortak olmak zorundadır. Yanlış çözümlerde her zaman zarara 100 de 100 ortak olmayabilir ama belirli bir oranda mesuldür. Tabii haksızlık yapılabilir insanın güücü yetmeyebilir ama elbet bir gün hesabı sorulur.
Sezgin Bey demişsiniz ki cahilseniz kimse söylemez. Bilgiyi vermeyen söylemeyen bir şey kazanamaz kişiliğini zayıfatır ve de verdiği zarardan mesull bir durum oluşturur.
Akü bildiğim kadarıyla daha doğrusu bir yerde çalışmayan bir motoru denenirken gördüğüm kadarıyla uzun müddet marş basıyor. Marşın sertleşmesi iki zamanlı motorlarda platin ayarından kaynaklanabilir. Muhtemelen dört zamanlılardan da olabilir. Erken ateşleme ile siz marşa basarken piston ölü noktayı geçmeden geri tepki yani sizin basma yönünnüzün tersine bir tepki gösterir Bu da setleşme olarak bahsedilebilir.

, Hayırlı günler