PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : giderken akü kutup başı çıkarsa?



n61l
26 Ocak 2009, 22:54
motor giderken akü'nün eksi kutup başının çıkmasının bi zararı olur mu? (vidası biraz eğreti oldu da :P)

osmaniyeli
26 Ocak 2009, 22:56
hayır olmaz ben bilerek çıktı oradan biliyom:P

mhrrmkpnr
26 Ocak 2009, 22:57
motoruna baglı eger elektronik sistem varsa motorunda durur motor yok karburatorle calışıosa sadece far sonebilir yada korna vs işte..

babaçi
26 Ocak 2009, 23:27
motoruna baglı eger elektronik sistem varsa motorunda durur motor yok karburatorle calışıosa sadece far sonebilir yada korna vs işte..

aynen böyle oluyo :cat:

digi_boy26
26 Ocak 2009, 23:40
aküsüz bile çalışır motorlar :) motor aküsü sadece marşı döndürmeye yarar. bir cbf150, aküsü olmadan çok zor çalışır :P ama ybr 125in ayak marşı vardır :cherry:

ExTReMa
27 Ocak 2009, 00:01
Motoruna bağlı
Eğer motorunun ateşleme sistemi aküye gerek kalmadan volantın içindeki bobinlerle kendini besliyorsa kutup başını çıkarsanda çalışmaya devam eder
Ama eğerki sistem aküye gerek duyarsa yani alt sargılar sadece şarj çıkışı veriyorsa motor ya stop eder yada aptal çalışır nedenide akü yerine sadece konjektörden gelen elektrik ile çalışmasıdır.

CBA
27 Ocak 2009, 00:02
gıderken cıkması hıc bıseyı etkılemez ama calıştırcagın Zaman sorun olabılır,tabı ayak pedalın varsa o da olmaz

cagatay_hepsen
27 Ocak 2009, 00:24
hyolar aküsüz çalışıyor tecrübeyle sabittir:mrgreen:

KoroqLu14
27 Ocak 2009, 00:50
Bazı motorlarda bu Farkli arkadasım.Eger motor giderken kutup bası cıktıgını fark ettirecek şekilde bi calısma oluosa kutup baslarını bi şekilde sık.Eger kutup bası cıkmıs normal calısma varsa indiginde kontrolde kutup bası çıkmıs gördüysen demekki aküsüz calısıomus ama Far sistemi kapanır tabi:D Bazılar aküyü söktügünde calısmaz.. Bazıları calısır. Akü boşta olsa bozukta olsa akü mutlaka olmalı diyorum..

babaçi
27 Ocak 2009, 01:30
Bazı motorlarda bu Farkli arkadasım.Eger motor giderken kutup bası cıktıgını fark ettirecek şekilde bi calısma oluosa kutup baslarını bi şekilde sık.Eger kutup bası cıkmıs normal calısma varsa indiginde kontrolde kutup bası çıkmıs gördüysen demekki aküsüz calısıomus ama Far sistemi kapanır tabi:D Bazılar aküyü söktügünde calısmaz.. Bazıları calısır. Akü boşta olsa bozukta olsa akü mutlaka olmalı diyorum..

çok iyi anlatım :cherry:

takendy
27 Ocak 2009, 10:21
çalıştırılmış motorda artık aküye gerek kalmaz
tâki tekrar çalıştırmak istediğinde ayak pedalında yoksa işte sorun o zaman başlar

bahadinli
27 Ocak 2009, 10:32
motor calısırken aku bası cıkmıssa motor da guzel calısıyorsa...bilki motorunun sarjında hiçbi sorun yok...10 numara sarj edıo motorun....

ibrahim16
27 Ocak 2009, 10:46
Motoruna bağlı
Eğer motorunun ateşleme sistemi aküye gerek kalmadan volantın içindeki bobinlerle kendini besliyorsa kutup başını çıkarsanda çalışmaya devam eder
Ama eğerki sistem aküye gerek duyarsa yani alt sargılar sadece şarj çıkışı veriyorsa motor ya stop eder yada aptal çalışır nedenide akü yerine sadece konjektörden gelen elektrik ile çalışmasıdır.

Akünün devrede olmaması durumunda bazı motorların çalışmasını pek etkilemez ama motor devrine orantılı olarak akımın çok veya az olması lambaları fazlasıyla etkiler yüksek devirde ampuller patlayabilir.

extreme1925
27 Ocak 2009, 11:31
ana sigorta atar , bir kere başıma geldi :cat:

yucika
27 Ocak 2009, 12:13
Bu sorunun cevabı "motoruna göre değişir" olacak.
Genellikle küçük hacimli motorlarda ufak bir şarj dinamosu (veya alternatör) kullanılıyor. Bunun sebebi büyük olanların motora fazla yük bindirmesi ve zaten az olan gücü sömürmesi. Bu durumda küçük hacimli motorlar rölantide iken bir miktar akü takviyesine ihtiyaç duyabiliyorlar. Devir düştüğü zaman stop ediyorlar. Büyük hacimli motorlarda ise ihtiyacın üzerinde bir dinamo olabilir ve akü kutup başı çıksa bile sorun olmaz. Ancak bu motorlarda bile elktrik donanımını kullanırken sorun olabilir. Yani motor sorunsuz çalışsa bile farları yakınca sorun olabilir.

E-M-R-E
27 Ocak 2009, 15:48
10 kuruş luk vida için ne bu topic şindi :mrgreen: nalbura gir usta diğer vidayı götür aynısından al bi tane kafan rahat olsun. ..

n61l
27 Ocak 2009, 20:27
İşte nalbura gidene kadar, bi şey olur mu diye merak ettim :) mesela bi arkadaşın sigortası patlamış vs.

Cevaplayan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Vidayı bulup bağlantıyı sağlamlaştırdım. Akü şarj etmiyordu :( ölçmek için çıkarmıştım. Durum hala aynı ilginç bi durum da rolantide sönük ve göz kırparak yanan farlar (gaz verince normal yanıyor) rolantide freni sıkınca güçlü yanıyor. Tam tersi olması lazım değil mi? Bu arada motor ybr 125. Bir başka ilginç durum da motor rolantideyken arka taraftan cazt cuzt (patlamaya yakın ampül sesi gibi bi ses) geliyor o da gaz verince kesiliyor. :silent:

Ramazan Can
27 Ocak 2009, 21:21
motorun markasına ve modeline göre değişir...............bazısına bişey olur bazısına olmaz...

sedat_57
27 Ocak 2009, 21:23
Bazı motorlarda bu Farkli arkadasım.Eger motor giderken kutup bası cıktıgını fark ettirecek şekilde bi calısma oluosa kutup baslarını bi şekilde sık.Eger kutup bası cıkmıs normal calısma varsa indiginde kontrolde kutup bası çıkmıs gördüysen demekki aküsüz calısıomus ama Far sistemi kapanır tabi:D Bazılar aküyü söktügünde calısmaz.. Bazıları calısır. Akü boşta olsa bozukta olsa akü mutlaka olmalı diyorum..

:queen::queen::queen::queen::queen:


İşte nalbura gidene kadar, bi şey olur mu diye merak ettim :) mesela bi arkadaşın sigortası patlamış vs.

Cevaplayan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Vidayı bulup bağlantıyı sağlamlaştırdım. Akü şarj etmiyordu :( ölçmek için çıkarmıştım. Durum hala aynı ilginç bi durum da rolantide sönük ve göz kırparak yanan farlar (gaz verince normal yanıyor) rolantide freni sıkınca güçlü yanıyor. Tam tersi olması lazım değil mi? Bu arada motor ybr 125. Bir başka ilginç durum da motor rolantideyken arka taraftan cazt cuzt (patlamaya yakın ampül sesi gibi bi ses) geliyor o da gaz verince kesiliyor. :silent:

dostum motorunda hiç bişey yok o bahsettigin ses motorda akü yokken çalişirken dinamonun sesi diye biliyorum ampül falan patlamayacak yani... ybr aküsüzde çalişan bi motor... yalniz akü yokken biraz eksik çalişiyor devir saati yok depo göstergesi yalniş gösteriyor sinyaller yanik kaliyo farlar yok parklar yok vs...


aküsüz bile çalışır motorlar :) motor aküsü sadece marşı döndürmeye yarar. bir cbf150, aküsü olmadan çok zor çalışır :P ama ybr 125in ayak marşı vardır :cherry:

illa yüzüne vurcan dimi adamlarin için rahat etmez cünkü:queen::queen::queen:

n61l
27 Ocak 2009, 22:33
:queen::queen::queen::queen::queen:

dostum motorunda hiç bişey yok o bahsettigin ses motorda akü yokken çalişirken dinamonun sesi diye biliyorum ampül falan patlamayacak yani... ybr aküsüzde çalişan bi motor... yalniz akü yokken biraz eksik çalişiyor devir saati yok depo göstergesi yalniş gösteriyor sinyaller yanik kaliyo farlar yok parklar yok vs...



Akü takılı olsun olmasın ilk çalıştırmalarda o ses oluyor, bu da akünün tamamen öldüğüne işaret heralde?

a.erbil
31 Ocak 2009, 22:51
motoru akusuz calistirmak sisteme zarar verebilir
cunku motordaki sarj dinamosu 12 volt uretmez 14.4 volt uretir
ve bu voltaj akuyu sarj etmek icin bilerek yoksek tutulur dinamonun cikisindaki aku bu voltaji 12 voltta sabitler
aku olmayinca motor devrine bagli olarak gerilim dususu veya yukselisi yasanir
buda aractaki elektronik sistemin yanlis gostermesine sebep olur ve ayrica akimi dengeleyecek bir aku olmamasi sebebiyle sistem dinamoya asiri bir sekilde yuklenir tabiki bu istenmeyen bir durumdur hicbir arac üreticisi bu durumda meydana gelebilecek zarari ustlenmez.
dedigim gibi elektronik aksamda cok pahali cihazlar oldugu icin en iyisi akusuz araci kullanmamamktir
selamlar.

Jagadam
31 Ocak 2009, 23:07
Bir soru da benden: Kabloyu aküye tutturan vidanın yumuşacık bir metalden olmasının hikmeti nedir? Kurşun alaşımlı falan sanki. Ben sökecem derken vidalardan birinin ortasını deştim. Dışı altıgen olduğu için anahtarla sökebildim ama geri takarken çok da sıkışmayacak herhalde, çünkü yer çok dar, anahtar sokmak zor. Nalburda hakikaten olur mu bu vidadan? Peki aynı boyda bildiğimiz çelik vida kullanmamın mahzuru olur mu?

motobike45
31 Ocak 2009, 23:58
ben motorumu 2 aydır aküsüz kullanıyorum

anılyuksel
01 Şubat 2009, 21:36
benim motorda hiç bişey olmadı aküsüz kullandım 2 gün ama yğksek devirlerde korna çok kısık sesle ötüyodu ama gaz kesince normal ben bu olayı çözemedim mesela farlar yüksek devirede gayet güzel yanarken kornanın az ötüşü nü hayla çözemedim ama (fazla)bişey olmaz

jeolog25
09 Şubat 2009, 01:09
Çalışır Çalışmasına ama unutmayın ki akü ilk marş için gerekli olduğu karar motosikletteki gerilimi sabit tutmak içinde gereklidir yani konjektör 14.5v gerilim verir yaklaşık olarak akü ye bağlı olduğunda da akü bu akımı sarj için kullanırken bu gerilim 12-13v arası b değerde aklır ve bu değer de sağlıklıdır ancak akü aradan çıkarsa motosiklette 14.5v civari bir gerilim olacağından dolayı özellikle elektronik aksam zarar görebilir mesela c.d.i ünitesi bu volttan ve devre göre çok değişken potansiyel farktan dolayı zarar görebilir. eğer öyle aküsüz gitmek zorunda kalırsanız park lambalarını felan açmanız tavsiye ederim o zaman bu volt aşağı düşer zarar vermez. ama farları açmayın o da çok yüklenir :)