PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yoldaki Gizli Tehlike



Gökhan
26 Ocak 2009, 13:13
http://img147.imageshack.us/img147/7270/largedm1194870558pt9dm5.jpg (http://www.motoaktuel.com)

Konu başlığı aklınızda merak uyandırmış olabilir ama gerçek şu ki yolda motosikletçileri bekleyen gerçekten büyük bir tehlike var. Öyle bir tehlike ki bunu devletin bir kurumu yapıyor. Hemde Avrupa devletlerinin çoğunda da durum böyle.

Birçok kullanıcının aklına bile gelmiyor ve ancak kaza meydana geldikten sonra ciddiye alınan ve görünen bir tehlike oluyor. Merakınızın daha da arttığını hissediyorum. Bu tehlike Yol Bariyerlerinden başka bir şey değil. Şaşırmış olabilirsiniz ancak bu bariyerlerin sebep olduğu ölümler ve ağır yaralanmalı kazalar hiç de az değil. Nasıl tehlikeli oluyor ki? Diye soran arkadaşlarımıza kısa bir açıklama yapmak istiyorum. Motosiklet kazalarında genelde ağır yaralanmalar düşmeden değil sürücünün bir yere hızla çarpmasıyla meydana geliyor. Bizzat kendi yaptığım kaza da da yere düşüp sürüklenmeme rağmen ciddi bir yaralanma geçirmemiştim. Birkaç ezik ve sıyrık ile kurtarmıştım. Ama yerde sürünürken gibip bir yol bariyerine çarpsaydım inanıyorum ki çok daha ciddi bir yaralanma (kol bacak kopması ve benzeri organ kayıpları) ile karşı karşıya kalabilirdim. Hâla da bu tehlike beni yolda beklemekte.

http://img90.imageshack.us/img90/3739/69509273uw0.jpg

Ne güzel bir yol ve viraj. Ancak yol boyu bizi takip eden bir tehlike var: Yol Bariyeri.

Peki bariyerlerin neresi nasıl tehlike yaratıyor?

Daha çok büyük kara taşıtları ve otomobillerin savrulma anında yol üzerinde kalıp çevre şartlarından meydana gelebilecek (örneğin uçurum, viyadük vb. den aşağı uçma durumu) daha büyük hasarları engelleme amacıyla dizayn edilmiş ve yollara konulmuştur. Genelde çelikten veya sertleştirilmiş kalın sactan üretilir. Ancak bu bariyerlerin alt kısmı açıktadır yani bariyer ayakları açıkta kalmaktadır. İşte açıkta kalan bariyer ayakları motosiklet kazası geçirmekte olan bir sürücünün çarpması ile giyotin vazifesi görmeye başlar. Biçilen sürücü şanslı ise sakat kalmadan hayatına devam eder. Ama genelde sonuç çok daha ağır olmaktadır.

İşte kötü bir örnek. Bariyerin ayakları açıkta. Kaza yapmış sürüklenen bir motorcu için tehlike arz ediyor.

http://img211.imageshack.us/img211/6568/73684703vt8.jpg

Çözümü nedir?

Aşağıdaki fotoğrafta olması gerektiği gibi alt kısmı kapalı çelik/sac bariyerler görmektesiniz.

http://img204.imageshack.us/img204/4403/11973876rr0.jpg

http://img529.imageshack.us/img529/4452/23268266sf6.jpg

Bu da plastik bariyer. Aslında en uygun bariyer tipi diyebilirim. Çarpma anındaki basıncı diğerlerine göre daha düşük olacaktır.

http://img264.imageshack.us/img264/2916/54099717rw8.jpg

Diğer bir seçenekte beton bariyerdir. Genelde otoban orta refüjlerinde görebilirsiniz. Ayrıca içi su dolu plastik olanları da vardır. Kısacası kesip biçme yapmayacak her türlü bariyer kullanımı motorcunun yararınadır.

http://img90.imageshack.us/img90/8707/76209291om6.jpg

Bu tarz bariyer dizaynları ile kaza anında çarparak parçalanmanın önüne geçilmiş olur.

Yurt dışında bile motosiklet kulüplerinin, derneklerinin hassasiyet ile üzerinde durduğu bu konuda maalesef ne ülkemizde ne de çoğu yurtdışı ülkesinde ciddi bir çalışma yapılmamaktadır. Yerli motosiklet kulüplerimiz olayın farkında ve üzerinde hassasiyetle durmalarına rağmen hâla bir ilerleme kaydedilebilmiş değil. Hatta geçtiğimiz aylarda motorcu bir kardeşimiz otobanda geçirdiği kazada bu sebeple kaybettik. Daha bilmediğimiz kaç tane böyle kazalar var. Yetkililerin yeni yol inşaatlarında dahi eski tip giyotin bariyerleri kullanmaya devam etmesini anlamak mümkün değil. Yetkililerin bir an önce bu duruma dur demesini diliyorum.

Bu önemli konuda yazı yazarak bir nebze olsun birşeyler duyurmaya, tehlikeye dikkat çekmeye çalıştım ve çalışmaya da devam edeceğim. İnşallah bu önemli sorun çözülür ve çok daha rahat ve güvenli motosiklet keyfimizi yaşarız.

Yolunuz açık olsun.
Hasan Alp İNAN

Not:2007 Haberidir

Moto Aktüel (http://www.motoaktuel.com/blog/index.php/yoldaki-gizli-tehlike)
Online Motosiklet Bilgi Kaynagı

Lucifercod
26 Ocak 2009, 13:17
teşekkürler umarım yetkililer bu anlatdıklarınızı duyarlar...

hanedan12
26 Ocak 2009, 13:35
sene 2009 arpa boyu yol gidilmemiş.

johnny
26 Ocak 2009, 13:44
son bi hafta icinde 2 kisi feci sekilde oldu.. 2side bariyerler sonucu cidden feci bi sekilde olduler..

yazı 2007 ye ait.... 2009 ocak ayında 1 haftada olan olayı anlattım..

2007-2009 arasında toplasak kac kisi daha bu sebeple olmustur..

isin ucu nereye varıcak.. ? yetkililerin oglu - yegeni olene kadar beklicez heralde..?

By_StaR
26 Ocak 2009, 14:12
Olay gerçekten üzerinde durulması gereken bi olay.. Abuk subuk şeyleri gündeme getirerek yetkililerin dikkatini çeken haber bültenleri acaba bu olayları neden gündeme getirmiyorlar.. Yandaş Medya oy kaybettirmek istemiyor tabi :farao:

ninjet
26 Ocak 2009, 14:40
evet denildiği gibi heralde ancak yetkililerden birinin oğlu, yegeni karısı falan ölse ondan sonra bu tip bişeyler yapılır bu ülkede... Hatta o zaman neler neler yapılır. Yoktan var edilir... Türkiye isterse HERŞEYİ yapabilecek kapasitede bi ülke ama yaşam şartlarının kalitesizliğine bak. İnsanı asıl üzende bu heralde... Umarım bu kez 2 sene sonra bişeyler değişmiş olur...

Makine
26 Ocak 2009, 14:41
Uzun zaman önce yazdığım bir yazıydı. Ne yazık ki hiç bir ilerleme yok. Hiç bariyer koymasalar çok daha iyi olacak. Birçok farklı ülkede gerçekleşmiş kazaların fotoğraflarını gördüm. İnanın bakmaya yürek dayanmaz. Bu kazalarda en büyük insan kıyımını da yol bariyerleri gerçekleştiriyor. Yetkilileri anlamak mümkün değil. Daha ucuza daha kolay (plastik bariyer gibi) yöntemler varken neden daha zor ve pahalı olanı seçiyorlar? Bunu açıklasınlar. Sunum yapsınlar, kullanma nedenlerini ortaya koysunlar da bizde bilelim.

serkanzat
26 Ocak 2009, 14:46
cok guzel bir konuya deginmissin tesekkur ederim.su an mevcut olan bariyerlerin acikta kalan kismina bir kat daha dizmis olsalar.herhalde daha az tehlikeli olacak ustteki ornek gibi(metrobus yolundaki celik halatlarida iptal edilip boyle bir sistem olmali)


Uzun zaman önce yazdığım bir yazıydı. Ne yazık ki hiç bir ilerleme yok. Hiç bariyer koymasalar çok daha iyi olacak. Birçok farklı ülkede gerçekleşmiş kazaların fotoğraflarını gördüm. İnanın bakmaya yürek dayanmaz. Bu kazalarda en büyük insan kıyımını da yol bariyerleri gerçekleştiriyor. Yetkilileri anlamak mümkün değil. Daha ucuza daha kolay (plastik bariyer gibi) yöntemler varken neden daha zor ve pahalı olanı seçiyorlar? Bunu açıklasınlar. Sunum yapsınlar, kullanma nedenlerini ortaya koysunlar da bizde bilelim.

birilerinin cebi dolacak ya .:farao:
secim zamani bu konu gundeme getirilirse belki oy kapmak icin istedigimiz bariyer sistemini doserler,:bounce:

benim arkadasim araciyla bariyere carpmisti ve kaza tutanaklari tutuldu sonucta suclu cikmisti ve bir boy bariyer icin ilgili kurum 750ytl gibi bir para istemisti yanilmiyorsam 3 tanesine zarar vermisti.diyecegim pahalida bir yontem hem pahali hem tehlikeli.
kac otomobilin ve diger araclarin icinden girip arkasindan cikmisti olenler ve sakat kalanlarda olmustu.yazik

Makine
26 Ocak 2009, 14:58
Arkadaşlar bakın Avrupa Yolları Değerlendirme Programını (European Road Assessment Programme) buldum. İngilizcesi olan arkadaşlar baksınlar. Çok güzel bir şekilde bariyerlerin nasıl olması gerektiği belirlenmiş. Daha da geliştirilebilir tabi.

Konunun ana başlığı burada.

http://www.eurorap.org (http://www.eurorap.org/news_item?search=y&ID=200)

Avrupa Yol Değerlendirme Programı - 'Bariyerler Değişmeli : Motosikletçiler için tasarlanmış güvenli yollar' (European Road Assessment Programme - Barriers to change: designing safe roads for motorcyclists) Raporu (02.12.2008) (http://www.eurorap.org/library/pdfs/20081202_Bikers.PDF)

Bu raporu en kısa zamanda Türkçe'ye çevirip (veya çeviri grubu oluşturup) bir çalışma yapacağım. Sonrasında burada durumu etraflıca tartışalım diyorum. Tartışma sonrası elde edilen fikirleri bu raporla harmanlayıp ilgili sorumlulara gönderelim. Bu konuda çalışmak isteyen veya fikri olan varsa paylaşsın lütfen.

Deryali
26 Ocak 2009, 15:16
Çok güzel bir konu devletin bu olaya el atacak vakti yok malasef seçimlerle ve ülkenin zararına çalışmakla meşguller...

AYGÜL
26 Ocak 2009, 15:23
yapacak yetkili lazım :pr:

ayrıca arkadaşlar da belirtmiş yakınlarını bu şekilde kaybederlerse belki yapılır birşeyler maalesef

DARKDIAMOND
26 Ocak 2009, 15:50
Arkadaşlar bakın Avrupa Yolları Değerlendirme Programını (European Road Assessment Programme) buldum. İngilizcesi olan arkadaşlar baksınlar. Çok güzel bir şekilde bariyerlerin nasıl olması gerektiği belirlenmiş. Daha da geliştirilebilir tabi.

Konunun ana başlığı burada.

http://www.eurorap.org (http://www.eurorap.org/news_item?search=y&ID=200)

Avrupa Yol Değerlendirme Programı - 'Bariyerler Değişmeli : Motosikletçiler için tasarlanmış güvenli yollar' (European Road Assessment Programme - Barriers to change: designing safe roads for motorcyclists) Raporu (02.12.2008) (http://www.eurorap.org/library/pdfs/20081202_Bikers.PDF)

Bu raporu en kısa zamanda Türkçe'ye çevirip (veya çeviri grubu oluşturup) bir çalışma yapacağım. Sonrasında burada durumu etraflıca tartışalım diyorum. Tartışma sonrası elde edilen fikirleri bu raporla harmanlayıp ilgili sorumlulara gönderelim. Bu konuda çalışmak isteyen veya fikri olan varsa paylaşsın lütfen.

İşte araştırma budur.:cat:.Yapamıyorsanız yapanı engellemeyin.Eline sağlık Makine.İngilizcem yeterli değil,çeviriye yardım edemem ama beyan etmem gereken bir fikiri bulursam bu başlığa veya belirlenecek ortamda paylaşmaya hazırım.Çıkacak optimum sonucu yetkililere gönderme çalışmalarınada tam destek veriyorum.Daha fazla insan kaybetmeden sonuçlandırılması gereken bir çalışmadır.
Bide bişey ekliycem,yöneticiler biz bişey istesek yapmaz ama avrupa birliği isterse çabuk çabuk hallederler.Kendi fikrime karşı olmama rağmen acaba AB'yemi taşısak olayı?

inyez1981
26 Ocak 2009, 16:33
Umarım enkısa zamanda bir care bulunur.Temennim şudurki tüm motorsiklet sitelerinin birleşip bu konu için bir kampanya başlatması her motorcunun bu kampanyaya iştirak etmesi saygılarımla.
Allah Yardımcımız olsun.

Shrieker
26 Ocak 2009, 17:12
Bence bunun Avrupa'da yapılmasına da uzunca süre engel olurlar.Çünkü motosikletletlilerin yol güvenliğinin artması demek motosiklet satışlarının artması, otomobil satışlarının da düşmesi demek.Otomobil lobileri de sonunda buna izin vermek zorunda kalacak olsalar da el altından uzunca bir süre engelleyeceklerdir.

Makine
26 Ocak 2009, 17:32
O dediğiniz ülkemizde olabilir ama Avrupa Ülkeleri gibi halkına daha demokratik davranan ülkelerde iş çok farklı. Bir defa en ufak bir hatada çok ciddi tazminatlar ödeniyor. Hele ki bir can'a mal olmuş ise yöneticilerin hapsine kadar giden bir süreç var. Kanunlar gayet güzel işliyor. Ayrıca halk şikayet edebiliyor. Şikayetler kesinlikle ve kesinlikle ele alınıyor.

Düşünün tıkalı bir drenaj yüzünden virajın için su ile dolmuş ve bu suyun içinde de çukur var. Sizin aracınızla bilmeden bu suya girdiniz ve aracınız hasar gördü. Hatta siz yaralandınız. Böyle bir davada ülkemizde bu hataya neden olan (sorumsuz) sorumluların alacağı bir ceza yok. Sanırım demek istediğimi anlatabildim. Ne zaman yapılan hataların sorumluları ağır cezaya çarptırılır ve ağır tazminatlar verilir o zaman işler yoluna girer.

vioLence
26 Ocak 2009, 18:35
teşşekkür ederiz cok güzel anlatılmış bende hak veriom kazalarda genelde organ kaybı olmasının tek sebebi bariyerlerin ayakları acıkta kalması ve bariyer boyunun kısa olması yani resimdekiler gibi sac giibi şeylerden alt tarafada konulursa yani yere 0 yapılırsa cok daha güvenli olur kazasız sürüşler herkese

SilentScream
26 Ocak 2009, 18:36
yani şu bariyerler yüzünden son 1 haftada iki kişi feci şekilde öldü , hiç zannetmiyorum ki yetkililer bu konuda düşününüp kafa yorsunlar , "aman o zaman motora binmesinler zaten şeytan icadı" diyen adamları gördüm ben , benim umudum yok bu insanlardan , olan bize oluyor maalesef...

cbr125faik
26 Ocak 2009, 19:57
bunu anlayan dusunen bı devlet olsaydı basımzda bugun zaten buralrda oluo olmazdık...umarım er yada gec bu ısı duzeltmeye baslarlar...

WOLF 81
26 Ocak 2009, 20:00
yani bize diyolarki depodaki benzini çek motorun üstüne dök çak kirbiti.
yıllardır aynı olaylar bu bariyerler hafif otolar içinde tehlikeli tedbir alan bi devlet varmı yok. ölen ölür kalan sahalar kimin ozaman.:salut:

sero35
26 Ocak 2009, 20:08
bızlerın basına gelmeden ses cıkarma huyumuz yoktur.ama yetkılıler den motor meraklısı olanlar varsa anca oyle bıseyler yaparlar

Gökhan
26 Ocak 2009, 20:39
Aslında hata bizde. Oy verirken liderlerin vaadlarına degil motosiklet geçmişlerine bakmak gerek. 2009 yılında yerel seçimlerde kim motosiklet ile 20.000 km'yi devirirse oyu ona vermek lazım:P

Hatta siyasiler için dakar türü birşeyler yapmak lazım. ss sevenler içinse pistte yarış veya drag gibi şeyler düşünülebilir.

erol 62
26 Ocak 2009, 21:00
Çok güzel bir konu devletin bu olaya el atacak vakti yok malasef seçimlerle ve ülkenin zararına çalışmakla meşguller...

deryali dostum, çok haklısın şu anda motorcular (halk) yararına olan hiç bir şey konuşulmuyor.uzun ZAMAN dan beridir böyle. şu anda ortaçağda olduğu gibi yoksullaştırılmış ve muhtaç edilmiş insanlara yardım etme üzerine dayalı bir yönetim biçimi var. ne motoru ne motorcusu herkes pantalonun cbini doldurma peşinde

Ramazan Can
26 Ocak 2009, 21:22
çok Doğru Konuşmussun... Gercekten Haklısın.. Elimizden Ne Gelirse Yapmaya Hazırım.....

Gnusher
26 Ocak 2009, 21:45
Uzun zaman önce yazdığım bir yazıydı. Ne yazık ki hiç bir ilerleme yok. Hiç bariyer koymasalar çok daha iyi olacak. Birçok farklı ülkede gerçekleşmiş kazaların fotoğraflarını gördüm. İnanın bakmaya yürek dayanmaz. Bu kazalarda en büyük insan kıyımını da yol bariyerleri gerçekleştiriyor. Yetkilileri anlamak mümkün değil. Daha ucuza daha kolay (plastik bariyer gibi) yöntemler varken neden daha zor ve pahalı olanı seçiyorlar? Bunu açıklasınlar. Sunum yapsınlar, kullanma nedenlerini ortaya koysunlar da bizde bilelim.

Hasan Abim anlamayacak bişi yok bu ülkedeki saçmalıkların, haksızlıkların ve basitliklerin altındaki hırsız zihniyetten başka bişi değil. Muhtemelen sunumları şöyle olurdu: Şimdi gidip plastik koysak.Plastik km de 50liraya mal oluyor.%200 çalsak 100lira çalabiliyoruz.Ama bir sonraki slaytımızda da görebildiğimiz gibi km de 150liraya malolan alaşımlı çelik bariyerlerimizle %100 çalsak bile 150lira kar ediyoruz.Hem oran olarak daha az çalmış oluyoruz hem de daha çok çalmış oluyorz, vicdanımız daha rahat oluyor.Hatta yakında derby samurai den ya da gillette alacağımız sponsorluk gelirleriyle yüzsüzlüğümüze yüzsüzlük katma imkanımızda var.

Hatta bu bariyerler için bazı reklam sloganları geliştirdim:

Bariyerlerimiz asla tetanoz yapmaz!

Ne gillette ne derby en iyisi devlet bariyeri!

Fazla kilolarınız için kesin çözüm!

Irak infaz suçluları için Türkiye'den bariyer talebinde bulundu!

Kurban kesim bölgeleri çevre yolu kenarına taşınırsa bıçağa gerek kalmayacak!

Yaklaşma bariyerim var, doğrarım!

Yaklaşma bariyerim var, doğrarım Allahıma(Adanalı versiyon)

Evden çıktım bir tane, bariyere çarptım 2 tane!

Kadın erkek farketmez, bariyerler affetmez!

Yazdıklarım sakın dalga geçiyormuşum gibi anlaşılmasın. Sadece dikkat çekmeye çalışıyorum. Sesini duyurmanın farklı yolları vardır. Bu konuda ne kadar hassas olduğumdan başka bir yazımda bahsettim zaten.

Bu arada ne garip bir ironidir ki tam bunca öfkeyle bunları yazarken 4-5 yıl kadar önce arabayla geçirdiğim bir trafik kazasında çelik bariyerlerin hayatımı kurtardığını anımsadım.Arabayla bariyerlere çarptık ve 7-8 metrelik köprüden bizim yerimize bariyerler uçtu.Ama orası bir köprüydü ve bu hiçbirşeyi değiştirmez.

Yol yapımında nerede ne kullanılması gerektiğini bilen bilinçli mühendislerin görevlendirilmesi gerekli. İhaleyi aldıktan sonra standart 1-2 malzemeyi usta-çırak ilişkisiyle serpiştirmeyi öğrenmiş müteahhitlerin yanında çalışan kukla mühendislerin değil.

Maverick35
26 Ocak 2009, 21:47
O turuncu renkteki, içine su konan plastik bariyerler ve en son fatodaki beton bariyerler...
Biz onlara new jersey diyoruz (neden adları böyle bilmiyorum:))

Bir arkadaş sormuş :-"Neden pahalı olan çelik bariyerler kullanılıyor, plastik bariyer kullanılmıyor" diye

nedeni çok basit arkadaşım:

Plastik bariyeri sipariş verirsin, teslim alırsın, döşersin.Sonra içine tanker vasıtasıyla su doldurursun, biri bunlara çarparsa da maksimum 100-200 TL ye bunu değiştirirsin.

Eee... İşler bu kadar kolay ve mantıklı olursa nasıl para yenecek?Yandaş müteahitler nasıl doyurulacak?

Çelik bariyer olursa; bunlar ÖBF'ye girer (Özel birim fiyat), sonra yola küçük çukurlar açılır (bariyer ayaklarının gireceği), bu çukurların kapatılması asfaltlanması...

yani keşif hazırla, hakediş hazırla...parayı al.

Daha çokkk... motorcu ölür.

Belediyeler, akılları estikçe kaldırım taşı değiştireceklerine, ölümlü kazaları azaltmak için iş yapsalar bu kazalar olmaz.

jeansatar
26 Ocak 2009, 22:06
son bi hafta icinde 2 kisi feci sekilde oldu.. 2side bariyerler sonucu cidden feci bi sekilde olduler..

yazı 2007 ye ait.... 2009 ocak ayında 1 haftada olan olayı anlattım..

2007-2009 arasında toplasak kac kisi daha bu sebeple olmustur..

isin ucu nereye varıcak.. ? yetkililerin oglu - yegeni olene kadar beklicez heralde..?



türkiye'nin bir gerçeği yakin akraba eş-dost ilişkisi
ve doğru söze ne denir...
+1

osmaniyeli
26 Ocak 2009, 22:11
arkadaşlar tam okuyamadım belki kaçırdım ama
Rahmetli Onur'un boynunu halat mı kesmiş yoksa bariyerin sütunu mu
ve vücudunda kırık varmıymış o bariyer olmasa kurtulurmuydu

mahkemeye versek aslında yolu halat bariyerli yapanları o bariyerler kalkar mı
aihm e kadar yolu var arkadaşlar

pampi
26 Ocak 2009, 22:46
Bu şehirde tesadüf yaşıyoruz.Yazılanları okudum evet bir yerden sosyal
sorumluluğa sahip organizasyonlar kurmak sadece motor kullnacıları olarak değil
T.C. vatandaşı olarak hakkımızı aramak bizim en doğal hakkımız.
Site yönetiminden de rica ediyorum bu linki ugun yerlere taşımaları ve herkesi haberdar etmleri konsunda;
http://application2.ibb.gov.tr/forms...siselForm.aspx
Ben dilin döndüğünce sorumu sordum.Lütfen sizlerde 5 dk.nızı ayırın ve bu linkten sorularınızı uygun bilr dille sorunuz.
( Sayın Yetkili,
Son 2 hafta içerisinde Metrobüs güzergahında gerçekleşen iki motosiklet kazasında kazazedelerin ikiside çelik bariyerlerde kafalarının kopması neticesi ile hayatlarını kaybetmişlerdir.
Metrobüs çalışmaları sırasında daralan şeritler,şeritlerde oluşan derin yama izleri ortadan kalkan emniyet şeridi
vs. sebeplerle pek çok tehlikeye davetiye çıkartılmaktadır.
Konu ile ilgili sorumlular hakkında herhangi soruştuma açılıp açılmadığını,
bu ve benzeri kazalarda ölüm riskinini azaltılması yönünde nasıl bir çalışma yapıldığının bildirilmesini saygılarımla arzederim.)
Bu linkten sorunlaırnızı direkt muhattablarına sorunuz.Vakit ayırıp mümkünse yazılı dilekçe ile başvurunuz.Burda sorulan sorulara nasıl bir cevap verecekler merak ediyorum.

ReD_LıNe
26 Ocak 2009, 23:44
yolda teklikeli olan bi durum daha var...
yola çizilen derin çizgiler...genelde virajlara karlı havalarda arabalar kaymasın diye yolu çiziyolar..işte onlar harbiden tehlikeli..motorun lastiğini bi kaptırınca çizgiler nereye sen oraya...
bunu yapan harbiden motosikletleri hiç hesaba katmamış :farao:

TYP-R
26 Ocak 2009, 23:56
Ben hiç umutlu değilim:(devlet bu bariyer konuda bir girişim yapsın..
Daha kullandığımız yollar çukur içinde, yamayı zor yapıyorlar.

duvpuduv
27 Ocak 2009, 00:20
devletin yetkililerinin akıllı ve planlı iş yapmaya yetkileri yok herhalde.

cobalt
27 Ocak 2009, 00:38
birilerinin akrabalarının bariyer işine girip ihale almasını beklemekten başka seçenek yok gibi

platon
27 Ocak 2009, 01:16
istanbulda, motorsiklet dahil, herhangi bir vasıta kullanan veya yaya olarak metrobüs hattı yakınlarından geçenler için büyük felaketler ile sonuçlanabilecek ÇELİK HALAT uygulamasından en kısa zamanda vazgeçilmesi,

acilen EMNİYET ŞERİDİ oluşturulması, tüm yetkililerin hem VİCDANİ hem de TOPLUMSAL sorumluluğudur.

Bir kaza anında, Gemi halatlarının koptuğunda, metrelerce uzaktaki insan ve vasıtalara neler yapabileceğini, geçmişte acı bir şekilde gördük. Ya unuttuk ya da unutmak işimize geldi !!,

Ani kalp krizi , sara, baygınlık, tani tansiyon yükselmesi veya düşmesi vs geçirebilecek sürücüler için , ani yola fırlayabilecek canlıların meydana getirebileceği karışıklık vs, için,ani teknik araç arızaları için , vs , vs, vs için EMNİYET ŞERİDİ oluşturulmalı. Aksi halde yaşanacak olumsuzluklar TAKDİRİ İLAHİ olmayacaktır!

Sayın yetkililer, LÜTFEN ama LÜTFEN çok acı felaketler yaşanmadan önlem alın.

omersirin
27 Ocak 2009, 17:47
Arkadaşlar bakın Avrupa Yolları Değerlendirme Programını (European Road Assessment Programme) buldum. İngilizcesi olan arkadaşlar baksınlar. Çok güzel bir şekilde bariyerlerin nasıl olması gerektiği belirlenmiş. Daha da geliştirilebilir tabi.

Konunun ana başlığı burada.

http://www.eurorap.org (http://www.eurorap.org/news_item?search=y&ID=200)

Avrupa Yol Değerlendirme Programı - 'Bariyerler Değişmeli : Motosikletçiler için tasarlanmış güvenli yollar' (European Road Assessment Programme - Barriers to change: designing safe roads for motorcyclists) Raporu (02.12.2008) (http://www.eurorap.org/library/pdfs/20081202_Bikers.PDF)

Bu raporu en kısa zamanda Türkçe'ye çevirip (veya çeviri grubu oluşturup) bir çalışma yapacağım. Sonrasında burada durumu etraflıca tartışalım diyorum. Tartışma sonrası elde edilen fikirleri bu raporla harmanlayıp ilgili sorumlulara gönderelim. Bu konuda çalışmak isteyen veya fikri olan varsa paylaşsın lütfen.


Böyle bir çalışma çok iyi olur, ben de çeviri grubunda yer almak isterim..Öyle anlar oluyor ki vasıta yoldan çıksa ne mala ne de cana zarar gelecek.Örneğin viraji dönerken yoldan çıktınız,araç yoldan çıksa kimse bir şey olmayacak, sırf "vasıtayı otoyolda tutma hastalığı" yüzünden bariyerle insanları öldürebiliyor.Yolları inşaa eden mühendislerle,avrupada kullanılan "kullanıcı dostu" bariyerlerin maliyeti hesaplanmalı,illa ki birileri bundan nemalanacaksa, bu bariyerlerin kara yollarında kullanılması sağlanarak nemalanılsın.Bu, büyük bir çalışma ve projedir.Bir ucundan tutmak lazım.Karayollarıyla, emniyetle, belediyelerle, millet vekilleriyle iletişime geçilmeli, ve sıradan kazalardan insanların ölmesinin, uzuv kaybının önüne geçilmeye çalışılmadır.İşin ucundan tutmak lazım, böyle olmaz..esenlikler dilerim.lütfen kasksız,eldivensiz vb.olmadan motosiklet sürmeyin.Kuş isimli araçlardan, dolmuşlardan ve taksicilerden uzak durun.Göz temasını kaybetmeyin.Vasıtasınızı başka insanların varlığın da hesaba katarak kullanın!

motor18
30 Ocak 2009, 16:31
teşekkürler umarım yetkililer bu anlatdıklarınızı duyarlar...