PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Silindir büyütme YARDIM!



osmaniyeli
05 Ocak 2009, 20:27
arkadaşlar 150cc çin malı racing motorumu 185cc yapmak için silindirden aldırıp piston atmayı planlıyorum yapan arkadaşların motoru bayağı hızlı
Fakat fabrika çıkışı 185 cc kadar hızlı mı acaba

sorun
duyduğuma göre orjinal fabrika çıkışı silindirin alt ve üst kısmının çapı atıyorum 67mm gibiyken silindirin ortasına doğru 1mm kadar büyük olurmuş çap motor rahat çalışsın diye 68mm gibi otomobillerde bu hep böyleymiş rektefeden sonra bu bombeyi veremiyo imiş motor yenileme yapanlar siz böyle bi şey duydunuz mu

motorhocası
05 Ocak 2009, 20:31
Yok öyle bişey . Silindir düzdür, kavis verirsen zorlanarak çalışır. segman kırar.

draggy
05 Ocak 2009, 20:32
Ustası değilsen hiç kalkışma bu işe, hız o kadar istenecek bir şey değil, mazallah düşünsene o silindirlerden bomba gibi pistonların fırladığını :(

osmaniyeli
05 Ocak 2009, 20:35
ben sanayideyim burada kamyon ve oto rektefiyecileri var oto ve kamyonda silindirin ortası biraz daha yayvan boşluklu diyolar benim sormak istediğim bir noktada bizim çin malı motorlarda fabrika vermişmidir bu silindir ortası rahatlamayı

loveliness
05 Ocak 2009, 20:39
Yok öyle bişey . Silindir düzdür, kavis verirsen zorlanarak çalışır. segman kırar.

bence arkadaşın dediğine göre zorlanacak bişey yok aksine bol çalışır o zamanda ne olur bilmem büyük ihtimal yağ yakar ,benzin yağa karışır, çalışmaz...

barrokas
05 Ocak 2009, 20:46
sen pistonu al silindiri sök.ve sanayiye götur yada iyi bir usta bul,o zaten gereken herşeyi yapar.yaptıramıyorsan buraya gel yardımcı olurum sana

motorhocası
05 Ocak 2009, 20:47
bence arkadaşın dediğine göre zorlanacak bişey yok aksine bol çalışır o zamanda ne olur bilmem büyük ihtimal yağ yakar ,benzin yağa karışır, çalışmaz...

Bence de bilmediğin hususlara dalma kardeşim, sıkıştırma ne kadar verimli ve kayıpları ne kadar az ise motor gücü o ndenli yüksek olur tamam mı canımın içi:queen:

osmaniyeli
05 Ocak 2009, 20:50
@barrokas
teşekkür ettim sağol yapmak sorun değil de motor yenilemeci var burada.
bu silindir ortasında rahatlama olayı işte tekrar söylüyorum var mı motorsikletlerde

@motor hocası tamam ciğerim de sen benim bilmediğimi nerden anladın:)

loveliness
05 Ocak 2009, 20:53
Bence de bilmediğin hususlara dalma kardeşim, sıkıştırma ne kadar verimli ve kayıpları ne kadar az ise motor gücü o ndenli yüksek olur tamam mı canımın içi:queen:

ama arkadaşın dediğine göre 67'den 68'e çıkmış sıkıştırma olmuyo ki bol çalışmıyo mu?

roadmaster
05 Ocak 2009, 20:54
Arkadaşım meslekte tamı tamına 25 yılım var.Bunun 15 yılıda kendi atölyemde geçti ne amerikanı ne japonu ne almanı hiçbir motorda böle sistem yok.Silindirler üsten aşşağıya kadar aynı ölçüde olurlar ama calışmış yıpranmış motorlarda silindirlerde ovelliğe rastlıyoruz budurumuda sıkıştırma oranları düşer motor kolay calışma alışkanlığını kaybetmeye başlarve yağ yakar silindirler rektifiyeye girerek düzeltilir eski çalışma ve sıkıştırma oranlarına geri döndürülür

osmaniyeli
05 Ocak 2009, 20:55
evet haklısın o zaman 0.25 veya daha az diyelim

motorhocası
05 Ocak 2009, 20:55
Bikere sana demedim karıştırdın. :mrgreen:Silindirin rahatlaması diye bişey kesinlikle yok:cat: Sanki ben yenileştirmedim. Krank mili,kam mili ,honlama silindir rektifiye daha sayam mı:queen:

osmaniyeli
05 Ocak 2009, 20:59
var diyen baba yiğit bekliyorum hadi admin nerdesin yetiş:)

loveliness
05 Ocak 2009, 21:00
tamam hocam kızma yha:D bilmemek değil öğrenmemek ayıp hani ben öle söledim sadece bence diyede yazdım zaten:queen:

motorhocası
05 Ocak 2009, 21:03
tamam hocam kızma yha:D bilmemek değil öğrenmemek ayıp hani ben öle söledim sadece bence diyede yazdım zaten:queen:

Kardeşim teker teker gelin birinize yazıyom biriniz ben doğuştan yenileştirmeciyim diyonuz, beynimi yediniz bee:queen:

hurricane_cbr
05 Ocak 2009, 21:03
neler oluyo burda ya :mrgreen: kim neyi değiştiriyo açıklayın :queen:

osmaniyeli
05 Ocak 2009, 21:05
yok arkadaşlar kızma olmaz bu sitede zaten ama arkadaşlar lütfen bizraz daha alçak gönüllü yazalım lütfen yok olmaz diye değil de ben bilerek olmuyor şeklnde
konuşurrsak hoş olur biz de moto dan anlıyoz ama illede bunu göstermek için çabalar gerekmez bence

motorhocası
05 Ocak 2009, 21:08
15 senedir bu motorun içindeyim valla ilk sende duydum:)

osmaniyeli
05 Ocak 2009, 21:11
hocam lütfen yanlış anlama ama tarzın hoş değil
ben de nickimi motor profesoru koyacam ahanda

loveliness
05 Ocak 2009, 21:16
:farao::farao::farao::farao::farao:

motorhocası
05 Ocak 2009, 21:20
+katılıyorum bende bi soru sordum ama çok dalgacı bi tavırla cevap aldım madem faydası yok bi daha girmem bu siteye....

Anlaşılır bir dille yazmıyosun sorunu bide tavır yapıyon, ne dedim ki kaprisli, yürü anca gidersin.:queen:

barrokas
05 Ocak 2009, 21:37
bak kardeşim silindir pistondan 1mm büyük olursa zaten o motor bitmiş demektir,nedenmi yağ piston sekman silindir arasına girerek oradaki mikrometre ile ölçülebilecek kadar küçük olan boşlukları doldorup bir nevi conta görevi görür,


ve dediğin ölçüdeki (67mm piston 68mm silindir,vs)bir boşluk yada pistonu rahatlatma diye bir şey yoktur.olsa olsa o dediğin rodaj dır,ama dediğinin rodajlada alakası yok ,,


bence seni makaraya almışlar yada bunu söyleyen bir tamirci ise söyle ona sitemize üye olsun

osmaniyeli
05 Ocak 2009, 21:40
sağol
evet araya düzelttim 1mm değil 0.25mm yazdım 1-2 mesaj ötede
acaba kullanılan motordamı oluşuyor bu boşluk orta kısımda

mach1
06 Ocak 2009, 00:03
Hadi onu taktın diyelim yazın motor ısınacak ısındığı zaman piston sarma olayı var onun için motorun önüne yağ soğutucusu tak:cherry:(Yağ pompana baktır yeterlimi yetersizmi diye):cat:

Şenonar
06 Ocak 2009, 00:10
Arkadaşım senin dediğin olay silindir üst kapak taşlama deniyor silindir bir aşağı bi yukarı gittiği için üst kapakta biraz daha yer açıyorlar silindir biraz daha fazla çalışıyor ama bu 2 zamanlı motorlarda işe yarıyor diye biliyorum arabalarda sorun olmuyor ama 4 zamanlı motorda ne olur bilmem hiç deneme bence motorunu yersin :cherry:

++ bilgi
Bu bilgiler hem araba hem motor için geçerlidir :cherry:

Kapak taşlama;

Araba hararet yapar yada üst kapak contasini yakar ve böylece üst kapak ve silindir bloğunun birleştigi nokta yamulur. Bu yamulmayi almak ve kapagi ve bloğu tam olarak birbirene yapışması için kapak ve blok tornaya alınır ve düzleme işlemi yapılır.

ikinci bir mevzu sağlıklı bir motora bizim gibi kanı kaynayan insanlar biraz daha performans vermek için silindir kapağının yatay olarak yüksekliği azaltılır.

Bunun sebebi silindir kapağındaki yanma odasinin hacmini biraz daha küçültmektir. Çünkü silindir kapağı ile blok arasina koyulan conta yüzünden silindir kapağındaki yanma odasinin hacmi biraz daha büyür ve sıkıştırma oranı düşer buda performansı düşürür.

bunun içindirki sıkıştırma herşeydir kaidesince elde fazlada para olmayinca silindir kapağı ve blok taşlanır piston sıkıştırma esnasında yanma odasına birazdaha yaklaşır ve böylece sıkıştırma artar...


Zararları varmıdır?

Tabiki vardır. Siz bu işlemi yaparak silindir kapağını taşladıktan sonra kapak zayıflar ve birkaç zaman sonra bir hararet yada conta patlaması olursa birdaha kapağı düzeltme şansınız olmaz çünkü siz o hakkı zaten kullandınız.

Teorik olarak her silindir kapağının binde kaç taşlanabileceği uzman kişiler tarafindan bilinir ama her model arabanin kapağını bilmek biraz araştırma işidir..... Bunu high performance motor yapan firmalar bilirler.

Endurocu01
06 Ocak 2009, 00:19
motorun cc sini arttırmak için önce senin silindirin buna müsaitmi, ne kadar alabilirsin hadi 0,5 mm aldın örnek silindirin çapı 45mm idi 45,5 oldu yani genişledi dolayısı ile pistonunda çapı büyüyecek bu çapta piston bulabilecekmisin öne bunu araştır,eğer usta bulamazsan yardımcı oluruz

Şenonar
06 Ocak 2009, 00:21
motorun cc sini arttırmak için önce senin silindirin buna müsaitmi, ne kadar alabilirsin hadi 0,5 mm aldın örnek silindirin çapı 45mm idi 45,5 oldu yani genişledi dolayısı ile pistonunda çapı büyüyecek bu çapta piston bulabilecekmisin öne bunu araştır,eğer usta bulamazsan yardımcı oluruz

Abi Bu işi yaptırmasında yardımcı olmayın:farao: Motosiklet sürücüsü bi kardeşimizin göz göre göre motoruna zarar vermesini kaldıramam:bounce:

5-10 km daha fazla hız için motorunu patlatıcak:salut:

Endurocu01
06 Ocak 2009, 00:29
SaXoFoN kardeşim çok ince ruhlusun arkadaşını düşündüğün için sağol tebrik ediyorum seni,ama korkma eğer iyi bir usta bulursa bişey olmaz,bu işler o kadar kolay değil sadece pistonla iş bitmez,motorun ciğerine kadar değişir ki buda ona 700 tl den başlar minimum,zaten o fiyatı duyunca vazgeçecek

Şenonar
06 Ocak 2009, 00:35
SaXoFoN kardeşim çok ince ruhlusun arkadaşını düşündüğün için sağol tebrik ediyorum seni,ama korkma eğer iyi bir usta bulursa bişey olmaz,bu işler o kadar kolay değil sadece pistonla iş bitmez,motorun ciğerine kadar değişir ki buda ona 700 tl den başlar minimum,zaten o fiyatı duyunca vazgeçecek

İnş. vaz geçer o koyduğum yazıyı okursa kesinlikle vaz geçer:cat:

serkanADH13
06 Ocak 2009, 00:42
arkadaşlar konu dağılmış vazıyette,

arkadaş sadece bılmek ıstedıgı sormuş,
anlaşılan başka şekılde başkalarından yanlış bilgiler dogrultusunda bir iş beklentisi içerisine girmiş,

sizin yapacagınız dogrunun ne oldugunu uslubunca anlatmak olmalı,

Endurocu01
06 Ocak 2009, 00:45
serkanADH13 gerekeni söyledik,yanlış bilgilendirdiğimide zannetmiyorum olmaz diye bişey yok ama maliyetli

Şenonar
06 Ocak 2009, 00:47
serkanADH13 gerekeni söyledik,yanlış bilgilendirdiğimide zannetmiyorum olmaz diye bişey yok ama maliyetli

+ motora zarar

ben zaten birazcık üstte uzunca bi yazıyka anlattım yapılışını ve zararlarını :cat:

demirgursel
06 Ocak 2009, 02:58
olmayacak şeyler deyil.zamanında mobilet, pejoya neler yapıyorduk :)

osmaniyeli
06 Ocak 2009, 12:39
arkadaşlar sorun silindir büyütme değildi zaten bu işlemi 100 ytl piston segman artı usta parası +100ytl silindirden aldırma ki motor yenilemeciyei ben bunu da vermeyeceğim herkes yaptırıyor silindirden alınması yetiyor bizim motorlara yaptıran çok arkadaş var tüm 125 cc çin motorsikletlere ve 150 cclere oluyor scooter hariç inanmazsanız bi motosikletçiye sorun üst kapakla filan uğraşmaya hiç gerek yok en azından bu motorlarda


selam arkadaslar.


bu arada benim motoru bi arkadaşa emanet etmiştim yurt dışı seyahatim sırasında, sagolsun o da benim motorun pistonunu falan değiştirmiş; 200cc pistonu satın alarak silindire monte etmiş:)
aman siz siz olun böyle becerikli arkadaşlara emanet etmeyin motorunuzu:)

arkadaş yazmış daha başka yapan arkadaşlar da var pek çok sorun olmuyor yani kısaca
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/29350-yuan-kuba-sj-150-23-a-74.html buradan da diğer 200cc yapan(185cc tam olarak)arkadaşları bulabilirsiniz ilgilenen varsa

Endurocu01
06 Ocak 2009, 12:50
valla ben anlamış değilim,sadece silindirden aldırırsan kompresyonda acayip düşüş olur, motor çekmez hız yapmaz sadece bağırır senin söylediğinden ben bunu çıkardım hemşerim

osmaniyeli
06 Ocak 2009, 12:51
piston ve segman atacaz ya abicim

biyel kolu değişmeye de gerek yok

zeda3000
06 Ocak 2009, 13:40
hic tavsiye etmem , zamaninda ben 150 cc 175 cc yaptim tek bir sey degisti.oda yakit tuketimi. daha cok yakit tuketmeye basladi motorum. Kendini kandirirsin. 25 cc lik bir degisim kriter degildir. 150 cc yi eger 250 cc yapacam deseydin belki bir fark gorurdun ama boyle sadece sanayi yi zengin edersin. Parani tut yeni motor al derim.Cin mali motorlara yapacaginiz teknik modifilerin hic bir geri donusumu olmaz.zaten hamuru berbat bir motor.

osmaniyeli
06 Ocak 2009, 13:46
ya yapan kişilerin motoru nasıl gidiyor bi görsen belki seninki segman sıkı veya boşluklu geçmiş olabilir
bu arada arkadaşlar bizim moto ların silindiri 50 ytl piston 15 ytl

Şenonar
06 Ocak 2009, 13:54
ya yapan kişilerin motoru nasıl gidiyor bi görsen belki seninki segman sıkı veya boşluklu geçmiş olabilir
bu arada arkadaşlar bizim moto ların silindiri 50 ytl piston 15 ytl

Arkadaşım sen kafaya koymuşsun yaptırmayı ozaman neden bizden fikir alıyosun:silent: Biz sana okadar yaptırma paranı boşa harcama motorunu yeme diyoruz sen hala yaptıran arkadaşlar var diyorsun GİT YAPTIR OZAMAN :pr::pr::pr: YAPTIRAN kişilerden yardım al burda Beni sayma ama benden büyük abilerim var kaç yıldır motor üstündeler sana yaptırma diyorlar sen gidip 2-3 kıydırık motorcunun yaptırdığı şeyleri yaptırcam diyorsun :pr::pr:

osmaniyeli
06 Ocak 2009, 13:56
benim başta yazdığım sorun bu mu bi başı oku bakalım
ARKADAŞLAR KONU KAPANDI YAZMAYALIM

Makine
07 Ocak 2009, 12:55
@osmaniyeli

Olay biraz yanlış aktarılmış. Ama anlatan kişinin haklı oldu bir nokta var. İçten yanmalı motorların silindir yuvaları ilk imal edildiğinde tamamen eşit ölçüdedir. Yani tam dairedir. Segmanlar tam olarak yuvaya daire şeklinde oturur. Motorun çalışmasından itibaren ilerleyen zamanlarda krankın dönmesiyle beraber pistonun dönüş yönü doğrultusunda bir baskılama kuvveti oluşur. Bu kuvvet dönme yönünde silindir içinde aşınmaya sebep olur. Aynı şey segman üzerinde de meydana gelir. Zamanla silindirin iç kısmında hafif bir ovalleşme görülür. Zamanla daha da yorulan ve eskiyen motor sıkıştırmada kaçırmaya başlar, güç düşer. Daha da ilerleyen zamanlarda boşluk öyle bir artar ki öncelikle hafif olmak üzere, motor yağ yakmaya başlar ve yenilenmek ister.

Motor yenileme işlemi 2 farklı şekilde yapılabilir. Bu iki yöntem yenileme maliyeti açısından ciddi farklılıklar gösterir.

1.Tamamen yeni parça kullanımı ile yenileme: Bu yenilemede silindir yuvaları (ki çakma tipli sökülebilir yapıda ise) yenileriyle değiştirilir. Beraberinde piston, segman, biyel kolu ve tüm yataklar, silindir kapak contası orijinal parçalar kullanılarak elden geçirilir. Bazı modellerde tüm blokun değiştirilmesi bile gerekebilir. Ayrıca silindir kapağı incelenir supap yuvalarındaki aşınma gözlemlenir. Gerekirse yenileme işlemine gidilir. Sökülen tüm keçeler (krank, eksantrik), contalar yenisiyle değiştirilir.

2.Eski parçaları işleyerek yenileme: Genellikle sıkça yapılan bu işlemdir. Maliyeti komple parça değiştirmeye göre biraz daha düşük olabilmektedir. Silindirler tornada güzelce işlenerek belirli sınırlar dahilinde düzeltilir. Eski yapısına kavuşturulur. Ancak düzeltme sırasında bir miktar daha incelen silindire uygun büyüklükte piston ayarlanarak segmanlarıyla beraber değiştirilir. Yataklar kontrol edilir ve genellikle tümü yenilenir. Yalnız yenileme işlemi genellikle sanayideki motor toplama ustalarında yeni yatak hazırlanarak yapılır. Doğrusu orijinal fabrikasyon yatakların kullanılmasıdır ama genelde işler böyle yürümez.

İşlemler basit anlatımla bu şekilde oluyor. Tüm bu işlemler konusunda bilgili ve dürüst çalışan ustalar tarafından yapılırsa alınan sonuçta o kadar başarılı olur.

Ek: Asıl konuya cevap vermeyi unutmuşum. Sizin yapmak istediğiniz hacim arttırma işlemi belirli sınırlar dahilinde yapılabilir. Uygun piston, biyel kolu, krank işleme veya yeni krank ile rahatlıkla bu işlem gerçekleştirilebilir. Ancak sizin yapmak istediğiniz sadece pistonun üstünü kesmek ile bu işlem olmaz. Krank balans ağırlıkları piston+biyel kolunun hareketindeki toplam ağırlığına göre ayarlanmıştır. Krank ağırlığınında işlenerek bunun yapılması gerekir. Diğer bir hususta piston üst noktasının dayanımında ciddi azalma olacaktır. Zorlamalarda pistonun çatlaması hatta kırılması bile görülebilir. En kötü ihtimal tam gazda dengesiz balansa giren krank ve bağlı ekipmanları parçalara ayrılacaktır.

İyi günler.

Makine

osmaniyeli
07 Ocak 2009, 14:39
İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim