PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : asya 150 cc scooter elektronik jikle sorunu



conem
29 Aralık 2008, 23:55
arkadaşlar bende asya 150cc scooter motor var sorunum elektronik jikle sorunu yılda 2 defa jikle değiştiriyorum servise baktırdım fakat sorun hep yenileme oldu neden bu kadar çok sok arıza yapıyor bu jikle jikle atmadığı için motor yüksek devirde çalışıyor bu konuda bir yardımınız var mı

motorhocası
30 Aralık 2008, 00:26
Jigle sarmal yay rezistanslı ve elektrikle ısınarak mı çalışıyor, sorununu tam olarak alabilirsem yardımcı olabilirim. Mesela resistans kopuyor gibi.

conem
30 Aralık 2008, 19:18
Jigle sarmal yay rezistanslı ve elektrikle ısınarak mı çalışıyor, sorununu tam olarak alabilirsem yardımcı olabilirim. Mesela resistans kopuyor gibi.

kardeşim elektronik bir sistem daha önce bozulan jiklelerden birini dağıttım ve içini inceledim anladığım kadarıyla karbüratördeki ısınan havaya göre hareket ediyor ve bu elektronik jiklenin ucunda da 2 tane kablo soketi var bu kablolar da bir bobine bağlı jikleyi kendim söktüm ve söktüğüm yerden yani karbüratörden hava geliyor tabii motor çalışınca anladığım sistem bu şekilde çalışıyor yani motor sıcaklığı karbüratörden jikleye ulaştırılıyor buna bağlı olarak jikle ateşlemeyi sanırım az veya çok olarak ayarlıyor ama neden hep arıza yapar anlayabilmiş değilim manuel herhangi bir ayarı da yok sorun da bu olsa iptal edeceğim ama maalesef onsuzda motor start almıyor

motorhocası
30 Aralık 2008, 20:10
Saçma bir servis rezilği bu,orjinal parça zırt pırt bozulmaz mutlaka onu tetikleyen bişey var o soket dediklerin rezistansa bağlıdır ve onu elektriksel bir direnç veya akım çeken ekstra bişey çalışmaz yapıyor. Arızalı yerin elektrik sistemi kablo bağlantı ekstra elektrik harcayan bişey onlara baktır. Geçmiş olsun.

conem
30 Aralık 2008, 20:39
eyvallah sağol bir daha baktırayım bakalım bu arada birşey daha sormak isterim
malum bizim scooter ların far sistemi yetersiz farları da 3 ayak dedikleri oto far ampul modelleri bu ampulleri yuvasıyla birlikte normal mobilet farına çevirebilir miyiz bir türlü orta watt larda ampul bulamadım en düşük 55 w tabii bu da akü sorunu yaratıyor en azından dediğimi yaparsam 35w motor ampulü kullanabilirim scooter larda çift far olması bir yandan iyi ama enerji problemi olması tek far lsa keşke diyor insan bulabilsem tek farlı komple motor ön kaputunu alıcam

motorhocası
30 Aralık 2008, 21:43
Ampülün hakkında yardımcı olamayacağım daha motor sahibi olamadım.

conem
30 Aralık 2008, 21:51
eyvallah sağol ilgin için teşekkür ederim

jeolog25
02 Ocak 2009, 05:13
bendede 150hs var jikleler aynı seninkiyle onun ateşlemeyle felan alakası yok o direk statöre bağlı oradan elektirik alıyo ve işin ilginç yanı devamlı elektirik alıyor yani ısınınca elektiriğini kesen bi sistem yok. bendeki son 12000 km dir bozuk ve yenisinide almadım yaz kış hep kullanıyorum bi eksikliğini hissetimiyorum :) elektirik fişinide çektim boşa elektirik çekmesin :)

Ben söküp paçalamadım çünkü elimde başka yok e karbüratördeki deiliği doldurmak içinde orada takılı kalması lazm.

Ama sanıım çalışma sıstemi söle, motor çalışınca aldığı elektirikle ucundaki iğneyi geri çekiyo ve zengin karışımı sağlıyo ama ısınınca nasıl devreden çıkıyo onu bilmiyorum dediğim gibi direk statöre bağlı yani elektiriği hiç kesilmiyor fakat eğer içinde bi ısı sensörü varda karbüratör ısınınca iğneyi bırakıyorsa orasını bilmem, tek bildiğim benim jiklenın arka pilastık kısmı ateş gibi ısınıyo başka bir işe yaramıyor iğne yi fela hareket ettirdiği yok onun için bozuk diyorum. Ama dedğim gibi olmaması benim için bir sorun değil yaz kış gayet rahat kullanıyorum tabzonda ilk çalıştırınca 5 saniye çok hafif gazla rolantide çalıştırıyorum sonra ver gazı gitsin :)
Bu arada benim toptan almayı düşündüğüm bir parça var oda emme manifoltu, orjinali 10000 km dayandı ondan sonra piyasada rialli marka olanlarından tam 4 tane daha aldım 1500 kmde bir yarılıp duruyo şimdi yine gitti ve otm motordan mondial marka olanından sipariş verdim galiba bu riallinin parçaları çok dandirik :)

conem
04 Ocak 2009, 17:29
ama aklıma takılan bir konu var şimdi malum jikle zengin karışımı sağlıyor peki biz bu jikleyi devre dışı bırakırsak karbüratöre hava girer mi girmez mi jikle ya kapalı kalırda sadece benzin yakarsa motor onu nasıl anlarız tamam şu an motorum normal bir sorun yok ama yakıt tüketimi ne olur onu bilmiyorum jikle üzerinde takılı ama soketlerini söktüm motor düz çalışıyor...

cceksi
04 Ocak 2009, 18:35
emme manifoldunu koli bandıyla sar, çok sağlam oluyor.

borahana
20 Şubat 2009, 00:33
elektirikli jikle sürekli elektirik akımı alan ve bu akım sayesinde ısınan,ısındıkça aşağıya doğru inen soğudukça yukarı doğru çıkarak çalışan bir parçadır ve bunu ani hareketlerle yapmaz yani size çalışmıyor gibi gelir.

anılyuksel
20 Şubat 2009, 20:04
benim jiklede galiba bozuk şu parçanın resmini koyunda bende değiştiriyim ben tam olarak isimlerini bilmiyorumda kusurumu maruz görün

nihat45
19 Aralık 2010, 17:28
takarken nasıl takılıyor yav. bastırsamda oturmuyor melet.

tezcan23
18 Ocak 2011, 21:00
benim sorunum tam tersi jikle çalışmıyor motor soğukken marşa basıyorum hemen istop ediyo halbuki jiklenin direk devreye girerek çalıştırması lazım ...yanlışmı?