PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorum çalışmıyor neden ?



HercuL
26 Aralık 2008, 11:42
durumu en basından anlatıyorum nedenleri ne olabilir ? Suzuki gs 500 üm var bu gune kadar yani 2 ay önce aldım en ufak sorun olmadı yer ısparta havalar iki gündür çok soğuk dun zar zor calıstı bu gun ise çalıştıramadım mars basıyor elcik var biliyorsunudur deviri fazla olsun diye acıyorum ama yemedi dışarda duruyor üzerinde bir tane branda var . Motorcuya sordum havalar cok soguk ondan calısmıyor dedi arkadasım yani sallamaz ybr vardı ama o çalışıyordu ikiside aynı yerde duruyor biri bana mantıklı bir acıklama yapabilirse sevinirim yani ybr hacmi küçük ondan mı calısıyordu gs 500 hacmi büyük ondanmı calısmıyor ? olmazsa bu gun apartmana koyup denicem yarın sabah calısırsa demekki soguktan oldugunu anlıcam malatyadan aldım oraları daha soguk aldıgım kişiye sordum ben kapalı yerde tutuyordum bişey olmuyordu dedi yada yapılması gereken nedir bilgisi olanlar paylasırsa sevinirim.

pampi
26 Aralık 2008, 12:10
Aşırı soğuklarda benim FYM250 de nazlanarak çalışır.
Jikle çekilip gaz vermeden marşa basılır.İlkinde almayabiliyor.O durumda
gaz kolu ili hafifce 1-2 kez gaz pomplayıp yeniden marşa basınca alıyor.
Jikle çekili iken gaza yüklenince boğulabiliyor.2-3 dakika tam jikle kendi halinde çalıştırıp jikleyi orta konuma yavaşça alıyorum.Mtorun ısınmasını takiben jikle tamamen kapatılır.

HercuL
26 Aralık 2008, 12:18
Aşırı soğuklarda benim FYM250 de nazlanarak çalışır.
Jikle çekilip gaz vermeden marşa basılır.İlkinde almayabiliyor.O durumda
gaz kolu ili hafifce 1-2 kez gaz pomplayıp yeniden marşa basınca alıyor.
Jikle çekili iken gaza yüklenince boğulabiliyor.2-3 dakika tam jikle kendi halinde çalıştırıp jikleyi orta konuma yavaşça alıyorum.Mtorun ısınmasını takiben jikle tamamen kapatılır.

ısparta cok souk ondan oluyor diye düşünüyorum olmadı apartmana koyucam caresi yok

E-M-R-E
26 Aralık 2008, 12:25
yaw benim scooter dışarda duruyo sabah tek basmaya gazsız çalışıyo hemde kusura bakma abi ama bi sorun var senin motorda kendini kandırma ybr çalışıyo diyosun gs500 nasıl çalışmaz bi servise göstersen iyi edersin için rahat olur ,:cat:

HercuL
26 Aralık 2008, 12:32
ybr sattım bunu aldım ev arkadasımdada bir tane scootır var 1 haftadır calıstırmadı bir seferde çalışıyor scootır farklı sogutan olduguna eminim ama bilen birileri varıdr mutlaka

TOP SPEED
26 Aralık 2008, 12:40
Başka bir problem vardır makinede,benim 25 gün çalıştırmadığım oldu kışın tek marşta alıyor ikinciye hiç gerek duymadım,bahçede garajda duruyor,soğukla alakası yok....

E-M-R-E
26 Aralık 2008, 12:42
ybr sattım bunu aldım ev arkadasımdada bir tane scootır var 1 haftadır calıstırmadı bir seferde çalışıyor scootır farklı sogutan olduguna eminim ama bilen birileri varıdr mutlaka

yaw ben istanbuldayım sen antalyada orası daha mı soğuk :mrgreen:

voyagerx
26 Aralık 2008, 12:46
Jikle çekili olduğu halde çalışmıyorsa marşa basarken bir yandan da bir iki saniye gaz vermek işe yarayabilir. Yalnız zaten jikle de çekili olduğundan motoru boğmamaya özen göstermek gerekiyor.Ben, motor bu şekilde çalıştıktan sonra gazı kesmemle stop ediyorsa 10-15 saniye daha hafif gaz vermeyi sürdürüyorum (6000-7000 devir), sonra motorun stop etmemesi için sesini dinleyerek kademeli olarak gaz vermeyi kesiyorum. Jikle açık bir iki dakika bekledikten sonra onu da kapatıyorum. Bende bazen işe yarıyor, umarım sizde de yarar.

HercuL
26 Aralık 2008, 12:46
hayır yazıyı okuamıssın şu anda ıspartaday:)ım inanılmaz soğuk

muratgergerli
26 Aralık 2008, 13:15
Motosikletin zor çalışmasına soğukların etkisi olur..

Ama şuan ve buradan ancak bir kaç teknik bilgi aktarabilirim..Yani problemine derinlemesine inemem..
Fakat motosikleti sanırım 2.el almışsın..Ve "bakım yapıldı mı ?" diye sormalıyım..

Akünü ve marş dinamosunu ehil bir Elektrik Ustasına göstert..
=> Aküyü ölçsün..
=> Marş dinamosunun kömürlerini kontrol etsin...
=> Şarj motorunu kontrol etsin..

Dipnot: Motosikleti stop edip park yaparken mutlaka benzin musluğunu
KAPALI konuma getirin.

HercuL
26 Aralık 2008, 13:18
Dipnot: Motosikleti stop edip park yaparken mutlaka benzin musluğunu
KAPALI konuma getirin.[/QUOTE]

bu dip not aklıma takıldı hocam neden benzin musluğunu kapatmak gerekiyor

muratgergerli
26 Aralık 2008, 13:28
Benzin akış sistemi manuel olduğu için karbüratöre sızarak birikme yapabilir..
Karbüratördeki benzin haznesi tam dolu olduğu zamanda şamandıra soğuklarda işlevini tam yapmayabilir..
Aslında bu dediklerim sadece soğuklarda değil gündelik kullanımlarda daima yapılması gereken bir kuraldır..
2.Dipnot: Eğer akünüz çıkarılması kolay bir şekildeyse;
akünüzü tak-çıkar başlıklı yaptırıp akşamları aküyü evinizde muhafaza etmelisiniz..

Kısacası yukarıda belirttiğim cümlenin açılımı;
"soğukların etkisi motosikletin çalışmasına olur"
değil aküyedir..Soğuklardan direk etkilenen AKÜDÜR..

HercuL
26 Aralık 2008, 13:52
anladım hocam başlıklarına bakim bir ben

motorhocası
26 Aralık 2008, 14:10
Soğukta çalışmamamanın nedeni jigledir ne biçim motorcuymuş o gittiğin hemen değiştir.

HercuL
26 Aralık 2008, 14:23
mesajları toplayıp haber vericem

jeolog25
03 Ocak 2009, 08:33
Benzin akış sistemi manuel olduğu için karbüratöre sızarak birikme yapabilir..
Karbüratördeki benzin haznesi tam dolu olduğu zamanda şamandıra soğuklarda işlevini tam yapmayabilir..
Aslında bu dediklerim sadece soğuklarda değil gündelik kullanımlarda daima yapılması gereken bir kuraldır..
2.Dipnot: Eğer akünüz çıkarılması kolay bir şekildeyse;
akünüzü tak-çıkar başlıklı yaptırıp akşamları aküyü evinizde muhafaza etmelisiniz..

Kısacası yukarıda belirttiğim cümlenin açılımı;
"soğukların etkisi motosikletin çalışmasına olur"
değil aküyedir..Soğuklardan direk etkilenen AKÜDÜR..



Lütfen yanlış bilgi vermeyin. aküyede etsisi vardır ama asıl büyük etki aküye değildir. soğuklarda marş basmasına rağmen zor çalışıyorsa aküyle felan alakası yoktur sorun suğuktan dolayı uçuculuğu azalan benzinin karbüratörden motora yeter kadar emilmemesidir ki bunun için jikle icad edilmiştir karbüratörün girişini kapatır hava girişini zorlaştırır ki zengin karışım oluşsun. Arkadaşada tavsiyem gaz vermeden jikleyi çekerek 5 10 sn marş basıp sonra hafif hafif gazı çekip bırakmasıdır eğer olmazsa kesin çozüm hava filitresini söküp damla damla benzin damlatıp marş basması eğer bir anlık bile çalışırsa sorun karbüratörde jiklede vaya hava ayarında problem var demektir. benzin damlatarak erzurumda çoook lpg regülatörü donmuş araba çalıştırdım iyi bir yöntemdir 1-2 dk öyle çalıştırabilirsen tamam olur.


Soğukta çalışmamamanın nedeni jigledir ne biçim motorcuymuş o gittiğin hemen değiştir.

ne ustası dostum usta mı var memlekette %80 ni anca anahtar tutmayı biliyo gelşme yok yenilik yok dinleme yok öğrenme yok natomermer natokafa dediklerinden yani :)

ben neler çekiyorum bi bilsen allahtan ne arabam nede motorum için hiçbirine ihtiyacım yok yoksa katil olurdum :)

yusufharun
03 Ocak 2009, 10:41
soğukta kalmış yada aküsü boşalmıştır.motosiklet belli bir zaman zarfında çalışmassa boşalır aküsü

TOP SPEED
03 Ocak 2009, 11:19
Adam marş basıyor diyor aküye mana bulmayın basıyorsa bitik değildir bunu anlamak çokmu zor yaw pes valla :farao:

yusufharun
03 Ocak 2009, 11:42
ateşlemeye dikkat et benzini kontrol et bilgilşeri uygulamaya sok

halilihsan
03 Ocak 2009, 11:52
vurdurarak denedim mi?

mach1
03 Ocak 2009, 12:24
Marşa basarken egzoza bak siyah duman çıkıyormu eğer çıkmıyorsa marsa basarken gazı pompala:)Eğer siyah duman çıkıyorsa marşa basarken tam gaz yap:cat:

muratgergerli
03 Ocak 2009, 22:15
Aslında biz bu konuyu uzun uzadıya anlatmış (anlayanlar anlamıştı) konuyu kapatmıştık..
Fakat hâlâ bizi anlamayan ve anlamaya çalışmayan, hatta anlamamak için direnenler olmuş..

İşte o direnen ve "usta yokki bu memlekette" diyen biri bile çıkabiliyor..

Lütfen yanlış bilgi vermeyin. aküyede etsisi vardır ama asıl büyük etki aküye değildir.

Bu forumda, yanlış bilgi verecek en son kişilerden biri BENİM.
Forumda bu sözü söyleyecek en son kişilerden biri de SENSİN..
.Bunu aklından çıkarma!..:)

Bak "usta yok bu memelekette" dediğin kişiler akü hakkında neler söylemişler..;


Akünün su seviyesini kontrol etmeniz, akü üzerinde kısa devreye sebebiyet verecek durumlardan sakınmanız,
yağ yakıt gibi sıvıların aküye bulaşmamasına dikkat etmeniz, aşırı ve ani sıcaklıktan ve soğuktan akünüzü korumanız,
ateşten sakınmanız akünüzün ömrünü arttıran hususlardır.


Buda linki: OKUYUN. (http://www.msxlabs.org/forum/otomobiller-arabalar/24366-otomobil-nedir-otomobil-hakkinda.html)



Bir başkası;


Erzurum’da 15 yıldır motor ustası olarak çalışan Zabit Çokgez ise akülerin yalıtım malzemeleri kullanılarak
soğuktan korunması yöntemiyle yüzde 10 fayda sağlanabileceğini kaydetti. Son günlerde eksi 26 dereceye varan
soğuk havalarda birçok aracın çalışmadığına değinen Çokgez, bakımı yapılan araçların kullanımına da dikkat edilmesi
gerektiğini belirtti. Araçların akü ve ateşleme sisteminin soğuktan etkilenmesi sonucu sürücülerin mağdur
olduğunu ifade eden Çokgez, şöyle devam etti:
“Araçlar, akşam motoru kapatılmadan önce, ışıklar ve kalorifer sistemi kapatılıp, en az 1 dakika süreyle çalıştırılmalı.
Aracın motor durdurulmadan önce çalıştırılması aküyü şarj edip, soğuktan fazla etkilenmemesini sağlıyor. Sabah araçlar kullanılmadan
önce yine belli bir süre çalıştırılıp, motor ısıtıldıktan sonra yola çıkılmalıdır.”


Buda linki: http://www.ntvmsnbc.com/news/249710.asp

Bir başka usta olmayan kişi;



Düşük Sıcaklıklar : Sıfırın altındaki sıcaklıklarda akülerin istenen verimle çalışmadıkları bilinen bir gerçektir.
Düşük sıcaklıklarda yüksek akım sağlamaya devam ederler ancak sıcaklık düştükçe dahili direnci artacağı için akü performansını etkileyecek
olan voltaj düşmeleride artacaktır. Dahili dirençler çok arttığı zamanlar akünün kutup başları arasındaki voltaj otomobilin ateşlemesi için gerekli olan
akımı öylesine yavaş verecektir ki hiç bir elektrikli cihazları çalıştıramayacaktır.

Akünün deşarj durumunda dahili dirençler yine artacaktır. Kışları akülerin zayıf olmasına sebep olan aydınlatma ve ısıtıcılardır.

Soğuk ve sadece kısmen şarjlı akülerin iyi çalışması küçük bir ihtimaldir çünkü soğukta motoru harekete geçirmek için harcanması gereken güçte
artmaktadır. Geleceği gören sürücüler kış boyunca akünün şarj durumunu kontrol ettirirler ve gerek görülürse serviste şarj ettirirler. Bu durum
özellikle kışları aracın uzun süre parkta bırakıldığı durumlarda gereklidir.

Kışları kısmen şarjlı aküler başka bir tehlike ile de karşılaşırlar. Deşarj sırasında elektrolitin özgül ağırlığı azalacaktır ve suyun yoğunluğuna yaklaşacaktır.
Buda elektrolitin donma riskini artıracaktır. İyi şarjlı aküler -56 C altında çalışırlar ancak % 50 şarjlı aküler -29 C �ın altında ve iyice
boşalmış akülerse -12 C altında iyi sonuç vermezler.

Bu da linki: http://www.efeaku.com/sss.asp


Aslında soğuk havanın aküye olan DİREK etkisi ile ilgili yüzlerce ustanın sözleri var ama şuraya kopyala-yapıştır yapmak beni yoracaktır..

Ama şu soruyu sormak beni hiç yormaz..

Verilen ve yazılan doğru bilgiye , "yanlış bilgi vermeyin" diyerek ;siz,
Lütfen doğruları saptırmayın..Yanlış bilgi vermeyin..:bounce:

bahadinli
04 Ocak 2009, 18:41
benım 88 model gs500 dısarda yata yata dondu...bozuk olmasına ragmen hemen calısıo...senkron ayarı bozuk....hava filitre gırısını kapatıp cıkleyıde acıom...marsa basınca hemen calısıo...ıyıce ısınıncada bas gıt...
benım 88 model hurdalık bıle calısıosa...senınkı nıye calısmıo anlamadım...
ben askerdeyken 2007 agustostan 2008 marta kadar yattı motor...bastım marsa 10 sn ye calıstı...ank nın kuru ayazınıda unutmayın..ve motorun bozuk old....

Endurocu01
04 Ocak 2009, 19:08
Muratım gergerlim ne güzelde açıklamışsın konuyu,daha başka söze gerek yok,bu konular çok önemli aslında ama kimse nedense tınlamıyor,Gs500 de jikle varmı bilmiyorum bazıları otomatik jikle,benim dr 800 manuel jikle sabahları yada 3 gün ardan sonra direk çalışmaz,jikleyi çekiyorum hiç gaz vermeden birinci basmada biraz kasıyor ikincide silkeliyor üçüncü basmada canavar gibi çalışıyor sonrada gazı açıyorum 20 ye kadar sayıyorum jikleyi kapatıyorum,sonra rölantide 5 dakika çalışıyor sonra gideceğim yere gidiyorum