PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : sis farı



gezgin290
24 Aralık 2008, 10:15
arkadaşlar scooter motoruma sis farı bağladım..kısaca anlatım....aküden aldım 10A sigortaya giriş yaptım sonra çıkışını röle ucuna bağladım...araya anahtar koydum ama ne yazıkki röle bağlantısını yapamadım anahtara ne giricem anahtardan çıkışı nere vericem...buraları karıştırdım şimdilik rölesiz kullanıyorum...bugün röleyi takmam lazım yoksa aküyü öldürür bu sis farı lütfen bana şema çizebilecek bi arkadaş varsa çok sevinirim...bende elektrikçiyim ama ev elektriği oto elektrik birazdaha ince iş istiyo...:pale:

satoyama
24 Aralık 2008, 10:47
sen şimdi role yi boşverde hussara 2 adet 55w sis farı takmışsan eyvahlar olsun tek adet takmışsan bu mevsimde bi kaç gün sonra kick startla çalıştırmaya başlarsın (tecrübe kusura bakma)

gezgin290
24 Aralık 2008, 11:04
sen şimdi role yi boşverde hussara 2 adet 55w sis farı takmışsan eyvahlar olsun tek adet takmışsan bu mevsimde bi kaç gün sonra kick startla çalıştırmaya başlarsın (tecrübe kusura bakma)

ben bitane taktım hocamda sis farını sen neden eyvah dedin anlamadım....:silent:

yürekçe
24 Aralık 2008, 11:09
sen şimdi role yi boşverde hussara 2 adet 55w sis farı takmışsan eyvahlar olsun tek adet takmışsan bu mevsimde bi kaç gün sonra kick startla çalıştırmaya başlarsın (tecrübe kusura bakma)

+1 eyvah eyvah eyvahhhh

gezgin290
24 Aralık 2008, 11:15
+1 eyvah eyvah eyvahhhh

ne yönden eyvah diyonuz çözemedim cidden...

conem
28 Aralık 2008, 23:29
bende de aynı problem vardı ama ben far ampullerimi değiştirdim 12v/65w far ampulleri ile ışık harika oldu ama gel gelelim malesef 20 dk yı geçmiyor aküyü bitirdi ne yaptıysam olmadı kalite ampul dediler onu da aldım yok olmadı röle dediler .ki onu zaten 65 w ampul aldığımda taktım yinede sonuç hüsran yüksek amper akü düşündüm ama bu seferde şarj problemi olacak bu yüzden hiç bir çare bulamadım scooter ların gece yolculuğu için pek doğru seçim olduğunu söyleyemem yani arkadaşlar tek far olsa tamam ama çift far çok büyük problem gerçekten kayınbiraderimin 100cc yarı otomatik morotu bile benim farları 5 e katlıyo ne yapmalı bilmiyorum var mı fikri olan...

motorhocası
28 Aralık 2008, 23:37
D+ kutbuna akü + kutbu sen bir obitek sayfasına girermisin gazi üniversitesi benim bölümden bulursun.Ben oto elektrikten kalmıştım:mrgreen:

http://www.obitet.gazi.edu.tr/sunu.htm buradan elektrik eğitimi 1-2-3 ü yükleyip bulabilirsin bende Word yok şimdi açamıyorum.

CBA
29 Aralık 2008, 00:02
bi konu var ana sayfada oraya bak istersen

gezgin290
30 Aralık 2008, 17:31
herkese teşekkür ediyorum bilgileri için...ama şunu söyliyim hani googleye motosiklette sis farı yazdığımızda scooterada büyük motorada sis farı bağlandığını gördüm..nedense kimse çözüm üretmek yerine karamsar bir şekilde evyavlahlar çekti...neden bilmiyorum ama keşke bişi söyleyipte eyvah çekseydiniz bilmeden eyvah çekmek boşşş...nese teşekkürler conem sanada teşekkür ederim kardeşim...ben sisleri bağladım ama bendeki mantık şuki ben devamlı yakmak için değil sadece zifiri karanlık yollarda açmak için...zaten akümüz şarj ediyo gündüzde bu ışığı yakmadığımız için akümüz şarj olur...devamlı yaktığımız zman bu akünün yetmice belli aküyü arada bir dinlendirmek şart...bizim orj kendi farlarımıza gelince benim far içindeki yansıtıcalarım dökülmüş birazda o yüzden az ışıtıyor...ama sislerin arksındaki krom yansıtıcılardan bulursam farımın arkasınada takıcam gerçekten süper yansıtıyo ufacık ampülü...

_alp_
30 Aralık 2008, 18:07
Dostum merhaba. Asagida, baska bir siteye daha once yazdigim mesaji ekliyorum. Umarim yardimci olur. (Resimleri uzerlerine tiklayarak, yazilar daha okunakli olacak sekilde acabilirsin.)


Merhaba, motora sis fari nasil takilir, sigorta, role ne ise yarar vs. hep merak edilir. Internette yazilip ciziline bir suru sey var, fakat hicbirinin yeteri kadar acik olmadigini dusundugum icin asagida resimli anlattim. Sıkarım Umarim birlierinin isine yarar. Motoruna bu tur bir modifikasyon yapmak isteyen olursa, her turlu yardimci olurum (dedemden referans getiren herkese beles Gülümsüyorum ). Ozellikle cruiser'lara cok yakisiyor. Aydinlatmaya ise soylenecek kelime bulamiyorum. 2 adet 55 watt'lik sis fari, tek baslarina motorun uzunlarindan daha iyi aydinlatiyorlar.

http://img389.imageshack.us/img389/6792/slide1kz5.gif

http://img383.imageshack.us/img383/2365/slide2fi2.gif

http://img214.imageshack.us/img214/6277/slide3db3.gif

_OLD_
30 Aralık 2008, 18:08
arkadaşlar scooter motoruma sis farı bağladım..kısaca anlatım....aküden aldım 10A sigortaya giriş yaptım sonra çıkışını röle ucuna bağladım...araya anahtar koydum ama ne yazıkki röle bağlantısını yapamadım anahtara ne giricem anahtardan çıkışı nere vericem...buraları karıştırdım şimdilik rölesiz kullanıyorum...bugün röleyi takmam lazım yoksa aküyü öldürür bu sis farı lütfen bana şema çizebilecek bi arkadaş varsa çok sevinirim...bende elektrikçiyim ama ev elektriği oto elektrik birazdaha ince iş istiyo...:pale:

Değerli Kardeşim,
Araya röle koyman aküyü değil anahtarı kurtarır.Anahtarın farlar biraz yandıktan sonra ısınmıyor ise zaten röle koymana gerek yok.Bu tip yani yüksek akım çeken cihazları kaynağa bağlarken yüksek ampere dayanan anahtarların fiziken çok büyük olması gerektiği için araya ebat olarak küçük ama kontakları yüksek akıma dayalı röle konur.
Far rölesinin üç ucu vardır :
1- (+) uç; akünün (+) ucuna veya sigortaya bağlanır.
2- (-) veya şase ucu; bir anahtar üzerinden şaseye bağlanır.
3- Çıkış ucu; Far ampülünün ucuna bağlanır.
Ev elektriğindeki karşılığı Kontaktör dersem olayı çözersin.
Kolay gelsin.

_alp_ kardeşimiz benim yazıyla anlatmaya çalıştığımı şemayla açıklamış (üçüncü resim).
Şunu asla gözden kaçırmayın:
Ekliyeceğiniz her aksesuar Aküye ve Alternatöre ilave yüktür.Üreticiler bu cihazları mevcut düzene göre hesaplayıp motora koyarlar.Fazla yükü bir yere kadar taşıyabilirler.Kısaca Atalarımızın dediği gibi "Kaş yaparken göz çıkarmayın".
Uygun kablo kullanılmadığı durumlarda YANGIN tehlikesi vardır.
Bazı teknik bilgileri öğrenmeden bu tip işlere teşebbüs etmemenizi öneririm.

gezgin290
02 Ocak 2009, 15:05
Dostum merhaba. Asagida, baska bir siteye daha once yazdigim mesaji ekliyorum. Umarim yardimci olur. (Resimleri uzerlerine tiklayarak, yazilar daha okunakli olacak sekilde acabilirsin.)


Merhaba, motora sis fari nasil takilir, sigorta, role ne ise yarar vs. hep merak edilir. Internette yazilip ciziline bir suru sey var, fakat hicbirinin yeteri kadar acik olmadigini dusundugum icin asagida resimli anlattim. Sıkarım Umarim birlierinin isine yarar. Motoruna bu tur bir modifikasyon yapmak isteyen olursa, her turlu yardimci olurum (dedemden referans getiren herkese beles Gülümsüyorum ). Ozellikle cruiser'lara cok yakisiyor. Aydinlatmaya ise soylenecek kelime bulamiyorum. 2 adet 55 watt'lik sis fari, tek baslarina motorun uzunlarindan daha iyi aydinlatiyorlar.

http://img389.imageshack.us/img389/6792/slide1kz5.gif

http://img383.imageshack.us/img383/2365/slide2fi2.gif

http://img214.imageshack.us/img214/6277/slide3db3.gif



çok teşekkür ederim kardeşim..ama ben tekinin bağladım kasmadım motoru ve tek sis bile benim ana lambaya bile 2 basıo ...o yüzdende devamlı yakmıyorum sisleri sadece karşımdan uzunları yakıp gelmiş varsa ona bide zifiri karanlık yollarda mecbur olmadığım durumlarda hiç kullanmıyorum..bigilerin için çok sağol..bu arada resimler açılmıyo..birdaha yüklersen sevinirim


Değerli Kardeşim,
Araya röle koyman aküyü değil anahtarı kurtarır.Anahtarın farlar biraz yandıktan sonra ısınmıyor ise zaten röle koymana gerek yok.Bu tip yani yüksek akım çeken cihazları kaynağa bağlarken yüksek ampere dayanan anahtarların fiziken çok büyük olması gerektiği için araya ebat olarak küçük ama kontakları yüksek akıma dayalı röle konur.
Far rölesinin üç ucu vardır :
1- (+) uç; akünün (+) ucuna veya sigortaya bağlanır.
2- (-) veya şase ucu; bir anahtar üzerinden şaseye bağlanır.
3- Çıkış ucu; Far ampülünün ucuna bağlanır.
Ev elektriğindeki karşılığı Kontaktör dersem olayı çözersin.
Kolay gelsin.

_alp_ kardeşimiz benim yazıyla anlatmaya çalıştığımı şemayla açıklamış (üçüncü resim).
Şunu asla gözden kaçırmayın:
Ekliyeceğiniz her aksesuar Aküye ve Alternatöre ilave yüktür.Üreticiler bu cihazları mevcut düzene göre hesaplayıp motora koyarlar.Fazla yükü bir yere kadar taşıyabilirler.Kısaca Atalarımızın dediği gibi "Kaş yaparken göz çıkarmayın".
Uygun kablo kullanılmadığı durumlarda YANGIN tehlikesi vardır.
Bazı teknik bilgileri öğrenmeden bu tip işlere teşebbüs etmemenizi öneririm.



sende çok sağol abi bilgi payalşmak içindir...bilgileriniz için sağolun en azından başkları gibi eyvah çekip boş konuşmadınız...:cat:

Olcay Avşar
02 Ocak 2009, 18:01
Bu başlıkta sis farı montajı nasıl yapılır onu anlatmıştım zamanında. Yazının içinde röle hakkında detaylı bilgide mevcut.

http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/26421-sis-lambasi-montaji.html


Röle akünün var olan enerjisinden daha fazla enerji üreten yada bu tarzda hayati önemi olan bir parça değildir.

Röle basit bir kontak anahtardır, yüksek akım çeken aksesuarları açıp kapatırken butonumuz zarar görmesin diye ya araya röle takarız yada o akıma yetebilecek büyüklükte bir buton takarız.

Görsel açıdan kaba saba bir buton takmak ve buna uygun kalınlıkta kablo çekmek sakıncalı değil ise röleye hiç gerek yoktur. Fakat genelde kumanda panelinde yada estetik olması gereken yerlerde bu tür butonları koyduğumuzdan küçük ve şirin buton (swich) ler seçeriz ve ısınıp yanmaması içinde hatta röle takarız.

gezgin290
02 Ocak 2009, 18:25
:cat:
Bu başlıkta sis farı montajı nasıl yapılır onu anlatmıştım zamanında. Yazının içinde röle hakkında detaylı bilgide mevcut.

http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/26421-sis-lambasi-montaji.html


Röle akünün var olan enerjisinden daha fazla enerji üreten yada bu tarzda hayati önemi olan bir parça değildir.

Röle basit bir kontak anahtardır, yüksek akım çeken aksesuarları açıp kapatırken butonumuz zarar görmesin diye ya araya röle takarız yada o akıma yetebilecek büyüklükte bir buton takarız.

Görsel açıdan kaba saba bir buton takmak ve buna uygun kalınlıkta kablo çekmek sakıncalı değil ise röleye hiç gerek yoktur. Fakat genelde kumanda panelinde yada estetik olması gereken yerlerde bu tür butonları koyduğumuzdan küçük ve şirin buton (swich) ler seçeriz ve ısınıp yanmaması içinde hatta röle takarız.



sağolasın hocam zaten olcay abinin şemasına göre yaptım bende devremi...zaten başka hiç biyerde olcay abiden başka sis bağlayan yok...

Olcay Avşar
04 Ocak 2009, 14:27
sağolasın hocam zaten olcay abinin şemasına göre yaptım bende devremi

Şu cümleden anladığım kadarıyla Ben (Eyong) ve Olcay'ın farklı kişiler olduğunu sanıyorsun galiba. Gereksiz bir bilgi ama ikiside aynı kişi :P

mach1
05 Ocak 2009, 00:15
Tanıdığın otoelektirikçi varsa git şarj dinomosunu güçlendir:)

gezgin290
05 Ocak 2009, 19:39
Şu cümleden anladığım kadarıyla Ben (Eyong) ve Olcay'ın farklı kişiler olduğunu sanıyorsun galiba. Gereksiz bir bilgi ama ikiside aynı kişi :P

pardon abi resimlerde surat görünmediği için bilemedim...:P


Tanıdığın otoelektirikçi varsa git şarj dinomosunu güçlendir:)

2 haftadır kullanıyorum bi sorunla karşılaşmadım çünkü herzemana yakmıorum en fazla bi karanlık yolda 10 dk yakmıştım...zaten sis yakınca diğer farları kapatıyorum..yani sizin anlıocanız acil duyrum ışığı gibi bir şey bu sis farı...özelllikle motoru takmayan araçlar için:cat:


Tanıdığın otoelektirikçi varsa git şarj dinomosunu güçlendir:)

bu arada şarj dinamosunu yükseltmek pana ne kadara mal olur veya parçamı değiştircek elektrikçi biraz bilgi verirsen hocam sevinirim

sonmolla53
31 Aralık 2010, 05:08
merhaba bende cbr 150 var far ampulunu degıstırdım fakat ondan sonra akum cok cabuk bıtmeye basladı rolenın akunun bıtmesın engellermı veya ıkı aku takılırmı (nasil) takılırsa dinamo ikisinide sarj edermi lutfen yardım edın tedekurler

remzi_39
31 Aralık 2010, 05:17
Forum a kayit olduktan beri bir röle dir okuyorum...:silent:
Ülem bu röle dedikleri ne olsa acep diyorum hep.. :pr:
Simdi anladim... :queen:
Relais mis yahu... :bounce: