PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2 - 4 zamanlı motorların çalışma prensipleri 'şemalı'



ExTReMa
16 Aralık 2008, 23:16
2T 4T KARŞILAŞTIRMASI :
Bu konuya teknik açıdan baktığımızda, mukayese etmek bize hangisinin daha avantajlı olduğunu gösterir,
ÖRNEKTE MOTORLARIN 4T ÇALIŞMA PRENSİBİ ANLATILMIŞTIR,
1. EMME (Karbüratör boğaz penceresinden yakıt hava karışımının pistonun aşağı hareketiyle emilmesi)
2. SIKIŞTIRMA (Krank dönmeye devam ederek yukarı doğru çıktığında karışımı segmanlar vasıtasıyla sıkıştırarak, hacmi küçültür,
3. PATLAMA (piston tepe üst noktasında iken alternatör sargılarının tetikleme ünitesinin önünden geçmesiyle, milivolt mertebesinde gönderilen akım sayesinde beyin ünitesinin endüksiyon bobinine akım göndererek, oluşan yüksek voltajın buji vasıtasıyla PATLAMA nın gerçekleşmesi,
4. ATMA (Pistonun krank vasıtasıyla ikinci çıkışında, egsantrik zincirinin veya bu görevi yapan itecek kollarının, üst kamlara hareket iletmesi dolayısıyla, egsoz sübaplarının açılarak, yanmış gazın dışarı egsoz çıkışından atılması..

Dört zamanlı motorlarda bir iş çevrimi 4 piston strokuna tekabül etmektedir. Dört piston strokunda krank mili 2 devir yapmaktadır.

http://img179.imageshack.us/img179/613/4strokeengineti3.gif


İki zamanlı motorlarda bir iş çevrimi iki piston strokunda tamamlanmaktadır.

http://img143.imageshack.us/img143/6650/arbeitsweisezweitaktaj0.gif

2 zamanlıların neden çok yaktığı biraz açıklanmış oluyor böylece..
Her karışım ateşleme süresince :
4T iki krank turu
2T bir krank turu

Not: Alıntıdır

killing_machine
17 Aralık 2008, 00:07
bu 2 zamanlı biraz garip olmuş bezini egzosta veriyor geri alıyor.Gerçekten böylemi?

ALİ DEMİR
17 Aralık 2008, 00:11
BARİ WANKEL motoru koysaydın değişiklik olurdu:mrgreen:

ExTReMa
17 Aralık 2008, 00:12
evet böyle 2 zamanlılarda eksoz geride teper
bu yüzden orjinali ile oynamamak lazım :)

killing_machine
17 Aralık 2008, 00:16
hala kafamı kurcalıyor yapacam ama elimde 2 tane karank var birisini yapacam takacam.

ExTReMa
17 Aralık 2008, 00:21
Yok yanlış değil piston eksoz portundan dahada aşağı iniyor dolayısı ile eksozdaki gazıda çekiyor içine :)
Ayrıca ani patlama ile sıkışan gaz port iyice açılınca geride teperek tekrar yanma odasına gaz yolluyor

TORAMAN
17 Aralık 2008, 00:29
Teşekkürler arkadaşım emeğine sağlık motor dersinde hissettim kendimi.:)

THE_LANCET
17 Aralık 2008, 00:38
2 zamanlı şemada egsoz yapısına dikkat ederseniz neden geri teptiğini anlarsınız. Paylaşım için sağol.

RoLa
17 Aralık 2008, 01:30
uzun zamandır merak ettiğim bişeydi

paylaşım için teşekkürler

motorhocası
17 Aralık 2008, 01:40
Eyvallah güzel bir konuya değinmişsin.

Basitçe özetlersek 2 zamanlıda piston üstten alta inerken havayı alır ,yukarı

çıkarken hava sıkıştırılır basıncı ve sıcaklığı artar üste gelmeden ateşlenir

üstten alta tam inecekken egsoz atılır. yani 1 turu geçer ve egzoz gazı tekrar

yakılır, ondan verimi düşük olur.

(Tek seferde okuyup anlayana helal olsun:queen:)

Barış Şuşut
17 Aralık 2008, 01:43
Mevcut konu....