PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : hava filitresinden yağ aktı



secretplay
15 Aralık 2008, 19:55
arkadaşlar yine acayip bi sorunla karşılaştım kaza yaptıktan sonra motor duman atmıştı yan yattığı için silindire yağ kaçmıştır denildi kendi kendine düzelir bi problem olmaz denildi ölede oldu. Kazayı yapalı 8-9 gün oldu bir problem yoktu motorda fakat bu gün motorda bi baygınlık oldu gaza bastığımda boğuluyordu motor 30-40 km yi geçemiyor zorladığımda motorun çalışması duruyor. hava filitresinin kapağından yağ sızdığını gördüm söktüm içerde baya yağ vardı temizledim çalıştırdım gene boğuluyor filitresiz çalıştırdım aynı baygınlık gene var sebep nedir sizce?

motorum suzuki an 125 hk

4 zamanlı

halilihsan
15 Aralık 2008, 20:01
Buji yağlanmış olmasın yada karbiratörde yağ birikmesin Usta değilim ama benim fikrim

secretplay
15 Aralık 2008, 20:06
bujiyi değiştirmiştim pardon onu yazmayı unutmuşum

satoyama
15 Aralık 2008, 20:29
durum normal telaşlanma karter havalandırma sibobu borusu bazı motorlarda hava filtresinde bir odaya geliyor oraya birikiyor orası dolunca mecbur dışarı atıyor sanırım motora fazla yağ koymuşsun dikkat et

hakan_48586
15 Aralık 2008, 21:31
bence yağla pek bi alakası yoktur eğer motor boğuluyorsa %75 yakıt sisteminde bi sorun var demektir...yakıt sisteminde ilk olarak akla gelen kalbüratördür kontrol edilmesi gerekir..benim tavsiyem servise götür motorunu...:cat:çünkü herkez bir şey söyler çok uğraşırsın...

KAZASIZ SÜRÜŞLER...

haso4747
15 Aralık 2008, 21:51
Eğer fazla yağ koydunsan fazla yağı atıyordur ama yağı fazla deyilse motorun üflüyor yani sekmanlar motora hava alıyor ve motor iç basınç arttığı için havalandırmadan yağ atar.Buda demek olurki motorunun yeni piston sekmana ihtiyacı olduğudur.

digi_boy26
15 Aralık 2008, 23:16
arkadaşlar yine acayip bi sorunla karşılaştım kaza yaptıktan sonra motor duman atmıştı yan yattığı için silindire yağ kaçmıştır denildi kendi kendine düzelir bi problem olmaz denildi ölede oldu. Kazayı yapalı 8-9 gün oldu bir problem yoktu motorda fakat bu gün motorda bi baygınlık oldu gaza bastığımda boğuluyordu motor 30-40 km yi geçemiyor zorladığımda motorun çalışması duruyor. hava filitresinin kapağından yağ sızdığını gördüm söktüm içerde baya yağ vardı temizledim çalıştırdım gene boğuluyor filitresiz çalıştırdım aynı baygınlık gene var sebep nedir sizce?


-motorun ne ? :) 2t ? 4t ? :)
-yan yatmadan dolayı silindire sarsıntıdan yağ kaçmış olabilir. düzelmiş zaten :)
-motordki baygınlık dediğin şey, benzin-hava karışımı düzensiz oldugundan olabilir. hatta motorunun sesi bile bi gariptir. muhtemelen hava fazla geliyordur.
-hava filtresinin kapağından sızan yağ ise, vitesli-otomatik çoğu motorda görülür. bunun nedeni motoru fazla sıkıştırmadan yüksek devirlerde kullanmadan dolayı haznede biriken yağdır.:) sen yine de yağ seviyesini kontrol et. alt sınırıdan geriye düşmesin. :) orta sehpadayken motor hiç çalışmamışken kontrol etmeni tavsiye ederim :)


Eğer fazla yağ koydunsan fazla yağı atıyordur ama yağı fazla deyilse motorun üflüyor yani sekmanlar motora hava alıyor ve motor iç basınç arttığı için havalandırmadan yağ atar.Buda demek olurki motorunun yeni piston sekmana ihtiyacı olduğudur.

fazla yağı genelde çubuğun kapağından atar ya da silindir bolklarının arasından :) motor yeni piston segmana gerek duyması motorun yağ yakmasındandır. yani ekzozdan anlaşılır bu durum :) hava filtresinden anlaşılmaz. :)

haso4747
15 Aralık 2008, 23:54
bazı motorlarda motor havalandırması hava filtresine bağlıdır.Motorda buharlaşan yağ havalandırmadan hava filtresine gelir ordan silindirlere çekilip tekrar yanması sağlanır.Motor içeriye hava alması durumunda yağ yakma sorunu yaşaması gerekmez çünki yağ sekmanıyla komprosör sekmanları farklı sekmanlardır.motorun üflediği hava filtresinden anlaşılabilir.Bu olay arabalarda böyledir.Ayrıca motorun bloklar arasından yağ atması hiçte normal deyildir.Fazla yağı blok arasından atmaz genelde keçeleri patlatır yada havalandırmadan atar.

ergun37
16 Aralık 2008, 01:06
ilk karburator diaframını kontrolet(havafıltre blantısını kbrden sök parmağınla yukarı it)toparlarsa diaframı degıştir olmazsa statör temızlenmesi gerekir (statör.ateşleme manyetösu. motor soğutma pervanesinin altında ozel aparatıvardır)takımın yoksa kurcalama cıvatası grank miline bağlı dişleri bozarsan çok problem olur iyi ustan varsa git yoksa servise(ben tamirciyim)

motorhocası
16 Aralık 2008, 03:15
Yok mu bunun bir servisi ateşlemende arıza var baktır.

secretplay
17 Aralık 2008, 01:32
arkadaşlar hepinize teşekkür ederim servise götürdüm motoru yağ zamanı gelmişti zaten gitmişken yağıda değiştirdim hava filitresi yağ filitesi buji değişti sorun düzeldi motorda fazla yağ varmış fazla yağı önce tahliye borusuna yollamış orasıda dolunca hava filitresine atmış fazla yağı sorunu çözdüm

GKN
17 Aralık 2008, 04:03
filtresiz bayılması normal, sen filtreyi sök ama filtre kapağını yerine takıp bi dene, eğer ki bayımassa bi süre kullanıp haala ayğ verip vemediğine bak..
eğerki vermiyorsa bi sorun yok, yeni filtre alıp tak kullan, yola devam..
eğerki halen yağ verme sıkıntısı varsa tekrar bi konuşalım:wiinkk:

motorhocası
17 Aralık 2008, 18:50
arkadaşlar hepinize teşekkür ederim servise götürdüm motoru yağ zamanı gelmişti zaten gitmişken yağıda değiştirdim hava filitresi yağ filitesi buji değişti sorun düzeldi motorda fazla yağ varmış fazla yağı önce tahliye borusuna yollamış orasıda dolunca hava filitresine atmış fazla yağı sorunu çözdüm

Bi daha bakımını yaptır öyle sür ve konuş boşa vakit harcama ve bil bilme öyle dedim.

secretplay
19 Aralık 2008, 02:13
Bi daha bakımını yaptır öyle sür ve konuş boşa vakit harcama ve bil bilme öyle dedim.

arkadaşım motordan gelen yağın neden geldiğini öğrenmek istedim ben, bakımının gelmiş olmasıyla bi alakası yok bu arızanın motorla düştükten sonra oluştuğu için acaba problem nerde diye başlık açtım neyseki herkes senin gibi değil ellerinden geldiği kadarıyla sağolsunlar yardım ettiler.

motorhocası
19 Aralık 2008, 19:38
arkadaşım motordan gelen yağın neden geldiğini öğrenmek istedim ben, bakımının gelmiş olmasıyla bi alakası yok bu arızanın motorla düştükten sonra oluştuğu için acaba problem nerde diye başlık açtım neyseki herkes senin gibi değil ellerinden geldiği kadarıyla sağolsunlar yardım ettiler.

Pardon yanlış anladım galiba kardeşim. Ben aslında genel bişey yazdım. Bakımı aksatmadan yapmak gerekir onu diyorum.:cat:

Ahmet07
21 Aralık 2008, 02:18
Suzukı an 125 bende varken Isparta'ya gidip geldikten sonra hava filtresinde yağ damladığını gördüm.Bi güzel temızledım.Ama boğulma gaz yememe gibi bi durum olmadı.

bradleyfur
21 Aralık 2008, 14:48
benimde başıma gelmişti piston da yüzde 9 boşluk çıktı piston taktırdım