PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çift silindirlerin çalışması?



killing_machine
13 Aralık 2008, 10:35
Arkadaşlar formlarda arattırdım ama hep 4 zamanlı 2 silindirli motorlar üstüne yorum yapılmış.Bende 350 jawa motoru var ve pistonlar ters fazda çalışıyor,bende 2 pistonuda aynı yöde çalıştırmak istiyorum yani krankları aynı yöne çevirecem.
Bunun + ları ve - leri ne olur?(Cross Şasede kullanacam).(Motor 2 zamanlı)

mach1
13 Aralık 2008, 13:07
Bence hiç elleme bozarsın:)

killing_machine
13 Aralık 2008, 13:09
Bence hiç elleme bozarsın:)

:) nolacak yaw en kötü ihtimalle hurdalıktan bitane daha alıveririm:P

Rigel
13 Aralık 2008, 13:13
Vibrasyon krankları kırmasa bile seni zıp zıp zıplatır....

killing_machine
13 Aralık 2008, 13:16
ewet vibrasyon iyi artar gibi ama tork da iyi artar heralde.

Endurocu01
13 Aralık 2008, 20:15
tork artmaz (emme,yanma,sıkıştırma ve egzost)bu işlemi tek turda yapar motorun çekişi sürati düşer ve titreşimden böbreklerinde kum çakıl taş kalmaz.4 pervaneli vantilatörün kanatlarının ikisini kırmış oluyorsun hemde karşılıklı değil yan yana mantık olarak açıklaması bu

yamyamaha
13 Aralık 2008, 20:34
bu konuda fazla yorum yapmayacam ama bu düzende çalışan bir motor biliyorum bir incelemende fayda var fiyat 126 bis bunların motorlarında bistonlar birlikte hareket ediyorlar .

bahadinli
13 Aralık 2008, 20:45
yaw kankı bozma guzelım jawayı...ne guzel gıdıo ıste...madem 4 zaman dıon get 4 zamanlı motor al. onu tak...polıslerın motor cektıgı yere gıt...al bıtene ordan elı ayagı duzgun bı motor sök ona tak
sana gs500 u verem
bozuk halıyle bıle jawadan hem az yakıo hemde ıı gıdioo...nası olu bende anlamadım ama.... :silent:

azgurbuz
13 Aralık 2008, 20:50
ewet vibrasyon iyi artar gibi ama tork da iyi artar heralde.

Nedense herkesin söylediği birşey bu ama nerden kaynaklanıyor ben anlamıyorum.


4 pervaneli vantilatörün kanatlarının ikisini kırmış oluyorsun hemde karşılıklı değil yan yana

Çok iyi bir örnek :cat:

Bisikletin bir pedalını 180° çevir ve sür; hoşuna giderse motorda istediğini yap.

(Bunu yapınca tork işinide düşün)

muratgergerli
13 Aralık 2008, 21:06
Bilgi denizinde biraz serinlemek için TIKLAYIN :) (http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/6960-2-4-zamanli-motor-nedir-nasil-calisir.html)

Süvarİ
13 Aralık 2008, 21:19
kardeş tahminim şöyle java zaten titreşimli bir motor pistonlar ters çalışmasına rağmen bi de senin dediğini yaparsan motor öyle bir titrerki motoru süremezsin ayrıca motorun sesi çok değişir tın tın tın tın etmez TIINNNN.......TTIIINNNNN....TTIIIINNNNN eder benim tahminime göre gücü artar (ama artmaz diyenlerinde haklı bi yanı vardır elbette)

ben yinede çekişin artacağına inanıyorum
kros kövdeye takacaksan tek silindir düşünmelisin çünkü geniş ve çok agır olmamalı bence sen bi 301 mz al kendin sıvı soğutmalı yap biraz elden geçir onu tak
hem jawa çabuk şişen bi motor kros işine asla gelmez

bahadinli
13 Aralık 2008, 21:37
kardeş tahminim şöyle java zaten titreşimli bir motor pistonlar ters çalışmasına rağmen bi de senin dediğini yaparsan motor öyle bir titrerki motoru süremezsin ayrıca motorun sesi çok değişir tın tın tın tın etmez TIINNNN.......TTIIINNNNN....TTIIIINNNNN eder benim tahminime göre gücü artar (ama artmaz diyenlerinde haklı bi yanı vardır elbette)

ben yinede çekişin artacağına inanıyorum
kros kövdeye takacaksan tek silindir düşünmelisin çünkü geniş ve çok agır olmamalı bence sen bi 301 mz al kendin sıvı soğutmalı yap biraz elden geçir onu tak
hem jawa çabuk şişen bi motor kros işine asla gelmez
arkadasım jawadan fazla anlamadıgın bellı oluo bence....mz jawadan daha tıtresımlı...nıye cunku mz tek sılındır...yaslı ınsanların cogu çift sılındırlı motor kullanır tıtresım az old ıcın..jawada öledır....

bıde adanada oturon benım jawada adanalı....ordakı mz jawa yarıslarından haberın var mı....

motorhocası
13 Aralık 2008, 22:35
Yanlış yoldasın uraşmaya değmez, değil imkansızı istiyorsun. Motoru baştan tasarlayım diyosan yolun açık olsun:cat: . Tüm tanıdıklarının serveti yetmez.

cakalaz
13 Aralık 2008, 23:02
Her zaman orjinalini kullanacaksın ; bozmamak lazım !

sternboy
14 Aralık 2008, 00:22
yaw bnm bildiğim javaların pistonları paralel çalışır ikiside aynı yöne:silent:

killing_machine
14 Aralık 2008, 00:45
tork artmaz (emme,yanma,sıkıştırma ve egzost)bu işlemi tek turda yapar motorun çekişi sürati düşer ve titreşimden böbreklerinde kum çakıl taş kalmaz.4 pervaneli vantilatörün kanatlarının ikisini kırmış oluyorsun hemde karşılıklı değil yan yana mantık olarak açıklaması bu
abicim 2 silindir aynı anda patlamayla aşağı doğru itilecek bana göre tork artması lazım.Bisikletlerde pedallar ters olmasa 2 ayakla birden çevirincede güç artar.benim mantığıma göre.

bu konuda fazla yorum yapmayacam ama bu düzende çalışan bir motor biliyorum bir incelemende fayda var fiyat 126 bis bunların motorlarında bistonlar birlikte hareket ediyorlar .
o 4 zamalıdır.

yaw kankı bozma guzelım jawayı...ne guzel gıdıo ıste...madem 4 zaman dıon get 4 zamanlı motor al. onu tak...polıslerın motor cektıgı yere gıt...al bıtene ordan elı ayagı duzgun bı motor sök ona tak
sana gs500 u verem
bozuk halıyle bıle jawadan hem az yakıo hemde ıı gıdioo...nası olu bende anlamadım ama.... :silent:
yok fıratcım bi bulsam 4 zamanlı 450cc den fazla atacam ama yok.

Nedense herkesin söylediği birşey bu ama nerden kaynaklanıyor ben anlamıyorum.
Bisikletin bir pedalını 180° çevir ve sür; hoşuna giderse motorda istediğini yap
(Bunu yapınca tork işinide düşün)
2 piston patlamayla beraber aşağıya iniyorya krank çok güçlü savrulur onun için tork artar diyom.

kardeş tahminim şöyle java zaten titreşimli bir motor pistonlar ters çalışmasına rağmen bi de senin dediğini yaparsan motor öyle bir titrerki motoru süremezsin ayrıca motorun sesi çok değişir tın tın tın tın etmez TIINNNN.......TTIIINNNNN....TTIIIINNNNN eder benim tahminime göre gücü artar (ama artmaz diyenlerinde haklı bi yanı vardır elbette)

ben yinede çekişin artacağına inanıyorum
kros kövdeye takacaksan tek silindir düşünmelisin çünkü geniş ve çok agır olmamalı bence sen bi 301 mz al kendin sıvı soğutmalı yap biraz elden geçir onu tak
hem jawa çabuk şişen bi motor kros işine asla gelmez
valla ben 251 mz'i taktım gevşemedik vida kalmadı.jawa daha az titriyor.:)

Yanlış yoldasın uraşmaya değmez, değil imkansızı istiyorsun. Motoru baştan tasarlayım diyosan yolun açık olsun:cat: . Tüm tanıdıklarının serveti yetmez.
niye imkansız olsun ki.

Her zaman orjinalini kullanacaksın ; bozmamak lazım !
orası öyle ama denemek herzman yeni birşey öğretir.

yaw bnm bildiğim javaların pistonları paralel çalışır ikiside aynı yöne:silent:
:cherry:

muratgergerli
14 Aralık 2008, 22:51
http://img238.imageshack.us/img238/3827/aayabakbf5.gif (http://imageshack.us)


Bilgi denizinde biraz serinlemek için TIKLAYIN :) (http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/6960-2-4-zamanli-motor-nedir-nasil-calisir.html)

killing_machine
14 Aralık 2008, 22:55
Bilgi denizinde biraz serinlemek için TIKLAYIN :) (http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/6960-2-4-zamanli-motor-nedir-nasil-calisir.html)


bilgi için teşekkürler abicim ama konumuz 2 zamanlı 4 zamanlı değil.Bahsi geçen motor 2 zamanlı ve 2 silindirli ve pistonlar asenkron olarak çalışıyor bunu senkron hale getirirsek nolur? Aslında Soru bu.:cat:

muratgergerli
14 Aralık 2008, 23:29
bilgi için teşekkürler abicim ama konumuz 2 zamanlı 4 zamanlı değil.Bahsi geçen motor 2 zamanlı ve 2 silindirli ve pistonlar asenkron olarak çalışıyor bunu senkron hale getirirsek nolur? Aslında Soru bu.:cat:
Verdiğim linkte 2 zamanlı motor çalışmasıyla alakalı detaylı bilgi vardı..
Sekron halde çalıştırmanın makinaya ve kullanıcıya ne derece zararı olduğunu
zaten arkadaşlar belirtmiş..

2 zamanlı bu mereti yıllarca kullandım..Ve aklına gelecek her modifiye ve bakımı
kendi ellerimizle ve o zamanki imkanlar dahilinde yapmaya çalıştık..

Yıl1990'da çekilmiş bir fotomu da ekledim..
O yıllardan önce de Jawa (3.5) dedikleri 2silindirli eski kasa Jawa'm da vardı..
Fotosunu aradım bulamadım şimdilik..Bulunca onuda eklerim..Sanırım evdeki
bilgisayarda kalmış..

Evet konumuza dönecek olursak;

dediğin sekronlu çalıştırma olayını hayata geçirmek çok kolay..
Krankı tornacıda şekillendirip 2pistonuda aynı anda indirip kaldırtabilirsin..
Hatta silindirdeki emme ve çıkışları ayarlayabilirsin..

Fakat bu işlemlerin faydasını göremeyeceğin açık..Ne performans ne de sekron
işleyişinde motosiklete bir (+) artısı olmaz..Dahası randıman almak çok zor..

Ben, açmış olduğun konuya kısa ve öz olarak giriş yapıp konuyu link vererek ;
aklındaki soruları o linkteki yazıları okuyarak çözersin diye düşünmüştüm..
Yoksa; bu konunun öyle basit bir düşünce ve haraketle " bende yaparım" tezine
dönüşmesini istememiştim..

Yine de "bende yaparım " diyorsan ; tabi ki elimizden gelen yardım ve bilgilerimizi
seninle paylaşacağımızı unutma..
Çünki açtığın konu başlığı TEKNİK BİLGİLER BÖLÜMÜ' de
ve bu bölümde tezler ve fikirler değil TEKNİK BİLGİ konuşulur.Ve Teknik bilgi verilir..


Haaa..Unutmadan fotomu da ekleyeyim.:P.Neredeyse unutuyordum..Yaşlılık işte.Ne yapacan.:cherry::cherry:

.
YIL 1990

http://img520.imageshack.us/img520/3870/karakprden003su4.png

ahmet59
14 Aralık 2008, 23:58
yapmak istedigin işlem zor ama imkansız degil motoru yeni baştan yaratman gerek ayrıca ince hesap yapman gerek yapacagın en ufak hata motorun parçalanması demekayrıca takacagın ilave parçaların hem külfetli hemde motorun gücünü düşürür.....

killing_machine
15 Aralık 2008, 23:07
Verdiğim linkte 2 zamanlı motor çalışmasıyla alakalı detaylı bilgi vardı..
Sekron halde çalıştırmanın makinaya ve kullanıcıya ne derece zararı olduğunu
zaten arkadaşlar belirtmiş..

2 zamanlı bu mereti yıllarca kullandım..Ve aklına gelecek her modifiye ve bakımı
kendi ellerimizle ve o zamanki imkanlar dahilinde yapmaya çalıştık..

Yıl1990'da çekilmiş bir fotomu da ekledim..
O yıllardan önce de Jawa (3.5) dedikleri 2silindirli eski kasa Jawa'm da vardı..
Fotosunu aradım bulamadım şimdilik..Bulunca onuda eklerim..Sanırım evdeki
bilgisayarda kalmış..

Evet konumuza dönecek olursak;

dediğin sekronlu çalıştırma olayını hayata geçirmek çok kolay..
Krankı tornacıda şekillendirip 2pistonuda aynı anda indirip kaldırtabilirsin..
Hatta silindirdeki emme ve çıkışları ayarlayabilirsin..

Fakat bu işlemlerin faydasını göremeyeceğin açık..Ne performans ne de sekron
işleyişinde motosiklete bir (+) artısı olmaz..Dahası randıman almak çok zor..

Ben, açmış olduğun konuya kısa ve öz olarak giriş yapıp konuyu link vererek ;
aklındaki soruları o linkteki yazıları okuyarak çözersin diye düşünmüştüm..
Yoksa; bu konunun öyle basit bir düşünce ve haraketle " bende yaparım" tezine
dönüşmesini istememiştim..

Yine de "bende yaparım " diyorsan ; tabi ki elimizden gelen yardım ve bilgilerimizi
seninle paylaşacağımızı unutma..
Çünki açtığın konu başlığı TEKNİK BİLGİLER BÖLÜMÜ' de
ve bu bölümde tezler ve fikirler değil TEKNİK BİLGİ konuşulur.Ve Teknik bilgi verilir..


Haaa..Unutmadan fotomu da ekleyeyim.:P.Neredeyse unutuyordum..Yaşlılık işte.Ne yapacan.:cherry::cherry:

.
YIL 1990

http://img520.imageshack.us/img520/3870/karakprden003su4.png
ewet abicim zaten teknik bilgiler bölümüne açmamın sebebide bilenlerden yardım almak.
Fotoda güzelmiş motor çk yeni görünüyor.:cherry::cat:

yapmak istedigin işlem zor ama imkansız degil motoru yeni baştan yaratman gerek ayrıca ince hesap yapman gerek yapacagın en ufak hata motorun parçalanması demekayrıca takacagın ilave parçaların hem külfetli hemde motorun gücünü düşürür.....
naptın hocam sende yaw:Pmotoru parçaldın atıverdin:Ptakılacak ilave parça yok hatta bir platin sökülecek:)

denizcimuzaffer
15 Aralık 2008, 23:18
Arkadaş,

Murat Gergerli dostumuz gerekli yolları göstermiş:cat:

Sorduğunuz soru aslında deneysel ama bir o kadar teorik kafa patlatmaya da sebep olabilecek nitelikte:)

Ben de afedersiniz ama Hossuruktan Teyyare yapmak istiyorum, bütün hava kurumları karşımda:P Torku ne olur, beygiri ne olur bilmiyorum ama gerçekten benim ve benim gibi düşünen birkaç çılgın için Devrim Olur:cat::mrgreen:

Buldunuz gariban Cawayı oynayın bakalım. Yazık değilmi sizin kahrınızı çektiği o kadar senelere. Eeee Kurt Ölünce ancak köpeklerin maskarası olurmuş:pale:

Sayın Gergerli, sözüm size:
Bu şekil erotik ve na-mahrem fotolarınız, bizler gibi bu konular ile haşr neşr olanları gaza getiriyor. Yapmyınız, hatırlatmayınız lütfen

azgurbuz
15 Aralık 2008, 23:36
Birkaç örnek;

BMW F650 1 silindir 60Nm
Suzuki DL650 2 silindir 60Nm
Honda CBR600 4 silindir 66Nm

Sende diğer marka ve modellere bakabilirsin; azami tork pek değişmiyor.
Ama düşük devirlerde çok silindir motorlarda tork daha yüksek olacaktır.

iptaluyelik02
15 Aralık 2008, 23:47
Ben de afedersiniz ama Hossuruktan Teyyare yapmak istiyorum, bütün hava kurumları karşımda:P Torku ne olur, beygiri ne olur bilmiyorum ama gerçekten benim ve benim gibi düşünen birkaç çılgın için Devrim Olur:cat::mrgreen:


Aga o teyyareye evrak cıkaramazsın,burokrasi engeline takılır,yoksa k. yırtıp Airbus yapardı coktan benim milletim :)

KALDERA
15 Aralık 2008, 23:59
aynı yönde çalışan bu paralel motor tiplerinin tek avantajı üretici firmalara maliyet düşüklüğü olup tork ile çekiş ile yada herhangi bir konuda kesinlikle bir artısı ,katkısı yoktur.
bu tip motorlar eski teknoloji üretimler olup hava kirliliğine daha fazla yol açarlar. çevreyi daha çok kirleten bu tip motora 500 ccden fazlasına geçmişte bile izin verilmemiştir..
daha ucuza mal edilir,verimsizdirler
bu tip motorlara örnek hondanın cb 500 ü regal raptor ilk aklıma gelenler..

ayrıca modifiye ile var olan bir motor çalışma sistemi istenilen bu paralel çalışmaya getirilemez..

MaRaNtZz
16 Aralık 2008, 00:02
Bence hiç elleme bozarsın:)

:queen::P:cat::queen:

ExTReMa
16 Aralık 2008, 00:02
Hiç uğraşma arkadaşım tork falan artmaz aksine motor düşük devirlerde durabilirde
2 silindirde birbirinden yardım alarak patlama gerçekleştiriyor çünkü
Mesela 1. piston alt ölü noktadan üst ölü noktaya çıkarken 2. piston onun çıkmasına yardımcı oluyor patlama ile
Sen bunları tek yaparsan hem titreşim artar hemde ritim bozulur
Tork falanda artmaz emin olabilirsin :)
Hem ne gerek var şimdi krankı açtır yenidek tornada balans yaptır sonra ateşleme ayarlarını yap v.s. v.s. macera arama boşuna bence..

killing_machine
16 Aralık 2008, 00:09
Neyse en iyisi hiç ellememek heralde:) çünkü ikiside aynı anda çalışması daha iyi olsaydı yapan adamlar öyle yapardı.Ama hep aklımda kalacak eğer yaparsam kesin videosunu + larını ve - lerini paylaşırım.

barrokas
16 Aralık 2008, 00:58
dünden beri takip ediyorum sonuş ne olacak diye ama doğruyu bulmuşsun


neyse iyi geceler

tutku17
16 Aralık 2008, 01:32
Her zaman orjinalini kullanacaksın ; bozmamak lazım !
bencede orjinli bozmamak lazım:)

killing_machine
22 Aralık 2008, 23:38
eweeet motor kendi kaşındı krank bilyası dağıttı başladım bu akşam işe krankı çevirip pistonları aynı anda çalıştıracam
http://img509.imageshack.us/img509/3486/s5001807nq3.jpg (http://imageshack.us)
http://img509.imageshack.us/img509/534/s5001797uz7.jpg (http://imageshack.us)
buda krank
http://img183.imageshack.us/img183/7706/s5001803pm5.jpg (http://imageshack.us)
haftasonuna anca biter.

ekuzdere
22 Aralık 2008, 23:54
2 silindir birden patlayıp 2 silindir birden egzost atarsa hiç iyi olmaz xD
ama madem hurdalıktan bi motor daha alma imkanın var sığıcaksa, Boxer motor a dönüştür xD hem o krank I kullanabilrsin..

killing_machine
23 Aralık 2008, 00:01
boxer motor ne varki?

gs500inanc
23 Aralık 2008, 00:06
yav şaha maka sahibindende satılık dr 650 gördüm parça olarak verilecekmiş anlaşırsan motorunu al tak bir de senin motorunun motorunda bir sorun mu var klx 300 yazmışsın ben bodrumda 650 sine bindim dibine kadar gazlayamadım 1 dip 2 dip 3 dipte baya bir sakat oldu yani kısaca gereksiz. kendi motorunu onar bin yoksa sil baştan bir dr 350 al bin gerek yok hem daha fazla güce hem daha fazla çılgınlığa. bu arada fethiye cross yarışında geçmiş zaman herifin biri xt 350 gövdesine 301 motoru koymuş öle girdiydi yarışa kalkışta crf geçti elelman. ama tork olayında zayıf kaldı sanırım. ama olsun helal olsun 301 motoru pek çok enduro ve crosu geride bıraktıydı

killing_machine
23 Aralık 2008, 00:11
yav şaha maka sahibindende satılık dr 650 gördüm parça olarak verilecekmiş anlaşırsan motorunu al tak bir de senin motorunun motorunda bir sorun mu var klx 300 yazmışsın ben bodrumda 650 sine bindim dibine kadar gazlayamadım 1 dip 2 dip 3 dipte baya bir sakat oldu yani kısaca gereksiz. kendi motorunu onar bin yoksa sil baştan bir dr 350 al bin gerek yok hem daha fazla güce hem daha fazla çılgınlığa. bu arada fethiye cross yarışında geçmiş zaman herifin biri xt 350 gövdesine 301 motoru koymuş öle girdiydi yarışa kalkışta crf geçti elelman. ama tork olayında zayıf kaldı sanırım. ama olsun helal olsun 301 motoru pek çok enduro ve crosu geride bıraktıydı
:)hocam benim motosikletin motoru zaten jawa motoru profilde de (J)kawasaki klx 350 yazıyo:) bende 251 taktım motora ama tüm vidalar gevşediydi:P.

gs500inanc
23 Aralık 2008, 00:15
loktayt felan gibi çareler üret dostum ve mz motoru tak adam baya seri idi xt 350 nin de zaten en güzel yeri amortisörleri. adam mükemmel karışımı ypmış yane

killing_machine
23 Aralık 2008, 00:18
ewet mz iyi olur ama en sinir olduğum yeri egzost çıkışı tam kadronun önüne çıkıyor.

buda mz varken egzost yapmaya sinir oluyom mz'e:)
http://img139.imageshack.us/img139/3956/pic0005af7.jpg (http://imageshack.us)

solmyr
23 Aralık 2008, 22:37
Arkadaşlar formlarda arattırdım ama hep 4 zamanlı 2 silindirli motorlar üstüne yorum yapılmış.Bende 350 jawa motoru var ve pistonlar ters fazda çalışıyor,bende 2 pistonuda aynı yöde çalıştırmak istiyorum yani krankları aynı yöne çevirecem.
Bunun + ları ve - leri ne olur?(Cross Şasede kullanacam).(Motor 2 zamanlı)

(yapılacak işlemi yanlış anlamadıysam)
pistonun biri patlamayı yaptıktan sonra emdiği karışımı sıkıştırmak için 2. pistonun patlamasından yardım alacaktır, daha fazla sıkıştıracaktır ki buda patlama gücünü dolayısıyla tork u arttırır. eğer diğer pistonu onla aynı anda aynı işlemi yapacak şekilde konumlarsanız, tork azalır artar tartışmasından çok motor çalışmayacaktır çünkü emdiği yakıtı sıkıştıramaz bile. çünkü mm nin 1000 kat küçük değerlerle ayarlanmış bi oran var. şayet 2. sıkıştırmayı yapıp patlattı ve motor çalıştı, o zaman titreşim kesinlikle artar ve sıkıştırmanın düşüklüğünden tork kesinlikle azalır. (sebebide pistonların zıt çalışıyor olması yani öyle ayarlanmış, orjinali bu yoksa yapmak istediğin şekilde çalışan motorlar elbet var, çünkü öyle tasarlanmışlar)

bağzı arkadaşlar bisiklet örneğini vermiş. çok güzel bi örnek, pedallar aynı yerde olsalar güçlü basarsınız ama 1 defa basabilirsiniz. şayet 2.yi basabildiniz, tepe çıktığınıza çok yawaşlamış olacaksınız ki hızlanma, güç söz konusu olmaz bu şekilde. pedallar zıt olsalar sürekli hızlanabilir. bir öncekinden alınan kinetikğin üstüne ekleyerek daha hızlı (güçlü) gidersiniz.

killing_machine
24 Aralık 2008, 21:21
(emdiği yakıtı sıkıştırmaz)
kardeş yanlış anlamış gibisin yada ben seni anlayamadım.yapılacak işlem 2 piston birden inip kalkacak.yani "I I" "ı ı" böyle çalışacak.
"I ı" "ı I" böyle değil.
2 piston birden sıkıştıracak ve patlatacak.2si birden patlattığı için çok hızlı şekilde krankı çevirir ve tork artar.(diye düşünüyom)

solmyr
24 Aralık 2008, 23:48
doğru anlamışım, ıI şeklinde ikisi birden sıkıştırır çünkü birinin patlaması diğerinin sıkıştırmasına yardım eder, sıkıştırma oranları buna göre ayarlanmıştır. ıı yaparsan biri diğerinden yardım alamayacak ve daha az sıkıştıracak. 2si birden patlar daha fazla tork tamamiyle yanlış, çünkü ha ıı ha ıI her ikisindede bir devride 2 patlama olcak ki ıı yaparsan bu senkronize olmaz. yani titreşim olur. ve yine dediğim gibi ıI şeklinde patlamalar birbirine karşı ağırlık gibi çalışır. sen karşı ağırlığı kaldırırsan motor ya 2. patlatmayı yapmaz ya yarıdan fazla tork düşer. tek ayağınla bisiklet pedalına iki tur attıramayacağın gibi


(emdiği yakıtı sıkıştırmaz)
kardeş yanlış anlamış gibisin yada ben seni anlayamadım.yapılacak işlem 2 piston birden inip kalkacak.yani "I I" "ı ı" böyle çalışacak.
"I ı" "ı I" böyle değil.
2 piston birden sıkıştıracak ve patlatacak.2si birden patlattığı için çok hızlı şekilde krankı çevirir ve tork artar.(diye düşünüyom)


zati ıI da da tek turda 2 piston birden patlıyo tek turda. ama birbirlerinden yardım alarak. sen ıı yaparsan yardım almadan 2sinin toplamı olacak orjinalinde 2sinin çarpımı

ExTReMa
24 Aralık 2008, 23:52
Abi olay şudur tork falan artmıycak çalışma zorlaşcak marş koluna basamıycaksın
Ve en önemlisi bu motoru hangi şaseye koyarsan o şase yavaş yavaş parçalanmaya başlıycak
Her bindiğinde motorun bütün vidalarını sıkmak zorunda kalcaksın :)

killing_machine
31 Aralık 2008, 22:46
yaptımmmm:queen: ama motor resmen kamyona döndü:queen:hiç seri değil ama eskisinden çok güçlü ve vibrasyon eskisinden çok az daha fazla ama öyle vidaları gevşetecek gibilerinden değil.nerdeyse fark etmedi bile.
buda videosu karla mücadele ederken.
-6200574144902174587

karafetva
08 Şubat 2009, 22:53
selamun aleyküm
Evvela biraz zaman geçmiş ama birçok yanlış örnekler verilmiş ve yanlış bilgiler verilmiş diye düşündüm.
Evvela bizim milletimiz airbus yapardı gibi küçümseme ya da şaka ile alay etme tamamen dayanaksızdır ve de milletimize yöneltilmiş psikolojik baskının getirisidir Aslen bir delili dayanağı anlamı yoktur. Kurt köpeklerin maskarası olabilir belki ama bunu insana yöneltmek çok yanlış ve eğer bilerek yapılmışsa dengeszce bir hareket.
Bir defa polisin çektiği motorların çoğunu tavsiye etmem Helal midir diye düşnmek gerekir. Herhangi bir sebeple helal para ile aldığınız bir mal ın elinizden alınması doğru mudur? Kanunlardaki vergiler kurallar ne kadar doğrudur ? Bunlar hep üzerimize sorumluluktur.
İnsanların bu tip teknik-teorik konularla uğraşması çok güzeldir. Buralarda teorik de konuşulabilir Nihayetinde birisi diğerinin hayata geçirilmesidir. İkisinin de alakalı olduğu bir durum olsa gerek ki konuşulmalıdır.
Sorun çıkableceği tahmin edilse dahideneyip öğrenmek sorunun nasıl çıktığını görmek lazım.
Bisiklet pedalı örneği burada hata teşkil eder. Motor çalışması farklıdır. Sıkıştırma enerjisi dönme enerjisinden karşılanır. Torktan bahsetmek için bu şekilde değiil daha detaylı konuşmak gerekir. Verimsizlik ancak yanma verimsizliğinden ki geç ateşleme karışım durumu, vb durumlardan olur. Sıkıştırma oranı ise tamamen biyel uzunlığu ve piston uzunluğuna bağlıdır; motorun zorlanmasından etkilenmez.
Düşük devirlerde istop etmesi de söz konusu olmazdı; birisinin destek olmamasından dolayı. Çünkü dediğimiz gibi sıkıştırma hareketten karşılandıktan snra iki piston aynı anda basarak yüksek enerji açığa çıkacaktır. Zaten motorun verdiği enerji sıkıştırma enerjisine yetmesinden ziyade size verebileceği enerji ile ölçülmelidir. Sıkıştırma için gerekli iş verebileceği işe öre küçük değilse zaten motorun verimliliği çok farklı olabilir veya yanması çok farklıdır(az yakıt giriyordur) ve de bu tip bir motor olmaz.
Bu jawa lar tek piston çalışmasa bile diğer pistonun çalışması ile hem iki pistonun sıkıştırmasını hem de ek enerji üretimini sağlarlar. Ben bir kere tek pistonu çalışmayan jawa ile(350) yokuş çıkmıştım ki motorun durumu da pek iyi değildi.

Yalnız ben acaba ikisi aynı anda emerken emme de problem olur mu diye düşünmüştüm . Ama yapılmış zaten.
Bu arkadaştan rölanti çalışması durumunu dinlemek isterdim.
Titreşimden bahsetmek gerekir. Titreşim de krankın ayarlanması ile giderilebilir belki. Krankın gerekli yönünden delerek malzeme çıkarıp dengeleme yaparak.
Ve de ayak marşının sertleşmesi de çok mevzu olmasa gerek. Çünkü basarken çok zorlanmıyor insan ki iki katı da çok zorlamasa gerek.
Hayırlı günler dilerim