PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yuksek devırde tekleme



arguvanli
10 Aralık 2008, 21:37
saygıdeger forum sakınlerı az evvel uye oldum ve ne yazıkkı ılk mesajımı motosıkletımle alakalı bır sorun hakkında sızden fıkır almak amacıyla atıyorum
umarım yanlıs anlaşılmam :))
baslıktada belırttıgım gibi motosıkletım yuksek devırlere cıktıgı zaman sıddetlı teklemeler yapıyor aslında tekleme de denmez daha cok sılkelemeye benzıyor
motos sogukken nıspeten daha sarsıntısız fakat motor ısındıgı zaman bıraz daha sıddetlenıyor cekıste ınanılmaz bır dusus soz konusu oluyor.
her vıteste bu arıza soz konusu gazı alt devırlerde sabıt tuttugum zaman tın tın seklınde sorunsuz ve sarsıntısız gıdıyor takrıben 5,vıtes 30/40 km surat te sorun yok fakat anı gaz acmalarda bahsettıgım gibi bir tekleme ve ya sarsıntı soz konusu
bunu fark edelı 2 gun oluyor servısten aldım. ve bu olay bas gosterdı benzınden oldugunu sandım bbenzın aldım her zaman aldıgım yerden degısen bişey olmadı daha sonra arastırdım ve bujıden olabılecegı fıkrıne vardım fakat onuda bu sabah degıstırdım.eskı bujı kapkara kurum olmustu cıkardım yenı bujı taktım fakat ılk calıstırmamdan sonra oda aynı hale geldı :))) hava fıltresınde bır sıkıntı yok tertemız zaten yenı takılmıstı daha 20 km bıle yapmadı.fakat servısten aldıktan sonra egzostumun uc kısmı ciddi oranda kurum yapmıstı daha evvelde vardı fakat artık egzostun uc kısmına dogru ufak tasmalar soz konusu oldu.
bır fıkrı olan varsa yazabılırse sevınırım sımdıden tesekkurler

< iLk@yy >
10 Aralık 2008, 21:43
karbüratör ayarlarında bi sorun var sanırım bu günlerde sık sık olan şeyler

mesrur özgök
10 Aralık 2008, 21:47
arkadaşım yazdıklarna bakılırsa yakıt karışımı çok zengin yani hava yetersiz benzin çok geliyor buda büyük oranda tekleme yani boğulma dediğimiz ve kurum olayları
buna göre karburatör ayarın bozulmuş olabilir hava yolu tıkalı mı açıkmı ilk önce ondan emin ş gaza bastıkça motorum ol bol debili hava ihtiyacı vardır bana göre böyle ama iyi bir ustaya baktır "iyi bayramlar":bounce:

arguvanli
10 Aralık 2008, 21:47
teseekkurler ılkayy bende zaten cdi sıstemınden ve ya dedıgın gibi karburator ayarından suphelenıyorum.ama işte emın olamıyorum hangısınden oldugu konusunda


arkadaşım yazdıklarna bakılırsa yakıt karışımı çok zengin yani hava yetersiz benzin çok geliyor buda büyük oranda tekleme yani boğulma dediğimiz ve kurum olayları
buna göre karburatör ayarın bozulmuş olabilir hava yolu tıkalı mı açıkmı ilk önce ondan emin ş gaza bastıkça motorum ol bol debili hava ihtiyacı vardır bana göre böyle ama iyi bir ustaya baktır "iyi bayramlar":bounce:

cevabın için cok tesekkur ederım mesrur özgök
motosıkletımde yaklasık 3 hafta kadar evvelıne hava fıltresı yoktu (kırlenmıstı ve orjınalını bulamamıstık)daha sonra bır sekılde servıste ona bır hava fıltresı uyarladılar su anda uzerınde bır hava fıltresı var fakat bu hava fıltresı sele altında kalıyor bende acaba azmı hava alıyor dıyerek ve ya baska bır sorun mu olustu dıye dusunerek bu sabah fıltreyı soktum ve fıltreden karburatore gıden deliği kontrol ettım acaba bişey tıkamıs olabılırmı dıye fakat bır anormallık yoktu
kelebek gayet normal calısıyordu.

mach1
10 Aralık 2008, 22:02
Çok zengin yada çok fakir karışım yapıyor.

muratgergerli
10 Aralık 2008, 22:19
Hava filitreni değiştir.
Karbüratör hava ayarı yaptır..
Ve bujini kontrol ettir..
.
Daha fazla detaylı bilgi için TIKLAYIN.:) (http://muratgergerli.blogspot.com/2008/03/motosiklette-ariza-sebepleri-zmleri.html)

Ya da buraya bakın
http://muratgergerli.blogspot.com/2008/03/motosiklette-ariza-sebepleri-zmleri.html

arguvanli
11 Aralık 2008, 00:53
Hava filitreni değiştir.
Karbüratör hava ayarı yaptır..
Ve bujini kontrol ettir..
.
Daha fazla detaylı bilgi için TIKLAYIN.:) (http://muratgergerli.blogspot.com/2008/03/motosiklette-ariza-sebepleri-zmleri.html)

Ya da buraya bakın
http://muratgergerli.blogspot.com/2008/03/motosiklette-ariza-sebepleri-zmleri.html
abı hava fıltresı daha 20 km yapmadı bujıyıde değiştirdım bu sabah 300 metre bıle yapmadı o da kapkara oldu :)
sorun bence karburator hava ayarında ama oda nasıl yapılır bılmıyorum yarın bır deneme yanılma yolu ıle yapıcam ıns becerrım olmazsa da servıs yolları taslı gelıyor kara kaşlı olacaz :)))))
bu arada baktım verdıgın lınke ekledım sık kullanılanlarıma faydalı bılgıler var tesekkurler ılgı ve alakana

mach1
11 Aralık 2008, 18:09
Hım eğer buji hemen karardıysa zengin karışım yapıyor:)

arguvanli
12 Aralık 2008, 02:02
ben tekleme olayını bu sabah çözdüm arkadaslar tamamen haav fıltresınden kaynaklanıyor benım orıgınal hava fıltrem sungerdı fakat servıste takılan kagıt ve uzerı sunger kaplı bır fıltreymıs yanı motor butun o sorunları havvyı az aldıgından dolayı yapıyormus bende fıltreyı soktum ve o sekılde bındım sorun nıspeten cozuldu arada bır kaç defa stop ettı ama daha sonra duzeldı tekrarlamaz ıns bır daha
gercı bu kesın cozum deıl bılıyorum ama sımdılık sorun cozuldu mesajını esırgemeyen herkese tesekur ederım

mach1
12 Aralık 2008, 14:17
Hava filtresiz kullanma toz pisliği motor içine çeker,o tozda zımpara görevi yapar motorunu:)

muratgergerli
12 Aralık 2008, 17:09
ben tekleme olayını bu sabah çözdüm arkadaslar tamamen haav fıltresınden kaynaklanıyor benım orıgınal hava fıltrem sungerdı fakat servıste takılan kagıt ve uzerı sunger kaplı bır fıltreymıs yanı motor butun o sorunları havvyı az aldıgından dolayı yapıyormus bende fıltreyı soktum ve o sekılde bındım sorun nıspeten cozuldu arada bır kaç defa stop ettı ama daha sonra duzeldı tekrarlamaz ıns bır daha
gercı bu kesın cozum deıl bılıyorum ama sımdılık sorun cozuldu mesajını esırgemeyen herkese tesekur ederım

Problemin çözümünü daha önceki mesajımda yazmıştım..:)
Hava filitresiz de kesinlikle binme..Zararı tarif edilemez..

Detaylı olarak anlattığın ve başlığına duyarlılığın
için ayrıca teşekkürler MUSTAFA'cığım..


Hava filitreni değiştir.
Karbüratör hava ayarı yaptır..
Ve bujini kontrol ettir..
.
Daha fazla detaylı bilgi için TIKLAYIN.:) (http://muratgergerli.blogspot.com/2008/03/motosiklette-ariza-sebepleri-zmleri.html)

Ya da buraya bakın
http://muratgergerli.blogspot.com/2008/03/motosiklette-ariza-sebepleri-zmleri.html

engindmn
12 Aralık 2008, 17:47
Aynı Sorun Bende De Vardı Kesinlikle Karburatör Diğerlerine Hiç Bakma Ki Ben Cdi Ye Kadar Değiştirdim.en Güzeli Işin Ehli Birusta Ve Ayar

yürekçe
12 Aralık 2008, 18:09
dabriyaj balatası da olabilir. ben yaşadım benzerini...

StormlorD
12 Aralık 2008, 18:59
bence sorun karbüratöründeki ayarsızlıktan kaynaklanıyor.
ZENGIN karışım sorunu var gibi geldi.
Ayrıca 200cclik motorlarda püskürtmeli karbüratör kullanılır. Üst devirlerde silkeleme ya da öksürme yapıyorsa, hava filtresini söktüğünde karbüratör boğazının girişinde altın renkli iğnemsi bir parça göreceksin. Bu parça gazı tam açtığında içeri ekstra benzin püskürtür. Bu iğne tıkalı ise bahsettiğin sorunu yaşarsın.
Karbüratörün iğne ayarı çok yukarda olabilir bunu kontrol et.

Ayrıca bujini motorun iyice ısınıp bir kaç tur attıktan sonra sök ve buji rengini kontrol et. (elini yakmamaya özen göster) Simsiyah ise zengin akrışım, açık kahve ise normal, koyu mavi ve kabuk bağlamış ise yağ yakıyordur.

arguvanli
12 Aralık 2008, 21:11
Hava filtresiz kullanma toz pisliği motor içine çeker,o tozda zımpara görevi yapar motorunu:)
tesekkurler zaten o sekılde kullanmayacagım ama benım hava fıltrem selenın altında ve yaklasık 6 tane vıda soktukten sonra sıvıl savunma ekıplerı tarafından zar zor da olsa ulasılabılecek bıryerde oldugu ıcın :))))))))))))) kısa vadede toz dan kaynaklana hasar yasama ıhtımalım cok dusuk ama dunden berı hava fıltresı arastırıyorum bulur bulmaz takıcam temız ve yenısını beni düşündüğün için çok teşekkür ederim arkadasım yardımcı olmaya calıstıgın içinde ayrıca tesekkur ederım


Problemin çözümünü daha önceki mesajımda yazmıştım..:)
Hava filitresiz de kesinlikle binme..Zararı tarif edilemez..

Detaylı olarak anlattığın ve başlığına duyarlılığın
için ayrıca teşekkürler MUSTAFA'cığım..
saygıdeger murat abcım verdıgın taktıkler için cok tesekkur ederım.benım zaten hava fıltresını sokup bınmemdekı amac sorunu cozmek deıl sorunun kaynagını ogrenmektı bunuda ogrendım.
en kısa surede fıltre olayınıda cozmeye calısıcam o sorunuda cozersem onuda buradan yazıcam belkı müşkül durumda olan baska bırılerıne daa yol gosterır
mesajlarıma cevap yazdıgın bılgını esırgemedıgın için cok tesekkur edıyorum


Aynı Sorun Bende De Vardı Kesinlikle Karburatör Diğerlerine Hiç Bakma Ki Ben Cdi Ye Kadar Değiştirdim.en Güzeli Işin Ehli Birusta Ve Ayarabı valla ıyı dıyorsun ama ben ıstanbulda 1.5 yılda bu motor ıcın 7 usta degıstırdım herkes bır an evvel sepetşlıyımde paramı alıyımın derdınde kımse ugrasmıyor ıllakı ıyılerde var ama bende onları kesfetmeye calısıyorum olmadı kendım denızcem deneme yanılma ylu ıle belkı yaparım :)))))))


dabriyaj balatası da olabilir. ben yaşadım benzerini...[/QUOT
aklıma gelmedı deıl cunku bır kaç ay evvelıne kadar bayagı fazla tekteker yapmıstım suphelendım ama sanırım deıl yınede debrıyajım ıyı durumda deıl ondan emınım :)))))

[QUOTE=StormlorD;1362922]bence sorun karbüratöründeki ayarsızlıktan kaynaklanıyor.
ZENGIN karışım sorunu var gibi geldi.
Ayrıca 200cclik motorlarda püskürtmeli karbüratör kullanılır. Üst devirlerde silkeleme ya da öksürme yapıyorsa, hava filtresini söktüğünde karbüratör boğazının girişinde altın renkli iğnemsi bir parça göreceksin. Bu parça gazı tam açtığında içeri ekstra benzin püskürtür. Bu iğne tıkalı ise bahsettiğin sorunu yaşarsın.
Karbüratörün iğne ayarı çok yukarda olabilir bunu kontrol et.

Ayrıca bujini motorun iyice ısınıp bir kaç tur attıktan sonra sök ve buji rengini kontrol et. (elini yakmamaya özen göster) Simsiyah ise zengin akrışım, açık kahve ise normal, koyu mavi ve kabuk bağlamış ise yağ yakıyordur.


tesekkurler verıgınız bılgıler ıcın bujıye baktım daha evvel aynı dedıgınız gıbıde yaptım bır kac tur attıktan sonra soktum hatta elımıde yaktım :)))))))
sımsıyah olmustu eskı bujısıde sımsıyah olmustu ama kurum dokulmesı falan yoktu is rengı gibi yanı
hava fıltresını cıkarıp dedıgını ıgneye bakabılmem için kutuy komple sokmem lazım onu ıcınde camurluk ve arka kuyrugu sokmem lazım oda elımdekı takım taklavat ıle ımkansız
hazır sızın bu konud bılgılı oldugunuz sezmısken bir kaç sorum olacak benım motosıkletımdekı karburator ayarı denılen olay ıgnelerle oynayarakmı ypılıyor yoksa herangı bır ayar vıdası varmı cunku benım karburatorde rolantı ayar vıdası dsında bır ayar vıdasına benzeyen bır vıda daha var.son sorum sızın motorunuzda sanırım çinli ıstanbulda yasıyorsanız bu ıslerden anlayan bır servıs ve ya usta onerebılırmısınız bana yani başından savmaya calısmayan gercekten geregını yapan bir usta ve ya servıs tesekur edıyorum