PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Devirsaati Oynuyo Ve Motor Tekliyo yardım...



hakan_48586
04 Aralık 2008, 14:56
arkadaşlar öncelikle selamlar motorsikletin elektirik tesisatıyla ilgili bir problemim var motosikletimin devir saati yolda giderken yukarı aşağı oynuyo ve bu sırada motor tekliyo...şöyle bişeyde var yolda eger 5000 devir ile gidersem devir saati sadece 5000-6000 arasında oynuyo ve herhangi bi tekleme olmuyo ama gaza yüklendiğim zaman devir saati 5000 civarından ani bi şekilde 8000 e çıkıyo ve motor hızlanmıyo tekliye tekliye aynı hızda gidiyo...

karbüratör ayarından deyil devir saati motora yüklendiğimde fırlıyo sona vuruyo yani elektrik aksamında bi sorun var devir saatini kontrol ettim sağlam başka bi devir saatindede aynı şeyi yapıyo...şunu kesin söyleyebilirim yakıt tesisatında bi sorun yok...elektrik aksamında ise değiştirdiğim parçalar

1.buji
2.ateşleme bobini
3.beyin.
4.statör

bunların hepsi yenisiyle değişti ve sorun düzelmedi tabiki bunları şimdi değiştirmedim önceden aynı sorun gene başıma gelmişti o zaman değiştirmiştim.tabi kafadan uydurmadım gittiğim elektrik ustaları gittiğim servisler bana bunları değiştirirsem sorunun çözüleceğini söylemişlerdi...ama düzelmemişti bende sinirlenip motoru kople sökmüştüm konjektöre gözüm takılmıştı konjektörü ve yanındaki kabloları söküp takmıştım o zaman düzelmişti...sorun konjektörden olabilir mi?veya bi kaçaktan

SORUN SİZCE NEDENDİR BİLEN KİŞİLER VE BAŞINA GELEN KİŞİLER (MUTLAKA VARDIR )CEVAPLARSA ÇOK SEVİNİRİM...

babaçi
04 Aralık 2008, 17:42
bu konuda fikrini beyan edecek ustalar nerdesiniz?:wiinkk:

ejder1007
04 Aralık 2008, 18:04
motorunuzun markası modeli nedir bilmiyorum ama bendeki sorunu ben bujileri değiştirerek çözdüm . titanyum buji taktım tekleme falan kalmadı.

hakan_48586
04 Aralık 2008, 18:11
sağol ejder yorumun için...bujıyi yazmadım çünkü gerek görmediğim için onuda değiştirdim gene aynı konjektörden diye tahmin ediyorum bakalım bı yorumlar gelsin...bu arda motorsikletimin markası profilimde yazıyodu bakmayı unuttun galiba

mach1
04 Aralık 2008, 18:40
Birde önemli kablolara wd40yada kontak spreyleri var onlardan sık.
Not:Sakın wd40 ın sıktığın yerde kısa devre yaptırtma motoru yakarsın:cat:

draggy
04 Aralık 2008, 19:02
Bana rölanti hız ayarında sorun var gibi geldi; Rölanti hız ayarını yapabileceğin ( benim motorumda solda silindirler arasında ) bir vida varsa. Yukarı yöne doğru biraz vida ile gevşet, boşa aldığında bir süre hırlayıp stop ediyorsa ve viraj almak için yavaşladığında da tekliyorsa bu vidanın ayarında sorun var. Eğer bu vidadan sende de varsa motoru boşa al ve çalıştır, bu vidayı motor stop etmeyene kadar gevşet, fazla değil ama fazlası hem yakıt zararı, hemde sübaplarına zarar verir. Kulağınla zaten düzgün rölanti devirini duyacaksın motor teklemeyecek şekilde, sonra bunu debriyajın sıkılı ( biri yardımcı olacak tabiki :) ) iken tüm viteslerde tekrarla zaten boşta ayarladıktan sonra en fazla 2-3 mm oynatman gerekecek, rölanti sesi gerçekten hoşuna güzel gelmeye ve motor teklememeye başlayınca ayarı bulmuş olursun, markerle de işaretleyebilirsin konumu, Servisler rölantiyi ölçerek tam noktasını buluyorlar, benim önerim sadece geçici bir çözüm ama istersen bir dene...

http://img146.imageshack.us/img146/7375/adszut5.jpg (http://img146.imageshack.us/my.php?image=adszut5.jpg)
http://img146.imageshack.us/img146/adszut5.jpg/1/w862.png (http://g.imageshack.us/img146/adszut5.jpg/1/)

Kırmızı daire içindekiler silindir, mavi daire içinde ki de bahsettiğim ayar düğmesi.

hakan_48586
04 Aralık 2008, 19:08
Birde önemli kablolara wd40yada kontak spreyleri var onlardan sık.
Not:Sakın wd40 ın sıktığın yerde kısa devre yaptırtma motoru yakarsın:cat:

sen kaçak olduğunu düşünüyosun anladığım kadarıyla...bende kaçak veya konjektör arzası diye düşünüyorum


Bana rölanti hız ayarında sorun var gibi geldi; Rölanti hız ayarını yapabileceğin ( benim motorumda solda silindirler arasında ) bir vida varsa. Yukarı yöne doğru biraz vida ile gevşet, boşa aldığında bir süre hırlayıp stop ediyorsa ve viraj almak için yavaşladığında da tekliyorsa bu vidanın ayarında sorun var. Eğer bu vidadan sende de varsa motoru boşa al ve çalıştır, bu vidayı motor stop etmeyene kadar gevşet, fazla değil ama fazlası hem yakıt zararı, hemde sübaplarına zarar verir. Kulağınla zaten düzgün rölanti devirini duyacaksın motor teklemeyecek şekilde, sonra bunu debriyajın sıkılı ( biri yardımcı olacak tabiki :) ) iken tüm viteslerde tekrarla zaten boşta ayarladıktan sonra en fazla 2-3 mm oynatman gerekecek, rölanti sesi gerçekten hoşuna güzel gelmeye ve motor teklememeye başlayınca ayarı bulmuş olursun, markerle de işaretleyebilirsin konumu, Servisler rölantiyi ölçerek tam noktasını buluyorlar, benim önerim sadece geçici bir çözüm ama istersen bir dene...

http://img146.imageshack.us/img146/7375/adszut5.jpg (http://img146.imageshack.us/my.php?image=adszut5.jpg)
http://img146.imageshack.us/img146/adszut5.jpg/1/w862.png (http://g.imageshack.us/img146/adszut5.jpg/1/)

Kırmızı daire içindekiler silindir, mavi daire içinde ki de bahsettiğim ayar düğmesi.


tesekurler yorumun için ama rolantıden oldugunu dusunmuyorum elektrık tesisatıyla ilgili bi sorun var

draggy
04 Aralık 2008, 19:29
pardon sana yazmıcaktım yanlış oldu kardeş sen kaçak olduğunu düşünüyosun anladığım kadarıyla...bende kaçak veya konjektör arzası diye düşünüyorum




arkadaşım benle dalga mı geçiyon anlamadım ama genede sağol yorumun için

Sana yardım etmek için servis kitapçığını tarayıp resmi hazırlayan, üşenmeyip imagehack.us a atan bir kişiyim ve bunca işimin arasına sana rölanti ile ilgili bir ayar tavsiyesinde bulundum, eğer senin motorunda da rölanti hız ayar düğmen varsa yap dedim. Ne anlama geliyor "benimle dalga mı geçiyorsun" :pr::pr::pr::pr::pr::pr::pr::pr::pr::pr:

hakan_48586
04 Aralık 2008, 20:14
Sana yardım etmek için servis kitapçığını tarayıp resmi hazırlayan, üşenmeyip imagehack.us a atan bir kişiyim ve bunca işimin arasına sana rölanti ile ilgili bir ayar tavsiyesinde bulundum, eğer senin motorunda da rölanti hız ayar düğmen varsa yap dedim. Ne anlama geliyor "benimle dalga mı geçiyorsun" :pr::pr::pr::pr::pr::pr::pr::pr::pr::pr:

biraz sert çıktım kusura bakma bu aralar biraz sinirim bozuk motor arızalı diye...yorumun çin tesekurler

denizcimuzaffer
04 Aralık 2008, 21:22
Arkadaş,

Baştan söyleyeyim deli kuyuya taş atıyor.:)

Bir dostumun motorunda, seninkine benzer birşeyler olmuştu ve gidilmedik servis yapılmadık iş kalmadıydı. Sonunda bir oto elektrikçisi dostumuz, beyin de denen cihazın altına bir bakır pul koydu. meğer cihaz şasi almıyor, titreşimden arada şasi yi kesiyormuş:) Bu ci,hazı söktü, altına bir bakır pul koyup tekrar monte edip sıktı ve tataaaaaa. sorun bitti. Demek istediğim, bazen çok alakasız görünebilecek bu tip arızaların, tamircilerin bile gözünden kaçabilen ufak konulardan kaynaklandığını görmüş oldum:)

Sonucu bekliyeceğim, bakalım esas sorunu neymiş motorunun:cat: Şimdiden geç.miş olsun

hakan_48586
04 Aralık 2008, 21:29
Arkadaş,

Baştan söyleyeyim deli kuyuya taş atıyor.:)

Bir dostumun motorunda, seninkine benzer birşeyler olmuştu ve gidilmedik servis yapılmadık iş kalmadıydı. Sonunda bir oto elektrikçisi dostumuz, beyin de denen cihazın altına bir bakır pul koydu. meğer cihaz şasi almıyor, titreşimden arada şasi yi kesiyormuş:) Bu ci,hazı söktü, altına bir bakır pul koyup tekrar monte edip sıktı ve tataaaaaa. sorun bitti. Demek istediğim, bazen çok alakasız görünebilecek bu tip arızaların, tamircilerin bile gözünden kaçabilen ufak konulardan kaynaklandığını görmüş oldum:)

Sonucu bekliyeceğim, bakalım esas sorunu neymiş motorunun:cat: Şimdiden geç.miş olsun

sağol.cok guzel anlatmısın boyle kolay bı çözümü olsa keske...bişe sorcam beyinin altına nasıl pul koyuyonuz beyın plastık bı parça ıkı tane fiş girişi olan yani benimki öyle:silent:bu ardada bende birsürü şey değiştirdim değiştirdiğim parçalar yedek olarak duruyo:cherry::cherry:

denizcimuzaffer
04 Aralık 2008, 21:51
Arkadaş,

O kadar zaman oldu şimdi hatırlamam mümkün değil:silent: Elektronik bir parça idi, kendisi plastik olsada civatası metal idi ve şaseye bağlanıyor idi:silent: Konjektör değildi eminim:)
Benim başından belirttiğim gibi, çözüme yönelik bir öneri değil benimkisi, sadece düşünme şekli ile ilgili. Onlarca tamirci*servis çözemediydi ama bir oto elektrikçisi halletmişti. Sen de bu kadar parça değiştirdiğin halde sonuç alamamışsan, arıza hiç beklenmeyecek ve tahmin edilemeyecek bir yerden çıkacaktır muhakkak:)

Tekrar geçmiş olsun

batuhan35
04 Aralık 2008, 22:00
Yanlış anlama ama...
Çin malı motor kullanmak zor:pale:...bende 8000km çin malı kullandım
ama ne yaptıysam sorunlarını halledemedin bir tarafını tamir ettirdim
başka bır yerınden arıza cıkardı en sonunda pes ettım
Neyse Arkadaşım
Allah Yardımcın Olsun...:cat:

MaxiBoost
04 Aralık 2008, 23:28
hakan hocam ,

bu tip bir arızayı forumda sorarak çözmen neredeyse imkansız,
belliki elektrik arızası ,temazsızlık ,kopukluk ,soket gibi şeylerle ilgili birşey .

ne kadar kablo-soket varsa dikkatlice bakacaksın ,kontrol edeceksin , bunu anca gene sen çözersin ,söyleyecek pek birşey yok ,

üstelik problemin devir saatiyle ne ilgisi var ?

motor tekliyor ,haliyle motor devri değişiyor değilmi tekleyince ?
ee ,devir saati deviri göstermiyormu ? haliyle onunda oynaması gayet doğal değilmi ? benmi yanlış anladım ?
öyle bir anlatmışsınki , sanki motorda problem yok ,teklemiyor ama devir saati oynuyor gibi .

uzun lafın kısası bir yerde temazsızlık veya kopukluk var ,
elektrik problemleri ani kesiklik yapar , yakıt problemleri değil .

mesela bende de şöyle sorunlar olmuştu ,
aynısı sendede vardır diye söylemiyorum ,örnek olsun .

1- motor bazen çalışmıyordu ,marş basmıyor tık tık yapıyordu .(bazen)
meğerse şase kablosu gevşekmiş .

2- yolda kaldım ,motor stop etti ,tekrar çalıştırdım ,50 metre sonra gene durdu , bir çalıştı sonra gene durdu ,sonunda hiç çalışmaz oldu ,motoru 1km falan itmek zorunda kaldım .
meğerse buji kablosu çıkmış .

3-normal kullanımda sorun yok ,ama tam gaz giderken tekliyor !
haydaaaa ,bakmadığım soket ,bakmadığım kablo kalmadı ,
ayaktaki switch ide kontrol ettim elbette sağlam gözüküyordu ,
ama " SADECE HIZLI GİDERKEN" yaptığını hatırladım ve ayak switchini iptal edip ,direk bağladım ,
meğerse ayak swichi bozukmuş, titreşimden dolayı temazsızlık yapıyormuş .


sonuçta ,
çin malı motorların çoğunda böyle kıl - tüy elektrik problemleri hep olur ,
çünkü soketinden kablolarına kadar hep kalitesizdir ,water-proof yani su geçirmeyen tipte değildir o yüzden zamanla oksitlenir kopar mopar,paslanır .

bu tip arızalar servisler için en güzel arızadır ,
onu değiştir bunu değiştir ohhhh suyundanda koy ,
nasılsa para ceplerinden çıkmıyor ,bu tip saçma sapan arızalar yüzünden bir sürü para kazanırlar .

serkanADH13
04 Aralık 2008, 23:48
arkadaşım,
motorunun km'si ne kadar bılmıyorum ama,
bendede sana benzer bi problem olmustu,
20 gun kafayı yedım ,
ama sonunda
sadece soketın gevsemıs oldugunu ve arada bır,
cukurlardan gecerken sorun yasattıgını anladım,

sende dene,
tüm soketlerı tekrardan yan keskı ıle sık uclarını,
plastık soketler olmalı motorunda,
onları ınce bır iğne gıbı bişiyle sök ve tırnaklarını sık...

hellstorm
04 Aralık 2008, 23:49
Marş motorunun dişlilerindeki bilyalar aşınıncada kilitlenme yapıp böyle sorun çıkartabiliyor.bir arkadaşın f650 sinde böyle bir arıza vardı.

lijoluna
05 Aralık 2008, 00:10
lastikleri değiş sen kesin ondandır :queen::queen::queen::queen::queen:

şaka bi yana almayın arkadaşlar artçı olun 1 sene daha bekleyin kalitesiz çin mallarını almayın

hakan_48586
05 Aralık 2008, 01:03
Yanlış anlama ama...
Çin malı motor kullanmak zor:pale:...bende 8000km çin malı kullandım
ama ne yaptıysam sorunlarını halledemedin bir tarafını tamir ettirdim
başka bır yerınden arıza cıkardı en sonunda pes ettım
Neyse Arkadaşım
Allah Yardımcın Olsun...:cat:

sağol umarım çözerim sorunu...


hakan hocam ,

bu tip bir arızayı forumda sorarak çözmen neredeyse imkansız,
belliki elektrik arızası ,temazsızlık ,kopukluk ,soket gibi şeylerle ilgili birşey .

ne kadar kablo-soket varsa dikkatlice bakacaksın ,kontrol edeceksin , bunu anca gene sen çözersin ,söyleyecek pek birşey yok ,

üstelik problemin devir saatiyle ne ilgisi var ?

motor tekliyor ,haliyle motor devri değişiyor değilmi tekleyince ?
ee ,devir saati deviri göstermiyormu ? haliyle onunda oynaması gayet doğal değilmi ? benmi yanlış anladım ?
öyle bir anlatmışsınki , sanki motorda problem yok ,teklemiyor ama devir saati oynuyor gibi .

uzun lafın kısası bir yerde temazsızlık veya kopukluk var ,
elektrik problemleri ani kesiklik yapar , yakıt problemleri değil .

mesela bende de şöyle sorunlar olmuştu ,
aynısı sendede vardır diye söylemiyorum ,örnek olsun .

1- motor bazen çalışmıyordu ,marş basmıyor tık tık yapıyordu .(bazen)
meğerse şase kablosu gevşekmiş .

2- yolda kaldım ,motor stop etti ,tekrar çalıştırdım ,50 metre sonra gene durdu , bir çalıştı sonra gene durdu ,sonunda hiç çalışmaz oldu ,motoru 1km falan itmek zorunda kaldım .
meğerse buji kablosu çıkmış .

3-normal kullanımda sorun yok ,ama tam gaz giderken tekliyor !
haydaaaa ,bakmadığım soket ,bakmadığım kablo kalmadı ,
ayaktaki switch ide kontrol ettim elbette sağlam gözüküyordu ,
ama " SADECE HIZLI GİDERKEN" yaptığını hatırladım ve ayak switchini iptal edip ,direk bağladım ,
meğerse ayak swichi bozukmuş, titreşimden dolayı temazsızlık yapıyormuş .


sonuçta ,
çin malı motorların çoğunda böyle kıl - tüy elektrik problemleri hep olur ,
çünkü soketinden kablolarına kadar hep kalitesizdir ,water-proof yani su geçirmeyen tipte değildir o yüzden zamanla oksitlenir kopar mopar,paslanır .

bu tip arızalar servisler için en güzel arızadır ,
onu değiştir bunu değiştir ohhhh suyundanda koy ,
nasılsa para ceplerinden çıkmıyor ,bu tip saçma sapan arızalar yüzünden bir sürü para kazanırlar .

doğru söylüyosun ama burda başına gelen vardır diye böyle bi konu açtım bunu yaşamış olan ustadan daha iyi bilir diye düşünüyorum tecrübe meselesi ben biliyorum bu sitede benim başıma gelenin aynısının başka bir üyenin başına geldiğini yani onlar görürde cvp yazar diye açtım konuyu nese yorumun için teşekürler bu arada servise para kaptırmam ben zaten çinli al usta ol:cherry::cherry: yakında dükkan aççam..:queen::queen:
KAZASIZ SÜRÜŞLER...


arkadaşım,
motorunun km'si ne kadar bılmıyorum ama,
bendede sana benzer bi problem olmustu,
20 gun kafayı yedım ,
ama sonunda
sadece soketın gevsemıs oldugunu ve arada bır,
cukurlardan gecerken sorun yasattıgını anladım,

sende dene,
tüm soketlerı tekrardan yan keskı ıle sık uclarını,
plastık soketler olmalı motorunda,
onları ınce bır iğne gıbı bişiyle sök ve tırnaklarını sık...

teşekür ederim yorumun için serkan kardeşim yarın bakıcam motordaki kaçaklara soketlere filan tek tek bakıcam bulucam o arızayı...


Marş motorunun dişlilerindeki bilyalar aşınıncada kilitlenme yapıp böyle sorun çıkartabiliyor.bir arkadaşın f650 sinde böyle bir arıza vardı.

motorla alakalı bişey olduğunu sanmıyorum yorumun için sağol:cat:


lastikleri değiş sen kesin ondandır :queen::queen::queen::queen::queen:

şaka bi yana almayın arkadaşlar artçı olun 1 sene daha bekleyin kalitesiz çin mallarını almayın

doğru söylüyon ama aldık işte napcan benim motorun değiştirmediğim yeri kalmadı amA ALLAH'A ŞÜKÜR hiç yolda bırakmadı beni hatta kaza yaptım motorla ama gene eve geri getirdi beni...bende seviyorum senin motosikletin gibi büyük motorları ama ileride inşallah şimdi şükretmesini bilmek lazım...:cat:

nitrious81
05 Aralık 2008, 01:56
Benım bıldıgım bu Atesleme bobınınden olcuyo bu Devır saatlerı ( Kalıte motorlarda Sanzumandan vs olcuyor devırı ama bu tıp motorlarda elektırık ıle olcuyor yanı bobınden olcuyor ) Atesleme bobınınde arıza olabılır zayıf ateslıyor olabılır buna baglı devır saatıde sapıtma yapıyomudur ki :P Valla aklıma boyle bısı geldı ama cok da anlamam..


Ayrcı bınmeyın 1 sene artcı olun vs dıyen arkadasım 600F e bınıp bınmeyın etmeyın dıye konusmak kolay olsa gerek 600F alacaksak 1 sene degıl 2 senede artcı oluruz :)

yucika
05 Aralık 2008, 10:21
Hakan karbüratör ayarından olabilir. Şöyleki eğer karbüratör ayarı yapılırken hem hava hemde benzin normalden kısık yapılırsa karışım oranı yinede düzgün olabilir ancak yüksek devirlerde yeterli yakıt gelmdeiği için motoru besleyemez. hem benzin ayar vidsını hemde hava vidasını biraz açmanı tavsiye ediyorum. Birde böyle dene bakalım.
Bir diğer sebepte ateşleme sisteminden kaynaklanan arızalarda böyle olabiliyor. Ateşleme bobininden olabilir. Yada avans ayarı bozuk olabilir. Ancak elektronik ateşlemeli motorlarda sabit avans ayarı kullanılıyor. Motor ve dinamo sökülmeye çalışılmadıkça bozulmuyor.

pogo
05 Aralık 2008, 11:22
Aynı sorun benimde başıma gelmişti kanuni hussarda sigorta yuvası gevşemişti yuvayı pense ile sıkınca sorun düzelmişti :)

41calamity41
05 Aralık 2008, 11:51
hakan kardeşim bu konu hakkında bende bi yopik açmıştım hatta serkan abinin motordada bi tekleme vardı o sırada ve kafayı yicektim ama senin problemin benimkiyle aynı git 30 ytl ye bi beyin al hiç bi problemin olmucak kesinlikle beyinden 50 60 km yol yap beyini tut elinle bak ısınmış olucaktır hadi kolay glsin

shelbycobra
05 Aralık 2008, 12:05
benim başıma gelmişti oysa yeni bosch buji takmıştım güvendiğimden buji değil diodum buji arızalıymış kırmızı çakıodu.. elektrik kesiodu eskiyi taktım dewam...

hakan_48586
05 Aralık 2008, 13:08
Hakan karbüratör ayarından olabilir. Şöyleki eğer karbüratör ayarı yapılırken hem hava hemde benzin normalden kısık yapılırsa karışım oranı yinede düzgün olabilir ancak yüksek devirlerde yeterli yakıt gelmdeiği için motoru besleyemez. hem benzin ayar vidsını hemde hava vidasını biraz açmanı tavsiye ediyorum. Birde böyle dene bakalım.
Bir diğer sebepte ateşleme sisteminden kaynaklanan arızalarda böyle olabiliyor. Ateşleme bobininden olabilir. Yada avans ayarı bozuk olabilir. Ancak elektronik ateşlemeli motorlarda sabit avans ayarı kullanılıyor. Motor ve dinamo sökülmeye çalışılmadıkça bozulmuyor.

yucika bu karbüratör ayarından deyil zaten dedimya devir saati motora yüklendiğimde fırlıyo sona vuruyo yani elektrik aksamında bi sorun var devir saatini kontrol ettim sağlam başka bi devir saatindede aynı şeyi yapıyo...şunu kesin söyleyebilirim yakıt tesisatında bi sorun yok...elektrik aksamında ise değiştirdiğim parçalar

1.buji
2.ateşleme bobini
3.beyin.
4.statör

bunların hepsi yenisyle değişti ve sorun düzelmedi tabiki bunları şimdi değiştirmedim önceden aynı sorun gene başıma gelmeişti ozman değiştirmişdim.tabi kafadan uydurmadım gittiğim elektrik ustaları gittiğim servisler bana bunları değiştirirsem sorunun çözüleceğini söylemişlerdi...ama düzelmemişti bende sinirlenip motoru kople sökmüştüm konjektöre gözüm takılmıştı konjektörü ve yanındaki kabloları söküp takmıştım o zaman düzelmişti...sorun konjektörden olabilir mi?veya bi kaçaktan


Aynı sorun benimde başıma gelmişti kanuni hussarda sigorta yuvası gevşemişti yuvayı pense ile sıkınca sorun düzelmişti :)

bugun onların hepsini kontrol etcem kaçak varmı yokmu ona bakıcam sağol


hakan kardeşim bu konu hakkında bende bi yopik açmıştım hatta serkan abinin motordada bi tekleme vardı o sırada ve kafayı yicektim ama senin problemin benimkiyle aynı git 30 ytl ye bi beyin al hiç bi problemin olmucak kesinlikle beyinden 50 60 km yol yap beyini tut elinle bak ısınmış olucaktır hadi kolay glsin

doğru söylüyon kardeşim beyin diyo herkez ama konjektör veya bi kaçaktan olabilir mi?neden sordum biliyonu çünkü bende 2 tane beyin var biri yeni yeniyi takıyorum ama gene düzelmiyo bügün beynin ve konjektörün yanındaki kablolara bakıcam belki onlarda bi sorun vardır burda yazarım akşam duruma göre sağol kardeşim bide sorumu değiştirdim dahada açıklayıcı yazdım bi bak istersen


benim başıma gelmişti oysa yeni bosch buji takmıştım güvendiğimden buji değil diodum buji arızalıymış kırmızı çakıodu.. elektrik kesiodu eskiyi taktım dewam...

buji işinide denicem sağol kardeş

ccv_cengo
16 Nisan 2013, 00:40
arkadasım bu aynı aynı ararıza sımdı benım motorumda var gercı senın arıza epey vakıt olmus ama bı fıkrın varsa yardımcı olursan sevınırım

garaj20
16 Nisan 2013, 00:46
benim başımada gelmişti 9 bin devirle altgeçit te kamyon sollarken hemde birden olduğu yerde kaldı gaz yemedi devir saati ters dönmeye başladı teklemeye başladı motor....Ustama götürdüm ve sorunun aküden olduğunu söyledi. Gittik sıfır akü taktık konjektörmüdür nedir (enerji ayarlamasını yapan dalga) onun kablo uçlarının oksitlenmiş olduğunu gördük onları düzenledi sorun ortadan kalktı...

ccv_cengo
16 Nisan 2013, 22:23
bbın degıstırım bujı bujı baslıgı beyın hepsı statr harıc knjektr ucları oksıtlıydı onudA tmızledım ıldırcam cozulmuyorarıza moytorcuya gııyorum mekanık arıza akıne ıncek ıyorlar ama elektırık arızası canı ıstedıgı zaman yapıyor bazende hıc pmıyor be bıcım ıs nlayamadım bazen sogukkende yapıyor ama dvır saatı oynadıında motorda teklıyor acayıp bsı sogudum motorumdan yardım lazım arkadaslar