PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Subap Ayarını Adam Gibi Yapacak Bi Usta ..



enzo35
03 Aralık 2008, 17:49
arkadaşlar biraz önce bi motor servisi isim vermek istemiyorum subapları şıkırtılı çalışan motorumun subap ayarını yaptı ve bilin ne oldu daha berbat oldu inanılmaz bir ses var sorduğumda da bu modeller böyle gibi şeyler saçmalaadı bende daha fazla kurcalamasını istemediğim için konuyu kapatıp motorumu hemen aldım ordan.izmirde bildiğiniz sağlam bi usta varsa yardımcı olursanız sevinirim motorum tvs apache. şimdiden teşekkürler.

hurricane_cbr
03 Aralık 2008, 18:00
arkadaşlar biraz önce bi motor servisi isim vermek istemiyorum subapları şıkırtılı çalışan motorumun subap ayarını yaptı ve bilin ne oldu daha berbat oldu inanılmaz bir ses var sorduğumda da bu modeller böyle gibi şeyler saçmalaadı bende daha fazla kurcalamasını istemediğim için konuyu kapatıp motorumu hemen aldım ordan.izmirde bildiğiniz sağlam bi usta varsa yardımcı olursanız sevinirim motorum tvs apache. şimdiden teşekkürler.

benm ustamda öle dedi hala ses geliyo benim Apache'den sorun olmuyo ama adamı deli ediyo çıtır çıtır bişiler çarpıyo motorun içinde ama şöle bişi de war ben daha önce yaptırdım ses gitti aradan 3 4 hafta sonra yine başladı özetle TVS Apache subap (sibop :mrgreen:) ayarı tutmuyor bide bende şöyle bir sorun var 5. vitesle dip gaz giderken gazı bırakıp birden diplersem bi kesilme oluyo sanki boğulur gibi o subap ayarıyla alakalı olabiler mi?

enzo35
03 Aralık 2008, 18:03
büyük ihtimal alakalı çünkü bende de var o problem bugün ön dişliyide değiştirdim 14 yaptım fark etti baya tavsiye ederim.

hurricane_cbr
03 Aralık 2008, 18:09
büyük ihtimal alakalı çünkü bende de var o problem bugün ön dişliyide değiştirdim 14 yaptım fark etti baya tavsiye ederim.

max hız arttmıştır ama hala seri mi motor yanı hızlanması iyi mi hala

enzo35
03 Aralık 2008, 18:16
seriliğinden bişey kaybetmedi emin ol öndeki dişliyi gören ustalar bile çok komik buldu çünkü 13 dişli.

sakinseytan
03 Aralık 2008, 18:53
ya benim apachede 5500 bakımda sibop vuruyodu şıkır şıkır belirttim onada bakın diye motoru teslim aldım baktım ses dahada artmış sonra bizim yan dükkan motorcu abim sagolsun aldı eline 2 dakkada yaptı sesi solugu kesildi cok sıkılmasıda cok zararlı bunu ii bi ustanın yapması şart tvs apahce zaten çok güclü motor sibop ayarı pek tutmuyo işimiz zor yani inşallah saglam bi usta bulursun.ben motora 14 ön dişli ve hoysong egsoz taktırdım seste tatminim ama hala vites gecişleri kısa arka dişliyi ufaltıcam müsait bi günümde xenon fln da takıcam bu motor hak ediyo birazda boyu büyük olsa hiç fena olmazdı

tr.davutak
03 Aralık 2008, 19:04
enzo slm sana bir tel vereyim bence izmirdeki en iyi usta odur ki kendisiyle gürüş yerini tarif eder sana telden alsancak stadyum una yakın metin usta 0532 3161253

enzo35
03 Aralık 2008, 19:07
arkadaşım çok teşekkür ederim ilgine yarın ararım kısmetse sağol.

genç kaptan
03 Aralık 2008, 19:45
benim motorumunda sübap ayarına ihtiyacı var.
3500 kmde mondial 100 kh.(yardımcı olursanız memnun olurum)

hurricane_cbr
03 Aralık 2008, 23:56
ya benim apachede 5500 bakımda sibop vuruyodu şıkır şıkır belirttim onada bakın diye motoru teslim aldım baktım ses dahada artmış sonra bizim yan dükkan motorcu abim sagolsun aldı eline 2 dakkada yaptı sesi solugu kesildi cok sıkılmasıda cok zararlı bunu ii bi ustanın yapması şart tvs apahce zaten çok güclü motor sibop ayarı pek tutmuyo işimiz zor yani inşallah saglam bi usta bulursun.ben motora 14 ön dişli ve hoysong egsoz taktırdım seste tatminim ama hala vites gecişleri kısa arka dişliyi ufaltıcam müsait bi günümde xenon fln da takıcam bu motor hak ediyo birazda boyu büyük olsa hiç fena olmazdı

xenon takma ben taktım şarj dinamo yetmiyor.. çok sıkıntı çekersin ben otobanda farsız kaldım...:pr: çok zor döndüm eve çok sıkıntı çektim ve aküyü de yedi 60 liraya akü aldım 100 lira vermiştim xenona bi de o kadar sıkıntı çektm yani taktım ve elime geçen tek şey 160 lira zarar ve bi dünya sıkıntı oldu..

mach1
04 Aralık 2008, 00:18
Kendi farı H4 olduğu için philips motovision ampul var takarsan onu tak diğer H4 lere oran baya iyi gösteriyor.

privateblue
04 Aralık 2008, 00:22
arkadaşlar bende de apache var motordam memnunum şu an 4300 km de ilk zamanlar daha iyidi 2000 küsürde kartal yolunda 140 ı gördüm hemde hiç zorlanmadan gideğim yere varmasam eminm 150 de olcaktı o derece daha sonra on dişliyi 14 yaptım vites geçişleri kısalsın seri olsun bi de vibrasayonu azalttığını solediler yaptırdım bunlar oldu fakat 3200 km de filan servis motoya sübap ayarı çekti şimdi motor zor zahmet 120 e geliyor işin tuhafı 4 le 5. vites aynı hız servise bi ayar daha yaptırdım durumu anlattım dişiliyi tekrar 13 yaptı bundan olabilir dedi fakat durum hala aynı zorla 120 km. bu neden olabilir??

Szman!
04 Aralık 2008, 00:24
xenon takma ben taktım şarj dinamo yetmiyor.. çok sıkıntı çekersin ben otobanda farsız kaldım...:pr: çok zor döndüm eve çok sıkıntı çektim ve aküyü de yedi 60 liraya akü aldım 100 lira vermiştim xenona bi de o kadar sıkıntı çektm yani taktım ve elime geçen tek şey 160 lira zarar ve bi dünya sıkıntı oldu..

benmı yanlıs bılıyom yoksa xenon ampuller normal ampullerden daha cokmu akım cekıyo :silent:

ethemm76
04 Aralık 2008, 00:30
beyler tvs nin ön dişli orj 13 mü 14 mü =?

kartalizma07
04 Aralık 2008, 00:43
o ses bendede var. ısınınca rolantide çıt çıt ses geliyo, metale vurur gibi. yanılmıyorsam süpap sesi. bende ayar yaptırcam.

ön dişliye gelince apache de 13 lik dişilmi var. bende 15 vardı 17 yaptım gayet iyi seri değilsede bağırma ve titreme azaldı. 150cc motor.

hegemonya
04 Aralık 2008, 01:16
xenon'dan korkmayın, bi-xenon(uzun kısa) sistem takarsanız 35W 3A nominal değerlerle canavar gibi kullanırsınız. dikkat etmeniz gereken tek nokta motoru calıstırdıktan sonra farı açmanız.

6 ay önce aldım aşağıdaki adresten hiç bir sorun olmadan 200'luk çinli krosumda kullanıyorum.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BI-XENON-HID-CONVERSION-KIT-H4-3-For-Motorcycle-Bike_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ66Q3a2Q7c65Q3a15Q 7c39Q3a1Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQh ashZitem160302140373QQitemZ160302140373QQptZMotors Q5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

kartalizma07
04 Aralık 2008, 01:32
süpapdan başladık ampuldeyiz. bakalım konu nereye gidecek.:silent:

adam süpap demiş arkadaşlar.:wiinkk:

draggy
04 Aralık 2008, 04:06
En iyi usta sensin, makina da senin bence kendin yap :)

hurricane_cbr
04 Aralık 2008, 11:37
o arkadaşa yardımcı oldular bi numara vermişlerdi lütfen yukarda yazılanları okuyalım..
hegemonya bendeki H1 6000K xenon'du ondan olabilir mi acaba benim çektiğim sıkıntı?? yani H4 şart mı?

sakinseytan
04 Aralık 2008, 12:51
xenon takma ben taktım şarj dinamo yetmiyor.. çok sıkıntı çekersin ben otobanda farsız kaldım...:pr: çok zor döndüm eve çok sıkıntı çektim ve aküyü de yedi 60 liraya akü aldım 100 lira vermiştim xenona bi de o kadar sıkıntı çektm yani taktım ve elime geçen tek şey 160 lira zarar ve bi dünya sıkıntı oldu..

hımm çok saol artık hayatta takmam ya farım hep tepeyi gösteriyo bunu nası yapcaz yolu göstermiyo sordum servise hepsi böle dediler


arkadaşlar bende de apache var motordam memnunum şu an 4300 km de ilk zamanlar daha iyidi 2000 küsürde kartal yolunda 140 ı gördüm hemde hiç zorlanmadan gideğim yere varmasam eminm 150 de olcaktı o derece daha sonra on dişliyi 14 yaptım vites geçişleri kısalsın seri olsun bi de vibrasayonu azalttığını solediler yaptırdım bunlar oldu fakat 3200 km de filan servis motoya sübap ayarı çekti şimdi motor zor zahmet 120 e geliyor işin tuhafı 4 le 5. vites aynı hız servise bi ayar daha yaptırdım durumu anlattım dişiliyi tekrar 13 yaptı bundan olabilir dedi fakat durum hala aynı zorla 120 km. bu neden olabilir??

ben 14 dişli kullanıyorum hala motorun devri tavan yapıyo herkez 15 tak yada arkayı kücült diyo motor cok fena ivmeleniyo 13 dişliyi ben hayatta takmam seninki sübob ayarından usta sibobları fazla sıktıysa motor devirlenince kasar pistonları saglam bi ustaya yaptır


beyler tvs nin ön dişli orj 13 mü 14 mü =?

orj 13


süpapdan başladık ampuldeyiz. bakalım konu nereye gidecek.:silent:

adam süpap demiş arkadaşlar.:wiinkk:

apache bu nereye gidecegi belli olmaz:P :)

Dr.Fatih
04 Aralık 2008, 12:59
arkadaşlar bende de apache var motordam memnunum şu an 4300 km de ilk zamanlar daha iyidi 2000 küsürde kartal yolunda 140 ı gördüm hemde hiç zorlanmadan gideğim yere varmasam eminm 150 de olcaktı o derece daha sonra on dişliyi 14 yaptım vites geçişleri kısalsın seri olsun bi de vibrasayonu azalttığını solediler yaptırdım bunlar oldu fakat 3200 km de filan servis motoya sübap ayarı çekti şimdi motor zor zahmet 120 e geliyor işin tuhafı 4 le 5. vites aynı hız servise bi ayar daha yaptırdım durumu anlattım dişiliyi tekrar 13 yaptı bundan olabilir dedi fakat durum hala aynı zorla 120 km. bu neden olabilir??

subap ayarlarını çok sıkı yaptıkları için motorunun randımanı düştü

her motorun subap ayrını fabrikası belirler servis yanlış ayar yapmış katalogdan dogru ayarını bulup ona göre yapılması lazım

sakinseytan
04 Aralık 2008, 13:03
subap ayarlarını çok sıkı yaptıkları için motorunun randımanı düştü

her motorun subap ayrını fabrikası belirler servis yanlış ayar yapmış katalogdan dogru ayarını bulup ona göre yapılması lazım

ilk msj ın hayırlı olsun :)

kartalizma07
04 Aralık 2008, 18:56
öyle olsun

enzo35
04 Aralık 2008, 19:00
arkadaşlar bugün gidip tekrar söktürdüm ve hakikaten işini bilen bi usta geldi bi ayar çekti ve ekzantrik zincirini çok hafif sıktı olay bitti aklınızda bulunsun ekzantrik çok etkili şimdi ses soluk kesildi. sadece zinciri gerdikleri için sanki daha bi sertleşti motor. sizde de böyle oldumu zinciri gerdirdikten sonra. ayrıca yardımcı olan herkeze çok teşekkürler.

mondi.playturk
04 Aralık 2008, 19:44
ee şıkır şıkır dediniz benım motorda şıkırdamaya başladı scooter ne edece bu durumda gaz verıyorum şıkır şıkır bilye gibi sesler gelıyor motorda zorlanıyor kalkarken eskısı gbı degıl.

privateblue
05 Aralık 2008, 03:32
subap ayarlarını çok sıkı yaptıkları için motorunun randımanı düştü

her motorun subap ayrını fabrikası belirler servis yanlış ayar yapmış katalogdan dogru ayarını bulup ona göre yapılması lazım


tavsiyen için teşekkürler artık başka bi ustaya bakcam bundan hayır yok




ben 14 dişli kullanıyorum hala motorun devri tavan yapıyo herkez 15 tak yada arkayı kücült diyo motor cok fena ivmeleniyo 13 dişliyi ben hayatta takmam seninki sübob ayarından usta sibobları fazla sıktıysa motor devirlenince kasar pistonları saglam bi ustaya yaptır


teşekkürler dostum bende ole yapmayı düşünüyorum şimdiki servis işten anlamıyor mu ne bakıma giren motor nasıl girdiyse ole cıkıyor yani motor hiç servis görmeseydi daha iyidi :pr:

cemal yortanlı
06 Aralık 2008, 10:22
arkadaşlar aklınızda bulunsun diye yazıyorum.bildiğiniz gibi spop ayarı çok önemli bir iş..fikirtepede RSV motor menderes usta var ihtisası bu yaptırıpta memnun kalmayan arkadaş görmedim..kadıköy tarafında oturan arkadaşlara belki bir faydası olur diye yazdım..hoşca kalın

sakinseytan
06 Aralık 2008, 11:37
tavsiyen için teşekkürler artık başka bi ustaya bakcam bundan hayır yok






teşekkürler dostum bende ole yapmayı düşünüyorum şimdiki servis işten anlamıyor mu ne bakıma giren motor nasıl girdiyse ole cıkıyor yani motor hiç servis görmeseydi daha iyidi :pr:

ben o günden sonra zaten başlarım bakımına garantisine dedim kendi ustamı kendim seciyom artık.
birde arkadaşlar yagını castrol magnatec 10-40 koyun vitesler kız gibi gecer şaşarsınız

hegemonya
06 Aralık 2008, 23:46
@hurricane_cbr
dostum h4 ,h1 falan bunlar ampul çeşidi sadece yuvaları farklı demek. senin sorunun bi-xenon olmayan bir balast kullanmış olman, yuzde 95 bu balastlar 55 watt oluyor. bu durumda senin sorunun yuzde 100 bu yuzdendir. fazladan 20 watt guc harcıyosun, alternator kimbilir ne kadar guc uretiyorki sen o kadar fazladan harcayacaksın. konjekterun sarj etmemesi -55 watt balastta- allahın emri. Hep cepten yersin,yersin sonra akun biten.


arkadaşlar motora kac km de bir subap ayarı yaptırıyorsunuz? benim motor 5 bin civarı oldu ses gelmiyo ama baktırmakta fayda varmıdır?

enzo35
07 Aralık 2008, 00:06
@hurricane_cbr
dostum h4 ,h1 falan bunlar ampul çeşidi sadece yuvaları farklı demek. senin sorunun bi-xenon olmayan bir balast kullanmış olman, yuzde 95 bu balastlar 55 watt oluyor. bu durumda senin sorunun yuzde 100 bu yuzdendir. fazladan 20 watt guc harcıyosun, alternator kimbilir ne kadar guc uretiyorki sen o kadar fazladan harcayacaksın. konjekterun sarj etmemesi -55 watt balastta- allahın emri. Hep cepten yersin,yersin sonra akun biten.


arkadaşlar motora kac km de bir subap ayarı yaptırıyorsunuz? benim motor 5 bin civarı oldu ses gelmiyo ama baktırmakta fayda varmıdır?

sakın dostum elletme bi ses falan gelmiyorsa sonra hakikaten yapacak birini bulmakta epey zor.

teamo
07 Aralık 2008, 15:28
arkadaşlar biraz önce bi motor servisi isim vermek istemiyorum subapları şıkırtılı çalışan motorumun subap ayarını yaptı ve bilin ne oldu daha berbat oldu inanılmaz bir ses var sorduğumda da bu modeller böyle gibi şeyler saçmalaadı bende daha fazla kurcalamasını istemediğim için konuyu kapatıp motorumu hemen aldım ordan.izmirde bildiğiniz sağlam bi usta varsa yardımcı olursanız sevinirim motorum tvs apache. şimdiden teşekkürler.

kardeş çin malının subaplarını 1000 kerede sıktırsan yeniden gevşer boşa uğraşma motoru değiştirmeye bak

hurricane_cbr
07 Aralık 2008, 19:15
hegemonya sakın elletme subapları o kullanımla alakalı benim abim oldukça sakin ve düzgünce kullanıyor 22000 km oldu hiç subap ayarı görmedi olduysa da 1 kere olmuştur! ama ben yaptırıyorum 2 3 haftaya başlıyo :) neyse xenon konusuna gelince 35W benimkide ama şunu öğrendim dinamo volt olarak yeterli üretiyor ama amper yetmiyo çünkü bana 2 2,5 amper üretiyor dediler :silent:

enzo35
07 Aralık 2008, 19:18
kardeş çin malının subaplarını 1000 kerede sıktırsan yeniden gevşer boşa uğraşma motoru değiştirmeye bak

arkadaşım arızalımısın sen tvs ne zaman çin malı oldu benim mi haberim yok yaa hasta oluyorum böyle tiplere.

hurricane_cbr
07 Aralık 2008, 20:37
teamo birşey hakkında yorum yapacaksan öncelikle özelliklerini vs.. bilmelisin çin malı dediğin motor 70000 km yapıp orj. motoruyla geziyo.. sırf bilgin olsun diye söylüyorum TVS Hindistan malıdır (made in india) daha fazla bilgi için TVS Apache adlı başlığa gitmeni öneririm..