PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dragstar 650 cc ye buji tavsiyesi



draggy
02 Aralık 2008, 20:54
*************************************
*************************************
*************************************
*************************************
Gördüğüm ihtiyaç üzerine mesajlarımı siliyorum......

motorhocası
02 Aralık 2008, 22:35
Markasına kadar orjinal bujini tak diğeri gereksizdir. Üst perfformansda işine yarar üst modeli.

StormlorD
02 Aralık 2008, 22:43
bujiler silindire giren uclarının uzunluğu eşit olduktan sonra motoruna zarar vermez.
AMA :
BUJİ alırken sıcaklık değerleri orjinali ile aynı olanı almayı unutmamalısın. Düşük değerli buji yüksek ısıya dayanamayıp eiryecektir.

ngk bujilerin DENSO veya CHAMPION olarak muadillerini de tavsiye ederim. Özellikle CHAMPION bujilerini ss kullanan arkadaşlar iyi bilir.

model isimlerinde örnegin d9pr dendiğinde bu bujinin 9mm lik ve dirençli (resistant) olduğunu anlayabilirsin. oto sanayilerinde buji satan yerlerde güzel bujiler bulabilirsin.

Bujinin temel amacı yakıtı kayıpsız yakabilmektir yani bildiğin çakmağın elektriklisi :)

draggy
02 Aralık 2008, 23:11
*************************************
*************************************
*************************************
*************************************
Gördüğüm ihtiyaç üzerine mesajlarımı siliyorum......

StormlorD
02 Aralık 2008, 23:21
patlama sıcaklığı bütün motorlarda ortalama aynıdır
(karışıma göre de değişecektir tabiki ama 500 derece fark olacak hali de yok)
bujide direnç olmasının amacı bobinden gelen yüksek gerilimin stabil hale getirirlmesi ve parazitlerin önlenmesi. Ateşleme voltajları standarttır, 10 katı fark olmaz hiç bir zaman :)

yazın yüksek ısıya dayanıklı kullanılması senin yararına olacaktır tabiki :)

mach1
02 Aralık 2008, 23:30
Orjinalinden şaşma o kadar mühendis kafa yorup yapmış:cat:

yucika
03 Aralık 2008, 10:24
Aşağıda NGK nın 650 cc yamaha motosiklet modelleri için önermiş olduğu bujiler gözükmektedir. Buji konusunda sıkıntıya düşerseniz NGK ana sayfasından ürün bulma penceresi yardımıyla aracınız için önerilen buji çeşitlerini öğrenebilirsiniz.
http://img518.imageshack.us/img518/5691/bujipf5.jpg (http://imageshack.us)
http://img518.imageshack.us/img518/bujipf5.jpg/1/w651.png (http://g.imageshack.us/img518/bujipf5.jpg/1/)

draggy
03 Aralık 2008, 14:39
*************************************
*************************************
*************************************
*************************************
Gördüğüm ihtiyaç üzerine mesajlarımı siliyorum......

yucika
03 Aralık 2008, 15:29
Önerilen buji ile kitapçıkta ki aynı, ama çokca uzun yol ve hız gerektiği için bir üst modeli kullanmak istediğimden bu soruyu sordum :) Tırnakları ayarladıktan sonra sorun olmayacağını anladım; çünkü yamaha owner clubte bulunduğunuz ülke ve kullanım koşullarınıza göre öneriler var. Ve bu da benim aklıma çok yattı :)
Bence kendi motosikletine uygun İridyum bujiyi kullan. Tırnakları açma kapama işi bujinin tırnağındaki kaplamaya zarar verebilir. İletkenliği arttırmak için bujilerin bu kısımları özel metallerle kaplanıyor.

draggy
03 Aralık 2008, 18:23
*************************************
*************************************
*************************************
*************************************
Gördüğüm ihtiyaç üzerine mesajlarımı siliyorum......