PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cbf 150 nin orj. 42 olan arka dişlisini 40 ile değiştiren varmı ?



ethemm76
18 Kasım 2008, 18:51
Arkadaşlar.. cbf 150 me uygun 16 lık ön dişli İstanbul, Kocaeli ve Adapazarı illerinde aramama rağmen bulamadım. Bulduklarımda bizim mile girmiyor. Dolayısıyla orjinal olan arka 42 dişliyi 40 yapmaya karar verdim. 38 yapan arkadaşlar var.. 38 arka dişliyle performansın nasıl değiştiğini biliyorum.. 40 yapan varmı ? Performans nasıl etkileniyor =?

tatlisert45
18 Kasım 2008, 18:59
selam kardeşim benim cbf in arka dişlisi 41 o bile farkettiriyor kesiciye daha gec giriyor ama cok büyük bi fark değil tabi ama gene uzun yolda bi 5 km fark oluyor vites aralarında:bounce:

mondializzet100
18 Kasım 2008, 19:04
Dostum en iyisi arka dişliyi 38'lik yaptır,ben zamanında 38'lik yaptırmıştım yokuş aşağı 136-138 km görmüştüm.:)Tabii karar senin.

ethemm76
18 Kasım 2008, 19:12
38 lik düşündüm ama kullandığım istikamette oldukça dik ve bazen iki kişi çıktığım bi bayır var. 38 lik dişli ile bi arkadaş video çekmiş. 1. viteste 40 a çıkmış bu ne demek sizce o zaman çok dik dar ve virajlı bi yolda arkanızda yolcu varken 5-10 km/h hızla ilerlemeniz gerekirse 38 arkada dişli ile motor o hızda çok düşük devir kullanacağından, motorun o devirde ürettiği beygir ve torkla o bayırı çıkmam mümkün olmayabilir. veya durmam gerekirse kalkamayabilirim. bu yüzden 40 dişli düşünüyorum.. yani bana 15-20 km/h değilde. 8-10 km/h bile hız kazandırsa yeter.. Amacım misal 100 km/h ile sabit giderken biraz daha düşük devir kullanması. Biliyorsunuz bizim motorlar 100 ile giderken bile neredeyse son devrine yakın bi devir değeriyle çalışıyor. 40 arka dişliyle bu istediklerimi sağlayabilirmiyim =?

tatlisert45
18 Kasım 2008, 19:14
38 lik disli motorda 2 kişiyken bayma yapabiliyor haberin olsun denedim çünkü

aykan
18 Kasım 2008, 19:28
cbf in dişli oranlarıyla oynamanızı tavsiye etmem fabrikanın orjinal koydugu dişliyi kullanın.......

ethemm76
18 Kasım 2008, 19:38
38 lik disli motorda 2 kişiyken bayma yapabiliyor haberin olsun denedim çünkü

bu yüzden 38 lik değilde 40 lık düşünüyorum. 38 lik dediğim gibi kaldırmayabilir. bana 8-10 km/h fark etsin 100 ile sabit giderken biraz daha düşük devir kullansın yeterli.. 40 lık dişli ile bunu sağlayabilirmiyim diye merak ediyorum..

satoyama
18 Kasım 2008, 19:40
değiştir değiştir 5. vitesde iyice bayılsın :mrgreen:

ethemm76
18 Kasım 2008, 19:44
değiştir değiştir 5. vitesde iyice bayılsın :mrgreen:

40 lık dişli demi bayıltır yaw.. arkada dişlide 3 diş küçültmek önde 1 diş büyültmeye eşitmiş.. Dolayısıyla arkayı 2 diş küçültmeyi düşünüyorum. Yani bu değişiklik oranı ön dişin bi diş büyültülmesinden de daha küçük.. yani böylede mi bayılır sizce ? 40 lık diş ile kullanan ark.. yokmu =?

tatlisert45
18 Kasım 2008, 19:57
41 bile fark ediyor, bak 40 baya bi fark eder seçim senin ama bana kalırsa 42 en ideali ama ille değiştiricem dersen 41 den şaşma eminim 40 dişli bile 2 kişiyken bayma yapıcak:cat:

satoyama
18 Kasım 2008, 23:28
motorun güç hesaparına göre en uygun dişli takılmıştır yaptığımız değişimler motorun ömrünü azaltır yazıktır

motorhocası
19 Kasım 2008, 12:38
motorun güç hesaparına göre en uygun dişli takılmıştır yaptığımız değişimler motorun ömrünü azaltır yazıktır

Doğru söyleyen 9 köyden kovulur ama:bounce:

kartalizma07
19 Kasım 2008, 13:18
bende 150cc motorda ön dişliyi 15 ten 16, sonra 17 yaptım. 16 iyiydi 17 yaptım seri değil şehir içi ideal ama. bağırma fazla yok motor rahatladı biraz. sürat aynı.

osmanba
19 Kasım 2008, 13:38
Arkadaşlar; Bende Kanuni taygır var. Ön dişlimi 13 iken 15 e çıkardım. Resmen 1 vites büyüdü. Mümkün olsa 1-2 diş daha büyütürdüm. Çünkü hala 1. vites bayaği ağır. Arka dişlinin yeni yapılması bayağı pahalıya mal oluyor. Mümkün ise piyasada bulduğunuz ön dişlinin göbeğinde torna ile uyum sağlamaya çalışın. Şayet mümkün değil ise tabi ki arka dişlide oynama yapılacak. Arka dişliyi 2 diş küçültmek fazla birşey kaybeytirmiyeği gibi çok fazlada avantaj sağlamaz. Ben olsam 4 diş eksiltirim. Memnun kalmazsanız zaten orjinalı elinizde olacağı için her an onu takma şansınız olacak. Şahsen kendim yaptığim işlemden memnunum. Herkesede tavsiye ederim.

ethemm76
19 Kasım 2008, 21:29
Arkadaşlar En sonunda bugün Kocaeli' den İstanbul' a gittim ve Sirkeci' den 40 diş arka dişli aldım 20 ytl ye. Orjinali 42 dişti. Yarın burada bi ustaya değiştirticem. denemelerimden sonra deneyimlerimi paylaşırım.

bu gün 40 lık arka dişliyi taktırdım. Umduğumdan çok daha güzel oldu :) Şöyle.. Kalkışların ben baya bi zor olacağından endişe ediyordum ama hiç te öyle olmadı. 40 km yol yaptım ve denedim. tam umduğum gibi 8-10 km/h gibi bi hız kazandırdı.. 63/65 km/h gibi 2. viteste kesiciye girdi. Motor çok rahatladı. 65-70 e düştüğün zaman 4. vites istiyo. cbf te yapılabilecek en ideal dişli modifi oranı bu arkadaşlar.. önde bir dişli büyütmek veya arkaya 38 lik takmanın ağır gelebileceğini düşünerek 38 lik taktırmamıştım. Tam düşündüğüm gibi oldu. 38 lik gerçekten ağır gelir. 40 lık tavsiye ederim. amaç hızlı gitmek değil elbette. 90-100 km/h ile giderken daha düşük devir kullanabilmek. ve bu 40 arka dişli bu işi görüyor.. yol koşulları uygun olduğunda lastik hava basınçlarınız düşük değilse gaza yüklendiğinizde son hızdada 8-10 km/h bi artış olduğunu gördüm. Düz yolda rüzgara karşı 115 km/h a çıkabildim. Bunu orj .. dişliyle daha önce yapamamıştım. 4. viteste 110 a çıkıyor. 40 lık dişliyi tavsiye ederim ark..lar..

pandomin45
03 Nisan 2009, 19:33
cbf 150 ye cbr 125 beyni takın arkadaslar sonuc mükemmel

StoneOfDeath
03 Nisan 2009, 20:58
Arkadaşlar En sonunda bugün Kocaeli' den İstanbul' a gittim ve Sirkeci' den 40 diş arka dişli aldım 20 ytl ye. Orjinali 42 dişti. Yarın burada bi ustaya değiştirticem. denemelerimden sonra deneyimlerimi paylaşırım.

bu gün 40 lık arka dişliyi taktırdım. Umduğumdan çok daha güzel oldu :) Şöyle.. Kalkışların ben baya bi zor olacağından endişe ediyordum ama hiç te öyle olmadı. 40 km yol yaptım ve denedim. tam umduğum gibi 8-10 km/h gibi bi hız kazandırdı.. 63/65 km/h gibi 2. viteste kesiciye girdi. Motor çok rahatladı. 65-70 e düştüğün zaman 4. vites istiyo. cbf te yapılabilecek en ideal dişli modifi oranı bu arkadaşlar.. önde bir dişli büyütmek veya arkaya 38 lik takmanın ağır gelebileceğini düşünerek 38 lik taktırmamıştım. Tam düşündüğüm gibi oldu. 38 lik gerçekten ağır gelir. 40 lık tavsiye ederim. amaç hızlı gitmek değil elbette. 90-100 km/h ile giderken daha düşük devir kullanabilmek. ve bu 40 arka dişli bu işi görüyor.. yol koşulları uygun olduğunda lastik hava basınçlarınız düşük değilse gaza yüklendiğinizde son hızdada 8-10 km/h bi artış olduğunu gördüm. Düz yolda rüzgara karşı 115 km/h a çıkabildim. Bunu orj .. dişliyle daha önce yapamamıştım. 4. viteste 110 a çıkıyor. 40 lık dişliyi tavsiye ederim ark..lar..

5.viteste ucarsın artık :cherry:

ethemm76
03 Nisan 2009, 21:08
Arkadaşlar.. Aradan aylar geçti, ben özenerek arkadaki 42 dişliyi 40 yapmıştım ama memnun olmayarak bi kaç hafta sonra tekrar orj. 42 dişliyi geri taktım. Maksimum hızımın artmadığını fark ettim ve bir sürü eksisi ile karşılaştım. 40 dişliyi kaldırmadı. Ama belki gelecekte 41 diş bulursam dişlinin ömrü bittiğinde 41 i denemek istiyorum 3-5 km bile kazandırsa yeter.

harun27
13 Ağustos 2016, 15:48
Arkadaşlar.. Aradan aylar geçti, ben özenerek arkadaki 42 dişliyi 40 yapmıştım ama memnun olmayarak bi kaç hafta sonra tekrar orj. 42 dişliyi geri taktım. Maksimum hızımın artmadığını fark ettim ve bir sürü eksisi ile karşılaştım. 40 dişliyi kaldırmadı. Ama belki gelecekte 41 diş bulursam dişlinin ömrü bittiğinde 41 i denemek istiyorum 3-5 km bile kazandırsa yeter.

Ne gibi eksiler ile karşılaştınız acaba ? Bende 40t arka dişli takmayı düşünüyordumda.

han019
30 Ekim 2017, 21:06
Merhabalar arkadaşım. Bende de 2015 cbf150 var ve üzerindeki 43T olan arka tekerlek dişlisini, yakın zamanda 40T dişli ile değiştirdim. çekişte belli belirsiz bir güç azalması yaşadım. Hız ise eskisine nazaran sadece 10 km fark etti. Bence makinenin fabrika ayarları ile hiç oynama. Bu motorları tasarlayıp, üretim bandından çıkana kadar devam eden har aşamasında bilirkişiler makineye nasıl bir donanım uygunsa onu koymuşlar. Bizim o mühendislerden daha iyi bilecek halimiz yok ya! (kendi adıma konuşuyorum :) )Şimdi ben de eski dişlisine geri döneceğim. Bakım ve kullanma kılavuzunda belirtilen esaslara uy, bu makineye yıllarca fısır fısır bin, her yere, her yola git. Tekerine taş değmesin.