PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : lastiklere nitrojen basalım arkadaşlar %25 yakıt tasarrufu



muyi
13 Kasım 2008, 19:33
konu silinebilirmi acaba

aykan
13 Kasım 2008, 19:35
lastiklere nitrojen basmak mantıklı değil içindeki su buharı kayganlaşarak lastiğin yanaktan fırmasına sebep olabilir bana mantıklı gelmedi.....

kirki
13 Kasım 2008, 19:36
lastiğin içindeki madde ile böle bir yakıt tasarrufu bana saçma geldi biraz...frenajı etkiler doğru, lastiğin ömrü ile ilgili bir durum hakkında yorum yapamam..

muyi
13 Kasım 2008, 19:39
lastiklere nitrojen basmak mantıklı değil içindeki su buharı kayganlaşarak lastiğin yanaktan fırmasına sebep olabilir bana mantıklı gelmedi.....

hocam sen böyle demişin de adamlar ne dio bak

şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır

Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor ve yaptığınız fren daha etkili oluyor

Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor

Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.

üevreye zararı yok.

Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatarak bir nevi bakımını yapar ve sürüş güvenliğini arttırır.

Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfuz eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder. (Lastik patlamalarında ani boşalma olmaz.) Sonuç olarak lastiklere şimdiki sıklıkla hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.

Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında, Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan dişi olaylarda nitrojenin oksijene tercih edilmesi, nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir.

Nitrojen daha hafif olduğundan %2 civarı yakıt tasarrufu yapar ve lastik ömrünü %30-35 arası uzatıyor
alınıtdır

Khutuck
13 Kasım 2008, 19:40
%25 değil, %0.25 tasarruf sağlayacağını sanmıyorum. Nitrojen dediği şey azot gazı, zaten havanın %78'i azottan (nitrojen) oluşuyor.

mhrrmkpnr
13 Kasım 2008, 19:43
dediin sey araba için gecerli olabilir dogrudr fakat motosiklet için asla denemeyin nitrojen havaya gore dha gec ısınan bi gazdır yani lastiklerinizi uzun sure soguk tutar ve sogukken motosiklet lastiklerinn yerle ilişkisi bi okdr kotudr bilmem anlatabildimmi..

muyi
13 Kasım 2008, 19:44
yanlış yazılmıs olabilir :D ama millet 25 ytl para veriyor bunu yaptırmak için benim sölediğim petrolde bedava

overrider
13 Kasım 2008, 19:44
%25 değil, %0.25 tasarruf sağlayacağını sanmıyorum. Nitrojen dediği şey azot gazı, zaten havanın %78'i azottan (nitrojen) oluşuyor.

Hay ağzına sağlık dostum !:cat:

Rigel
13 Kasım 2008, 20:13
Tasarrufla azot basmanın bir ilgisi yok. Bu konu önceki başlıklarda defalarca tartışıldı. Konu açmadan önce arama yapalım, bol bol okuyalım...

teknoali
13 Kasım 2008, 20:16
ilginç. Hangi petrol bedavaya yapıo belki buradakinde de vardır?.

en azından deneyebilirim .

507rr
13 Kasım 2008, 20:24
tüm dünya salak, bir biz akıllıyız tabi. elin oğlu 1000cc motordan 250hp güç elde etmeyi başarıyor ama lastiklere farklı gaz basarak %25(!!!) performans sağlamayı keşfedemiyor....

insanların 25 ytl lerini indiragandi yapmanın yolunu bulmuşlar işte ne güzel. aldanmayın derim.

azgurbuz
13 Kasım 2008, 20:27
Şimdi Nitrojen denince uzaydan gelen mucize bir gazmış gibi duruyor;

AMA HAVANIN 80%'ni ZATEN NİTROJEN.

Bildiğimiz azot işte, nerden tasarruf sağlayacak...

Blacklove16
13 Kasım 2008, 20:42
tüm dünya salak, bir biz akıllıyız tabi. elin oğlu 1000cc motordan 250hp güç elde etmeyi başarıyor ama lastiklere farklı gaz basarak %25(!!!) performans sağlamayı keşfedemiyor....

insanların 25 ytl lerini İNDİREGANDİ yapmanın yolunu bulmuşlar işte ne güzel. aldanmayın derim.

10 numara doğru bir söz İNDİRAGANDİ....

sessizsakin
13 Kasım 2008, 23:51
motorların çalışma prensiplerine göre, motorun ne kadar ekonomik olduğu sadece çalıştığı devirle alakalıdır.

motor devri arttıkça yakıt tüketimi artar

motor devri düştükçe yakıt tüketimi düşer.

bu yüzden kamyonlar ve ekonomik olduğu iddia edilen arabalar daha düşük devirde daha yüksek tork üretecek şekilde tasarlanır.

lastiklerin yola tutunma gücüne bağlı olarak lastikte zaman zaman kaymalar olur ve sürtünme kayıplarından dolayı teker döndüğü kadar gitmez. ama bu %25 lik bir etki asla yapamaz.

yakıt ekonomisi istiyorsanız motosiklet yeterince hızlandıktan sonra yüksek viteste düşük devirde gidin. bunda başka yakıt ekonomisi yolu daha düşük cc'li ve maksimum torku daha düşük devirlerde veren bi motosiklete geçmektir.


bazı arkadaşların da dediği gibi, lastiklerin bi verimli çalışma ısısı vardır. katıksız nitrojen ısındımı soğumayan soğudu mu ısınmayan bir gaz olduğundan lastik ısısının verimli olduğu ısıya yükselmesi zaman alır. otomobilde sadece fren mesafesini etkilerken motosiklette hayati tehlike yaratabilir. dikkat edilesi derim.

ayrıca performans için formula1'de de kullanıldığı söylenmiş. f1 gibi abartı teknoloji durumlarında o nitrojenin geçtiği işlemleri bilmeden bu kadar emin yazmamak gerekir.

orda lastiklere basılan hava özel filtre ve cihazlardan geçerek içindeki bütün artık madde nem yağ toz pis arındırılıyor. nitrojen de doldurulurken ısıtılıyor olabilir. çünkü f1 yarışlarında lastik ısıtma turları olur özellikle :).

jesse
14 Kasım 2008, 00:42
ben lastiklerime helyum dolduruyorum .. kilodan tasarruf ediyorum . tabi performansımda artıyo tavsiye ederim ((((((((((((((((((((((:

mach1
14 Kasım 2008, 00:58
ben lastiklerime helyum dolduruyorum .. kilodan tasarruf ediyorum . tabi performansımda artıyo tavsiye ederim ((((((((((((((((((((((:

Bende helyum kullanıyorum ondaki farklar kilodan tasaruf daha cok esneme payı hızda3-4kmH artış gibi

erdo2002
14 Kasım 2008, 00:59
%25 tasaruf olsa bu anahaberlerde verilirdi :) Bence böyle bir tasaruf çok zor.%2 belki onuda biz anlıyamayız zaten.:cat:

fullthrottle
14 Kasım 2008, 01:06
hava civa...

yavuzk2004
14 Kasım 2008, 01:42
%25 olsaydı büyük haber olurdu, bence nosu olmayanlar için teselli bazında bak benimde teker noslu koççuumm demek için:mrgreen:

muyi
14 Kasım 2008, 01:56
??????????

numan türkan
14 Kasım 2008, 02:38
helyum daha iyi olmazmı

DARKDIAMOND
14 Kasım 2008, 04:43
Mantıken;LAstiğin içindeki hava dış yüzeyi nasıl etkiler? Ya dışarı sızar,yola yapışamasını sağlar yada lastiği havadan daha hafif yapar motorun havalanmasını sağlar (balon misali).Bunlar değilse,kimyasal olarak katkı sağlar ve lastiğin ömrünü uzatır ki kendini bilen motorcu gazla lastiğini fazla kullanmaz:cherry:.
Bana kalırsa;bu işlem,müşterilere verilmiş gazdan başka bişey değildir.Zira içerdeki havanın yol tutuşuna etkisinin olması,sadece ve sadece lastik basıncıyla ilgilidir.
Saygılar!Konuyu açan arkadaşımızın rencide olmasını istetmem vede teşekkür ederim.:cat:

_alp_
14 Kasım 2008, 09:25
helyum daha iyi olmazmı

Helyumu kacirmadan icinde tutacak lastik de herhalde %600 daha pahali olurdu :)

MaRaNtZz
14 Kasım 2008, 09:56
Şimdi Nitrojen denince uzaydan gelen mucize bir gazmış gibi duruyor;

AMA HAVANIN 80%'ni ZATEN NİTROJEN.

Bildiğimiz azot işte, nerden tasarruf sağlayacak...

Çok doğru...

Gnusher
14 Kasım 2008, 10:47
performans ve tasarruf konusu uydurmaca.baslik yuzde 25 diye acilmis kendi verdigin yazida yuzde 2 yaziyor.Kendinle celisme var.

Burda onemli etken oksitlenme. Oksijenin jantin ic yuzeyinde oksitlenme yapabilecegi bir motosiklet kullaniyorsaniz nitrojen kullanmak kesinlikle normal hava basmaktan etkili olacaktir.Arkadas bazi yanlis bilgiler almis olabilir ama ihtiyaci olan birilerine bedava alternatif sunmus.Tesekkurler:rendeer:

Tup icinde sikistirilmis sivi nitrojen varsa bende alayim:cherry:

erdemd
14 Kasım 2008, 10:52
Anlamadıgım bişey var ısınan lastik daha iyi yol tutmazmı? yok tutmazsa f1 yada gp dekiler boşunamı lastik ısıtmak için tur atıyor.

Hay.alper.est
14 Kasım 2008, 10:55
şimdi normal havanın %70-80 nitrojense bizde lastiklerimize normal hava basıyorsak lastiklerimizin %70-80 nitrojen :) yeterince tassaruf sağlanıyor :)

cbr125faik
14 Kasım 2008, 11:15
şimdi normal havanın %70-80 nitrojense bizde lastiklerimize normal hava basıyorsak lastiklerimizin %70-80 nitrojen yeterince tassaruf sağlanıyor gayet mantıklı bence

showdownKing
14 Kasım 2008, 18:10
yargılamadan önce bence mantıklı bi açıklaması varmıdır diye kimse dinlemiyo arkadaşlar yok öyle bişey diye kestirip atmayın herkes bu forumda paylaşıp fikir ediniyor "olmaz öyle şey" diyen arkadaşlar bi zahmet nitrojen hakkında bilgilerini paylaşsın yada denemiş yanılmış olsun ki hak verelim, mantıksız mıyım şimdi bu konuda. .

overrider
14 Kasım 2008, 18:24
yargılamadan önce bence mantıklı bi açıklaması varmıdır diye kimse dinlemiyo arkadaşlar yok öyle bişey diye kestirip atmayın herkes bu forumda paylaşıp fikir ediniyor "olmaz öyle şey" diyen arkadaşlar bi zahmet nitrojen hakkında bilgilerini paylaşsın yada denemiş yanılmış olsun ki hak verelim, mantıksız mıyım şimdi bu konuda. .

Lastiklere şokella sürün, hem çok iyi yol tutuyo hem de %45 benzin tasarrufu sağlıyo. Denemeden yorum yapmayın. Ya da şokella hakkında bildiklerinizi paylaşın... :P

showdownKing
14 Kasım 2008, 18:33
dengesiz bir yorum daha yaw kardeşim ayıp bu yaptığınız ayrıca saygısızlık bana karşı değil konuyu açan arkadaşa karşı, arkadaş gördüğü birşeyi paylaşmış bize bilgi veriyo yorumlarınız hakarete varıyo aşşağılar gibi lütfen ,
ayrıca benim uzaktan yakından bi bilgim yok tasarruflu da demiyorum değildirde . .

kevın
14 Kasım 2008, 18:41
Öncelikle Muyi arkadaşımıza teşekkür ederim. Yararı dokunacağını düşündüğü bilgiyi bizimle paylaşma çabasını gösterdiği için. Nitrojen gazının lastiklerde normal havaya oranla daha faydalı olduğunu araba kullanan bir arkadaşımdan ben de duymuştum. Hatta lastik aldığı firma da özellikle tekerlere nitrojen bastırmıştı. Lastiğin ömrünü uzattığı ve ekonomi sağladığı için demişler.
Ancak yüzde yirmibeş tasarruf ya klavye hatasıdır diye düşünüyorum. Çünkü yüzde yirmibeş tasarruf sağlıyorsa yakıtta şahsen ben bir benzinci olsam nitrojen gazı olayına girmem. Doğal olarak benim karımda yüzde yirmibeş düşecektir.:queen: Bilmiyorum teşhisim doğru mudur? Tekrar teşekkürler muyi arkadaşımıza:wiinkk:

yürekçe
14 Kasım 2008, 18:52
hava ısısı değişikliklerinde lastiğin basıncı düşüp inmiyormuş fakat bir motosiklet ustası bana bu uygulamanın sağlıklı olduğunu ancak zamanla lastiği sertleştirip yapısını bozduğunu söylemişti. son olarak da, "karar senin" demişti...

COMPACT5555
14 Kasım 2008, 19:03
bi arkadaşın dediği gibi havanın içindeki yağ, pislik vs temizlendikten sonra, belki % 2 tasarruf yapar... O da tekerin boyutlarına göre değişir. Kimse % 2 tasarruf için, bu kadar sıkıntıya tehlikeye girmez... (gazın teker içindeki tehlikeleri çokça söylenmiş. birde ben yazmayayım uzun uzun) motosikletini tanıyan adam zaten bu % 2 lik karıda fazla gaz vermeden yapabilir.
Oranlarsak : yaktığımız 100 ytl benzin için: ister 98 ytl olsun, ister 102 ytl olsun ne değişecek....

Sadık1453
14 Kasım 2008, 19:07
Arkadaşlar bu lastiklere nitrojen basma işi, bir çoğunuzun da söylediği gibi zaten havada varolan bir gazı nemden arındırarak lasitklerin içine doldurmak. Ayrıca nitrojen kuru havadır içinde nem olmaz. Bu arada 4 ve daha fazla tekerleği olan araçlar için çok fazla para vermeden yapılabilecek bir işlemdir. Lastik ömrüne katkısı olacağı kesindir ancak yakıt kousunda pek bişey etkilediği söylenemez. Ancak şu olabilir lastik havalrının değişimi yakıtı etkileyen bir durumdur. Nitrojen ise herhangi bir kaçak olmadığı sürece lastikten dışarı çıkmayacağı için belki çok küçük bir faydası olabilir. Bu arada lastiklerin mümkün olduğunca uzun süre soğuk kalmasını sağladığı doğu ve bu durumda motosikletler için pekte iyi bişer değil malum. 4 veya daha fazla tekeriniz varsa yaptırın zararı yoktur ama fayda konusunda çok büyük beklentiniz olmasın.

okayyorukcuoglu
14 Kasım 2008, 19:17
bildiğinden şaşmıyacaksın en iyisi normal hava basmak ben ilaç koydurmuştum lastik delinince kendisi kapatıyormuş diye 2 sene hiç bişey yoktu sonra lastiklerimin ikiside inmeye başladı lastikleri ve jantı bozmuş nitrojenin yakıtı etkileceğini sanmıyorum hele ki % 25 oranında bana çok saçma geldi.

muzaffer1968
14 Kasım 2008, 19:20
Pardon ama yanlış biliyor olabilirim. Motosikletlerin lastikleri ısındıkca yolu daha iyi tutmuyormuydu :silent:
o zaman niye ısınmasını önleyelimki :silent:
Bence nitrojen motosikletler için uygun değil :P

gazman
14 Kasım 2008, 19:58
sacmalik..normal havada bir hacim kapliyor kapali bir lastigin icinde,helyumda ayni hacmi kapliyor kapali lastigin icinde....tasarufla ne alakasi var..lastigin disi ile alakali birsey olsa anliyacagim ..ve lastigin icindeki havanin isindigini lastigi sicak tutugunuda duymustum..asiri isininca lastik gumlemesin..:)

mach1
14 Kasım 2008, 23:17
Isınma=daha fazla aşınma demektir.

showdownKing
16 Kasım 2008, 23:50
evet arkadaşlar bugün mtv de izlediğim bir programda aracı baştanmı ne yartıyolarmış öyle bi program işte aracı on nümero mondifie ettikten sonra
lastiklere nitrojen bastılar ! bizzat şahit oldum ve performansını artıracağı için yapıyolarmış. . . paylaşmak istedim . .:wiinkk:

NoVaRiX
17 Kasım 2008, 21:15
makineyi satmadan önce uranyum dolduruyordum lastiklere..
acaip oluyor, UÇUYORSUN(!)