PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorunuzun durus mesafesi?



fullthrottle
13 Kasım 2008, 11:51
arkadaslar mutemadiyen forumda gordugum acaba motorunuz ne kadar hiz yapiyor? yada 0 - 100' u kac saniye? gibi sorulardan sonra bende merak ettim
acaba motorunuzun 100 - 0 i kac saniye??:silent:
biliyorum bunu olceniniz pek yoktur ama gercekten merak ettim..
bildiginiz gibi motorlar durmak icin yaratilmamistir onlar anca yavaslayabilirler..peki siz motorunuzun fren kabiliyetini ne kadar taniyorsunuz? en azinda motorum 0 -100 km yi su kadar saniyede yapiyor diyen arkadaslardan hangileri buraya da cevap verecek gorecezz?? :wiinkk:

herkese kazasiz dertsiz keyifli frenlerr!!

adanalı
13 Kasım 2008, 11:56
gerçekten hayati önemi olan bir konu.hadi bakalım cevapları bende merakla bekliyorum.

CaBRioLeT
13 Kasım 2008, 11:57
forumda yeni konu olsun diye açılmış bu topiklere hastayım.......motorların internet sitelerinde ki teknik verilerden bunları çıkartabilirsin sanırım ve dediğin gibi ölçmek hiçte içimden bile gelmedi, herkez tahmini birşeyler yazacak sallıyacak...daha göz dolduracak faydalı olacak konular açsak? madem bu heveslisin biraz daha araştırıp değişik olaylara girebilirsin bence( tamamen iyi niyetli bir yorumdur )

yürekçe
13 Kasım 2008, 12:00
hep söylediğim konu, gitmeyi değil durmayı doğru yaptığımız zaman motosiklet kullanmayı öğrendik demektir.
bunu 100-0km olarak hız değil de, mesafe ve süre olarak çizgi çalışmaları yaptım. bunda lastik, yol, hız, devir, vites aralığı hep etkili olmuştur... ama motorumu tanıyorum, buna eminim...

mach1
13 Kasım 2008, 12:02
Zemine göre değişir.Asvaltta 7 sanıyede duruyorsa stabrize yolda 5 saniyede durur.

Kaiser
13 Kasım 2008, 12:05
Cabrio, sana katılmıyorum. Hemen hiçbir motorun teknik verisinde duruş mesafesi yazmaz. Bunu ancak çeşitli dergilerin veya eğitim kurumlarının yaptığı testlerden bulabilirsin. Bunların çoğununda yabancı olduğunu düşünürsek, birçok kişi bu verilere ulaşamaz. Ben Dl-650 Abs modeli için 100-0 mesafesini söyleyeyim. Kuru yol 41.6 m, mıcırlı,bozuk yol 52.6 m, ıslak yol 44.8 m

adanalı
13 Kasım 2008, 12:07
forumda yeni konu olsun diye açılmış bu topiklere hastayım.......motorların internet sitelerinde ki teknik verilerden bunları çıkartabilirsin sanırım ve dediğin gibi ölçmek hiçte içimden bile gelmedi, herkez tahmini birşeyler yazacak sallıyacak...daha göz dolduracak faydalı olacak konular açsak? madem bu heveslisin biraz daha araştırıp değişik olaylara girebilirsin bence( tamamen iyi niyetli bir yorumdur )

sevgili CaBRioLeT,sizinle aynı fikirde değilim.hiç de hayati önemi olmayan 0-100 km. ivmelenmesi hep konuşulur,tartışılır durur.ama herhangi bir hızda biz motor kullanıcıları,altımızdaki motorun duruş mesafesini konuşmayız.nasıl 0-100 km.hızlanma,km.de kaç lt.benzin yakması,beygir gücü,kaç cc.oluşu,birer teknik veri ve belirleyici unsur ise,duruş mesafesi de en az bunlar kadar,belkide çok daha önemli bir veridir.bu konuda banada soracak olursanız,siz öiçüm yaptınızmı diye ne yazıkki bende HAYIR diyorum.ve bunu bir eksiklik olarak kendimde görüyorum.ilk fırsatta bunu deneyeceğim.o yüzden bizlerin bilmesinde yarar var diyorum.sevgilerimle.

muzaffer1968
13 Kasım 2008, 12:25
Durmayı hiç aklıma getirmemiştim :P
Şaka bi tarafa ölçüp bakmak lazım :cyclopsan

CaBRioLeT
13 Kasım 2008, 12:25
fikirlerinize sonuna kadar saygı gösteriyorum, ama 0-100 km de bir motorun duruş mesafesini metrik olarak bilmem benim trafikte ne işime yarıyacak??? motorunuzu zaten tanıyorsunuzdur nerde ,hangi durumda ne tepki verdiğini hissedersiniz aranızda zaten bir bağ oluşmuştur, tmm sayısal olarak bunu bilmekte tabiki güzel birşey ama benim fikrimce sadece teoride kalıcak bir bilgi zeminin durumu havanın durumu ...o kadar çok şey varki bu ölçümleri etkileyecek bana kalkıpta benim motorum şu hızda şu kadar metrede duruyor derseniz ..yine saygı gösteririm ..:)

Kaiser
13 Kasım 2008, 12:40
Bu tip bilgiler insanların motor alırken seçimlerini etkileyebilir. Örneğin demin alıntı yaptığım testte, birbirine tarz olarak yakın motorlar olan Bmw k1200 s ile Kawasaki ZZR 1400'ün bozuk yol testinde, Bmw Kawa'ya tam 10 m fark atıyor. Yani Bmw ile Kawa aynı anda frene bassalar, Bmw tam engelin önünde dursa Kawa hala 20-30 km hızda oluyor ve o hızla engele çarpıyor. İşte bu bir seçim nedeni. Ama bunlarıda uygulayabilmek için düzgün bir eğitimde almanız şart. Yokda motorunu tanımayan bir sürücünün bu motorlarla bu mesafede durmasına imkan yok.

erdemd
13 Kasım 2008, 12:44
0-100 4sn falan fabrika verisinde ama hiç denemedim. durmaya gelince trafik kuralları çerçevesinde gittiğin sürece duruyor :)

flying hellfish
13 Kasım 2008, 12:58
Su anki motorumla tam zamani ve mesafeyi bilmesemde, bir kac kere denedim, 60 km/s den durma mesafesi oldukca suratli, kisa mesafeli ve duz bir cizgi halinde.

Eski Cin mali cruiser im, en ufak sert frenlemede tekerleri kitleyip, ya arkayi ya da on tekeri kitleyip, frenlemeyi cok tehlikeli bir hale getiriyordu ki, bir kac kez sisi bar i yanimda gordum.

sakinseytan
13 Kasım 2008, 13:05
fikirlerinize sonuna kadar saygı gösteriyorum, ama 0-100 km de bir motorun duruş mesafesini metrik olarak bilmem benim trafikte ne işime yarıyacak??? motorunuzu zaten tanıyorsunuzdur nerde ,hangi durumda ne tepki verdiğini hissedersiniz aranızda zaten bir bağ oluşmuştur, tmm sayısal olarak bunu bilmekte tabiki güzel birşey ama benim fikrimce sadece teoride kalıcak bir bilgi zeminin durumu havanın durumu ...o kadar çok şey varki bu ölçümleri etkileyecek bana kalkıpta benim motorum şu hızda şu kadar metrede duruyor derseniz ..yine saygı gösteririm ..:)

arkadaşım sen olayı niye saga sola cekiştirmişsin bence konu çok yerinde dün mesela motoru yeni aldıgım için yagmur deneyimim yoktu as kalsın taksiye yandan carpıyodum ön tekeri bile kaydırdım hesaplıyamadım duracagı noktayı bu ince teker motorlarda durma mesafesi çok kötü resmen durmuyo.ama şu motorunu tanıdıgın zaman bir bağ oluşur demişisnya çok dogru o bagı yakalıyamazsan yandın ben yakalıyamadım rahat sürüş yapamıyorum neyse cayım soguyo:)

Levsy
13 Kasım 2008, 13:13
Konunun laf olsun diye açılıp açılmadığını bilemem ama öyleyse bile çok isabetli bir konu seçimi olmuş. 1,5 senedir motosiklet kullanan biriyim ve bugüne kadar hep emniyetli frenleme konusunu geliştirmeye çalıştım. Motorumun 0'dan bilmemkaç km'ye ne kadar sürede çıkacağı hiç umrumda olmadı ve olmayacak, ama ne kadar zamanda emniyetli olarak durabileceğim kafamı hep kurcaladı. Ancak ölçüm yapmadım, şu an panik frenlemelerde makul bir şekilde durabiliyorum ve bunu kazanmam kolay olmadı.

DARKDIAMOND
13 Kasım 2008, 13:38
Bencede hayati bir konuya değinmişsin.Aklıma gelmed ve gelse ben açardım.:cat:.Aklıma gelmediği içinde ölçmedim ama eski motorumun 13.500 km'lik hayatında ön fren balatalarını 3 kez değiştirdim.Çinli olması sebebiyle zaten güvenmediğim frenleri,balatalar yüzünden şansa bırakamazdım.

fullthrottle
13 Kasım 2008, 13:48
forumda yeni konu olsun diye açılmış bu topiklere hastayım.......motorların internet sitelerinde ki teknik verilerden bunları çıkartabilirsin sanırım ve dediğin gibi ölçmek hiçte içimden bile gelmedi, herkez tahmini birşeyler yazacak sallıyacak...daha göz dolduracak faydalı olacak konular açsak? madem bu heveslisin biraz daha araştırıp değişik olaylara girebilirsin bence( tamamen iyi niyetli bir yorumdur )

tamamen iyi niyetli olarak anlamis bulunuyorum.
aynen oyle yapacam.. geyik saatime denk gelmis olmasi sebebiyle verdigim huzursuzluktan dolayi da pardon.
genede cevaplari takip edebiliriz :cat::wiinkk:

HAZAR
13 Kasım 2008, 13:59
memlekete dönünce bende ölçeceğim çok merak ettim..

fullthrottle
13 Kasım 2008, 13:59
fikirlerinize sonuna kadar saygı gösteriyorum, ama 0-100 km de bir motorun duruş mesafesini metrik olarak bilmem benim trafikte ne işime yarıyacak??? motorunuzu zaten tanıyorsunuzdur nerde ,hangi durumda ne tepki verdiğini hissedersiniz aranızda zaten bir bağ oluşmuştur, tmm sayısal olarak bunu bilmekte tabiki güzel birşey ama benim fikrimce sadece teoride kalıcak bir bilgi zeminin durumu havanın durumu ...o kadar çok şey varki bu ölçümleri etkileyecek bana kalkıpta benim motorum şu hızda şu kadar metrede duruyor derseniz ..yine saygı gösteririm ..:)

dediklerin cok dogru.. spesifik olculer beklemek tabii ki yanlis olur.. aslina bakarsan seninde bahsettigin o bag var ya!! bencede olay orda..ben 2 buyuk kazayi saliselerle atlattim ve 2 sindende gecirdigim belki 2'ser saniye bana yil gibi gelmisti.. hayatin agir cekime gecebildigine orda sahit oldum! neyse o "yirttigim" iki olasi kazalarin her birinden sonra durup dusundum o motor o hareketleri nasil yapti??? diye.. iste o bag butun teknik verileri alt ust edebiliyor..haklisin.


ama şu motorunu tanıdıgın zaman bir bağ oluşur demişisnya çok dogru o bagı yakalıyamazsan yandın ben yakalıyamadım rahat sürüş yapamıyorum neyse cayım soguyo:)

hahaha!! :queen: mukemmelsin!


Bu tip bilgiler insanların motor alırken seçimlerini etkileyebilir. Örneğin demin alıntı yaptığım testte, birbirine tarz olarak yakın motorlar olan Bmw k1200 s ile Kawasaki ZZR 1400'ün bozuk yol testinde, Bmw Kawa'ya tam 10 m fark atıyor. Yani Bmw ile Kawa aynı anda frene bassalar, Bmw tam engelin önünde dursa Kawa hala 20-30 km hızda oluyor ve o hızla engele çarpıyor. İşte bu bir seçim nedeni. Ama bunlarıda uygulayabilmek için düzgün bir eğitimde almanız şart. Yokda motorunu tanımayan bir sürücünün bu motorlarla bu mesafede durmasına imkan yok.

harika bir ornekleme! bilgi icin tesekkurler.:cat:

iptaluyelik02
13 Kasım 2008, 14:12
Evet duruş mesafesi hayati bir konudur.Motorların teknik verilerinde de duruş mesafesi hep gizlenmiştir.Açıkça yazılsa bir çok kişinin tercihi değişir.
Nitekim 100 km süratle giden ortalama kalitede ve ABS li bir otomobilin 39-40 m de durduğunu biliyoruz.
Oysa motosikletler için çok daha uzun ve ürkütücü fren mesafeleri sözkonusudur.
ABS li bir otomobilin 40 m de durduğu şartlarda ABS olmayan bir çok motosiklet 60-80 m.lerde duracaktır..
Bunu otomobil kullananların da neredeyse tamamı,motosiklet kullananların da belki yarısı bilmediğinden trafikte takip mesafelerine dikkat edilmez ve acı sonuçları her gün kaza haberi olarak bize döner.Bazen bir kaç cm bile hayat kurtarmaktadır.
Benim için motosikletin maksimum süratinden çok,fren mesafesi önemlidir.
Trafik hızına uyum sağlayamayıp,yavaş kaldığı için ölen motorcu olmuştur ama duramadığı için ölen motorcu sayısı daha fazladır.

yucika
13 Kasım 2008, 14:49
Nitekim 100 km süratle giden ortalama kalitede ve ABS li bir otomobilin 39-40 m de durduğunu biliyoruz.
Oysa motosikletler için çok daha uzun ve ürkütücü fren mesafeleri sözkonusudur.
ABS li bir otomobilin 40 m de durduğu şartlarda ABS olmayan bir çok motosiklet 60-80 m.lerde duracaktır..

ABS lafı geçince bir konuyu tekrar hatırlatmak gereği duydum. ABS kuru zeminde fren mesafesini uzatır. Islak ve kaygan zeminlerde kısaltır. ABS si olupta hemen dururum diye öndeki aracı yakından takip edenlere duyurulur. Konu daha öncede forumun teknik bilgiler bölümünde tartışılmıştı isteyen araştırıp baksın.

hakan07
13 Kasım 2008, 14:55
arkadaşlar yamaha ybr 2008 kullanıcısıyım motor çok güzel görüntü olarak motor olarak insanların bakışları fln hep üstünde çok hoş ve keyifli sürüşü var fakat arka tambur çok zor duruyo ön disk olmasa kesinlikle bi yere patlamanız mümkündür....

CaBRioLeT
13 Kasım 2008, 15:35
arkadaşım sen olayı niye saga sola cekiştirmişsin bence konu çok yerinde dün mesela motoru yeni aldıgım için yagmur deneyimim yoktu as kalsın taksiye yandan carpıyodum ön tekeri bile kaydırdım hesaplıyamadım duracagı noktayı bu ince teker motorlarda durma mesafesi çok kötü resmen durmuyo.ama şu motorunu tanıdıgın zaman bir bağ oluşur demişisnya çok dogru o bagı yakalıyamazsan yandın ben yakalıyamadım rahat sürüş yapamıyorum neyse cayım soguyo:)

konuyu sağa sola çekiştirmiyorum ya...bak dediğime gelmişsin işte bağ kuaramadığın için tehlikeye girmişsin, kendi mototrunla lastiğinin durumuna zeminin durumuna göre km metrede durabileceğini net bilseydin aynı şey olurmuydu? bence yine olurdu bilmen birşeyi değiştirmezdi, o anda kaç metre kaldığın mı hesaplıyorsun? o anda spontone gelişen olaylar bunlar..................(nasıl ama kılım hala dimi :)) ama haklıyım.. :P

flying hellfish
13 Kasım 2008, 15:55
ABS lafı geçince bir konuyu tekrar hatırlatmak gereği duydum. ABS kuru zeminde fren mesafesini uzatır. Islak ve kaygan zeminlerde kısaltır. ABS si olupta hemen dururum diye öndeki aracı yakından takip edenlere duyurulur. Konu daha öncede forumun teknik bilgiler bölümünde tartışılmıştı isteyen araştırıp baksın.

:cat:

ABS kuru zeminde aleyhimize calisir, ABS'siz bir motorla daha kisa mesafede durabilirsiniz.

Kaiser
13 Kasım 2008, 16:11
Abs kuru zeminde aleyhimize çalışır diye kestirip atamayız çünkü kimse ideal frenleme yapamaz. İdeal frenleme yapamadığınız sürece Abs'li bir motordan daha kısa sürede durmayı beklemeyin. Ayrıca Abs'li bir motorda sürekli bunu devreye sokuyorsanız frenlemenizde problem var demektir. Abs gerekmedikçe devreye girmemeli

tasarslan
13 Kasım 2008, 16:11
Benim fikrime göre trafik olmayan yolda tehlikeye girmeden motosikletin limitlerini zorlayacak şekilde durma mesafesini farlı zeminlerde test etmek trafik içinde büyük fayda sağlayacaktır.Bu şekilde kendi motosikletinizi iyi tanıma fırsatı bulabiliyorsunuz.

fullthrottle
13 Kasım 2008, 18:37
arka tambur çok zor duruyo ön disk olmasa kesinlikle bi yere patlamanız mümkündür....

arka freni asla durmak icin yada ani yavaslamak icin kullanma dostum! o sadece yardimci olma amacli orda unutma!! arka teker zaten sen gaz kestiginde otomatik olarak seni frenlemeye baslar on frenin ise senin herseyindir.. arka frenide yogun fren ihtiyacin varsa kullan ama asla on frene uyguladigin kuvveti uygulama.. arka teker kilitlendiginde hersey artik fizik kurallarina ve sansa emanettir!

adanalı
13 Kasım 2008, 18:51
bende tecrübeli bir motorcu abimizden şunu duymuştum.fren yaparken %70 öne,%30 arkaya bas diye.

digi_boy26
13 Kasım 2008, 20:20
forumda yeni konu olsun diye açılmış bu topiklere hastayım.......motorların internet sitelerinde ki teknik verilerden bunları çıkartabilirsin sanırım ve dediğin gibi ölçmek hiçte içimden bile gelmedi, herkez tahmini birşeyler yazacak sallıyacak...daha göz dolduracak faydalı olacak konular açsak? madem bu heveslisin biraz daha araştırıp değişik olaylara girebilirsin bence( tamamen iyi niyetli bir yorumdur )

en azından görüş alışverişleri oldu işte :)


bende tecrübeli bir motorcu abimizden şunu duymuştum.fren yaparken %70 öne,%30 arkaya bas diye.

adanalı abi, öne dikakt etmeli yine de :) ön frenler disk oldugundan çoğu motorda fren sisteminin kırılmasına sebep olabiliyor. yolun durumu, zeminin ıslaklığı viraj, tepe üstü, dış-iç eğim bunlar ve bunlara benzer etkenler duruş mesafemizi etkiliyor :)

bi kaç kez bunu denedim :) süratimd e oldukça fazlaydı. 80lerde filandım sanırım. arkaya baktım önüme baktım ve debriyajı sıkıp frenlere asıldım. yol temizdi. kuruydu hava güzeldi yani. tahminim bi 6-7sn de durmuştum :)

işte ön freni fazla kullanmadan dolayı kötü anlardan birisi :) stopping'in acı sonu :)

http://img517.imageshack.us/img517/6987/20823366dr1.jpg (http://imageshack.us)
By digi_boy26 (http://profile.imageshack.us/user/digi_boy26)

mustafa42121
18 Haziran 2016, 19:45
Hortlatalim. Acaba siz kac km hizla kac metrede duruyorsunuz?