PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ filtresi değişimi



haluka28
07 Kasım 2008, 16:48
merhaba arkadaşlar bir konuda fikirlerinizi almak istiyorum. yeni bir hyosung gv 650 aquila aldım. rodaj bitti. kanuni servisine yağını değiştirmeye götürdüm. ilk serviz ücretsiz güya 100 ytl (60 YTL 3 litre yağ + 40 YTL yağ filtresi) masraf çıkardılar. adamın tavırlarını hiç beğenmedim sonra benim herzaman gittiğim güvendiğim bir usta vardı ona gittim. bana dediki; yağ filtresini değiştirmene gerek yok zaten alttaki tapa filtreye gitmeden çapakları toplar. ve bir çıkardı baktıkki harbiden bir sürü çapak toplamış mıknatıslı olduğu için. 3. yağ değişiminde filtreyi değiştirirsin dedi. bunlar sadece senden para koparılmak için yapılmış numaralar dedi. Evet sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bilgileriniz benimle paylaşırsanız sevinirim.

VaScO1925
07 Kasım 2008, 16:54
rodaj derken neyi kasettin hocam usta rodaj diye bişi yapmazki?
makinan rodajda sanırım anlatmak sitediğine göre. 2 litre yağ alsa 20 şerden 40 yapar. tabi kalite markasına görede para değişir.
kaç km desin? ilk 1000 km de yağ değişir. yağ filitresi değişir hava filitresi temizlenir.

gittiğin servis uçmuş hakikatten.

haluka28
07 Kasım 2008, 17:00
uyarı için teşekkürler düzelttim.

zeda3000
07 Kasım 2008, 17:44
Tek bir uyari , serviste bakimini yaptirmaz isen ve bu bakim kitapcigina islenmez ise motorun garanti kapsaminda kalir. Sonra cok uzulebilirsin.

Olcay Avşar
07 Kasım 2008, 19:26
Hem araç hemde yağ üreticileri her yağ değişiminde filtreninde değişmesini tavsiye ederler.

Heleki ilk yağ değişiminde bence kesinlikle değiştirilmesi lazım. Zaten filtreyi söküp incelediğinizde ne dediğimi anlıyacaksınız.

Sonraki yağ değişimlerinde genel kanı 2 yağ değişiminde bir filtre değiştirmektir.

GKN
07 Kasım 2008, 19:36
ilk yağ değişiminde yağ filtreniz değiştirmelisin.. ustanın san gösterdiği süzgeçteki çapaklar olayın görünen yüzü.. emin olki filtrende onun 3 katı kadar çapak mevcuttur..
bu çapaklar yağ değişiminden sonra temiz yağa karışıp tekrar yağ pomasından motorun her bölgesine devirdayım olcaktır..
motorun can damarıdır yağ..
üreticiler genellikle her 2 değişimde temizlik 3.süe değişim önerir servis manuellerinde..
yağını her değiştirdiğinde parana kıyıp yağ filtrenide değişirsen temiz filtre daha geçirgen olacağından motorunun ömrü boyunca düzenli yağlama sağlar..
yağ filtren için 40 ytl yüksek geliyorsa eğer, otomobil yağ filtreleriyle uyumluluğunu araştır üzerindeki ölşçü numaralarından..
eğer ki uygun filtre bulursan 5-10 ytl gibi rakamlara filtre temin edebilirsin..

muratgergerli
07 Kasım 2008, 21:07
40ytl gerçekten çok fahiş bir fiyat..:cyclopsan

Gökhan'ın dediği gibi bir araştır bak..Filitrenin üzerinde numarası yazar..
Filitre satan yerlerden numune olarak kendinkini yanında götür ve sor..Var mı diye..
Motorun ilk yağ değişimi ise mutlaka filitreyi değiştirmelisin..

Diğer yağ değişimlerinde de;

" 2 yağ değişimi..1 yağ filitresi değişimi " şeklinde uygulama yap..

40 ytl çok dedim ya..:cyclopsan
Benim arabanın(PROTON DİZEL) ve sattığım (YAMAHA) R1'in yağ filitreleri 8YTL idi..:mrgreen:



.

haluka28
08 Kasım 2008, 08:37
allah alla 40 ytl nere 8 ytl nere insaf yani... zaten herife acayip kazıkcı diyorlardı.

demirgursel
08 Kasım 2008, 09:35
allah alla 40 ytl nere 8 ytl nere insaf yani... zaten herife acayip kazıkcı diyorlardı.

:mrgreen:geçmiş olsun hocam hiçmi ilgilenenin yol gösterenin olmadı

tufanbaydemir
08 Kasım 2008, 12:53
1000 km. bakımını yetkili bir başka serviste yaptır, ve yaptırdığını bakım defterine imzalı kaşeli işlet. Yoksa motorun garanti dışı kalabilir.

Sanlı
08 Kasım 2008, 13:03
Benim başıma gelen marka ve servis ismi vermeyeceğim daha 800 km deki eşimin scooter motorunu yetkili servise ilk bakımı için götürdüm ve 800 km ye kadar rodajta hiç zorlanmadan yapıldı vs. İlk bakımdan sonra motorun içinden ses gelmeye başladı giderek arttıda ilk bakımı yaptırdığım yere gene götürdüm durum böle böle önemli değil geçer dediler nası geçer ya dahada artıyor ses bi kaç yere gösterdim krank bilyeleri dağılmış yolda bırakırır dediler tekrar servise götürdüm dostum bu ne iştir dedim bu kranktan gelmiyormu vs. evet dedi içini açıp bakmamız lazım vs. vs. şu an işler çok yogun ancak 3-4 ay sonra bakabiliriz dediler işe bak garantili motor bozuluyor + 3-4 ay sonra tamir baya bi uğraştım en sonunda başka yetkili servise götürüp yaptırabildim ( getirdiğim servis içinden çıkan yağı gösterdi az koymuşlar dedi o yüzden olmuş olabilir dedi bunu yapan yetkili servis belkide adi oldugundan dolayı dağıldı bilyalar neyse krank komple değişti ve para vermedim yaptırdım ama çok uğraştım bilgin olsun arkadaşın dediği gibi kaşelet işlemlerini eksiksiz yaptır sonra başın ağrır benim bu halde bile ağrıdı ne günlere kaldık.

_alp_
08 Kasım 2008, 13:07
Benim motorun servis kitapciginda, her yag degisimi ile birlikte yag filtresini de degistirin yaziyor.

Bu arada benim motorun orjinal yag filtresi 25 YTL. K&N yag filtresi 30 YTL. Bilinen markalarin 4 zamanli motor yaglarinin litresi 17-18 YTL. Servisin seni kaziklamamis icin rahat olsun :cat: . Yalniz sunu da soyliyim, bazi servisler bu islemler icin para almiyor (ayni zamanda bayi ise ve motoru oradan aldiysan). Ilk 1000 km bakiminda, ayni islemler icin Honda Efe'ye tek kurus para vermemistim. :)

ryangt
08 Kasım 2008, 13:20
İlk bakımda yağ ile yağ filtresinin değişmesi mecburidir. Motor içinde çapaklar yağ filtresi içinden geçtikten sonra bir kısmı alt tabakadaki mıknatıslı civatada birikebilir. Ancak yağ filtresinin görevi bu çapakları içinde saklamaktır.

İlk yağ değişiminde mutlaka ve mutlaka yağ filtresi 'orjinaliyle' değiştirilmelidir.Ve ayrıca motora konulacak yağ mutlaka 'motosiklet yağı' olmalıdır. Çünkü motosiklet motorlarında şanzıman ve motor iç içe olduğu için motosiklet yağı aynı zamanda şanzıman yağı görevini yapabilecek karışımları barındırmaktadır. Ve ayrıca 20 ytl iyi marka bir yağ için normal bir ücrettir. Piyasada litresi 28 ytl hatta 40 ytl olan yağlarda vardır.Şahsi tavsiyem motosiklet yağınızı dışardan almanız yada markasını motosiklet servisine sormanız,hatta kutusunu yanında açmanızı istemeniz. Çünkü şahit olduğum garip şey litresi 28 ytl'den satılan motul yağlarının kutusuna açık yağ koyarak müşteri yanında sanki motora 'motul' yağ konuyormuş gibi gösterip müşterinin kandırılmasıdır.

Ayrıca motosiklet yağı ve filtresi motosikletin kanı ve kalbi sayılabilecek kadar önemlidir.Dolayısıyla en iyi yağ ve orjinal filtreden şaşmamak gerekmektedir


İlk bakımın ücretsiz olması ise 'işçilik' ücretinin alınmamasıdır. Yağ ve yağ filtre ücreti alınır ancak işçilik bedeli ithalatçı firma tarafından yetkili servise kupan karşılığı ödenir.

muratgergerli: Hocam yanlış anlamayın,sizin yazılarınızı severek okuyorum ancak 8 ytl Yamaha R1 gibi bir motosikletin yağ filtresi için biraz az değilmi? Orjinal filtresi 45 ytl ve yan sanayi filtreleri bile 35 ytl. Yamaha YBR olsa yada başka bir model olsa es geçecektim ancak R1 gibi 14000 devir çeviren,299+ süratlere ulaşan bir motosiklete 8 ytl'lik yağ filresi takmak sizce doğru mu?