PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Scooterlarda redline da kullanım



faZus
06 Kasım 2008, 16:10
Selamlar...

Deer 152 sahibiyim. Tamirci ile yaptığımız konuşmada scooter redline da kullanım sonunda motor belli bir değerin üzerinde zorlanınca en fazla motorun artık gaz yememeye başlayacağı ve otomatik şanzımandan dolayı kilitlenme, yatak sarması , vs. gibi problemlerin olmayacağını, motor soğuyuncada eski haline döneceğini öğrendim. Ama güvenemiyorum, doğru mu?. Bu bilgiyi doğrulayacak biri varmı aranızda?

North_
06 Kasım 2008, 16:21
noterden kağıt alman lazım doğrulanması için!

motopaint
06 Kasım 2008, 16:33
motoru fazla zorlamak tabiiki ömrünü azaltır.ancak uzun yola çıktığın zamanlarda mecburen motoru yormak zorundasın.tüm yol boyunca son gaz gidecek durumunun olmadığınıda göz önüne alırsak,her hangi bir sorunla karşı karşıya kalmayacaksın demektir.sen motorunu gönül rahatlığıyla kullan ama yinede çok fazla zorlama,uzun yolda her 1 saatlik yolda 15 dk. dinlendir.benim tavsiyem bu

woxter
06 Kasım 2008, 16:35
bi motor yatak sardık tan sonra soguyunca düzeliyomuymus vay anasını demek ogle muhendislerde var ben ce bu olay cok şaçma

nitrious81
06 Kasım 2008, 16:53
Her turlu mekanık aracın sınırlarını zorlamak hatta aşmak tehlikelidir..Ne demek Redline da kullanmak zarar vermezmıs motor gaz yemezmıs bı sure sonra falan fılan resmen adam senı motoru kıtlede getır para kazanayım demıss..Redline demek motor o devırlerde yeterınce yaglanamıyor demektır..Bunun sonucunda da motor ısınacak parcalarda asınma meydana gelecek motor kıtlenecek yada omru bıtecek demektır..Lutfen az mantıklı olalımm...Motorlar Redlineda kullanılmaz...

faZus
06 Kasım 2008, 17:07
Bana da çok saçma gelmişti ama o ısrarla bunlarda o gösterge üzerindeki kırmızı hat sırf olsun diye konulmuş yani bir sakıncası yok dedi. Hatta bunlar vistesli motorlar gibi kitlenmez dolayısıyla tehlikesi yok korkma demişti. Ben hergün otobandan okula gidip geliyorum o hızda demek kitlense vah halime...

Bir de motoru yüksek devirlerde kullanırsan benzin sarfiyatı azalır demişti. Aynen onun açıklamasını yazıyorum buraya "bunlarda arabalardaki gibi çift karbüratör çıkışı yok yani belli devirden sonra iki kat benzin yakar diye birşey sözkonusu değil. 4000 devirlede gitsen 9000 devirlede gitsen aynı bu sayede tasarrufu aynı yolu daha kısa zamanda yani motor daha az süre çalıştığı için sağlamış oluyorsun" dedi. Bu kısmına da yorum alayım...

blackbelt
06 Kasım 2008, 18:44
Olmaz öyle şey. Motorun yüksek devirli gitmesi demek yanma odasına daha fazla hava-yakıt karışımı veriliyor, dolayısıyla orantılı olarak daha fazla güç üretiliyor demektir. Daha fazla güç ise daha fazla tüketim demektir. Bunun kat edilen mesafe ile ilgisi yok, tüketilen yakıt hareket enerjisi dönüşümünün yanında ısı enerjisine de dönüşür. Yüksek devirde doğal olarak daha fazla ısınma olur. Bunu da düşünmeli. Selamlar.

satoyama
06 Kasım 2008, 18:49
sürekli en dip devirde (bazıları redline gelemez bile) ama son gaz diyelim biz ona! malesef ustanın dedeği gibi motorun ömrünü azaltır ve motoru sıkıştımış oluruz yetersiz güçte olan motosikletler mecburen dip gazda ilerlemek zorunda kalırlar onun için boyundan büyük bir yakıt sarfiyatı ile karşılaşırız

OGLUMVE BEN
06 Kasım 2008, 18:55
versene o servisin adresini kardeş bi görüşelim boşuna motor dehiştirmeyelim bari iyi ustaymış maşallah :cherry:

faZus
07 Kasım 2008, 18:14
Cevap veren, ilgilenen bütün arkadaşlara alakalarından dolayı teşekkür ederim. Eksik olmayın.