PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : direksiyon



secretplay
06 Kasım 2008, 01:15
arkadaşlar neden motorların direksiyonları hep sola doğru kitlenir bilen varmı acaba yada hem sola hem sağa kitlenen bi motor direksiyonu gördünüz mü bu konuda bilgisi olan varmı acaba

Hay.alper.est
06 Kasım 2008, 01:21
sanıyorumki ayaklık ile ilgili ayaklık olduğu tarafa doğru kitleniyor ters yöne kitlenirse düşme olasılığı yüksek

ahmet93
06 Kasım 2008, 01:24
Dreksiyon değil gidon..

aYe
06 Kasım 2008, 01:24
Bu durumda yeni soru gelir;

Neden hep ayaklık solda:P

erolgulten
06 Kasım 2008, 01:26
Bilmiyorum.. Neden..?

alp_tunay
06 Kasım 2008, 01:41
cbf 150 iki tarafada kitleniyo......:cat:

whopper
06 Kasım 2008, 01:43
ayaklık solda çünkü inerken ayaklıgı sol ayak ıle acmak cok kolay o yusden :p

GKN
06 Kasım 2008, 01:55
peki motorlarda neden direksiyon yokta gidon var :P

alp_tunay
06 Kasım 2008, 01:57
peki motorlarda neden direksiyon yokta gidon var :P

Neden dümen yoksa onun için.... :queen::queen::queen:

dunpa
06 Kasım 2008, 02:29
Valla sabit bişey değil.2 adet motosikletim var birinin gidonu sağa kitleniyor
(ızh), diğeri sola kitleniyor ( regal-raptor ). Tabiki ikisindede yan ayak solda.Artı olarak ızh' de orta sehbada var.Böylece tezini çürüttüm galiba...

Ama sana küçük bir sır vereyim, rus motorsikletlerine sağ tarafa sidecar takılabildiği için sağa kitlenmesi mantıklı; kitleyince sidecar tekeri üzerinde çember çizersin...

serkanADH13
06 Kasım 2008, 02:35
racer 200,
yani benım motorumda her iki yönede kitleniyor,

ayaklığa gelince isteyen varsa ayaklığını sağa yapabılırım,:D:P
sadece 15 dakikamı alır:queen:

ama ayklıgın solda olma nedeni sanıyorum,
frenın sağda olmasıdır,
frene basarken ayaklık açılsın dıye,
fren esnasında sol ayak ıle ayaklık acmak daha kolay,
sağda olsa,
ön fren ile durmak gerekecektır
(tabii ön fren ile duranlarımızda mevcut bu gayet normal)
ama solda olması daha pratık oluyor...

birde MZ kullanan dostlarımız daha iyi bilecektır,
MZ'lerde arka tekerin bağlanti göbeğinde olanlarıda vardır ayaklığın...

GKN
06 Kasım 2008, 02:37
Neden dümen yoksa onun için.... :queen::queen::queen:

bu işte bi dümen var ama, çözemedim :P

StormlorD
06 Kasım 2008, 03:48
racer 200,
yani benım motorumda her iki yönede kitleniyor,

ayaklığa gelince isteyen varsa ayaklığını sağa yapabılırım,:D:P
sadece 15 dakikamı alır:queen:

ama ayklıgın solda olma nedeni sanıyorum,
frenın sağda olmasıdır,
frene basarken ayaklık açılsın dıye,
fren esnasında sol ayak ıle ayaklık acmak daha kolay,
sağda olsa,
ön fren ile durmak gerekecektır
(tabii ön fren ile duranlarımızda mevcut bu gayet normal)
ama solda olması daha pratık oluyor...

birde MZ kullanan dostlarımız daha iyi bilecektır,
MZ'lerde arka tekerin bağlanti göbeğinde olanlarıda vardır ayaklığın...

kardeş bir bölümü atlamışsın en önemlsi bence :) :

Egzost sağdadır herşeyden önce, sağa yatırıp bırakırsan bacağında sıcak birşeyler hissedebilirsin :D

demirgursel
06 Kasım 2008, 10:18
ayaklık solda çünkü inerken ayaklıgı sol ayak ıle acmak cok kolay o yusden :p

:silent: sağ ayakla zormu acabaaa:queen:

hell24
06 Kasım 2008, 10:27
:silent: sağ ayakla zormu acabaaa:queen:

şimdi sağ ayağınla ayaklığı kapatıcan bu arada sol ayak yerde olucak ayaklığı kapadıktan sonra sağ ayağı yere koyucan sonra solla vitesi atıcan ooooooooooo uzun iş....

demirgursel
06 Kasım 2008, 19:00
şimdi sağ ayağınla ayaklığı kapatıcan bu arada sol ayak yerde olucak ayaklığı kapadıktan sonra sağ ayağı yere koyucan sonra solla vitesi atıcan ooooooooooo uzun iş....

yani olmuyor:)

overrider
06 Kasım 2008, 19:30
VFR 800 iki tarafa da kitleniyor...

Duruma göre sağa veya sola kitliyorum, faydalı bi olay...


peki motorlarda neden direksiyon yokta gidon var :P

Gidon da bir direksyondur. Direksiyon genel bir ifade, yön verme anlamına gelir, tek başına kullanılması uzaktan kumanda yerine "kumanda" demek gibi bişeydir.

Doğrusu "Direksiyon simidi" dir. :cat:

Motorda direksiyon simidi olmamasının nedeni sürücü ağırlığının tam dengede konumlandırmaktır.

Direksiyon simidi konulduğunda en az arabadaki kadar büyük olması gerekir vücucumuz manevralarda zoranmasın. Büyük olunca da sürücünün tutabileceği çok fazla ihtimal olacak, yanlışlıkla dengesiz biyerden tutarsa yere kapaklanır.

2 tekerde ağırlığı en güzel dağıtan yönlendirme şekli gidondur.

Ya şu forumda mesaj değiştirmeyi kısıtlayan kimse...

burak07
07 Kasım 2008, 01:39
benim düldülümde hem saga hem sola kilitlenebiliyor.şans eseri gidon sağ tarafa bakarken kontagı kapattıgımda farketmiştim :mrgreen: