faZus
05 Kasım 2008, 18:37
Selam arkadaşlar ben bu işlerden pek anlamıyorum. Fikirlerinizi rica edeceğim.
5-6 gün önce motorumu servise götürdüm. Götürdüğüme götüreceğime pişman oldum. Radyatör fanı (motosikletim olan deer 152 lerin kronik sorunu) çalışmıyordu. Ama buna rağmen motor hiç hararet yapmıyordu. Garanti olsun diye birde motorun diğer sorunları ile ilgili sevise göstermeye karar verdim. Motor belli devirlerde gidonda hissedilir derecede kasıntı yapıyordu. Sanki birşeyler sürtüyormuş gibi, tarif edemiyorum. Vibrasyon desem değil... 6000 devire kadar tık yok çok güzel sonrasında 6000-7500 devir arası kasma oluyor, 7500-9000 devir arası kadar yine bu kasıntı geçiyor 9000-10.000 devirde yine baş gösteriyor sonrasında ise yine kesiliyordu. 3. sorunum ise amortisörlerdi. Amortisörler yokmuş sanki ben direk süspansiyonla gidiyormuşum gibiydi. Bu sıkıntıların giderilmesi için servise gittim. Bu arada da grenajlarımı tamir ettirip boyattım. Hazır makine sökülecek bari aradan çıksınlar dedim.
Motorumu almaya gittiğimde grenajlarımın bağlantı yerlerinin kırılmış olduğunu farkettim. Bu zamana kadar bana hiçbirşey denmedi. Ben farkedip buralar kırılmış dediğimde "evet ya adi ya ondan kırıldı" (bunu diyen yetkili servis) dendi. Daha öncesinden kendimiz takıp oturup oturmadığını denemiştik. Biraz kasıntı olsada dikkatli şekilde parçalar yerine oturuyordu. Bu durumu ustaya anlatınca kendisi bana saat vermiş ve bu saate gel senle beraber toplayalım demişti. Ama gittiğimde motor çoktan (kırlıp dökülüp) toplanmış gibiydi. Neyse bu kısımları sineye çektim. Ama motoru denerken sol ön sinyalimin yerinde olmadığını farkettim!!! Sorduğumda usta "evet abi ya senin sol ön sinyal yokmuş" dedi. Bende daha öncesinden yerinde olduğunu, bundan emin olduğumu, kırılsa içinde cam kırıkları olacağını söyledim usta içeri kaçtı. Sonrasında bana bir adet alakasız bir lamba verdi baktık olmayınca (serviste sinyal ampülü yok nasıl servisse) oto elektrikçilerini dolaşmaya başladım neyse ne hikmetse ya benim sökülen yada muadili bir sinyal bulundu, taktılar. (çok kuvvetle muhtemel benim sinyali başkasına taktılar, ben farkedincede bşkasının motorundan söküp bana taktılar, günahları boyunlarına). Tüm bunları anlatmamın sebebi servise olan güvensizliğimden nedenini bilmeniz ve neden size danıştığımdır. Bu servise güvenmiyorum ve anlamadığım içinde bana kazık attıklarını/atabileceklerini düşünüyorum.
Motor kırığı ve döküğü ile bana teslim edildi. Gözüm gibi baktığım yeni boyanmış grenajlarım kırılmış olmasına rağmen sineye çektim ve oradan ayrıldım. İki tur attıktan sonra baktım ki basbaya amortisörler ellenmemiş bile... Döndüm tekrar. Siz bunları baktınızmı dedim. Baktık dedi. Olmamış diyince aldı eline kompresör başlığını hava bastı amaortisöre ama olmadı yine. Çünkü motordan anlamayan bu halimle bile amortisör keçelerinin deforme olduğunu ve değişmesi gerektiğini anlamıştım. Yağ sızıntısı amortisör kolunu olduğu gibi kaplamıştı. Bana "bu amortisör yaşlanmış, yenisini alacaksın" dedi, ben tamir edilebileceğini düşünüyorum hala. Neyse başkasına baktırırım dedim kendi kendime evin yolunu tuttum. Aynı kasıntıda dikkat çekici bir şekilde devam ediyordu. Sadece eski devirlerde değilde 4000-6000 devir arasında oluşuyordu. (daha yüksek devirlere çıkmadığım için o devirlerde yapıp yapmadığını bilemiyorum) Park ettim motoru kilidini taktım motor o kadar sıcaktı ki şüphelendim sağına soluna göz atarken birde ne göreyim antrifizli su motorun altında göl oluşturmuş. Motoru grenajlarını söktüm iç taraftaki grenajların vidalarının (toplam 6 tane tespit edebildiklerim) takılmadığını gördüm. Neyse yine sineye çektim sonra sadece su haznesini kontrol ettim üzerine ek yapmama gerek olmadığına karar verdim ve radyatörü hiç ellemeden gerisin geriye tamircinin yolunu tuttum. Ne motordaki kasıntı geçmişti, ne radyatör fanı dönüyordu, ne de amortisörlerim düzelmişti. Servis hizmetinden aldığım karşılık kırılmış grenajlar ve cebimden çıkan 50 ytl servis ücreti oldu. Neyse sonrasında her zaman nazik olmaya çalışan tavrımla ustaya anlattım herşeyi. Kendisi kendinin ilgilenmediğini söyleyip kaçtı elemanını yolladı benle muhattap olması için. Sinirlerim gerilmiş olmasına rağmen nazik bir şekilde anlattım onada. Eğildi baktı düşündü içeri gitti geldi en sonunda bana fan/radyatör müşürünün değişmesi lazım o çalışmayınca motor ısınıyor dolayısıyla motorda bulduğu yoldan dışarı kaçıyor dedi. Aynı zamanda motordaki kasıntının sebebinide buna bağladı. Beni yolladı. Ama benim afama takıldı bu iş, sanki "bugün git yarın gel" hesabı gibi oldu. Bugün okuldan gelince baktım soğuk motorda bile sızıntı devam ediyor. Ayrıca güvenmiyorum onlara daha öncesinden ısrarlı sorularıma hep "oldu çalıştırdık fanı" diye cevap verdiler ama bir anda müşür değişecek dendi. Sizce ne yapmalıyım.
1- Radyatör müşürü bozulursa motorda hiç kullanılmasa bile sürekli bir radyatör suyu kaçağı olurmu.
2- Üç Yılda amortisör ömrünü tamamlanrmı? Sağlam amortisör yağ içinde yüzermi? İçini açmadan keçe değiştirilmek suretiyle tamir edilip edilmeyeceği anlaşılırmı? (basılan hava kaçmıyor ama yağ sızıntısı görülüyor)
3- Motor kasıntısı müşür değişirse geçermi, ne alakası var?
Lütfen üşenmeyin okuyun ben mümkün mertebe açık olsun diye yazdım, biliyorum uzun oldu belkide acan sıkıcı ama herşey bilinsin istedim. konuyla alakalı fikirleriniz benim için çok önemli. Teşekkür ederim.
5-6 gün önce motorumu servise götürdüm. Götürdüğüme götüreceğime pişman oldum. Radyatör fanı (motosikletim olan deer 152 lerin kronik sorunu) çalışmıyordu. Ama buna rağmen motor hiç hararet yapmıyordu. Garanti olsun diye birde motorun diğer sorunları ile ilgili sevise göstermeye karar verdim. Motor belli devirlerde gidonda hissedilir derecede kasıntı yapıyordu. Sanki birşeyler sürtüyormuş gibi, tarif edemiyorum. Vibrasyon desem değil... 6000 devire kadar tık yok çok güzel sonrasında 6000-7500 devir arası kasma oluyor, 7500-9000 devir arası kadar yine bu kasıntı geçiyor 9000-10.000 devirde yine baş gösteriyor sonrasında ise yine kesiliyordu. 3. sorunum ise amortisörlerdi. Amortisörler yokmuş sanki ben direk süspansiyonla gidiyormuşum gibiydi. Bu sıkıntıların giderilmesi için servise gittim. Bu arada da grenajlarımı tamir ettirip boyattım. Hazır makine sökülecek bari aradan çıksınlar dedim.
Motorumu almaya gittiğimde grenajlarımın bağlantı yerlerinin kırılmış olduğunu farkettim. Bu zamana kadar bana hiçbirşey denmedi. Ben farkedip buralar kırılmış dediğimde "evet ya adi ya ondan kırıldı" (bunu diyen yetkili servis) dendi. Daha öncesinden kendimiz takıp oturup oturmadığını denemiştik. Biraz kasıntı olsada dikkatli şekilde parçalar yerine oturuyordu. Bu durumu ustaya anlatınca kendisi bana saat vermiş ve bu saate gel senle beraber toplayalım demişti. Ama gittiğimde motor çoktan (kırlıp dökülüp) toplanmış gibiydi. Neyse bu kısımları sineye çektim. Ama motoru denerken sol ön sinyalimin yerinde olmadığını farkettim!!! Sorduğumda usta "evet abi ya senin sol ön sinyal yokmuş" dedi. Bende daha öncesinden yerinde olduğunu, bundan emin olduğumu, kırılsa içinde cam kırıkları olacağını söyledim usta içeri kaçtı. Sonrasında bana bir adet alakasız bir lamba verdi baktık olmayınca (serviste sinyal ampülü yok nasıl servisse) oto elektrikçilerini dolaşmaya başladım neyse ne hikmetse ya benim sökülen yada muadili bir sinyal bulundu, taktılar. (çok kuvvetle muhtemel benim sinyali başkasına taktılar, ben farkedincede bşkasının motorundan söküp bana taktılar, günahları boyunlarına). Tüm bunları anlatmamın sebebi servise olan güvensizliğimden nedenini bilmeniz ve neden size danıştığımdır. Bu servise güvenmiyorum ve anlamadığım içinde bana kazık attıklarını/atabileceklerini düşünüyorum.
Motor kırığı ve döküğü ile bana teslim edildi. Gözüm gibi baktığım yeni boyanmış grenajlarım kırılmış olmasına rağmen sineye çektim ve oradan ayrıldım. İki tur attıktan sonra baktım ki basbaya amortisörler ellenmemiş bile... Döndüm tekrar. Siz bunları baktınızmı dedim. Baktık dedi. Olmamış diyince aldı eline kompresör başlığını hava bastı amaortisöre ama olmadı yine. Çünkü motordan anlamayan bu halimle bile amortisör keçelerinin deforme olduğunu ve değişmesi gerektiğini anlamıştım. Yağ sızıntısı amortisör kolunu olduğu gibi kaplamıştı. Bana "bu amortisör yaşlanmış, yenisini alacaksın" dedi, ben tamir edilebileceğini düşünüyorum hala. Neyse başkasına baktırırım dedim kendi kendime evin yolunu tuttum. Aynı kasıntıda dikkat çekici bir şekilde devam ediyordu. Sadece eski devirlerde değilde 4000-6000 devir arasında oluşuyordu. (daha yüksek devirlere çıkmadığım için o devirlerde yapıp yapmadığını bilemiyorum) Park ettim motoru kilidini taktım motor o kadar sıcaktı ki şüphelendim sağına soluna göz atarken birde ne göreyim antrifizli su motorun altında göl oluşturmuş. Motoru grenajlarını söktüm iç taraftaki grenajların vidalarının (toplam 6 tane tespit edebildiklerim) takılmadığını gördüm. Neyse yine sineye çektim sonra sadece su haznesini kontrol ettim üzerine ek yapmama gerek olmadığına karar verdim ve radyatörü hiç ellemeden gerisin geriye tamircinin yolunu tuttum. Ne motordaki kasıntı geçmişti, ne radyatör fanı dönüyordu, ne de amortisörlerim düzelmişti. Servis hizmetinden aldığım karşılık kırılmış grenajlar ve cebimden çıkan 50 ytl servis ücreti oldu. Neyse sonrasında her zaman nazik olmaya çalışan tavrımla ustaya anlattım herşeyi. Kendisi kendinin ilgilenmediğini söyleyip kaçtı elemanını yolladı benle muhattap olması için. Sinirlerim gerilmiş olmasına rağmen nazik bir şekilde anlattım onada. Eğildi baktı düşündü içeri gitti geldi en sonunda bana fan/radyatör müşürünün değişmesi lazım o çalışmayınca motor ısınıyor dolayısıyla motorda bulduğu yoldan dışarı kaçıyor dedi. Aynı zamanda motordaki kasıntının sebebinide buna bağladı. Beni yolladı. Ama benim afama takıldı bu iş, sanki "bugün git yarın gel" hesabı gibi oldu. Bugün okuldan gelince baktım soğuk motorda bile sızıntı devam ediyor. Ayrıca güvenmiyorum onlara daha öncesinden ısrarlı sorularıma hep "oldu çalıştırdık fanı" diye cevap verdiler ama bir anda müşür değişecek dendi. Sizce ne yapmalıyım.
1- Radyatör müşürü bozulursa motorda hiç kullanılmasa bile sürekli bir radyatör suyu kaçağı olurmu.
2- Üç Yılda amortisör ömrünü tamamlanrmı? Sağlam amortisör yağ içinde yüzermi? İçini açmadan keçe değiştirilmek suretiyle tamir edilip edilmeyeceği anlaşılırmı? (basılan hava kaçmıyor ama yağ sızıntısı görülüyor)
3- Motor kasıntısı müşür değişirse geçermi, ne alakası var?
Lütfen üşenmeyin okuyun ben mümkün mertebe açık olsun diye yazdım, biliyorum uzun oldu belkide acan sıkıcı ama herşey bilinsin istedim. konuyla alakalı fikirleriniz benim için çok önemli. Teşekkür ederim.