PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Radyatör fan müşürü bozulursa su kaçırması doğal mı?



faZus
05 Kasım 2008, 18:37
Selam arkadaşlar ben bu işlerden pek anlamıyorum. Fikirlerinizi rica edeceğim.

5-6 gün önce motorumu servise götürdüm. Götürdüğüme götüreceğime pişman oldum. Radyatör fanı (motosikletim olan deer 152 lerin kronik sorunu) çalışmıyordu. Ama buna rağmen motor hiç hararet yapmıyordu. Garanti olsun diye birde motorun diğer sorunları ile ilgili sevise göstermeye karar verdim. Motor belli devirlerde gidonda hissedilir derecede kasıntı yapıyordu. Sanki birşeyler sürtüyormuş gibi, tarif edemiyorum. Vibrasyon desem değil... 6000 devire kadar tık yok çok güzel sonrasında 6000-7500 devir arası kasma oluyor, 7500-9000 devir arası kadar yine bu kasıntı geçiyor 9000-10.000 devirde yine baş gösteriyor sonrasında ise yine kesiliyordu. 3. sorunum ise amortisörlerdi. Amortisörler yokmuş sanki ben direk süspansiyonla gidiyormuşum gibiydi. Bu sıkıntıların giderilmesi için servise gittim. Bu arada da grenajlarımı tamir ettirip boyattım. Hazır makine sökülecek bari aradan çıksınlar dedim.

Motorumu almaya gittiğimde grenajlarımın bağlantı yerlerinin kırılmış olduğunu farkettim. Bu zamana kadar bana hiçbirşey denmedi. Ben farkedip buralar kırılmış dediğimde "evet ya adi ya ondan kırıldı" (bunu diyen yetkili servis) dendi. Daha öncesinden kendimiz takıp oturup oturmadığını denemiştik. Biraz kasıntı olsada dikkatli şekilde parçalar yerine oturuyordu. Bu durumu ustaya anlatınca kendisi bana saat vermiş ve bu saate gel senle beraber toplayalım demişti. Ama gittiğimde motor çoktan (kırlıp dökülüp) toplanmış gibiydi. Neyse bu kısımları sineye çektim. Ama motoru denerken sol ön sinyalimin yerinde olmadığını farkettim!!! Sorduğumda usta "evet abi ya senin sol ön sinyal yokmuş" dedi. Bende daha öncesinden yerinde olduğunu, bundan emin olduğumu, kırılsa içinde cam kırıkları olacağını söyledim usta içeri kaçtı. Sonrasında bana bir adet alakasız bir lamba verdi baktık olmayınca (serviste sinyal ampülü yok nasıl servisse) oto elektrikçilerini dolaşmaya başladım neyse ne hikmetse ya benim sökülen yada muadili bir sinyal bulundu, taktılar. (çok kuvvetle muhtemel benim sinyali başkasına taktılar, ben farkedincede bşkasının motorundan söküp bana taktılar, günahları boyunlarına). Tüm bunları anlatmamın sebebi servise olan güvensizliğimden nedenini bilmeniz ve neden size danıştığımdır. Bu servise güvenmiyorum ve anlamadığım içinde bana kazık attıklarını/atabileceklerini düşünüyorum.

Motor kırığı ve döküğü ile bana teslim edildi. Gözüm gibi baktığım yeni boyanmış grenajlarım kırılmış olmasına rağmen sineye çektim ve oradan ayrıldım. İki tur attıktan sonra baktım ki basbaya amortisörler ellenmemiş bile... Döndüm tekrar. Siz bunları baktınızmı dedim. Baktık dedi. Olmamış diyince aldı eline kompresör başlığını hava bastı amaortisöre ama olmadı yine. Çünkü motordan anlamayan bu halimle bile amortisör keçelerinin deforme olduğunu ve değişmesi gerektiğini anlamıştım. Yağ sızıntısı amortisör kolunu olduğu gibi kaplamıştı. Bana "bu amortisör yaşlanmış, yenisini alacaksın" dedi, ben tamir edilebileceğini düşünüyorum hala. Neyse başkasına baktırırım dedim kendi kendime evin yolunu tuttum. Aynı kasıntıda dikkat çekici bir şekilde devam ediyordu. Sadece eski devirlerde değilde 4000-6000 devir arasında oluşuyordu. (daha yüksek devirlere çıkmadığım için o devirlerde yapıp yapmadığını bilemiyorum) Park ettim motoru kilidini taktım motor o kadar sıcaktı ki şüphelendim sağına soluna göz atarken birde ne göreyim antrifizli su motorun altında göl oluşturmuş. Motoru grenajlarını söktüm iç taraftaki grenajların vidalarının (toplam 6 tane tespit edebildiklerim) takılmadığını gördüm. Neyse yine sineye çektim sonra sadece su haznesini kontrol ettim üzerine ek yapmama gerek olmadığına karar verdim ve radyatörü hiç ellemeden gerisin geriye tamircinin yolunu tuttum. Ne motordaki kasıntı geçmişti, ne radyatör fanı dönüyordu, ne de amortisörlerim düzelmişti. Servis hizmetinden aldığım karşılık kırılmış grenajlar ve cebimden çıkan 50 ytl servis ücreti oldu. Neyse sonrasında her zaman nazik olmaya çalışan tavrımla ustaya anlattım herşeyi. Kendisi kendinin ilgilenmediğini söyleyip kaçtı elemanını yolladı benle muhattap olması için. Sinirlerim gerilmiş olmasına rağmen nazik bir şekilde anlattım onada. Eğildi baktı düşündü içeri gitti geldi en sonunda bana fan/radyatör müşürünün değişmesi lazım o çalışmayınca motor ısınıyor dolayısıyla motorda bulduğu yoldan dışarı kaçıyor dedi. Aynı zamanda motordaki kasıntının sebebinide buna bağladı. Beni yolladı. Ama benim afama takıldı bu iş, sanki "bugün git yarın gel" hesabı gibi oldu. Bugün okuldan gelince baktım soğuk motorda bile sızıntı devam ediyor. Ayrıca güvenmiyorum onlara daha öncesinden ısrarlı sorularıma hep "oldu çalıştırdık fanı" diye cevap verdiler ama bir anda müşür değişecek dendi. Sizce ne yapmalıyım.

1- Radyatör müşürü bozulursa motorda hiç kullanılmasa bile sürekli bir radyatör suyu kaçağı olurmu.

2- Üç Yılda amortisör ömrünü tamamlanrmı? Sağlam amortisör yağ içinde yüzermi? İçini açmadan keçe değiştirilmek suretiyle tamir edilip edilmeyeceği anlaşılırmı? (basılan hava kaçmıyor ama yağ sızıntısı görülüyor)

3- Motor kasıntısı müşür değişirse geçermi, ne alakası var?

Lütfen üşenmeyin okuyun ben mümkün mertebe açık olsun diye yazdım, biliyorum uzun oldu belkide acan sıkıcı ama herşey bilinsin istedim. konuyla alakalı fikirleriniz benim için çok önemli. Teşekkür ederim.

jeansatar
05 Kasım 2008, 19:04
bu yazıdan çıkardığım sonuç........

1. kesinlikle o servise bir daha uğrama selamı sabahı kesiniz

2.motosikletinizi sadece güvenip arkadaş gibi olduğunuz insanlara emanet ediniz

azgurbuz
05 Kasım 2008, 19:06
"Yüksek Ökçeler" i okudunmu?

Carcharoth
05 Kasım 2008, 19:44
Selam,
Su ısındığında hacmi genişleyecektir. Hararet yapma derecesine gelene kadar (Fan çalışmadığından hararet yapma ihtimalin çok yüksek) su kaçırmaması lazım. Sonuçta bu fan müşürü denilen parça radyatördeki suyun belli bir dereceye çıktığında suyu soğutması için fanı harekete geçiriyor. Su kaçağıyla bence hiçbir alakası yok. Yanlız aklıma şu geliyor radyatörünü delmiş olabilirler.

Amortisörün yağının bitmesi biraz kullanıma bağlı olarak değişir. Ama 5000-6000 km amortisörün ömrümü tamamlaması için çok az bi süre. Yağ keçesini değiştirdiğinde ve amortisör yağına ilave yaptığında amortisör problemin bence ortadan kalkacak. Yanlız motorun amortisörüne kaç gram yağ konulduğunu öğrenip yağı ona göre koydurtmalısın. Bence bu işlemi başka biyerde yaptır. Çünkü yeni keçeyi bahsettiğin arkadaşlar takarken bozabilirler !

Motorda kasıntı olmasının sebeninin fanla ne alakası olabilirki. Bence hiçbir alakası yok. Ama aklıma şöyle birşey geliyor.
Sert bir çukura veya araziyemi girdin ? Amortisörün patlamasını ve gidonun kasıntı yapmasını anca bu açıklıyor. Ama bence ilk olarak amortisör keçelerini değiştirip yağ ilavesini yaptır. Muhtemelen kasıntı probleminde hallolacak.


Özetle şöyle cevap veriyim;
1- Radyatör müşürü bozulursa motorda hiç kullanılmasa bile sürekli bir radyatör suyu kaçağı olurmu.
Sürekli kesinlikle kaçak olmaması gerekir. Ama motorla gezdikten sonra (Fan müşürü çalışmadığından hararet yaptırdıysan eğer) motor soğuyana kadar su kaçağı olabilir. Ama suyu tamamlamadıysan bu bir max. 2 gün içerisinde ortadan kayboluy (Tabi su ilave etmezsen). Büyük ihtimalle radyatörde delik var. Bir incelesene...

2- Üç Yılda amortisör ömrünü tamamlanrmı? Sağlam amortisör yağ içinde yüzermi? İçini açmadan keçe değiştirilmek suretiyle tamir edilip edilmeyeceği anlaşılırmı? (basılan hava kaçmıyor ama yağ sızıntısı görülüyor)
Amortisör ömrü kullanıma bağlı olarak değişir tabi dağ bayır gezmediysen :) Amortisörde yağ kaçağının tek sebebi keçenin bozulmasıdır. Amortisör durduğu yerde herhangi bir kaçak yapmaz (Yağ, su, hava ne olursa.) Ancak hoplayıp zıpladığında kasislerden geçtiğinde bir kaçak yapacaktır. Çünkü asıl o zaman zorlanıyor. Keçeyi değiştirdiğinde senin sorunun hallolacaktır. Yukarıdada yazdığım gibi konulması gereken yağ miktarını öğrenmen gerek.

3- Motor kasıntısı müşür değişirse geçermi, ne alakası var?
Motor kasıntısı müşür değiştiğinde geçmeyecek. Ama amortisör keçeleri değişip yağ ilave ettiğinde muhtemelen ortadan kalkacak.


Geçmiş olsun. Benden tavsiye birdaha o servise uğrama. Güvenilir bir usta bul ve işini ona yaptır.

faZus
05 Kasım 2008, 19:44
bu yazıdan çıkardığım sonuç........

1. kesinlikle o servise bir daha uğrama selamı sabahı kesiniz

2.motosikletinizi sadece güvenip arkadaş gibi olduğunuz insanlara emanet ediniz

Alakana teşekkür ederim. Keşke İzmir' de tanıdığım, bildiğim bir tamirci olsa. Ya ne kadar eksikliini çekiyorum bilemezsiniz.



"Yüksek Ökçeler" i okudunmu?

Valla anlayamadım kitap ismi mi? Okumadım. "omer seyfettin'in ünlü hikayesi ve hikayelerini topladigi kitaplarindan birinin adi.
zengin, dul ve kisa boylu hatice hanim hep yüksek ökçeli ayakkabilar giymektedir. fakat saglik sorunlari sebebiyle doktoru tarafindan pofuduk terlik giymeye mecbur edilir. ne olursa ondan sonra olur. evindeki düzeni tikir tikir islerken, birdenbire her türlü çalisaninin hirsizlik, düzenbazlik yapmaya, yalan söylemeye basladigini fark eder.
en sonunda anlasilir ki, aslinda bundan önce de olaylar farkli degildir, fakat hatice hanim'in yüksek ökçeleri çalisanlari onun geldigi konusunda uyarmakta, ona yakalanmalarini engellemektedir. bunu kesfeden hatice hanim gerçegi bilmeyeyim, sagligim da olmasin, ama huzurum olsun zihniyetiyle yüksek ökçelerine geri dönüs yapar." Sanırım düşünceniz zaten motorum bu tip sorunların olduğu ve benim bunları servise mal etmem yanlışsam düzeltin lakin yukarıdaki açıklama yeterince açıklayıcı sanırım başka birşey yazmama gerek yok diye düşünüyorum lütfen ben anlayamadıysam düzeltin saygılar.


Selam,
Su ısındığında hacmi genişleyecektir. Hararet yapma derecesine gelene kadar (Fan çalışmadığından hararet yapma ihtimalin çok yüksek) su kaçırmaması lazım. Sonuçta bu fan müşürü denilen parça radyatördeki suyun belli bir dereceye çıktığında suyu soğutması için fanı harekete geçiriyor. Su kaçağıyla bence hiçbir alakası yok. Yanlız aklıma şu geliyor radyatörünü delmiş olabilirler.

Amortisörün yağının bitmesi biraz kullanıma bağlı olarak değişir. Ama 5000-6000 km amortisörün ömrümü tamamlaması için çok az bi süre. Yağ keçesini değiştirdiğinde ve amortisör yağına ilave yaptığında amortisör problemin bence ortadan kalkacak. Yanlız motorun amortisörüne kaç gram yağ konulduğunu öğrenip yağı ona göre koydurtmalısın. Bence bu işlemi başka biyerde yaptır. Çünkü yeni keçeyi bahsettiğin arkadaşlar takarken bozabilirler !

Motorda kasıntı olmasının sebeninin fanla ne alakası olabilirki. Bence hiçbir alakası yok. Ama aklıma şöyle birşey geliyor.
Sert bir çukura veya araziyemi girdin ? Amortisörün patlamasını ve gidonun kasıntı yapmasını anca bu açıklıyor. Ama bence ilk olarak amortisör keçelerini değiştirip yağ ilavesini yaptır. Muhtemelen kasıntı probleminde hallolacak.

Öncelikle çok teşekkür ederim alakan için. Ya sanırım benim depoyu deldiler bunlar çünkü radyatörün üzerindeki kısımlarda ıslak. Sanırım su deposu delinmiş. :(
Amortisöre kaç gr yağ konulduğunu bilgisine nasıl ulaşabilirim? Ya birde amortisörün içini açmadan dışardan anlaşılırmı ömrünü tamamlayıp tamamlamadığı? Ya o kasıntı uzun zamandır var yani amortisörlerim iyikende vardı. Bunların bana dediği motor ısınınca zorlanıyor ama motor radyatör fanı çalışırkende vardı bu kasıntı. Nasıl anlatsam ya vibrasyon değil ama sanki böyle bir zorlanma var gibi ama belli devirlerde baş gösteriyor. Tabii anlatamıyorsunuz adamlara onlar sizi salak sanıyor ya... Birde şunu anladım insanlık bazılarına bol geliyor. İnsana insan muamelesi yapmak , sık boğaz etmemek, kibar olmak bazılarına yaramıyor. Küçük beyinleriyle tezgahladıkları oyun başkaları tarafından anlaşılmayacak sanıyorlar iyi niyetli ve musamalı olduğunuzda işin ucu size dokunuyor.

Birde ek olarak daha önceden grenajlarım kırık dökük olduğu için kasislerden ve bozuk yollardan aşırı yavaş geçiyordum. Çünkü düştü düşecek gibiydiler. Kasise yaklaşırken yavaşlayıp kasis temas anında motorun serbest halde olmasını sağlayacak şekilde ayarlıyordum motoru. Yani benim kadar heralde dikkat eden yoktur yola,çukura vs..

Carcharoth
05 Kasım 2008, 20:07
Radyatöründeki delik büyükse eğer değiştirmekten başka şansın yok. Ufak delikleri içerisine özel bir toz madde atarak kapatabiliyorlar diye biliyorum. Hatta karabiber dökenler duymuştum :) Kaç gram yağ konulduğu bilgisine servis manuellerinden ulaşabilirsin. Bu sene karadeniz turuna çıkmadan önce F650'nin yağ keçelerini değiştirtmiştik. Bizim götürdüğümüz ustalarda tüm motorlar için servis kitapçıkları vardı. Kaç gram yağ konulacağına oradan bakmıştık. Keçeyi sökmeden anlayamazsın. Ama şöyle birşey yapabilirsin. Keçenin üzerini kapatan conta gibi plastik bir parça vardır. O parçayı çıkartığında keçenin üst kısmını görebilirsin. Ama problem keçenin amortisöre temas eden yüzeyindedir. O yüzden anlayamazsın. Ama yağ kaçağının tek sebebi (eğerki delinmediyse ki çok çok zor bir durum çünkü amortisörün yapıldığı malzeme su verilmiş çeliktir. Karbür uçlu matkapla bile zor delersin anca çatlak olabilir) keçedir. Kasıntı için hissetmeden yorum yapmak biraz zor. Farklı farklı sebepleri olabilir. En iyisi ustaya danışman. Ama radyatör sana biraz pahalıya patlayabilir :(

faZus
05 Kasım 2008, 20:22
Radyatöründeki delik büyükse eğer değiştirmekten başka şansın yok. Ufak delikleri içerisine özel bir toz madde atarak kapatabiliyorlar diye biliyorum. Hatta karabiber dökenler duymuştum :) Kaç gram yağ konulduğu bilgisine servis manuellerinden ulaşabilirsin. Bu sene karadeniz turuna çıkmadan önce F650'nin yağ keçelerini değiştirtmiştik. Bizim götürdüğümüz ustalarda tüm motorlar için servis kitapçıkları vardı. Kaç gram yağ konulacağına oradan bakmıştık. Keçeyi sökmeden anlayamazsın. Ama şöyle birşey yapabilirsin. Keçenin üzerini kapatan conta gibi plastik bir parça vardır. O parçayı çıkartığında keçenin üst kısmını görebilirsin. Ama problem keçenin amortisöre temas eden yüzeyindedir. O yüzden anlayamazsın. Ama yağ kaçağının tek sebebi (eğerki delinmediyse ki çok çok zor bir durum çünkü amortisörün yapıldığı malzeme su verilmiş çeliktir. Karbür uçlu matkapla bile zor delersin anca çatlak olabilir) keçedir. Kasıntı için hissetmeden yorum yapmak biraz zor. Farklı farklı sebepleri olabilir. En iyisi ustaya danışman. Ama radyatör sana biraz pahalıya patlayabilir :(

Off ya şu işe bak gittiğim serviste başıma neler geliyor. İzmir' de tanıdık bildik servis,usta yok. Paronaya yaşar oldum resmen ah bi Bursa' da olsaydım. Ne böyle saçma insanlarla muhattap olurdum nede emeğim heba olurdu. Ben birde bu servise motoru İzmir' e ilk getirdiğimde bu forumdan tavsiye üzerine bulmuştum.:silent:

O halde ben yarın ilk iş motoru söküp bir bakayım sızıntı nereden geliyor. Birde fanın kendisi çalışıyormu diye bakayım. Sonra artık güvenilir bir usta bulmakta yatıyor işin sırrı. Peki bir soru daha sorayım. Bu haliyle motoru sürsem (tamirciye kadar) olur mu bir zarar verirmi nelere dikkat etmem gerek. Suyuna sık sık baksam yeter mi?

Carcharoth
05 Kasım 2008, 20:39
Su seviyesini takip etmen önemli. Hem su kaçağı var hemde fan müşürün çalışmıyor. Allah korusun çatlatabilirsin bile. Dikkatli olursan ve hararet seviyesini gözlemlersen sorun olmaz. Su hortumlarınıda kontrol etmende yarar var.

faZus
05 Kasım 2008, 20:48
Su seviyesini takip etmen önemli. Hem su kaçağı var hemde fan müşürün çalışmıyor. Allah korusun çatlatabilirsin bile. Dikkatli olursan ve hararet seviyesini gözlemlersen sorun olmaz. Su hortumlarınıda kontrol etmende yarar var.

Su seviyesini kontrol edip eksik varsa eleyip yola çıkarsam ve sık sık suda kaynama varmı diye baksam yeter mi? Kaynama varsa arabalardaki gibi rölantide soğumasını mı bekleyeceğim yoksa tamamen kapatmam gerekiyormu kontağı?

mach1
05 Kasım 2008, 22:13
Radyötör deki deliği lehim ile kapatıyorlar.

faZus
06 Kasım 2008, 17:08
Arkadaşlar bu son sorumada cevap verebilirseniz çok mutlu olacağım.

Su seviyesini kontrol edip eksik varsa eleyip yola çıkarsam ve sık sık suda kaynama varmı diye baksam yeter mi? Kaynama varsa arabalardaki gibi rölantide soğumasını mı bekleyeceğim yoksa tamamen kapatmam gerekiyormu kontağı?

mach1
06 Kasım 2008, 20:28
Rolanatide soğutman lazım eğer kapatırsan hararet artacak sekman conta grubuna zarar vercek.Uzun yolda kolay kolay su kaynatmaz rüzgarı aldığı sürece çok sıkıştırma:)

GKN
06 Kasım 2008, 21:38
1- Radyatör müşürü bozulursa motorda hiç kullanılmasa bile sürekli bir radyatör suyu kaçağı olurmu.

2- Üç Yılda amortisör ömrünü tamamlanrmı? Sağlam amortisör yağ içinde yüzermi? İçini açmadan keçe değiştirilmek suretiyle tamir edilip edilmeyeceği anlaşılırmı? (basılan hava kaçmıyor ama yağ sızıntısı görülüyor)

3- Motor kasıntısı müşür değişirse geçermi, ne alakası var?

Lütfen üşenmeyin okuyun ben mümkün mertebe açık olsun diye yazdım, biliyorum uzun oldu belkide acan sıkıcı ama herşey bilinsin istedim. konuyla alakalı fikirleriniz benim için çok önemli. Teşekkür ederim.

sadece bı kısma cvp verim :)
radyatör fan müşürü bozulursa fan açmaz, içi civalıdır radyatördeki su belli ısıya gelince o civa müşür içerisindeki devreyi tamamlar, ve fan çalışır..
eğerki müşü yerinden oynamadıysa su kaçırmaz, en fazla sökersin dileri sağlamsa contasını deiştirir teflon bant sararsın sızıntıyı önlersin..

amortisörün ömrü olmaz, çok daha kısa zamndada bozulavbilir, kaza beladan dolayı bi ezik büzük delik yoksa, keçeler değiştirirlir amortisör yağı servis manuelinde örediğince tamamlanır ve kullanılır..

motodun kasıntısı için birşey sölemek klavye başından mümkün deil ama fan çalışmıyorsa aşırı hararetten dolayı sıkışma yapıyo olabilir, ki bundan dolayıysa motoruda yemek üzeredir..


eğerki sorunun servise güvensizlikse başka yere götür.. çok teknik olmayan bi motor deer..
anladığım kadarıyla bilgi de almak istiyosun.. tavsiyem seninle KONUŞAN, seni İKNA eden bi servis bul kendine..
nerdenmi bulucaksın? sitede kanuni kullananlara danış :wiinkk:

faZus
07 Kasım 2008, 18:16
Cevap veren, ilgilenen bütün arkadaşlara alakalarından dolayı teşekkür ederim. Eksik olmayın.

faZus
14 Kasım 2008, 11:40
Durum anlaşıldı. Su kaçağı servisin depoya fazla su koymasından (ağzına kadar) ve motor ısınınca suyun ısınıp genleşmesinden kaynaklanıyormuş. 4 gündür aynı sorun tekrarlanmadı. Ayrıca fan müşürü bozuk değilmiş, fan çalışırken gördüm. El insaf ya diyorum sadece allah herkese iyi niyetli dürüst insanlarla karşılaştırsın. Yeni servisimi herkese tavsiye ediyorum. Egebike /Üçyol Velit Tuncer 0232 256 7808 tam aradığım kriterlere sahip. :cherry:

Mustafa_87
09 Mayıs 2009, 00:34
YA Arkadasım bu kanuni servislerinin allah belasını versin diyicem bnde de deer 152 aldım senin dedigin gibi sogutma sistemi çalişmiyor o ğünde bn trafikteyim bi baktım ki buhar geliyo motordan hızımda 5 -15 çivarı var yok ulan kafamı bi eydim ön lastigin ordan şar şar su akıyo panik atak oldum valla hemen çektim sağa 1 saat bekledim sonra en yakında bi kanuni bayisi olmayan bi motorsiklet tamircisine usta dediki allahtan dikkat etmişsin yoksa coss diye motoru yakardın piston filan kalmazdı sonra granajları açtırdım bide ne olsun radyatör var ama fan yok fanı sokmus ler kafayı yedim bu orda taktırdım hemencık
bu ğünde giderken 7000-8000 devir arasında toplam 1 saat kullandım galiba motorda bı ısınma farkettim sanki bi anda devirden düştü motor
Sonrada motorun çalişma sesi değişti gibi geldi çektim saga yine bekle anam bekle motor sogusun içime dert oldu motorum bi sıkıntısı oldumu valla



Burdan Sesleniyorum Biri bana güvenebileceyim ist. kanuni bayisi Söylesin ? ? ?

mterayes26
09 Mayıs 2009, 00:57
Beni hiç bir kuvvet servisime sokamaz . . .