PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mekanik ses? (mondial 150zat)



MaxiBoost
05 Kasım 2008, 10:11
merhaba ,
yeni ve ciddi bir problemle karşı karşıyayım ,

aniden mekanik bir ses gelmeye başladı ,
bu ses cızırtı veya gevşek bir somundan gelen ses veya eksoz bağlantısı problemi veya vibrasyon gibi bir ses değildir .

Dönen metal bir parçanın bazen bir yere takılması ile ortaya çıkan baya yüksek seviyede çaaat çuuut diye geliyor .

Büyük ihtimalle ses motorun içinden geliyor ,
tam olarak nereden geldiğini bulamıyorum ,

ses sürekli gelmiyor ,
motoru rölantide bırakın bekleyin veya boşta gaz verin bekleyin o ses gelmiyor ,sadece yola çıktığınız zaman ve özellikle motor yüke bindiği zaman geliyor .

aynı anda motor sağa sola silkeliyor ,
korkum ,motor kitleyecek diye ,
o yüzden tın tın gidebiliyorum o zaman az yapıyor .

varyatör -kayış-debriyaj kısmını komple söktüm baktım ,
arka tekerdeki dişlileri komple söktüm baktım ,
gözle arka jant - lastiği ve çevresine baktım ,
bir problem yok ,
yani dışarıda`da dönen birşeyin bir yere takılabilmesi için bir neden yok ,
ve tekrar ediyorum ses ara ara geliyor ve dönen birşey bir yere takılıyor gibi .

sanıyorum motorun içinden metal bir parça koptu ,
krank veya dönen birşey arada bir ona takılıyor ?
en kötü senaryo

motor 9bin küsür km de .

.
.
.
.
.
.
ÇÖZÜM------------------

evet arkadaşlar bir şey daha öğrenmiş oldum ,
demekki bozulan bilya-rulman sadece ötmezmiş ,

eğer rulman bozuksa ve içerisindeki bilyalar duruyorsa ötme uğuldama yapar ,
ama ya rulmanın içerisinde olması gereken bilyalar yerinde yoksa ??

neyse ,
arka teker bağlantı yerinde bulunan rulman ,keçe ,burç ne varsa dağılmış ,
o kadar kötü olmuşki giderken birbinini engelleyen bu metal parçalar sayesinde takılmalar oluyormuş ,

malesef resimlerini çekmeyi akıl edemedim ama zaten çekecek birşeyde kalmamıştı .

yedek parça resminde görünen , 7-8-9-10 ve 11 numaralı parçalar bozulmuştu ,
8 numaralı parça rulman ,onun orjinalini değilde sanayiden japon malı olanını aldım aynı ölçülerde ,gene keçeleri orjinal değil çok daha kaliteli olanlarını kullandım .

Heralde tam olarak neredeki rulman olduğunu anlamayan yoktur ,
ben genede iyice anlatayım ,

önemli bir problem olduğunu düşünüyorum çünkü eğer bu rulman bozuksa yolculuk sırasında tamamen arka tekeri kilitleyip düşmenize bile neden olabilir.

mondial zat150 ,
motora arkadan baktığınızı düşünün ,
arka tekerin bağlı olduğu sağ taraftaki ve büyük metal parçanın içerisindeki rulmandan bahsediyorum ,aynı metale arka sağ amortisör ve gene aynı metale eksozda bağlıdır.
Hatta orada birde tekerin bağlandığı yerde en dışta 22 veya 24 lük bir tane büyük somun vardır (12 numara) .


http://img440.imageshack.us/img440/9688/arkabilyava9.jpg

** cevap veren arkadaşlara teşekkürler .

yucika
05 Kasım 2008, 10:15
Şanzımanda problem olabilir. Dişlilerden biri. kırılmış olabilir.

MaxiBoost
05 Kasım 2008, 10:59
bizde şanzıman yok ,

"arka tekerdeki dişlileri komple söktüm baktım"

debriyaj balatasından sonra tahrik bu dişlilere ulaşıyor ,
bunlardan sonrada arka tekerleğe ,

aslında bu dişlilere şanzımandan denebilirmi bilemiyorum ?
ama aktarmada arada iş gören parçalar ,

neyse sonuçta baktım onlarada ,

slm

mach1
05 Kasım 2008, 12:33
Bilyalardandır arkadaki bütün bilyarı değiştir ses kesilir o genellikle bütün zatlarda var kronik bir sorun:)

MaxiBoost
05 Kasım 2008, 13:33
Bilyalardandır arkadaki bütün bilyarı değiştir ses kesilir o genellikle bütün zatlarda var kronik bir sorun:)

merhaba ,
yukarıda yazdıklarımın tamamını okudunuzmu ?

bilya sesi ,uğuldama gibi sürekli olan birşeyden bahsetmiyorum ,

birşey bir yere takılıyor ARADA SIRADA diyorum ve motor giderken silkeleniyor bu takılma sırasında ,
sizce böyle birşey bilya veya rulmandan olabilirmi ?

erdemd
05 Kasım 2008, 13:50
yatak sesi olabilirmi.

hell24
05 Kasım 2008, 13:58
bu anlattıklarından sonra rotora bak demek geliyor aklıma bende de olmuştu rotoru bobine bağlayan somun gevsemişti ve çat çut vuruyordu sıkınca ses kesildi...

ProMoto
05 Kasım 2008, 14:38
arka bilyeler,debriyaj,diferansiyel,stator kapagı yada bakmadın sanırım arka kampana yapıyor olabilir.

nitrious81
05 Kasım 2008, 15:06
Valla o ıcerde Fanıda Cevıren Mılın en ıcınde yanı motor yandan acılacak FAN kısmından orda ıcerde bı Somun gıbı bısı var ama daha degısık o gevsemıstır..Aynı sorun bende de oldu traktor gıbı ses yapıyordu metal sesı gelıyordu onu sıktık duzeldı..

hell24
05 Kasım 2008, 15:09
Valla o ıcerde Fanıda Cevıren Mılın en ıcınde yanı motor yandan acılacak FAN kısmından orda ıcerde bı Somun gıbı bısı var ama daha degısık o gevsemıstır..Aynı sorun bende de oldu traktor gıbı ses yapıyordu metal sesı gelıyordu onu sıktık duzeldı..

aynen benim bahsettiğimde o parça bu arada parçanın adı rotor bilgin olsun... elektrik bobininin üstünü kapatan parça ortasında jant bijonu gibi bir somun var onuda lastikçilerde bulunan kompresör ile sıktırman lazım yoksa gene gevser...

MaxiBoost
05 Kasım 2008, 16:28
bu anlattıklarından sonra rotora bak demek geliyor aklıma bende de olmuştu rotoru bobine bağlayan somun gevsemişti ve çat çut vuruyordu sıkınca ses kesildi...


hımm evet ,
buna bakacağım ,olabilir bu .

slm

mach1
05 Kasım 2008, 22:15
Rulmanlara(bilyalara)ve rotora bak.Benim tahminimce bilyanın biri dağılmak üzere.:)

MaxiBoost
14 Kasım 2008, 12:53
..........

karayılan
14 Kasım 2008, 13:26
ZATINMI var derdin var o motorda hiç sorun bitmez heryerinden ayrı bir ses gelir ALLAH yardımcın olsun:queen:

sakinseytan
14 Kasım 2008, 14:06
zat bela ya paso bozulur mistekleri erir kayışı biter karbiratörü ayarını hep kaybeder durduk yere rolantide iken kendi kendine gaz verir yokuş aşşa inişlerde karbiratöre benzin ponpalıyamaz istop eder arka fren hiç tutmaz 2 kişi yokuş gördümü bayılır yazın kilyos bayırını 2 kişi asla cıkamazsın sıfır kayış yanar yagmur yagmasın sakın karbiratöre kacar aman hava filtresini öle bi yere koymuşlarki paso tozlanır kaportaları zaten sorma en ufak düşmede kırılır hepte aynı yer kırılır ama şekli on numara diger cinli motorlarla asla şeklini kıyaslamam zatınmı var tamirci olduysan sat elin anahtarı unutsun:)

monerr
14 Kasım 2008, 14:36
Arkadaşlar merhaba,

Zat hakkında yaptığınız çok beter motordur adamı mahveder heryeri bozulur iki kişi gidemezsin kayışı kopar yanar yıkılır vs vs. tarzı yorumlarınıza katılmıyorum.
Bende de var o makineden ben de iki kişi biniyorum. 2005 den beri. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur. Ben de öyle aman aman bakım yapmıyorum. Sadece rutin kontrollerini bakımlarını yapıyorum ve biniyorum. Ufak tefek sorunların dışında sorun da çıkarmıyor.

Hangi motor arızalanmıyor hangisinin bir parçası bozulmuyor ki bunun bozulmasın.
Öyle hemen ZAT mı at çöpe şeklinde yaklaşmayın.
Motor çin malı. Traktör niyetine binerseniz parçalar atarsınız tabiki aleti. Kibar davranın o da sizin kahrınızı çeksin. Bukadar basit.
Bu arada böyle bir sorun olursa bakılacak yerlerden birini daha öğrenmiş olduk. Paylaştığınız için teşekkürler.

Bu arada ben de bir sesten bahsedeyim.
Eğer bilen çözen varsa yardımcı olursa sevinirim.

Motora iki kişi binice yolda giderken hafif esnemelerde bile hart hurt bir ses geliyor Sanki lastik bir yere sürtüyormuş gibi. Servis bulamadı gözle görünür bir sürtme yok biryerlerde. Başına gelen ve bunu çözen oldu mu?

MaxiBoost
14 Kasım 2008, 15:12
yok,
arkadaşlar genelde haklılar ,
zaten böyle bir durumda "GENELLEME" yapmak gerekiyor ,

yani 1 kişinin kullandığı ZAT150`nin sorunsuz veya az problemli olması ,
geriye kalan (atıyorum) 3500 tane zat kullanıcısınında problem yaşamadığını göstermez!

Genelde görüyoruzki ,zat kullanıcılarının çok sorunları vardır ,
çok yakar ,titrer ,bişeyler olur ,bunların bir çoğu belki servis kaynaklıdır da ,
ama sonuç değişmez , genelde diğer model scooterlara göre sorunludur.

hatta ,neredeyse tıpatıp aynı karburatörü kullanan mondial 150rs modeli bile zattan neredeyse yarı yarıya daha az benzin yakmakta VE BU PROBLEM, üzerinden 178 YIL geçse bile ne fabrika nede bir allahın servisi tarafından çözülemez !

tek ortak nokta vardır ,
o da zat 150 nin tipi çok düzgündür ve kullanımı rahattır .


aklıma gelmişken ,
geçen söktüğüm zaman o misketlerinde çok fena aşınmış olduğunu gördüm ,
misketleride değişelim ,boş durmayalım :)

monerr
14 Kasım 2008, 15:23
Evet motosiklet sorunsuz değil bunu herkes biliyor bende dahil. Ama benim kastetiğim bunu bilip buna göre motori kibar kullanmak gerektiği. Ozaman motorda daha az sorun çıkıyor.

Çok yaktığı doğrudur. Benimki de çok yakıyor. Ancak malum teknoloji eski, motor 150 cc 150 kg. büyük kasa. Diğer japon ve italyan scooterlerde bu boy kasa ve bu ağırlıklar için en az 250 400 cc motor kullanılmış. Sen bu kasaya 150 cc koyarsa bir de üstüne eski teknolojiyi eklersen tabiki çok yakar.

Arka fren konusunda da haklılar. Pek tutmuyor. Frenin tutmadığını bile bile 100-110 km hız yaparsan allah korusun hoş olmayan şeylerle karşılaşırsın.

Motoru ilk aldığımda benimde elimde kaldı heryeri. Bütün vidaları döküldü hortumları patladı vs. ancak bunları yaptırınca ve de iyisi ile değiştirince bir daha sorun kalmadı. 11000 km oldu maaşallah önemli bir sorun çıkarmadı.
Kayışı 1 kere değiştirdim. Eskimeden bozulmadan önce. Şimdi bir daha vakti geldi yine değişecek. Şimdi ben değiştirmesem ve iki gün sonra kopsa yolda kalsam bu ZAT'ın mı hatası????

MaxiBoost
14 Kasım 2008, 15:48
evet ,zaten senin dediğini özetlersek ,
türkçe meali : zat diğer modellere göre daha sorunludur .

daha fazla özen ,daha fazla bakım ,daha fazla hassasiyet ve daha nazik davranış ,çabuk eskiyen parçalar yüzünden daha erken servise gitmeler falan aynı kapıya çıkmazmı ? :cherry:

diğer scooter sahipleri bu kadar titiz davranmıyorlar dimi ?

tabiki bu şekilde davranırsan zat`a sorunsuz bineriz .

hatta dahada abartırsak eğer ,
hiç kullanmayalım motoru ,o da bozulmasın ?

gene aklıma geldi ,
eminim servisler böyle cevaplar veriyordur ,
-oooo çok binmişsin sen bu motora ,ondandır .
-ooo 8000km mi yaptın ?? çoookk tabiki bozulur .
-bu modeller böyle ..
-bu hata normal ,bütün zatlarda var
-hiç binme ,bak yemin ediyorum bozulmayacak .
-bişe olmaz ,takma kafana .
-niye aldınki sen bunu ?
-sat sen bunu ,rahat edersin ,
-eee zatlar yakar abi

vs vs

serkanzat
14 Kasım 2008, 16:20
ben de gecen hafta aldim sifir,gaz yememye basladi,karburator den mis,bu gun biraktim aradilar hazir dediler.bakalim,arkadaslar simdiden almam gereken onlemler varmi.motorumu seviyorum,

mach1
14 Kasım 2008, 23:11
Şimdi arkadaşlar bu olaylar servis hatası o arkadaki rulmanların yağlanması gerekir yağlanmazsa boyle aşınmalar kaçınılmaz.Neden çok yakıyor onada cevap vereyim 150cc 11hplik bir motor var motorun kilosuna göre motor küçük geliyor çinli arkadaşlar bunu biliyorlardır karburatör de oynama vardır diğer modellere göre yoksa bu motoru nasıl çekecek:)

MaxiBoost
15 Kasım 2008, 10:13
ben de gecen hafta aldim sifir,gaz yememye basladi,karburator den mis,bu gun biraktim aradilar hazir dediler.bakalim,arkadaslar simdiden almam gereken onlemler varmi.motorumu seviyorum,

valla hocam o servislerle işin zor ben söyleyeyim sana .

genelde karşılaşılan durum ,
tamam yaptık diyorlar ,ama inan hiç dokunmamışlar bile
tamam yaptık diyorlar ,ama yaptıklarını zannediyorlar
yalan söylüyorlar ! evet böyle .
yapıyorlar ! ama başka birşeyleride bozuyorlar
e tabiki arada yapılan ,çözülen problemlerde olmuyo değil .

zaten zatların çoğu temelde problemli ,servisleri zaten içler acısı
haliyle bu ikisi birleşince ortaya sinir harbi çıkıyor .

Ben aldıktan sonra bir kaç servis değiştirdim ,
baktım olacak gibi değil ,adamlar birşeyi beceremiyor ,

fabrikayı aradım ,dedim kardeşim para sorun değil ,
garantide ama ben gene işçilik bilmem ne parasını ödeyeyim ,
(aslında dikkat etmemişim o zamana kadar halbuki garantide bile olsa ,
senden işçilik parası alıyorlar !! )

bana istanbulun en sağlam servisi neresi söyleyin oraya gidicem ?
neyse ,istanbuldaki en düzgün servise gittim ,o bile hikaye çıktı ,
ondan sonra bir daha işim olmaz servisle falan .


diğer taraftan yapacak birşeyde yok ,sonuçta elin mahkum gitmek zorundasın
sana tavsiyem şunlar :

yapılan her iş için kdv öde ve fatura al ,
faturanın üzerinde ne yapılmış yazsın ..
sonra elinde belge olur ,en kötü durumlar için ,
tüketici mahkemesi falan için :)

Yapılan periyodik bakımları kitabın arkasına işlet ,damgalat ve imzalat !

sonra gel ,
bir dahakine hallederiz ,
birşey olmaz ,
bu modeller böyle ,
gibi içi boş laflara inanma ,ANINDA müdahale et .

her ne yapıldıysa almaya gittiğin sırada sakın önce parayı ödeme ,
önce motora bin test et ,baktın olmamış olmamış bu de çek git ,parayı gene ödeme .


böyle birşey olmaması gerekiyor ama zat birazda şans işi ,
ne hikmetse bazıları az sorun yaşıyor ,yani satın aldığın zatların bazıları düzgün çıkıyor ,karpuz alır gibi ,sende 3.8 milyar ödemişsin bende ,ama benim zatım sürekli problem çıkarıyor varmı böyle bir saçmalık ? inşallah seninki düzgündür .

ama tip ve rahat kullanım olarak diğerlerinden çok üstün ,
bir sürü laf eden olabilir ,onlar sadece kendi motorundan başka motora binmemiş insanlardır .

normal scooterı olupta ( yani mondial 151 rs modeli mesela) benim motora binip vay be amma rahatmış ,amma konforluymuş demiyen insan yok ,
çünkü herkes kendi motoruna alışmış ,zannediyorlarki çok rahat .

ben uzun süre hem mondial 151rs kullandım ,zaten zat 150 ye 3 senedir biniyorum ,hemde suzuki burgman (An400) kullandım .

151 rs kullanıcısı zata binince vay be oluyor ,oh be amma rahat ve konforluymuş ,bizim kollarımız kopuyor biraz uzun kullandığımızda ,zat çok rahatmış diyorlar, ki öyle .

fakat ,aynı şey zattan inip burgmana binincede oluyor ,
burgmanda zattan kat kat daha rahat ve konforlu ,hatta karşılaştırılamaz bile ,

artık siz düşünün mondial 151rs tipindeki scooterlar ile suzuki burgman arasındaki farkı !
.
.
.
.
.
.


Şimdi arkadaşlar bu olaylar servis hatası o arkadaki rulmanların yağlanması gerekir yağlanmazsa boyle aşınmalar kaçınılmaz.Neden çok yakıyor onada cevap vereyim 150cc 11hplik bir motor var motorun kilosuna göre motor küçük geliyor çinli arkadaşlar bunu biliyorlardır karburatör de oynama vardır diğer modellere göre yoksa bu motoru nasıl çekecek:)

o ağırlık konusuda hikayedir ,
açıklayayım ,


herkes zat ağır diye gitmiyor zanneder ama kimse doğru dürüs test etmez veya hesaplamaz ,

mondial zat150--150kg
mondial 151rs--117 kg
zat 33 kg daha ağır, 33 kilo yüzündenmi bu dertler ???


bu iki motora senelerce bindim ,
her ikiside 150cc ,her ikisinin karburatörü %99 aynı .

kendimi ve arkadaşı 80 kg farz ediyorum ,

tek başıma zat a biniyorum , 150kg + 80 kg = 230kg
gidişi çok zayıf ,tatmin etmiyor, yürümüyor.

151rs e 2 KİŞİ BİNİYORUZ !!
117kg + 80 kg +80 kg = 277 kg
ÇOOOOOOK DAHA İYİ GİDİYOR

varmı böyle birşey ?

Cveneburi
15 Kasım 2008, 11:06
Tek kurtuluş cin malı motor almamakta böyle giderse 2-3 yılı motor cöplügü olucak ülke..

mach1
15 Kasım 2008, 22:49
Bende 2 motoru kullandım.Kavrama balatası bitirktik sen ne kadar gaza bassanda o gitmez çabuk balatayı yiyor sert kullanırsan balatası çabuk biter.Zat ile rsnin biraz klasmanı farklı biri daha seri daha yavaş gidiyor biri daha hantal ama daha hızlı gidiyor,biri uzun yol için olanı diğeri şehir içi motoru.

motorhocası
16 Kasım 2008, 00:50
geçmiş olsun. Tarif ettiğin kadarıyla belirttiin çarpma sesi biyel kolu ile krank

mili bağlantı yatağındaki aşıntıdan kaynaklanan boşluk neticesinde oluşmuş.

yağını kontrol et ve ses düzeldiyse servise motorla ses devam ediyorsa

çalıştırmadan götürmelisin.

MaxiBoost
16 Kasım 2008, 10:58
geçmiş olsun. Tarif ettiğin kadarıyla belirttiin çarpma sesi biyel kolu ile krank

mili bağlantı yatağındaki aşıntıdan kaynaklanan boşluk neticesinde oluşmuş.

yağını kontrol et ve ses düzeldiyse servise motorla ses devam ediyorsa

çalıştırmadan götürmelisin.

??
daha sonra eklediğim aşağılarda kalmış olan "çözüm" yazımı alıp ilk mesajımın altına koydum ,
siz , ilk mesajı tekrar okuyunuz .

motorhocası
16 Kasım 2008, 17:27
??
daha sonra eklediğim aşağılarda kalmış olan "çözüm" yazımı alıp ilk mesajımın altına koydum ,
siz , ilk mesajı tekrar okuyunuz .

Sorunun çözüldüyse ne mutlu krank faslından kurtarmışsın.

MaxiBoost
17 Kasım 2008, 13:39
Tek kurtuluş cin malı motor almamakta böyle giderse 2-3 yılı motor cöplügü olucak ülke..

valla katılmamak elde değil fakat iyi taraflarıda yok değil ,
bu fiyatlara motoru ancak hayalimizde görürdük biz ,bu da gerçek .

fakat keşke firmalar ve uyanık servisler ,
insanları aptal yerine koymayıpta yarınını düşünerek hareket etseydi ..

Ben bu güne kadar,abartmıyorum belkide 100 kişiye mondial aldırmaktan vazgeçirdim .

hadi bakalım soruyorum :
benmi kaybetmişim ? yoksa uğur ve onun çakal servislerimi ?

serkanzat
17 Kasım 2008, 14:35
bilgiler icin sagol maxiboost


valla hocam o servislerle işin zor ben söyleyeyim sana .

genelde karşılaşılan durum ,
tamam yaptık diyorlar ,ama inan hiç dokunmamışlar bile
tamam yaptık diyorlar ,ama yaptıklarını zannediyorlar
yalan söylüyorlar ! evet böyle .
yapıyorlar ! ama başka birşeyleride bozuyorlar
e tabiki arada yapılan ,çözülen problemlerde olmuyo değil .

zaten zatların çoğu temelde problemli ,servisleri zaten içler acısı
haliyle bu ikisi birleşince ortaya sinir harbi çıkıyor .

Ben aldıktan sonra bir kaç servis değiştirdim ,
baktım olacak gibi değil ,adamlar birşeyi beceremiyor ,

fabrikayı aradım ,dedim kardeşim para sorun değil ,
garantide ama ben gene işçilik bilmem ne parasını ödeyeyim ,
(aslında dikkat etmemişim o zamana kadar halbuki garantide bile olsa ,
senden işçilik parası alıyorlar !! )

bana istanbulun en sağlam servisi neresi söyleyin oraya gidicem ?
neyse ,istanbuldaki en düzgün servise gittim ,o bile hikaye çıktı ,
ondan sonra bir daha işim olmaz servisle falan .


diğer taraftan yapacak birşeyde yok ,sonuçta elin mahkum gitmek zorundasın
sana tavsiyem şunlar :

yapılan her iş için kdv öde ve fatura al ,
faturanın üzerinde ne yapılmış yazsın ..
sonra elinde belge olur ,en kötü durumlar için ,
tüketici mahkemesi falan için :)

Yapılan periyodik bakımları kitabın arkasına işlet ,damgalat ve imzalat !

sonra gel ,
bir dahakine hallederiz ,
birşey olmaz ,
bu modeller böyle ,
gibi içi boş laflara inanma ,ANINDA müdahale et .

her ne yapıldıysa almaya gittiğin sırada sakın önce parayı ödeme ,
önce motora bin test et ,baktın olmamış olmamış bu de çek git ,parayı gene ödeme .


böyle birşey olmaması gerekiyor ama zat birazda şans işi ,
ne hikmetse bazıları az sorun yaşıyor ,yani satın aldığın zatların bazıları düzgün çıkıyor ,karpuz alır gibi ,sende 3.8 milyar ödemişsin bende ,ama benim zatım sürekli problem çıkarıyor varmı böyle bir saçmalık ? inşallah seninki düzgündür .

ama tip ve rahat kullanım olarak diğerlerinden çok üstün ,
bir sürü laf eden olabilir ,onlar sadece kendi motorundan başka motora binmemiş insanlardır .

normal scooterı olupta ( yani mondial 151 rs modeli mesela) benim motora binip vay be amma rahatmış ,amma konforluymuş demiyen insan yok ,
çünkü herkes kendi motoruna alışmış ,zannediyorlarki çok rahat .

ben uzun süre hem mondial 151rs kullandım ,zaten zat 150 ye 3 senedir biniyorum ,hemde suzuki burgman (An400) kullandım .

151 rs kullanıcısı zata binince vay be oluyor ,oh be amma rahat ve konforluymuş ,bizim kollarımız kopuyor biraz uzun kullandığımızda ,zat çok rahatmış diyorlar, ki öyle .

fakat ,aynı şey zattan inip burgmana binincede oluyor ,
burgmanda zattan kat kat daha rahat ve konforlu ,hatta karşılaştırılamaz bile ,

artık siz düşünün mondial 151rs tipindeki scooterlar ile suzuki burgman arasındaki farkı !
.
.
.
.
.
.



o ağırlık konusuda hikayedir ,
açıklayayım ,


herkes zat ağır diye gitmiyor zanneder ama kimse doğru dürüs test etmez veya hesaplamaz ,

mondial zat150--150kg
mondial 151rs--117 kg
zat 33 kg daha ağır, 33 kilo yüzündenmi bu dertler ???


bu iki motora senelerce bindim ,
her ikiside 150cc ,her ikisinin karburatörü %99 aynı .

kendimi ve arkadaşı 80 kg farz ediyorum ,

tek başıma zat a biniyorum , 150kg + 80 kg = 230kg
gidişi çok zayıf ,tatmin etmiyor, yürümüyor.

151rs e 2 KİŞİ BİNİYORUZ !!
117kg + 80 kg +80 kg = 277 kg
ÇOOOOOOK DAHA İYİ GİDİYOR

varmı böyle birşey ?

bundan sonra tabiki burgman

Atay
17 Kasım 2008, 17:04
motorun kayışını değiş belki fayda sağlar

iskenderunlu
30 Nisan 2009, 14:03
zat ille de zat inadına zat
abi ben bu kasayı seviyorum motosikletimi seviyorum.
ister çinli olsun ister uzaylı var mı bunun ötesi?
her tarfında çat çut sesde gelse.
çok benzinde yaksa.
rengide solsa
servislerde kalitesiz olsa

yine de zat yi ne de zat var mı daha ötesi.
tabi belki maddi imkanlar elverse bende isterim burgman majesty e binmmeyi ama bu imkanlarda en kaliteisi zat150
küçücük ybr ye binemem kimse kusura bakmasın. evet mesela ybr cok kaliteli cok az yakıyor hiç problem ckarmıyor. ee üstüne binince küçücük kalıyor motor.
anladık ya ben zat150 seviyorum var mı ötesi.

oh be içimi döktüm. rahatladım:pr: