PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji bakım ve değiştirmesi? Yardım. . .!



showdownKing
04 Kasım 2008, 15:09
buji sadece işleyişini bildiğim fakat daha önce hiç görmediğim bir parça

istirham ediyorum bi bilen anlayan arkadaş mümkünse fotoğraflı nasıl değişeceği yada bakım

yapılacağını anlatabilirse sevinirim. . .:cat::cat:

yucika
04 Kasım 2008, 15:10
Bujiye bakım yapmaya gerek yok yenisiyle değiştir. zaten 3-4 lira normal bujiler.
Değiştirmek için elbette buji anahtarı gerekir.

VaScO1925
04 Kasım 2008, 15:13
seninki sağdakinden olacak, bosh marka alman tavsiye

http://img323.imageshack.us/img323/3241/bujiler5uo.jpg



bu arada buji anahtarı ile sök yenisini takarken sakın diş atlattırma. dikkat et.. çoook sıkma hafif sona kadar cevir abaanma sıkmak için

StormlorD
04 Kasım 2008, 15:20
selamlar,

bujinin çalışmasını biliyorsan gerisi kolay ( :
150zc lerde motora ulaşman gerekiyor önce. Ya koltuğu çıkarman gerekiyoır ya da koltuğun uc kısmının altındaki kapağı çıkarman gerekiyor.
Motor bloğunu gördüğünde kalıncana bir kablonun motor bloğuna gittiğini göreceksin. Kablonun Motor bloğundaki ucu plastik benzeri bir malzemeden sert ve L biçimindedir buna buji piposu deniyor.

Nazikçe sağ-sol yukarı aşağı hareketleri yaparak buji piposunu yukarı doğru çekmeye başlacırt diye çıkacaktır zaten.

Motorunla beraber gelen anahtar takımından buji anahatarını bul. Buji anahtarı boru çeklinde bir anahtardır yanında delik vardır içine demir kolu sokulur.

Bujinin üstüne anahtarın ağzını yerleştirdiğine emin ol. Geniş olan ağız senin buji içindir büyük ihtimal deneyerek öğreneceksin.

Anahtarı soktuktan sonra bir tornavida veya yanında gelen kolu anahtarın yan tarafındaki deliğe sok ve dikkatlice saat yönünün tersine çevirerek gevşetmeye başla. Bir süre sonra elinle dönebilecek kadar rahatlayacaktır.

Bujinin ucuna dikkatli bak. Simsiyah ise çok benzin yakıyorsundur zengin karışım vardır. Bembeyaz ise çok fakir karışım kullanıyorsundur karbüratör ayarına baktırmalısın. Mavimtrak ve üstü kabuklu ise motorun yağ yakıyor demektir ya da çok fazla yağ koymuşsundur. Ten rengi veya açık kahverengi ise herşey sorunsuz ideal karışımda çalışıyor demektir.

Bujiyi takarken de dikkatli bir şekilde diş kaptırmadan bujiyi yerleştireceksin. Dha sonra pipoyu üstüne bastırarak takacaksın hepsi bu :)

showdownKing
04 Kasım 2008, 15:59
çok sağolun bu bilgiler yeterli sanırım yarın bi buji alımde değiştirim şunu :cat:

mach1
04 Kasım 2008, 19:36
3 marka öneriyorum NGK,champion,bosch.Boschu bulamadın NGk,NGKyı bulamadın Champiıon almanı tavsiye ederim,Ben şahsen champion kullanıyorum performansından memlunum:)

Rigel
04 Kasım 2008, 20:13
Bujiyi takarken yapılan hata, maalesef bunu servisteki teknikerler de yapıyorlar, bujinin fazla sıkılmasıdır. Buji elle çevrilemeyecek sıkılığa kadar elle sıkılır. Bundan sonra eğer sıfır bujiyse yarım tur, eski bujiyse çeyrek tur anahtarı ile sıkılır, daha fazla değil. Çoğu serviste deli bağlar gibi sıkarlar, bu blokta onarımı zor sorunlar yaratacaktır. Daha da uygunu o motor bloğu için olan servis kılavuzundan sıkma tork değerine göre sıkmaktır.

t00t
04 Kasım 2008, 20:44
evet kullanım klavuzlarında kaç tur olarak sıkılacağı kesinlikle belirtiliyor.