PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Silindir (gömlek, piston, Segman) değişimi resimli anlatım - ustalarda bir baksın



Sayfa : [1] 2

hakan_48586
02 Kasım 2008, 17:43
herkeze slm arkadaslar..ben usta değilim bastan söyliyeyim sadece söküp takan biri olarak bu işleri öĞrendim.:cat:nese ben silindirimi değiştirdim bilginiz olsun diye fotolarını çektim:cherry::cherry:
bu arada niye değiştirdin derseniz benim motosikletin içinden yolda giderken tak tuk sesler gelmeye başladı kafamda kask vardı fazla duymuyodum tabi... ben sübaplardan geliyo sandım içimden bosver evde bakarım dedim.eve geldim kaskı çıkardım motordan çok yüksek bi catırtı geliyodu.bi açıp baktım silindirin kulagı kırılmıstı ve kötü haber kulak aşağıda yani krankın orda.....:pale:
pistonun ve silidirin üzerinde çizikler vardı..geri taktım ve genede binmeye devam ettim biliyorum binmemem lazımdı ama bindik işte yaptırıcak zamanım yoktu..öyle 300 km yol filan yaptım ve artık degiştirim dedim şunları..bu arada bu 300 km sonunda yağ filitresini kontrol edim dedim bide baktım iyi haber pistonun kulagı burda :cherry: yağ filitresinin içinde kulak tek parca parçalanmamış ama köşeleri biraz aşınmış.nese parcayı buldumya onu kafama pek takmadım...nese silindir takımı aldım(GÖMLEK,PİSTON,SEGMAN)ve taktım...sonuç olarak ses hala vardı ama eskisi kadar aşırı değildi...sorunum tam çözülmedi demekki başka biyerden daha ses geliyomuş..mecburen şimdi bi motosiklet servisine götürücem.

FORUMDAKİ USTALARDAN RİCAM YORUMLARINIZI EKSİK ETMEYİN..YANLIŞ YAPTIĞIM BİŞEY VAR Mİ?

anlatmaya başlıyalım


BU PİSTONUMUZ ÜZERİNE SEGMANLARINI TAKTIM...SEGMANLARIN KALIN İKİ TANESİNİ YUKARI TABİ AYRI AYRI YERLERİNE..YAG SUZGECİNİ ASAĞIYA TAKTIM VE Bİ ALTINA Bİ ÜSÜNE OLMAK ÜZERE İKİ TANE İNCE SEGMAN TAKTIM..ZATEN BUNLAR TAKIM GELİYO NERDEN ÇIKTIKLARINIDA
ESKİ PİSTONDAN HATIRLIYODUM...
http://img238.imageshack.us/img238/5377/tnmotosikletln0.jpg


http://img504.imageshack.us/img504/38/tnmotosiklet1ih9.jpg


http://img393.imageshack.us/img393/4720/tnmotosiklet2gd4.jpg

BUNLAR PİSTON PİM SEGMANLARI
http://img444.imageshack.us/img444/6182/tnmotosiklet3yf6.jpg

BURADA PİSTONU KRANK KOLUNUN ÜZERİNE TAKIYORUZ..ÖNEMLİ OLAN KISIM PİSTONUN ÜZERİNDE İN YAZAN BİR YER VAR O İN YAZAN KISIM KARBÜRATÖR TARAFINDA OLUCAK.. BASİT Bİ İŞLEM
PİSTONU TAKIP İÇİNDEKİ PİMİ İÇERİ İTİYORUZ..:cat:
http://img411.imageshack.us/img411/5530/tnmotosiklet4ki9.jpg

SÜBAP İTECEKLERİ
http://img238.imageshack.us/img238/5416/tnmotosiklet5gv4.jpg

BU YENİ ALDIĞIM SİLİDİR YANDAN VE FARKLI AÇILARDAN
http://img401.imageshack.us/img401/3830/tnmotosiklet6aj4.jpg


http://img504.imageshack.us/img504/1123/tnmotosiklet7bn3.jpg

VE ÇEKİÇLERİ TAKIYORUZ BUDA BASİT Bİ İŞLEM..ÇEKİÇLERİ YUVALARINA OTUTTURUP KAM MİLİNİ TAKIYORUZ...
http://img238.imageshack.us/img238/1315/tnmotosiklet8mz9.jpg

http://img444.imageshack.us/img444/1276/tnmotosiklet9jx1.jpg


http://img444.imageshack.us/img444/2963/tnmotosiklet10zw1.jpg

ŞİMDİ SIRA PİSTON PİM SEGMANLARINI TAKMAKTA..TAKMADAN ÖNCE AŞAĞIYA DÜŞMEMESİ İÇİN SARI Bİ BEZ KOYDUM...BEN TORNAVİDA İLE TAKTIM..
SOL SEGMAN TARAFI
http://img411.imageshack.us/img411/636/tnmotosiklet11ig6.jpg

SOL
http://img393.imageshack.us/img393/7459/tnmotosiklet12dj7.jpg

SAĞ
http://img444.imageshack.us/img444/3420/tnmotosiklet13vm4.jpg

SAĞ
http://img411.imageshack.us/img411/6707/tnmotosiklet14ki9.jpg

VE BUNLARIDA TAKTIM...
http://img396.imageshack.us/img396/9773/tnmotosiklet15sm5.jpg



BU SİLİNDİR ALT CONTASI BUNDA TERS TAKCAM DİYE KORKMAYA GEREK YOK...TERS TAKMA GİBİ SECENEGIMIZ YOK TERS OLMAZ ZATEN...
http://img411.imageshack.us/img411/1159/tnmotosikletnetpt8.jpg

SEKIL 1 YANLIZ BUNU BURAYA TAKMIYORUZ
http://img401.imageshack.us/img401/6779/tnmotosikletnet1fa8.jpg

PİSTONUN ÜZERİNDEN GEÇİRİP SANZUMANIN ÜZERİNE TAKIYORUZ..
http://img396.imageshack.us/img396/5051/tnmotosikletnet2yo4.jpg

BUNUDA TAKTIK....
http://img263.imageshack.us/img263/9659/tnmotosikletnet3ec6.jpg

BUNLARDA SABİTLEME PİMLERİ YERLERİNE TAKIYORUZ..2 TANEDİRLER
http://img504.imageshack.us/img504/7775/tnmotosikletnet4bu7.jpg


http://img401.imageshack.us/img401/7206/tnmotosikletnet5ol8.jpg

SOL
http://img171.imageshack.us/img171/2204/tnmotosikletnet6nk0.jpg

SAĞ
http://img159.imageshack.us/img159/3852/tnmotosikletnet7cs9.jpg

SİLİNDİRİ TAKIYORUZ....
http://img401.imageshack.us/img401/9053/tnmotosikletnet9dc9.jpg


http://img159.imageshack.us/img159/2221/tnmotosikletnet10ht1.jpg


http://img444.imageshack.us/img444/1817/tnmotosikletnet8cx6.jpg

BU SİLİDİR ÜST KAPAGI
http://img444.imageshack.us/img444/3017/tnmotosikletnet11gu1.jpg


http://img263.imageshack.us/img263/9880/tnmotosikletnet12zf1.jpg

KÜLBÜTÖR KAPAĞI
http://img401.imageshack.us/img401/9628/tnmotosikletnet13to4.jpg

BUNLAR SİLİDİR ÜST KAPAK SOMUNLARI
http://img393.imageshack.us/img393/2793/tnmotosikletnet14du8.jpg

BU ÜST PİYANO
http://img411.imageshack.us/img411/9770/tnmotosikletnet15ky7.jpg


http://img171.imageshack.us/img171/6462/tnmotosikletnet16hp4.jpg


http://img444.imageshack.us/img444/1514/tnmotosikletnet17iz2.jpg

TEKRAR SİLİDİR ÜST KAPAĞI SİLİP TEMİZLEDİM...
http://img411.imageshack.us/img411/9656/tnmotosikletnet18la1.jpg

BURASI YANMA ODASI KAPKARA OLMUS ZIMPARA YAPTIM...
http://img401.imageshack.us/img401/8817/tnmotosikletnet19sx8.jpg


http://img131.imageshack.us/img131/517/tnmotosikletnet20eu0.jpg


http://img363.imageshack.us/img363/6402/tnmotosikletnet21mh5.jpg

ZIMPARADAN SONRAKİ HALİ
http://img393.imageshack.us/img393/4607/tnmotosikletnet22zu3.jpg

BUDA SİLİDİR ÜST CONTASI
http://img444.imageshack.us/img444/2822/tnmotosikletnet23bm2.jpg

TEMİZLEYİP HER İKİ TARAFINA KIRMIZI CONTA SÜRÜYORUZ..VE SİLİNDİRİN ÜZERİNE TAKIYORUZ

http://img363.imageshack.us/img363/133/tnmotosikletnet24jc1.jpg

SİLİNDİRİ ÜZERİNE GEÇİRİYORUZ...
http://img393.imageshack.us/img393/4071/tnmotosikletnet25ny3.jpg

http://img401.imageshack.us/img401/2229/tnmotosikletnet26jz9.jpg

VE İTECEKLERİ PİYANO ÇEKİÇLERİNİN ÜZERİNE TAKTIM..
http://img411.imageshack.us/img411/5930/tnmotosikletnet27aq8.jpg

BURDADA ÜST PİYANOYU TAKTIM...
http://img504.imageshack.us/img504/1231/tnmotosikletnet28ju1.jpg


BUDA FİLLER ÇAKISI (SENTİL) BUNUNLADA SÜBAP AYARI YAPTIM...EMMEYİ 0.75 EGSOZU 0.25 YAPTIM..BU DEGERLERİ BİYERDE OKUMUŞTUM YANLIŞMI DOGRUMU BİLMİYORUM...USTALAR SİZCE 200 LÜK MOTORA BU SÜBAP DEĞERLERİ UYGUNMU?
http://img444.imageshack.us/img444/2382/tnmotosikletnet29vo7.jpg

SÜBAP AYRI YAPTIKTAN SONRA KÜLBÜTÖR KAPAĞINI TAKIYORUZ İŞLEM BU KADAR.....KUSURA BAKMAYIN BİTİNCE FOTORAF ÇEKMEYİ UNUTMUŞUM...

COQ
02 Kasım 2008, 18:25
Ellerine sağlık...:cat:

sedat_57
02 Kasım 2008, 18:35
eline saglik cok güzel anlatmişsin kaça mal oldu bu işlem

ersinisdj
02 Kasım 2008, 18:36
Üstad sen ameliyat yapmışsın resmen..:mrgreen: Eğer bu işleri sık yapıyorsan bi dahakine video da çekebilirsin daha heyecanlı olur :) Eline sağlık.

satoyama
02 Kasım 2008, 18:39
sanırım egzantrik mili var bunda zincirli olanlarda senteye getirmek ustalık ister bunda sente ayarı:silent: nasıl oluyor

kurşunasker
02 Kasım 2008, 18:40
Sıkı çalışma tebrikler.

kozalak
02 Kasım 2008, 18:51
usta değilim demişsin ama ustadan aşağı kalır yanında yok.yani usta olmuşsun.
tebrikler....:cat:

cmüco
02 Kasım 2008, 18:52
Bizim yapacağımız iş değil ama genel bilği açısından önemli,güzel paylaşım teşekkürler..

kartezyenx
02 Kasım 2008, 18:55
tebrikler keske vido çekseydin arkadaşın dediği gibi

ER6iNbay
02 Kasım 2008, 19:41
tebrik ederim, ellerine sağlık,
birşey sorcam, önceden bu işlerle uğraştın mı yoksa direk daldın mı :)

uglychild
02 Kasım 2008, 19:51
valla ne adamlar var, ne makinalara biniyorlar ama rolanti ayari bile yapamiyorlar...

Ben bilmiyorum islemin dogru mu yanlis mi ama makinayi rahat rahat indirip bindirmissin... Helal olsun...

mach1
02 Kasım 2008, 20:02
Eline sağlık :cat:

Su Silahı
02 Kasım 2008, 20:06
Tebrikler... :cat: yaptığın şey yanlışta olsa en azından elin alışmış olur. Bir daha ki sefere daha iyi iş çıkartırsın.

dunpa
02 Kasım 2008, 20:13
Ellerine sağlık; işte sitede böyle paylaşımlar daha çok olmalı:cat:

41calamity41
02 Kasım 2008, 20:29
güzel paylaşım saol hakan bu bilgileri verdiğin için

SmirnouF
02 Kasım 2008, 20:38
guzel calisma , diger arkadaslarimiza ornek olur :)
tesekkurler ...

hakan_48586
02 Kasım 2008, 20:47
eline saglik cok güzel anlatmişsin kaça mal oldu bu işlem

sağol kardeş...sadece silindir takımı aldım 130 ytl tuttu...


usta değilim demişsin ama ustadan aşağı kalır yanında yok.yani usta olmuşsun.
tebrikler....:cat:
teşekurler elimden geliyo böyle işler takımlarda var zaten...:cherry:


tebrik ederim, ellerine sağlık,
birşey sorcam, önceden bu işlerle uğraştın mı yoksa direk daldın mı :)

sağol...önceden uğraşmadım ama gecen kışta silindir kapağını değiştirmiştim..


tebrik ederim, ellerine sağlık,
birşey sorcam, önceden bu işlerle uğraştın mı yoksa direk daldın mı :)

sağol...önceden uğraşmadım ama gecen kışta silindir kapağını değiştirmiştim..:cherry:

Sinan Er
02 Kasım 2008, 21:14
Allahtan bilmiyorsun bide anlasan discovery kapından ayrılmaz :)

Şaka maka ellerine sağlık

hakan_48586
02 Kasım 2008, 21:26
herkez yorumları icin teseyur ederım bazı arkadaslar video istemis ama video zor is o yuzden videoya çekemedim hep 2-3 saat filan sürdü kusura bakmayın..

gazman
02 Kasım 2008, 21:30
ellerine saglik valla bilgilendik..

Rigel
02 Kasım 2008, 21:42
Çok iyi Hakan. Eline sağlık. Bu işlere o kadar özeniyorum ki.. Zor ama, ileride müstakil bir evim olduğunda bahçesine kapalı bir atölyecik, bir de dağıtıp toplamak için ucuza yaşlı motorlar düşünüyorum...

İmrendim sana valla, ne diyiym..

hakan_48586
02 Kasım 2008, 22:09
Çok iyi Hakan. Eline sağlık. Bu işlere o kadar özeniyorum ki.. Zor ama, ileride müstakil bir evim olduğunda bahçesine kapalı bir atölyecik, bir de dağıtıp toplamak için ucuza yaşlı motorlar düşünüyorum...

İmrendim sana valla, ne diyiym..

teşekür ederim...zor bişey yok bence tam tersi çokk basit işin bazı incelikleri var onları bildinmi kolay...nese inşallah dediklerin olur...

Endurocu01
02 Kasım 2008, 23:47
güzel çalışma,emeğine sağlık bilmeyen arkadaşlarla paylaşman güzel bir olay tekrar teşekkürler

nitrious81
02 Kasım 2008, 23:57
Valla elıne saglık :) Kımılerı anahtar deydırmeye cekınır kımısıde balıklama atlar merak ısı bu ya ınsanın ıcınden gelcek :)

StormlorD
03 Kasım 2008, 00:08
selamlar,

böyle bir şeye cesaret edip yapman gerçekten çok güzel :)
sen de benim gibisin gözün kara bu konularda;
direkt dalıyorsun hehe

merak ettiğim bir konuydu gerçekten çok açıklayıcı olmuş teşekkürler. gelen ses nasıl bir ses? cızırtı şeklinde mi? yoksa dizel motor gibi bir şakırdama mı söz konusu?

üst devirlerde cızırtı varsa eğer sübap dışında bir şey olabilir, ama şakırtı varsa rolantide subap ayarların kaymış demektir.

Sana referans olması açısından değer vereyim :

bende zealsun zs150-19 var. seninki ile aynı motor aslında sadece üst kapak ve silindir 150cclik.

Servis kitabında yazan değerler :
emme :0.14mm egzost: 0.14mm

ustalar ayarı edindikleri tecrübeler doğrultusunda kulakları ile dinleyerek yaparlar :) sente ayarı yapmak biraz zordur. 0.75MM bana biraz fazla gibi geldi istersen dediğim ayarların 3-4mm üstünde bir ayar deneyebilirsin.

Üst kapağı motor sıcakken açıp ayar yapma. Üst kapağa zarar verebilirsin ayrıca subaplar ısındıklarında genleşirler metal olduklarından ötürü. Yaptığın ayar yanlış olur.

Aldığın parçaların maliyeti sana ne kadar oldu?

Son soru: bu ses sadece rolantide mi var? yoksa devir arttıkça artan bir ses mi söz konusu? Yağ pompası da bu sesi yapıyor olabilir. Ya da krank yataklarında boşluk oluştuysa da böyle bir ses olabilir. Biliyorsun krankın da bir ömrü var :)

sevdiğin şeye tutku ile bağlı olduğunu görmek çok güzel.

Saygılar.

dumanxtr
03 Kasım 2008, 00:51
Hakan Seni tebrik ederim gerçekten cesaretli birisin . işllah uzun yolar kat edersin daha iyi çalışmalar dilerim ...

yucika
03 Kasım 2008, 10:50
Emme 0.75 egzost 0.25 Bence yanlış olmuş.
Birkere egzost daha fazla ısınacağı için daha fazla pay bırakılır. Emme daha yakın tutulur.
Benim tahminim emme .20, egzost .25 yada emme .15, egzost .20 civarında olmalı.
Açmışken sübaplarıda değiştirseydin keşke. Sübap yataklarıda kontrol edilmeliydi hazır açılmışken.

hakan_48586
03 Kasım 2008, 16:38
selamlar,

böyle bir şeye cesaret edip yapman gerçekten çok güzel :)
sen de benim gibisin gözün kara bu konularda;
direkt dalıyorsun hehe

merak ettiğim bir konuydu gerçekten çok açıklayıcı olmuş teşekkürler. gelen ses nasıl bir ses? cızırtı şeklinde mi? yoksa dizel motor gibi bir şakırdama mı söz konusu?

üst devirlerde cızırtı varsa eğer sübap dışında bir şey olabilir, ama şakırtı varsa rolantide subap ayarların kaymış demektir.

Sana referans olması açısından değer vereyim :

bende zealsun zs150-19 var. seninki ile aynı motor aslında sadece üst kapak ve silindir 150cclik.

Servis kitabında yazan değerler :
emme :0.14mm egzost: 0.14mm

ustalar ayarı edindikleri tecrübeler doğrultusunda kulakları ile dinleyerek yaparlar :) sente ayarı yapmak biraz zordur. 0.75MM bana biraz fazla gibi geldi istersen dediğim ayarların 3-4mm üstünde bir ayar deneyebilirsin.

Üst kapağı motor sıcakken açıp ayar yapma. Üst kapağa zarar verebilirsin ayrıca subaplar ısındıklarında genleşirler metal olduklarından ötürü. Yaptığın ayar yanlış olur.

Aldığın parçaların maliyeti sana ne kadar oldu?

Son soru: bu ses sadece rolantide mi var? yoksa devir arttıkça artan bir ses mi söz konusu? Yağ pompası da bu sesi yapıyor olabilir. Ya da krank yataklarında boşluk oluştuysa da böyle bir ses olabilir. Biliyorsun krankın da bir ömrü var :)

sevdiğin şeye tutku ile bağlı olduğunu görmek çok güzel.

Saygılar.

-----------------------------------------------------------
yorumun için teşekür ederim.:cat:bana sübap ayar degerleri vermişin sagol ama o kadar az bi değer yapmayı düşünmüyorum çünkü suanda silindiri değiştirmemin sebeplerinden biri sübap ayarının doğru değerlerde olmamasıydı galiba....o yüzden o kadar az yapamam silindiri bidaha elime almak istemiyorum....nese gelelim şu şakırtıya tabiki birazı sübaplardan geliyo ama benim konu ayrı benim bahsettiğim ses aşağıdan geliyo tam krankın ordan mecburen motor açılcak..bu arada ses her zaman geliyo hem rolantide hem yüksek devirlerde her zaman yani....kranktan geliyo demişin tesbitin doğru bence:cat:....bende ordan geldiğini düşünüyorum...:farao:
tekrar yorumun için teşekürler...


Hakan Seni tebrik ederim gerçekten cesaretli birisin . işllah uzun yolar kat edersin daha iyi çalışmalar dilerim ...

teşekür ederim sağol...

asm
03 Kasım 2008, 16:41
Eline sağlık.

Her motorcu az biraz motosiklet ustası olmalı yer yer.

hakan_48586
03 Kasım 2008, 16:45
Eline sağlık.

Her motorcu az biraz motosiklet ustası olmalı yer yer.

çok haklısın:cat:bende öyle düşünüyorum
:farao:
teşekürler..

hanedan12
03 Kasım 2008, 16:53
eline emeğine sağlık...
Zaman ve mekan meselesi eh tabi biraz da senin gibi heves :D ;)

hakan_48586
03 Kasım 2008, 19:31
Emme 0.75 egzost 0.25 Bence yanlış olmuş.
Birkere egzost daha fazla ısınacağı için daha fazla pay bırakılır. Emme daha yakın tutulur.
Benim tahminim emme .20, egzost .25 yada emme .15, egzost .20 civarında olmalı.
Açmışken sübaplarıda değiştirseydin keşke. Sübap yataklarıda kontrol edilmeliydi hazır açılmışken.
yorumun icin sagol tahmın olasını istemiyorum benim yaptığım ayarlar yanlıs olabılır tabi ama aralık fazla oldugundan bı zararı olmaz...fabrıka degerleri lazım bana bulabilirsen yaz

sakinseytan
03 Kasım 2008, 19:56
eline saglik cok güzel anlatmişsin kaça mal oldu bu işlem

bırak kaça malolduysa olmuş sendeha :D

çalışma güzel olmuş eline saglık yanlız yanlız egzantrik zincirini göremedim o olay çok zor ya ben söktüm zorla topladım sedat sen deneme bozarsın:D
faydalı bir çalışma olmuş paylaşım için saol

birde ses hala gitmedi demişsin demekki aşşada kranklarda birşey var orayıda sökseydin dicem ama:) neyse elinde kalırdı fln servise götürmen daha mantıklı

hakan_48586
03 Kasım 2008, 20:19
bırak kaça malolduysa olmuş sendeha :D

çalışma güzel olmuş eline saglık yanlız yanlız egzantrik zincirini göremedim o olay çok zor ya ben söktüm zorla topladım sedat sen deneme bozarsın:D
faydalı bir çalışma olmuş paylaşım için saol

birde ses hala gitmedi demişsin demekki aşşada kranklarda birşey var orayıda sökseydin dicem ama:) neyse elinde kalırdı fln servise götürmen daha mantıklı

teşekürler..aslında şanzumanıda sökçektimde volanı sökçek takım yoktu:cherry::cherry:

StormlorD
03 Kasım 2008, 20:43
Emme 0.75 egzost 0.25 Bence yanlış olmuş.
Birkere egzost daha fazla ısınacağı için daha fazla pay bırakılır. Emme daha yakın tutulur.
Benim tahminim emme .20, egzost .25 yada emme .15, egzost .20 civarında olmalı.
Açmışken sübaplarıda değiştirseydin keşke. Sübap yataklarıda kontrol edilmeliydi hazır açılmışken.

@yucika kardeş tespitin gerçekten yerinde. 0.75MM VE 0.25 mm çok uzak değerler. 0.15 emme 0.20 egzost bana daha mantıklı geldi, çünkü o kadar açıklık hem sıkıştırma oranlarını (kompresyon) değiştirir hem de alınacak verimi düşürür.

Rektifiye yapılırken sübap yatakları ve sübaplar da kontrol edilir genelde. Bunu söylemeyi unutmuşum. üst kapağı açıp bunları değiştirebilirsin hemen. Zaten çok ucuz sübaplar ve yatakları.

Ve çok önemli bir not :

üst kapak yerine takıldıktan sonra karbüratöre bakan kısmında bir tapa göreceksin. Bu tapa sökülüp motor rektefiye edildikten veya üst kapak servisi yapıldıktan sonra yağdanlıkla içerisine yağ sıkılır, böylelikle subap yataklarına ve piyano kollarına yağ dökülmüş olur. Kapağın iç çeperinde yağ kanallarını görmüşsündür zaten. Bu işlemi yapmazsan subap kollarını yataklarını ve piyano kollarına zarar verebilirsin (kolay kolay birşey olmaz ama tedbiri elden bırakma)

Yağ filtresinde parça çıktığını söyledin. Belki de o ses motorun içinde kalmış bi paraçdan geliyor olabilir hala? Bence yağını komple boşalt, belki şansına parçalar karterden dökülür..

Krankına zarar gelecek kadar ne yaptın ayrıca merak ettim :=)

Motorun kaç kilometrede idi? 50.000 lerdeyse krankın mızıldanıyor olabilir :)

ayrıca krank'a ulaşman için motorcuya gitmene gerek yok.. motorun sağ veya sol karterini 8mmlik lokma ile sök krankı rahatlıkla görürsün.(eline alamazsın tabiki :)) Bujini sökersen marş ayağı ile krankı oynatıp bakabilirsin ses olup olmadığına. ( bujiyi sökersen kompresyon olmayacağı için rahatlıkla oynatırsın pistonu)

deneylerinin devamını diliyorum. Yardım istersen bana pm den mesaj atabilirsin. :cat:

hakan_48586
03 Kasım 2008, 21:51
@yucika kardeş tespitin gerçekten yerinde. 0.75MM VE 0.25 mm çok uzak değerler. 0.15 emme 0.20 egzost bana daha mantıklı geldi, çünkü o kadar açıklık hem sıkıştırma oranlarını (kompresyon) değiştirir hem de alınacak verimi düşürür.

Rektifiye yapılırken sübap yatakları ve sübaplar da kontrol edilir genelde. Bunu söylemeyi unutmuşum. üst kapağı açıp bunları değiştirebilirsin hemen. Zaten çok ucuz sübaplar ve yatakları.

Ve çok önemli bir not :

üst kapak yerine takıldıktan sonra karbüratöre bakan kısmında bir tapa göreceksin. Bu tapa sökülüp motor rektefiye edildikten veya üst kapak servisi yapıldıktan sonra yağdanlıkla içerisine yağ sıkılır, böylelikle subap yataklarına ve piyano kollarına yağ dökülmüş olur. Kapağın iç çeperinde yağ kanallarını görmüşsündür zaten. Bu işlemi yapmazsan subap kollarını yataklarını ve piyano kollarına zarar verebilirsin (kolay kolay birşey olmaz ama tedbiri elden bırakma)

Yağ filtresinde parça çıktığını söyledin. Belki de o ses motorun içinde kalmış bi paraçdan geliyor olabilir hala? Bence yağını komple boşalt, belki şansına parçalar karterden dökülür..

Krankına zarar gelecek kadar ne yaptın ayrıca merak ettim :=)

Motorun kaç kilometrede idi? 50.000 lerdeyse krankın mızıldanıyor olabilir :)

ayrıca krank'a ulaşman için motorcuya gitmene gerek yok.. motorun sağ veya sol karterini 8mmlik lokma ile sök krankı rahatlıkla görürsün.(eline alamazsın tabiki :)) Bujini sökersen marş ayağı ile krankı oynatıp bakabilirsin ses olup olmadığına. ( bujiyi sökersen kompresyon olmayacağı için rahatlıkla oynatırsın pistonu)

deneylerinin devamını diliyorum. Yardım istersen bana pm den mesaj atabilirsin. :cat:

kafama şimdi dankkk etti siz haklısınız sübap ayar değerleri çok fazla bu aşırı ses yapıyo olabilir yarın ilk işim sübap ayar değerlerini düzenlemek olucak verdiğiniz bilgiler için teşerkür ederim tekrar

----------------------------------------------
ben yağını silindiri yaparken değistirdim zaten.bu arada hani yağ filitresinde parça çıktı dedimya o parca pistonla oturuyo yani parca bölünmemiş krankın orda başka parca kaldıgını sanmıyorum...
-----------------------
motorum 50.000 de deyil naptın sen patron ya:cherry: motor 9 veya 10 binde
-----------------------------------------------
motorun sağ veya sol kalterini sök demişin senin dedigini ben yaptım zaten krankta herhangi bi sorun goremedim...ne oynama vardı nede başka bi sorun
--------------------------
yanlız şu var benim eksantirik kam dişlisinin dişleri aşınmıs(noktalı noktalı olmus) bu ses yaparmı bilmiyorum..ben silindiri değistirmeden önce ustaya gostermıstım dediki bu inanamıcağın kadar ses yapar o kopan parcacıklar bunu böyle aşındırmış ve bunun karşılığı vardır dedi yani onu çeviren dişlide aynı böyle aşınmıstır dedi(krankın üzerindeki dişli)...bunlarında değişmesi lazım demişti...

sübap ayar değerlerini buldum kendi kullanma kılavuzunda böyle yazıyo:farao:
http://img509.imageshack.us/img509/2631/kanuniracersbapdegerihg0.png (http://imageshack.us)
By hakan_48586 (http://profile.imageshack.us/user/hakan_48586)

THE_LANCET
03 Kasım 2008, 22:49
Paylaşımın için sağol. Subap ayarlarını normale çevirdikten sonra tekrar dene. Eğer subaptan geliyorsa, normal değerlere getirdiğinde ses bariz azalacaktır. Sonucunu bekliyorum. Ayrıca bu yaptığın subap ayarıyla subap kesme ihtimalinde olabilir.

jeansatar
03 Kasım 2008, 23:23
tebrikler hakan kardeşim,seni cesaretinden ve el becerinden dolayı çok tebrik ediyorum..........sözüm meclisten dışarı ama piyasada motosiklet ustasıyım diye dolaşan,bisikletçiden dönme dükkanlarda motosiklet servisi-yedek parça satışı yapan bir çok ustalardan da iki gömlek iyisin......bu iş senin için hobby olmaktan çıkıp ekmek teknesi bile olabilir kanaatimce,bravo sana kardeşim

hakan_48586
03 Kasım 2008, 23:33
tebrikler hakan kardeşim,seni cesaretinden ve el becerinden dolayı çok tebrik ediyorum..........sözüm meclisten dışarı ama piyasada motosiklet ustasıyım diye dolaşan,bisikletçiden dönme dükkanlarda motosiklet servisi-yedek parça satışı yapan bir çok ustalardan da iki gömlek iyisin......bu iş senin için hobby olmaktan çıkıp ekmek teknesi bile olabilir kanaatimce,bravo sana kardeşim

tesekur ederım kardesım boyle dusunmen cok sevindirdi beni..:cat:ben elimden geldıgı ve takım taklavat filan var diye tamirciye gitmiyorum en sonunda gitcez gibi duruyo ama nese:queen::queen:

killing_machine
03 Kasım 2008, 23:35
:cat:eline sağlık güzel çalışma motorcu dediğin eline yağ bulaşmalı:)

yucika
04 Kasım 2008, 11:00
kafama şimdi dankkk etti siz haklısınız sübap ayar değerleri çok fazla bu aşırı ses yapıyo olabilir yarın ilk işim sübap ayar
yanlız şu var benim eksantirik kam dişlisinin dişleri aşınmıs(noktalı noktalı olmus) bu ses yaparmı bilmiyorum..ben silindiri değistirmeden önce ustaya gostermıstım dediki bu inanamıcağın kadar ses yapar o kopan parcacıklar bunu böyle aşındırmış ve bunun karşılığı vardır dedi yani onu çeviren dişlide aynı böyle aşınmıstır dedi(krankın üzerindeki dişli)...bunlarında değişmesi lazım demişti...

sübap ayar değerlerini buldum kendi kullanma kılavuzunda böyle yazıyo:farao:
http://img509.imageshack.us/img509/2631/kanuniracersbapdegerihg0.png (http://imageshack.us)
By hakan_48586 (http://profile.imageshack.us/user/hakan_48586)
Hakan sübap ayar değeri seninde gördüğün üzere normalin çok üzerinde ayarlanmış(15 katı falan) öncelikle bunu düzelt. Krank bilyalarında boşluk olabilir mi hiç baktın mı? Eğer şüpheleniyorsan bilyalar bir bak.

caracalstar
04 Kasım 2008, 11:34
very good :)

muratgergerli
04 Kasım 2008, 12:14
Son günlerde Teknik Bilgiler Bölümü'nde gördüğüm en güzel başlık ve konusu..:cat:

Emeğine ve ellerine sağlık Hakan kardeşim..:wiinkk:

Sentilini fazla yapmışsın.:pale:.Ses yapması gerekir kanımca..Biraz düşürmeni tavsiye ederim..:wiinkk:
Ayrıca motor tamiri (indir-bindir) yapacağımız ortamın steril olmasına dikkat etmeliyiz..:cat:
Öyle bahçe veya ağaçlık ortam felan olmamalı..:P:cat:

Tekrardan ellerine sağlık..:rendeer:

Dogan88
04 Kasım 2008, 12:55
hakan senin motor kac bin de sen bunları yaptn bide neden krankı subaplarıda değiştirmedin ?

hakan_48586
04 Kasım 2008, 18:47
Hakan sübap ayar değeri seninde gördüğün üzere normalin çok üzerinde ayarlanmış(15 katı falan) öncelikle bunu düzelt. Krank bilyalarında boşluk olabilir mi hiç baktın mı? Eğer şüpheleniyorsan bilyalar bir bak.

bugun sübap ayarını yaptım motora yanlız ayar yapmadan önce sübap ayar bosluguna baktıgımda yaklasık 2 mm bosluk vardı her iki sübapta da nasıl şaşırdığımı bi bilsen:cyclopsan...ben ayarı o kadar cok yapmadım hatta forumdada yazdım yanı sızde bılıyonuz o kadar yapmadıgımı.... benim düşüncelerime göre bunun birkaç nedeni olabilir..ama seninde düşüncelerini almak isterim bu konuda......nese bugun cokk mutluyum:queen::queen::queen:
sonunda motor sesi kesti..silindiri değistirdikten sonra eskisi kadar olmasada gene ses var yazmıstım anlatımda... ses sübaptan geliyomus...bugun motorla bı 10 km gezdim:cherry::cherry: motorun sesi suan cok guzel ybr gibi calısıyo aynı...size tesekur ederim verdiginiz bilgiler için..
saglıcakla kalın...


Son günlerde Teknik Bilgiler Bölümü'nde gördüğüm en güzel başlık ve konusu..:cat:

Emeğine ve ellerine sağlık Hakan kardeşim..:wiinkk:

Sentilini fazla yapmışsın.:pale:.Ses yapması gerekir kanımca..Biraz düşürmeni tavsiye ederim..:wiinkk:
Ayrıca motor tamiri (indir-bindir) yapacağımız ortamın steril olmasına dikkat etmeliyiz..:cat:
Öyle bahçe veya ağaçlık ortam felan olmamalı..:P:cat:

Tekrardan ellerine sağlık..:rendeer:
bunları senden duymak çok güzel..teşekür ederim kaç gündür bekliyom sende bi yorum yazcan diye:pr: sonunda yazdın:cherry:
-------------------------
sübap ayar değerlerini fabrika değerlerine çevirdim..:cat:
-----------------------------

bu arada başka yer yok yapcak bende garajda yapim dedim o yüzden yani tam bahçe sayılmaz:cherry::cherry::cherry:
:farao:
tekrar teşekürler...


hakan senin motor kac bin de sen bunları yaptn bide neden krankı subaplarıda değiştirmedin ?

sormusun cevap verim ama bunun klometreyle filan alakası yok benim motosikletim zorlamadan ve yağsızlıktan pistonu kırdı.. doğan aklında bulunsun yağı azken kullanma motoru:cat:
---------------------
benim motor 4000 de suan krank ve sübapların değismesini gerek görmedim...hem sübaplar neysede krank öyle kolay iş deyil yani..:cat:

dumanxtr
04 Kasım 2008, 19:36
Sorunun çözülmesine sevindim hakan hadi geçmiş olsun sağlıklı sürüşler dilerim ..

StormlorD
04 Kasım 2008, 20:03
bugun sübap ayarını yaptım motora yanlız ayar yapmadan önce sübap ayar bosluguna baktıgımda yaklasık 2 mm bosluk vardı her iki sübapta da nasıl şaşırdığımı bi bilsen:cyclopsan...ben ayarı o kadar cok yapmadım hatta forumdada yazdım yanı sızde bılıyonuz o kadar yapmadıgımı.... benim düşüncelerime göre bunun birkaç nedeni olabilir..ama seninde düşüncelerini almak isterim bu konuda......nese bugun cokk mutluyum:queen::queen::queen:
sonunda motor sesi kesti..silindiri değistirdikten sonra eskisi kadar olmasada gene ses var yazmıstım anlatımda... ses sübaptan geliyomus...bugun motorla bı 10 km gezdim:cherry::cherry: motorun sesi suan cok guzel ybr gibi calısıyo aynı...size tesekur ederim verdiginiz bilgiler için..
saglıcakla kalın...


bunları senden duymak çok güzel..teşekür ederim kaç gündür bekliyom sende bi yorum yazcan diye:pr: sonunda yazdın:cherry:
-------------------------
sübap ayar değerlerini fabrika değerlerine çevirdim..:cat:
-----------------------------

bu arada başka yer yok yapcak bende garajda yapim dedim o yüzden yani tam bahçe sayılmaz:cherry::cherry::cherry:
:farao:
tekrar teşekürler...



sormusun cevap verim ama bunun klometreyle filan alakası yok benim motosikletim zorlamadan ve yağsızlıktan pistonu kırdı.. doğan aklında bulunsun yağı azken kullanma motoru:cat:
---------------------
benim motor 4000 de suan krank ve sübapların değismesini gerek görmedim...hem sübaplar neysede krank öyle kolay iş deyil yani..:cat:


Sorunu çözdüğüne sevindim, ilerde referans alabileceğim resimlere sahip oldum ayrıca teşekkürler :)

150cc olan motorumu üst kapak, silindir piston segman değiştirerek (saplama yerleri aynı bulabilirsem) yükseltmeyi düşünüyorum aslında. Subap ayarları konuusnda da gerekli bilgiyi almış oldum. Racer 200 ile aynı mı yaptın şimdi ayarlarını?

4000km deysen talihsizlik olmuş yağsız kullanman :pr:

Sana tavsiyem :

Motorun ilk 30 km sini uzun yolda değişken devirlerde ve motoru biraz zorlayarak kullan. Bu ilk 30 km segmanların gömlekler üstünde yer etmesi için çok önemli bir zamandır. Eğer çok aşırı temkinli devirsiz kullanırsan segmanlar yer yapamıyor ve performansı çok etkiliyor. Halk arasında sağır kalma dedikleri olay başına gelebilir. Baktın öyle birşey olursa Segmanları değiştir tekrar rodajda kullanırmış gibi kullan.

Bu yöntem bilimsel olarak kantılanmış bir yöntemdir. amerikada kendi motorlarını yapıp yarışlara katılan bir yarışçının rodaj tavsiyesi bu.

Dediğine göre segmanları silindir duvarına yapıştıran şey segmanın yay etkisi değil, patlamanın yaptığı basınç etkisiymiş.. dolayısı ile silindir duvarına iyi yer yapamazsa motor yanma odası basıncı düşük oluyor..

bu tür başlıkların yaygınlaşmasını dilioyurm.

herkese sevgiler saygılar..

ozan150zc
04 Kasım 2008, 20:34
Fayladı ve başarılı bir paylaşım olmuş..

Verdiğiniz emekler için teşşekürler:)

hakan_48586
04 Kasım 2008, 21:18
Sorunun çözülmesine sevindim hakan hadi geçmiş olsun sağlıklı sürüşler dilerim ..

sağol kardeşim ilgilendiğin için tekrar teşekürler...

Carcharoth
04 Kasım 2008, 21:22
Güzel çalışma. Paylaştığın için teşekkürler. Bu tarz işleri oldum olası çok sevmişimdir...