PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorda arkada olmak...



alperimac
27 Ekim 2008, 22:16
merhaba arkadaşlar sizlere bu akşam arkada oturmanın ineliklerini sunacağım. sürmek kadar arkada oturanında bilgi birikimini yanında getirdiği bilinmelidir. yararlı olacağını düşünüyorum. saygılarımla....
Havran MT Kpt.Alper



Eğer bir motorsikletlinin arkasına binip beraber gezme teklifini kabul edecekseniz bu kişinin hem yanlız hem de arkasında bir yolcuyla motor kullanma tecrübesine sahip olmasını beklemelisiniz. Rider'ın sizin de korumalı giysi ve kaskınızın olması konusunda dikkat etmesini, bunu sağlamasını, ve bunları düzgün kullanmanızı istemesini beklemelisiniz. Sürücünün size motora nasıl binip nasıl oturacağınızı ve nasıl ineceğinizi anlatması gerekir. Aynı zamanda sürüş esnasında ne yapmanız gerektiği, dönüşlerdeki davranış şekli, fren ve duruşlarda ne yapılacağı, nasıl iletişim kurulacağı (Örneğin en gerekli olan DUR, YAVAŞLA, yada Bir problem var gibi durumları birbirinize nasıl ifade
edeceğinizin anlaşmasını yapmak) Gibi konuların açıklamasıda Rider'a aittir. Güvenliğinizi emanet ettiğiniz kişi sizin rahatınız ve zevkinizede ilgi göstermelidir. Yukarıda bahsettiğimiz bazı konulara daha detaylı değinelim.

Rider Tecrübesi

Bir yolcu arkanızda olmak kaydıyla motorsiklet sürmek tek başına kullanmaktan daha fazla beceri gerektirir. Motor ağırlaşmıştır ve önceki kadar atak seyretmeyecektir yada alışık olduğunuz kadar kısa mesafede durmaz. Duruşlarda dengelemek çok daha zordur. Yeni bir Rider tecrübesiz olacaktır ve bu sorunlarla başa çıkması oldukça zor olabilir. Bu durumda bir davet aldığınızda sormanız gereken ilk soru "Ne zamandır motor kullanıyorsun?" olmalıdır. Eğer o motorun arkasına binecek kişi benim çocuğum olsa cevap en az bir sene olmalıdır.

Ben olsam soracağım sorular şöyle devam eder:

"Bu motorsikleti ne zamandır kullanıyorsun?" Duymak isteyeceğim cevap en az üç aydır.

"Motor kullanmayı nasıl öğrendin?" Eğer yıllardır motor kullanıyorsa yada mobiletten başlayıp devam etmişse problem yok ama yeni bir Rider için en azından resmi ve ciddi bir kurstan ders almış olmasını beklerim.

"Yolculu sürüş tecrüben var mı?" Eğer yoksa gitsin annesiyle çalışsın...

"Motorsiklet ehliyetin var mı?" İşte bu çok önemli. Motorsiklet ehliyeti almamış bir Rider ya motorsiklet konusunu yeteri kadar ciddiye almıyordur yada basit ehliyet sınavını geçebilecek kadar becerili olduğuna kendi bile inanmıyordur. Ehliyeti olmayan motor kullanıcıları kaza istatistiklerinde fazlasıyla yer tutmaktadır. Eh kararı siz verin...!!!

"Sigortan var mı?" Bu da ciddiyet ve sorumluluğun basit bir testidir. Sigortası varsa ciddidir, gerçi sigortası büyük ihtimalle sizi kapsamayacaktır.

"Hiç içkili motor kullanır mısın?" Eğer bir, iki bira içmişsem kullanırım gibi bir cevap alırsanız.....
bir daha düşünün derim....

Bu sorulardan sonra ayrıca birde yolculuğun amacını öğrenmelisiniz. Eğer davet gün boyu sürecek bir seyahati ifade ediyorsa ben olsam önce beraberce birkaç kısa yol yapmadan bu daveti kabul etmem ki böylece motorun üstünde ve bu sürücüyle rahat ve güvende hissediyormuyum göreyim. İlk sürüşlerde Rider ile bazı konularda anlaşmaya vararak motora binmelisiniz. Mesela sürüşten herhangi bir sebeple zevk almadığınız yada korktuğunuz taktirde sürücü sizi ya aldığı yere bırakmaya yada bir arkadaşınız gelip sizi alıncaya kadar sizi beklemeye mutabık kalmalıdır.

Sürüş Ekipmanı

Size ne gibi ekipmanlar sağlayacağını ve sizin neler sağlamanız gerektiğini sorun. En azından gerekli
güvenlik standartlarına uygun bir kaska ihtiyacınız olacaktır ve Rider sizin bunu takacağınızı otomatikman beklemelidir. Yasal olarak zorunlu olmak yada olmamaktan ziyade işlerin ters gitmesi durumunda sizinle ölüm yada bitkisel hayatla aranızda kask olacaktır. Eğer Rider kendisinin kask takmadığını söylüyorsa ben bunu o kişinin motorculuğun gerçeklerini ve motorsiklet kullanmanın risklerini pek düşünüp ciddiye almadığının bir işareti olarak görürüm. Bu tutum hiç gerçekçi olmadığı gibi oldukça da tehlikelidir ki bu durumda kendisiyle motora binmem. Kask uygunluğu yolcu
açısından biraz zor bir konudur. İlk sürüşte Rider'ın size tam uygun bir kask sağlaması pek olası değildir. Bununla birlikte çok küçük bir kask rahatsız hatta can acıtıcı olabildiği gibi çok büyük bir kaskta kaza anında başınızdan çıkıp koruma görevini yerine getiremez olabilir. Hafifçe büyük olsada eğer uygulayacağınız basit bir testi geçiyorsa o kask kabul edilebilir. Bunu bulmak için yapacağınız şey ise kaskı takıp çene kayışını bağladıktan sonra kaskı arkasından tutarak güçlü bir şekilde öne doğru çekmekten ibarettir. Bu uygulamdan sonra kask kafanızdan çıkmıyorsa tamamdır... en azından bu seferlik... Sağlanan kask kapalı kasksa yüzünüzün tamamını ve tabi gözlerinizide koruyacaktır, hiç duraksamadan kabul edin ama açık kask ise birde koruyucu gözlük kullanmanız gerekecektir. Kask ekipmanlar içinde olmazsa olmaz olandır, tersini söyleyene inanmayınız. Tavsiye edilen diğer malzemeler kask kadar olmasada yaralanma ve acıyı mümkün olduğunca engellemek açısından önemlidirler.

Uzun pantalon giyin, bacaklarınızı açıkta bırakan giysiler en hafif bir yana yatmada bile hayat boyu kalıcı yara izleri taşımanıza yol açabilir. Kot pantalonlar kabul edilebilir koruma sağlamakla beraber tabiki daha kalın ve korumalı giysiler tercih edilir.

Eğer eldiveniniz yoksa sürücü size bir çift sağlamalıdır. Elinize tam oturan deri bir çift normal eldiven idare eder. Tam oturması işlerin ters gitmesi durumunda koruma açısından önemlidir. Parmaksız yada yarım tabir edilen eldivenler koruma sağlamaz eldiveniniz elinizin tamamını kaplamalıdır.

Motorsiklet montları dizayn ve malzeme olarak sürüş esnasında rahat olması ve kazada koruması için tasarlanmış montlardır ama mevcut değilse bir deri mont yada kot mont hiçbirşeyden iyidir. Motorsiklet bot yada çizmeleri zaten bu iş için yapılmıştır ama ayağınızı ve bileğinizi kapatan sağlam yapılı bir bot yeterli korumayı sağlayacaktır. Bağcıklarınızın çözülmemesine yada rüzgarda savrularak arka tekerleğe yada zincire sıkışmamasına dikkat ediniz.

Yola çıkmadan önce

Daha önce hiç yada çok az motora bindiyseniz sürücü yola çıkmadan önce size birkaç konudan bahsetmelidir. Motora nasıl binip inileceğini göstermeli ve bunu yaparken arka ayaklığı bir basamak olarak kullanmanızı isteyip istemediğini yada bacağınızı basitçe koltuğun üstünden aşırarak mı binmenizi istediğini (eğer bu hareketi yapamıyorsanız söyleyin), hangi taraftan binmeniz gerektiğini, kolunu yada omuzunu dayanak olarak kullanıp kullanamayacağınızı size açıklamalıdır. Hiçbir zaman sürücü hazır olduğunu belirtmeden motora binmek için harekete geçmeyiniz. Sürücünün hazırlıksız yakalanması durumunda düşmesine sebep olabilirsiniz. Durduğunuzda kim önce inecek? Hangi taraftan inilecek ve ayaklık basamak olarak kullanılacakmı? Sorularını açıklamalı ve ayrıca sizi egzos gibi sıcak yada tehlikeli olabilecek şeylerden haberdar etmelidir. Şürüş esnasında ayaklarınızı nereye hangi pozisyonda koyacağınızı göstermeli ve sizi arka lastik ve zincire karşı uyarmalıdır. Duruşlarda sürücü motorsikleti sizin yardımınıza gerek duymadan dengede tutabilecek durumda olmalı ve size ayaklarınızı ayaklıkta tutmanızı söylemelidir. Eğer bunu yapamıyorsa ben o kişiyle motora binmekten açıkçası çekinirim. Eğer siz ayaklarınızı durma anında yere basmak istiyorsanız sürücüyü uyarın.Nereye tutunacağınız konusunda anlaşmalısınız, bu yolcu sırt dayanağı olan bir motorsiklette pek problem olmayacaktır ama diğer motorsikletlerde en azından bir elinizle sürücünün belinden tutunmalısınız. Sizin selenizin çevresinde yolcu için tasarlanmış bir tutamak varsa diğer elinizlede oraya tutunmak daha rahat etmenizi sağlayacaktır. Aksi taktirde sürücünün beline her iki elinizle tutunmanız gerekecektir. Kesinlikle kollarına yada omuzlarına tutunmayın çünkü bu durum sürücünün motorsikleti kontrol edişini olumsuz etkileyecektir.

Virajlar

Sürücü virajlarda ne yapmanızı, nasıl davranmanızı istediğini söylemelidir. Sizin pozisyonunuz sürüşü ve viraja yatma açısını etkileyecektir buda sürücünün motorsikleti kontrolünü etkiler. Ben genellikle yolcuya hareketsiz kalmasını söylerim. Bunu şöyle açıklayabiliriz, ne motorla beraber yat nede aksi yöne yüklen ve viraj tarafındaki omuzumdan ileriye doğru bak. Ağırlığınızı aniden farklı tarafa aktarmamak virajlarda hayati önem taşır. Şunu da bilmelisinizki motorsikletin yatışından rahatsız olarak bu durumu düzeltmek adına ters tarafa yüklenerek motoru kaldırmaya çalışmak, sürücünün viraj kavisini koruyabilmek için motoru dahada fazla yatırmaya çalışması sonucunu doğurarak tam ters bir etkiye neden olacaktır. Bazı motorsikletlerde, özellikle büyük ve geniş yol motorlarında (cruiser) motorsikletin bazı aksamları virajlarda kolaylıkla yere sürtebilir. Sürücü bundan size önceden bahsederek böyle bir durumda çıkacak sesten korkmamanızı sağlamalıdır. Bu durum motorunu tanıyan ve tecrübeli bir sürücü için herheangi bir tehlike arzetmez.

Frenleme ve hızlanma

Sert frenlemede sürücüye yapışabilirsiniz. Eğer bir tutamağınız varsa buraya tutunarak sürücünün üzerindeki baskınızı biraz hafifletebilirsiniz ama sonuçta kendini desteklemesi daha kolay olan sürücünün sert frenlemede bile sizin ağırlığınızıda kaldırabilecek olması gerekir. Bazı durumlarda sürücünün sırtından uzaklaşmak isteybilirsiniz bu durumda ellerinizle sürücünün sırtından kendinizi iterek uzaklaştırabilirsiniz. Bazı sürücüler (genellikle erkek) arkadaki yolcuyla (genellikle kadın) ucuz bir numarayla yakınlaşma çabası içinde normalden sert ve sık fren yapabilirler buna amiyane tabirle "MEME TEMASI" denir. Bayanlar dikkat...!!!

Motorsikletler arabalardan çok daha güçlü ve çabuk hızlanabilirler. Özellikle yolcu sırt dayanağı (Passenger backrest/sissy bar) olmayan motorsikletlerde bu durum sorun yaratabilir. Pek çok sebepten sürücüye tam olarak tutunamayabilirsiniz bu durumda tutunmayı ancak bacaklarınızın yardımıyla sağlayabilirsiniz. Rahatsızlık duyuyorsanız sürücüyü ikaz ederek ya size tutunabileceğiniz sağlam bir yer göstermesini yada hızlanmalarda daha dikkatli ve yavaş davranmasını isteyiniz. Tabiki trafiği sizde izleyerek olası ani durumlara karşı hazırlıklı olmalısınız.Hızlanma yada frenleme esnasında sürücüyle kasklarınızın birbirine çarpması nadir görülen bir durum değildir, özür dilemeyin, aslında olması gerektiği kadar düzgün kullanmayan sürücünün kusurudur.

İlk sürüş ve iletişim

Pek de kısa olmayan bir seyahate çıkmadan önce ihtiyaçlarınızı birbirinize iletmek üzere birkaç basit işarette anlaşmanızda fayda vardır. Örneğin; sağ omuza hafifçe tek vuruş "müsait bir yerde durmak istiyorum" anlamında kullanılabilir. İki vuruş durumun normalden acil olduğunu ifade edebilir, sol omuza tek vuruş işaret ettiğiniz birşeye dikkat çekmek için, iki omuza birden vuruşsa acil durum anlamına gelebilir. Düşük hızlarda konuşabilir ve bu tip işaretlere ihtiyaç duymayabilirsiniz ama hız arttıkça ve rüzgar faktörüyle bu pek mümkün olmayacaktır.Yola çıkmadan önce ne kadar süre yol gidip ne sıklıkla mola vereceğinizi önceden konuşmakta fayda vardır.Daha öncede belirttiğimiz gibi ilk yolculuk kısa ve hoşlanmamanız durumunda rahatlıkla geri dönülebilir olmalıdır. Gurup halinde sürüşler sürücüye grupla beraber hareket etme baskısı getireceğinden sadece sizin motorunuzun olması daha iyi olur. İdeal olarak fazla trafiğin olmadığı rahat ve düzgün bir yol tercih edilmelidir. Motorsiklet tecrübesinden hoşlanmamanız yada rahatsız olmanız durumunda bunu ifade edin. Sürücü yada yol sizi rahatsız ediyorsa işleri daha kötüye gitmeden sona erdirmek en mantıklısı olacaktır.

Motorsiklet

Bir motorsikletin arkasına binmeye davet edildiğinizde davet edene sarılmak yada tutunmak istemiyorsanız daveti kabul etmeyin. Hernekadar yolcu için motora binmeyi zevkli ve rahat hale getiren pek çok ekipman olsada (yolcu sırt dayanağı,kolluklar,tutamaklar) standart motorsikletlerin pek azı fabrika çıkışı olarak bunlara sahiptir. Her zaman bulmayı beklemeyin. Selenin kendiside çok önemlidir. İdeal sele yeteri kadar derin, rahat olmalıdır. Sizi destekliyecek kadar geniş birbirinize girmeyeceğiniz kadarda büyük olmalıdır. Dar bir oturma yeri sadece rahatsız olamkla kalmayıp sizi güvensizde hissettirir. Arkaya doğru eğimli olmamalıdır, öne eğimi ise sizi sürücüye doğru ittirmeyecek kadar olmalıdır. Pek çok Touring ve Cruiser tip motorsikletler yolcununda rahatça önünü görebilmesi için daha yükseğe yerleştirilmiş yolcu selelerine sahiptirler. Kısa bir sürüş için olmasada eğer uzun süreli bir birliktelik ve motorsiklet sözkonusu ise hemen her motorsikletin rahat oturma yeri ile donatılabileceğini unutmayın ve bunu isteyin.Eğer bacaklarınızın rahatsız bir pozisyonda bükülmesine sebep oluyorsa yada bacaklarınızdan güç almanızı zorlaştıran bir pozisyondaysa (ki çukurlara girilmesi esnasında oldukça önemlidir) ayaklıkların pozisyonuda bir başka konu olarak karşımıza çıkabilir. Daha geniş ve rahat uzun yol ayaklıkları hemen her cruiser ve touring motor için bulunmaktadır.Burada şu ana kadar bahsedilmemiş daha başka konularda mutlaka var aklınıza gelen yada rahatsız olduğunuz her konuyu mutlaka sürücüye açınız belkide bu rahatsızlığı gidermek için bir yol biliyordur yada araştırır. Şunu unutmayınki bir motorsikletin arka koltuğundan hoşlanmanın en önemli adımı tecrübeli ve düşünceli bir sürücü bulmaktır.

ExTReMa
27 Ekim 2008, 22:22
Arkadaşım yazı güzel hoş fakat bir detayı atlamışsın
Motorsiklet değil Motosiklet

alperimac
27 Ekim 2008, 22:24
bence bilgiye nbakmak daha iyi değil mi
kafe yerine cafe diyenler yerine.... önemli olan bilgiye bilgi gözüyle bakmaktır bunun yerine ilgileri hafıamıza almak daha ii değil mi.... saygılar....

tripanazomigambiyetsiz
27 Ekim 2008, 22:27
paylaşım için teşekkürler fakat alıntı yaptığın zaman yazının sonunda belirtmen gerekir...

Sinan Er
27 Ekim 2008, 22:33
Bencede alıntı yaptığını ve kaynağını belirtmelisin.

Bu şimdi alıntı değil çalıntı olmuş.

cmüco
27 Ekim 2008, 22:36
Eline sağlık,güzel bilgiler

AYBERK
27 Ekim 2008, 22:40
LÜTFEN EMEĞE VE EMEKÇİYE SAYGI...

perishte
31 Ekim 2008, 19:26
hocam gerekli faydalı bir paylaşım için çalıntı diyerek kırıcı olabiliriz büyük ihtimalle arkadaşımız kaynak belirtmeyi unutmuştur. arkadaşımızın kasten vermemezlik edeceğini zannetmiyorum.
cafe/kafe konusuna ben şöyle bakıyorum. burada mesele ingilizce olan kelimenin dilimize çevrilmiş halinin kullanımı olayıdır. cafe ingilizcedir ama kafe kelimesi artık türkçedir. motosiklet kelimesinin durumu biraz daha farklı. okunuşuyla ilgisi yok. yoksa motorbayk veya motorsaykıl şeklinde geçmesi lazımdı. bu sözcüğü ilk kullanan vatandaşın keyfi motosiklet demek istemiş öyle kullanmış ve öyle yerleşmiş. o yüzden motosikletlerle ilgilenen bir insanın motorsiklet demesini tuhaf karşılamak normaldir diye düşünüyorum. futbol yorumcularının (okunuşuyla) "haci" yerine yazılışı gibi okuyup "hagi" demesi gibi bişey (bkz. hıncal uluç).

paylaşım için teşekkür etmeyi unutmuşum teşekkürler.

showdownKing
10 Kasım 2008, 11:58
motorda arkada oturmak bana göre değil kendimi hiç güvenli hissetmiyorum çünkü ben kullanmıyorum :mrgreen: çarptım mı çarpıcakmı kurtarırmı düşüncesi arkada beni yiyip bitiriyo ben almim alana da mani olmim . .

cmüco
10 Kasım 2008, 19:30
motorda arkada oturmak bana göre değil kendimi hiç güvenli hissetmiyorum çünkü ben kullanmıyorum :mrgreen: çarptım mı çarpıcakmı kurtarırmı düşüncesi arkada beni yiyip bitiriyo ben almim alana da mani olmim . .
İmzamı atayım altına,uzun uzun bende yazmayayım :)

regal
10 Kasım 2008, 19:49
arkada oturmakmı çok sinir bozucu bi şey bence ben başkasının arkasın da oturamıyorum korkuyorum çünki ben kulalnmadıktan sonra motoru
çok karışıyorum sürücüye buda rahatsız ediyor her ikimizide

kawasaki26
10 Kasım 2008, 22:05
paylaşım için teşekkürler emeğine sağlık kardeş =)

serkan.ist
10 Kasım 2008, 22:16
Alp kardeş F 16 pilotları bile bundan daha kolay uçak testinden geçer yav :D Yine de saolasın...

tugsah
13 Ocak 2009, 20:39
bilgiler için teşekkürler aklımda tutacağım :)

pozitif_man
13 Ocak 2009, 21:18
Paylaşım için teşekkürler...

muratcan7
13 Ocak 2009, 23:17
Artçı konusu çok önemli. Bazen şehir içinde manevralarda bile kolunuzu omuzlarınızı sıkabiliyor bazı artçı'lar. Bu da hareket kabiliyetinizi ve konsantrasyonunuzu kaybetmenize neden oluyor.

Işıklarda dururken böbreklerimi sıkan arçım yüzünden dengemi sağlayamadım. Düşebilirdim bile.

Işıklarda ayaklarını yere koymalarıda büyük sorun yaratabiliyor .

Eğer siz anlatmaya başlarsanız işte şunlara dikkat et bunlara dikkat et diye ve artçı sizi önemsemez ise ;" Ya iki adım yol zaten neden nutuk çekiyorsun ? " şeklinde. Kendisine yürüyerek gitmesini söyleyin. Yoksa sizin yaralanmanıza veya motosikletin hasar almasına yol açabilir.

Sizi rahatsız etmeyen bir artçı ile çok daha keyifli yolculuklar yapabilirsiniz. Tabii size arkada dır dır edip "Aman yavaş git " gibi sözler sizi gerer de gerer.

Tekirdağ gezimde , Muammer abim bir süre artçım oldu . Hiç bir şekilde rahatsız etmedi beni. Hatta motoru ısıtmadan yola çıkmam (tecrübesizliğime verin) ve yokuşta stop etmesi ile dengesi bozulup yan yatmaya başlayan motorumu , güzelce dengeledi panik yapmadı. Ve kazasız devam ettik

Herkese böyle arçı almayı diliyorum :)

motopisklet
13 Ocak 2009, 23:20
surucu kadar artcininda gorevleri var :wiinkk:

wert_35
14 Ocak 2009, 00:10
Ben olsam soracağım sorular şöyle devam eder:

"Bu motorsikleti ne zamandır kullanıyorsun?" Duymak isteyeceğim cevap en az üç aydır.

"Motor kullanmayı nasıl öğrendin?" Eğer yıllardır motor kullanıyorsa yada mobiletten başlayıp devam etmişse problem yok ama yeni bir Rider için en azından resmi ve ciddi bir kurstan ders almış olmasını beklerim.

"Yolculu sürüş tecrüben var mı?" Eğer yoksa gitsin annesiyle çalışsın...

"Motorsiklet ehliyetin var mı?" İşte bu çok önemli. Motorsiklet ehliyeti almamış bir Rider ya motorsiklet konusunu yeteri kadar ciddiye almıyordur yada basit ehliyet sınavını geçebilecek kadar becerili olduğuna kendi bile inanmıyordur. Ehliyeti olmayan motor kullanıcıları kaza istatistiklerinde fazlasıyla yer tutmaktadır. Eh kararı siz verin...!!!

"Sigortan var mı?" Bu da ciddiyet ve sorumluluğun basit bir testidir. Sigortası varsa ciddidir, gerçi sigortası büyük ihtimalle sizi kapsamayacaktır.

"Hiç içkili motor kullanır mısın?" Eğer bir, iki bira içmişsem kullanırım gibi bir cevap alırsanız.....
bir daha düşünün derim....

Bu sorulardan sonra ayrıca birde yolculuğun amacını öğrenmelisiniz. Eğer davet gün boyu sürecek bir seyahati ifade ediyorsa ben olsam önce beraberce birkaç kısa yol yapmadan bu daveti kabul etmem ki böylece motorun üstünde ve bu sürücüyle rahat ve güvende hissediyormuyum göreyim. İlk sürüşlerde Rider ile bazı konularda anlaşmaya vararak motora binmelisiniz. Mesela sürüşten herhangi bir sebeple zevk almadığınız yada korktuğunuz taktirde sürücü sizi ya aldığı yere bırakmaya yada bir arkadaşınız gelip sizi alıncaya kadar sizi beklemeye mutabık kalmalıdır.:silent:

--------------------------------------------------------------------------

yanlız bu kadar çok soru sorarsan geziye yayan devam etmek zorunda kalabilirsin:mrgreen:

mertim
14 Ocak 2009, 00:16
Ben olsam soracağım sorular şöyle devam eder:

"Bu motorsikleti ne zamandır kullanıyorsun?" Duymak isteyeceğim cevap en az üç aydır.

"Motor kullanmayı nasıl öğrendin?" Eğer yıllardır motor kullanıyorsa yada mobiletten başlayıp devam etmişse problem yok ama yeni bir Rider için en azından resmi ve ciddi bir kurstan ders almış olmasını beklerim.

"Yolculu sürüş tecrüben var mı?" Eğer yoksa gitsin annesiyle çalışsın...

"Motorsiklet ehliyetin var mı?" İşte bu çok önemli. Motorsiklet ehliyeti almamış bir Rider ya motorsiklet konusunu yeteri kadar ciddiye almıyordur yada basit ehliyet sınavını geçebilecek kadar becerili olduğuna kendi bile inanmıyordur. Ehliyeti olmayan motor kullanıcıları kaza istatistiklerinde fazlasıyla yer tutmaktadır. Eh kararı siz verin...!!!

"Sigortan var mı?" Bu da ciddiyet ve sorumluluğun basit bir testidir. Sigortası varsa ciddidir, gerçi sigortası büyük ihtimalle sizi kapsamayacaktır.

"Hiç içkili motor kullanır mısın?" Eğer bir, iki bira içmişsem kullanırım gibi bir cevap alırsanız.....
bir daha düşünün derim....

Bu sorulardan sonra ayrıca birde yolculuğun amacını öğrenmelisiniz. Eğer davet gün boyu sürecek bir seyahati ifade ediyorsa ben olsam önce beraberce birkaç kısa yol yapmadan bu daveti kabul etmem ki böylece motorun üstünde ve bu sürücüyle rahat ve güvende hissediyormuyum göreyim. İlk sürüşlerde Rider ile bazı konularda anlaşmaya vararak motora binmelisiniz. Mesela sürüşten herhangi bir sebeple zevk almadığınız yada korktuğunuz taktirde sürücü sizi ya aldığı yere bırakmaya yada bir arkadaşınız gelip sizi alıncaya kadar sizi beklemeye mutabık kalmalıdır.:silent:

--------------------------------------------------------------------------

yanlız bu kadar çok soru sorarsan geziye yayan devam etmek zorunda kalabilirsin:mrgreen:

kızıosun ingilizce yazanlara da Rider ne ???:mrgreen:

SHY
14 Ocak 2009, 00:28
Ilk Defa Duyduğum Bi Kelime ..

wert_35
14 Ocak 2009, 00:33
Ilk Defa Duyduğum Bi Kelime ..

hangisi kardeşim?

mertim
14 Ocak 2009, 00:40
hangisi kardeşim?

Rider tabikiii:cherry:

Sergeant
14 Ocak 2009, 00:56
bu kadar soru soranda binmesin arkama hiç dert olmaz bi hayat hikayemizi anlatmadığımız kaldı

tugsah
17 Ağustos 2009, 00:30
Virajlar

Sürücü virajlarda ne yapmanızı, nasıl davranmanızı istediğini söylemelidir. Sizin pozisyonunuz sürüşü ve viraja yatma açısını etkileyecektir buda sürücünün motorsikleti kontrolünü etkiler. Ben genellikle yolcuya hareketsiz kalmasını söylerim. Bunu şöyle açıklayabiliriz, ne motorla beraber yat nede aksi yöne yüklen ve viraj tarafındaki omuzumdan ileriye doğru bak. Ağırlığınızı aniden farklı tarafa aktarmamak virajlarda hayati önem taşır. Şunu da bilmelisinizki motorsikletin yatışından rahatsız olarak bu durumu düzeltmek adına ters tarafa yüklenerek motoru kaldırmaya çalışmak, sürücünün viraj kavisini koruyabilmek için motoru dahada fazla yatırmaya çalışması sonucunu doğurarak tam ters bir etkiye neden olacaktır. Bazı motorsikletlerde, özellikle büyük ve geniş yol motorlarında (cruiser) motorsikletin bazı aksamları virajlarda kolaylıkla yere sürtebilir. Sürücü bundan size önceden bahsederek böyle bir durumda çıkacak sesten korkmamanızı sağlamalıdır. Bu durum motorunu tanıyan ve tecrübeli bir sürücü için herheangi bir tehlike arzetmez.

sırf bu durumla ilgili sıkıntılar yaşamışlığım olduğu için artık artçı ile yolculuk yapmıyorum :)