PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : sondan bir önceki konseptim stronger v2 sport cruiser



sessizsakin
22 Ekim 2008, 05:52
daha önceleri vidasına kadar türk gibi bi konu başlığı ile bir iki karalamamı paylaşmıştım. yaklaşık 1 yıl geçti. mekanik konusundaki eksiklerim ve üretim problemlerini aşmayı başardım.

zaten daha önceden 2 ve 4 zamanlı motorlar yapmıştım. şimdi ilk prototipi bitmek üzere olan 4 zamanlı motorumun üstünde çalışıyorum. daha önce bahsettiğim elektronik valf kontrol sistemim 4 piston motorlarda %100 performansla çalışabilecek kadar verimli. ancak inanılmaz maliyetli olduğu için şimdilik teknolojinin ilerlemesine bırakmaya karar verdim.



aşağıda ileride üretmeyi planlamadığım, cruiser tipi olarak tasarladığım bir motosikletin konsepti var. elbette ki bitmiş bir tasarım değil. pegleri donanımları kabloları reflektörleri boyası vidaları yok :) konsept olarak değerlendirmenizi rica ederim.

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/stronger/1.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/stronger/2.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/stronger/3.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/stronger/4.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/stronger/5.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/stronger/6.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/stronger/7.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/stronger/8.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/stronger/9.jpg


bunlar da vaktinde eski motorum hyosung gt250r için tasarladığım, vakitsizlikten uygulamasını yapamadığım konseptim bumblebee.

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/bb/bumblebee.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/bb/kizil.jpg



bu da 250r için motosikletimi 1 aylığına garaja çekmeye kıyamadığımdan yarım bıraktığım bi konsept. anime'den fırlamış bir hava yaratmak istemiştim.

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/gt250r/3.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/gt250r/2.jpg


bu da yine boş zamanımda karaladığım 250r modifikasyonu birşeyler

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/gt250r/wild/1.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/gt250r/wild/2.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/gt250r/wild/3.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/gt250r/wild/4.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/gt250r/wild/5.jpg

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/gt250r/wild/6.jpg



bu da sonuç ürün alma olaylarından birinden fırlamış bir karbon fiber parça.

http://www.kadirilkimen.com/test/cfrp/urun1.jpg



şu anda üretime yönelik tasarladığım ve teknik yapısını geliştirmekte olduğum bir supersport konseptim de var. ancak onun resimlerini telif haklarını çözmeden yayınlayamam. zaten ön süspansiyon tasarımını bitirmeden konsepti bitirmem mümkün değil.


bu da final resmi olsun

http://www.kadirilkimen.com/motosiklet/robobok_efsanesi.jpg

istburak
22 Ekim 2008, 05:54
choperr pek tarzm değil ama sarı motora bittim ellerine sağlık

azgurbuz
22 Ekim 2008, 08:02
Çalışmalarında başarılar diliyorum; tasarımlarında çok güzel.

Daha evvel açtığın konulara rastlamamıştım, o yüzden bahsettiğin konulardan haberim yok.

Elektronik valf kontrolü dediğin nedir? Eksantrik yerine elektromanyetik düzenek yaptığını hayal ediyorum. Denediğin birşey mi yoksa halen tasarım aşamasında mı?

Tasarımların katı modelleme mi, grafik mi? Katı model ise ve stres analizi konusunda sorunun varsa yardımcı olabilirim.

playboy_77
22 Ekim 2008, 08:06
hyosung için tasarımını önceden biliyordum zaten.şansızlık bir olay sonucu faaliyete geçiremiştin..cruiser motorsikletde çok şık olmuş.özellikle kafa bölümünü çok beğendim.umarım projelerini hayata geçirirsin.başarıların devamını diliyorum :rendeer:

yucika
22 Ekim 2008, 10:22
Cruser modeli güzel olmuş. Ön far biraz daha yukarıda konumlanmış deneyebilirmisin. Emrah modeli gibi olmuş biraz (bkz. boynu bükükler :)) Eğer farı biraz daha yukarı kaldırıp paylaşırsan karşılaştırma imkanımız olur. Sonuçta tasarım senin benimki bir görüş sadece.

sessizsakin
22 Ekim 2008, 11:25
Çalışmalarında başarılar diliyorum; tasarımlarında çok güzel.

Daha evvel açtığın konulara rastlamamıştım, o yüzden bahsettiğin konulardan haberim yok.

Elektronik valf kontrolü dediğin nedir? Eksantrik yerine elektromanyetik düzenek yaptığını hayal ediyorum. Denediğin birşey mi yoksa halen tasarım aşamasında mı?

Tasarımların katı modelleme mi, grafik mi? Katı model ise ve stres analizi konusunda sorunun varsa yardımcı olabilirim.

elektronik valf kontrolü tam olarak düşündüğün gibi. ancak yeterince verimli olabilmesi için çok kompleks bir düzenek gerekiyor. tek sarım bobin yeterli zamanda manyetiklik kazanıp kaybetmeden valfin açılıp kapanma süresi geçiyor. bu yüzden çok parçalı kademeli ve ardı arkasına kontrol gerektiren bir dizi bobin gerekiyor. ki yüksek manyetik güç elde edebilmek için sıradan bakır tel yetersiz kalıyor. altın alaşımlı özel tel gerekiyor ve maliyet uçtukça uçuyor :) sürekli şarj /deşarj karşısında şişmeyen bir elektronik devre yapmak için de parçaların en kalitelilerinden seçmek gerekiyor.

bunu egzost valfi egzantrik ile açılıp kapanan tek silindir bir motorda emme valfine uyguladım. sistemde bir de acil durum yay'ı bulunuyor. yani riskli bir durumda bobin görevini yerine getiremese bile valf açık kalmıyor ve pistona çarpmıyor.

zaten sıradan egzantrik sistemlerde açık olan valfi yukardan cam mili ittirdiği için piston çarptığında kaçınılmaz şekilde yamulup motoru pert ediyor. ama manyetik sistemde manyetiklik piston gücünün yanında solda sıfır kaldığından piston çarpsa bile motorun ciddi zarar görmesi söz konusu olmuyor. ve çarpmaları hisseden bir sensör durumu anladığında sürücüyü uyarıp kademeli olarak motoru durduruyor.


yine de üretmek için fazla karmaşık ve riskli bir sistem oldu. ben sıradan bobin sistemi kurtarırmı diye denemeler yaptım. ama altın alaşımlı bakır tel gibi özel teller kullanmadan verimli olmayan birşey.

daha fazla finans gücü gerektiren bir olay oldu çıktı. benim gibi nacizane bir tasarımcıyı aşar :). halka bahşediyorum.

stres analiz konusunda bir süre sonra desteğe ihtiyacım olabilir. eğer analiz için stl formatlı dosyalar yeterli ise tabi :). 3ds max kullanıyorum ve cad cam yazılımı kalitesinde model üretebilirim. tek problem ancak stl formatında export edebiliyor olmam. ileride bu konuda yardımcı olabilirsen minnettar kalırım :)




Cruser modeli güzel olmuş. Ön far biraz daha yukarıda konumlanmış deneyebilirmisin. Emrah modeli gibi olmuş biraz (bkz. boynu bükükler :)) Eğer farı biraz daha yukarı kaldırıp paylaşırsan karşılaştırma imkanımız olur. Sonuçta tasarım senin benimki bir görüş sadece.

bunu deneyip atabilirim. ancak o motosikletin tasarım temasının karınca olduğunu ve karıncaların kafalarının doğal olarak gövdelerinden aşağıda durduklarını belirtmekte fayda var :)

azgurbuz
23 Ekim 2008, 00:19
Herşeyi finanse etmen gerekmiyor. Tubitak projeni uygun bulursa bütçenin (400,000YTL ye kadar) 75%'ini alabilirsin.

Stl formatında açabilirim. Deneme için küçük bir parça yolla istersen.

Analiz için parçanın nasıl yüklenmesini istediğinide bildirmen lazım. İşin zor tarafıda bu olsa gerek; bir motosiklet hangi yüklere maruz kalır? Ne şidette ve ne yönde? Neye dayanması gerekir?

cousinecruis
23 Ekim 2008, 00:41
Tasarımların gerçekten harika, insana bu zaten böyle olmalıydı dedirtiyor. Bunların telif haklarını aldın mı? İleride inşallah tasarımların somutlaşmış halini görürüz. Motosiklete değişik bir boyut kazandıracak gibi bir his var içimde. Bu güzel düşüncelerinin devamını diliyorum :rendeer:

MasterFK
23 Ekim 2008, 00:57
tasarımlar mükemmel.umarım sadece tasarım olarak kalmaz:cat:

amorphis
23 Ekim 2008, 01:11
tasarımların cok estetik ve cok iyi hatta super :) ufak, minik bir tavsiye olarak degerlendirirsen bence birazdaha agresif ve keskin hatlar cruizer temasına tam oturur basarılarının devamını dilerim :cat:

sessizsakin
23 Ekim 2008, 12:19
teşekkür ederim arkadaşlar. tasarımları kısıtlayan inanılmaz etkenler var. özellikle motosiklet gibi araçlarda bu daha bir ön plana çıkıyor.


bir motosiklet tasarımı sıradan bir otomobile göre 10 kat daha zor gibi birşey. otomobilde teker mesafelerini motor gücüne ve kullanım amacına göre ayarlayıp bir de süspansiyonu doğru seçilirse çok ciddi sorun olmuyor gerisi. ancak motosiklette 100 gram ağırlığın bile farkı var. ve en önemlisi, dış tasarımın bağlı olmak zorunda olduğu ana şasi tasarımının çok iyi düşünülmesi gerekiyor. ön süspansiyon özellikle sinir bozucu şekilde tasarım kısıtlayıcı bir etken.

teleskopik ön çatal sistemini sevmediğimden ve çok yetersiz bulduğumdan asıl tasarımlarımda daha alternatif sistemler kullanıyorum. burada paylaşamayacağım asıl cruiser ve supersoprt tasarımlarımda zaten teleskopik ön çatal olmadığından o tasarımlar çok çok farklılar.

şahsen tasarımını sevmesem de, bana 1930lardan kalmış bir tasarımın azcık modernleştirilmiş hali gibi gelse de dodge tomahawk bence teknik açıdan en başarılı ön süspansiyona sahip.

caracalstar
23 Ekim 2008, 12:49
hatlar gayet keskin ve heybetli bunu renkli yapma ımkanın varmı üstat ordan birazdaha iyi anlayabiliriz motoru ama harika bi çalışma hayli zor olmalı başarılar..:rendeer:

Jedaykin
23 Ekim 2008, 15:13
tebrik ederim güzel çalışmalar.

cruiser meraklısı biri olarak inceledim de ilk tasarımda detay olmadğı için bir değerlendirme yapmak zor. yani koltuk nasıl olacak, peglerin şekli önemli ve en önemlisi egzoslar. bir cruiserda görüntüyü en çok etkileyen bileşenlerden biri egzoslardır. şu görüntü içerisinde yukarıda bir arkadaşın değindiği gibi farı daha yukarı alma fikrine katılıyorum. bir diğer nokta da depoyu alta doğru kalınlaştırmak gibi olabilir. şimdilik aklıma gelen fikirler bunlar. tabi tasarım senin ve bizim fikirlerimiz oluşturmak istediğin, aklındaki havayı bozabilir.

umarım bunları gerçekleştirme fırsatin olur.

başarılar

PIERzig
23 Ekim 2008, 15:23
Hocam tasarımlar güzel ama tasarım olarak kalması kötü :)

zeda3000
23 Ekim 2008, 15:37
Basarili bir yoldasin , Chopper motorun arka tekerini uzatip buyutmelisin , yoksa heybetli goruntusunden odun vermis olacaksin. Karbon parcayi ozelmi yaptirdin? kendi motorumda da bazi eklemeler yapmak istiyorum cunku karbon parcalarina.

sessizsakin
23 Ekim 2008, 16:14
yorumlar için teşekkür ederim arkadaşlar. ama dediğim gibi bunlar zaten sadece konsept. ve benim için pek değerli olmayan tasarımlarım.

cruiser'da egzost tasarımının olduğu hali var ancak sunum resmi olarak hazırlanmışı yok henüz. ancak far'ı daha yukarı alma konusunda ciddi tereddütüm var. çünkü bu aracın tasarım konsepti bir karınca. ve o zaman daha çok peygamber devesine benzicek :). arka tekerin küçük olma sebebi bu aracın sport cruiser olmasından kaynaklanıyor. yani sadece cruiser yada chopper olsa lastiği büyütebilir hatta gezegen kadar yapabilirdik. ama cruiser'dan farklı olarak aynı zamanda daha çevik ve hızlı bir motosiklet olması dolayısı ile arka lastiğin buna uyumlu olarak belirli ölçülerde kalması gerekliliği var. ama bir atmosfer değişikliği sağlayacaksa ön tekerle istenildiği kadar oynanabilir.
beg'lere gelince... aslında onları bu konsepti bozmadan nasıl bağlayacağıma karar veremediğim için ilerletmedim :D bi fikrim var bunla ilgili ama ancak hafta sonu ilgilenebilicem sanırım.

zeda3000, o karbon parçayı kendim yaptım. kompozit ürünler konusunda kimseye güvenmem :). istersen yardımcı olabilirim.

mslck
24 Ekim 2008, 01:41
Tebrik Ederim. Hayallerine ulaşman dileğiyle..

aargh
24 Ekim 2008, 01:49
Sessizsakin çalışmalarında başarılar dilerim.

Sana tavsiyem, internette paylaştığın eserlerinde köşeye yerleştirmek yerine ismini ya da internet adresini resmin ortasına arkada fon oluşturacak şekilde yerleştirmendir. Art niyetli kişilerin resimleri kopyalayıp başka yerlerde kullanmasıne engel olmuş olursun.

GorkeM
24 Ekim 2008, 01:59
sessizsakin calısmalarından dolayı seni tebrik ederim.
Konsept olsa bile bu tur girisimlerde bulunman gercekten buyuk basarı.
Yabancı sitelerde abuk subuk tasarımlar yapılıp hemen motosiklet sitelerinde gunun haberi olmayı basarılırken biz neden kendi tasarımlarımızı yapmayalım.
Dusunmek yaratmanın temelidir... Umarım tasarımların hayata gecer.
Yurtdısında olmasaydım yardımcı olmak isterdim...

ledo
24 Ekim 2008, 02:18
Yabancı sitelerde zaman zaman rastladığım türde kişisel bir tasarımın kendi ülkemden birisi tarafından da, üstelik göze çok hitab eden bir biçimde ortaya çıkarılmış olması gurur verici...

Elbette ki, böyle bir yeteneğe akıl vermek haddimi aşacak bir konu. Bu yüzden soru olarak iletmek istiyorum : Aynalar biraz yüksek değil mi ? Özelllikle selenin de alçak olduğu düşünülürse...
Yani hem görüntü estetiği hem de kullanım rahatlığı olarak daha kısa olması gerekmez mi ?

sessizsakin
24 Ekim 2008, 03:05
teşekkür ederim yorumlarınız için.

zaten yorumların geneli biraz daha bittiğinde revize etmeyi düşünüyorum.

aslında evet. aynalar oldukça yukarda kalmış :). zaten gidon da haddinden fazla yakın sürücüye. daha spor olması gerek diye düşündüm birden. pegler için de bir fikrim var artık zaten. bakalım. belki başka arkadaşların yakalayacağı güzel fikirler çıkabilir.

tekrar teşekkürler yorumlarınız için :bounce:

Kunteper156
24 Ekim 2008, 05:02
oncelikle sunu belirtmeliyim ki tasarimlarin kesinlikle amator ruhun arkasina saklanmis profesyonellik iceriyor. Umarim istedigin sekilde tasarimlarini hayata gecirme firsati bulabilirsin. Burda herkes gibi ben de kendimce yorum yapmak isterim.

Cogu insan cruiser olarak tasarladigin motorun on farina takmis durumda. Konsept karinca dizaynina sahip oldugu icin diyorsun.Ben Suzuki GSR-600 'e benzedigini dusunuyorum. Belki de esinlenmissindir ama yanlis anlama lutfen calmissin demiyorum kesinlikle. Cunku zaten cok ozel bir tasarima sahip. Benim anlatmak istedigim motora birazcik naked havasi katmis. Ikisini yan yana koyuyorum daha rahat kiyaslanabilsin diye.

http://img186.imageshack.us/img186/1241/222qn0.jpg (http://imageshack.us)

Bir de cruiser tipi motorlarin %99'unun fari yuvarlak ya da ovaldir. Ozelligi odur bence. Bu yuzden tasarim cruiser'dan uzaklasmis birazcik da. Gerci sen onu sport cruiser olarak tasarladigini soyluyorsun...

Ayrica senin icin cok degerli tasarimlar olmadigini soyluyorsun ama bence ulkemizdeki bu custom chopper kıtlığında kesinlikle degerli bi tasarim bu. Avrupada ve (ozellikle) Amerika'da rastladim bir suru custom chopper modeline ama Turkiye'de ne yazik ki daha denk gelemedim. Ama yine de TTcustomchoppers'in hakkini yememek lazim tabi...

Calismalarinda basarilar, umarim en kisa zamanda eksikleri tamamlayip bize sergilersin...

sessizsakin
24 Ekim 2008, 23:31
evet biraz gsr600'e benzemiş. sanırım 2 tekerleği olduğundan olsa gerek :D.

ama benzetmek isterseniz kare farlı onlarca motora benzediğine de dikkatinizi çekmek isterim. farının yuvarlak olmayışına gelince. o zaman yuvarlak farlı oval depolu standart klasik tip göstergeleriolan birşey tasarlayayım.. yada tasarlamayayım siz google'a chopper yazın zaten bi sürü çıkar.

zaten clasik cruiser'ların neredeyse tamamı boru şasidir. e bunda borudan şasi de yok. madem böyleyse sport roadster diyim ben bunun adına :).

bir de belirli açılardan sen de tom cruise'e benzeyebilirsin tabiki. eğer gsr 600'ün yandan resmi ile benimkine şöyle bir bakarsan anya ile konya havasını derinden sezinleyebileceğin kanaatindeyim :).

Gnusher
25 Ekim 2008, 00:02
Merhabalar. Tasarıma ilgi duymanın yanında üretimi başarabilmiş birini bulabilmek çok güzel. Tasarımların ne kadar ayrıntılı oldugu guzel ya da cirkin olmasi(zaten subjektiftir), kaplamalara ne kadar özenildiği bence önemli değil. Önemli olan üretimin gerçekleştirilebilmesi. Karbon fiberi kendim döktüm diyorsunuz. Bu konuda ayrıntıları öğrenebilirmiyiz? Kalıbı nasıl hazırladığınız başta olmak üzere..

Cnc tezgahtan kalıp üretimi yapılmasında, 3ds çıktısı kullanıldığında sorun oluşabiliyor(kenar yapısına bağlı olarak)bildiğim kadarıyla. Hangi format olduğunu hatırlamıyorum ama CATIA da daha sorunsuz olduğunu duydum. Böyle bir durumla karşılaşırsanız ve teknik resmini gönderme imkanınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.

Kalıp konusunu merakla bekliyorum

barrokas
25 Ekim 2008, 00:22
hyoda r6 çizgileri var biraz-ordan esinlendin mi biraz

asm
25 Ekim 2008, 01:11
Hocam çalışmalarında başarılar.

Bir İişi tasarlamak o işi bitirme aşamasında katedilen önemli bir yol şüphesiz.

Tasarlamak derken bunda bazı şeyleri göze almakta var tabi.



Cruiser olan motor bana da GSR'ı anımsattı ama insan her zaman birşeylerden esinlenir tabi.

Önemli olan bu esinlenmenin icraata dökülmesi.

Kolay gelsin.

CaBRioLeT
25 Ekim 2008, 01:28
Bir endüstri ürünleri tasarımcısı olarak yaptıklarınla gurur duydum, o kadar çok hoşuma gittiki hep yapmak isteyipte zamansızlıktan ertelediğim düşüncelerimi uygulamışsın harika.. ellerine sağlık, tebrikler....

ahmet_85
25 Ekim 2008, 01:33
calısmaların cok guzel devamını beklıyoruz

sessizsakin
25 Ekim 2008, 01:47
Merhabalar. Tasarıma ilgi duymanın yanında üretimi başarabilmiş birini bulabilmek çok güzel. Tasarımların ne kadar ayrıntılı oldugu guzel ya da cirkin olmasi(zaten subjektiftir), kaplamalara ne kadar özenildiği bence önemli değil. Önemli olan üretimin gerçekleştirilebilmesi. Karbon fiberi kendim döktüm diyorsunuz. Bu konuda ayrıntıları öğrenebilirmiyiz? Kalıbı nasıl hazırladığınız başta olmak üzere..

Cnc tezgahtan kalıp üretimi yapılmasında, 3ds çıktısı kullanıldığında sorun oluşabiliyor(kenar yapısına bağlı olarak)bildiğim kadarıyla. Hangi format olduğunu hatırlamıyorum ama CATIA da daha sorunsuz olduğunu duydum. Böyle bir durumla karşılaşırsanız ve teknik resmini gönderme imkanınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.

Kalıp konusunu merakla bekliyorum


kalıp işini farklı şekillerde çözüyorum. birinci yöntem kendime has bir yöntem. detaylarından bi şekilde bahsetmek istemiyorum. 3ds max modelinden yararlanarak elle milimetrik hassasiyette kalıp oluşturmamı sağlıyor.


ikincil olarak 3ds max modellerini kimin nasıl çizdiğine bağlı olarak cnc modelinin verimi değişir. 3ds max gibi yazılımlarda model çizmek sanılanın aksine cad cam'e gayet uygundur. ancak bunun için cad/cam alt yapısını iyi tanımak gerekir. çünkü 3ds max'de her model çizenin çizimi cad/cam'e uyumlu olmayabilir. eninde sonunda cad cam ortamlarında çizilen parçalar da 3ds max ortamlarının kullandığı mesh yapısına dönüşüyor hesaplarda. önemli olan alt yapının nasıl işlediğini bilmek. bir de, zaten cnc kullanıyorum. gerekirse çok hassas parçalara ihtiyacım olursa solidworks kullanıyorum :) desteğin için teşekkür ederim.

modellerin ve tasarımların özenine gelince. tekrar belirtmek isterim ki, kendini bilir bilmez bir çok insana açılmış bir modelin ya telif hakkını almak gerekir yada özenmekle uğraşılmaz.

bir de, bir tasarımcının ( kötü bir tasarımcı olsa bile ) tasarımını bir başka tasarıma benzetmek, çok aşağılayıcı bir küfürdür arkadaşlar. her insanın poposunda tüy var ama tavuğa benzemiyorlar yaklaşımı güdülür böyle durumlarda. insanları rencide etmek hoşunuza gidiyorsa devam edin tabi. fikrinizi belirtmekte özgürsünüz. he tabi bizimki eleştiri, eleştirileri kabul etmicektin niye buraya koydun derseniz, bir sayfa geri gidip bir iki eleştiri görebilirsiniz. mesela farı daha yukarıda olsa nasıl olurdu gibi. ama r6'ya benziyormuş. gsr'ye benziyormuş yorumlarını yapmadan önce aynaya bakın derim :). insanın nelere benzediğinden yola çıkarak yorumlarınızın nerelere yorulabileceğini eminim çıkartabilirsiniz.