PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Trials Motor Yapımına Başlıyoruz,bakalım Ne çıkacak.



Sayfa : [1] 2

yusuf_tb5cks
20 Ekim 2008, 14:11
http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/trials.jpg
Herşey bir gece ilyas abinin (ta5chf) özünü bu görüntülerin oluşturduğu videoyu izlemesiyle başladı... O gecenin sabahında ilyas abi telsizden çağrı yaptı, trials denilen bu aletlerden ve insanların bunlarla yaptıkları çılgınca şeylerden heyecanla bahsediyordu, akşam mesai çıkışı hemen soluğu ilyas abinin orada aldım, videoları birlikte izledik, gerçekten çok heyecan verici ve inanılmaz görüntülerdi. Ben sadece çok şaşırmış ve etkilenmiş ama böyle birşeyi deneme eğilimi olmadan, hatta böyle birşeyi aklımdan bile geçirmeden oradan ayrıldım. 2 gün sonra kros antreman parkuru olarak kullandığmız alana geldik, her zaman hoplayıp zıpladığımız yerlerde anteman yaparken İlyas abinin birazcık uzağımızıda parkurun diğer ucunda dönüp durduğunu farkettim, yanına vardım, "abi napyosun" dedim, bu güne kadar çıkmayı hiç aklımızın ucundan bile geçirmediğimiz bir yeri göstererek, "burdan çıkabilirmiyiz" dedi. Ben imkanı yok dedim, "en kötü ihtimalle düşeriz,ben denicem" dedi ve vurdu motoru, hiç zorlanmadan da çıktı. Bu olay TRİALS motor yapma fikrinin başlangıcını oluşturmuş oldu. İlyas abi izlediği videoları düşünerek, koltuğu sökmemiz lazım dedi ve hemen koltuğu söktü, koltuksuz deneme süper sonuçlar verdi, bir koltuğun sökülmesi bile DT yi çok değiştirdi, sonra ilyas abi "bu motora yeni, küçük ve hafif bir depo ile engin bir koltuk yapmakla başlayalım bu işe, madem Türkiyede yok, bide kendimiz yapalım" diyerek işe koyuldu. Bundan sonraki gelişmeler ilyas abide, buyur ilyas abi söz senin...

ExTReMa
20 Ekim 2008, 14:14
Kim demiş yok diye bizde var trial :)
Eski model bir honda hemde :)

ta5chf
20 Ekim 2008, 14:14
Arkadaşlar selam yusuf kardeşiminde söyledigi gibi Trials motorumuzu
yapmaya karar verdik fakat bu işlem bihayli zaman alacak.
İşe başlamadan önce neler yapabiliyoruz ona bi bakalım dedik.
işe DT125 e enteresan bi depo yapmaya benim atölyede başladık
not: ben kaportacı deyilim elekronikçiyim sadece amatör motor kullanıcısıyım.

işe başlıyoruz: bimiktar ince galvanizli sac kesip biçerek deponun şeklini oluşturacagız
tabiki depo kapagını unutmamak için hemen koymamız lazım bitane 3litrelik yag bidonu
buluyuruz ve kapak kısmını keserek alıyoruz.

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/01.jpg

ilk hamlede deponun şekli ortaya çıktı

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/02.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/03.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/04.jpg

Diyer parçaları kesip büküyoruz, saca bombe verecek araç, gereç olmadıgı
için depomuz biraz köşeli olacak, aslında biraz daha zaman harcayarak
daha küçük parçalardan oluştursaydık yuvarlak hatlar olabilirdi.

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/05.jpg

kestigimiz parçaları lehimleyerek birleştiriyoruz

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/06.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/07.jpg

deponun motorun şasesine oturacahı bölmün sacını kesip lehimliyoruz

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/08.jpg

deponun alt kısmında açık kalan bölmun sacını kesip lehimliyoruz

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/09.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/10.jpg

Depomuz tamamen ortaya çıktıktan sonra sıra geldi dayanıklılık kazandırmaya
sacın üzerini tamamen CAM ELYAFI ile kaplıyoruz, üzerine POLYESTER döküyoruz.

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/11.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/12-1.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/13-1.jpg

şimdi oto döşemeciden almış oldugumuz ESNEK HALIFLEX benzeri malzemeyle gererek
heryeri kaplıyoruz. Bu işlem depoyu daha dayanıklı yapacak ayrıza biraz pürüzlü
olacagı için zımpara çekerek köşeleri biraz yuvarlamamız için kalınlık saglayacak

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/14.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/15.jpg

bununda üzerini plyesterledikten sonra depomuz tamamen ortaya çıkıyor

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/16-1.jpg

biraz zımpara işleminden sonra epeyce depoya benzedi. biraz daha zımparalamam lazım

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/17.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/18-1.jpg

uygun biyerden delerek benzin muslugumuzu takmayı unutmuyoruz.

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/19.jpg

Arkadaşlar depomuz şuan için bitti, henuz dt nin üzerine takmadım
ilerleyen gülerde depoyu dt nin uzerinde resimleyerek yayınlayacagım.
Tekeriniz daim dönsün.

Khutuck
20 Ekim 2008, 14:16
Güzel bir konu. Bu motorların şasileri, yapıları falan faklı mı? İlyas abi, yorumlarını bekliyoruz.

ta5chf
20 Ekim 2008, 14:25
EXTREMA kardeşim mutlaka vardır fakat bizler hiçbiyerde rastlamadık
sizden mumkunse motoru nasıl temin ettiginizi ögrenebilirmiyiz veya TÜRKİYEDE satanlar varmı.
bide sizin motoru merak ettim resimlerini görmek isterim

yusuf_tb5cks
20 Ekim 2008, 14:25
Kim demiş yok diye bizde var trial :)
Eski model bir honda hemde :)

Biz epeyce araştırma yaptık ama Türkiyede trial varlığına ilişkin resim ve videolara rastlamadık.Bilmiyorum belki de biz bulumadık. Trial ile ilgili bilgileri ve motorunuzun fotoğraflarını bizlerle paylaşırsınız çok seviniriz. Şimdiden teşekkürler.

ta5chf
20 Ekim 2008, 14:34
KHUTUCK kardeşim bu motorları sadece internetten inceledim. motorları sipesial 2 zamanlı motorlarla
aynı. tabiki şaseleri hafif bi malzemeden, gördügüm en önemli nokta lastiklerinin farlı ve özel olması
not:bu konuda daha ayrıntılı bilgiye sahip olan arkadaşlardan yardımlarını bekliyoruz.

ExTReMa
20 Ekim 2008, 14:41
Hemen çekelim fotoyu 1 dk :)

burak09
20 Ekim 2008, 14:45
abi çok güzel bir fikir umarım tamda istediğim oldu diyeceğiniz bir makina çıkar ortaya bizde alkışlarız

killing_machine
20 Ekim 2008, 14:47
helal olsun depoyu iyi yapmışsınız:)
trial'in üstüne ne motoru atacaksınız?

ExTReMa
20 Ekim 2008, 14:57
http://img235.imageshack.us/img235/6079/image160ku6.jpg

http://img235.imageshack.us/img235/9408/image161qp4.jpg

http://img80.imageshack.us/img80/3558/image162ag6.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/8092/image163de6.jpg

http://img80.imageshack.us/img80/4452/image164dh0.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/9798/image165rc1.jpg

http://img339.imageshack.us/img339/6831/image166ys7.jpg

Bunlar bizdekinin resimleri..

Şuda bikepicsten

http://img513.imageshack.us/img513/6733/20031126bikepics84006fuxd7.jpg

ta5chf
20 Ekim 2008, 15:13
Tirials honda resimleri için teşekkürler
fakat düşündügümden agır bi makina tabi eskimodel olmasından kaynaklnıyor

Yapmayı düşündügümüz motor için 2 zamanlı 125cc bi spesiyal motoru düşünüyoruz. henuz motor bulamadık ama bulcaz.

ExTReMa
20 Ekim 2008, 15:25
Japon zamanında öyle yapmış :)
motorun heryeri orjinal biz oynama yapmak istemedik.
İsterseniz iki zamanlı motor bulurum size
Hatta şuan elimde yamaha rx115 motoru var ilgilenirseniz

ta5chf
20 Ekim 2008, 15:52
Japon zamanında öyle yapmış :)
motorun heryeri orjinal biz oynama yapmak istemedik.
İsterseniz iki zamanlı motor bulurum size
Hatta şuan elimde yamaha rx115 motoru var ilgilenirseniz

neden olmasın elinizdeki motor hakkında gerekli bilgileri vasa resmimleri ve ücretini mail olarak yollarsanız düşünebilirim hatta elinizde gross şasesi varsa
onlarda olabilir. biçok malzeme lazım?

ExTReMa
20 Ekim 2008, 15:55
Yamahanın statörü ve manyetosu yok suan diğer bütün parçaları mevcut
Kros şasesi içinde araştırma yapmam gerekir.
siz düşünün taşının birazda araştırma yapın bulamazsanız yardımcı olmaya çalışırım yine

Barış Şuşut
20 Ekim 2008, 16:02
Kolay gelsin.. gayet güzel olmuş depo .. bende yeri geldikçe eurosportta bu trialslerin yarışlarını seyrederim .. Yanılmıyosam bu işin sofuoğlusu Adam RAGA isimli bir pilot .. kullandıkları motorların markalarıda gas gas .. yalnız bir yere daha dikkatinizi çekmek istiyorum bu yarışlarda ayağı yere basmak puan kaybettirdiği için genelde motoru alttan koruyan saçı yere değdirip oradan denge kuruyolar .. yani depodan hemen sonra daha kalın ve dayanıklı bir saçla motorun altına ciddi bir koruma yapmak lazım .. zaten ilk resimdeded dikkat ederseniz dediğim yeri görürsünüz .. tekrar kolay gelsin

aYe
20 Ekim 2008, 16:10
Resimdeki mekanda tamirciden çok ar-ge havası var, sanırım eski telsiz amatörüyüz.

Elektronikçi olunca da depoyu lehimle yapmak çok doğaldır heralde ama o lehimlerin motosiklet için pek doğal olduğunu düşünmüyorum.

Ufak bir kazada (ki kullanım amacına bakınca bolca ufak kaza geçireceğiniz aşikar) depo parçalanabilir ve sızan yakıt ciddi tehlike doğurabilir.

İçersine ayrı bir plastik depo ekliyecekseniz sorun yok tabi ama bu hali bana biraz sakat geldi.

Elinize sağlık.:cat:

ta5chf
20 Ekim 2008, 16:49
Kolay gelsin.. gayet güzel olmuş depo .. bende yeri geldikçe eurosportta bu trialslerin yarışlarını seyrederim .. Yanılmıyosam bu işin sofuoğlusu Adam RAGA isimli bir pilot .. kullandıkları motorların markalarıda gas gas .. yalnız bir yere daha dikkatinizi çekmek istiyorum bu yarışlarda ayağı yere basmak puan kaybettirdiği için genelde motoru alttan koruyan saçı yere değdirip oradan denge kuruyolar .. yani depodan hemen sonra daha kalın ve dayanıklı bir saçla motorun altına ciddi bir koruma yapmak lazım .. zaten ilk resimdeded dikkat ederseniz dediğim yeri görürsünüz .. tekrar kolay gelsin

teşekkürler evet dikkat ettigimiz buna benzer biçok nokta var motorun alt kısmı, ayaklıgın geride olması, arka çamurlugun dayanıklılıgı gibi biçok önemli nokta var


Resimdeki mekanda tamirciden çok ar-ge havası var, sanırım eski telsiz amatörüyüz.

Elektronikçi olunca da depoyu lehimle yapmak çok doğaldır heralde ama o lehimlerin motosiklet için pek doğal olduğunu düşünmüyorum.

Ufak bir kazada (ki kullanım amacına bakınca bolca ufak kaza geçireceğiniz aşikar) depo parçalanabilir ve sızan yakıt ciddi tehlike doğurabilir.

İçersine ayrı bir plastik depo ekliyecekseniz sorun yok tabi ama bu hali bana biraz sakat geldi.

Elinize sağlık.:cat:

Evet tesbit dogru, genelde arge çalışmaları yapıyorum,telsiz amatörü konusune gelince hala telsiz amatörüyüm.
gelelim depo konusuna resimlerdeki açıklamalarda mevcut, sac ve lehim sadece depoya kalıp olsun diye.
Deponun asıl dayanıklılıgını saglayan üzerine kaplamış oldugumuz fiber malzemedir. yeterince dayanıklıdır.

yusuf_tb5cks
20 Ekim 2008, 16:56
İlyas abi kolay gelsin, sanırım topic sayesinde ihtiyacımız olan bazı parçaları temin edebilcez. Arkadaşların gönderdiği Trial motorlara baktım, bende daha hafif birşeyler bekliyordum açıkcası, tahmin ediyorum bizimkisi de tam olarak öyle birşeyler olacak, bide dikkatimi çeken o fotoğraftaki motorların her ikisi de dört zamanlı sanırım.

ta5chf
20 Ekim 2008, 18:23
yusuf kardeşim evet malzeme konusunla arkadaşlarımızın yardımlarını bekliyoruz
tabiki ücreti mukabilinde motor, şase, ön ve arka maşa
resimdeki motor evet 4 zamanlı motor yapmak istedigim motor böyle deyil üst başlıktaki gibi bir motor.

iptaluyelik02
20 Ekim 2008, 20:03
Deponun asıl dayanıklılıgını saglayan üzerine kaplamış oldugumuz fiber malzemedir. yeterince dayanıklıdır.
Dostum sana eski bir fiberci olarak şunu söyleyeyim.(kendi teknelerini kendi yapan biriyim naçizane).
Fiber kaplama usulunüz depodan beklentilerinizi tam olarak asla karşılamaz
çünkü:
1-Depo yapımı için örgü elyaf kullansaydınız daha sağlam olurdu,sizin kullandığınız elyafın parçalı geometrik şekillerden oluşması sağlamlığı azaltır.
Kaba elyafın örgü elyaf gibi dayanabilmesi için kat sayısının fazla olması gerekir
depoda GRP yani cam takviyeli polyesterin Cam takviye ayağı bence eksik kalmıştır.
2-En üstte kullandığınız plastik esaslı tavan döşemesi malzemesi polyesterin içinde tüm özelliğini yitirmiştir.Polyesterin içinde plastiğin işlevi dolgu malzemesi olmaktan ibarettir.Onun yerine herhangi bir pamuklu kumaş,mesela kot kumaşı daha fazla işe yarardı aslında Burada kullanılması gereken doğru elyaf çeşidi ise korteldir.
3-Bu depoyu ben yapsaydım sizin saçtan yaptığınız kalıbı karton yada tenekeden erkek kalıp olarak kullanır,iki parçalı döküm yapardım,Sonra iki parçayı birleştirirdim,veya tam tersi dişi kalıp olarak kullanır ilk kata Jelcoat+kortel+sonra 2 kat örgü elyaf+son kat jelcoat atılırdı bu şekilde de deponun dış yüzeyi çok düzgün olurdu.
Kolay gelsin.

ta5chf
20 Ekim 2008, 21:00
savaskayan bey
önerileriniz için çok teşekkür ediyorum benim fiber konusunda pek tecrubem yok. örgü elyafın bu iş için daha uygun olacagını biliyorum
fakat bulundugumuz yerde bulmak biraz zor. bunu buldugumuza şükrediyoruz. aynen dediginiz gibi tavan malzemesi dolgu amaçlı kullanıldı.
(Jelcoat+kortel) bu malzemeleri daha önce duymadım nerden bulabilirim bunda araştıracagım
fiber konusunda bizleri bilgilendirirseniz sevinirim. yapnak istedigim motorun
biçok aksamı fiber olacak, çamurluklar depo vs. açıklayıcı bilgileriniz için teşekkürler.

demirgursel
21 Ekim 2008, 01:00
kolay gelsin arkadaşlar:)

marwel114
21 Ekim 2008, 01:06
yamahanın yabancı bir sitesinde görmüştüm, çok cüzi bir paraya satılıyor oralarda :pale:

Bisiklet gibi her ayara gelir, ne güzel :)


Haydi size kolay gelsin, inşallah sonuçta güzel birşey çıkar :cat:

MasterFK
21 Ekim 2008, 01:17
hocam bu işte bi yanlışlık var depoyu lehimle birleştirmişsiziniz ama kaynak lazım hatta depoyu paslanmaz sacdan yapacaanız için elektrot kaynağı patlatıcaktır sacı tig kaynağı gerekir o da ustalık ister:mrgreen:
başarılar diliyorum:cat:

ta5chf
21 Ekim 2008, 05:16
arkadaşlar sagolun teşekkürler inşallah bizde güzel bişe çıkacagını düşünüyoruz
evet yabancı ulkelerde uygun fiyatlara var ama burda listelerde adı bile geçmiyor.


hocam bu işte bi yanlışlık var depoyu lehimle birleştirmişsiziniz ama kaynak lazım hatta depoyu paslanmaz sacdan yapacaanız için elektrot kaynağı patlatıcaktır sacı tig kaynağı gerekir o da ustalık ister:mrgreen:
başarılar diliyorum:cat:

hocam ordaki ince sac ve lehim sadece depoya kalıp olsun diye deponun asıl
maddesi uzerine kaplanan fiberdir.

erdincpolat
21 Ekim 2008, 09:24
walla emeginiz için şimdiden teşekkürler
harika bişi çıkıcak bence
kolay gelsin allah yardımcınız olsun
seriii üretime geçersiniz umarım :D

iptaluyelik02
21 Ekim 2008, 09:37
savaskayan bey
önerileriniz için çok teşekkür ediyorum benim fiber konusunda pek tecrubem yok. örgü elyafın bu iş için daha uygun olacagını biliyorum
fakat bulundugumuz yerde bulmak biraz zor. bunu buldugumuza şükrediyoruz. aynen dediginiz gibi tavan malzemesi dolgu amaçlı kullanıldı.
(Jelcoat+kortel) bu malzemeleri daha önce duymadım nerden bulabilirim bunda araştıracagım
fiber konusunda bizleri bilgilendirirseniz sevinirim. yapnak istedigim motorun
biçok aksamı fiber olacak, çamurluklar depo vs. açıklayıcı bilgileriniz için teşekkürler.
o kullandığınız dolgu malzemesi polyesterin mukavemetini azaltacaktır.Keşke hiç
kullanmasaydınız.
jelcoat ve kortel'i sanayide bulamazsınız.Sanayideki bir çok usta bunu bilmez Za
ten bunları kullananlar da büyük işletmeler olduğu için toptancılar onlara doğrudan satarlar. İstanbul da persembe pazarında bulunuyor
Diğer hususlarda da her zaman yardımcı olabilirim.

ta5chf
21 Ekim 2008, 14:49
sagolun bizlerde güzel bişe çıksın diye ugraşıyoruz inşallah olacak


o kullandığınız dolgu malzemesi polyesterin mukavemetini azaltacaktır.Keşke hiç
kullanmasaydınız.
jelcoat ve kortel'i sanayide bulamazsınız.Sanayideki bir çok usta bunu bilmez Za
ten bunları kullananlar da büyük işletmeler olduğu için toptancılar onlara doğrudan satarlar. İstanbul da persembe pazarında bulunuyor
Diğer hususlarda da her zaman yardımcı olabilirim.

istanbulda perşembe pazarı dedinizmi söz biter orda yok yok ne ararsanız
bulursunz yaklaşık 4-5 yılım istanbulba geçti
jelcoatı bikaç firmada buldum 18litrelik tenekelerde internet üzerinden ama kortele rastlayamadım
bu nasıl bi malzemedir yerine ne kullanabiliriz

AYDEMİR
21 Ekim 2008, 15:03
Arkadaşlar öncelikle tebrik ederim sizleri güzel bir düşünce inş yaparsınız alt motor konusunda bende fikrimi söylemeık istiyorum alt motor için rx 115 düşünmüşsünüz ben olmaz derim nedenı ise rx 115 motor olarak biraz agirdir bagladıgınız şaseyı kıra bilir nede olsa sizn yaptınız motor kg bakımından hafif olmalı yanılıyormuyum yoksa ...

yusuf_tb5cks
21 Ekim 2008, 16:36
Arkadaşlar öncelikle tebrik ederim sizleri güzel bir düşünce inş yaparsınız alt motor konusunda bende fikrimi söylemeık istiyorum alt motor için rx 115 düşünmüşsünüz ben olmaz derim nedenı ise rx 115 motor olarak biraz agirdir bagladıgınız şaseyı kıra bilir nede olsa sizn yaptınız motor kg bakımından hafif olmalı yanılıyormuyum yoksa ...

Abi kesinlikle yanlış düşünmüyorsun, trial motorda en çok ön plana çıkan unsur hafiflik. Ağır olursa tabiki uygun olmaz, aslında 115 lik motor düşünülüyor durumu yok orda da, yalnızca tavsiyeler değerlendiriliyor, değerlendirmeye tabi tutuluyor, yapılan tavsiyeler ve verilen ternik bilgiler neticesinde en doğrusunu, en uygununu bulmaya çalışcaz inşallah. Tabiki bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşların da yardımlarıyla.

iptaluyelik02
21 Ekim 2008, 16:42
sagolun bizlerde güzel bişe çıksın diye ugraşıyoruz inşallah olacak



istanbulda perşembe pazarı dedinizmi söz biter orda yok yok ne ararsanız
bulursunz yaklaşık 4-5 yılım istanbulba geçti
jelcoatı bikaç firmada buldum 18litrelik tenekelerde internet üzerinden ama kortele rastlayamadım
bu nasıl bi malzemedir yerine ne kullanabiliriz
kortel bildiğin elyafın daha incesidir,tül gibi bir elyaf şimdilerde bazı ocak üstü aspiratörlerde kullanılan bir filtre var yapı olarak ona benziyor,hatta berberlerin
kullan at cinsi havluları var neredeyse onun gibi ama havlular kağıt,kortel cam esaslı.
jelcoat ın 1 kg lık olanı da vardır.
Bu jelcoat teknelerde son kat malzemedir,tekne üretilirken doğrudan renkli çıkar.

ta5chf
21 Ekim 2008, 18:34
kortel bildiğin elyafın daha incesidir,tül gibi bir elyaf şimdilerde bazı ocak üstü aspiratörlerde kullanılan bir filtre var yapı olarak ona benziyor,hatta berberlerin
kullan at cinsi havluları var neredeyse onun gibi ama havlular kağıt,kortel cam esaslı.
jelcoat ın 1 kg lık olanı da vardır.
Bu jelcoat teknelerde son kat malzemedir,tekne üretilirken doğrudan renkli çıkar.

az önce polyester aldıgım yerdeydim sanayide malzemeleri aldıgı yere tlfon açtık
bütün malzemeler varmış jelkoad, kortel, örgüelyaf hepsinden sipariş verdim geliyor. fakat sonradan kafama takılan bi nokta oldu? jelkoat ında sertleşmesi için polyester gibi katkı maddesi varmı aceba?
sorularımla sizi sıkmıyorsam ögrenmek istedigim bikonu daha var biçokyerde karşıma çıkıyor örgü elyaf kukkanılmış fakat üzerine dökülen madde şeffaf polyester deyil, beyaz bi madde sanki alçı gibi tabi sert, bi farklısıda genelde kalın dökülüyor taş gibi sert açık kahve renkli. bu maddeler benim işime yarayacak türdem ama bilmedigim için kullanamıyorum.

caracalstar
21 Ekim 2008, 18:44
çok iyisiniz ya dewam edin takiptesiniz kolay gelsin en kısa zamanda biter umarız sabırsızlık la beklıyorz

azgurbuz
21 Ekim 2008, 21:53
Kolay gelsin arkadaşlar, bu motorları bende çok seviyorum.

Bu konuyu gördükten sonra Gas-Gas sitesindeki motorların özelliklerine baktım. Genel olarak 125-250-300cc motor hacimleri, 3L benzin deposu, 65kg ağırlıkları ve oldukça alçak şasileri var. Güç olarak birşey yazmamışlar.

Şase şekli mopedleri andırıyor, Yamaha'ya baktım onun için. Şekil tamam, ağırlık 58kg. Üzerinde oynanabilinir.

Niçin depo imalatından başladığınızı anlamadım. Çok basit plastik bir şişe kutu vs depo niyetine kullanabilirsiniz. 3L olmasında 1.5L olsun başlangıçta.

DT125 şasesi bu iş için uygun değil gibi. Sele ve depo yokken fotosu varmı?

Kolay gelsin, çok zevkli bir çalışma.

iptaluyelik02
21 Ekim 2008, 23:38
az önce polyester aldıgım yerdeydim sanayide malzemeleri aldıgı yere tlfon açtık
bütün malzemeler varmış jelkoad, kortel, örgüelyaf hepsinden sipariş verdim geliyor. fakat sonradan kafama takılan bi nokta oldu? jelkoat ında sertleşmesi için polyester gibi katkı maddesi varmı aceba?
sorularımla sizi sıkmıyorsam ögrenmek istedigim bikonu daha var biçokyerde karşıma çıkıyor örgü elyaf kukkanılmış fakat üzerine dökülen madde şeffaf polyester deyil, beyaz bi madde sanki alçı gibi tabi sert, bi farklısıda genelde kalın dökülüyor taş gibi sert açık kahve renkli. bu maddeler benim işime yarayacak türdem ama bilmedigim için kullanamıyorum.
jelcoat koruyucu ve genellikle renkli olan son kattır.
Teknelerin en üst katı jelcoattır.Tekne dişi kalıp içine dökülerek yapıldıgı için önce beyaz jelcoat kalıba sürülür ardından kortel serilir tekrar jelcoat.Jelcoat katı ne kadar kalın olursa o kadar iyi olur.
Jelcoat GRP gibi hazırlanır ve GRP nin koruyucusudur.Karışimi da aynıdır
kobalt(hızlandırıcı) ve mek peroksit(sertleştirici)katılır.Ayrıca içine pigment
katılarak renklendirilir.
Jelcoatın temel görevi GRP yi korumak olup renkli olması ürün görselliğine yarar
jelcoat sonrası bir kat kaba elyaf(sizin kullandıgınız sonra
Kompozit ürünlerde amaç dolgulu bir mamul üretmekse (mesela mutfak tezgahı)
o zaman polyester+mermer tozu+pigment kullanılır.(granit görünümlü mutfaklar)

gelelim sizin deponun GRP katlarına

1-jelcoat Fırcayla kalın 2 yada 3 kat
2-kortel
3-jelcoat Fırcayla 1 kat
4-kaba elyaf veya örgü elyaf(100 gr/m2 örgü elyaf bulamazsanız kaba elyaf olur)
5-Polyester 1 kat
6-örgü elyaf
7-polyester 2 kat
8-kortel.
9-jelcoat 1 kat
bu işlem icin ucuzundan bir kac adet sert uclu boya fırcasını onceden edinmek faydalıdır.

2 kere jelcoat 1 kere polyester icin karısım yapılacak.en dogru karısımı deneme yanılma ile yapabilirsiniz
ben bir ara neredeyse her gun tek basıma 5-10 kg polyester dokuyordum ve kendi kendime iddiaya
girerdim kuruma suresi için:)

aYe
22 Ekim 2008, 01:28
Evet tesbit dogru, genelde arge çalışmaları yapıyorum,telsiz amatörü konusune gelince hala telsiz amatörüyüm.
gelelim depo konusuna resimlerdeki açıklamalarda mevcut, sac ve lehim sadece depoya kalıp olsun diye.
Deponun asıl dayanıklılıgını saglayan üzerine kaplamış oldugumuz fiber malzemedir. yeterince dayanıklıdır.

Hocam polyesteri de farkettim de onu depo olarak düşündüğünüze ihtimal vermemiştim.

Grenaj felan yapıyorlar heralde diye düşündüm.

Polyester kırılgandır, kırılgan bir depo doğru bir seçim değildir, kaza sonrası yangın riski halen geçerli.

Ezilsede şeklinden taviz versede sızdırmazlığından taviz vermeyen bir yapı kullanmanızı öneririm.

Hatta onada tam güvenmeyip, tam sızdırmaz bir metal yapı içersinde plastik bir depo şeklinde daha güvenli bir depo yapabilirsiniz.

yusuf_tb5cks
22 Ekim 2008, 01:32
İlyas abi kolay gelsin, teknik bigiler teker teker geliyor, bu arada bulduğun yeni kasa süper, bence bu iş için biçilmiş kaftan, ama ayrıca motor da almak gerekir. Bu hafta sonu depo ve oturakla bir deneme yapalım sonuç ne olacak.

MasterFK
22 Ekim 2008, 01:39
hocam ordaki ince sac ve lehim sadece depoya kalıp olsun diye deponun asıl
maddesi uzerine kaplanan fiberdir.
peki dışına parça parça yapıştırdıınız cam elyafı ve polyester mukavemeti o denli arttırır mı:silent:bence bikaç düşüşte parçalanır gibi...

ta5chf
22 Ekim 2008, 04:33
çok iyisiniz ya dewam edin takiptesiniz kolay gelsin en kısa zamanda biter umarız sabırsızlık la beklıyorz
inşallah bizde öyle umuyoruz malzemeleri toparlamaya çalışıyoruz


Kolay gelsin arkadaşlar, bu motorları bende çok seviyorum.

Bu konuyu gördükten sonra Gas-Gas sitesindeki motorların özelliklerine baktım. Genel olarak 125-250-300cc motor hacimleri, 3L benzin deposu, 65kg ağırlıkları ve oldukça alçak şasileri var. Güç olarak birşey yazmamışlar.

Şase şekli mopedleri andırıyor, Yamaha'ya baktım onun için. Şekil tamam, ağırlık 58kg. Üzerinde oynanabilinir.

Niçin depo imalatından başladığınızı anlamadım. Çok basit plastik bir şişe kutu vs depo niyetine kullanabilirsiniz. 3L olmasında 1.5L olsun başlangıçta.
DT125 şasesi bu iş için uygun değil gibi. Sele ve depo yokken fotosu varmı?
Kolay gelsin, çok zevkli bir çalışma.

DT125 esasında uygun deyil elimizde bu var çatı kısmını yeniden düzenlemeyi
düşünüyorduk fakat bu iş için daha uygun çatılı motorlar var ucuz yollu bişeler arıyoruz.
depo meselesine gelince onu sadece deneme amaçlı yaptık. DT125in koltugunu ve deposunu sökup bu depoyu koyacagız bide koltuk vari bişeler şöyle bi turlayacagız ne deyişiyor görme amaçlı.



jelcoat koruyucu ve genellikle renkli olan son kattır.
Teknelerin en üst katı jelcoattır.Tekne dişi kalıp içine dökülerek yapıldıgı için önce beyaz jelcoat kalıba sürülür ardından kortel serilir tekrar jelcoat.Jelcoat katı ne kadar kalın olursa o kadar iyi olur.
Jelcoat GRP gibi hazırlanır ve GRP nin koruyucusudur.Karışimi da aynıdır
kobalt(hızlandırıcı) ve mek peroksit(sertleştirici)katılır.Ayrıca içine pigment
katılarak renklendirilir.
Jelcoatın temel görevi GRP yi korumak olup renkli olması ürün görselliğine yarar
jelcoat sonrası bir kat kaba elyaf(sizin kullandıgınız sonra
Kompozit ürünlerde amaç dolgulu bir mamul üretmekse (mesela mutfak tezgahı)
o zaman polyester+mermer tozu+pigment kullanılır.(granit görünümlü mutfaklar)

gelelim sizin deponun GRP katlarına

1-jelcoat Fırcayla kalın 2 yada 3 kat
2-kortel
3-jelcoat Fırcayla 1 kat
4-kaba elyaf veya örgü elyaf(100 gr/m2 örgü elyaf bulamazsanız kaba elyaf olur)
5-Polyester 1 kat
6-örgü elyaf
7-polyester 2 kat
8-kortel.
9-jelcoat 1 kat
bu işlem icin ucuzundan bir kac adet sert uclu boya fırcasını onceden edinmek faydalıdır.

2 kere jelcoat 1 kere polyester icin karısım yapılacak.en dogru karısımı deneme yanılma ile yapabilirsiniz
ben bir ara neredeyse her gun tek basıma 5-10 kg polyester dokuyordum ve kendi kendime iddiaya
girerdim kuruma suresi için:)

savaskayan kardeşim vermiş oldugunuz bilgiler çok faydalı bilgiler inanın çok işimize yarayacak, nekadar teşekkür etsem azdır. polyesterin karışım oranları konusunde epey bi tecrubem var ben elektonikçiyim yapmış oldugum bir elekronik devreyi polyester kalıp içerisine alıyorum hava şartlarından etkilenmemesi için dolayısıyla sıksık polyester döküyorum.


Hocam polyesteri de farkettim de onu depo olarak düşündüğünüze ihtimal vermemiştim.
Grenaj felan yapıyorlar heralde diye düşündüm.
Polyester kırılgandır, kırılgan bir depo doğru bir seçim değildir, kaza sonrası yangın riski halen geçerli.
Ezilsede şeklinden taviz versede sızdırmazlığından taviz vermeyen bir yapı kullanmanızı öneririm.
Hatta onada tam güvenmeyip, tam sızdırmaz bir metal yapı içersinde plastik bir depo şeklinde daha güvenli bir depo yapabilirsiniz.

aYe hocam ilginiz bizleri sevindirdi
polyester tek başına kırılgandı ama camelyafı ile göçlendirildiginde sert ve esnek hale geliyor, depo konusunda sac depodan daha dayanıklı olacagına inanıyorum ama polyester konusunda
savaskayan arkadaşımız daha tecrubeli bence son söz kendisinde


İlyas abi kolay gelsin, teknik bigiler teker teker geliyor, bu arada bulduğun yeni kasa süper, bence bu iş için biçilmiş kaftan, ama ayrıca motor da almak gerekir. Bu hafta sonu depo ve oturakla bir deneme yapalım sonuç ne olacak.

yusuf kardeşim evet bencede DERBİ SENDA şasesi ve yapısı bu iş için biçilmiş kaftan


peki dışına parça parça yapıştırdıınız cam elyafı ve polyester mukavemeti o denli arttırır mı:silent:bence bikaç düşüşte parçalanır gibi...
cam elyafı parça parça yerleştirmek yanlış bunu biliyoruz fakat o an elimizde örgü elyaf yoktu, kaba elyafada şekil vemek zor. bu depoyuda bu haftasonu motorun uzerine takıp bikaç tur atacagız ve tekrar çıkaraçagız.
düşüp kırılma ve çatlama riskini göz önünde bulundurarak ince sactan kalıp yaptım ve sızdırmaz şekilde lehimledim. bi darbe esnasında polyester kırılır fakat saç içe çöker benzin sızmaz

COQ
22 Ekim 2008, 05:03
Kolay gelsin.

Depo için kendinizi kasmanıza gerek yok.
Aye doğruyu söylüyor.
herhangi bir benzin deposu bulun gitsin.
3-5 lt den daha büyük olmasın tabii.

Bir diğer konu ise gaz ve debriyaj ayarı.
Triallerin en büyük özelliği birinci vitesin çok düşük olması.
gazı çok hassas.
Yeni nesillerde arka amortisör tek oluyor.
Yani süspansiyon üzerinde biraz uğraşmanız gerek.

Çok uzun yıllar geçti ama eğitimlerde görmüştüm.
Honda 'da bir tane Sky olması lazım.
Honda ile bir kontak kurmanızı tavsiye ederim.
Muhtemelen duruyordur.

Lastik konusunda sıkıntı çekeceğinizi zannetmiyorum.
Hemen her markanın bir trial serisi var...


Bir diğer konu da gayretinizden vazgeçmeyin.
Bu gün Trial denince akla Gas Gas gelir.
Onlar dahi motosikletlerini kendileri yapıyorlar.
Yani herhangi bir fabrika destekleri yok.
Sonuç ise ortada....:cat:

ta5chf
22 Ekim 2008, 22:15
esasında depo konusu önemli bi konu deyik önemli olan kullanacagımız malzemeleri tespit etmek ve araştırmak
sagolun arkadaşlar hepinize teşekkür bildiklerinizi esirgemediginiz için

yürekçe
22 Ekim 2008, 22:50
harika yaa, okudukça ağzım açık kaldı. işte türk insanının zekası... olmayanı yapar, bulamadığını uydurur....

MasterFK
22 Ekim 2008, 22:53
cam elyafı parça parça yerleştirmek yanlış bunu biliyoruz fakat o an elimizde örgü elyaf yoktu, kaba elyafada şekil vemek zor. bu depoyuda bu haftasonu motorun uzerine takıp bikaç tur atacagız ve tekrar çıkaraçagız.
düşüp kırılma ve çatlama riskini göz önünde bulundurarak ince sactan kalıp yaptım ve sızdırmaz şekilde lehimledim. bi darbe esnasında polyester kırılır fakat saç içe çöker benzin sızmaz
inş. dediiniz gibi olur test aşamasında yeni fotoları bekliyoruz:cat:

ta5chf
23 Temmuz 2009, 14:26
Arkadaşlar uzun bir aradan sonra trials motor yapımına devam ediyoruz.
Öncelikle kullanacagımız şase demirlerinin KROM profil ve borulardan yapmaya karar verdik.
http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/tr0.jpg
arka maşayı oluşturduk

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/tr01.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/tr02.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/tr04.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/tr05.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/tr06.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/tr07.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/tr08.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/tr09.jpg

şuana kadar yaptıklarımız bunlar. Kabaca motor şekil almaya başladı.
devam ettikce yeni resimler eklenecek.

yusuf_tb5cks
23 Temmuz 2009, 14:40
Kolay gelsin ilyas abi,sonucu sabısızlıkla bekliyorum. Eminim ilginç ve sıra dışı bir deneyim olacak.

iptaluyelik02
23 Temmuz 2009, 15:39
BU azimle güzel şeyler yapılacak eminim,kolay gelsin

skakfilozofu
23 Temmuz 2009, 16:22
vayyyy çok güzel olmuş yaaa.ellerinize sağlık abicim.

osmaniyeli
23 Temmuz 2009, 17:03
http://i437.photobucket.com/albums/qq91/hp8920/tr05.jpg

arka çatalın ardına kaynak yapacakmısınız teker mili çıkacak gibi duruyor

ta5chf
23 Temmuz 2009, 23:51
yorumlarınıza teşekkurler önemli olan çatının kabaca ortaya çıkması. üzerinde sonradan deyişiklikler olacaktır. kaynakların birçogu tek punta ile tutuyor. arka teker baglantısı ise sadece teker orda durmasi için.Henüz sabitleşmedi.