PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sorun Nerde YARDIM...



serkanADH13
19 Ekim 2008, 01:37
arkadaşlar daha öncedende açmıştım bu konudan,
benım motorun kendi kafasına göre stop ettikten sonra 15 dk beklemeden çalışmıyordu,

bende bu gün dükkana soktum,
fakat artık hiç çalışmıyor,

buji ateşliyor,
karbüratör ve depo temiz,
karbüratörden benzinde motora giriş yapıyor,

hava filtremde temiz ve hava emişi normal,

Sorun nerde olabilir...

startörde veya konjektörde???

USTALAR YARDIM EDERSENİZ SEVİNİRİM,
El Elden Üstündür,

ben anlayamadım,
ve dükkandan çalıştırmadan çıkartma ihtimalimde yok denecek kadar az:S :salut::salut::salut::salut::salut:

muratgergerli
19 Ekim 2008, 12:58
Serka'ım bu anlattıların tamam ise benim kanımca konjektör akımı kesiyordur..

Yani konjetrörün görevi şarj dinamosunda üretilen aşırı gerilimi aküye girişde sabitlemektir..

Statör sargılarında eğer kopan bakır tel varsa veya çıkış kablolarında kırılma yapan yerler varsa o zaman statörde olabiliir..Ki o zaman zaten çalışmaz motor..

Demek ki buna göre statör değilde konjektör olma ihtimali daha yüksek..
Tabi bunlar senin anlatımına göre varsayımlarım..
Hele bir Emrah gelsin forma..@ExTraMa Emrah..Bakalım o diyecek..

MrSpark
19 Ekim 2008, 14:13
Ateşleme olduğu halde motor çalışmıyor ise.

Hava yakıt karışımın doğru oranda olmayabilir
Ateşleme avansında sorun olabilir.
emme ve egzoz zamanlamasında sorun olabilir.

bu olasılıkları kontrol et çalıacaktır..

MrSpark
19 Ekim 2008, 14:15
Serka'ım bu anlattıların tamam ise benim kanımca konjektör akımı kesiyordur..

Yani konjetrörün görevi şarj dinamosunda üretilen aşırı gerilimi aküye girişde sabitlemektir..

Statör sargılarında eğer kopan bakır tel varsa veya çıkış kablolarında kırılma yapan yerler varsa o zaman statörde olabiliir..Ki o zaman zaten çalışmaz motor..

Demek ki buna göre statör değilde konjektör olma ihtimali daha yüksek..
Tabi bunlar senin anlatımına göre varsayımlarım..
Hele bir Emrah gelsin forma..@ExTraMa Emrah..Bakalım o diyecek..


Arkadaşım sana katılamıyorum.
Şarj sisteminde promlem olsa bile akü bitene kadar motor çalışıro zaman dururdu.

Ama ateşleme var motor çalışmıyor..

Motor çalıştırmak için yakıt,hava,zamanlama ve kıvılcım gerekli..
Hangisinde sorun var ona bakmak gerek.

ExTReMa
19 Ekim 2008, 14:24
Serka'ım bu anlattıların tamam ise benim kanımca konjektör akımı kesiyordur..

Yani konjetrörün görevi şarj dinamosunda üretilen aşırı gerilimi aküye girişde sabitlemektir..

Statör sargılarında eğer kopan bakır tel varsa veya çıkış kablolarında kırılma yapan yerler varsa o zaman statörde olabiliir..Ki o zaman zaten çalışmaz motor..

Demek ki buna göre statör değilde konjektör olma ihtimali daha yüksek..
Tabi bunlar senin anlatımına göre varsayımlarım..
Hele bir Emrah gelsin forma..@ExTraMa Emrah..Bakalım o diyecek..

Yok abi konjektör bozuk olsa dahi motor çalışır.
Sistem aynı bildiğimiz mobilet sistemidir bunlarda fakat akü eklemişlerdir.
Yani akü ile ateşlemenin alakası yok.

Serkan senın sorununa gelınce arkadaşım
Karbüratörü iyice temizlemeni öneririm
Aynı sorun benım yamahada vardı bakmadıgım yer kalmadı benzın gelıyo ateşleme var v.s. fakat benzın geldıgı halde karbüratör çanağına benzin dolmadığı için dolana kadar beklemek gerekiyodu :)
Yani sen birkere daha kontrol et karbüratörü şamandıra takılıyo olabilir.
Dolayısı ile senınde karbüratöre benzin dolana kadar marş yapman gerekiyodur
Ama tabiki sorun budur diyemeyiz aslında çok basit bişey gibi görünsede böyle arızaları bulmak insana kafayı yedirtir :)

muratgergerli
19 Ekim 2008, 14:40
Ulem ben konjektör bozuksa motor çalışmaz demedim..
Statör bozuksa motor çalışmaz dedim....:P

ExTReMa
19 Ekim 2008, 14:43
Ulem ben konjektör bozuksa motor çalışmaz demedim..
Statör bozuksa motor çalışmaz dedim....:P

Ya abi ne yapayım bu aralar anlamada zorluk çekiyorum :)
Kafam allak bullak hala :)

Tbilge
19 Ekim 2008, 17:14
Serka'ım bu anlattıların tamam ise benim kanımca konjektör akımı kesiyordur..

Yani konjetrörün görevi şarj dinamosunda üretilen aşırı gerilimi aküye girişde sabitlemektir..

Statör sargılarında eğer kopan bakır tel varsa veya çıkış kablolarında kırılma yapan yerler varsa o zaman statörde olabiliir..Ki o zaman zaten çalışmaz motor..

Demek ki buna göre statör değilde konjektör olma ihtimali daha yüksek..
Tabi bunlar senin anlatımına göre varsayımlarım..
Hele bir Emrah gelsin forma..@ExTraMa Emrah..Bakalım o diyecek..

bencede Murat HAklı

arkadaşlar 5-8 amper ışıldak aküsü kadar aküden yüksek voltaj biraz zor elde edersiniz ancak konjektör bunu sabit olarak sağlar bu nedenle 15 dk çalışıp dururken akün daha sağlammış şimdi voltajı iyice düşmüş gerilim yetmiyor bujideki her kıvılcım sürekli değildir yani bujiyi yerine taktığınızda ilk ateşlemeyi yapar ancak sonrasında motoru çalıştırmak için marştan gelen hareketle bile şarj dinamosundan voltaj gelir
varsayımlar tabi bunlar
ayrıca
kondansatörde sorun olabilir

ExTReMa
19 Ekim 2008, 17:28
bencede Murat HAklı

arkadaşlar 5-8 amper ışıldak aküsü kadar aküden yüksek voltaj biraz zor elde edersiniz ancak konjektör bunu sabit olarak sağlar bu nedenle 15 dk çalışıp dururken akün daha sağlammış şimdi voltajı iyice düşmüş gerilim yetmiyor bujideki her kıvılcım sürekli değildir yani bujiyi yerine taktığınızda ilk ateşlemeyi yapar ancak sonrasında motoru çalıştırmak için marştan gelen hareketle bile şarj dinamosundan voltaj gelir
varsayımlar tabi bunlar
ayrıca
kondansatörde sorun olabilir

Hayır burada yanlışsınız..
Sistem düşündüğünüz gibi değil.
Konjektörü veya aküyü sökseniz dahi motor marş kolu ile çalışır.
Dediğim gibi sistem pejoların veya mobyletlerin sistemlerle aynıdır.
Pejolardaki ışık bobini bu motorlarda akü şarj bobini olur sadece adı değişik yani..
Ateşleme içinse alt sargılarda ayrı bir bobin ve okuyucu vardır
Yani tamamı ile konjektör ve aküden bağımsız motor hareketi ile çalışırlar :)

Şu resimdekisi bunların statörleridir..

http://img151.imageshack.us/img151/5445/touring150statorcoilrr4.jpg

MrSpark
19 Ekim 2008, 17:41
Hayır burada yanlışsınız..
Sistem düşündüğünüz gibi değil.
Konjektörü veya aküyü sökseniz dahi motor marş kolu ile çalışır.
Dediğim gibi sistem pejoların veya mobyletlerin sistemlerle aynıdır.
Pejolardaki ışık bobini bu motorlarda akü şarj bobini olur sadece adı değişik yani..
Ateşleme içinse alt sargılarda ayrı bir bobin ve okuyucu vardır
Yani tamamı ile konjektör ve aküden bağımsız motor hareketi ile çalışırlar :)

Şu resimdekisi bunların statörleridir..

http://img151.imageshack.us/img151/5445/touring150statorcoilrr4.jpg


Sana kaılıyorum arkadaşım.
Aküde enerji olduğu süree ateşleme sistemi çalışmaya hazırdır.

Ancak PickUp bobinler bazen sıcaktan etkilene biliyor. Bakmakta fayda var.
Avometre ile 1 dk kada teşhis koyabilir.
Ama arkadaş demiş ki ateşleme var o zaman bu ihtimalde ortadan kalkıyor.

Yakıt yada zamanlama...

bellikci
19 Ekim 2008, 18:08
merhaba, benim bisan lifan 100'de böyle kafasına göre takılıyor. geçen ay asarcıkdan geliyorum. yolda stop etti. bir müddet elimde götürdüm çalıştı. sonra yine stop etti. bujiyi değiştirdim yine çalıştı. bir km sonra yine stop etti. vurdura vurdura zar zor 25 kmlik yolu. 2 saatte zor geldim. samsuna geldim. yorgun argın tabii bir şeye bakmadım. ertesi gün söktüm hava filtresini, hava filtresi girişi su. dedim herhalde hava filtresinden su alıyor. hava filtresini komple söktüm. içinde bir şey yok.
yani karbüratörde biriken su sıçramış. karbüratörü söktüm temizledim. problemsiz çalıştı. bu işten anlayan arkadaşlar diyor ki. benzinde su olabilirmiş, ve diğer motorlu araçlar genelde 4 silindir ve yukarısı olduğu için, silindirin birisine bile su gelse, diğer silindirler çalıştığı için motor stop etmez, ve çalışan motorun sıcaklığından su buhar olup ekzostdan dışarı atılırmış, ne yani biz de yolda kalmamak için en az iki silindirli motor mu kullanalım.
önceki akşam yine eve dönerken motor stop etti. jikleyi açıyorum çalışıyor. bir müddet gidiyor stop ediyor. garip bir durum. ama benim mondial ft110 la hiç böyle bir problem yaşamadım.
kısacası benim kafam karıştı, anlayan varsa beri gelsin, bir zahmet bize de anlatsın...

serkanADH13
19 Ekim 2008, 22:55
dün dükkanda bıraktığımda ateşlemesi vardı,
bu gun yıne gıttım deneyeyım bakalım calısacakmı dıye,
tekrar çalışmadı ''arkadaş ateşleme varmı'' diye sordu bende var dedim,

bujiyi çıkart bakalım dedi,
tekrar çıkarttım ama bu seferde ateşlemede yoktu:S,

yarım bakacağım bakalım,
burada 1 arkadaş vardı,
racer var ondada onu bulursam ondaki parçalar ile deneyeceğim,

eğer olmaz ise startörde sorun oldugu bellı olacak,,,


herkese yardımları için teşekkürler...

ExTReMa
19 Ekim 2008, 23:01
Statörden önce yan ayak müşürü var ise ona ve run off düğmesine bak

GKN
20 Ekim 2008, 00:41
anlattığına göre , şamandıra daki benzinle kullanıyosun içerde kalan benzin bitince motor duruyor..
motorda komresyon eksikliği yoksa, karbüratör diyaframı na bak, yırtık yada çatlak olabilir.. sökmülken şamandırayıda kontrol et..
yada en basit yolla, bujiyi sök, üstten biraz benzin ver içine, bujiyi geri takıp ayak marşı ile çalıştırmayı dene.. eğer ki çıtırdan çalışma eğilimi gösterirse anlicazki sorunun karbüratör..

serkanADH13
20 Ekim 2008, 00:50
usta sorun karbüratör değil buna eminim,
sorun STARTÖR veya KONJEKTÖR'de,

ama karbüratör değil kesinlikle...

yardımın için teşekkürler...

GKN
20 Ekim 2008, 00:55
usta sorun karbüratör değil buna eminim,
sorun STARTÖR veya KONJEKTÖR'de,

ama karbüratör değil kesinlikle...

yardımın için teşekkürler...

startör ü iptal edebilirsin..
konjektör de motorunun çalışmasında bi rol oynamaz, eğer ki konjektör ağrızalıysa sadece akün şarj etmez..:cat:

ExTReMa
20 Ekim 2008, 00:58
Dilimde tüy bitti konjektörün ve akünün motorun çalışması ile ilgisi olmadığını anlatmakla..
Ama hala arkadaşlarımız tamircilere değilde kulaktan dolma bilgilerle tecrübe edinmiş insanları dinlemeyi tercih ediyorlar :)

serkanADH13
20 Ekim 2008, 02:27
motorümun ilk zamanlarda derdi,
bır yere gıttıgım zaman ilk fırsatta marş almamasıydı,
15 dk bekledıkten sonra calısıyordu,

c.tesi dukkana soktum,
çıkartacaktım kii çalışmadı,
30 dk bekledım yıne calışmadı
tekrar söktüm karbüratörü,
temizledim yıne çalışmadı,

soktüm bujiyi sildim,
zımpara ile temizledim (alalı 8 gün oldu bujiyi)

denedim buji ateşliyordu,
buji çıkışındada benzın kokusu fena sekılde vardı,
benzın gelıyor yani,
bujiyi pipoya takıp ateşlemesinede baktım,
ateşlemede vardı,

ama bu gün (pazar) baktığımda yoktu ateşleme,,,

herşey gayet açıktır sanırım,

yarım tekrardan bi bakım yapacağım,
ve sonrasındada arızalı olabılecek yerlerı başka motordan deneyerek araştıracağım,
__________________________________________________ __________________
startörü bundan 12000 km önce aküm şark etmiyor diye söküp değiştirmiştik,
( 5 sefer akü değişti serviste sonrada arızanın onda olduguna karar verıldı...)

başka değişeni hiç olmadı elektronık aksamlarım büyük kısımlarında,
(ampuller,sigorta, bunlar hariç yani)

mterayes26
20 Ekim 2008, 03:38
bende konjectörsüz motor çalışmaz gibi bir kulaktan dolma bir bilgiye sahiptim ki . bir motorcu abimiz gösterene kadar .

arkadasım motorunda ayak marsı var . aküyü sok kutup baslarının kabloloarını ayır şase yapmasın ayak marsına bas eğer çalışırsa sorunsuz da giderse statör e veda etmişsin demek oluyor.

kabloları ayırmışken statörden gelen akıma . akım ölçer ( adını bilmiyorum ) onu bağla 30 -40 düzeylerine çıkması gerekir az gaz verince . hele bu sayılara ulaşmıyorsa kesinlikle statör ama ulaşıyorsa .ya konjektör yada akü bunlardada bir şey yoksa arkadaşım son olarak karbüratör kalıyor.

allah kolaylık versin yanlışım varsa bilen arkadaşlar alıntı yaparak düzeltsin lütfen

Barak27
20 Ekim 2008, 09:39
arkadasim herseye okey diyorsun belkide benzin gelmiyor motora olamazmi
manifolt tan iceri yanici madde sik bakim tiner yada benzin fren temizleyicisi gibi ??