PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kampana fren hakkında bir soru



mach1
18 Ekim 2008, 23:32
Ben 2 hafta once arka fren balatasını değiştirdim.Balatanın üstüne geldiği yer yani jantın olduğu yer çizgi çizgiydi bugun arkadasında balatayı değiştirdik onunkisi ayna gibiydi benimkisinde bir anormallikmi var:silent:

satoyama
18 Ekim 2008, 23:36
sanırım balataların tamamen bitmiş değiştirmeden önce balatanın altındaki döküm ortaya çıkınca jant tarafını çizer frenlerdeki ötme yüzünden değiştirmedinmi balatayı ?

mach1
18 Ekim 2008, 23:41
Ben düzenli değiştirdimde bu motor bana 2ci el geldi kuzen Mexicoya gidince bunu bana verdi ama çizgiler baya derin:cyclopsan

serkanADH13
19 Ekim 2008, 01:44
tornaya bağlanıp alınabılır,
fakat jant çevrende bir ıncelme soz konusu olacaktır,
eğer seni tehdit edecek unsur yoksa oyle kullan,
eğer yok temızlensin dersen,
sağlıklı bir atölyede düzelteceklerdir onu,

ist olsan yardımcı olurdum...

ama ant:bounce:

barisan
19 Ekim 2008, 15:17
bende aynı sorun olmuştu balatanın yayları kırılıp içeri düştü ve çizmişti sende de öyle olmuş olabilir

muratgergerli
19 Ekim 2008, 16:23
Arka göbek dediğimiz ve kampananın üzerinde olduğu kısım için şunu belirteyim..
Göbek kısmı aluminyumdan yapılmıştır..
Kampana kısmı ise aluminyuma gömülü "pik metal" dediğimiz bir maddeden yapılmıştır..
Belli bir gömülü olma kalınlığı vardır..
Eğer kampanadaki çizikler derin yara oluşturmadıysa normal bir zımparalama yeterlidir..
Biraz fazla derin çizikler içinde tornacıda ince bir pas alma yöntemiyle giderilebilinir..
Tabi burada önemli olan "pik metal" dediğimiz kısmın fazla incelmemesi..

Aşağıdaki fotoda benzer bir göbek ve göbeğin içindeki kampana bölümü görünüyor..
Koyu olan kampana kısmı "pik metal" denilen maddedendir..

.
http://www.rialli.com/static/images/productimage-picture-rialli-arka-gobek-tel-jant-rulmanli-cup-110-ft-ms425111.jpg

Tbilge
19 Ekim 2008, 17:04
Çiziklerin orada olmasının yeni balatanın daha hızlı erimesine sebep olmaktan ve bazen ses yapabilme ihtimalinden başka hiçbir sorunu yok ayrıca balata zaten zamanla o çizikleri oradan silicektir bu nedenle 1 veya 2. balata değişiminde tekrar ayna gibi olucak bırak kalsın bu şekilde derim

mzcı
19 Ekim 2008, 17:52
çizikler cok derinse balatanın cabuk bitmesine sebebiyet değilse sorun yok

aykan
19 Ekim 2008, 18:33
biçok kampana fren ünitesinde balata bitip sona dayandıgında aşınma sınır çizgisi mevcuttur sınır çizgiye gelince geç kalmadan değiştirmek gerek sizinki biraz yemiş fakat düzeltilebilir....

mach1
19 Ekim 2008, 20:51
Arka göbek dediğimiz ve kampananın üzerinde olduğu kısım için şunu belirteyim..
Göbek kısmı aluminyumdan yapılmıştır..
Kampana kısmı ise aluminyuma gömülü "pik metal" dediğimiz bir maddeden yapılmıştır..
Belli bir gömülü olma kalınlığı vardır..
Eğer kampanadaki çizikler derin yara oluşturmadıysa normal bir zımparalama yeterlidir..
Biraz fazla derin çizikler içinde tornacıda ince bir pas alma yöntemiyle giderilebilinir..
Tabi burada önemli olan "pik metal" dediğimiz kısmın fazla incelmemesi..

Aşağıdaki fotoda benzer bir göbek ve göbeğin içindeki kampana bölümü görünüyor..
Koyu olan kampana kısmı "pik metal" denilen maddedendir..

.
http://www.rialli.com/static/images/productimage-picture-rialli-arka-gobek-tel-jant-rulmanli-cup-110-ft-ms425111.jpg

Benimki 4 lü otoban gibi hatlar oluşmuş offf off satacam 0 güzel bir alet alcam 2. el alınca uğraşıyon:queen:
Herkese Teşekür ederim:)

yucika
21 Ekim 2008, 11:17
Benimki 4 lü otoban gibi hatlar oluşmuş offf off satacam 0 güzel bir alet alcam 2. el alınca uğraşıyon:queen:
Herkese Teşekür ederim:)
Bunun için motor satılmaz. Göbeğin yenisi kaç lira ki?
Tornada da düzelir. Götür bir tornacıya silsinler.
Ama bana sorarsan önce göbeğin yenizi kaç lira onu öğren sonra tornacıya git fiyat sor. Eğer fark az ise hiç tornalatma yenisini al tak.

mach1
21 Ekim 2008, 22:11
Jant olarak değşecek 2. el az kullanılmış buldum 20 ytl ye verirlerse alırım eski jantıda veririm.