PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mineral yağ herşeyin sonu mu?



naproksen
15 Ekim 2008, 20:34
Arkadaşlar bugün motorumun yağını değiştirttim. Bana Shell in bir yağını tavsiye ettiler. Yağı değiştirttim ama eve gelip biraz internette araştırınca mineral yağ kullanmayın diyor herkes, sentetik ya da yarı sentetik tavsiye ediliyor:cyclopsan. Ama şöyle bir durum var yağın özelliklerini okuyunca gayet bana uygun gözüküyor üstelik bu yağ özellikle 4 zamanlı motosiklet ler için özellikle üretiliyor. Ben de şimdi ikilem de kaldım, mineral yağ kullanarak çok büyük bir yanlış mı yaptım :pr::pr:yoksa panik yapacak bir şey yok yola devam mı?:silent:
Yağın özellikleri ve linki aşağıda;

Shell Advance SX 4

MİNERAL BAZLI

Motosikletlerini her gün kullanan, modern, touring, mevsimlik veya klasik motorları için çok iyi motor koruması, güvenilirlik ve temizlik arayanlar için.

15W-50 – Mineral bazlı 4 zamanlı motosiklet yağı

Shell Advance SX4 yüksek viskozite endeksine sahip mineral bazyağlardan üretilmiş olan kaliteli bir motosiklet ve dişli yağıdır. Sadece 4 zamanlı motorlar için geliştirilmiş olup, motosikletinizin hem motoruna hem de dişli ve vites kutusuna üstün koruma, temizlik ve güvenilirlik sağlar. Motorunuzu daha uzun süre daha temiz tutar.
Motosikletlerini her gün kullanan modern, touring, mevsimlik veya klasik motor sürücüleri için uygundur.
Tortularla savaşarak, motorun rahat çalışmasını sağlamak üzere özel olarak geliştirilmiştir. Motoru ve vites kutusunu temiz tutar, metal metale sürtünmelere karşı olağanüstü güçte bir film tabakası oluşturur.
Motorunuzu soğutur ve daha uzun süre temiz tutar, motorunuzun ömrüne ömür katar.
15W50 viskozitesiyle Türkiye’nin her bölgesindeki iklim koşullarında en soğuk kış şartlarından en sıcak yaz koşullarına kadar rahatlıkla kullanılır.
API – SL uluslar arası standarlarının gereksinimlerini aşar; tüm motosiklet üreticilerinin onaylarına sahiptir ve JASO MA gereksinimlerini karşılar.

Link:
http://www.shell.com/home/content/tr-tr/products_and_services/yaglarimiz/motosikletyaglari_02110211.html

Yok mu bu konuda fikri olan?

mach1
15 Ekim 2008, 23:20
Sentetik yağı 5000 km kullanacağına bunu 2500 km kullanırsın ama performans farkı olur koruma açısından.:)

ucanteneke5
15 Ekim 2008, 23:29
sıkma canını arkadaşım bende super tenerede hep mineral kulanıyorum ve gayet memnunum bizim endurolar eski ve sağalam sistem oldukları için sorun yok enduro zaten fazla devir yapmıyo hele senin afrika heralde 7 bin devri geçmiyosundur oysam ben tenereyle çoğu zaman hep kırmızı bölgede yani 10 bin devir sınırlarında kulanırım ve sorun yok sadece sentetiklere göre daha erken deiştirisin.

Levsy
15 Ekim 2008, 23:33
"Mineral bazlı yağlar, sentetik eklemelerin olmadığı ucuz, çabuk bozulan ve düşük performans üreten, çalışma harareti düşük araçlar için kullanılmaktadır.

Yari sentetik yağlar,biraz daha elden geçmiş,sentetik katıklar eklenmiş,daha uzun ömürlü,daha koruyucu kabul edilebilecek yağlardır.Motor ısısı ve devrinden mineral yağlar kadar etkilenmez." diye bilgiler var. Ancak bu mineral yağ motoruna zarar verecek gibi bir sonuç doğurmaz. Zira yarı-sentetik, sentetik yağlardan önce zaten sanırım mineral yağ kullanılıyordu tüm araçlarda. Gene de motorunun kullanma klavuzunda bu konu ile ilgili bilgi olması lazım. Bir araştır istersen.

Burhansefa
15 Ekim 2008, 23:41
evet bildiğim kadarıyla Levsy kardeşimin dediği doğru

sadece kullanım süresi daha az sentetiklere göre

naproksen
15 Ekim 2008, 23:48
Kitapçığında sentetik,mineral ayrımı yapmamış. Bu arada kitapçığında yağ değişim periyodu 12.000 km(8000 mil) olarak yazıyor. Benim motorum 2003 model ve Amerikadan gelme orda farklı yağ mı kullanıyorlarda kitapçıkta yağ ve yağ filtresi değişim periyodu bu şekilde. Servis bana 5000 km de bir değiştirmelisin diyor. Sadece servis değil herkes böyle diyor, ama kitapçığında bu şekilde yazması kafamı karıştırıyor...:silent::silent:

Burda da bakımla ilgili bilgi vermeye çalıştım.
http://lntoftheotherworld.blogspot.com/

Levsy
16 Ekim 2008, 00:00
Kitapçığında sentetik,mineral ayrımı yapmamış. Bu arada kitapçığında yağ değişim periyodu 12.000 km(8000 mil) olarak yazıyor.

Sen o yağı kullanmaya devam et, sadece biraz erken değiştir için rahat olsun diye o kadar :)

GKN
16 Ekim 2008, 00:19
asıl önemli olan senin motorun 15/50 yağ kullanımına uygunmu?
bi ikincisi motorun yağdan beklediği performans seviyesi API – SL mi?
önce doğru sınıf ve viskozitedeği yağı kullanalım:wiinkk:

naproksen
16 Ekim 2008, 00:21
asıl önemli olan senin motorun 15/50 yağ kullanımına uygunmu?
bi ikincisi motorun yağdan beklediği performans seviyesi API – SL mi?
önce doğru sınıf ve viskozitedeği yağı kullanalım:wiinkk:

Biraz daha açabilirmisin? sen hangi yağı önerirsin ve niye önerirsin:silent:

GKN
16 Ekim 2008, 00:27
Biraz daha açabilirmisin? sen hangi yağı önerirsin ve niye önerirsin:silent:


motorunun kullanma klavuzunda kullanman gereken yağın viskozitesi ve performans seviyesi yazar
10/40 , 20/50 gibi.. adlandırılmakla beraber, performan seviyeleride
jaso fb, api sf, api sc gibi kodlarla adlandırılır..
senin motorunda kullanman gereken yağ muhtemelen 10/40 dır.. şimdi sen buna daha kalın bir yağ koyduğun zaman performans düşer, motor sıkışır çok yakar..
ii gördüğümüz yada duyduğumuz yağı deil üreticiinin önerdiği yağı kullanmalıyız
bize burda düşen sadece markasını bildiğimiz, kendini ispatlamış markaları kullanmak..


değişiklik yapıyorum

cbx görünce :)
madem afrika twin aldın sadece onu yazsana abicim:)
10/40 dışında sölediğim her şey geçerli tabiki, sana marka mode olarak casrtol power1 15/40 öneririm
trizone teknolojisi sayesinde viteslerde tasta ve aktarmada oluşan uğıltulara da birebir..
api sg performan seviyesine uygun bir yağ..

motor kaç km de?

naproksen
16 Ekim 2008, 00:37
motorunun kullanma klavuzunda kullanman gereken yağın viskozitesi ve performans seviyesi yazar
10/40 , 20/50 gibi.. adlandırılmakla beraber, performan seviyeleride
jaso fb, api sf, api sc gibi kodlarla adlandırılır..
senin motorunda kullanman gereken yağ muhtemelen 10/40 dır.. şimdi sen buna daha kalın bir yağ koyduğun zaman performans düşer, motor sıkışır çok yakar..
ii gördüğümüz yada duyduğumuz yağı deil üreticiinin önerdiği yağı kullanmalıyız
bize burda düşen sadece markasını bildiğimiz, kendini ispatlamış markaları kullanmak..
Kitapçığında şu yağı kullanın diye bir öneri yok. Daha öncede yazdığım gibi benim motorum Amerika için üretilmiş o yüzden olabilir.Yağlardan iklim koşullarına size uygun olanı kullanabilirsiniz diyor. Madem kitapçıkta yazan herşey kesinse ben yağı 12000 km de bir mi değiştirecem? 15w-50 çok da uygunsuz değil bence herkes 10-40 diyor ama neden diyor açıklama yok???

mach1
16 Ekim 2008, 01:05
Bir sorun çıkarmaz sadece 10000 de değiştirirsen daha sağlıklı olur.

GKN
16 Ekim 2008, 01:45
istediğin yağı kullanabilirsin, mantık seni ikna etmek deil burda doğru bilgiyi vererek yardımcı olmaya çalışmak..
madem teknik bilgi istiyosun;
motorların canı kanı dır yağ.. eksilmesi bozulması ve uygunsuz durumda olması halinde çözümlenmeyecek sorunlara yol açabilir.. motoru öldürür, yatakları çizer sarar vs..
motor toplanırken birçok parça birbirine tork anahtarı ile birleştirilir
bu esnadda bu mekanik parçaların arasında milimetrenin binde üçleri beşleri kadar boşluklar bırakılır, çalışmayı sağlaması ve boşluk yaomaması için..
motorun içindeki her türlü metaryel farklı hamaddelerden üretilmekte..
demir çelik aliminyım ve karışımlar..
hepsi için ayrı yağ koyamıyacağın için tek bir yağ ile hepsini yağlamalısın...
şimdi yağın numarası yani viskozitesi havanın sıcaklık durumuna göre incelme ve kalınlaşma seviyesini gösterir..
burdan ne nalıyoruz sen olması gerekenden kalın bir yağ koyarsan bu yağ ısındığında yeterinde incelemeyip biraz çnce bahsettiğim binde 3 lük boşlılların aralarına yeterli yağlama yapamaz ve motorun ömrünü iice kısaltır..
yağın ince olması da aşırı kaygablık ve yağlanması gereekn yerlerde dolgu eksikliğine yol açar..
şimdi burdaki parçaları birleştrince üreticinin ön gördüğü viskozitenin farkını bozmamak gerektiğini anlıyoruz..
motoruna koyduğun yağın marka ve modeline göre dahi çalıima sesi, rolanti ısısı vs.. deişmektedir.. tecrübeyle sabittir..
sen önerileni kullan hiçbir zaman başın ağırmaz..

kartalizma07
16 Ekim 2008, 03:05
mineral yağın bir zararı olmaz. sık değişir diğerine göre. ben mineral, yarı ve tam sentetik kullandım büyük bir fark görmedim.

tam sentetik olarak castrol 10-50 racing onu kullanıyorum 700 km falan oldu yağ biraz kararmış ve su gibi uzama azalmış bidaha almicam castrol. :pr:

benim usta castrol eskiden iyiydi dedi. komşumun fiat servisi var kendine ait, castrol yağmı diyor SHELL iyisi dedi ve selena mı öyle bişey var italyan oda iyiymiş. adam YBR sine araba yağı koyuyor 2004 ten beri olaya bak ve motoruna anahtar değmedi dedi.
shell 10-40 yarı sentetik kullandım gayet iyiydi. castrol tam sentetik 17 lira shell yarı sentetikde 17 lira anormal değilmi???

naproksen
16 Ekim 2008, 10:24
Bilgiler için teşekkür ederim GKN (motor 45000 km de)( bakımla ilgili ayrıntılı bilgi için bknz : http://lntoftheotherworld.blogspot.com/ ), daha öncede söylediğim gibi adam kullanma kılavuzuna niye 12000 km diye yazmış onu merak ediyorum:silent: kafamı karıştıran bu :cyclopsan (bu konuyu çözücem gerekirse japonyaya mail atıcam )
Burdan şu sonuca vardım mineral yağ kullanmam herşeyin sonu değil ama bundan sonra yarı sentetik ve sentetik yağ kullanıcam. Kış döneminde çok fazla kullanmam zaten, gelecek sezona girmeden illa ki yağı değiştirecem o zaman değiştirmem uygun olacak sanırım...:cat:

yucika
16 Ekim 2008, 10:26
Kullandığın yağ bir çok 4 zamanlı motorun ihtiyaçlarını karşılayacak özelliklere sahip, endişe etmene gerek yok. Mineral yağlar motosiklette güvenle kullanılabilir. Hatta sentetik olanlardan daha güvenle kullanılabilir. Bunun sebebi sentetik yağlardaki kayganlaştırıcı katkıların motosikletlerde debriyajın kaçırmasına sebep olmasıdır. Bu nedenle sentetik yağ kullanacaksanız jaso ma ve jaso ma2 standartlarında olmasına dikkat etmelisiniz.

GhostRider-L
16 Ekim 2008, 14:51
Her 8.000 km de değiştir bence o yağı sonra başına dert alma :mrgreen:

naproksen
16 Ekim 2008, 15:51
Her 8.000 km de değiştir bence o yağı sonra başına dert alma :mrgreen:
Ciddi olarakmı söylüyorsun, sonda gülme yapmışsın emin olamadım en son 5000 de bir diye karara bağlamıştım ama bildiğin birşey varsa 8000 olarak değiştirebilirim bu kararı mı

GhostRider-L
16 Ekim 2008, 17:01
Mineral Yağlar
Mineral yağlar yıllardır kullanılmakta olan klasik yağlardır. Yeraltındaki bildiğimiz petrolün distile edilmesinden sonra deterjan, viskozite geliştirici ve aşınma önleyici birtakım katkılar eklenmek suretiyle üretilirler. Fiyatları genelde ucuzdur ve ortalama bir performans sunarlar.

Yağı değişimini 5.000 km-8.000 km arasında yapabilirsin için rahat olsun:wiinkk:

muzaffer1968
16 Ekim 2008, 17:07
Yağı gönül rahatlığıyla kullanabilirsin, sadece sentetik yağa göre ömrü daha kısadır. Sentetik yağın ömrünün yarısı kadar diyebiliriz.
Bizim motorlarda ortalama 2000-3000 km de bir yağ değişiyor...

kartalizma07
17 Ekim 2008, 03:19
Yağı değişimini 5.000 km-8.000 km arasında yapabilirsin için rahat olsun:wiinkk:


fazla değilmi km. arabalarda olur o kadar km. 10000 falan. 2000 de değişmek iyidir faydalı olur hem. vereceğin kaç para zaten.

GKN
17 Ekim 2008, 03:22
fazla değilmi km. arabalarda olur o kadar km. 10000 falan. 2000 de değişmek iyidir faydalı olur hem. vereceğin kaç para zaten.

1 litrelik şişelerde olduğu için 3 litre alması gerekir..
en ii şartlarda 60 lira demek..
africa twin enduro olduğu için yol yapılabilesi bi makina olarak tasalanmıştır..
üretici 12.000 demişse yağ deişimine, yeterli olduğu anlamına gelir.
ha makina 0 olmadığı için 10.000 de değişir, sık sık eksiltme ve eskime kontrol edilir..

kartalizma07
17 Ekim 2008, 05:22
pardon kardeş 3 litre alıyorsa bilemem. o zaman büyük cc ler farklı demek. napalım cahillik işte.:cherry:

naproksen
20 Ekim 2008, 13:38
Araştırırken şöyle bir kaynak buldum, ingilizcesi olanlar incelemek ister belki diye buraya link koyuyorum...
http://www.smartsynthetics.com/pdf/study_of_motorcycle_oils.pdf

xterkan
20 Ekim 2008, 14:18
selam arkadasım ben de ufak motoruma araba yagından tutda en kalıtelı motorsıklet yaglarından da koydum acıkcası pek fark anlamadım ama buyuk hacımlı motorlara kalıtelı yag koymak lazım sen kafana takma 5000 km de degıstır gıtsın kullanma kılavuzunda 12.000 kmde degısmesı olayına gelınce avrupa ve amerıka standartlarına gore soylemıslerdır turkıye nın yolları tozlu oldugu ıcın hava fıltresını yagını ve yag fıltresını erkenden degıstırmek gerekır cogu servıs te bunu soyler cok devıtlı makına olmadıgı ıcın motorun 2.3 bın km re onemlı degıl ılla 5000 de degısmende gerekmez zaten yaz kıs kullanmıyorsak 1 senede bır kmresı dolmasada degıstırın dıyorlar 10.40 10.50 gıbı rakamlarda aracını hangı sıcak veya soguk havada kullanıyorsan ona gore ortalama derecelerıdır ornek yazın ınce yag 40.50 gıbı kısnda 0.10.15.gıbı yanı rakamlar hava sıcaklıgını belırtır yanı ortalaması 10.40 dır genelde kolay gelsın