PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 4. ve 5. viteste gaz yemiyor



mustanoglu
15 Ekim 2008, 07:13
150 lik bisan motosikletim var

1.viteste 11,000 devir 40 km :cat:
2.viteste 11,000 devir 60 km :cat:
3.viteste 11,000 devir 80 km :cat:
4.viteste 9,000 devir 90 km :pr:
5.viteste 9,000 devir 100 km :pr: yapıyor.

4 e attığım anda devir düşüyor bunun sebebi ne olabilir? 3. viteste çok rahat 11 bin devir yapan motorun 4. viteste 9 bine düşmemesi lazım.hadi en fazla 10 bine düşsün.acaba benzin hortumu mu dar geliyor ama o sefer de diğer viteslerde devir yapmaz.buji yeni (ngk).hava filtresi yeni hatta açık hava filtresi var.dandik çinli mondialler bile 120 yapıyor.tavsiyeniz var mı ?

hatta birde resim yükleyeyim.şuan üretilmiyor.hondanın taklidi.
http://www.hizliresim.com/2008/10/16/163.jpg

KUVVETMİRA
15 Ekim 2008, 08:45
bisan çinli değil mi?
kaç kilosun?
sizin ora hep bayır yukarı mı?
rodaj tamamlandı mı?
motorun ürettiği beygir gücü ile alakalı gibi görünüyo ama 120'yi vurması lazım gibi yinede. motosikletinin stili nedir?
hava ayarını biraz açmak icabedebilir. basit bi karbüratör, hava filtresi, karışım oranı sıkıntısı olabilir.
yakıtıda biraz fazla olmalı bu durumda normalden. öyle mi?
sen cewap beklerken 6 tane soru sormuşum birader.
kusurumuza bakma olur mu?
aha buda 7.

PsyRider
15 Ekim 2008, 13:14
150 lik bir motorun yüksek viteslerde düşük devriçevirmesi normal...
bnm 600lük suzukimde 5.vitesin sonunda red line gelmiyor _?:)
Senin 150cclik bisanın son viteslerde yüksek devrilere çıkmamasına pek de şaşırmadım.
ayrıca vites geçişleri önemlidir. Vites geçişlerinde vites büyütürken gazı kapatarak vites büyütüyorsan, vites geçişlerinde ara gaz ı vererek vitesi rahatlatıp devri yüksek tutmuyorsan...bu yazdıkların olabilir.
Şayet makine karbüratörlü ise karbüratörde bi sıkıntı olabilir...

sakinseytan
15 Ekim 2008, 13:19
motorunu kısık acmadıysan düzgün acıldıysa 120 yi görmesi lazım karbiratörüne hava ayarına vs bakmak lazım bi incele onları

mustanoglu
16 Ekim 2008, 01:45
bisan çinli değil mi?
kaç kilosun?
sizin ora hep bayır yukarı mı?
rodaj tamamlandı mı?.....

motorunu kısık acmadıysan düzgün acıldıysa 120 yi görmesi lazım karbiratörüne hava ayarına vs bakmak lazım bi incele onları

60 kiloyum (bisan da çinli ama mondial kadar da dandik değil ufak bi sıralama yaparsak 1,kanuni 2,bisan 3,aysa 4,5,,,6,mondial gibi bişey çıkar)
yol yaklaşık 17 derece aşağı eğimli ve dümdüz
motor açılalı çok oldu yaklaşık 10 bin km de
motor 11 hp hava ayarı yeni yapıldı hava filtresi yeni takıldı ve karburatör temizlendi tipi naked.

muratgergerli
16 Ekim 2008, 10:40
"Motoru sağır olmuş."...:pale:

Tabi bu benin görüşüm..:wiinkk:

Rodajı iyi ayarlanamadığı zaman motordan tam verim alınmaz.
Bu olay içinde ; biz motorcular arasında "motor sağır olmuş" tabiri kullanılır...:)

Dediğim gibi bu benim görüş ve düşüncem..:P
Değişik fikri olan çıkacaktır..:P

mondializzet100
16 Ekim 2008, 10:48
Nasıl bir dişli kullanıyorsan artık..4.ve 5.vitesi yemiyor..:)

mustanoglu
16 Ekim 2008, 11:36
Nasıl bir dişli kullanıyorsan artık..4.ve 5.vitesi yemiyor..:)

hakkatten ya iyiki hatırlattın ben büyük dişli kullanıyorum.normal de üzerinde 15 var ben 17 takdım.

serkangencer
16 Ekim 2008, 11:58
çok zorlamamak lazım zaten gücü o kadar

tetikçi
16 Ekim 2008, 12:03
bencede dişli ile alakalı

woxter
16 Ekim 2008, 13:59
hakkatten ya iyiki hatırlattın ben büyük dişli kullanıyorum.normal de üzerinde 15 var ben 17 takdım.

senin motor du et o dişliyle o hızı yaptıgını orjinaldişliyi takarsan bence daha ii olur

kartalizma07
16 Ekim 2008, 14:18
17 lik fazla rahatlatır ama seri olmaz. bende 15 ten 17 yaptım hız yapıyodu rampa zor çıkıyodu. 16 lık yaptırdım gayet iyi oldu.

mach1
16 Ekim 2008, 19:52
60 kiloyum (bisan da çinli ama mondial kadar da dandik değil ufak bi sıralama yaparsak 1,kanuni 2,bisan 3,aysa 4,5,,,6,mondial gibi bişey çıkar)


Ben mondial kullanıyorum diğer çinliler arasında kalite farkı görmedim şimdi 16000 küsür kmde cillop gibi çalışıyor ve birçok Bisandanda km farkı ile önde gidiyor ve Bisanlar daha sık arıza yapıyor serviste görüyorum:farao:

teknoali
16 Ekim 2008, 20:27
Dişliden dir.bnm mondi de 90 ı gecmiodu dişli i bi değiştirdim artık 110 u qeciyoR (göstergeye göre 90ı geçmiodu - şimdide göstergeye göre 110 yapıyor "yapmaz demeyin" ben göstergenin yalancısıyım)

mustanoglu
17 Ekim 2008, 04:11
Ben mondial kullanıyorum diğer çinliler arasında kalite farkı görmedim şimdi 16000 küsür kmde cillop gibi çalışıyor ve birçok Bisandanda km farkı ile önde gidiyor ve Bisanlar daha sık arıza yapıyor serviste görüyorum:farao:

ama o kullanımdan kaynaklanıyor senin motoru ben kullansam 1 ayda dökülür.çok agrasif kullanıyor yılına varmadan lastik , fren ve debriyaj balatası değiştiriyorum.2 senelik motor ve değişeni yok.bende de mondial var (125mt) 3 senede 500 kağıt tamir parası gitti.çımızdan atmıyoruz kullandık ve biliyoruz motorların 2 side garajda duruyor.bisan herzaman mondialden iyidir çünkü
bisanın bir geçmişi var (bisiklet + motorsiklet)

mondializzet100
17 Ekim 2008, 09:34
Bisan bisiklet konusunda çok kaliteli bir markadır..

Motosiklet konusunda bilemeyeceğim..:)

mach1
17 Ekim 2008, 11:56
ama o kullanımdan kaynaklanıyor senin motoru ben kullansam 1 ayda dökülür.çok agrasif kullanıyor yılına varmadan lastik , fren ve debriyaj balatası değiştiriyorum.2 senelik motor ve değişeni yok.bende de mondial var (125mt) 3 senede 500 kağıt tamir parası gitti.çımızdan atmıyoruz kullandık ve biliyoruz motorların 2 side garajda duruyor.bisan herzaman mondialden iyidir çünkü
bisanın bir geçmişi var (bisiklet + motorsiklet)

2 side çin malı bir fark var biri scooter biri biri vitesli motor(sınıfı aklıma gelmedi)Mondialin viteslisini kullanan arkadaşlar var onlarda sert kullanıyor sadece 10 binde baskı balata değişti.Scooterlarda Bisanda çok kaliteli değil:cat:

essegesse
17 Ekim 2008, 12:04
1-2-3. viteslerde 11000 çeviren motor 4 ve 5 te çeviremiyorsa bu tamamen beygir gücü ile alakalı bir şeydir.Eğer 15 lik dişli takarsan çekişin daha da düşecek.Bu motorlardan fazla şey beklemeyin.Zaten fabrika verisi azami 85 km.120 yaptım diyenlerin hemen hepsinin km.si fazla gösteriyor.Ancak yokuş aşağı ve rüzgar arkadan eserse limitlerin üzerine çıkabilir.Bende 150 lik mondial vardı.Km 115 te iken yanımda dijital göstergeli citroen c4 vardı.Onun km si kaçtı biliyormusunuz? Sadece 88 km idi.

Ayrıca mondial bana göre ülkemizdeki en kaliteli çinlidir.

GhostRider-L
17 Ekim 2008, 15:33
Çinli motordan daha ne bekleyebilirsin ki motorun (hp)'si ne kadar dostum sana bir fikir verebilirim:cat:

m.şanveren
17 Ekim 2008, 18:53
150 lik bisan motosikletim var

1.viteste 11,000 devir 40 km :cat:
2.viteste 11,000 devir 60 km :cat:
3.viteste 11,000 devir 80 km :cat:
4.viteste 9,000 devir 90 km :pr:
5.viteste 9,000 devir 100 km :pr: yapıyor.

4 e attığım anda devir düşüyor bunun sebebi ne olabilir? 3. viteste çok rahat 11 bin devir yapan motorun 4. viteste 9 bine düşmemesi lazım.hadi en fazla 10 bine düşsün.acaba benzin hortumu mu dar geliyor ama o sefer de diğer viteslerde devir yapmaz.buji yeni (ngk).hava filtresi yeni hatta açık hava filtresi var.dandik çinli mondialler bile 120 yapıyor.tavsiyeniz var mı ?

hatta birde resim yükleyeyim.şuan üretilmiyor.hondanın taklidi.
http://www.hizliresim.com/2008/10/16/163.jpg


çöpe at:queen: