PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cbf150 motor devri hesabi



demir_at
15 Ekim 2008, 01:08
merhaba arkadaslar,
honda cbf 150 kullanicisiyim. cogunuzun bildigi gibi bu motorda devir gostergesi yok. araba kullanirken hiz gostergesinden cok devir gostergesine bakarim. motosiklet kullanirken de o anki motor devrini bilmek istedigim icin hizdan motor devrini hesaplayan basit bir formul cikardim.

asagidaki hesaplamalar cbf150'ye ozel yapildi ancak ayni yontemle devir gostergesi olmayan diger motorlarin da motor devirleri hesaplanabilir.

bu hesabi yapmak icin, cbf150'nin aktarma organlari ile ilgili birkac bilgiye ihtiyacimiz var. ihtiyac duydugumuz her sey kullanma klavuzunun 114. sayfasinda:

ilk indirgenme orani: 3.35
son indirgenme orani: 2.80
vites oranlari: 1. vites icin 3.076, 2. vites icin, 1.789,....

motor devri aktarma organlari araciligi ile arka tekere aktariliyor. arka tekerlegin
capini bilmemiz lazim: yaklasik 194 cm.

motor devri, toplam indirgenme orani kadar dusurulup arka tekere aktariliyor. toplam indirgenmeyi ilk indirgenme, son indirgenme ve o anki vites oraninin carpimindan hesapliyoruz.

motor devrini yukarida acikladigim toplam indirgenmeye bolunce arka tekerin dakikadaki donus sayisini buluyoruz. bu sayiyi tekerin cevresi ve 60'la carpinda o anki hizimizi metre/saat cinsinden buluyoruz.

bize lazim olan motor devri oldugu icin yukaridaki islemi tersinden yapmak gerekiyor.

indirgenme oranlarini formulde yerine koyunca cikan sonuc:

devir=(hiz)x(vites-orani)x(0.0806)

burada:

hiz: metre/saat olarak gittiginiz hiz.
vites-orani: o anki vitesinizin orani

isleri biraz daha basitlestirip her vites icin devir formulunu cikartirsak

1. vites icin devir=(hiz)/4

2. vites icin devir=(hiz)/7

3. vites icin devir=(hiz)/10

4. vites icin devir=(hiz)/11

5. vites icin devir=(hiz)/13

yukaridaki sayilarda hesaplama kolayligi icin cok az yuvarlama yaptim.

ornek vermek gerekirse:

diyelim birinci viteste 20 km/h hizla gidiyorsunuz. motor devri 20000/4=5000.

ucuncu vitese 60 km/h hizla giderken motor devriniz 60000/10=6000.

ikinci viteste 50 km/h hizla giderken motor devriniz yaklasik 7000.

internet'te biraz arastirinca cbf150'deki motorun en yuksek tork degerini
5500 devirde verdigini buldum. yukaridaki hesaplar ile motordan ihtiyaciniz
olan gucu almaniz daha kolay olacaktir.

yukaridaki formul, devir gostergesi olmayan diger motorlarda da kullanilabilir.

herkese keyifli surusler.....

satoyama
15 Ekim 2008, 01:41
130kg için o motor (engine) bence çok komik ve yetersiz

GP500-1st
15 Ekim 2008, 02:00
Bir araba ve ya motorda devir sayacının olmaması en uyuz olduğum sey. insan her zaman gözü sayaca kilitlenmiş durumda kullanmasada, istedigi anda hangi devirde olduğunu görebilmeli....

shelbycobra
15 Ekim 2008, 12:44
neden koymazlarki.. biz medyum değilizki şuan 3200 de diyelim sırf bu yüzden bu motor alırken ybr 125 e dönebilirim..

06bluedragger
16 Ekim 2008, 15:19
aslında devir saati monte edile bilinir gidonu yeterince musait olan bu motora otomobillerde kullanılan tavuk yumurtası kadar küçük devir saati koyabiliriz mesela!


ben acıkcası koymayı düşünüyorum

bobinden alınan elektriği aküye çevireceğim olmayan far açma kapama düğmesini monte edicem devir saati takıcam hatta neon bağlarsam aküye değil bobine bağlarım..:cat:

yucika
16 Ekim 2008, 16:43
Devir saati motosiklette çok gerekli değil çünkü otomobillerdeki gibi ses yalıtımı olmadığı için hemen herkes sesinden devrin yükseldiğini anlayabilir. Deneyimli sürücüler için sorun teşkil etmez. Yarış motorlarında yarış esnasında redline da vites değiştirildiği için hem devir saati hemde ikaz lambası oluyor. Scooter tipi motosikletlerde olmasının hiçbir yararı yok. Yinede arzu edenler için hem dijital hem de elektronik kontrollü mekanik devir saatleri piyasada bulunmaktadır. Bunlar motosikletin ateşleme bobininden puls alarak çalışıyor. Tkarken motosikletin kaç zamanlı olduğunu ve silindir sayısını giriyorsunuz ondan sonra ateşleme sayısına göre devri otomatik hesaplayıp gösteriyor.
Hatta forumda bir arkadaşımız kendisi yapmıştı devrelerini ve nasıl yapıldığını anlatıyordu teknik bilgiler bölümünde arayıp bulabilirsiniz.
Hadi linkinide ben vereyim siz yorulmayın:
linki (http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bilgiler/45457-dijital-takometre-devir-saati.html?highlight=elektronik+devri+g%F6stergesi )

GhostRider-L
16 Ekim 2008, 16:46
Sizin devir saatiniz kulağınız olmak zorunda bu motorda motorun sesinden anlarsınız biraz dikkat meselesi:bounce:

Khutuck
16 Ekim 2008, 17:19
Hesapta bir hata var, 5. viteste 130 km/sa hız gördüm, motorun devir kesicisi 8000 civarında devreye giriyor, ama bu hesaba göre 130km/sa'de 10 bin devir lazım.

Kesicinin devreye girdiği yaklaşık hızlar:
1.vites-35 km/sa
2.vites-65 km/sa
3.vites-85 km/sa
4.vites-105 km/sa
5.vites-130 km/sa

Bu hızların 5-10km/sa altında vites değiştirince en iyi hızlanma elde ediliyor.

deli_mavi
16 Ekim 2008, 17:46
valla ben sese bakarim eskilerin tabiri ile oyle hesap mesap kafam almaz oyle yolda giderkene :P hem devir saatim yoksa bu ne isime yaricak yolda benim onu anlayamadim :S kagidi kalemi alcek artcim hesaplicak?hayatta yapmaz valla.... tesekkurler paylasim icin

FAHRETTİN METİN
16 Ekim 2008, 18:04
valla ben sese bakarim eskilerin tabiri ile oyle hesap mesap kafam almaz oyle yolda giderkene :P hem devir saatim yoksa bu ne isime yaricak yolda benim onu anlayamadim :S kagidi kalemi alcek artcim hesaplicak?hayatta yapmaz valla.... tesekkurler paylasim icin

:mrgreen:doğru konuşmusunda biraz ağır olmadı ya hondacılara karşı:mrgreen:

woxter
16 Ekim 2008, 19:17
:mrgreen:doğru konuşmusunda biraz ağır olmadı ya hondacılara karşı:mrgreen:

YOO ucu bize dokunmadı sahsen ben hiç devir saati aramıyom pasalr gibide km/h tavanına vuruyom ne alakaysa he devir saati ihdiyacmı ihtiyaç kulaklıgı takıp uzun yola giderkene lazım oluyo ondada hıza bakıp deyiştiriyon ...

rafel
16 Ekim 2008, 20:17
hıc gerek yok bunlara zaten motor sesınden anlaşılır vıtes degiştirmede
hızlı ıstıyorsan gıt bır cbf yada cbx 250 beynı al tak aynı ölcude arka dışlıyıdı degiştır sonra bırde oruklu zıncır tak arkata tekerı 100 90 90 yap devır saatınde hesaplamzsın ozmn

gerek yok sen yolda gıderken devır saatıne mı bakıcan vıtes degiştirmek ıcın

kingman30
17 Ekim 2008, 21:38
Kardeş ne kadar kafa patlatmışın bu kadar hesap yapmışsın.Baştan bende senin gibiydim.Çok sevmiştim motorumu.Korumalıklar taktırdım masraf yaptım ama değmezmiş.300 km . uzaktaki yazlığa gidip geri döndüğümde ne kadar gereksiz bir motor olduğunu anladım.Rüzgara karşı 80 km. hızın üzerine çıkamadım.İşkenceye döndü yol.Uzun yol motoru desen değil.Şehir içi motoru desen git al bi tane yarı fiyatına 100'lük Kanuni.Hem daha az yakarsın hem rahat edersin hem vergi ödemezsin.CBF 150 tamamen amaçsız bir motor.

sedat_57
17 Ekim 2008, 22:16
Kardeş ne kadar kafa patlatmışın bu kadar hesap yapmışsın.Baştan bende senin gibiydim.Çok sevmiştim motorumu.Korumalıklar taktırdım masraf yaptım ama değmezmiş.300 km . uzaktaki yazlığa gidip geri döndüğümde ne kadar gereksiz bir motor olduğunu anladım.Rüzgara karşı 80 km. hızın üzerine çıkamadım.İşkenceye döndü yol.Uzun yol motoru desen değil.Şehir içi motoru desen git al bi tane yarı fiyatına 100'lük Kanuni.Hem daha az yakarsın hem rahat edersin hem vergi ödemezsin.CBF 150 tamamen amaçsız bir motor.

bu msj cbfçileri kızdırır diyorum:queen::queen::queen:

Khutuck
17 Ekim 2008, 22:40
Kızdırır tabii :P Bu arkadaşa CBR1000RR versek "ne biçim motor bu, yol yetmiyor, hızlı gidince rüzgar oluyor, üstümüz başımız böcek ölüsü kaplanıyor, çok yakıyor, zaten servisin yerini kaybettim, keşke Kanuni Racer alsaymışım" der :)

sedat_57
17 Ekim 2008, 22:41
Kızdırır tabii :P Bu arkadaşa CBR1000RR versek "ne biçim motor bu, yol yetmiyor, hızlı gidince rüzgar oluyor, üstümüz başımız böcek ölüsü kaplanıyor, çok yakıyor, zaten servisin yerini kaybettim, keşke Kanuni Racer alsaymışım" der :)

:queen::queen::queen::queen::queen:

kingman30
17 Ekim 2008, 23:53
Kızdırır tabii :P Bu arkadaşa CBR1000RR versek "ne biçim motor bu, yol yetmiyor, hızlı gidince rüzgar oluyor, üstümüz başımız böcek ölüsü kaplanıyor, çok yakıyor, zaten servisin yerini kaybettim, keşke Kanuni Racer alsaymışım" der :)

Kutucuk sen hayatında 1000 rr gördün mü diye soracam ama sormaya gerek yok sen cbf 150 ile çuf çuf lamaya devam ediyosun.Görmüş olsan zaten CBF 150 ile ne işin var.Rüyada sevişmek diye bir deyim vardır bilir misin?Sizin CBF 150 ile yaptığınız da motorculukla rüyada sevişmek.Ben CBF 150 ile motorculuğu sevdim.Ama sadece ön sevişme yapabildim.Hiç bir zaman tatmin olamadım.Şimdi gerçek bir motor arıyorum.İsteyen kızsın isteyen CBF 150 siyle çuf çuf lamaya devam etsin :cherry:

Khutuck
17 Ekim 2008, 23:56
kingman30 takıl sen. Sana kendini ispatlama gayretine girmekle uğraşacak halim yok, daha ciddi işlerim var.

kingman30
18 Ekim 2008, 00:21
kingman30 takıl sen. Sana kendini ispatlama gayretine girmekle uğraşacak halim yok, daha ciddi işlerim var.

O ne demek be "Sana kendini ispatlama gayretine girmekle uğraşacak halim yok.." :pr:
Sözün bittiği yerdeyiz :cherry:
Çok ağır konuştum galiba.Saçma cümleler kurmaya başladın.Ama gerçekler acıtır.Kusura bakma.Doğru söyleyen de dokuz köyden kovulur.Ama bende doğruları söylemekten hiç bir zaman geri durmam.

jumper
18 Ekim 2008, 00:55
Devir saatini ne yapacaksınız anlamadım!
Olsa fena olmazdı ama elzem değil.
İstediğiniz kadar devirli kullanın,hiçbir zararı olmaz motora!Zaten kesici var ve zarar verecek kadar uzun süre red line yapamazsınız.
Kafanızı böyle gereksiz şeylere yormayın!!!
Yarışa mı çıkıyorsunuz!!!
Ben motorumdan çok memnunum ve de çok kullanışlı bence!
Keyfini çıkarın!
Herkes,yok lüzumsuzmuş ta,falan filan diyebilir,kendi düşünceleri!
Takmadan kullanırım ve de işimi en iyi şekilde görürüm.
Kazasız ve sağlıklı günler dilerim.