PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2. vitese atıyorum boş ta gidiyo



EfeUncu
14 Ekim 2008, 22:56
Selam herkese masai grand eagle motorum 2. vitese attığımda boşta gidiyo 3 attığımda devam edebiliyorum sorunu nedir acaba? şimdiden teşekkürler...

Rigel
14 Ekim 2008, 22:58
Debriyaj manetini ayarlayınız. Aslında sanırım 3. viteste değil 2. viteste devam ediyorsunuz.

VaScO1925
14 Ekim 2008, 22:59
peki normalde boşa atabiliyormusun ?

EfeUncu
14 Ekim 2008, 22:59
Debriyaj manetini ayarlayınız. Aslında sanırım 3. viteste değil 2. viteste devam ediyorsunuz.
yok motorun çekişi 3 te gibi


peki normalde boşa atabiliyormusun ?

atabiliyorum

rafel
14 Ekim 2008, 22:59
usta 2 atmıyorsun sen 2 vıtesın yemıyor tek care dıslı degişecek
bende de oluyor 2 takıyorum bosa gelıyor dişlı sıyırıyor

ExTReMa
14 Ekim 2008, 23:01
Problem bikaç yerde olabilir.
Vites hilalleri ve dişlilerdendir.
Motorun komple parçalanması gerekiyor.
Yaptırmazsan diğer dişlilerede zarar verebilir yada hilali yamultarak diğer dişlilere zarar verebilirsin.

rafel
14 Ekim 2008, 23:01
debrıyajla olucak sorun degıl cunku debrıyajta tas zorlanır ki anlarsın zor atar vıtese


Problem bikaç yerde olabilir.
Vites hilalleri ve dişlilerdendir.
Motorun komple parçalanması gerekiyor.
Yaptırmazsan diğer dişlilerede zarar verebilir yada hilali yamultarak diğer dişlilere zarar verebilirsin.

ne dıyorsun ne motoru parcalanması ıyımısın
altarafı dıslı takımı aşagı ındırılecek o kadar

yt_servan
14 Ekim 2008, 23:04
motoru uzun sure sürdüğünde de aynı sorun devam ediyormu

EfeUncu
14 Ekim 2008, 23:05
motoru uzun sure sürdüğünde de aynı sorun devam ediyormu

evet........

ExTReMa
14 Ekim 2008, 23:05
ne dıyorsun ne motoru parcalanması ıyımısın
altarafı dıslı takımı aşagı ındırılecek o kadar

O dişli takımın aşağıya inmesi için öncelikle silindir kapağını söküyosun
Sonra silindiri aşağı alıyosun
Motoru şaseden ayırıyosun
Debriyaj bölümünü açıyosun debriyaj tasını falan cıkarıyosun
Sonra şanzumandaki dişlilere ulaşmak için motor bloğunu ikiye ayırıyosun
İşte bu kadarçık :)
Daha kolay bi yolunu bılen varsa yada sihirbazlık yaparak motoru ayırmadan o dişlileri blogun ıcınden cıkarabılen varsa dedıgın gıbı sadece dişlileri alabilir motoru parçalamadan :queen:

EfeUncu
14 Ekim 2008, 23:13
O dişli takımın aşağıya inmesi için öncelikle silindir kapağını söküyosun
Sonra silindiri aşağı alıyosun
Motoru şaseden ayırıyosun
Debriyaj bölümünü açıyosun debriyaj tasını falan cıkarıyosun
Sonra şanzumandaki dişlilere ulaşmak için motor bloğunu ikiye ayırıyosun
İşte bu kadarçık :)
Daha kolay bi yolunu bılen varsa yada sihirbazlık yaparak motoru ayırmadan o dişlileri blogun ıcınden cıkarabılen varsa dedıgın gıbı sadece dişlileri alabilir motoru parçalamadan :queen:
peki hocam bu işlemi yapacak usta biliyomusuz? ve tahmini kaç liraya mal olur böyle bi işlem bana

rafel
14 Ekim 2008, 23:14
peki hocam bu işlemi yapacak usta biliyomusuz? ve tahmini kaç liraya mal olur böyle bi işlem bana

evt istanbuldaysan sana yardımcı olabılırım

EfeUncu
14 Ekim 2008, 23:16
evt istanbuldaysan sana yardımcı olabılırım
istanbuldayımda işte kaça mal olucak bana:)

VaScO1925
14 Ekim 2008, 23:18
extreama lüleburgazda bulunmaz bir ustadır. şeker gibide bir ustası vardır. eğer oraya gidecilecek durumdaysan hertürlü hallederler.. ve uygun fiyat verirler

değilmi extrema ?

THE_LANCET
14 Ekim 2008, 23:20
Belki 2. vitese attım zannediyorsundur ama vites boştadır. Bundan emin olabilmen için bir deneme yap.
1.vitesten itibaren say en son sen 5. vitesi saydığında bir daha yükseltmeye çalış eğer yükseliyorsa problem sende...

ExTReMa
14 Ekim 2008, 23:20
extreama lüleburgazda bulunmaz bir ustadır. şeker gibide bir ustası vardır. eğer oraya gidecilecek durumdaysan hertürlü hallederler.. ve uygun fiyat verirler

değilmi extrema ?

Beni karıştırmayın patron eeraktan :cat:

EfeUncu
14 Ekim 2008, 23:23
Belki 2. vitese attım zannediyorsundur ama vites boştadır. Bundan emin olabilmen için bir deneme yap.
1.vitesten itibaren say en son sen 5. vitesi saydığında bir daha yükseltmeye çalış eğer yükseliyorsa problem sende...

benim motorda gösteriyo kaçıncı viteste olduğun ya

VaScO1925
14 Ekim 2008, 23:24
Beni karıştırmayın patron eeraktan :cat:

niye sende usta değilmisin :queen::queen:

ExTReMa
14 Ekim 2008, 23:25
niye sende usta değilmisin :queen::queen:

Yok ben bıraktım o işleri abi
Patron bakıyo çırak olmaya karar verdim böyle daha iyi :queen:

THE_LANCET
14 Ekim 2008, 23:31
benim motorda gösteriyo kaçıncı viteste olduğun ya

Göstergeyi boş ver. Kendin bir dene. Bir şey kaybetmezsin. Belkide dişli değişimin gereksiz bir masraftır, asıl sorun vites göstergende'de olabilir. Tabii bu yazdıklarım sadece benim belirttiğim bir ihtimal.
Yinede vites dişlisi değişimi ile ilgili gerekli bilgileride topla.

mterayes26
14 Ekim 2008, 23:54
arkadasım motorunda vıtes gostergesı var orda ne gosterıyor . senın motora cok bındım . 2 ye attım dıye asılmıstım ılk bındıgımde meger bosa atmısım motor bööööğürdü . sonra bır daha yukarı kaldırdım 2 oldu .

hee şimdi 1. den hızını alıp 2 ye atıyorsun . ama aslında bosa atıyorsun .( acemi iken ben ne çektim ) bırakıyorsun debrıyajı bu sırada sürat düşüyor .sen bir kademe yukarı cekıyorsun 3. vıtes ıcın halbuki 2 ye atıyorsun motorun hızı düştüğü içinde silkeliyor . dişli o kadar kolay kırılmaz => senin motorunun aynısına çok bindim vites kolu bir acayip sanırım ondan vites degısınce gostergede ne gosterıyor ona bakıyormusun

muratgergerli
15 Ekim 2008, 00:05
Selam herkese masai grand eagle motorum 2. vitese attığımda boşta gidiyo 3 attığımda devam edebiliyorum sorunu nedir acaba? şimdiden teşekkürler...

Kullandığın motosiklet döner vites denilen modelden..
1 ve 2. vites arası BOŞ'dur..
Bu nedenle 1.vitesden 2.vitese atarken vites kolunu 2defa yukarıya hareket edeceksin..
Eğer o işlemde problem yoksa;

Merkez Dişli Grubunda bulunan 2.vites dişlisi kama mili sıyırması yapmıştır..

Derhal 2.vites dişlisi değişmesi gerekir..

Hilallerdeki aşınmadan dolayı değildir..
Aşınma olsaydı tüm dişliler görev görmezdi..

ExTReMa
15 Ekim 2008, 00:08
Kullandığın motosiklet döner vites denilen modelden..
1 ve 2. vites arası BOŞ'dur..
Bu nedenle 1.vitesden 2.vitese atarken vites kolunu 2defa hareket edeceksin..
Eğer o işlemde problem yoksa;

Merkez Dişli Grubunda bulunan 2.vites dişlisi kama mili sıyırması yapmıştır..

Derhal 2.vites dişlisi değişmesi gerekir..

Hilallerdeki aşınmadan dolayı değildir..
Aşınma olsaydı tüm dişliler görev görmezdi..

Tartışalım mı bu konuyu abi :P
Ben diyorum ki hilal aşınması olduğunda da tek bir vites kaybı yaşanabilir.
Hilalin bir tarafı aşınır ve dişliyi diğer dişliye yeteri kadar itemez ve dolayısı ile dişli gruba dahil olmaz.
3. vitese taktığında ise o aşınmış hilal tekrar eski konumuna gelir yani dişlilerin grup ile ilişkisini keser fakat bir diğer hilal 3. vites dişlisini gruba dahil eder ve motor 3e geçmiş olur :)

muratgergerli
15 Ekim 2008, 00:13
Tartışalım mı bu konuyu abi :P
Ben diyorum ki hilal aşınması olduğunda da tek bir vites kaybı yaşanabilir.
Hilalin bir tarafı aşınır ve dişliyi diğer dişliye yeteri kadar itemez ve dolayısı ile dişli gruba dahil olmaz.
3. vitese taktığında ise o aşınmış hilal tekrar eski konumuna gelir yani dişlilerin grup ile ilişkisini keser fakat bir diğer hilal 3. vites dişlisini gruba dahil eder ve motor 3e geçmiş olur :)

:P :P

Ben sadece tek hilalin aşınmasını demedim Emrah'ım..
Sekromenç üstündeki hillaler.
Sağ-sol ve orta olmak üzeri 3 tanedir..
Hilaller derken tümünü dedim..
Bunlardan 1 tanesi aşınma yaptıysa dediğin doğrudur..:cat:

ByBaTeR!ST
15 Ekim 2008, 00:13
Kullandığın motosiklet döner vites denilen modelden..
1 ve 2. vites arası BOŞ'dur..
Bu nedenle 1.vitesden 2.vitese atarken vites kolunu 2defa yukarıya hareket edeceksin..
Eğer o işlemde problem yoksa;

Merkez Dişli Grubunda bulunan 2.vites dişlisi kama mili sıyırması yapmıştır..

Derhal 2.vites dişlisi değişmesi gerekir..

Hilallerdeki aşınmadan dolayı değildir..
Aşınma olsaydı tüm dişliler görev görmezdi..


Murat Abicim Nasılsın Yaw Özledim Seni Haa :P:queen::rendeer:
Arkadaşlar Motorun Ustası Burda Beya MUrat abiyi Dinleyin Karlı Çıkarsınız :cat:

ExTReMa
15 Ekim 2008, 00:15
:P :P

Ben sadece tek hilalin aşınmasını demedim Emrah'ım..
Sekromenç üstündeki hillaler.
Sağ-sol ve orta olmak üzeri 3 tanedir..
Hilaller derken tümünü dedim..
Bunlardan 1 tanesi aşınma yaptıysa dediğin doğrudur..:cat:

Heh tamam işte bende onu diyorum abi ama büyük ihtimallede hilal aşınması oldu çünkü geneli o sorundan geliyo bize
masrafı 150-200 ü buluyo cunku acılınca asınmıs parçalarıda değiştirtiyolar sonrada ufacık parça için bu kadar para alınır mı diye laf yapanları saymıyorum bile :)
Şu teknik konularda tartışmayı özlemişim be abi harbiden iyi geliyo arada :P

mterayes26
15 Ekim 2008, 00:19
:P :P

Ben sadece tek hilalin aşınmasını demedim Emrah'ım..
Sekromenç üstündeki hillaler.
Sağ-sol ve orta olmak üzeri 3 tanedir..
Hilaller derken tümünü dedim..
Bunlardan 1 tanesi aşınma yaptıysa dediğin doğrudur..:cat:

murat abi sekromenç varmı bu motorlarda

muratgergerli
15 Ekim 2008, 00:21
Heh tamam işte bende onu diyorum abi ama büyük ihtimallede hilal aşınması oldu çünkü geneli o sorundan geliyo bize
masrafı 150-200 ü buluyo cunku acılınca asınmıs parçalarıda değiştirtiyolar sonrada ufacık parça için bu kadar para alınır mı diye laf yapanları saymıyorum bile :)
Şu teknik konularda tartışmayı özlemişim be abi harbiden iyi geliyo arada :P

Sonuçta motor inmesi gerekir..Motor indirmeninde belli bir ücreti var tabi..
Motorun içine bir vida dahi düşse bunun adı Motor İndirmedir..
Motorun içindeki problem olan parçalar fiyatın armasında etkilidir..

Zaten sizin meslekte benim bildiğim şu cümle kullanılır..

Motor tamir ve bakım ücreti (atıyorum) 150 lira..:mrgreen:
Arızalı parçanın değişimi o fiyata DAHİL DEĞİLDİR...
Bu 1lirada tutar 1000lirada..Arızalı parçaya göre yani..:)


murat abi sekromenç varmı bu motorlarda

Tabi vardır paşam.. :)


Murat Abicim Nasılsın Yaw Özledim Seni Haa :P:queen::rendeer:
Arkadaşlar Motorun Ustası Burda Beya MUrat abiyi Dinleyin Karlı Çıkarsınız :cat:

Teşekkür ederim Ersin'im..:rendeer:
İyi olmaya çalışıyorum işte..:)

EfeUncu
15 Ekim 2008, 00:58
arkadasım motorunda vıtes gostergesı var orda ne gosterıyor . senın motora cok bındım . 2 ye attım dıye asılmıstım ılk bındıgımde meger bosa atmısım motor bööööğürdü . sonra bır daha yukarı kaldırdım 2 oldu .

hee şimdi 1. den hızını alıp 2 ye atıyorsun . ama aslında bosa atıyorsun .( acemi iken ben ne çektim ) bırakıyorsun debrıyajı bu sırada sürat düşüyor .sen bir kademe yukarı cekıyorsun 3. vıtes ıcın halbuki 2 ye atıyorsun motorun hızı düştüğü içinde silkeliyor . dişli o kadar kolay kırılmaz => senin motorunun aynısına çok bindim vites kolu bir acayip sanırım ondan vites degısınce gostergede ne gosterıyor ona bakıyormusun
yok hocam bende şubattan beri kullanıyorum göstergede 2 gösteriyo ama boşta bana anadolu yakasında uygun fiyatlı bi servis önerirseniz yarın baktırmaya gidicem...

mterayes26
15 Ekim 2008, 01:09
Sonuçta motor inmesi gerekir..Motor indirmeninde belli bir ücreti var tabi..
Motorun içine bir vida dahi düşse bunun adı Motor İndirmedir..
Motorun içindeki problem olan parçalar fiyatın armasında etkilidir..

Zaten sizin meslekte benim bildiğim şu cümle kullanılır..

Motor tamir ve bakım ücreti (atıyorum) 150 lira..:mrgreen:
Arızalı parçanın değişimi o fiyata DAHİL DEĞİLDİR...
Bu 1lirada tutar 1000lirada..Arızalı parçaya göre yani..:)



Tabi vardır paşam.. :)



Teşekkür ederim Ersin'im..:rendeer:
İyi olmaya çalışıyorum işte..:)


sekromenç i ben şanzıman hareketsiz olsa dahi vites geçişlerini gerçekleştiren parça olarak biliyorum . bazen çoğu motorda durduğun yerde vites değiştirmeye kalk hemen şişiyor ( benim tabirimle ) yani vites geçmiyor .. murat abi yoksa ben yanlışmı öğrenmişim yanlışmı biliyorum


yok hocam bende şubattan beri kullanıyorum göstergede 2 gösteriyo ama boşta bana anadolu yakasında uygun fiyatlı bi servis önerirseniz yarın baktırmaya gidicem...

arkadaşım 2. vites dişlisi kırık olsa motoru da mahveder diye biliyorum . arızalı ise de şıkır şıkır öter . vallahi sorunu merakla bekliyorum . 1 saattir düşünüyorum yok neden olabilir ki motor açılınca anlaşılır

ReD_LıNe
15 Ekim 2008, 01:24
çin motorlarının çoğunda olyo bu..şanzuman gitmiş kardeşim..
bu işin en kısa yolu motosikletin garantideyse götür onlar halleder...hilal ve 2 vites dişlisinde sorun...aynısı bana ve bikac arkadasımada olmustu..sorun hep aynı :cat:

COQ
15 Ekim 2008, 01:26
Motoru parçalattırmadan önce,şu vitesi bir de debriyaj kullanmadan değiştir.
Bakalım yine yapacak mı?
Yaparsa, o zaman ameliyat ettirirsin motoru.:)
Belki de o kadar büyük bir sorun yoktur.
Anladığım için yazmıyorum.
Ben olsam bir dener, öyle servise götürürdüm motoru.
Yani ben olsam napardım?
Onu yazdım.:)
Bi pok bildiğim için değil.
Ama denemesi ücretsizdir.:wiinkk:

muratgergerli
15 Ekim 2008, 02:21
sekromenç i ben şanzıman hareketsiz olsa dahi vites geçişlerini gerçekleştiren parça olarak biliyorum . bazen çoğu motorda durduğun yerde vites değiştirmeye kalk hemen şişiyor ( benim tabirimle ) yani vites geçmiyor .. murat abi yoksa ben yanlışmı öğrenmişim yanlışmı biliyorum


Özelden yazdım mesajına karşılık olara paşam.Herhalde gelmedi..

Sekromenç ve hilallerin harekatı, daha doğrusu vites olayı öyle basit olarak anlatılacak bir durum değil aslında..
Tknik bir konu..Ve bu teknik konu ancak uygulamalı olarak anlatılırsa birşeyler anlaşılır..
Şimdi burada anlatmakla bazı arkadaşlarımız anlayamayacak.:).Yine de kısaca..:)

Vites dişli grubu 2 kısımdır.:wiinkk:
1) Merkez dişli grubu.
2) Aktarma dişli grubu..
Bunlara bağlı olan vites mili üstünde de hilaller ve sekromenç tertibatı
vardır..
Sekromençin ana görevi vites geçişlerinin rahat ve sorunsuz olmasıdır.
Yani dişlilerin çevresel hızını ayarlamaktır.

Bu geçişi sağlayanda hilallerdir.
Hilallerin dişli ile olan sabitleyici ilişkisini sessiz ve sorunsuz sağlayan sekromençtir.
Senkromeç ana mili üzerindeki hangi vites dişlisiyle ile birleşmişse o vites dişlisi ana mille sabitleşir.
Aktarma dişli grubundan gelen harekatı merkez dişli grubuna veren sekromenç, merkez dişli grubunun harekatıyla
dönmeye başlayan aktarma dişli grubudur ..
Böylece ilk harekat dediğimiz VİTESLİ İLERLEME olayı olur..

Hani şu kara şanzuman kullanan vasıtalar vardır ya.2 debriyaj yapıp 1 aragazı (vın vın) verir şoförler..:P
Bunu niye yaparlar?.:)
Vites sessiz ve sorunsuz geçiş yapsın,dişlilerin kavrama esnasında problem yaşamasın diye..
İşte bu işlemi şimdi üretilen şanzuman düzeneğinde sekromençler yapıyor..

Ulem anlatmakla anlaşılmayacağını bildiğim halde yazdım be..
Kısaca dedik ve yine uzattık.Geceler uzun olunca yazacak cümlelerde uzuyor haliyle ..:)
Neyse bu konuyu başka bir platformda daha detaylı konuşuruz artık..
Ben şuan başka konulara yoğunlaşmış durumdayım..:P

KUVVETMİRA
15 Ekim 2008, 02:24
teşekkürler üstad. keyifle okuduk, anladık epey birşey.