PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Subab ayarı yerine oturma süresi varmı?



mach1
25 Eylül 2008, 11:51
Ben motorumu servise verdimğimde 15300 km deydi şimdi 16000 de ilk servisten çıktığında çok yakıyordu şimdi bakıyorum günden güne azalıyor acaba subabtanmıdır :silent:

yucika
25 Eylül 2008, 13:15
Sadece sübap ayrı mı yapıldı bakımda? Buji değişimi karbüratör ayarı gibi şeylerde yapıldıysa motosikletin yakıt tüketimi düşer. Eğer daha önce zengin karışımla kullandıysan şimdi sübaplardaki, manifolttaki ve yanma odasındaki kurum vs zamanla temizlenir ve motosikletin yakıt tüketim ilk bakım yapılan güne göre biraz daha düşer. Tabi bu düşüşün bir sınırı var. Öyle sonsuza dek düşüp sonunda benzinsiz de çalışır hale gelmez.:P Düzenli bakımın önemi de anlaşılmıştır artık :bounce:

< iLk@yy >
25 Eylül 2008, 13:33
süpap ayarından olmaz öyle süpap ayarı sabit değerleri verir çünkü :)

ama bir çok nedeni olabilir bunun arkadaşında dediği gibi yanma odasındaki pizliklerin zamanla temizlenmesi büyük ihtimal =)

muratgergerli
25 Eylül 2008, 15:25
15.000kmde yapılan servis bakımı bence biraz detaylı olur..Senin yaptırdığın bakımda öyle sanırım.
Yani tam teşeküllü bakım (A'dan Z'ye ) yapılmıştır..

"Subap ayarı yerine oturma süresi" diye bir kavramı yeni işitiyorum.
Yok böyle bir şey..Vardıysa da bize öğretilmedi..
Bu konuda da eğer bir bilgin varsa; bunu öğrenmek bana mutluluk verecek.Bilgi dağarcığıma bir kapı daha açmış olacaksın..:cat:

Yucika ustamın dediğine katılıyorum.:rendeer:
Ustamdan da böyle bir yorum beklerdim.Yanılmamışım..:cat:

Daha önceden (servi söncesi) ayarsız olan bir makina servis sonrası kendine gelmiş, bunuda sana yavaş yavaş hissetirmiş..
Ya da kullandığın benzin (istasyon değişikliği)..
Ya da kullanım tarzının değişimi..
İnşallah böyle randımanlı çalışmaya devam eder.
Ta ki sen tekrar buraya topic açıp;
"Hey Millet Benim Motosiklet Benzini Sevmez Oldu..Sebebi Nedir?" :P diye başlık atmana kadar..:)
İşte o zaman problemin danızkası olmuş demektir.:P
Ona kafa yormaya çalışırız artık..:wiinkk:

Bol keyifli sürüşler sana..:rendeer:

ömer1
26 Eylül 2008, 00:04
Peki rodaj içerisinde sübap ayarı gerekirmi?Gerekiyorsa ilk olarak kaç km'den sonra gerekir

yucika
26 Eylül 2008, 11:39
Peki rodaj içerisinde sübap ayarı gerekirmi?Gerekiyorsa ilk olarak kaç km'den sonra gerekir
Sübap ayarı daha uzun sürelerde 10-15 bin km gibi yapılması gerekir. Rodaj için ayrılan 1500 km de sübap ayarının bozulması pek olası değildir.

mach1
26 Eylül 2008, 11:54
Servisten ilk tamamen bakım oldu kayışından tutun sibobuna frenine bakıldı ama ilk çıktığında acayip yakıyordu hatta kızdım servise karburatör ayarını bozdular diye ama sonra düzeldi.Bu arada herkese teşşekür ederim cevaplarınız için:)Artık gına gelmiş benzinden ama ona arada karışık alıyorun süper kurşunsuz filan hep aynı gitmiyor sanırım:mrgreen:

digi_boy26
26 Eylül 2008, 21:56
15.000kmde yapılan servis bakımı bence biraz detaylı olur..Senin yaptırdığın bakımda öyle sanırım.
Yani tam teşeküllü bakım (A'dan Z'ye ) yapılmıştır..

"Subap ayarı yerine oturma süresi" diye bir kavramı yeni işitiyorum.
Yok böyle bir şey..Vardıysa da bize öğretilmedi..
Bu konuda da eğer bir bilgin varsa; bunu öğrenmek bana mutluluk verecek.Bilgi dağarcığıma bir kapı daha açmış olacaksın..:cat:

Yucika ustamın dediğine katılıyorum.:rendeer:
Ustamdan da böyle bir yorum beklerdim.Yanılmamışım..:cat:

Daha önceden (servi söncesi) ayarsız olan bir makina servis sonrası kendine gelmiş, bunuda sana yavaş yavaş hissetirmiş..
Ya da kullandığın benzin (istasyon değişikliği)..
Ya da kullanım tarzının değişimi..
İnşallah böyle randımanlı çalışmaya devam eder.
Ta ki sen tekrar buraya topic açıp;
"Hey Millet Benim Motosiklet Benzini Sevmez Oldu..Sebebi Nedir?" :P diye başlık atmana kadar..:)
İşte o zaman problemin danızkası olmuş demektir.:P
Ona kafa yormaya çalışırız artık..:wiinkk:

Bol keyifli sürüşler sana..:rendeer:

ilgiyle izliyoruz abi ailecek :mrgreen::mrgreen::mrgreen:


Peki rodaj içerisinde sübap ayarı gerekirmi?Gerekiyorsa ilk olarak kaç km'den sonra gerekir

rodaj içinde kesinlikle sübap ayarıyla oynatmayın:cat: çünkü çok nadiren üretim hatasından dolayı motosiklet, serviste toplandıktan sonra kenilerrince test sürüşü yapılrı en az 2-3 km kadar dükkan civarlarında . o esnada zaten motosikletinizin her sesini her parçasını,ekipmanını, elektrik aksamını mekanik aksamını test ederler frenlerini zorlarlar dikmeleri kontrol ederler :) o yüzden çok nadirdir senin sölediğin:) en az 15.000 km diyorum ben:wiinkk:


Servisten ilk tamamen bakım oldu kayışından tutun sibobuna frenine bakıldı ama ilk çıktığında acayip yakıyordu hatta kızdım servise karburatör ayarını bozdular diye ama sonra düzeldi.Bu arada herkese teşşekür ederim cevaplarınız için:)Artık gına gelmiş benzinden ama ona arada karışık alıyorun süper kurşunsuz filan hep aynı gitmiyor sanırım:mrgreen:

benzini karıştırma mümkün oldugunca :) zaten 6 lt filan depon olması lazım :) biteceğine yakın son gün gezmeyip aynı istasyondan aynı tür yakıtı aldığında motosikletinin "karbüratör" ömrü daha uzun olacaktır buna emin olabilirsin :)

sedat_57
26 Eylül 2008, 22:24
hacı makina 17 binde süpaplarin nerde oldugunu bilmiyorum:queen::queen:

ExTReMa
26 Eylül 2008, 22:37
Sübap ayarı daha uzun sürelerde 10-15 bin km gibi yapılması gerekir. Rodaj için ayrılan 1500 km de sübap ayarının bozulması pek olası değildir.

Bu çinliler için geçerli değil :)
adamlar nasıl bir malzeme kullandıysalar artık 5 kmde subaplar bitiyo ayarda tutmuyo mecburen değiştiriyoruz

ömer1
26 Eylül 2008, 23:25
Bu çinliler için geçerli değil :)
adamlar nasıl bir malzeme kullandıysalar artık 5 kmde subaplar bitiyo ayarda tutmuyo mecburen değiştiriyoruz

Katılıyorum motorum 700 km civarında.Sağ pistondan hep şüpheleniyordum.Bu gün üst kapağı açıp kontrol ettim.Sağ exhaust sübabı sıkıydı.Emme sübabı ise çok sıkı olmasada iyi değildi.
Birinci vites kalkışta istediğim ivmelenme yoktu ve rodaja bağlıyordum.Fakat şu an 1-2-3-4-5 çok şahane uzuyor makine.İyiki bakmışım.Rolentide ise çok ferah çalışmaya başladı.1500 km olunca bi daha kontrol edeceğim inş.
Motor :Yuki yk 250-4:cat:

muratgergerli
27 Eylül 2008, 00:38
Ulem biz bu "Subap Ayarı Oturma Süresi Var mı?" hikayesini anlatmış,
olayı tatlıya bağlamıştık..Hatta gökten düşen 3 elmayı da paylaştırmıştık..:P

Konu nerden nereye gelmiş benim haberim yok..:cherry:

Evet sorunları ve soruları alalım..:wiinkk:
Payıma düşen elmadan ikram etmeye çalışayım..:P

eagerman27
27 Mayıs 2009, 02:46
bende kanuni seyhan 150c var sıfır almıştım motorun çalışması hoşuma gitmedi karbüratör ayarında bazı değişiklikliklere gittim sonuç çokda değişmedi subaplarını güzelce ayarladım ve karbüratörüde ayarladım ,hem emme hemde egsoz iyice sıkı idi,şimdi 3500 km deyim motorum saat gibi çalışıyo rolantide çok stabil hızlanmasıda kesintisiz el kitabında her 2000 km de subaplar kontrol edilmeli gerekirse ayar yapılmalı diyor öyle 10000-15000 km de subap ayarı japon italyan racingler için geçerli olabilir ama çinliler için değil, dikkat edin yanlış ayarlar motorunuzun çok ısınmasına,çekişten düşmesine,yakıt tüketiminin artmasına sebep olacaktır ii günler