PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 120-130 km/h, Gidon Sağa-Sola Sallandı, Motor Dengesini Yitirdi!(HYOSUNG GT250 COMET)



codeguru
12 Eylül 2008, 18:27
Arkadaşlar motoru bugün nihayet aldım (Hyosung GT250 Comet). Kullanmayı bilmediğim için motorcu bir arkadaşım benimle Gebze'ye gelerek motoru İstanbul'a getirmeme yardım etti.

Gelirken şöyle bir olay yaşadık; E-5'te 120-130 km/h civarı hızla ben önden araba ile giderken, arkadaşımda motorla beni takip ediyordu. Aynadan arkamdan gelen arkadaşımı izlerken gördüm ki, motorun gidonu aniden sağa sola savrulmaya başladı, arkadaşım güçlükle toparladı ve sağa çektik. Ben motordan anlamadığım için kendisine "Neden olmuş olabilir?" dedim.

Kendisi olayı anlatırken, "Bilmiyorum, gidon birdenbire tokatlamaya başladı." dedi. Lastikten olabilir diye düşündük, en yakın benzinliğe girdik. Lastik havaları düşüktü, bizde önlere 36 arkalara 40 olmak üzere hava bastık. O sırada benzincideki başka bir motorcuya da olayı anlattık ve fikrini sorduk. Amortisörlerin gazlarının azalmış olabileceğini, birinin birinden farklı oranda gazı kalmış olabileceğini söyledi. Arkadaşla yola 80 km/h'yi geçmeden devam ettik ve sağ salim motoru evin garajına kadar getirdik.

Bu olay kafama çok takıldı, sizce nedeni ne olabilir arkadaşlar?

mhyen
12 Eylül 2008, 18:31
Valla dostum arkadaşının motor bilgisi ne durumda bilmiyorum ama bu olay herşeyden olabilir.O an ters rüzgar vurmuştur, arkadaşın belki başka tarafa bakıp anlık kontrol kaybı yaşamıştır ya da ilk kez o motora bindiğinden alışamamıştır, lastikler;amortisörler problemlidir vs vs.
Sana diyeceğim o ki ben de senin motorun R modeli var.Fakat lastik basınçlarını önü 29, arka 32(yolcu varsa 36) diye biliyorum.S&T kanuni'nin bizim motorlar için olan kitapçığında da böyle yazıyor.Bu konuya dikkat edersen iyi olur:cat:

Bu arada motorun hayırlı olsun.Güle güle kullan:rendeer:

paris
12 Eylül 2008, 18:36
Bu motor hakkında az bilgim var. Sadece 1 saatliğine test etme şansım oldu. Ancak kullandığım en yumuşak direksiyonlu racing motor diyebilirim :)

codeguru
12 Eylül 2008, 18:39
Teşekkürler, arkadaşım 5-6 senedir motor kullanıyor. Vitesli motorlar hepsi de, su an Z1000'i var daha önce Hornet kullanıyordu acemi değil. O da anlayamadı, önde birşey var dedi aniden olmuş, korkmuş o da. Ben zaten hiç anlamadığım için hiç bir fikrim yok ama kafama takıldı.


Bu motor hakkında az bilgim var. Sadece 1 saatliğine test etme şansım oldu. Ancak kullandığım en yumuşak direksiyonlu racing motor diyebilirim :)

Racing olan değil, diğeri naked olan.

Özer
12 Eylül 2008, 18:43
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun arkadaşım.
Süratli seyir eden 120-130km/s motosikletlerde otomobildeki direksiyon simidi gibi gidon dönmez! bence arkadaşı merkez kaç kuvvetine meydan okudu başka birşey değil!ha...furş takımında boşluk varsa ve arkadaşınız ellerini gevşettiyse ani yalpalamaları yine yapar amma 120km/s gibi bir süratte yine zor!
Lastiklere bence aşırı basınç uygulamışsınız kontrol etmekte yara var!

paris
12 Eylül 2008, 18:48
Racing olan değil, diğeri naked olan

özür dilerim dikkatli okumamışım. onu kullanmadım :) ama allah korumuş...

codeguru
12 Eylül 2008, 18:52
özür dilerim dikkatli okumamışım. onu kullanmadım :) ama allah korumuş...

Rica ederim ne önemi var :)


Öncelikle hayırlı uğurlu olsun arkadaşım.
Süratli seyir eden 120-130km/s motosikletlerde otomobildeki direksiyon simidi gibi gidon dönmez! bence arkadaşı merkez kaç kuvvetine meydan okudu başka birşey değil!ha...furş takımında boşluk varsa ve arkadaşınız ellerini gevşettiyse ani yalpalamaları yine yapar amma 120km/s gibi bir süratte yine zor!
Lastiklere bence aşırı basınç uygulamışsınız kontrol etmekte yara var!

Bende bilmiyorum, dönme değilde sağa sola küçük hareketlerle titreme hızında hareket etti motor.

comet-666
12 Eylül 2008, 18:55
Bende de comet var ve tankslapper olayını 1.5 sene evvel ilk defa yaşadım. 1.köprüden anadolu yakasına geçtikten sonra meşhur çamlıca virajında 140 - 150 ile yaşadım. çok şanslıydımki didonu serbest tutuyordum kendi kendine toparladı allah korudu.
Bir kaçkere de 1.- 2. köprü bağlantı yolunda düz giderken yaşadım ve olayı çözdüm. Boş depo ile ve didona yatmadan (yani öne ağırlık vermeden) dim dik gidiyorsan ve benim gibi 60 kg bi adamsan, her rüzgar tersten estiğinde olabilir demiyorum kesin olur aman dikkat diyorum.
Sonuçta bir takım etkenlerden dolayı ön lastiğe az yük bindiğinden oluyor. yoksa mekanik bir sorundan değil.Yani en azından benimkisinde değil. Çünkü lastik havasına ,didonun rulmanına,amortisör yağının sağ ve sol ölçeğine kadar her şeyine baktırdım.

dgrmr
12 Eylül 2008, 18:58
Yolda göremediği bir tümseğe veya çukura girmiş olma ihtimali var mı acaba? Belki gözünüzden kaçtı, bilemem. Seyredilen satıh bozuksa (tümsek veya çukur) ve/veya asfaltın ezilmesinden doğan bir iz varsa ön teker o izi takip edebilir bunlardan başka, o sürhatte bir tümsek ön tekerleğin havalanıp dengesiz bir şekilde geri yola düşmesine bu durumda da trail ve rake açısının bozulmasına sonucunda yalpalamaya sebebiyet verebilir. Yani kusur illa motosiklette olmayabilir, satıh da çok önemli. Bu tankslapper olayını engellemenin, yolu bir steering damper(direksiyon amortisörü) almaktır.

Dikiz aynasından gördüğün olay Tankslapper diye tabir edilen yalpalama hareketine mi benziyordu. Tankslapper nedir bilmiyor olabilirsin onun için youtube'ın arama motoruna "tankslapper" yazarak aratırsan görme imkanın olur. Youtube giremiyorum diyorsan. Google'a "k tunnel" yaz çıkan ilk seçeneğe tıkla, altta ki "begin browsing"'i tıkla açılır...

codeguru
13 Eylül 2008, 16:57
Bende de comet var ve tankslapper olayını 1.5 sene evvel ilk defa yaşadım. 1.köprüden anadolu yakasına geçtikten sonra meşhur çamlıca virajında 140 - 150 ile yaşadım. çok şanslıydımki didonu serbest tutuyordum kendi kendine toparladı allah korudu.
Bir kaçkere de 1.- 2. köprü bağlantı yolunda düz giderken yaşadım ve olayı çözdüm. Boş depo ile ve didona yatmadan (yani öne ağırlık vermeden) dim dik gidiyorsan ve benim gibi 60 kg bi adamsan, her rüzgar tersten estiğinde olabilir demiyorum kesin olur aman dikkat diyorum.
Sonuçta bir takım etkenlerden dolayı ön lastiğe az yük bindiğinden oluyor. yoksa mekanik bir sorundan değil.Yani en azından benimkisinde değil. Çünkü lastik havasına ,didonun rulmanına,amortisör yağının sağ ve sol ölçeğine kadar her şeyine baktırdım.

Ben hem ilk defa kullanıyorum, hemde böyle bir şey başıma gelirse ne yaparım hiç bir fikrim yok. Ki sen kesin olur demişsin, tüm motorlar da mı böyle? Yoksa bu hyosung'un bir mühendislik hatası mı? Arkadaşım 90-100 kg arası var ağırlık olarak.

Ne yapmalıyım başıma gelmemesi için, sürekli full dopo mu gezmeliyim ya da 100 km'i geçince dik durmak yerine yatarak mı kullanmam lazım?

Amortisörlerin sertleştirilmesi bir işe yarar mı? Zaten çok yumuşak amortisörler. Teşekkürler şimdiden.


Yolda göremediği bir tümseğe veya çukura girmiş olma ihtimali var mı acaba? Belki gözünüzden kaçtı, bilemem. Seyredilen satıh bozuksa (tümsek veya çukur) ve/veya asfaltın ezilmesinden doğan bir iz varsa ön teker o izi takip edebilir bunlardan başka, o sürhatte bir tümsek ön tekerleğin havalanıp dengesiz bir şekilde geri yola düşmesine bu durumda da trail ve rake açısının bozulmasına sonucunda yalpalamaya sebebiyet verebilir. Yani kusur illa motosiklette olmayabilir, satıh da çok önemli. Bu tankslapper olayını engellemenin, yolu bir steering damper(direksiyon amortisörü) almaktır.

Dikiz aynasından gördüğün olay Tankslapper diye tabir edilen yalpalama hareketine mi benziyordu. Tankslapper nedir bilmiyor olabilirsin onun için youtube'ın arama motoruna "tankslapper" yazarak aratırsan görme imkanın olur. Youtube giremiyorum diyorsan. Google'a "k tunnel" yaz çıkan ilk seçeneğe tıkla, altta ki "begin browsing"'i tıkla açılır...


Evet, tankslapper diye tabir ediyen olaydı. İzlediğim videolar ile neredeyse aynı, amortisörler yukarıdada dediğim gibi çok yumuşak (öyle diyor arkadaş). Ne yapmalıyım?

< iLk@yy >
13 Eylül 2008, 18:21
Ben hem ilk defa kullanıyorum, hemde böyle bir şey başıma gelirse ne yaparım hiç bir fikrim yok. Ki sen kesin olur demişsin, tüm motorlar da mı böyle? Yoksa bu hyosung'un bir mühendislik hatası mı? Arkadaşım 90-100 kg arası var ağırlık olarak.

depo boş gezmene yok muhtemelen yoldaki göremediğiniz bir bozukluktan olmuştur benimde bi kaç arkadaşımın başına geldi öyle motosiklette bi sorun yoktur (hyosunglardamı war budediğin şey için) her motorda başınıza gelebilecek bir olay ama hondanın yeni motorlarında 2008 ve sonralarında fabrika çıkışı direksiyon amortisörleri wardır sanırım suzukidede olucaktı


Ne yapmalıyım başıma gelmemesi için, sürekli full dopo mu gezmeliyim ya da 100 km'i geçince dik durmak yerine yatarak mı kullanmam lazım?

Amortisörlerin sertleştirilmesi bir işe yarar mı? Zaten çok yumuşak amortisörler. Teşekkürler şimdiden.

ful depo 15 20 kg ağırlık fark ettiriyor motor için mutlaka faydası olur ama çokta etkisi olmaz o kadar amortisörlerin sertleştirilmeside yardımcı olabilir ama olmaz diye bir tabir vermez ne zaman ne olucağı belli olmaz yol şartlarını biliyorsun türkiyede malum...

erhanvural
13 Eylül 2008, 18:50
anlattığın olayın aynısı bana da olmuştu ancak benim motor seninkinde göre bi hayli hafif sayılır (120 kilo civarı) bende 85 kiloyum ancak sorunun kilodan kaynaklandığını hiç zannetmiyorum. Ben olayı yaşadığımda e-5te yenisahra göztepe arasındaydım ve yolda herhangi bi bozukluk yoktu ancak olay gerçekten korkutucuydu.
Yanlız ben olaydan bi kaç gün önce ufak bi kaza yapmıştım ve amortisörün bir tarafı yamulmuştu bunu hallettikten sonra iki amortisörün arası eski uzaklığından farklıydı bunu da ilkel yöntemlerle hallettik ancak senin motorun yeni olduğundan bir kaza etkeni olmayacağına göre büyük ihtimal fabrika çıkışında ya da motor toplanırken olmuş bir dengesizlik war.
Benim yaşadığım olayda tahmini 5 metrede bir S çizmiştim (saatte 100 km civarında giderken gerçekten korkutucu oluyor) Benim tavsiyem motorun çatal kısmını söküp tekrar toplaman ya da en azından bağlantı noktalarını kontrol etmen...
2nize de geçmiş olsun

cepni
13 Eylül 2008, 19:39
Arkadaşlar motoru bugün nihayet aldım (Hyosung GT250 Comet). Kullanmayı bilmediğim için motorcu bir arkadaşım benimle Gebze'ye gelerek motoru İstanbul'a getirmeme yardım etti.

Gelirken şöyle bir olay yaşadık; E-5'te 120-130 km/h civarı hızla ben önden araba ile giderken, arkadaşımda motorla beni takip ediyordu. Aynadan arkamdan gelen arkadaşımı izlerken gördüm ki, motorun gidonu aniden sağa sola savrulmaya başladı, arkadaşım güçlükle toparladı ve sağa çektik. Ben motordan anlamadığım için kendisine "Neden olmuş olabilir?" dedim.

Kendisi olayı anlatırken, "Bilmiyorum, gidon birdenbire tokatlamaya başladı." dedi. Lastikten olabilir diye düşündük, en yakın benzinliğe girdik. Lastik havaları düşüktü, bizde önlere 36 arkalara 40 olmak üzere hava bastık. O sırada benzincideki başka bir motorcuya da olayı anlattık ve fikrini sorduk. Amortisörlerin gazlarının azalmış olabileceğini, birinin birinden farklı oranda gazı kalmış olabileceğini söyledi. Arkadaşla yola 80 km/h'yi geçmeden devam ettik ve sağ salim motoru evin garajına kadar getirdik.

Bu olay kafama çok takıldı, sizce nedeni ne olabilir arkadaşlar?


arkadaşım başınıza gelen bu olay, şu veya bu sebepten oluyor diyipte, seni bir şekilde yönlendirmek bence çok yanlış. çünki gidonun sallama yapma nedeni saymakla bitmez benim tavsiyem yetkili servise gitmen gerekeni o arkadaşlar yapıcaktır

yanlız lastiğin havası inikti diyorsun ,
havası inik şekilde kullanılan lastiklerin telleri deforme olur ve belli bir kilometre aralığında gidonun sallama yapasına sebep olur. mesele geçen hafta benim başıma geldi 70 ile 90km arası gidon sallıyordu hızlanınca sallantı kesiyordu hemen servise gittim. servisteki arkadaşlar sorunu buldular ve motoruma garantiden yeni bir lastik takıcaklar :cherry:

muyi
13 Eylül 2008, 22:18
araçların yarattıgı türbülans vardır ona girerken veya cıkarken cokca yasanabilir böyle durumlar arkadaşında senin arabanın türbülansında kalmıs yada yoldaki beyaz çizgilerin uzerinden atlarkende motorda hafif kıc atma gibi olaylar olur bundan da kaynaklanmıs olabilir yan 130 km hızla giderken hiç bir motor kucuk bir cukura dusmez.şehir içince asla hız yapma tumseklerden kork cukurlardan o kadar korkmana gerek yok :D ve hızlı giderken otobanda ilk dikkat edecegin şey aracları sollarken arabaya fazla yaklasmadan sollamaya basla ve olabildiğince solundan gec ve olabildiğince otobus ve kamyonların peşinden gitmemeye özen göster yüksek hızlarda

codeguru
14 Eylül 2008, 14:52
Çok sağolun arkadaşlar, trübülans denmis, yol şartları denmiş, ters rüzgar denmiş. Sanırım en iyisi bir servise ya da ustaya göstermek.

Ben İstanbul Kozyatağında ikamet ediyorum, bana yakın ve işinin ehli bir servis ya da usta önerebilirmisiniz? Fiyat konusunda makul olursa daha bir iyi olur.

Çok teşekkür ederim hepinize.

iskenderunlu26
14 Eylül 2008, 15:19
Bu motor hakkında az bilgim var. Sadece 1 saatliğine test etme şansım oldu. Ancak kullandığım en yumuşak direksiyonlu racing motor diyebilirim :)

bence şuana kadar en yumuşak direksiyon 2007 600 rr da var..

_OLD_
14 Eylül 2008, 15:41
Çok sağolun arkadaşlar, trübülans denmis, yol şartları denmiş, ters rüzgar denmiş. Sanırım en iyisi bir servise ya da ustaya göstermek.

Ben İstanbul Kozyatağında ikamet ediyorum, bana yakın ve işinin ehli bir servis ya da usta önerebilirmisiniz? Fiyat konusunda makul olursa daha bir iyi olur.

Çok teşekkür ederim hepinize.

Değerli Kardeşim,
E-5 Bostancı kavşağı Çağrı marketin yanında Buz Motor var.İlk olarak jant,ön çatal ve lastik kontrolu için oraya götür.
www.buzmotor.com
Bende Kozyatağı'ndayım.Beraber gidebiliriz.Tlf. 532 6125022 veya 3732594

codeguru
14 Eylül 2008, 18:40
Değerli Kardeşim,
E-5 Bostancı kavşağı Çağrı marketin yanında Buz Motor var.İlk olarak jant,ön çatal ve lastik kontrolu için oraya götür.
www.buzmotor.com
Bende Kozyatağı'ndayım.Beraber gidebiliriz.Tlf. 532 6125022 veya 3732594

Çok teşekkür ederim ilginiz ve samimiyetiniz için. Şu an hala iş yerindeyim malesef, o nedenle bahsettiğiniz kontrolleri önümüzdeki haftasonu yaptıracağım.

Saygılar :cat:

yucika
16 Eylül 2008, 11:01
Eğer bulabilirsen motoruna uygun bir "Gidon amortisörü" al böylece bir daha bu sorunu yaşamazsın. Tank slapper olayının sebebi rake açısı dik olan race yada naked tip motorlarda ön tekerleğin yüksek hızlarda yola tutunmasının azalması sonucu gidonda hakimiyet kaybı olmasıdır. Bunu önlemek için gidon amortisörü kullanılır. Ön çatalın rake açısı daha geniş olan cruiser tarzı motorlarda bu olay görülmez. Eğer motoruna uygun bir gidon amortisörü varsa mutlak taktır. Yoksa yüksek hızlarda ağarlığını mümkün olduğunca öne doğru vermen gerekiyor.

codeguru
16 Eylül 2008, 18:38
Eğer bulabilirsen motoruna uygun bir "Gidon amortisörü" al böylece bir daha bu sorunu yaşamazsın. Tank slapper olayının sebebi rake açısı dik olan race yada naked tip motorlarda ön tekerleğin yüksek hızlarda yola tutunmasının azalması sonucu gidonda hakimiyet kaybı olmasıdır. Bunu önlemek için gidon amortisörü kullanılır. Ön çatalın rake açısı daha geniş olan cruiser tarzı motorlarda bu olay görülmez. Eğer motoruna uygun bir gidon amortisörü varsa mutlak taktır. Yoksa yüksek hızlarda ağarlığını mümkün olduğunca öne doğru vermen gerekiyor.

Teşekkür ederim, Ben açıkçası korktum ve motorumla 100 km/h'nin bile üzerine çıkabileceğimi sanmıyorum. Motora olan güvenim de kayboldu.

Ustaya gideceğim ama mukayese edebilmem açısından, tahmini bir maliyet verebilirmisiniz? Ne kadar tutar ortalama bu işlem?

gokhan150zat
17 Eylül 2008, 04:07
bn arkadasımın gt 250 cometinde ne zaman red line sokarsam aynı şey bnmde başıma hep geliyodu bn 1.85 boyunda ve 65 kilodayım bnm izlenimim hızlı giderken yol yapısının motoru sallamasından ve üzerindeki ağırlıktan oluyor ağırlık az olunca sarsma dahada artıyo...

arkadasın kaç kilo bilemem ama motorun sahibi arkadasım 120 kilo ve onda o hızda bişey öyle bişey olmuyo..

codeguru
17 Eylül 2008, 11:13
bn arkadasımın gt 250 cometinde ne zaman red line sokarsam aynı şey bnmde başıma hep geliyodu bn 1.85 boyunda ve 65 kilodayım bnm izlenimim hızlı giderken yol yapısının motoru sallamasından ve üzerindeki ağırlıktan oluyor ağırlık az olunca sarsma dahada artıyo...

arkadasın kaç kilo bilemem ama motorun sahibi arkadasım 120 kilo ve onda o hızda bişey öyle bişey olmuyo..

Bende 70 kg. 1.76 boydayım. BU durumda bende olması muhtemel, işin içine bir de acemiliğim girince iyice korkutuyor kaza yuparım diye :pale:

Motorum için gidon amortisörü bulunurmu onu da bilmiyorum...

omersirin
17 Eylül 2008, 11:44
okuduklarımdan hava akımına denk geldiğiniz sonucuna varıyorum..bahsettiğiniz güzergahta bildiğim kadarıyla bolca viyadük var. bu viyadüklerde de dağdan denize doğru güçlü rüzgar esintisi var.teknik bir arıza yoksa hava akımıdır sizi böyle tehlikeye sokan..geçmiş olsun.

codeguru
17 Eylül 2008, 12:00
okuduklarımdan hava akımına denk geldiğiniz sonucuna varıyorum..bahsettiğiniz güzergahta bildiğim kadarıyla bolca viyadük var. bu viyadüklerde de dağdan denize doğru güçlü rüzgar esintisi var.teknik bir arıza yoksa hava akımıdır sizi böyle tehlikeye sokan..geçmiş olsun.

Teşekkür ederim, lay viyadükte meydana gelmedi. Hız olarak dediğim gibi 120-130 km/h.

C@LiMeRO
17 Eylül 2008, 12:15
arkadaşım bu tankslapper la ilgili bi başlık var eskilerde. İStersen ona da bir göz at. Bu arada cesaretini de kaybetme?:) Çünkü kötü düşündüğümüzde insan hayatı pamuk ipliğine bağlı en ufak bir şey bile hayatımıza mal olabilir.

MrCool
17 Eylül 2008, 12:36
Çok teşekkür ederim ilginiz ve samimiyetiniz için. Şu an hala iş yerindeyim malesef, o nedenle bahsettiğiniz kontrolleri önümüzdeki haftasonu yaptıracağım.

Saygılar :cat:
Tam da benim yapacağım açıklamayı yapmışsın.

Daha evvelden kullandığım cruiser motorumda hiç tank splapping yaşamadım, ZX-9R'da çok deneme zamanım olmadı, sattım. Ancak Fazer'de 2 defa yaşadım. Birisi 160'la giderken vitesi ufaltıp gaz basıp debriyajı çektiğim anda orta şiddette olmuştu. Ödüm patlıyordu az kalsın. Ön tekerlek hafiflediği anda oldu. Diğer olay da Marmok dönüşünde üzerinde arkada yanlara çıkmış kamp malzemeleri ve yan çantalar varken 220 km/saat süratle giderken hafifçe oldu.

Benim anladığım rake açısı dar olan motorlarda ön tekerleğe binen yük azalınca bazen oluşuyor.

codeguru
17 Eylül 2008, 13:18
Tam da benim yapacağım açıklamayı yapmışsın.

Daha evvelden kullandığım cruiser motorumda hiç tank splapping yaşamadım, ZX-9R'da çok deneme zamanım olmadı, sattım. Ancak Fazer'de 2 defa yaşadım. Birisi 160'la giderken vitesi ufaltıp gaz basıp debriyajı çektiğim anda orta şiddette olmuştu. Ödüm patlıyordu az kalsın. Ön tekerlek hafiflediği anda oldu. Diğer olay da Marmok dönüşünde üzerinde arkada yanlara çıkmış kamp malzemeleri ve yan çantalar varken 220 km/saat süratle giderken hafifçe oldu.

Benim anladığım rake açısı dar olan motorlarda ön tekerleğe binen yük azalınca bazen oluşuyor.


Evet, öyle oluyormuş malesef. Gidon amortisörü taktırmayı düşünüyorum, benim motora uygun bulabilirmiyim bilmiyorum...