PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : TDM 900 deki stop etme sorunu



KÜRŞAD_KORKUT
02 Eylül 2008, 05:55
görev icabı kullanmakta olduğum 2005 model YAMAHA TDM 900 de sebebini anlayamadığım stop etme sorunu başladı,motor rölantide bile stop ediyor,servise götürdüm senkron ayarı yapıldı fakat bi kaç gün sonra tekrar aynı sorun ile karşılaştık,

Bir kaç gün önce BODRUM da görev esnasın da KOCAELİ den tatile gelen bir motorcu arkadaş ile tanıştık,kendisi aynı zamanda motor tamircisi olduğunu söyledi ve ona gösterdim benzin otomatiğinde olabileceğini söledi,

Motoru hareket halinde boşa aldığımda da stop ediyor,rolantide de stop ediyo, bu arada rölanti ayarı normal düşük değil yani....

Gökhan
03 Eylül 2008, 00:01
Forumda tdm900'lerden anlayan yok sanırım :)

mhrrmkpnr
03 Eylül 2008, 00:08
bunun onlarca farklı nedeni olabilir sadece stopmu yoksa seste degişme varmı yuksek devirde tekleme yapıomu vs vs..

asphaltkowboy
03 Eylül 2008, 00:18
..tanıdığım bi tdm 900 uzmanı war..o olayı çözer sanırım. delibaş motor yahya usta..ist.

KÜRŞAD_KORKUT
03 Eylül 2008, 06:06
bunun onlarca farklı nedeni olabilir sadece stopmu yoksa seste degişme varmı yuksek devirde tekleme yapıomu vs vs..

sadece stop ediyor,motorun sesinde herhangi bir değişim yok:pale:

ama benzini yakamıyo yada yakmıyomuş gibime geliyo,benzin otomatiğini değiştirip birde o şekilde denemeyi düşündüm,bakalım o zaman yine aynı sorun olcak mı,
Bodrum da YAMAHA servisi var ancak TDM lerden pek anlamıyolar,

Özer
03 Eylül 2008, 09:59
sadece stop ediyor,motorun sesinde herhangi bir değişim yok:pale:

ama benzini yakamıyo yada yakmıyomuş gibime geliyo,benzin otomatiğini değiştirip birde o şekilde denemeyi düşündüm,bakalım o zaman yine aynı sorun olcak mı,
Bodrum da YAMAHA servisi var ancak TDM lerden pek anlamıyolar,

Yamaha ya da başka marka önemli değil çünkü...
Yeni nesil motosikletlerin %95'i yakıt enjeksiyonlu sistemle donatılmış ve çalışma esasları değişmez.
Benzer bir sorun benim DL650 de var! yüksek devirde tol alırken hiç bir sorun yok ama ışıkta durmam,park etmem veya yavaşlamam gerektiğinde devir düşmeli, doğal olarakta rölantide çalışması gerekirken,öksürme,yakıt yetersizliği,ateş kesme ya da zamansız ateşleme varmış gibi garip durumlar sözkonusu!motor bi dengesiz çalışıyor..2-3 dakika bekledikten sonra hiç bir şey olmamış gibi marş'a basıyor ve sorunsuzca yürüyor:silent:
En sonunda FI kodlaması verdi ve servise giderek problemi giderdik ama dün yine başladı! muhtemelen ve büyük olasılıkla Benzin otomatı çünkü yabancı forumlarda da benzer sorunların kaynağı Bemzin otomatının temizlenmesi ya da değiştirilmesiyle giderilmiş sorun.

fazla kurcalatmaya gerek yok yani motosikleti:wiinkk:


bunun onlarca farklı nedeni olabilir sadece stopmu yoksa seste degişme varmı yuksek devirde tekleme yapıomu vs vs..
O kadar da derğil artık...motoru indirteceksin neredeyse:mrgreen:

KÜRŞAD_KORKUT
03 Eylül 2008, 13:15
Aynı marka ve model motordan iki adet mevcut diğerinde hiçbir sorun olmamasına rağmen benim kullandığım motor da oldu bu problem olmaya başladı,

kışın gayet güzel çalışıyodu motor,yaz başında bu haler geldi başına güneş geçti sanırım:cherry:

Dediğin gibi benzin otomatiğini değiştirip deneyelim bakalım ne olcaka,umarım düzelir:cat:

UmARsIZ
08 Nisan 2009, 13:08
Aynı sorun devam ediyor mu ?
Benzer bir sorun bende var. Şöyleki Yokuş aşağı kompressor ile indikten sonra aragaz verip devam edecekken PLOP diye yüksek bir ses çıkıp stop ediyor ya da Işıklara gelirken yavaşlayıp kompressor yaptıktan sonra oluyor. Anlayamadım.

TanImsIz
08 Nisan 2009, 13:15
Enjektörlerin temizlenmesi lazım, rolentide belli bi devire kadar bazen tek silindirin çalısmadığıda olabiliyor

kurubuz
08 Nisan 2009, 13:32
Benim eski cbf 150 de de bu sorun vardı. Sorun kontaktan kaynaklanıyormuş. Terminalleri temizleyince düzeldi. Uzun süre yağmurda kalında su terminallerde korozyona sebep oluyor dediler.

SonpoL
08 Nisan 2009, 13:37
Geçtiğimiz sezonda sizin çektiğiniz sıkıntıların aynısı benimde başıma geldi. Sorun ise benzin hortumununun yırtılmasından kaynaklanıyordu. İsterseniz bunada bir baktırın. Kolay gelsin.

dr_ozan
08 Nisan 2011, 21:59
Merhabalar;
Sanırım aynı problem benim motorumda da var,aradan baya bi zaman geçmiş ama olur da bu konuya dönüp bakan olursa,bana da problemin nasıl çözüldüğünü anlatabilirse sevinirim.(2004 tdm 900 rölantide stop ediyor,ister ışıkta beklerken ister vites değiştirirken olsun,rölantide tutamayıp stop ediyor motor)

zeusss
08 Nisan 2013, 13:34
merhabalar forumda konu ile alakalı başlık altındaki paylaşımları incelediğimde en yeni sorunu yaşayan ben görünmekteyim 2002 model 31 bın km detdm 900 makına sahıbıyım aynı sıkıntılar bende de bas gosterdı ufak çaplı araştırmalarımdan sonra 2002 ve 2005 modeller arasında kullanılan t.p.s sensoru isminde bır parçanın hatalı uretım olup bu model yılı aralıgındakı makınalara koyuldugu bılgısıne ulaştım hatta paylaşımda bulunan arkadasın şase numaralarınıda paylaştıgı bır başlıgı bulunmakta linki de budur. http://www.moto-park.com/forum/smf/index.php?topic=602.0 ınceledım baktım ve yamaha turkıye ıle ıletısıme gecme kararı aldım . telefon gorusmemın netıcesınde yamaha turkıye benden konu ıle alakalı detaylı bır yazısma ıstedı maılı yazdım ruhsattanda bır fotokopı ıle sase numarası maılıme ekledım gerçekten hızmet ancak ve ancak bu denli kalite olabılır maılıme cevap gecıkmeden ertesı gun geldı ılgılı ınceleme netıcesınde tps ıle ılgılı daha once hızmet alınmadıgı anlalışmıstır denılıyordu ve tps uzerındekı serı numarasını ıstedıler makının userınden fotograflarını çektım ve maıl attım aksam olmadan cevap geldı ve makınadakı tps nın uretım hatalı oldugu anlalımış olup ucretsız değısımı hakkında bılgılendırme yaptılar bende ustama durumu maıl olarak forwerd ettım ve bır servıs formuyla yenı parçayı talep ettıler 15 gune kadar parçamın gelmesıyle bırlıkte değişimi ucretsız yapacaklar . yamaha bende yuceldı ve mukemmelı tanımlar oldu tesekkurler yamaha dıyorum . ( parça ve işçilik masrafı bugun 455 tl parça 200 tl işçilik seklindedır)