PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Neden Büyük Motorla Başlamak İsteniyor?



Khutuck
17 Ağustos 2008, 22:38
Arkadaşlar geçen gün durup dururken aklıma bir teori geldi, sizlerle paylaşmak istedim.

Motosiklete başlamak isteyen çok kişi "600RR alayım mı" şeklinde konular açıyor, kızıyoruz, ara sıra dalga geçiyoruz. Senelerce forumda takılıp yine de bunu yapanlar da var.

Peki bu insanlar niye 600'lük SS istiyor?

Kafamdaki cevap: Motorun bir gençlik hevesi olması.

İlk kez motor almaya karar verip, bu foruma girdiğim dönemde ilk 2-3 ayda aklımda belli bir yol haritası oluşmuştu. Önce bir CBR125, sonra F650GS, sonra bir 600RR. 600RR'la başlanmayacağını forumdan öğrendim.

Bir çok kişiye bu yuol çok uzun geliyor, bana ise kısa görünüyor. Sanırım bunun sebebi:

"Ömrüm boyunca motor kullanmayı planlıyorum!"

30 yaşına kadar motor kullanacak, evlenince motorunu satacak 25'lik bir adama "CBR125 ile başla sonra ER-5 al sonra 600RR al" derseniz o adam sizi dinler mi? Adam en fazla 5 sene motor kullanabilecek, sonra düğün yapmk için/karısının baskısıyla o motoru satacak. Neden böyle bir iş yapsın?

Adamın elinde 50.000 lira var, araba yerine motor almak istiyor, hava atmak istiyor. Neden R1 dururken Hyosung diye bilinmedik bir marka alsın? Zaten kullanacağı yol ev-Bağdat caddesi kafeleri arası!

Gerçek motosiklet sevdalısı SS'ci arkadaşları ayrı tutuyorum; ancak amacı gezmek olan, özgür hissetmek olan, trafikten kaçmak olan, ömrü boyunca motor kullanmaya hevesli adam zaten 600'lük hatta 1000'lik bir SS almaz, çünkü SS'ler gezi veya şehir içi makineleri değildirler, amaçları pist kullanımıdır.

Geçici bir heves olarak, hava atmak için, "geçen otobanda 300 gördüm" demek için motosiklet alanlar 1000RR ile başlarlar.

Zaten Etiler'de, Cadde'de, Bebek'te kaskı kolunda SS'ciler görmemizin sebebi de bu bence. Kendi reklamını yapmak, hava atmak amacında olmayan adam neden kaskı koluna taksın? Adam gibi takar kafasına! O kask Starbucks'ta "ben motorcuyum" havası vermek için taşınmaktadır zaten, kafayı korumak için değil.

tororosso
17 Ağustos 2008, 22:42
hay yüreğıne sağlık ne güzel yazmısısn
kardeş
buarada bu topık iyi oldu

iskenderunlu26
17 Ağustos 2008, 22:44
soruyu sormuşsun sonrada güzel bişekilde cevabınıda vermişsin..benimde eklemek istediğim şu,
insanlar paralarını biriktirene kadar binbir cile çekiyorlar zaten o aradada mutlaka motor kullanıyorlar,ama bu kullndıkları motor ne olursa olsun,hayallerdeki ss e geçmek için 125 ten 600 e çıkıyorlar,çünkü 250 alıp satsa daha sonra 500 alıp satsa en az 1 1,5 bn ytl zarar ve kimse bunu göze alamıyor..

E.Gülbeyaz
17 Ağustos 2008, 22:49
Güzel yazı olmuş gerçekten .

Paylasım için tesekkurler :)

DrFirari
17 Ağustos 2008, 22:52
Bende su söyle bi gariplige rast geldim 2. el ilan sitelerinde suzuki marauder800'e, DD-250'ye , 600rr'ye... ilanında motosiklete baslamak icin ideal motor yazmıslar bunlar dalgama geciyo adam mı secio.....:queen:

efendy_iso
17 Ağustos 2008, 22:55
İlk olarak hyo ile başladım ,neden hyo ile başladın derseniz durumum ona yetiyodu,param olsaydı 1000rr ile başlardım,motosikleti hava atmak için kullananlardanım,dikkat çekmek ,şekil yapmak,ilgi odağı olmak her zaman hoşuma gitmiştir,ve bunu hiç gizlemedim,ama aptalca ara gazları gereksiz gaz açmalar yapmam,yalnız seviyorum işte artisliği ne yapayımm :)

super
17 Ağustos 2008, 23:04
Güzel Yazı Olmuş.... Ellerine Sağlık.. 0 Dan 600 Lüğe Geçmek isteyenlere Gelsin. bu topic. :)

gizemacelya
17 Ağustos 2008, 23:17
Bence kişiye göre çok değişebilecek bir konu.
Bende yaklaşık 3 hafta önce ilk motorumu almadan 125lik düşünüyordum.
Sonra korka korka 400cc aldım, hiçbir problem yaşamadığım gibi bana düşük bile geldi? 400cc ile başladığıma pişman olmasamda 125lik ile başlamadıgıma da çok sevindim.

Seneye 600 lük bir alet düşünüyorum ama tabiki gene enduro tarzından vazgecmem. Sehir içi ve dışı için ideal bence. Tam bilmesemde bu konuları:)

cakalaz
17 Ağustos 2008, 23:31
:rendeer::rendeer: Güzel bir yazı yazmışsın Kütük :rendeer:

İSO 'nun cevabı dikkatimi cekti baya :cherry:

efendy_iso
18 Ağustos 2008, 00:24
İSO 'nun cevabı dikkatimi cekti baya :cherry:

ya ben bunu her yerde söylüyorum millet şaka yapıyom zannediyo:cherry:

Syriana
18 Ağustos 2008, 00:38
Fırat'cım nedeni basit. Etrafa hava yapmak, piyasa yapmak. Hatun ayarlamak. Birde bunların arasında parası fazla olupta küçük motorla karizmayı çizdireceğini düşünen tiplerde var.

Bu kafa yapısında olmayan hiç kimsenin illaki ben büyük motorla başlayacağım diye bir kafa yapısında olmayacağını düşünüyorum. Çünkü hiçbirimiz küçükken emeklemeden koşmadık !!


Yok yetenek meselesi, yok kendini biliyosa başlar falan filan lafları safsata. Neden mi?

Hadi diyelimki başlayacak olan kişi çok kendini bilmiş hız yapmıcak, trafik kurallarına uyacak vs.vs. diye başladı ve 600cc grubu ile bir yola çıktılar. Gruptaki diğer arkadaşları yolda gazladığında ne yapıcak? Cevap basit oda gazlıyacak ama nasıl duracağını bilemiyecek !! Aynı şekilde gazlarken arkadaşları 120 ile keskin bir viraja girdi o ne yapacak eli mahkum o da arkadalarından girecek ama çıkabilecekmi işte o çok zor !!

Bu ve bunun gibi örnekler çoğaltılabilir ama avrupa'da bile stajer ehliyet döneminin olduğu bir zamanda bizim bunları tartışmamız geri kafalıktan öte birşey değildir bence...

COQ
18 Ağustos 2008, 00:51
Kim en uzağa işeyecek? yarışmasının doğal figüranları olunca insan, ister istemez konuya da dahil oluyor.

Gelişmemiş toplumların genel görüntüsü böyle ne yazıkki.

Beyin olarak, genel kültür olarak kendini ispat edememiş bir bireyin kendini ispat çabası.
Tabii bu bireylerden oluşmuş bir toplum da dünyaya başka yoldan entegre olmaya çalışacak.
En zengin ülkelerden daha fazla lüks otomobil satın alacak.
Nüfusun büyük çoğunluğu lüks evlerde oturacak.
Levis,Adidas vb markalardan dünyanın hiç bir ülkesinde satamadıkları rakamda malı bu ülkelerde pazarlayacaklar.
Böylece birey kendini gelişmiş ülkelerin düzeyinde hissedecek.

Yıllarca dişinden tırnağından arttırıp biriktirdiği paralarla hiç ihtiyacı olmadığı halde otomobil alacak.
Daha sonra benzin parasını fazla bulduğu için o otomobili ancak hafta sonu ya da acil durumlarda kullanacak.
Yani bir dünya para harcayıp, yine eskiden yaşadığı gibi yaşayacak.
Hatta eskisi gibi de yaşayamayacak.
Kapısının önünde gıcır gıcır otomobili duracak ama evde ayda bir görülen et ve diğer proteinler yılda bir görünmeye başlayacak.
Yeni yetişen nesil protein alamadığı için beyin asla randımanlı çalışmayacak.
Ve bu nesilde daha kötü günlerin hazırlayıcısı olacak.
Yiyici toplum, hiç bir şey üretemediği için bir zaman sonra gelişmiş toplumların kölesi haline gelecek.

Ama toplum sidik yarıştırmaya tüm hızıyla devam edecek.

Sevdiklerimi uyarıyorum.
Böyle yapmayın diyorum.
Ama sadece sevdiklerime söylüyorum bunları.

Geri kalan ne hali varsa görsün aslında.
Doğal seleksiyona karışmak gibi bir niyetim yok.
İnsan neslini düzeltmek için toplu katliam yapılması nahoş bir durum olur.
Öyleyse bekleyeceğiz.
Zayıflar kendi kendini ayıklayacak zaten.....

Toplumu istediğiniz kadar uyandırmaya çalışın,
başına bela almadıktan sonra akıllanmıyorlar.
Bunu daha önce de her 10 yılda bir gördük.
Ama hala kaşınmaktayız.....:wiinkk:

:silent:

Ha sen motor demiştin değilmi?:)

Ona da değiniriz bir ara....:bounce:

alper_satriani
18 Ağustos 2008, 02:08
Kim en uzağa işeyecek? yarışmasının doğal figüranları olunca insan, ister istemez konuya da dahil oluyor.

Gelişmemiş toplumların genel görüntüsü böyle ne yazıkki.

Beyin olarak, genel kültür olarak kendini ispat edememiş bir bireyin kendini ispat çabası.
Tabii bu bireylerden oluşmuş bir toplum da dünyaya başka yoldan entegre olmaya çalışacak.
En zengin ülkelerden daha fazla lüks otomobil satın alacak.
Nüfusun büyük çoğunluğu lüks evlerde oturacak.
Levis,Adidas vb markalardan dünyanın hiç bir ülkesinde satamadıkları rakamda malı bu ülkelerde pazarlayacaklar.
Böylece birey kendini gelişmiş ülkelerin düzeyinde hissedecek.

Yıllarca dişinden tırnağından arttırıp biriktirdiği paralarla hiç ihtiyacı olmadığı halde otomobil alacak.
Daha sonra benzin parasını fazla bulduğu için o otomobili ancak hafta sonu ya da acil durumlarda kullanacak.
Yani bir dünya para harcayıp, yine eskiden yaşadığı gibi yaşayacak.
Hatta eskisi gibi de yaşayamayacak.
Kapısının önünde gıcır gıcır otomobili duracak ama evde ayda bir görülen et ve diğer proteinler yılda bir görünmeye başlayacak.
Yeni yetişen nesil protein alamadığı için beyin asla randımanlı çalışmayacak.
Ve bu nesilde daha kötü günlerin hazırlayıcısı olacak.
Yiyici toplum, hiç bir şey üretemediği için bir zaman sonra gelişmiş toplumların kölesi haline gelecek.

Ama toplum sidik yarıştırmaya tüm hızıyla devam edecek.

Sevdiklerimi uyarıyorum.
Böyle yapmayın diyorum.
Ama sadece sevdiklerime söylüyorum bunları.

Geri kalan ne hali varsa görsün aslında.
Doğal seleksiyona karışmak gibi bir niyetim yok.
İnsan neslini düzeltmek için toplu katliam yapılması nahoş bir durum olur.
Öyleyse bekleyeceğiz.
Zayıflar kendi kendini ayıklayacak zaten.....

Toplumu istediğiniz kadar uyandırmaya çalışın,
başına bela almadıktan sonra akıllanmıyorlar.
Bunu daha önce de her 10 yılda bir gördük.
Ama hala kaşınmaktayız.....:wiinkk:

:silent:

Ha sen motor demiştin değilmi?:)

Ona da değiniriz bir ara....:bounce:

elinize sağlık.

Khutuck
18 Ağustos 2008, 02:27
@coq

Abi ne konu açsam vurucu cevap yazıyorsuni bitiriyorsun olayı :P Yapma bunu bana :cherry:

COQ
18 Ağustos 2008, 02:42
@coq

Abi ne konu açsam vurucu cevap yazıyorsuni bitiriyorsun olayı :P Yapma bunu bana :cherry:

:)

Ben de ne düşünüyorum biliyomusun?
"Ulem ne zaman bir yere bişey yazsam bi daha kimse bişey yazmıyor.
Benim yazı yazdığım topiğin kısmeti kapanıyor.":mrgreen:

Bak benim daldığım topiclere çoğunda son mesaj benimdir.
Anlamıyorum kardeşim.
Galiba,
Millet anladı çirkef olduğumuzu bulaşmıyor.:)

zargana
18 Ağustos 2008, 02:56
Coq kardeşim aklına sağlık katılmamak mümkün değil de olan yaşın yanında kuruya da oluyor.
ben de naçizane fikrimi söyleyeyim büyük motorsikletler her yönüyle ve her şeyiyle moped ya da mobiletlerden tamamiyle ayrılmak isteniyor. ince tekerlellere gıcıklanılıyor (buna ben de dahilim) benzin deposunun küçüklüğü gözü bozuyor. ses vb (bu benim umrumda değil) bu yüzden bir kere alayım tam alayım mantığı işliyor sebebe yukarıda değinilmişti. para-para-para. doğal seleksiyon işliyor bu kaçınılmaz ama ben de incecik tekerlekli bir motorsiklete binmekten kaçınırım doğrusu (yaşımdan kaynaklı 600lükle başlamam daha başlamadım da zaten) ama 125 likle de başlamak (250likle başlama niyetindeyim koşulları tartıyorum) memleketimizde akılcı değilmiş gibi gelmekte saygılar...

aYe
18 Ağustos 2008, 03:01
Gerçek motosiklet sevdalısı SS'ci arkadaşları ayrı tutuyorum; ancak amacı gezmek olan, özgür hissetmek olan, trafikten kaçmak olan, ömrü boyunca motor kullanmaya hevesli adam zaten 600'lük hatta 1000'lik bir SS almaz, çünkü SS'ler gezi veya şehir içi makineleri değildirler, amaçları pist kullanımıdır.

Geçici bir heves olarak, hava atmak için, "geçen otobanda 300 gördüm" demek için motosiklet alanlar 1000RR ile başlarlar.

Bana sorarsan şehir içi için en uygun motorlar SS'ler, tabi scooter'dan sonra.

Tabi bu benim kişisel fikrim, sizinde kişisel fikrinize saygı duyuyorum ancak kırmızıyla işaretlediğim yeri kişisel fikrinden öte bir gerçekmiş, kuralmış, kesinmiş gibi yazmışsın.

Bu motorların amaçları pist kullanımı değildir, hepsi yarış motorlarının cadde replikalarıdır, cadde içindir, pistte kullanmak istersen bir çok modifikasyon yapmalısın.

Ve sanırım hiç SS'de kullanmamış birisin, iki tur bindim, bi cadde yaptım, arkadaşımın motoru iki gün bende kaldı, aldım haftaya sattım kapsam dışıdır.

SS kullanmadan nasıl bu kadar konunun uzmanı olup başlık açıyorsunuz anlamıyorum, neredeyse tüm SS uzmanlarımız hayatında hiç SS kullanmamış, ilginç.:silent:

Bu arada kaskı koluna bilezik gibi geçirip caddede gezenlerin adına yazmıyorum, bu onların cinsel tercihi ben bir erkek olarak bilezik takmam.:P


İlk olarak hyo ile başladım ,neden hyo ile başladın derseniz durumum ona yetiyodu,param olsaydı 1000rr ile başlardım,motosikleti hava atmak için kullananlardanım,dikkat çekmek ,şekil yapmak,ilgi odağı olmak her zaman hoşuma gitmiştir,ve bunu hiç gizlemedim,ama aptalca ara gazları gereksiz gaz açmalar yapmam,yalnız seviyorum işte artisliği ne yapayımm :)

Azına sağlık.::biggrinn::biggrinn

mhrrmkpnr
18 Ağustos 2008, 03:05
Bana sorarsan şehir içi için en uygun motorlar SS'ler, tabi scooter'dan sonra.

Tabi bu benim kişisel fikrim, sizinde kişisel fikrinize saygı duyuyorum ancak kırmızıyla işaretlediğim yeri kişisel fikrinden öte bir gerçekmiş, kuralmış, kesinmiş gibi yazmışsın.

Bu motorların amaçları pist kullanımı değildir, hepsi yarış motorlarının cadde replikalarıdır, cadde içindir, pistte kullanmak istersen bir çok modifikasyon yapmalısın.

Ve sanırım hiç SS'de kullanmamış birisin, iki tur bindim, bi cadde yaptım, arkadaşımın motoru iki gün bende kaldı, aldım haftaya sattım kapsam dışıdır.

SS kullanmadan nasıl bu kadar konunun uzmanı olup başlık açıyorsunuz anlamıyorum, neredeyse tüm SS uzmanlarımız hayatında hiç SS kullanmamış, ilginç.:silent:

Bu arada kaskı koluna bilezik gibi geçirip caddede gezenlerin adına yazmıyorum, bu onların cinsel tercihi ben bir erkek olarak bilezik takmam.:P


cok guzel yazmıssın murat abi sonuna kdr her cumlene katılıyorum ama smd arkadaslar yine yazmaya baslıcak garip garip insanları ozendirmeyin die oyuzdn bn artık bu tur konulara yorum yapmıcam yoksa her topicten snr 2-3 leşim varmıs gbi hissettiriolar:P

COQ
18 Ağustos 2008, 03:30
Kütük,
o cümleyi öyle bir yazmışsın ki sanki Aye'yi tarif ediyor.:)

Ben baştan dikkat etmedim.
Ama bildiğim kadarıyla Aye'de 1000 RR ile başlamıştı.
Yamuluyosam düzeltsin.
:)

Aye'nin üzerine alınması doğal.

İtişmeyin diye araya gireyim dedim.:)

Aye bu arada motosikletle aran nasıl?
Biz dün akşam başlanır mı?
başlanmaz mı?
başlanırsa ne olur?
Ne olmaz içerikli felsefi bir tartışma yaptık.
Senin görüşlerini almak isteriz.


Bu arada kavram kargaşasında yol açmaması için küçük bir ekleme yapmak zorundayım.
Aye bir konuda haklısın.
Bunlar cadde replikası motorlar.
Fakat,
Bunlar safkan yarış motosikletleri.
Üzerlerindeki far vs çıkarılıp direkt pistte yarışırlar.
Modifiyeli yarışlar sadece uluslar arası ve yerel SBK ve SS yarışlarında yapılabilir.
Onlarda da modifikasyon olanağı son derece kısıtlıdır.
Bir kaç tane de dayanıklılık yarışında(bazılarında) modifikasyona izin verilir.
Kaldı ki bu modifikasyonların büyük çoğunluğunda motor bloğuna dokunulmasına izin verilmez.
Kalan bütün yarışlar modifikasyon olmadan yapılır.
Yani bunlar yarış motosikleti değil anlamı çıkmasın yazdıklarından.:wiinkk:

aYe
18 Ağustos 2008, 05:28
Coqcum:P

Bana kalırsa 125cc ile dahi başlanmaz, Türkiyedeki her konuda olduğu gibi motosiklette de eğitim inanılmaz derecede yetersiz.

Benim şahsi fikrim öncesinde en az 2 sene iyi şekilde otomobil kullanmak dolayısıyla emniyetli bir kafes içersinde trafiği öğrenmek gerektiğidir, sonrasında kademeli geçiş mantıklı, ancak benim için HESD, ABS, Slider Clutch, ön tekerde çift disk gibi teknolojilerin ve/veya donanımların varlığı cc'den daha önemli.

Zaten çevrede olan bir çoğu ölümlü kazaların (Türkiye için söylüyorum) çoğu 125cc ve altı, tabi bunu SS'e binen ölmez kaza yapmaz diye algılamamak lazım.

Bu başlangıç motoru bununla birşey olmaz gibi salakça bir hisse kapılmış insanlar, daha bu gece 1 gibi benzinlikte bir cbr125 üzerinde saçları jüleli jontiye rastladım.

Abi motorun güzelmiş dedi, seninde kafan güzelmiş dedim.:P

Açıkcası benim 1000RR tercihimde HESD çok önemliydi, bir önceki sene bir projede resonans üzerine baya ter dökmüştüm ve HESD'i görünce bir elektronikçi olarak azım on metre açık kalmıştı, hem teknolojinin zorluğu hemde ne derece önemli olduğuna vakıftım.

Ve malesef o dönem 600RR'da HESD yoktu, hoş 2. motorumu alırken 600RR'a HESD koymuşlardı ama alışmamış hötte don durmuyor, yine 1000RR aldım.

Motoru es geçiyorum, ortalama 20 yıldır otomobil kullanıyorum, ki bunun en az 16 senesinde bizzat kendime ait otomobilim vardı.

Trafiği okumayı biliyorum, bir balkondan sepet sarkıtılması benim için kazıklama fren sebebidir, bilirim ki yola bir çocuk fırlaması ihtimali %99, araçların çizgilerine ,hızlarına, modellerine, renklerine bakarım, şöförlerinin saç tipleri, yaşları, gözlük takıp takmadığı, bayan olup olmadığı v.s. hepsini gözlemlerim bir sonraki hamlelerini büyük olasılıkla tahmin ederim, eğer bir kaç olasılık varsa kendime anında birden fazla korunma politikası oluştururum ve bunları saliseler içersinde düşünürüm.

Herkesten hızlı giderim(ölümüne veya aptalca değil), böylelikle tehlike gelecek yön sayısını 3'e indiririm.

Ben bunları doğru bulsamda toplum geneline göre farklı bir zeka düzeyine sahibim, genele uymadığım için kötü şöför olarak tanımlanırım, babam asla kullandığım arabaya binmez, annem kilometrede 1000besmele yakıyor, 40 yıllık bir tır şöförü anlamsız bir şekilde korkudan ağladı, 23 yaşlarındayken yaşıtım bir arkadaşım arabadan atlamaya çalıştı, en son Boy(Mehmet)'la leventten anadolu yakasına dönerken; "sen neden yarışmıyorsun" (motor yarışlarını kastetti iyimi!) dedi.

Yani bu gözle bakınca benim araba dahi kullanmamam lazım.

Yine bence diye ekliyorum, yanlış anlaşılmasın, SS'in SS'ten başka başlangıç motoru yok, istersen milyon kilometre yap, SS üzerine ilkkez bindiğinde daha önce hiç motor sürmemiş birisinden sadece 2-3bin km öndesin hepsi bu, üzerindeki de isterse Rossi olsun, istanbul trafiğinde SS'i parka çekip eve çıktığı her sefer, bir mucizeye tanık olmuşuz demektir.

Yarış işine gelince far, stop lambası, plakalık arka ayaklıklar, korna v.s. söküp, yarış grenajlarını giydirip, slick lastikleri takıp, hava filtresi ve egzost değiştirmek,quick shifter takmak, dyno'ya çıkmadan önce yakıt girişlerine port polish yapıp, 3 kapak contasından da birini çıkartıp piste uygun dişlileri de alınca motorun standart haliyle yarışmak tabiki mümkün, de tüm bunlara modifikasyon dememek mümkün mü?:P

DrFirari
18 Ağustos 2008, 10:11
Bana sorarsan şehir içi için en uygun motorlar SS'ler, tabi scooter'dan sonra.
Bu motorların amaçları pist kullanımı değildir, hepsi yarış motorlarının cadde replikalarıdır, cadde içindir, pistte kullanmak istersen bir çok modifikasyon yapmalısın.

Ve sanırım hiç SS'de kullanmamış birisin, iki tur bindim, bi cadde yaptım, arkadaşımın motoru iki gün bende kaldı, aldım haftaya sattım kapsam dışıdır.

SS kullanmadan nasıl bu kadar konunun uzmanı olup başlık açıyorsunuz anlamıyorum, neredeyse tüm SS uzmanlarımız hayatında hiç SS kullanmamış, ilginç.:silent:

Bu arada kaskı koluna bilezik gibi geçirip caddede gezenlerin adına yazmıyorum, bu onların cinsel tercihi ben bir erkek olarak bilezik takmam.:P

SS nin sehir ici kullanımına uygun olmayısının nedeni motorun oturus pozisyonudur o sekilde uzun süre durmak insanı rahatsız eder ben 600rr kullandım arakadasındı gecdiim yerdeki herkes bana bakıyordu cok dikkat cekici ama yol motoru ve rahat isteyenlerin motoru deil ama chopper, scooter öle deildir. Fakat amacın hava atmaksa o oturus pozisyonuna ve yakıtına razı olacaksın 1000rr veya 600rr senin icin en ideal motor...
Sunu bi ayıralım @İso'nun dedigi gibi amac hava atmaksa alınacak baslanacak motorlar R6, 600rr , 1000rr 'dir bunlara diemezsiniz git moped al die... Ama bu benim kisisel fikrim ben ss istemem chopper severim cünkü hava atmak dikkat cekmek gibi bi takıntım rahat konfor isterim ve uzun yol icin kullanırım bu insanların dikkat cekmek istemelerinin nedeni toplumdan ilgi görmeyisi olabilir....

Khutuck
18 Ağustos 2008, 10:45
aYe, seni tarif etmişim gibi olduysa yanlış anlama, seni tarif etmedim, ne haddime :) Sen de benim gözümde gerçek safkan motor sevdalısısın, zaten caddeci/piyasacı tipler arasında HESD'nin ne olduğunu bilen adama rastgelmedim daha :) Tekrar ediyorum, "Gerçek motosiklet sevdalısı SS'ci arkadaşları ayrı tutuyorum". Bu konu sadece pek çok kişi için motosikletin kısa dönemli bir hava atma nesnesi olduğunu unutmamamız amaçlı, en görkemli motorlar da spor motorlar oldukları için de her eylülde piyasa 3-5 bin km'de son model R6'larla doluyor.

Tekrarlayayım, "1000RR alayım mı" diyenleri de anlamamız gerekiyor, bir-iki yaz hava atmak için motor kullanacak adam ufak motorla başlamaz.

Sadece kapsam dışı bırakılacak kadar SS kullandım :) Hiç kullanmayan birinin de katılacağı gözlemim, SS'ler çok dengeli aletler, ama kullandığım kısa mesafe ve trafikteki gözlemim SS'lerin şehir içinde yeterince kıvrak olmadıkları yönünde, sınırlı gidon dönüşü ve yatık sürüş pozisyonu bunda önemli bir etmen. Zaten vurgulamak istediğim konu için SS uzmanı olmama gerek yok, sadece gözlemimi belirtiyorum. Coq'un da belirttiği gibi bu motorlar Racing Replica, yani yarış motorlarının cadde versiyonları. Super Sport yarışlarına katılan araçlar %95 civarında standart parçalara sahip. Sen de kabul edersin ki bu motorları alanların büyük kısmı bilezik kullanan tipler :)

İso da dürüst konuşmuş, ama çok güzel anlatmış :)

cakalaz
18 Ağustos 2008, 10:59
KÜTÜK :

Sen İSO yu tarif ediyorsun hem de kabuL ediyor adam :queen:

starblazer
18 Ağustos 2008, 11:02
Coqcum:P

annem kilometrede 1000besmele yakıyor:P

Sabah sabah sen beni güldürdün Allah ta seni güldürsün .

İnsallah dediğin gibisindir , ben yavaştan başlayanlardanım
yaşım geç 33 ama olsun zamanım var. ama birçok 18- 20 yaş aralığında insanın
zamanı az mı çok mu benden fazla mı bilemem. Ben ölmemeye çalışıyorum
trafik nerdeyse ordan uzak duruyorum . zorunda olursam da beni ezecek adamlara bulaşmıyorum olabildiğince.

Ben ufak bir örnek veriyim .
Bir arkadaş , ilk motor ozendi 250 lik alacaktı aynı fiyata 500 luk er5 bulunca atladı aldı .
Sonra ne oldu

1 sene çok güzel gezdi dolaştı uçtu kaçtı belki 10.000 km yaptı .
ilk tren rayından geçerken düştü 2 ay koltuk değneği kullandı ( daha sakin kullanıyordu koltuk deyneklerini)

tam 6 ay sonra park yerinde motoru düşürdü kolunu incitti 2 ayda askıda gezdi

şimdi olayın özü şu galiba ; tecrübelileri bilemem ama
- motor ağırsa zaten adı üstünde ağır ,yürümeyince taşımak zor oluyor düşebiliyor bunu acemilik falan diye düşünmeyin 10 yıl sonra oldugu yerde
ayagı acmadan dusuren adam tanıyorum.

- motor güçlüyse : şimdi 100 beygir lik bir motor düşünün kilosu 160 kg
benim arabam 75 beygir ve 1 ton gayet te verimli gidiyor hiç tehlikeye düşmedim gücü az diye . kg başına düşen beygir karşılaştırmasını size bıraktım .

ilk adrenalin korku anında motor gider adam kalır derler gordum yanımdan boş geçen motoru indik su verdik düşene .ya da yukarda bir arkadaş yazmıştı viraja hızlı girer karşıdaki kamyona motif olur .
( Çok acıdır geçen sene bu tip bir kaza burda anlatılmıştı , o arkadaşında ilk motoru olmamasına ve tecrübeli olmasına rağmen artık bizimle değil.)

Neyse SS motorlar çok güzel hem fikirim, bu aletlerin birde şu güzellği var
kimse kolay kolay gidipte bir spor araba alamaz ( 300 -500 milyar bu kolay mı)
mesela hafif gidelim maserati gibi bir araç almayı planlayın 2. el olsun nekadar verirsiniz.

Ama az bir birikimle bir SS sahibi olmak ve bu spor arabalara nal toplatacak guce ulaşmak çok olası bir durum .

Benim görüşüm bu yönde . Belkide yaş ve aile sorumluluğu bende frene basıyor , kim ne derse desin birçok genç gidip SS alacak ve doğal seleksiyonla
yetenekli ya da şanslılar yaşayıp gidecek . Bana bişey olmadı demek bu şeytan icadı için hiçbir şekilde mümkün değil ama şeytanla da beraber binmek zorunda değiliz be kardeşim

Saygılar Sevgiler

mustaa
18 Ağustos 2008, 11:07
Yahu parası olan alır, bundan kimene, yok hava atmak için alınırmış vs. adam kendine güveniyorsa alır biner. bundan kimene, Hemen hava atmaya bağlanıyor, hemen kompleksli kendini ispatlayamamış kişi oluyor, ne alaka yahu, adam motordaki torku gücü sesi beğeniyor belki! bunca satılan ferrariler Porscheler hava atmak içinmi alınıyor size göre??!! parası olan alır biner ister kaskı elinde tutar ister kıçına sokar, ister havasını atar, ister atmaz bu kimseyi bağlamaz.. Resmen SS ciler, kompleksli kendini ıspatlayamamış kişiler olarak göstermişsiniz, yadırgıyorum, bunca fabrikalar niye üretiyor SS arabaları motosikletleri, hava atılsın diyemi? böyle düşünüyorsanız, kompleks sahibi kişileri tekrar gözden geçirmenizde fayda var..
Zevk renk meselesi, isteyen istediği aracı alır ve biner.. Kimsenin zoruna gitmesin..

sardokar
18 Ağustos 2008, 11:14
bende hiç motor kullanmadım ama 600 c bir chopper ile başlamak istiyorum.Bundan sonra kullanacağım motorun sürekli aynı kalacağını düşünerek bunu yapıyorum.
+125 cc al öğren sat safi zarar getirir.Ben bütçesi geniş bir adam değilim.

Gonzales34
18 Ağustos 2008, 11:37
Ufaktan başla olayıda son derece yanlış bence.
Neden ?

1. otobanda giderken max 120-160 arası yapan bi motorla arkanızdan en sağda gidiyor ve kaçamayacak olmanıza rağmen bi araç 200 ile geliyor. Büyük bir motor ile biraz hızlanıp kaçabilecek iken bu magandanın sıkıştırmasına mağruz kalıyor ve acemi olduğu içinde heyecana düşerek hata yapıyor, kaza yapıyoruz.

2. Bu nasılsa ufak motor bişey olma son hızda gitsem bile zaten en fazla 160 yapıyor ne olacakki sanki deyip acemi olduğunu unutup ufak motor fikri ekstra bir özgüven veriyor. Arkadaşlar bunlar oyuncak değil. 125cc lik bir motor bile altınızda ölüm makinasına dönüşebilir ille 600 yada 1000 liğe gerek yok.

çok daha falza örnek ile çoğaltılabilir bunlar.

Amacı hava atmak olan adamları zaten kendinizi benzin döküp yaksanız ufak motorlara bindiremezsiniz.Kaldı ki bir çoğu da altındaki motoru limitlerde kullanabilen tipler değil.

Bir başka durum ise şu : tarikte bir scooter görüp çekinen ona yol veren araç görmedim. aksine hiç yokmuş gibi davranır daha da sıkıştırırlar. kimisi bundan zevk bile alıyo kasıtlı yapıo sanırım. ama bir ss motoru (500 yada üzeri) gören çoğu araç motoru ciddiye alıyor. yol veriyor yada en azından sıkıştırmıyor.


Tüm bunlardan gidin 600 lük alın sonucu çıkmasın. Öncelikle bu aleterin oyuncak olmadığının farkına varmak gerek :)


Kazasız belesız sürüşler hepinizi...

Not : Sadece bir çömezin düşünceleri bunlar. :)

starblazer
18 Ağustos 2008, 12:31
"1. otobanda giderken max 120-160 arası yapan bi motorla arkanızdan en sağda gidiyor ve kaçamayacak olmanıza rağmen bi araç 200 ile geliyor. Büyük bir motor ile biraz hızlanıp kaçabilecek iken bu magandanın sıkıştırmasına mağruz kalıyor ve acemi olduğu içinde heyecana düşerek hata yapıyor, kaza yapıyoruz."

125 cc motoru alıpta acemiyim ben deyipte ototbanda kurtlar arasında ne işin var . 150 cc motor aldım eskidende trafiksiz bir şehirde Çanakkalede 10 sen önce kullanıyordum gene ufak bir motoru . motoru aldım , Aldıktan sonra bir gezip geleyim dedim , otoban değil şehir içi akşam trafiği . inan 1 kg vermişimdir ona bak buna bak derken.

Heleki bayrıda trafik tıkandı motoru kaydırmadan kaldıracağım diye herşeyi daha önceden defalarca denememe rağmen stres altında nekadar zor olduğunu düşünemiyorum. 600 luk bir SS i yere düşürmek nekadar masraflıdır :)

Kardeş kim ne derse desin 1000 cc alıp binsin şahsen 1000 cc kullanamam hiçte kullanmayacağım
yigitilige bk sürdürmemek için param var demek için almak ise ahmaklığın önde gideni .

Motor üstünde doğmıuş hayatı üstünde geçmiş adama bişey denmezde benim gibi 30 undan sonra azıpta haddini bilmeyeni harbiden teneşir paklar . ben bi onu bilirim.

ha birde ufak bir geyik
burada benim gibi yorum yapanlar genelde ya acemi ya da kucuk motoru olanlar , ( ÇATLIYORUZ KARDEŞİM GOSTERMEYİN ŞU GÜZELİM SS LERİ ALAMIYORUZ İŞTE , şaka şaka )

Bu konuyu ilk motorun üstüne oturup ortalarda gezmeye başlayınca gene gelip neler yaşadıklarını anlatysın arkadaşlar
- 650 alanlar
- 125 -250 alanlar
olarak
ben oyle yaptım hayatımın biraz daha uzayabileceği ihitmalilini gördüm.
Hayat daha değerli bi 30 sene daha binsem motora banayeter sonra oglanı
seyrederiz artık .

siyahus
18 Ağustos 2008, 13:13
Aslına bakarsanız herkes için kendi doğrusu en doğru. Özellikle motorsiklet kullananlarda en iyi motor kendi motoru , en iyi motorcu kendisi , en iyi teknik kendi tekniği gibi takıntılar var . Bende dahil. Motorsiklet kullanmaya başlamadan önce istanbul trafiğinde 10 yıllık oldukça yoğun hergün cok KMler yaparak tecrübem var. Motorsiklet kullanırken bunun inanılmaz faydasını gördüm çünki trafikte seyreden araçların hareketlerini artık önceden sezip ona göre harekete geçebiliyorum. 2 yıldan fazladır motorsiklet kullanıyorum hiç ciddi kaza tehlikesi atlatmadım Allah'a çok şükür. İlk önce 125 cc lik mondial 125 ZN marka bir scooter aldım 1 sene kadar ona bindim. ve ben 100 kiloluk bi adamım. Şu anda 250 cclik Regal Raptorum var 1 seneden uzun süredir ona biniyorum. Seneyede 600-800 cc arası bir motora geçeceğim kesinlikle capon ve enaz 3-4 sene kullanacağım belki daha sonra yetmezse (ki kesin yetmez ) 1100-1300 arası bir motora geçeceğim. Buda bence en doğrusu. Dediğim gibi herkesin kendi doğrusu en doğrudur . Bunu çok tartışmak gereksiz . Kimse bana ilk motorum olarak 750 cc bir shadow aldıramazdı en doğrusu bu diyerek. Herkes kendi bildiğini yapsın sonucunada kendi katlansın.

Kelleci
18 Ağustos 2008, 13:37
4 silindir sesi +hız.bence asıl sebep bu

mhyen
18 Ağustos 2008, 14:04
Bence sesi yetiyor.Gerisi faso fiso.600'lük bir motorum olsun 180'i geçersem neyim.O motorun ivmelenmesi, o sıradaki çıkardığı ses, yanından geçtiği araçların alarmlarını çaldırması,... bence o motora sahip olmak istenmesinin bana göre asıl sebepleridir:cat:

vedatarpacı
18 Ağustos 2008, 14:40
amaç hava atmak olmasa satılacak iki motosiklet olurdu piyasada biri honda beat diğeri cbf150

insanın ruhunda vardır kendini göstermek. ayıp değil. günah mı? olabilir.

Khutuck
18 Ağustos 2008, 14:51
Konu biraz yanlış anlaşıldı galiba, hava atmayı ayıplamıyorum, ben de hava atıyorum zaten :) Ben sadece SS'lerin çok satmasının sebebine değişik bir yaklaşımda bulunmaya çalıştım.

asm
18 Ağustos 2008, 15:01
Hocam öncelikle "bilinmedik marka Hyosung" yakıştırmasından ötürü seni azıcık kınıyorum. :)

SS'ler şehirler arasında da,şehir içinde de idealdir bence. Tek sorunları asfalt dışına çıkmaktır bence. Gerçi tek başına kullanılacak motorlar değildir. Yanında illa ki bir başka motor ve araba olmalıdır diye düşünüyorum. (ki bu motorları kullananların profiline bakılırsa her mevsim motora binen adamlar değillerdir bence)

Param bir 600 F'e yetsede(ki Hyo'yu almadan evvel öyle bir imkanım vardı) 2-3 ay Hyo kullandıktan sonra o motora geçen meraklı arkadaşlardan değilim bir kere :)

Lakin heveslerim uç noktada olsa idi belki fazla tereddüt etmeden büyük bir motor alabilirdim. Ama motoru almakla iş bitmiyor. Kapıda yatmasının,yürümesinin de bir bedeli var. Şehir içinde büyük makinaya pek gerek görmüyorum kendi kullanım şeklimi düşünerek.

Motorun yanında bir arabam olsa hafta sonları keyif için binmek için yüksek cc'li bir makina düşünürdüm ne yalan söyleyeyim.

Gösterişi,havası civası hiç umurumda değil. (zaten motordan anlamıyanlar bizim takayı da bir halt zannediyor)

Ama şu 4 silindirlilerin sesi beni bitiriyor. Sırf bu yüzden bir 600'lük ile başlangıç yapabilirdim.O ses şimdilik içimde kalsın. İlerde o da olur inş. ...

efendy_iso
18 Ağustos 2008, 16:43
KÜTÜK :

Sen İSO yu tarif ediyorsun hem de kabuL ediyor adam :queen:


yav kabul ettiğim o değil,ben kimsenin canına malına kast etmem,kendimide riske atmam,yani kurallar ölçüsünde nekadar hava atabiliyosam o kadar atarım,sınırları zorlarımmmm ( ivedik smileysi ):cherry:

Gonzales34
18 Ağustos 2008, 17:00
125 cc motoru alıpta acemiyim ben deyipte ototbanda kurtlar arasında ne işin var . 150 cc motor aldım eskidende trafiksiz bir şehirde Çanakkalede 10 sen önce kullanıyordum gene ufak bir motoru . motoru aldım , Aldıktan sonra bir gezip geleyim dedim , otoban değil şehir içi akşam trafiği . inan 1 kg vermişimdir ona bak buna bak derken..


istanbulda yaşayan birisi er yada geç otobana çıkmak zorunda kalacak. Düşün anadolu yakasında oturuyo avrupa yakasında çalışıyor. motoruyla gitmek zorunda işe ve scooter kullandığını düşünelim adamın. e-5 yada tem den geçecek emniyet şeridinden gitse bile tehlikede. Orayada girip arkadan dibine kadar yapışıp dat dat kornaya basarlar.

COQ
18 Ağustos 2008, 17:06
Burada bir şey yanlış anlaşılıyor.
Kütük genel eğilimin sebepleri şu olabilir diye ortaya bir teori atmış.
Onun ortaya koyduğu tanımı herkes üstüne alınmış.
Böyle olunca da savunma mekanizması harekete geçiyor ve serzenişler başlıyor.
Halbu ki üstüne alınacak olanlar alınsın.
Üstelik Kütük'ün ortaya attığı bir teori.
Yani ispatlanmış bir bilimsel gerçekte değil.:)

Fakat haklı tarafları var.
Fakat yanlış yaklaşımlar var.
Örneğin aşağıdaki arkadaş;


Yahu parası olan alır, bundan kimene, yok hava atmak için alınırmış vs. adam kendine güveniyorsa alır biner. bundan kimene, Hemen hava atmaya bağlanıyor, hemen kompleksli kendini ispatlayamamış kişi oluyor, ne alaka yahu, adam motordaki torku gücü sesi beğeniyor belki! bunca satılan ferrariler Porscheler hava atmak içinmi alınıyor size göre??!! parası olan alır biner ister kaskı elinde tutar ister kıçına sokar, ister havasını atar, ister atmaz bu kimseyi bağlamaz.. Resmen SS ciler, kompleksli kendini ıspatlayamamış kişiler olarak göstermişsiniz, yadırgıyorum, bunca fabrikalar niye üretiyor SS arabaları motosikletleri, hava atılsın diyemi? böyle düşünüyorsanız, kompleks sahibi kişileri tekrar gözden geçirmenizde fayda var..
Zevk renk meselesi, isteyen istediği aracı alır ve biner.. Kimsenin zoruna gitmesin..

Yukarıda alıntı yaptığım arkadaş,size ne, sizi niye ilgilendirirki?
demek istemiş özetle.
Halbuki bizi çok yakından ilgilendiriyor.
Bizi neden ilgilendiriyor peki?
Çünkü yanlış örnekler, tüm motosiklet tutkunlarını şaibe altında bırakıyor.
Kaza yapıp ölen sürücüler afişe edildikçe, bir çok motosiklet tutkunu arkadaşımız, genç kardeşimiz,ailesi tarafından motosiklete binmekten men ediliyor.
Forumda tartışılan konulardan önemli bir kısmını, ailem izin vermiyor,annem evlatlıktan red ederim diyor;
başlıklı topicler oluşturuyor.

Tabii arkadaşın haklı olduğu bir konu var.
Herkes bu motosikletleri hava atmak için almıyor.
Ama zaten onlara kimsenin bişey dediği yok.:)
Burada tartıştığımız konu ilginin nedeni.
Aslında sadece SS de tartışmıyoruz.
Konu özünden uzaklaşıyor.
Neden büyük motor istendiğini tartışıyoruz.
Olayı belli bir tarz kullanıcıya bağlamamak lazım.


Bakın bir başka arkadaşımızın fikri son derece mantıklı gibi duruyor.
Ama!!!!!!


Ufaktan başla olayıda son derece yanlış bence.
Neden ?

1. otobanda giderken max 120-160 arası yapan bi motorla arkanızdan en sağda gidiyor ve kaçamayacak olmanıza rağmen bi araç 200 ile geliyor. Büyük bir motor ile biraz hızlanıp kaçabilecek iken bu magandanın sıkıştırmasına mağruz kalıyor ve acemi olduğu içinde heyecana düşerek hata yapıyor, kaza yapıyoruz.

2. Bu nasılsa ufak motor bişey olma son hızda gitsem bile zaten en fazla 160 yapıyor ne olacakki sanki deyip acemi olduğunu unutup ufak motor fikri ekstra bir özgüven veriyor. Arkadaşlar bunlar oyuncak değil. 125cc lik bir motor bile altınızda ölüm makinasına dönüşebilir ille 600 yada 1000 liğe gerek yok.

çok daha falza örnek ile çoğaltılabilir bunlar.

Amacı hava atmak olan adamları zaten kendinizi benzin döküp yaksanız ufak motorlara bindiremezsiniz.Kaldı ki bir çoğu da altındaki motoru limitlerde kullanabilen tipler değil.

Bir başka durum ise şu : tarikte bir scooter görüp çekinen ona yol veren araç görmedim. aksine hiç yokmuş gibi davranır daha da sıkıştırırlar. kimisi bundan zevk bile alıyo kasıtlı yapıo sanırım. ama bir ss motoru (500 yada üzeri) gören çoğu araç motoru ciddiye alıyor. yol veriyor yada en azından sıkıştırmıyor.


Tüm bunlardan gidin 600 lük alın sonucu çıkmasın. Öncelikle bu aleterin oyuncak olmadığının farkına varmak gerek :)


Kazasız belesız sürüşler hepinizi...

Not : Sadece bir çömezin düşünceleri bunlar. :)

Ama dedik kaldık.
Bu konuyu daha önce tartışmıştık.
Yetersiz motosikletle otobana çıkılmaz.
Motosikletinizin 130 km/h hız yapması bu limite sahip otoban için yeterli değildir.
Zaten aslında belli bir gücün altındaki motosikletlerin otobana çıkmalarının yasak olması gerekir.

Ama otoban da hız limiti 120km/h ve benim motosikletim 120 km/h sürat yapıyor.
Neden çıkmayacakmışım otobana?

Diyeceksiniz doğal olarak.

Çok basit bir örnek vereyim.
Çoğaltmak mümkün ama sanırım vereceğim örnek anlamanıza yardımcı olacaktır.

120 km/h hızla otobanda seyir halindesiniz.
Önünüzde aynı hızda bir kamyon gidiyor.
Daha fazla hız yapamadığınız için kamyonu geçme ihtimaliniz olmayacak ve yol boyunca kamyonun ardında yolculuk yapacaksınız.
120km/ hızla otoban da seyir halindesiniz.
Önünüzde daha düşük hızda bir kamyon gidiyor.
Örneğin 110 km/h
Geçmek istediniz.
Kamyonu geçmeniz ne kadar sürer?
Güçlü bir motosikletiniz olsa,3-4 saniyede geçebileceğiniz kamyonu, altınızdaki motosikletle geçmeniz 15-20 saniyeden fazla sürecektir.
Bu zaman zarfında arkadan hızla gelen bir manyağın sizi ezip geçmemesi için bol bol dua etmeye ihtiyacınız olacak.

Bir de trafikte büyük motosiklete daha çok saygı gösterildiği iddiası var.
Büyük motosiklet kullanan arkadaşlarımız ise bunun tam tersini söylüyorlar.
Yani diğer sürücüler saygısızlıkta büyük küçük ayırmıyorlar.

Ama daha önemlisi şu.
Siz trafikte saygı görmek için mi motosiklet kullanacaksınız?
O zaman kamyon alın.
Saygının kralını görün.:)

Gonzales34
18 Ağustos 2008, 17:50
Aslında boşa tartışıyoruz diyecem, diyemiyorum boşa değil bu sayede bir kişinin bile fikri değişse 600lük makina almak yerine 125 lik yada 200 lük bir makina alsa çok şey kazanmış oluruz. Belkide aramızda çok daha uzun süre olmasını sağlamış oluruz. Herşeyden önce eğitim almaları, bu imkanı olmayanların ise trafiğe kapalı alanlarda motoruyla bütünleşinceye kadar pratik yapmaları iyi olacaktır.


Haklısınız yetersiz motorla otobana çıkmak ile 1000 lik makinayle başlamak nerdeyse aynı derecede tehlikeli. istanbul da yaka değiştirmek isteyen herkes e-5 yada tem den geçmek zorunda bisiklet ile dahi geçerken otobanı kullanıyoruz (vapurda bi alternatif bisiklet için tabi). Otobana çıkmamak bir yere kadar mümkün. Bencede kamyon falan almak en iyisi belkide :D seside güzel, havalı kornası da var, saygının alasını da görürsün :D

Bilgisyarların hep duygusal yaratıklar olduğunu, onlara nasıl davranılırsa onlarında aynı şekilde cevap vereceğini onları tanımalı o pc nin kişiliğine göre davranılmalı derdim. Aynı şey motorlar içinde geçerli :) duygusal yaratıklar.

Khutuck
18 Ağustos 2008, 17:53
Otobana 150cc ile çıktım, gayet rahatça İstanbul-Kumburgaz yaptım. 250cc bir naked (CBX/CBF250 Hyo GT250 Comet) bile otoban için yeterli. Kimse tutup "otobana yetsin diye 1000RR aldım" demesin artık :P Formula 1 pisti değil ki otoban :)

VaScO1925
18 Ağustos 2008, 17:55
izmirde hava 45 derece çöl sıcağıda neymiş :silent:
dükkana girdim bir mt sakinlerine bakayim dedim kütük güzel bi konuya değinmiş okudum ama hiç aşağıya bakmamıştım...

İlkay abi döktürmüş Murat abi alınmış fırat düzeltmeye çalışmış iso bilezik takmış :mrgreen:

kusura bakmayın beynim sıcaktan sulanmış durumda, bütün yazılanları okumadım yalan yok :) ama ana tema güzel eline sağlık Fırat :wiinkk:

shelbycobra
18 Ağustos 2008, 17:57
ya ben ss çok seviyorum ama ilerde aldığımdada şehirler arası motorla gitmek zevkli olur die düşünorum ama adını bilmiorum bi cins daha warya güçlü motor ama daha kullanımı rahat ondanmı alsam diorum yada ilerde arkdaaşın dediği gibi hevesimiz kaçarmı bıkarmıyız... normalde araba sevdalısı biriyim her zmn deli dikkat çekici arabam olsun isterdim ama motorunda havasaı ayrı fakat o gösteriş için çok deli fazla para çıkıyo cebimizden insan 125 lik motorlada belki ist içinde dolaşabilir daha az benzinde harcar ama havası olmaz

starblazer
18 Ağustos 2008, 18:31
Otobana 150cc ile çıktım, gayet rahatça İstanbul-Kumburgaz yaptım. 250cc bir naked (CBX/CBF250 Hyo GT250 Comet) bile otoban için yeterli. Kimse tutup "otobana yetsin diye 1000RR aldım" demesin artık :P Formula 1 pisti değil ki otoban :)

Ben istanbul içini otobandan saymıyorum , istanbul içinde hangi arabaya hızlı gidiyor diye ceza kesiliyor .

ama bir çanakkale yap ozellikle oglen vakti ya da izmir , yolda 3 0tane radara girersin her 120 yi geçtiğinde .

Otobana CBF150 ile çıkılır , ama köprüye çıkmak için cambaz olmak lazım.

SS ciler heryere çıkar , havasını basar , bende şahsen aynada gordummu adamı hangi tarafımdan rahatlatırım rahat yol açarım diye düşünüp yol veriyorum
her halukarda adam hem kucuk hem hızlı neden beklesin .
Ama üzülmüyorda değilim birkaç olaya şahit oldum yanımdan yıldırım gibi geçen arkadaşaı ilerde yerde gördüm , gördüklerimin durumu iyiydi ama genede şansını zorlamamak lazım .

Burdan kaptırıp izmire gidecek SS gitsin abi o hız onu kurtarır. Bizde paşa paşa yol veririz.

(SS olayını gozume sokmayın alamayacagım almayacagım binmeyeceğim bir cihaz, binenleri kıskanmıyor muyum EVET kıskanıyorum , şey gibi uff uçağa bak ne güzel gidiyor demek gibi bir şey benim için amaç değilde bir motif hayatımda)

dibaK
18 Ağustos 2008, 22:32
Sadece SS olarak bakmamak lazım sanki?

Enduro tipi motosiklet almaya niyetim var. Forumu (motosikletle ilgili forumları) çok okudum (köşe yazılarına kadar pek ilgilenilmeyen kısımlarına kadar neredeyse heryerini okuyorum forumların)... Bilmediğin tehlikeli birşey ile ilgileniyorsun ve karar vermek zorundasın, belki de bu karar yaşamını etkileyecek ve her kafadan da bir ses çıkıyor, kafan karışıyor kabus gibi...

Yaşım 33. Ufak yaşlarda motor merakı olan ama "alırsan yakarım", "evlatlıktan redderim" gibi laflarla bu merakı buzdolabına koymak zorunda kalan, 30 yaşı geçip ekonomik özgürlüğünü ve kendi hayatı hakkında karar verme özgürlüğünü tam anlamıyla ilan ettikten sonra motorsiklet kullanıcısı olacak profilin tanımını yapıp altına fotoğrafımı yapıştırabilirsiniz.

Alacağım motor çok büyük ihtimal F650GS, başlıktaki soru bana da yöneltilmiş oluyor yani bu durumda :)

Bu kararı vermemdeki aşamaları yazayım:

Motorsiklet demek SS demek zannediyordum, ilk hangi SS u alsam diye başladım araştırmaya. İlk öğrendiğim şey başlangıç için 600 ve üzeri SS lerin öbür tarafa bilet almakla neredeyse denk olduğu. İkinci öğrendiğim şey de motosiklet seçiminin kullanım amacına göre olması gerektiği. SS harici diğer motosiklet tiplerini araştırdım ve Enduro tipi motosikletleri keşfettim. İnsanlar Enduro motosikletlerle geziler yapıyor otomobillerlerin ulaşamayacağı yerlere gidiyorlar, özel kulüpleri var. Zaten doğaya, doğa sporlarına meraklıyım, hem şehir içinde beni trafikten kurtaracak hem de haftasonlarında ve tatillerde doğa gezileri yapabileceğim bir motosikletim olmalı. SS ler oturuş pozisyonundan ve düzgün asfalt için yapıldığından dolayı hiç uygun değil. Enduronun ihtiyacım olan eşyaları ve kız arkadaşımı "düştümü ufacık seleden acaba" diye arkayı kontrol etmeden taşıyabileceğim olanakları da var. Benim olayım Endurodur karar verilmiştir motosiklet tipine!!!

Hangi motoru almalı sorunumuz başlar... Büyük cc motorla başlanmaz anladık, küçük cc endurolara bakalım... Küçük cc enduro yok benim kullanım amacıma uygun. Hadi idare eder diyeceğin aletler var onları da satmak istediğinde elinde patlama ihtimali yüksek :cyclopsan E insanlar küçük cc diye çok ısrarcı, haklılar da ne yapacaz şimdi? Uygun başlangıç motorları araştırması yapılır ve enduro ile kelalaka Kawasaki Ninja ZX 250R almaya niyetlenilir. Hem SS hevesi de tatmin edilir diye de düşünülür, kendi kendine teselli bulunur.

Amaaaa kazın ayağı öyle değil işte zamanla okudukça takip ettikçe konulara daha bir hakim olmaya başlıyor insan. Ninja 250R güzel motor başlangıç için eyvallah da ben yaz kış bineceğim bu motora, mevsimlik heves değilki. 3-4 ay binip satmaya çalışacaksam birde üzerine zarar edeceksem niye alayım? Hem 15 senelik otomobil kullanıcısıyım bunun hiç mi avantajı yok motosiklete başlarken? ABS li, ağırlık merkezinin aşağıda olmasından dolayı dengeli ve hataları bir nebze tolere edebilecek BMW F650GS diye bir makina var. Kendini ispat etmiş kral bir makina. Hadi beceremedin satmak istesen de elinde patlamaz. Allah'ın kanunu mu yahu 650lik motosikletle başlanmaz?? Gayette başlanır. 15 senelik trafik tecrübemi düşününce bazı yerlerde çabuk ivmelenmenin hayati önemde olduğunu, otobanda yavaş gitmenin nekadar tehlikeli olduğunu (sağ şeritteki kamyonlar ve makasa giren otolar) bildiğini de hatırlıyor insan.

Sonuç olarak büyük motorla başlamak istiyorum, sebeplerim de yukarıda. Korumaları ihmal etmeden ve iyi bir eğitim aldıktan sonra tabiki...

muratgergerli
13 Eylül 2008, 13:30
SS kullanmadan nasıl bu kadar konunun uzmanı olup başlık açıyorsunuz anlamıyorum, neredeyse tüm SS uzmanlarımız hayatında hiç SS kullanmamış, ilginç.:silent:

Bu arada kaskı koluna bilezik gibi geçirip caddede gezenlerin adına yazmıyorum, bu onların cinsel tercihi ben bir erkek olarak bilezik takmam.:P




Ben bunları doğru bulsamda toplum geneline göre farklı bir zeka düzeyine sahibim, genele uymadığım için kötü şöför olarak tanımlanırım, babam asla kullandığım arabaya binmez, annem kilometrede 1000besmele yakıyor, 40 yıllık bir tır şöförü anlamsız bir şekilde korkudan ağladı, 23 yaşlarındayken yaşıtım bir arkadaşım arabadan atlamaya çalıştı, en son Boy(Mehmet)'la leventten anadolu yakasına dönerken; "sen neden yarışmıyorsun" (motor yarışlarını kastetti iyimi!) dedi.



:queen: :queen: :queen:
Allah iyiliğini versin be adaşım..:wiinkk:
Bak yazarken bile gülüyorum valla...:P



Arkadaşlar geçen gün durup dururken aklıma bir teori geldi, sizlerle paylaşmak istedim.

Motosiklete başlamak isteyen çok kişi "600RR alayım mı" şeklinde konular açıyor, kızıyoruz, ara sıra dalga geçiyoruz. Senelerce forumda takılıp yine de bunu yapanlar da var.

Peki bu insanlar niye 600'lük SS istiyor?

Kafamdaki cevap: Motorun bir gençlik hevesi olması.

İlk kez motor almaya karar verip, bu foruma girdiğim dönemde ilk 2-3 ayda aklımda belli bir yol haritası oluşmuştu. Önce bir CBR125, sonra F650GS, sonra bir 600RR. 600RR'la başlanmayacağını forumdan öğrendim.

Bir çok kişiye bu yuol çok uzun geliyor, bana ise kısa görünüyor. Sanırım bunun sebebi:

"Ömrüm boyunca motor kullanmayı planlıyorum!"

30 yaşına kadar motor kullanacak, evlenince motorunu satacak 25'lik bir adama "CBR125 ile başla sonra ER-5 al sonra 600RR al" derseniz o adam sizi dinler mi? Adam en fazla 5 sene motor kullanabilecek, sonra düğün yapmk için/karısının baskısıyla o motoru satacak. Neden böyle bir iş yapsın?

Adamın elinde 50.000 lira var, araba yerine motor almak istiyor, hava atmak istiyor. Neden R1 dururken Hyosung diye bilinmedik bir marka alsın? Zaten kullanacağı yol ev-Bağdat caddesi kafeleri arası!

Gerçek motosiklet sevdalısı SS'ci arkadaşları ayrı tutuyorum; ancak amacı gezmek olan, özgür hissetmek olan, trafikten kaçmak olan, ömrü boyunca motor kullanmaya hevesli adam zaten 600'lük hatta 1000'lik bir SS almaz, çünkü SS'ler gezi veya şehir içi makineleri değildirler, amaçları pist kullanımıdır.

Geçici bir heves olarak, hava atmak için, "geçen otobanda 300 gördüm" demek için motosiklet alanlar 1000RR ile başlarlar.

Zaten Etiler'de, Cadde'de, Bebek'te kaskı kolunda SS'ciler görmemizin sebebi de bu bence. Kendi reklamını yapmak, hava atmak amacında olmayan adam neden kaskı koluna taksın? Adam gibi takar kafasına! O kask Starbucks'ta "ben motorcuyum" havası vermek için taşınmaktadır zaten, kafayı korumak için değil.

Sitenin tozlu raflarda gezinirken gördüm..:cyclopsan
Bu nasıl bir konudur ki es geçilmiş..:silent:

Tabi ilgi alanımız içinde değil diye demi..:pr:
Sizi 1000'lik sevdalıları sizi..:)

Khutuck
08 Aralık 2010, 17:38
Sitenin tozlu raflarda gezinirken gördüm..:cyclopsan
Bu nasıl bir konudur ki es geçilmiş..:silent:

Tabi ilgi alanımız içinde değil diye demi..:pr:
Sizi 1000'lik sevdalıları sizi..:)

Yine tozlu raflarda kaybolmuş konu.

COQ
08 Aralık 2010, 18:01
Aye burnumun diregini sizlatti.:pale:
aye yasasaydi da ben haksiz çikaydim.:pr: