PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 5 vitesten 4e geçerken stop etme(Yardım lütfen)



superzzt
11 Ağustos 2008, 10:03
Merhaba değerli forum arkadaşlarım.1 hafta evvel kymco venox aldım.(2.el) gayet temiz gibi görünüyordu hatta şu ana kadar ufak bir sorun haricinden gayet güzel çalışıyor.Olayı şöyle anlatiyim.Avcılardan - göztepeye temden dün akşam gidiyordum,5.viteste yaklaşık bir 30 km gittikten sonra trafik biraz yoğunlaştı bende debriyaja bastım ve 100 mtre kadar vites değiştirmeden gittim sonra 4 e atarken birde baktım ki motor stop etmiş.Sonra yol boyunca denedim sadece 5 ten 4 e geçerken debriyajı 5 saniye gibi tutunca stop ediyor sonra 4e atınca motor doğal olarak o hızda biraz zıplıyor sonra çalışıyor.Diğer viteslerde denedim böyle bir sonrunla karşılaşmadım ancak 5ten 4e atarken nedenini anlamadığım bir şekilde motor aniden değil yavaş yavaş devri düşüp stop ediyor.Bu sabahta işe giderken denedim aynı olay tekrardan vukuu buldu.Anlamadığım şey motor tam gaz giderken bir anda debriyajı sıktığımda nasıl stop eder.(servis kitapçığını buldum dün netten ona baktım sibob ayarı olabilir yazıyor,vites dişlileri olabilir yazıyor...bir ton şey yazıyor olabilecek.)Vitesler gayet rahat değişiyor ve hiçbir sorun çıkarmıyor ama debriyajda gayet iyi çalışıyor,siboblar deseniz motorun sesi gayet düzgün.İçinden çıkamadım.Servise götürecem ama kymco servisindeki usta yıllık iznine çıktı daha cuma günü konuştum adamla başka bir konu ile ilgi o arada söyledi yani 10 kadar ustaya götüremiyeceğim.
Uzun lafın kısası bu sorun neden olabilir bana yardım edebilecek arkadaşlarla şimdiden çok teşekkür ediyorum ve yazıya zaman ayıran arkadaşlarada çok teşekkürler.Herkese kazasız belasız sürüşler...

barisozcetin
11 Ağustos 2008, 10:23
anlayamadığım neden 5 sn debriyaja basıyorsun? yakıttanmı tasarruf sağlamaya çalışıyorsun? motorlar yüksek devirden rölantiye aniden geçmeye zorlanırlarsa stop etme eğiliminde olabilirler özelliklede rolanti normalden düşükse, belki ondan yapıyodur..

cakalaz
11 Ağustos 2008, 12:12
Bence de Rolanti diyeceğim ama diğer viteslerde de yapması lazım o zaman :silent:

superzzt
11 Ağustos 2008, 12:18
yakıttan tasarruf için değil 5 saniye bence sorgulamanız gereken benim niye 5 saniye basılı tuttuğum değil.Rolantiden normalde de yapabilir benim anlayamadığın 5ten -4 e geçerken 5 saniye değil 2 saniyedede oluyor garip bir durum şimdi niye 2 saniye diyen çıkar ben bunu fark ettiğimde farklı saniye aralıklarında denedim,vede 5 .viteste biraz hızlanıp sonra debriyajı sıktım yine aynı şey oldu vites değiştirmeme rağmen usta tatilde tel.i kapalı

muratcan7
11 Ağustos 2008, 12:23
Diğer viteslerde bir sorun yok mu ?

superzzt
11 Ağustos 2008, 12:43
yok,vites değişirken veya viteste giderken hiçbir sorun yok taa ki debriyaja basana kadar

vıceroy
11 Ağustos 2008, 12:46
Dostum 5. viteste rolanti derdi sözkonusu olmaz. Sen ateşleme bazında istersen bujileri sıfırlıyarak olayı ele al.Gelişmeleri izleyelim. Bu arada sınıfının en iyi motorlarından birisini almışsın,hayırlı olsun.Seni tanıyorsam sen bu motordan negatif elektrik almışsındır,keşke sıfır alsaydın.Malum bakım,metal yorgunluğu vs...:)

superzzt
11 Ağustos 2008, 13:26
Sağol abi,sıfır almak istemedim 9000 lira xt660 ı sattığım fiyata sıfır 250cc.lik moral bozar biraz;) şuan negatif bir elektrik almadım zaten planlarım 2009 marttaki fuardan ducati almak olarak değiştirdim veya kışın fiyatlar düşerse ducati alırım diye düşündüm.Birde malum dolar düştü,borsa yükseldi biraz bende hazır satmışken hem motorsuz kalmiyim hemde ufak tefek değerlendiriyim dedim.Nasıl olsa keyif işi acelesi yok:)

vıceroy
11 Ağustos 2008, 13:42
Gel sanada dl650 alalım 2009 model,sonuçta enduro keyfinden sonra gitmez bu makinalar...Dediğim gibi şu bujileri uygun numara resistanslı NGK ile değiştir,ateşleme düzelsin.Değişme olmazsa bobin,beyin bayağı iş çıkar sonra. :bounce:

superzzt
11 Ağustos 2008, 14:24
demin bizim firmanın şöförüyle konuştum,bindi üzerine bir tur attık adam ya yakıt ya bujiden dedi karbüratörü temizlettip,yen,i buji taktırıcam,depoyuda bi temizletirim,hala yapıyorsa aldığım adamın kafasına atarım...:P bakalım 10 gün sonra usta tatilden dönecek o zaman servise sokacağım.

vıceroy
11 Ağustos 2008, 14:34
Aynen izlemen gereken sıra budur.Aksi taktirde servisi tanımıyorsan işi uzatır ve daha fazla zaman kabı ve masraf olarak döner dikkat. :cat:

m.şanveren
11 Ağustos 2008, 15:54
Dostum 5. viteste rolanti derdi sözkonusu olmaz. Sen ateşleme bazında istersen bujileri sıfırlıyarak olayı ele al.Gelişmeleri izleyelim. Bu arada sınıfının en iyi motorlarından birisini almışsın,hayırlı olsun.Seni tanıyorsam sen bu motordan negatif elektrik almışsındır,keşke sıfır alsaydın.Malum bakım,metal yorgunluğu vs...:)

taktın gene varya hocam seninkiler bir bir dökülüyoo:queen:

superzzt
12 Ağustos 2008, 14:05
dün bir tek 5ten 4e geçerken sorun oluyor demiştim ama bütün viteslerde yüksek devirlerde denedim ve hepsinde devir yüksekken debriyajı sıktığımda stop ediyor bir ustaya götürdüm baktı şöyle bir ya bujilerde,ya karbüratör hava ayarı veya rolanti,belkide senkron ayarı bozuktur dedi ancak siboplardan gayet muntazam ses geliyor beyni meyni arızalı değilmiş tamirine fena fiyat vermedi ancak ustamı beklesem mi yoksa bir kere farklı birine yaptırsam mı karar veremedim?

SeRHaTeKiNci
12 Ağustos 2008, 14:13
Geçici olarak motordaşım; :P

Bu sorun, bujiden, aldığın yakıttan düşük bir ihtimalde olsa debriyajın kaçırmasından meydana geliyor olabilir...

İlk önce bujiyi degiştir. Zaten bujinin degişmesi iyidir.
Aldığın yakıt diyorum çünkü benzin aldığın petrol istasyonunun tankı pis, küflü olabiliyor. Bu da yakıtın kirlenmesine doğal olarak karbüratörün kirlenmesine neden oluyor.

Daha sonra karbüratörünü temizle. Bunu kompressör ile yapabilirsin.
Veya herhangi bir ustaya yaptırabilirsin.

NOT: Kesinlikle kendi ustanı bekle... Senin motorun içini bilen en iyi adam odur..

Ama ben ısrarla karbüratörün kirlenmiş olduğunu aldığın yakıttan olduğunu söylüyorum.

darekaplan07
12 Ağustos 2008, 14:47
merhaba motorunu hiç gormedim bendede ybr 125 vardı aynı dedıgıne yakın bendede oluyordu sorun ise debriyaj gergi teli var bujının üstünden geçiyor ybr de motor yuksek devirde e akımı cok oluyormus simdi degmiyor bıraz uzattılar sorun bitti seninkıde boyle olabılır

digi_boy26
13 Ağustos 2008, 01:05
ben vites düşerken hemen bırakıyorum debriyajı kompresor yapsın diye ama sölendiği gibi yüksek devirlerden aniden debr. sıkınca motor afallıyor sanırım. bazen bende de oluyor dalgın oluyorum debriyajı bırakınca da yığılarak çalışıyor motor :)

Naci63
14 Ağustos 2008, 19:28
superzzt arkadaşım, acizane tavsiyem, hiç bir şeyi değiştirmeden önce karbüratör ile hava filtresi ve karburatör ile silindir arasında bulunan manifoltların vidalarını sık. Bahsettiğin sorunun bildiğim kadarıyla tek sebebi, motorun fazla (dışarıdan) hava alması yani benzin hava karışımın fakirleşmesidir. Sadece söylediğim vidaları sıkacağın için (karbüratör hava ve rölanti ayar vidalarına dokunmadan) büyük ihtimalle sorununu çözebilirsin. Selamlar.

GKN
15 Ağustos 2008, 02:22
hava ve sübap ayarlarını kontrol et.. motor ani devir düşüşü yaoması gerekn yere yavaş yavaş devir düşürüp stop ediorsa, hava ayarlarına balkılmalı..

Gnusher
15 Ağustos 2008, 02:50
superzzt arkadaşım, acizane tavsiyem, hiç bir şeyi değiştirmeden önce karbüratör ile hava filtresi ve karburatör ile silindir arasında bulunan manifoltların vidalarını sık. Bahsettiğin sorunun bildiğim kadarıyla tek sebebi, motorun fazla (dışarıdan) hava alması yani benzin hava karışımın fakirleşmesidir. Sadece söylediğim vidaları sıkacağın için (karbüratör hava ve rölanti ayar vidalarına dokunmadan) büyük ihtimalle sorununu çözebilirsin. Selamlar.

Naci hocama kulak vermeni tavsiye ederim.Kolay gelsin