PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hız Testi II



Sayfa : [1] 2

COQ
07 Ağustos 2008, 03:28
Evet değerli forum sakinleri.
Yepyeni bir polemik konusuyla tekrar karşınızdayız.:)
İlkini bir kaç ay önce vermiş olduğum hız testi serimizin ikincisi, özellikle aynı tip motosikletler(Sport) arasında karşılaştırma yapmak isteyenleri hedef alan bir test sonucu.

Tabii beğendiği marka ve modeli üst sıralarda göremeyen arkadaşlarımızın veryansınlarını göze alarak açtım topiği.
Gelecek tepkileri artık ezbere bildiğimden kaale almayacağım.
Yalnız bir tek konu var onu şimdiden yazayım.

Bir çok arkadaşımız farklı topicler açıp, test sonuçları yayınladılar.
En iyisi olduğunu iddia ettiği markanın yerlerde süründüğünü gören bir çok fanatik arkadaşımız, hemen şu kalıp cümleyi yazıyorlar.

"Her dergi farklı test sonucu veriyor.Hangisine inanacağız??"

Yukarıdaki cümleyi yazan arkadaşlar lütfen hangi dergilerin test sonuçlarının farklı olduğunu da buraya yazsınlar.
Yazamıyorlarsa o cümleyi kullanmasınlar....

Bunun dışında, ben size dememişmiydim!!!

Şeklinde havalara girecek arkadaşlar da lütfen kendilerini yormasınlar.
Herhangi bir markanın, herhangi bir modelinin üstünlüğü ortalama kullanıcı için bir değer taşımaz.
Motosikletin ne kadar iyi olduğu değil,
sizin o motosikletin üzerinde ne kadar iyi olduğunuz önemlidir.

Ben sadece yapılan bir karşılaştırmanın sonucunu buraya alıyorum.
Bunu yapmaktaki amacım,sadece bir fikriniz olsun diye değildir.
Bu testler ne koşullarda yapılıyor, aranan kriterler nelerdir? gibi konularda bilginiz olsun diyedir.


Madem amacımız bilgilendirmek, öyleyse testin iç yüzünü de anlatayım biraz.

Bu yıl Bol D'or ve Endurance yarışlarına katılacak olan MotoRevue yarış takımının 4 pilotu (ki bu pilotların içerisinde sébastien charpentier de var.) yaklaşan Çin Olimpiyatları için bir ambiyans düzenlediler.
Motosikletlerle olimpiyat yarışma dallarına katıldılar.:)

Şaka yapmıyorum.
Uzun atlama(Kawasaki)
100 metre engelli (Ducati)
Kulplu Beygir(Honda)
Disk atma(Ön fren diski atıldı)
Gülle atma(Piston atıldı)


Yüzme vs....

gibi bir çok dalda gerçekleşti.:)

Yani amaç şaklabanlık yapmaktı ama iş akselerasyon testine gelince ciddi olundu.


Testte kullanılan motosikler, SüperSport ve HyperSport sınıfında piyasada bulunan hemen tüm modellerle yapıldı.
Herhangi bir pist yarışında bulunmasa da markanın sport diye lanse ettiği edinilebilen tüm motosikletler kullanıldı.
En azından çok merak ettiğiniz 4 Japon var.:)

Şimdi akselerasyon testi nasıl oluyor?
Önce onu açıklayayım isterseniz.

Motosikletler bir başlangıç çizgisinden kalkarlar ve 1000 metre giderler.

Bu gittikleri bin metre içerisinde 100m-200m-400m ve 1000m performansları ölçülür.

Yani bu mesafeleri kaç saniyede aldıkları ve o an kaç km/h hızda oldukları kaydedilir.
Buna ek olarak, 0-100km/h zamanları da ölçülür.

Tüm bu verilerin toplamına biz akselerasyon diyoruz.(Böyle yazılmıyor ama böyle okunuyor)

Geçen topicte sıralamayı yapılış sırasına göre vermiştim ve kulakları çınlasın Metehan itiraz etmişti.
Bu nedenle sıralamayı en iyiden en kötüye doğru veriyorum...

HyperSport
0-100km/h
(Motosikletlerin kaç saniyede 100km/h hıza ulaştığını gösterir)


Honda CBR 1000 RR - 2,3saniye
Ducati 1098 ve Suzuki GSX-R 1000 - 2,4 saniye
Kawasaki ZX-10R,Yamaha YZF 1000 R1 ve Aprilia RSV 1000 R - 2,5 saniye
BMW HP2 Sport - 2,9 saniye
Buell 1125 R - 3,4 saniye
Mv Agusta F4 1078 R (maalesef bu motoru test için vermediler)

0-100 metre
(Motosikletlerin kalkıştan 100 metre mesafeyi kaç saniyede aldıkları ve yüzüncü metredeyken kaç kilometre hızda oldukları ölçüldü)


Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h
Suzuki GSX-R 1000 - 4,1 saniye - 148,3 km/h
Honda CBR 1000 RR - 4,1 saniye - 147,1 km/h
Kawasaki ZX-10R - 4,2 saniye - 145,9 km/h
Aprilia RSV 1000 R - 4,2 saniye - 142,4 km/h
Yamaha YZF 1000 R1 - 4,3 saniye - 150 km/h
BMW HP2 Sport - 4,3 saniye - 139,8 km/h
Buell 1125 R - 4,6 saniye - 134 km/h



0-200 metre
Motosikletlerin kalkıştan 200 metre mesafeyi kaç saniyede aldıkları ve ikiyüzüncü metredeyken kaç kilometre hızda oldukları ölçüldü.)


Honda CBR 1000 RR - 6,2 saniye - 199,2 km/h
Suzuki GSX-R 1000 - 6,2 saniye - 195,7 km/h
Ducati 1098 - 6,2 saniye - 191,8 km/h
Kawasaki ZX-10R - 6,3 saniye - 196 km/h
Yamaha YZF 1000 R1 - 6,3 saniye - 192,8 km/h
Aprilia RSV 1000 R - 6,5 saniye - 180,1 km/h
BMW HP2 Sport - 6,6 saniye - 175,2 km/h
Buell 1125 R - 6,8 saniye - 183 km/h


0-400 metre

Motosikletlerin kalkıştan 400 metre mesafeyi kaç saniyede aldıkları ve dörtyüzüncü metredeyken kaç kilometre hızda oldukları ölçüldü.)



Honda CBR 1000 RR - 9,4 saniye - 242,8 km/h
Suzuki GSX-R 1000 - 9,5 saniye - 239,6 km/h
Yamaha YZF 1000 R1 - 9,6 saniye - 239,1 km/h
Kawasaki ZX-10R - 9,6 saniye - 239 km/h
Ducati 1098 - 9,6 saniye - 229,6 km/h
Aprilia RSV 1000 R - 10 saniye - 217,5 km/h
BMW HP2 Sport - 10,3 saniye - Yok
Buell 1125 R - 11,8 saniye - 232 km/h



0-1000 metre

Motosikletlerin kalkıştan 1000 metre mesafeyi kaç saniyede aldıkları ve bininci metredeyken kaç kilometre hızda oldukları ölçüldü.)


Suzuki GSX-R 1000 - 17,6 saniye - yok
Honda CBR 1000 RR,Yamaha YZF 1000 R1 ve Kawasaki ZX-10 R - 17,7 saniye - yok
Ducati 1098 - 18,1 saniye - yok
Aprilia RSV 1000 R - 19 saniye - 258,6 km/h
Diğer markaların ölçümleri yapılmadı


NOT: Yukarıda ki sıralama; zaman olarak aynı dereceyi yapan motosikletlerin son hızlarına bakarak yapılmıştır. Yani ikisi de aynı saniyeyi yapmış niye A markasını B markasından üste yazdın geyiği olmasın.

Son hız kısmında,YOK yazan yerlerde mevzu şudur.
Bu sonuçlar bir kaç deneme sonucunda çıkarıldı.
Fakat bazı markalar her seferinde aynı süreyi vermelerine rağmen, aynı hızı vermediler.:)
Nedenini ben de bilmiyorum.:)

Neyse 600cc gurubunu da yarın değerlendiririz.
Uykum geldi.
Yatacam...

Tabii ara segmentte var.

GSX-R 750, KTM RC8 ve Ducati 848 modellerini de ayrıca değerlendireceğiz.
Hatta keyfim yerinde olursa, ortaya karışık bir şeyler de yaparım...:)

Daha sonra sonuçları da yorumlayacağım tabii.

Şimdilik sizin yorumlarınızla devam edelim....

Görüşmek üzere.....




**********************************

Zaman ne çabuk geçiyor.
Bakın yarın olmuş.:)
Konu güzel gelişmiş.
Katılan,soru soran tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Daha önce de yazmıştım.
Daha sonra sonuçları da yorumlarız.

Gelelim şimdi 600cc yani SS test sonuçlarına...
Maalesef Suzuki testlerde yok.Ama ben de bir adet test sonucu daha olacaktı. Bulabilirsem buraya eklerim...
0-100 km/h

Triumph Daytona 675 - 2,5 saniye
Honda CBR 600 RR - 2,7 saniye
Yamaha YZF 600 R6 ve Kawasaki ZX-6R - 3 saniye


0-100 metre


Honda CBR 600 RR - 4,3 sn - 139,9 km/h
Triumph Daytona 675 - 4,3 sn - 136,3 km/h
Kawasaki ZX-6R - 4,5 sn - 129,5 km/h
Yamaha YZF 600 R6 - 4,6 sn - 140,8 km/h


0-200 metre


Honda CBR 600 RR - 6,6 sn -177 km/h
Triumph Daytona 675 - 6,6 sn - 174,3 km/h
Yamaha YZF 600 R6 - 6,9 saniye - 180,5 km/h
Kawasaki ZX-6R - 171 km/h


0-400 metre


Honda CBR 600 RR - 10,2 sn - 212,5 km/h
Triumph Daytona 675 - 10,3 sn - 209,3 km/h
Yamaha YZF 600 R6 - 10,4 sn - 218,7 km/h
Kawasaki ZX-6R - 10,6 sn - 209,2 km/h


0-1000 metre


Honda CBR 600 RR - 19,6 sn - 241,9 km/h
Triumph Daytona 675 - 19,7 sn 244,7 km/h
Kawasaki ZX-6R - 19,9 sn - 244,6 km/h
Yamaha YZF 600 R6 - 20,7 sn - yok


Evet sonuçlar böyle.

Şimdi yukarıdaki sonuçlara ve elimde verileri bulunan diğer motorlara göre ortaya karışık bir 0-100km/h sıralaması yapacağım müsadenizle.:)

0-100km/h Ortaya Karışık Salata Sonuçları


Honda CBR 1000 RR -*-2,3 saniye
Suzuki GSXR 1000 ve Ducati 1098 - * - 2,4 saniye
Triumph Daytona 675 - Yamaha YZF 1000 R1 - Kawasaki ZX-10R ve Aprilia RSV 1000 R -*- 2,5 saniye
Honda CBR 600 RR ve Ducati 848 -*- 2,7 saniye
BMW HP2 Sport -*- 2,9 saniye
Kawasaki ZX-6R ve Yamaha YZF 600 R6 -*- 3 saniye
KTM RC8 -*- 3,1 saniye
Buell 1125 R -*- 3,4 saniye


Evet benden bu kadar.
Kafanızı karıştırabilecek her türlü mevzu topicte tartışıldı.
Bu nedenle topiği baştan sona okuyup, sorunuz hala varsa öyle sormanızı rica edeceğim.
Aynı topic içerisinde cevabı daha önce verilmiş sorularla sık sık karşılaşıyoruz....

tbk_1980
07 Ağustos 2008, 03:39
Teşekkürler...
Aklıma bi nokta takıldı ama kılçıklık yapmıyayım arada:P:P:P
Elinize sağlık...:)

Juba
07 Ağustos 2008, 04:03
20 saniyede 1 km :mrgreen:

Çok zevkli olsa gerek.

Hepside çok hızlı,çok güzel makinalar Allah sahibine bağışlasın hepsini demekten başka bişi düşmez.

2 saliseyle kaybetmiş 1 saliseyle geçmiş diye kimse marka kavgası yapmaz inşallah zaten alan kaç kişi motoru bu kadar zorluyosa gelip burda marka savunuyor o da ayrı bişey:silent:

Ama ne yalan söyliyim R1 benim gözümde daha bi hızlıydı öğrenmiş olduk hızını:)

Paylaşım için teşekkürler:rendeer:

edit:Bu arada etiketlere de yarıldım "kendimi rossi sanıyorum"

THE_LANCET
07 Ağustos 2008, 04:43
Paylaşım için sağol KOK ağabey. Güzel bir test olmuş. :rendeer:
Devamını'da bekliyoruz. :cat:

ennginn
07 Ağustos 2008, 07:42
coq, 4 ayrı pilot bu değerlere ulaştı. bunların ortalama kiloları nedir. Yani benim gibi 120 kğ olan birisi bu sonuçları alabilir mi. ( Engin tecrübene dayanarak soruyorum)

Dani Pedrosa 'ya yarışlarda çok hafif olduğundan kilo eklenmesi konuşuluyordu bir arada da onun için sordum.

Olcay Avşar
07 Ağustos 2008, 09:32
# Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h
# Suzuki GSX-R 1000 - 4,1 saniye - 148,3 km/h
# Honda CBR 1000 RR - 4,1 saniye - 147,1 km/h

Bu 3 motorda 400 metreyi 4,1 saniyede kat ettiyse neden hızları farklı ? Üçününde aynı olması lazım, acaba hangi markanın saati doğru :D

PoYr@z
07 Ağustos 2008, 09:48
burdada motorların saatlerindeki oynama ortaya çıkıyor :D

barisozcetin
07 Ağustos 2008, 09:55
Bu 3 motorda 400 metreyi 4,1 saniyede kat ettiyse neden hızları farklı ? Üçününde aynı olması lazım, acaba hangi markanın saati doğru :D

hız=yol/zaman olduğuna göre bu testin bir yerinde yanlışlık var, ha eğer motorların kendi göstergelerine bakarak ölçüm yapıldıysa zaten bağımsız bir cihazla ölçmediklerinden hatayı en başta yapmışlar demektir.. şu testlerde bide yazsalar şununla ölçtük böyle ölçtük falan diye

RaNCoRiDeR
07 Ağustos 2008, 10:33
motorların kilo dağılımları ara hızlanmaları devir aralıkları vites aralıklarından dolayı fark çıkabilir o yüzdenki daima zamana bakılır... Koçum benim suzuki 1000 metrede nasıl son noktayı koymuş ama :D

Rigel
07 Ağustos 2008, 10:48
Yine söylüyorum. Bu hızları GPS ile ölçüyorlar. Denemeden sonra GPS'leri bilgisayara bağlayıp verileri inceliyorlar.

Sedat
07 Ağustos 2008, 10:50
Resmen Honda 1000 RR Tanıtımı olmuş be coq usta :)

Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h
Suzuki GSX-R 1000 - 4,1 saniye - 148,3 km/h
Honda CBR 1000 RR - 4,1 saniye - 147,1 km/h

Ya hakketten biz bir şey bilmiyoruz yada bu adamlar bizi kandırıyo :P

VaScO1925
07 Ağustos 2008, 11:03
Bu 3 motorda 400 metreyi 4,1 saniyede kat ettiyse neden hızları farklı ? Üçününde aynı olması lazım, acaba hangi markanın saati doğru :D


Resmen Honda 1000 RR Tanıtımı olmuş be coq usta :)

Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h
Suzuki GSX-R 1000 - 4,1 saniye - 148,3 km/h
Honda CBR 1000 RR - 4,1 saniye - 147,1 km/h

Ya hakketten biz bir şey bilmiyoruz yada bu adamlar bizi kandırıyo :P


400 metre bitiş çizgisindeki hızları onlar, yani kalkısta ilk 100 metrede kımısı 101 km hız kımısı 105 km hızdır ama netice 400 metre bitiş çizgisindeki hızları onlat tahminim

coq yanlış varsa düzelt :P

shadow slx
07 Ağustos 2008, 11:05
ben bir r1 hayranı olarak hiçbir segmentte birinci gelemeyen r1 (tabi bu test sonuçları nekadar gerçekçi o tartışılır ama) üzdü beni şimdi :salut: almaktan vazmıgeçsem acaba:silent:

Olcay Avşar
07 Ağustos 2008, 11:21
400 metre bitiş çizgisindeki hızları onlar, yani kalkısta ilk 100 metrede kımısı 101 km hız kımısı 105 km hızdır ama netice 400 metre bitiş çizgisindeki hızları onlat tahminim

coq yanlış varsa düzelt

İyide vasco cum hızları dediğimiz rakamların ölçü birimi km/saat değil mi?

Yani

Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h

ise eğer bu şu demektir:

1 saatte 149,4 km yol kateder

30 dakikada 74,7 km yol kateder

15 dakikada 37,35 km yol kateder

........ vs vs vs vs vs ..........

4,1 saniyede 400 metre yol kateder.

Kısacası motor araba uçak farketmez, ölçü birimimiz km/h ise.

3 ayrı araç 400 metreyi 4,1 saniyede kat ediyorsa 1 saatte aynı mesafeyi katemeleri lazım.

Daha doğrusu üçüde aynı anda 4,1 saniyede 400 metreyi katediyorsa üçünede doğru çalışan aynı ayarda gösterge takılı olsa hızlarıda o anda aynı rakamı gösterir.

Yani bu üç motordan en az 2 si hatalı gösteriyor, yada üçü :P

ErTech
07 Ağustos 2008, 11:32
Çok güzel bilgiler, emeğine sağlık... :)

600cc. klasmanı içinde merakla bekliyor olacağım...

irfan_s
07 Ağustos 2008, 11:40
hız/zaman grafik eğrisine bağlı bir durum bu. doğrusal olsaydı dediğiniz gibi tüm değerler aynı oranda değişirdi. ama ivmeleri farklı olduğu için o dörtyüz metreyi aldıkları süre boyunca zamana göre hızlarının farklılık göstermesi normal.

Rigel
07 Ağustos 2008, 11:44
Hızlanmaları doğrusal olmayabiir .

cakalaz
07 Ağustos 2008, 12:02
:bounce: Hadi bişeyler daha öğrendik sayende :) SAĞOL

Olcay Avşar
07 Ağustos 2008, 12:03
Durun şimdi kafam karıştı iyice, şimdi ivmelenmeleri farklı olsada biri çok hızlı kalkış yapıp biri ilk başta tın tın gitsede ha durun be şimdi hayal ettimde mantıklı galiba...

İki at olduğunu düşündüm :P biri önde gidiyor biri arkada (arkadakinin ivmelenmesi az) ama son anda arkadaki depara kalkıp öndekini burun farkıyla geçiyor. Doğal olarak öndeki mesela 149 km/h ile sabit giderken arkadakinin kıçını sinek ısırıyor ve o gazla 150 km/h yi bulup öndeki ile kafa kafaya (yani aynı sürede) finişe giriyor.

Kendi kendimi çürüttüm be :P

emrahkrm
07 Ağustos 2008, 12:05
farklı değerler ivmelenmelerindenden kaynaklansa gerek.olayı bi de tersinden düşünün.diyelimki içlerinden bir X markası çok daha hızlı alıyor bu mesafeyi.atıyorum 3 sn. de falan hızıda 200 km/h a çıkabiliyor.Fakat bu araç son metrelerde gaz kesip yavaşlayıp süresini 4,1 sn. e indirirse süratide ne kadar azalacaktır.Örnek biraz abartılı oldu tabi ama umarım açıklayabilmişimdir.

Khutuck
07 Ağustos 2008, 12:09
İyide vasco cum hızları dediğimiz rakamların ölçü birimi km/saat değil mi?

Yani

Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h

ise eğer bu şu demektir:

1 saatte 149,4 km yol kateder

30 dakikada 74,7 km yol kateder

15 dakikada 37,35 km yol kateder

........ vs vs vs vs vs ..........

4,1 saniyede 400 metre yol kateder.

Kısacası motor araba uçak farketmez, ölçü birimimiz km/h ise.

3 ayrı araç 400 metreyi 4,1 saniyede kat ediyorsa 1 saatte aynı mesafeyi katemeleri lazım.

Daha doğrusu üçüde aynı anda 4,1 saniyede 400 metreyi katediyorsa üçünede doğru çalışan aynı ayarda gösterge takılı olsa hızlarıda o anda aynı rakamı gösterir.

Yani bu üç motordan en az 2 si hatalı gösteriyor, yada üçü :P

Abi 4.1 saniye 0. metreden 100. metreye kadar geçen zaman, 149.4 km/sa ise 100m çizgisini geçtiği andaki hızı.


149.4 km/sa=41.5 m/s eder.


100 metreyi 4.1 saniyede alırsak ortalama hızımız 87.8 km/sa olur.

zeda3000
07 Ağustos 2008, 12:29
Madem Arastirmamiz ilk hizlanmalara gore naked motorlarinda arastirmasini alalim Coq:) Altimdaki makina kalkislarda SS lerin hep canini yakiyo bunu kucumsememek lazim. Ducati Desmo teknolojisini gelistirdi surece bu degerler daha da yukselebilir gibi geliyo. 1098 gercekten deli bir makina ,

PsyRider
07 Ağustos 2008, 12:53
Ducati iki silindirin avantajıyla, alt devirlerde daha canlı ve kısa mesafelerde daha iyi sonuç verebilir fakat ben gsxr - 1000 den daha hızlı olduğunu pek zannetmiyorum. Yani uzunda gsxr 1000 peşinden gider....Ben gsxr 1000 üzerine 1000lik makine tanımıyorum....
Ama hep söylüyorum iyi motor sürücüsü olmak var,pilot olmak var....
İş pilotta biter...

COQ
07 Ağustos 2008, 15:29
Ne güzel geliştirmişsiniz konuyu.

Çok iyi.
Kendiniz sorup kendiniz cevaplamışsınız.

Doğru cevabı da bulmuşsunuz.

Diğer modelleri bu akşam asacağım.
Görüşmek üzere...:cat:

CERREZCI
07 Ağustos 2008, 15:47
Durun şimdi kafam karıştı iyice, şimdi ivmelenmeleri farklı olsada biri çok hızlı kalkış yapıp biri ilk başta tın tın gitsede ha durun be şimdi hayal ettimde mantıklı galiba...

İki at olduğunu düşündüm :P biri önde gidiyor biri arkada (arkadakinin ivmelenmesi az) ama son anda arkadaki depara kalkıp öndekini burun farkıyla geçiyor. Doğal olarak öndeki mesela 149 km/h ile sabit giderken arkadakinin kıçını sinek ısırıyor ve o gazla 150 km/h yi bulup öndeki ile kafa kafaya (yani aynı sürede) finişe giriyor.

Kendi kendimi çürüttüm be :P

İşte bu açıklama süper. :cat:

playboy_77
07 Ağustos 2008, 16:12
konuyu okuyunca bir yorum yazacaktım ama diğer yorumları okuyunca kafam alak bulak oldu :queen:

heee hee o dediğinizden valla :queen:

asm
07 Ağustos 2008, 16:37
Bilgilendirme için sağolasın coq hocam.

Bu motorlar ara hızlanmaları(esneklikleri) ile ilgili bir bilginiz var mı? (test sonuçlarında)

Tbilge
07 Ağustos 2008, 17:46
arkadaşlar X=V*t yani yol =hız * zaman bu formül ancak sabit hız için geçerlidir buradaki motorların hızlanmasında ivmelenme söz konusudur ve ivmelenmede uniform diildir yani (düzenli sabit artan ivme değildir) bu nedenle burada 3 test sonucuda doğru olabilir
sabit ivmelenme olsaydı
a = (vs - vi)/(ts - ti) ivmeyi buradan hesaplayabilirdik
vs=son hız
vi=ilk hız
ts= son zaman
ti=ilk zaman
mesela (-40 m/s)/(10 s )= -4 m/s2= a
x = (v2-v1)*(t2-t1) + (1/2)a*(t2-t1)^2

ama burda durum daha kamaşıktır çünkü ivmelenme sabit diildir formülüde buraya yazamıyorum türev integral işaretleri lazım yani şöle söliyim
değişken ivmelenmeli hızlanma durumudur ve her sonuç mümkündür çünkü 3 motorunda son hızı aynı olması demek sadece en son andaki hızlarının aynı olması demektir tüm süre boyunca ivmelenme grafikleri farklı şekillerde olmuştur

yani test sonuçlarının bir hatası yoktur
arkadaşlar biraz karmaşık olduysa kusura bakmayın meslek icabı hesaplar

Özer
07 Ağustos 2008, 18:58
arkadaşlar X=V*t yani yol =hız * zaman bu formül ancak sabit hız için geçerlidir buradaki motorların hızlanmasında ivmelenme söz konusudur ve ivmelenmede uniform diildir yani (düzenli sabit artan ivme değildir) bu nedenle burada 3 test sonucuda doğru olabilir
sabit ivmelenme olsaydı
a = (vs - vi)/(ts - ti) ivmeyi buradan hesaplayabilirdik
vs=son hız
vi=ilk hız
ts= son zaman
ti=ilk zaman
mesela (-40 m/s)/(10 s )= -4 m/s2= a
x = (v2-v1)*(t2-t1) + (1/2)a*(t2-t1)^2

ama burda durum daha kamaşıktır çünkü ivmelenme sabit diildir formülüde buraya yazamıyorum türev integral işaretleri lazım yani şöle söliyim
değişken ivmelenmeli hızlanma durumudur ve her sonuç mümkündür çünkü 3 motorunda son hızı aynı olması demek sadece en son andaki hızlarının aynı olması demektir tüm süre boyunca ivmelenme grafikleri farklı şekillerde olmuştur

yani test sonuçlarının bir hatası yoktur
arkadaşlar biraz karmaşık olduysa kusura bakmayın meslek icabı hesaplar


harika...bu vesileyle güzel bir formül görmüş olduk:cat:...

COQ
07 Ağustos 2008, 20:00
Biraz sonra diğer sonuçları da ekleyeyeceğim ama önce müsade ederseniz sorulan bir kaç soruya cevap vermeye çalışayım...





Ama ne yalan söyliyim R1 benim gözümde daha bi hızlıydı öğrenmiş olduk hızını:)



R1 gerçekten de hızlı. Fakat son hızda hızlı. Yani hepsinden daha yüksek süratlere çıkabiliyor...


coq, 4 ayrı pilot bu değerlere ulaştı. bunların ortalama kiloları nedir. Yani benim gibi 120 kğ olan birisi bu sonuçları alabilir mi. ( Engin tecrübene dayanarak soruyorum)

Dani Pedrosa 'ya yarışlarda çok hafif olduğundan kilo eklenmesi konuşuluyordu bir arada da onun için sordum.

Hocam estağfurullah. Sizin yanınızda laf söylemek en son bize düşer.
Sadece bildiklerimi ekleyeyim. Yanlış bildiğim bir şey varsa arkadaşlar düzeltirler zaten..

Kilo tabii ki çok önemli.
Yani 60-70 kg çeken biriyle 100+ kg çeken birinin aynı performansı vermesi beklenmez.
Fakat sizin de çok iyi bildiğiniz gibi süspansiyonlar duruma göre ayarlanabiliyor.
Yani arada çok büyük kilo farkı yoksa pilotlar hemen aynı performansı gösterebilirler.
Tabii iyi ayarlanmış bir motosiklet için geçerli bu söylediklerim...


Bu 3 motorda 400 metreyi 4,1 saniyede kat ettiyse neden hızları farklı ? Üçününde aynı olması lazım, acaba hangi markanın saati doğru :D

Aslında sorunun cevabını arkadaşlar ve hatta yine kendin yanıtlamışsın.
Bizim tüm buraya asılan testlerde sorduğumuz bir kaç kriter var.
Bu kriterler yukarıdaki testte görülen ilginçliklerin de cevabı aslında.
Arka tekere aktarılan güç.
İvmelenme.
Vites geçiş oranları..

Bunlar çizgideki hızı belirleyen etmenler olabiliyor.
Bazı motosikletler de her defasında farklı değer bile alınabiliyor.



Resmen Honda 1000 RR Tanıtımı olmuş be coq usta :)

Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h
Suzuki GSX-R 1000 - 4,1 saniye - 148,3 km/h
Honda CBR 1000 RR - 4,1 saniye - 147,1 km/h

Ya hakketten biz bir şey bilmiyoruz yada bu adamlar bizi kandırıyo :P

Loft;
Şu bir gerçek ki bu yıl CBR 1000 RR yılı.
Bu işi bilen herkes aynı şeyi söylüyor.
Yapılan testlerin hemen hepsinde CBR 1000 RR kafaya oynuyor.

Fakat buraya bişey eklemek istiyorum.
Ben Honda kullandığım için gönlümün de Honda'dan yana olduğunu düşünüyor olabilirsiniz.
Fakat ben takım tutar gibi marka tutmam.
Bunun nedeni de manevi değil maddidir.
Sırf bir markayı seviyorum diye paramı çöpe atacak kadar enayi değilim.
Benim için önemli olan motosikletimin benim ihtiyaçlarıma cevap vermesi.
Bu yıl Honda olur,önümüzdeki yıl Kawasaki olur.
Örneğin ben son 4 yılda 3 tane Honda aldım.
Ama daha önceki yıllarda ve iki Honda arasındaki zamanda Yamaha ve Kawasaki kullandım.
Daha öncesi Suzuki de almışlığım var.

Yani beni tatmin edecek şeye para veririm.
Marka fark etmez.
İşe yaramayacak motosiklete para vermek enayiliktir.

Bu yıl 1000cc almak istesen, hangi motosikleti alırdın?
diye sorarsanız mesela,
çok ilginç bir cevap veririm.:)


ben bir r1 hayranı olarak hiçbir segmentte birinci gelemeyen r1 (tabi bu test sonuçları nekadar gerçekçi o tartışılır ama) üzdü beni şimdi :salut: almaktan vazmıgeçsem acaba:silent:

Üsttede yazdım.
R1 belki bu test sonuçlarında nal topluyor gibi görünebilir ama son hızda gerçekten diğerlerinin hepsinden üstün.
İvmelenme konusunda da çok iyi bence...
Daha sonra bir ara son hızları da vereceğim...


Madem Arastirmamiz ilk hizlanmalara gore naked motorlarinda arastirmasini alalim Coq:) Altimdaki makina kalkislarda SS lerin hep canini yakiyo bunu kucumsememek lazim. Ducati Desmo teknolojisini gelistirdi surece bu degerler daha da yukselebilir gibi geliyo. 1098 gercekten deli bir makina ,

Naked motosikletlerin yapılış amacı biraz daha farklı olduğu için onlarda böyle bir test yapılmasına gerek duyulmuyor.:)

Tabii ki Ducati'den bahsediyorsun, boru değil.
Çok iyi bir motosiklet.
Çok daha iyi de olacak.
Sadece biraz daha zamana ihtiyacı var...
(bence tabii)


Bilgilendirme için sağolasın coq hocam.

Bu motorlar ara hızlanmaları(esneklikleri) ile ilgili bir bilginiz var mı? (test sonuçlarında)


Sonuçlara bakarak bir çıkarım yapmak mümkün.
Bir ara tartışırız....

tbk_1980
07 Ağustos 2008, 20:21
Teşekkürler...
Aklıma bi nokta takıldı ama kılçıklık yapmıyayım arada:P:P:P
Elinize sağlık...:)
@coq
0-100 metre
(Motosikletlerin kalkıştan 100 metre mesafeyi kaç saniyede aldıkları ve yüzüncü metredeyken kaç kilometre hızda oldukları ölçüldü)

1. Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h
2. Suzuki GSX-R 1000 - 4,1 saniye - 148,3 km/h
3. Honda CBR 1000 RR - 4,1 saniye - 147,1 km/h
4. Kawasaki ZX-10R - 4,2 saniye - 145,9 km/h
5. Aprilia RSV 1000 R - 4,2 saniye - 142,4 km/h
6. Yamaha YZF 1000 R1 - 4,3 saniye - 150 km/h
Topic hakkatten iyi yönde gelişmiş aklıma takılan 1. sıranın sürati ve işaretli süratti ki düşündüğüm yönde ara hızlanma ve ivmelenme faktörü tartışılmış...

shadow slx
07 Ağustos 2008, 20:36
şimdi bu durumda madem ivmelenmeden bahsediyoruz bu motorlar bu mesafede bu hıza kaçıncı viteste çıkıyor ki birbirlerine bukadar bariz fark atsın hız açısından. 5.ve 6.sıralardan bahsediyorum max.2 gibi düşündüm de şuan :)

VaScO1925
07 Ağustos 2008, 21:36
İyide vasco cum hızları dediğimiz rakamların ölçü birimi km/saat değil mi?

Yani

Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h

ise eğer bu şu demektir:

1 saatte 149,4 km yol kateder

30 dakikada 74,7 km yol kateder

15 dakikada 37,35 km yol kateder

........ vs vs vs vs vs ..........

4,1 saniyede 400 metre yol kateder.

Kısacası motor araba uçak farketmez, ölçü birimimiz km/h ise.

3 ayrı araç 400 metreyi 4,1 saniyede kat ediyorsa 1 saatte aynı mesafeyi katemeleri lazım.

Daha doğrusu üçüde aynı anda 4,1 saniyede 400 metreyi katediyorsa üçünede doğru çalışan aynı ayarda gösterge takılı olsa hızlarıda o anda aynı rakamı gösterir.

Yani bu üç motordan en az 2 si hatalı gösteriyor, yada üçü :P


abi inan hesap kitap kafa zaten rakamlarla box yapıyor sonra görüşürüz =)

efendy_iso
07 Ağustos 2008, 22:18
Bu saniyelik farkları ,bizim gibi normal kullanıcıların fark etmesi imksansız,dolayısıyla hepsi çok iyi motorlar.bana hangi motoru seviyorsun yada hangi motoru seçersin deseler,R1 tektekerde çok dengeli bi makinadır,Gsxr1000 virajlarda ve ara hızlanmada harikadır,1000rr ( eski kasa ) gereksiz agresifliklerle doludur,Kawasaki oturuş pozisyonu diğer ss'lere göre daha süpersport'tur,dolayısıyla daha yorucudur,diyebilirim,yanlışmıyımm :)

nadircan07
07 Ağustos 2008, 22:28
Motor her dakika da aynı ivmeyle hızlanmaz ki .. motorun hızı arttıkça hızlanma süresi düşer ..... :cat:

Yapılan teste itiraz eden arkadaşlarım biraz bilimsel düşünün :mrgreen:

COQ
07 Ağustos 2008, 23:53
SüperSport test sonuçlarını ilk mesaja ekledim.
Merak edenler buyursunlar.

Bir de hepsinden karışık bir sıralama yaptım....
Topiğin gidişatına göre belki sonuçlar üzerine yorumda da bulunabiliriz.
Eğer havamda olursam...:)

efendy_iso
08 Ağustos 2008, 00:00
Etiketler bence konuyu açıklamaya yetmişş:mrgreen:

tbk_1980
08 Ağustos 2008, 00:23
@coq
0-400 metre

1. Honda CBR 600 RR - 10,2 sn - 212,5 km/h
2. Triumph Daytona 675 - 10,3 sn - 209,3 km/h
3. Yamaha YZF 600 R6 - 10,4 sn - 218,7 km/h
4. Kawasaki ZX-6R - 10,6 sn - 209,2 km/h

Birden kendimi standart motorların drag yarışında gibi hayal ettim:P
Aklıma bu geldi şimdi...

EA-Bolu
08 Ağustos 2008, 00:36
COQ DOSTUM,

DAHA ÖNCEKİ MARKA HIZ MUHABBETLERİNDEN BEN ARTIK YORULDUM YORUM YAPMİCAM. SEN HONDA DİYOSUN BEN KAWASAKİ. BİR TÜRLÜ ANLAŞAMADIK. :mrgreen:

zx6 297 km
http://www.beatfiltering.com/index.php/1010110A/79969ff68987eda365a06e1de0814eaa810d1f912f71689005 c82b743ebf25bc357ff5efb94325a40a73c71b3b6be1355f3f 3e4dae858f6818723

zx6 296 km turkiyede sanırım
http://www.beatfiltering.com/index.php/1010110A/79969ff68987eda365a06e1de0814eaa810d1f912f71689005 c82b743eb7749d0363b1c0bb1d22dd18723

COQ
08 Ağustos 2008, 01:07
COQ DOSTUM,

DAHA ÖNCEKİ MARKA HIZ MUHABBETLERİNDEN BEN ARTIK YORULDUM YORUM YAPMİCAM. SEN HONDA DİYOSUN BEN KAWASAKİ. BİR TÜRLÜ ANLAŞAMADIK. :mrgreen:

Ben Honda demiyorum.
Onu nerden uydurdun?:silent:

GP500-1st
08 Ağustos 2008, 01:23
Ben de biraz araabalarla karşılaştırıyım bu Roketleri;

Ferrari F50 (520 hp 500 nm/1260 kg) 0-400 metre hızlanması 11,8 sn(200 km/s), 0-1000 metre hızlanması 21,7 saniye:cyclopsan vah vah vah:salut::salut::salut:

F50 nin 400 metrede yediği fark içler acısı 1000 metrede yediği fark korku filmi gibi:cyclopsan Enzo ve Lamborghini Murcialago LP 640 gibi makinalar açısından da sonuç pek farklı değil. Marka fark etmeksizin Superbike ların elini öpüyolar, saygıda kusur etmiyolar:queen:

Standart arabalar içinde bir tek Bugatti veyron akselerasyonda kafa tutabiliyor. Ondanda kaç kişide var:bounce:

hızlanmada bu süper arabalara 80- 100 metre fark açabiliyosa bu motorlar birbirlerine attıkları 5-10 metrenin lafı olmaz diyorum....:) Çünkü kendi liglerine kimseyi istemiyorlar:queen:

Benim seçimim karizmasından dolayı R1. Yamaha çoğu zaman en güzeli, en estetiğini yapıyor

THE_LANCET
08 Ağustos 2008, 02:00
0-200 metre

1.Honda CBR 600 RR - 6,6 sn -177 km/h
2.Triumph Daytona 675 - 6,6 sn - 174,3 km/h
3.Yamaha YZF 600 R6 - 6,9 saniye - 180,5 km/h
4.Kawasaki ZX-6R - 171 km/h

Peki yukarıda'ki değerlere göre;
Honda CBR 600RR - 6,6 saniyede - 177km/s hıza çıkıyor.
Yamaha YZF 600 R6 - 6,9 saniyede - 180,5km/s hıza çıkıyor.

CBR 600RR - 6,9'uncu saniyeye geldiğinde, YZF 600 R6 ile aynı hız'ımı elde eder, daha fazla bir hız mı elde eder yoksa daha az bir hız mı elde eder ?

Umarım anlata bilmişimdir.

COQ
08 Ağustos 2008, 02:25
0-200 metre

1.Honda CBR 600 RR - 6,6 sn -177 km/h
2.Triumph Daytona 675 - 6,6 sn - 174,3 km/h
3.Yamaha YZF 600 R6 - 6,9 saniye - 180,5 km/h
4.Kawasaki ZX-6R - 171 km/h

Peki yukarıda'ki değerlere göre;
Honda CBR 600RR - 6,6 saniyede - 177km/s hıza çıkıyor.
Yamaha YZF 600 R6 - 6,9 saniyede - 180,5km/s hıza çıkıyor.

CBR 600RR - 6,9'uncu saniyeye geldiğinde, YZF 600 R6 ile aynı hız'ımı elde eder, daha fazla bir hız mı elde eder yoksa daha az bir hız mı elde eder ?

Umarım anlata bilmişimdir.


Güzel anlatmışsın.:)
En azından ne demek istediğini ben anladım.

Karmaşık bişey sorduğun.
Çünkü motosikletler hala ivmelenme içerisinde.
Bakılması gereken bir sürü done var.
Bunu da tartışılacak konular listesine yazalım.
Bir ara bi hesap kitap yaparız.:wiinkk:

Juba
08 Ağustos 2008, 04:59
Coq

Şimdi yukarıdaki sonuçlara ve elimde verileri bulunan diğer motorlara göre ortaya karışık bir 0-100km/h sıralaması yapacağım müsadenizle.:)

0-100km/h Ortaya Karışık Salata Sonuçları


Honda CBR 1000 RR -*-2,3 saniye
Suzuki GSXR 1000 ve Ducati 1098 - * - 2,4 saniye
Triumph Daytona 675 - Yamaha YZF 1000 R1 - Kawasaki ZX-10R ve Aprilia RSV 1000 R -*- 2,5 saniye
Honda CBR 600 RR ve Ducati 848 -*- 2,7 saniye
BMW HP2 Sport -*- 2,9 saniye
Kawasaki ZX-6R ve Yamaha YZF 600 R6 -*- 3 saniye
KTM RC8 -*- 3,1 saniye
Buell 1125 R -*- 3,4 saniye


Evet benden bu kadar.
Kafanızı karıştırabilecek her türlü mevzu topicte tartışıldı.
Bu nedenle topiği baştan sona okuyup, sorunuz hala varsa öyle sormanızı rica edeceğim.
Aynı topic içerisinde cevabı daha önce verilmiş sorularla sık sık karşılaşıyoruz...

Abi benim kulağıma çok geliyordu 600 lükler kalkışta 1000 likleri tokatlar diye bu durumda bu teori çürütülmüş mü oluyor?Yoksa işin içine yine hız ve alınan yol mu giriyor yani 1000 likler 100 km/h hıza daha çabuk çıkmalarına rağmen daha az mesafe mi kat ediyorlar?

Bu arada cidden bu sene honda nın senesi olmuş ama herkeste olunca bi motor insan yine de enayilik yapıp daha yavaş gidenini almak istiyor çünkü honda dan bence diğer markalara oranla daha çok var yada honda yı alan üstünden inmiyor diğerleri de üstüne binmiyor...

Paylaşım için teşekkürler bilen insanın hali bi başka oluyor:):rendeer:

RaNCoRiDeR
08 Ağustos 2008, 11:14
şöyleki 600 cc lik ağırlık farkından dolayı belki ilk 5-10 metre öne geçebilir ama doğal olarak devirdeki beygir ve tork farklılığından bu 5-10 metreden sonra 600 ün lafı bile olmaz hondanın scooter ları bile bizim mercedes c 180 den hızlı kalkıyor ama burdada malumunuz 60 tan sonra scooter yanımda yaya kalıyor :D normal bir ayakkabıyla ben bile bni 600 lüğü koşarak tokatlarım ama bu 1-2 saniye belki sürer :D önemli olan motorun verimliliği yani 100-1000-10000 metre değil bu işi her yönüyle ele almalıyız...

Bence iyi motor iyi araba iyi bisiklet yoktur... sadece iyi ihtiyaç ve kötü seçim vardır...

hız yapmak istiyorsan bir suzuki yada kawa yada bi honda alabilirsin... ducatide efsaneleşmiştir ama tutupta harley-davidson alıpta bu 1800 motor niye 330 vurmuyor dersen harley'ide kötülemiş olursun...

iyi bir pilot ki buna yıllarını vermiş belki dengesiyle hızlanmasıyla duruş mesafesiyle başka markaları tercih edebilir ama en bugüne kadar hayabusa gördüğünde başını öbürtarafa çevirenini henüz görmedim...

dediğim gibi bunlar zaten hızlı makineler ve elbetteki dünyada nasıl her insan aynı değilse kendi aralarındada farklılıklar gösterecektirler önemli olan seçimi doğru yapmaktır...

ve sonuç... markası ne olursa olsun hiçbir araç bu makinelerin hızına erişemez...

pyro
08 Ağustos 2008, 22:22
Bike dergisi Mayıs 2008 sayısında 600'lüklerin detaylı testini yapmıştı. Bende onların değerlerini ekleyim.

Suzuki GSX-R600
Son Hız:165.0 mph
1/4 mil (400m) süre/hız:10.93s@130.8mph
0-60 mph:3.12s
40-120 mph son vites hızlanma:16.85s
70-0 mph fren:47.9m
Ortalama yakıt tüketimi/mesafe:34.9mpg (131 mil)
Güç:110.1hp@13.250rpm
Islak ağırlık (ön/arka%):198.4kg (51.9/48.1)

Yamaha YZF-R6
Son Hız:172.3 mph
1/4 mil (400m) süre/hız:11.22s@133.3mph
0-60 mph:3.53s
40-120 mph son vites hızlanma:17.80s
70-0 mph fren:50.0m
Ortalama yakıt tüketimi/mesafe:36.3mpg (138 mil)
Güç:112.9hp@14.250rpm
Islak ağırlık (ön/arka%):192.2kg (52.9/47.1)

Honda CBR600RR
Son Hız:165.5 mph
1/4 mil (400m) süre/hız:10.92s@132.2mph
0-60 mph:3.15s
40-120 mph son vites hızlanma:17.00s
70-0 mph fren:48.7m
Ortalama yakıt tüketimi/mesafe:38.2mpg (151 mil)
Güç:108.1hp@14.000rpm
Islak ağırlık (ön/arka%):186.8kg (51.3/49.7)

Kawasaki ZX-6R
Son Hız:166.0 mph
1/4 mil (400m) süre/hız:11.08s@131.0mph
0-60 mph:3.28s
40-120 mph son vites hızlanma:18.75s
70-0 mph fren:48.5m
Ortalama yakıt tüketimi/mesafe:33.0mpg (124 mil)
Güç:110.2hp@13.750rpm
Islak ağırlık (ön/arka%):202.6kg (50.6/49.4)

Triumph 675
Son Hız:158.5 mph
1/4 mil (400m) süre/hız:10.96s@131.3mph
0-60 mph:3.14s
40-120 mph son vites hızlanma:14.50s
70-0 mph fren:50.3m
Ortalama yakıt tüketimi/mesafe:38.4mpg (148 mil)
Güç:111.5hp@12.000rpm
Islak ağırlık (ön/arka%):189.8kg (51.2/48.8)

Testin sonucunu yazmayım da, tadı kaçmasın:P

EA-Bolu
09 Ağustos 2008, 00:34
http://img398.imageshack.us/img398/267/shootoutng2.jpg
http://img373.imageshack.us/img373/3865/kawzx1007graphzc5.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/1735/suzgsxr100007graphap9.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/917/honcbr100007graphim8.jpg
http://img384.imageshack.us/img384/5052/yamr107graphuf9.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/9443/duc109807graphhx4.jpg

dgrmr
09 Ağustos 2008, 00:51
EA-Bolu tekere aktarılan güç grafiği tek başına ne işe yarar? Yani tek başına neyi gösterir? Öncelikle bunları bir açıklığa kavuşturalım. Ayrıca bu 2007'in grafiği. Hoş, zaten 2008'de de tekere aktarılan güçte Kawasaki Honda'dan daha güçlü. Yanılmıyorsam siz mühendistiniz? O zaman bu grafiğin kullanılması gereken (yani değerlendirme yaparken) bir çok veriden sadece "biri" olduğunu bilmeniz lazım. Geçen bir konuda yine ısrarcı ve anlamaz tavırla yazmıştınız ve hatırlıyorum ki oradada aynı grafiği yapıştırıp "Kawa" demiştiniz. Anlaşılması bu kadar güç olan ne, Allah aşkına?

Diğer konun linki de aşağıda oradada Kawasaki Honda'dan beygir gücü olarak üstün zaten buna kimsenin itirazı yok fakat anlamadığınız konu çok başka. Ben o konuya cevap yazmak ve uzatmak istemiş ve yazmamıştım; görüyorum ki hala öğrenmemek için müthiş bir gayret var... Şimdi yazmak istedim, kırmak veya başka bir şey yapmak değil. Mühendis olan sizsiniz lütfen biraz daha düşünerek yazın...

Diğer konunun linki: http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/46231-superbike-dergisinin-mayis-sayisi-4-supersport-modelin-karsilastirmasi.html

EA-Bolu
09 Ağustos 2008, 01:03
dostum öğrenmek öğrenmemek meselesi deil. ben neyin ne olduğunu yıllardır yaşayarak öğrendim. ben bütün markalara yıllarca bindim. 1989 da ilk motoruma bindim. sene 1995 de racing le geziyodum sokaklarda. ben internetten teorik sonuçlarla avutmuyorum kendimi. 100 den fazla drag yaptım. şunu unutmayın herzaman honda daha düşük güçlü daha uzun ömürlü motor üretir. kawa ve yamaha herzaman max limitlerde motor üretir. motor ömürleri daha az olur.

dgrmr
09 Ağustos 2008, 01:18
dostum öğrenmek öğrenmemek meselesi deil. ben neyin ne olduğunu yıllardır yaşayarak öğrendim. ben bütün markalara yıllarca bindim. 1989 da ilk motoruma bindim. sene 1995 de racing le geziyodum sokaklarda. ben internetten teorik sonuçlarla avutmuyorum kendimi. 100 den fazla drag yaptım. şunu unutmayın herzaman honda daha düşük güçlü daha uzun ömürlü motor üretir. kawa ve yamaha herzaman max limitlerde motor üretir. motor ömürleri daha az olur.

Abicim, (isminizi bilmiyorum, yaşınıza istinaden böyle yazdım) kusura bakmayın ama bu yorumları değerli bulmam için tüm hayat görüşümü, düşünce tarzımı, değiştirmem lazım. Amacım, bu gibi düşünceleri "her alanda, her sektörde" ortadan kaldırmakken, ilim bilim ışığıyla aydınlanmakken, bu cümleleri değeri yüksek, yerinde ve mantıklı bulmamı lütfen beklemeyin.

Düşüncenize saygı duyar ve en kısa zamanda değişmenizi bu tarz düşünceden kendinizi kurtarmanızı dilerim. Diğer konudaki gibi yanlış anlaşılmak da istemem. Teşekkürler...

Bir kaç soru:

Mavi ile işaretlenmiş kısım: Şunu sormak istiyorum: Asıl mesleğiniz ne? Yani profesyonelliğiniz ne? Elektirik mühendisi değil mi? Test pilotu değil yani? Şu anda ben öğrenci pilotum (havayolları için), yarın Allah'ın izniyle kaptan oldum 30 yıllık boeing 737-800 tecrübesi yaptım diyelim. Bu uçağın özelliklerini, limitlerini fabrikası benden mi ister yoksa (havacılık için) bir test pilotunu görevlendirip ondan mı? Hemen cevap vereyim; Tabiki test pilotundan. Peki neden benden değil? Ben 30 yılda ne eksik yaptım ki bunu benden istemiyorda başka birinden istiyor yani neden konun uzmanını görevlendiriyor? Ya da bir uçak teknikeri mi uçağın "a'sını" "z'sini" iyi bilir, kolayca söküp takar yoksa bir pilot mu? Sizin tecrübe dediğiniz trafikse sağolun bende de var yeterince...

Yeşil ile işaretlenmiş kısım: Her drag yapan test pilotu mu oluyor? Yani sizin yerinize bu işi meslek edinmiş insanların verdiği değerler duruken ben şuyum ben buyum diyen birine inanmak daha mantıklı demek istiyorsunuz. Olabilir ama bana göre değil...

Kırmızı İle işaretli yer: Gerçekten çok merak ediyorum böylesine olmayacak bir yargıya nereden vardınız. Suzuki ve Ducati bu yargının neresinde?

Cevaplamasanızda olur. Ben cevapları biliyorum sadece biraz düşünmenizi istedim. Konu gerçekten bilmediğini öğrenmenin ayıp olmadığıdır ve mesele, gerçekten; öğrenip öğrenmemedir hatırlatırım... Saygılarla...