PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gözüm Korktu__!!!!



jose55
23 Temmuz 2008, 18:49
Motorumu iş için yeni aldım,suzuki An125 scooter ve yaklasık 4 gündür kullanıyorum daha yeniyim,

Bugun karsılastıgım 2 olay hakkatten korkuttu benı,50 ustune cıkmamama kurallara dıkkatle uymama ragmen motorların farkedılmemesı herseyı bıranda bozuyor,

1. Bugun karsıdan karsıya gecen,yayalara yol vermek ıcın duran motora az kalsın şahin marka araba eksoz tarafından vuruodu,son anda farkettı durdu,bırde adamın arkadasından laf yapıor aracının ıcınde,

2.Bu olayda cadde uzerınde sıkısan trafıkte,sag kenarda bekleyen motor surucusu arkadasa, aracını kenara park etmek ıcın gerı gelen arabanın az kalsın vurmasıyla sonuclanıyordukı,allahtan motorsurucusu masallah o can havlıyle belkı motoru kurtarma cabasıyla 3-4 hamleyle motoru dıreksıyondan kaldırarak yonunu cevırdı ve araba sahıbını uyardı bagırarak


valla napcaz bılmıorum bu trafıkte__!!!1

Wallace
23 Temmuz 2008, 18:54
haklsın ama korkmasın gözün. motosiklete özen gösterilmiyor malum bol bo aynalarını kontol et ve mümkünse ekstra dikkat sarf et. bazı yerlerde hız sınırı uygulaması olsa bile araçlar arkandan selektör atar durur ya yol ver ya da uza biraz

jose55
23 Temmuz 2008, 18:57
He ya bırde arkadan gelen araclar var,sıksık aynamı kontrol etsemde,arkamda arac varsa hıc rahat etmıyorum,valla en saga yanasıp yavaslayıp yol verıorum,bunun ıcınde bı onerınız varmı acep??normalmı yaptıgım yoksa motofobimi var bende:D

Wallace
23 Temmuz 2008, 19:09
He ya bırde arkadan gelen araclar var,sıksık aynamı kontrol etsemde,arkamda arac varsa hıc rahat etmıyorum,valla en saga yanasıp yavaslayıp yol verıorum,bunun ıcınde bı onerınız varmı acep??normalmı yaptıgım yoksa motofobimi var bende:D

başlarda olur ama araca takılıp kalma önündeki trafiği kaçırabilirsin allah korusun. şartlar müsaitse yol ver gitsin değilse hiç aldırış etme yoluna devam et hatta yolu biraz ortala. önün boşsa biraz daha hızlan. alışacaksın bunlara zamanla

frdndl
23 Temmuz 2008, 19:12
fobin yoktur büyük ihtimal ama böle devam ederse olur korkma araçlardan arkandaki araçtan ne korkuyosun şeridin kaçla gidiyosa sende o hızla git bişecik olmas korkma yaa
ama inat edip yol vermemezlik yapma hafif kenara çekil en sağa geçip yawaşlayıp ... falan abatma walla böle giderse trafiğe cıkamazsın rahat ol kendine güven :wiinkk::wiinkk:

Ra_Messu
23 Temmuz 2008, 19:33
He ya bırde arkadan gelen araclar var,sıksık aynamı kontrol etsemde,arkamda arac varsa hıc rahat etmıyorum,valla en saga yanasıp yavaslayıp yol verıorum,bunun ıcınde bı onerınız varmı acep??normalmı yaptıgım yoksa motofobimi var bende:D

valla aynısını ben de yapıyorum bence normal hocam. Sonuçta altımızda en az 500 - 600 cc hacim olmadığı sürece de böyle yapmaya mecburuz kanaatımca:cat:

digi_boy26
24 Temmuz 2008, 00:43
hep sölüyorum yine söliyim :) : trafikte en dikkatlü sürücüler motosiklet sürücüleridir :)

Rigel
24 Temmuz 2008, 00:53
Üzerinde bulunduğun şeridin tamamını kullanmalısın. Motorun seri bir şekilde kaçabilme avantajını kullanmayı öğren. Hiç bir aracı kendine fazla yaklaştırma. Fazla korkman durumu daha zorlaştırır. İyi şanslar.

chopperrider
24 Temmuz 2008, 11:12
Üzerinde bulunduğun şeridin tamamını kullanmalısın. Motorun seri bir şekilde kaçabilme avantajını kullanmayı öğren. Hiç bir aracı kendine fazla yaklaştırma. Fazla korkman durumu daha zorlaştırır. İyi şanslar.

hocam haklısın da emin ol an125 te gsr nin seriliği yoktur:)

şaka bi yana trafikte araçların büyük motosikletlere ve scooterla commuterlara yaklaşımı çok farkediyo gerçekten.

PsyRider
24 Temmuz 2008, 11:50
trafiğe suzuki ile çıktığım zaman hiç bi sıkıntı çekmiyorum çok başım sıkışırsa,
7.000dd üstü bi ara gaz ile herşeyi çözebiliyosun
ama scooter dersen bu güne kadar kaç tane tehlike atlattığımı bilmiyorum yolun ortasında duran kamyonları da sıyırdım, otobüsle kaldırım arasında kalıp kaldırımada çıktım vb...
ama öncelikle kendine şunu sormalısın _? motor kullanmak istiyormusun ? eğer motor kullanman istiyorsan, bunları dert etmiyceksin önce kendi can ve mal güvenlğini sağladıktan sonra yoluna devam ediceksin
bazı arkadaşlarımız bana kızabilir ama bana göre motorcu, motorcu derken sadece büyük motoru olanlar değl tüm ikiteker kullanıcılarına hitaben; motorcunun kafasında bir tahta eksik olmalıdır, gözü kara olmalıdır. Bunu motorun üstünde çok hızlı gitmek ve deli gibi viraj yapmak anlamında söylemiyorum ama düşmekten korkmamalı kaza yapmamak içinde temkinli olmaldır.Bu türde kaza olacakmış gibi bir sürü olay hemen hemen herkesin başına geliyor, bence burda doğru olan gözünü karartıp yola devam edebilmek ... korkarsan düşersin.... bunları kafaya takmamalı ve kendine şu telkini vermelisin HADİ BİRAZ MOTOR KULLANALIM !!!

yucika
24 Temmuz 2008, 11:55
Trafikte görünürlük motosiklet sürücüleri için gerçekten önemli bir problem. Özellikle scooter gibi küçük motosikletler üzerinde sürücüleriyle beraber önden yada arkadan bakınca yaya ile karışabilir. Otomobildeki bir kişi motosikletin yakınındaysa sadece sürücüyü görebilir çoğu zaman motoru görmeyebilir. Örneğin sağ taraf baktığınızda sizin yanınızda giden bir motosikletli hızınızda düşükse kaldırımda giden bir yayadan fazla farklı görünmeyebilir. Yda yukarıda dediğiniz gibi yaya kalabalığının içinde onlardan birigibi görünebilir.
İnsanlar kendileri hareket halinde iken diğer araçların hızını göreceli olarak algılarlar. Örneğin siz 50 km/saat hızla gidiyorsanızYanınızdan 80 km/saat hızla geçen biri normalde sizi 30 km/saat hızla gidiyormuş gibi görür. Ancak bu şahıs az önce 100 km/saat hızla gidiyorsa ve yeni yavaşlamışsa kendi hızını zaten 50 km/saat gibi algılayacaktır (otobandan şehir içine girildiğinde nasıl adaptasyon güçlüğü çekildiğini unutmayın) bu durumda sizi yaya hızında yani 5-10 km/saat hızda görecektir.
Trafikte otomobil sürücülerine suç bulmadan önce kendi görünürlüğümüzü arttırmak için neler yapmalıyız ona bakalım. Renkli kasklar, renkli kıyafetler, kıyafetler üzerindeki fosforlu bantlar sizin farkedilirliğinizi arttıracaktır. Belediye işçilerinin en sevdiği renklerin civciv sarısı üzerine fosforlu beyaz çizgi olduğunu sanmıyorsunuz heralde! Motosikletin farlarının gündüz yakılmasıda görünürlüğü arttırır (sanılanın aksine aküyü bitirmez). Mutlaka kask takılmalı kasklı birisi yayaların içinde göze çarpar. Yanınızda ghiden kasklı birisini gördüğünüzde motosiklet sürdüğünü bilirisiniz.
Son olarakta Yurtdışında bile motosiklet sürücülerinin bu tip sorunlar yaşadığını unutmayın. Almanyada bile motosiklet ve otomobil arasında meydana gelen kazaların %10 dan fazlası motosikletin geçiş hakkının ihlal edilmesi sonucu oluşmuş. Bu kazalra karışan otomobil sürücülerinin çoğunluğu motosikleti görmediklerini ifade etmişler. Dmek ki görünürlük bütün motosiklet sürücülerinin sorunu olup bunu arttırmak ta yine motosiklet sürücülerin (kısmen de olsa) elinde olan bişeydir.

sahtekisi
24 Temmuz 2008, 12:05
kırmızı ısıkta dururken arkadan gelen taksi dibine kadar gircem diye eksozdan yaslanıyor napcaksın? hiç bişi... küfür kıyamet... bunun görünürlükle alakası yok çoğunlukla insan kılığındaki .küzlerden kaynaklanıyor... park ediyosun oraya hiçmi bakmıosun arkaya geri geri giderken nereye bakıosun be adam demezlermi adama? tamam araçlar kadar buyuk değilizde, köpek yawrusu gibide tekerin arkasında kalacak kadar da ufak değiliz hiç birimiz... bu tarz olayları cogunlukla araç sürücülerinin duyarsızlıgına yada nasılsa cekilecektir mantıgına baglıyorum.

vıceroy
24 Temmuz 2008, 12:21
Yaptırım ve cezalar artırılıp,küçük motorlu araçlar ile ilgili mevcut kanunların tekrar gözden geçirilmesi durumu düzeltir.Bizim millet cezadan anlıyor. Yaralanmalı kazalarda bile hapis cezası ver bakalım ne oluyor!!!Bizde artık kazaya da polis bakmıyor,hadi hayırlısı...Unutmayın,kaldırımları yüksek yapılan memleketlerde medeniyet zayıftır...:bounce:

Sadık1453
24 Temmuz 2008, 12:42
Arkadaşım yapmakta olduğun hareketler gayet normal. Aynı korkuları herkes yaşadı, ama korkmak iyidir insanı zinde ve hayatta tutar gereksiz atraksiyonlara girmenizi önler. Ayrıca buradaki bir çok üstadın dediği tarifleri elinden geldiğince uygulamaya çalış ve mümkünse 4 tekerleklilerle seyir halindeyken dalaşma. Ama sabitken yaptığı hataları mutlaka söyle yada anlat onlara. Sana yaptığı hareket için sen uyarmazsan senden sonrakine de yapacaktır. Şimdi ben uyarıcamdamı düzelecek diyebilirsin. Evet senin uyarmanla düzelebilecek kapasitesi olanlar düzelecek, zaten hala düzelmiyorsa ona senin yapabileceğin bir şey yok 2 seçenecek var ya iyi bir marangoza gidip şekillendirilmesi insana benzetilmesi lazım. Yada kolları terse doğru bağlanan gömlek giydirilip tecritte tutlması lazım.

Her Zaman dediğim igibi "KAZASIZ SÜRÜŞLER"

boyraz
24 Temmuz 2008, 13:16
Hız sınırı 50 km diye kendini kısıtlama, trafiğe ayak uydurmaya çalış. Bildiğin bir yolsa şeridi tam ortala ki arabalar sıkıştıramasın. Bilmediğin bir yolsa öndeki arabanın sol tekerlek izinden git. Sağdan sağdan korkarak gidersen daha fazla sıkıştırılırsın.

Aşağı yukarı bir ay içinde alışırsın ve daha az korkarak gitmeyi öğrenirsin. Korkunu tamamen yenmeye de çalışma, motosiklette en riskli dönem kendine çok güvendiğin dönemdir.

Maddi durumun el veriyorsa 250 cc bir maxi scooter almanı öneririm. Hem iri olduğu için daha görünür hem de gerektiğinde tehlikeden uzaklaşmana yetecek kadar seri.

vıceroy
24 Temmuz 2008, 15:39
Tehlike senden uzaklaşsın sadece izin ver. Yol boşalınca geç sende.Riske atmna gerek yok kendini. Güç olduğu sürece risklerini de artırıyorsun. Nasıl olsa geçerim düşüncesi ile ona göre yol almaya başlıyorsun.:P

06bluedragger
24 Temmuz 2008, 16:15
korkma kafanı bozan olursa çıkar kaskı vur kafasına..

toksom
24 Temmuz 2008, 18:28
Aynı tırsaklık bende de var. Acemilik çok fena. Trafikte motor kullanmak, ehliyet sınavı için kursun motorları ile Salı pazarındaki otoparkta dolap beygiri gibi dönüp durmaya benzemiyor.

Benim karakaçanı, Kızıltoprak'tan teslim aldım, yaradana sığınıp çevreyolundan vurdum yukarı, TEM Anadolu Otoyolu bağlantısını kullanıp gişelerden otobana çıktım, Kartal çıkışından da eve geldim. Ama bu yolu bir gittim ki, evlere şenlik !!!

Önce, emniyet şeridinden gideyim dedim, kamyonların otobüslerin rüzgarı ile bariyerlere doğru gidip geldim tırstım !! EDS kameralarına da bol bol poz verdim !!!

Sonra, yok lan bu iş böyle olmaz, ben de neticede kendi halinde bir taşıtım dedim, geçtim en sağ şeride, kapladım şeridin ortasını krallar gibi. Hem motor, hem ben birlikte rodaj yapıyoruz.. Arkadan kamyonlar sellektör yapıyor, korna çalıyor. Aman ha ! 50km/h hızı geçme diye de bin kere tembihlediler.. Hızlı gidemiyorum.

Haydiii, bir kez daha sağa atıyorum kendimi, hoop emniyet şeridine.. Ağır abilere yol veriyorum. Otobanda max. 50km/h ile gitmeyi bir deneyin, anlayacaksınız. Hareket edebilen herşey seni vınnn diye geçiyor.

Araçlar sağdaki çıkışlardan bir yerlere çıkacak. Ben ise en sağ şeritteyim 50 ile.
Adam en sol şeritten minimum 120-140 ile geliyor, langırt diye sağdaki çıkışa sapıyor, teğet geçiyor bana.. Topla çıkar, en az 70 - 90km/h ile bana çarpacaklar.. Doğrudan tahtalıköye.. Bari rodajı bitireydim..

Neyse tıngır mıngır geldim eve. Şimdi ise akşamları iş dönüşü 1-2 saat, hiç bitmeyecekmiş gibi gelen rodaj turlarımı atıyorum. Aslında motosiklet satıcılarına bir önerim var. "Rodajı ustasından itina ile yapılmış" motorlar satsalar ya. Bir cihaza bağlasak 0-50km/h arası değişken hızlarda motoru çalıştırıp şu rodajı tamamlasa.. Bu ne ya git git bitmiyor.. Allah kurtarsın tüm rodajdakileri..

Tüm motorseverlere iyi günler, kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum.

jose55
24 Temmuz 2008, 19:16
:Dehheh guzel yazı olmus toksom,Bırde bu rodaj olayı var dımı,benım motor suan 80 kmde ve dedıgım gıbı en fazla 60 yapıorum,rodaj konusunda bılgılendırırmısınız???kac km yapmam lazım yapınca yararı ne motormu acılıo noluo

Rigel
24 Temmuz 2008, 19:22
Trafikte görünürlük motosiklet sürücüleri için gerçekten önemli bir problem. Özellikle scooter gibi küçük motosikletler üzerinde sürücüleriyle beraber önden yada arkadan bakınca yaya ile karışabilir. Otomobildeki bir kişi motosikletin yakınındaysa sadece sürücüyü görebilir çoğu zaman motoru görmeyebilir. Örneğin sağ taraf baktığınızda sizin yanınızda giden bir motosikletli hızınızda düşükse kaldırımda giden bir yayadan fazla farklı görünmeyebilir. Yda yukarıda dediğiniz gibi yaya kalabalığının içinde onlardan birigibi görünebilir.
İnsanlar kendileri hareket halinde iken diğer araçların hızını göreceli olarak algılarlar. Örneğin siz 50 km/saat hızla gidiyorsanızYanınızdan 80 km/saat hızla geçen biri normalde sizi 30 km/saat hızla gidiyormuş gibi görür. Ancak bu şahıs az önce 100 km/saat hızla gidiyorsa ve yeni yavaşlamışsa kendi hızını zaten 50 km/saat gibi algılayacaktır (otobandan şehir içine girildiğinde nasıl adaptasyon güçlüğü çekildiğini unutmayın) bu durumda sizi yaya hızında yani 5-10 km/saat hızda görecektir.
Trafikte otomobil sürücülerine suç bulmadan önce kendi görünürlüğümüzü arttırmak için neler yapmalıyız ona bakalım. Renkli kasklar, renkli kıyafetler, kıyafetler üzerindeki fosforlu bantlar sizin farkedilirliğinizi arttıracaktır. Belediye işçilerinin en sevdiği renklerin civciv sarısı üzerine fosforlu beyaz çizgi olduğunu sanmıyorsunuz heralde! Motosikletin farlarının gündüz yakılmasıda görünürlüğü arttırır (sanılanın aksine aküyü bitirmez). Mutlaka kask takılmalı kasklı birisi yayaların içinde göze çarpar. Yanınızda ghiden kasklı birisini gördüğünüzde motosiklet sürdüğünü bilirisiniz.
Son olarakta Yurtdışında bile motosiklet sürücülerinin bu tip sorunlar yaşadığını unutmayın. Almanyada bile motosiklet ve otomobil arasında meydana gelen kazaların %10 dan fazlası motosikletin geçiş hakkının ihlal edilmesi sonucu oluşmuş. Bu kazalra karışan otomobil sürücülerinin çoğunluğu motosikleti görmediklerini ifade etmişler. Dmek ki görünürlük bütün motosiklet sürücülerinin sorunu olup bunu arttırmak ta yine motosiklet sürücülerin (kısmen de olsa) elinde olan bişeydir.

Çok güzel derlemiş Yucika. İyi ki de hatırlatmış. Birkaç yıl önce aldığım işçiler için yapılmış fosforlu naylon yeleğimi bulayım hemen, yarın sabahtan itibaren giymeye başlayayım yine. Uzun zamandır giymiyorum. 5 ytl o fosforlu yelekler, herkese tavsiye ederim. Nazarlık takmaktan daha akılcı....

jose55
24 Temmuz 2008, 19:24
Nazarlık takmaktan daha akılcı....



CUK DIYE OTURMUS GUZEL,:cat:

vıceroy
24 Temmuz 2008, 19:50
Jose55,
Rodaj sırasında vites değişimlerini hızlı yapmakta fayda var. mümkünse devri çok aşağılara düşürmeden diğer vitese geçin. kavradığı yerde bırakıp azar azar gaz açıp orta devirlerde sürelim.motoru çok boğmalardan kaçının. Erken vites atmayın. Ani gaz açımlarından kaçının. Torku alt devirde iyi mi acaba gibi denemelerden kaçının.Motoru zorlamayın. Arkaya artçı almayın, çok rampa dik yokuş çıkmayın. devir çevirmeyeceğiz. 1000 km sakin kullanıp ilk bakımını ve kontrolleri yapıp ondan sonra dilediğimiz gibi kullanabiliriz.
unutmayalım bunların hepsinin tek bir amacı var.Ne yatak aşınması ne rulman durumu sadece piston segmanlarının silindir gömleğine uygun bir şekilde alışmasını sağlıyoruz.
Hayırlı rodaj dönemi geçirmen dileğiyle.:bounce:

Ra_Messu
24 Temmuz 2008, 19:54
Aynı tırsaklık bende de var. Acemilik çok fena. Trafikte motor kullanmak, ehliyet sınavı için kursun motorları ile Salı pazarındaki otoparkta dolap beygiri gibi dönüp durmaya benzemiyor.

Benim karakaçanı, Kızıltoprak'tan teslim aldım, yaradana sığınıp çevreyolundan vurdum yukarı, TEM Anadolu Otoyolu bağlantısını kullanıp gişelerden otobana çıktım, Kartal çıkışından da eve geldim. Ama bu yolu bir gittim ki, evlere şenlik !!!

Önce, emniyet şeridinden gideyim dedim, kamyonların otobüslerin rüzgarı ile bariyerlere doğru gidip geldim tırstım !! EDS kameralarına da bol bol poz verdim !!!

Sonra, yok lan bu iş böyle olmaz, ben de neticede kendi halinde bir taşıtım dedim, geçtim en sağ şeride, kapladım şeridin ortasını krallar gibi. Hem motor, hem ben birlikte rodaj yapıyoruz.. Arkadan kamyonlar sellektör yapıyor, korna çalıyor. Aman ha ! 50km/h hızı geçme diye de bin kere tembihlediler.. Hızlı gidemiyorum.

Haydiii, bir kez daha sağa atıyorum kendimi, hoop emniyet şeridine.. Ağır abilere yol veriyorum. Otobanda max. 50km/h ile gitmeyi bir deneyin, anlayacaksınız. Hareket edebilen herşey seni vınnn diye geçiyor.

Araçlar sağdaki çıkışlardan bir yerlere çıkacak. Ben ise en sağ şeritteyim 50 ile.
Adam en sol şeritten minimum 120-140 ile geliyor, langırt diye sağdaki çıkışa sapıyor, teğet geçiyor bana.. Topla çıkar, en az 70 - 90km/h ile bana çarpacaklar.. Doğrudan tahtalıköye.. Bari rodajı bitireydim..

Neyse tıngır mıngır geldim eve. Şimdi ise akşamları iş dönüşü 1-2 saat, hiç bitmeyecekmiş gibi gelen rodaj turlarımı atıyorum. Aslında motosiklet satıcılarına bir önerim var. "Rodajı ustasından itina ile yapılmış" motorlar satsalar ya. Bir cihaza bağlasak 0-50km/h arası değişken hızlarda motoru çalıştırıp şu rodajı tamamlasa.. Bu ne ya git git bitmiyor.. Allah kurtarsın tüm rodajdakileri..

Tüm motorseverlere iyi günler, kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum.

hocam aynı olay benim de başıma geldi. Ben de rodajımı E5 üzerinde yaptım. TEM gibi değildir herhalde, nispeten yavaştım ama Kızıltoprak'tan Avrupa yakasına nasıl geçtim bir ben bilirim, bi de sen bilirsin aşağı yukarı:mrgreen:
Köprüde arkamdan belediye otobüsü kovalarken verdim gazı gördüğüm ilk sağdan girdim (girmedim kaçtım, sıvıştım), orası da Zincirlikuyu tarafıymış (Gideceğim yön Halıcıoğlu tarafı halbuse), ordan geçerken 90'ı gördüm ki bana söylenen 60, bilemedin 70'i geçme idi. Mecbur yavaşladım. Bir an önce bitse şu rodaj mereti de açsak gazı, :queen:

muratgergerli
24 Temmuz 2008, 20:41
Trafikte görünürlük motosiklet sürücüleri için gerçekten önemli bir problem. Özellikle scooter gibi küçük motosikletler üzerinde sürücüleriyle beraber önden yada arkadan bakınca yaya ile karışabilir. Otomobildeki bir kişi motosikletin yakınındaysa sadece sürücüyü görebilir çoğu zaman motoru görmeyebilir. Örneğin sağ taraf baktığınızda sizin yanınızda giden bir motosikletli hızınızda düşükse kaldırımda giden bir yayadan fazla farklı görünmeyebilir. Yda yukarıda dediğiniz gibi yaya kalabalığının içinde onlardan birigibi görünebilir.
İnsanlar kendileri hareket halinde iken diğer araçların hızını göreceli olarak algılarlar. Örneğin siz 50 km/saat hızla gidiyorsanızYanınızdan 80 km/saat hızla geçen biri normalde sizi 30 km/saat hızla gidiyormuş gibi görür. Ancak bu şahıs az önce 100 km/saat hızla gidiyorsa ve yeni yavaşlamışsa kendi hızını zaten 50 km/saat gibi algılayacaktır (otobandan şehir içine girildiğinde nasıl adaptasyon güçlüğü çekildiğini unutmayın) bu durumda sizi yaya hızında yani 5-10 km/saat hızda görecektir.
Trafikte otomobil sürücülerine suç bulmadan önce kendi görünürlüğümüzü arttırmak için neler yapmalıyız ona bakalım. Renkli kasklar, renkli kıyafetler, kıyafetler üzerindeki fosforlu bantlar sizin farkedilirliğinizi arttıracaktır. Belediye işçilerinin en sevdiği renklerin civciv sarısı üzerine fosforlu beyaz çizgi olduğunu sanmıyorsunuz heralde! Motosikletin farlarının gündüz yakılmasıda görünürlüğü arttırır (sanılanın aksine aküyü bitirmez). Mutlaka kask takılmalı kasklı birisi yayaların içinde göze çarpar. Yanınızda ghiden kasklı birisini gördüğünüzde motosiklet sürdüğünü bilirisiniz.
Son olarakta Yurtdışında bile motosiklet sürücülerinin bu tip sorunlar yaşadığını unutmayın. Almanyada bile motosiklet ve otomobil arasında meydana gelen kazaların %10 dan fazlası motosikletin geçiş hakkının ihlal edilmesi sonucu oluşmuş. Bu kazalra karışan otomobil sürücülerinin çoğunluğu motosikleti görmediklerini ifade etmişler. Dmek ki görünürlük bütün motosiklet sürücülerinin sorunu olup bunu arttırmak ta yine motosiklet sürücülerin (kısmen de olsa) elinde olan bişeydir.

Çok güzel derlemiş Yucika. İyi ki de hatırlatmış. Birkaç yıl önce aldığım işçiler için yapılmış fosforlu naylon yeleğimi bulayım hemen, yarın sabahtan itibaren giymeye başlayayım yine. Uzun zamandır giymiyorum. 5 ytl o fosforlu yelekler, herkese tavsiye ederim. Nazarlık takmaktan daha akılcı....
:cat: :cat: :cat:

Gerçekten güzel ve akılcı yazı olmuş..:wiinkk:
Tüm içtenliğimle katılıyorum..:rendeer:

toksom
24 Temmuz 2008, 21:30
Yeni bir iş fikri oluştu kafamda.
Gazetenin seri ilanlarında yazıyor
"Ustasından itina ile motora rodaj yapılır."

Saatte 50km/h ile günde 7 saat motor kullansak.
> 1000km dersek, 3 günde bir motorun rodajını bitiririz.
Ayda 8-10 motorun rodajını yapsak bu şekilde.
Motor başına 200-250 kaat alsak, benzin hariç.
Allah bin bereket versin. Fena iş değil hani..
Aman fikri çalmayın, esinlenmeyin bile.. Kopirayt mopirayt agalar..

vıceroy
24 Temmuz 2008, 21:40
toksom,üstte rodaj ile ilgili öz bilgi kesmedi heralde:)
Başlık amacın dışına taşmasın diye kısa geçtim.İstersen yeni topik aç orda paylaşalım rodaj tekniklerini.:wiinkk:

toksom
25 Temmuz 2008, 00:46
Sevgili viceroy, topik sahibi Jose55 kardeşimiz tıpkı benim gibi bir AN125 scooter kullanıcısı. Yani vitesi önce at, sonra tut çek yakala durumu yok. Bizim için rodaj= 50'yi hiç geçmeden dümdüz alabildiğine git demek. Aman diyim, arkana kimseyi falan alma, ani hızlanma, GP'lere katılma, efendi ol. 950km olunca da tıpış tıpış dön gel geri demek. Bu arada motorun kitapçığında yazan km'de veya mil'de de git yağını değiştir, ilk bakımını yaptır tabikine.

Mevzu benden dolayı rodaja saplandı kaldı. Gırgır geçeyim derken dallandı budaklandı. Forumun sahibinden ve misafirlerinden bu rahatsızlıktan dolayı içten özür dilerim. Ancak şu rodaj konusunu başka bir başlık altında konuşmak fena fikir değil hani.

Şu fosforlu turuncu, ortası beyaz bantlı yelekten (karayolları görevlisi kostümü) ben de aldım. Olmayan karizmam bile artık yerle yeksan.. Motoru üstümüzde sadece don varken sürsek eminim daha çok dikkat çekeriz !!! :) Ama hiç durmamak şartıyla. Eğer o halde bir durursanız, aman diyim :) Höhehe..

jose55
25 Temmuz 2008, 01:00
toksom kardesım sen motoru nezaman aldın,fiyat sorcam onun ıcın??

eftelya
25 Temmuz 2008, 11:14
motorcu adamın uçmayı , düşmeyi bilmesi lazım :)nasıl düşeceğini bilmen hayatını kurtarır.saliselik bir hamlen çok şey değiştirir. korkutmak için söylemiyorum ama çok önemli bunlar.

toksom
25 Temmuz 2008, 11:33
jose55 biraderim, aşağıdaki linki tıklayıver. Forumda bir başka konu başlığı altında Suzuki AN 125 HK scooter kullanıcıları olarak toplaştık, engin (!)tecrübelerimizi paylaşıyoruz.

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/29162-an-125-hk-suzuki-scooter-34.html

Gideceğin sayfada neyi nasıl kaça aldığımı uzun uzun kıl tüy yazdım.