PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125 MT ön freni



grolof
18 Temmuz 2008, 19:38
Arkadaşlar hepinize merhaba.
Ben 60 yaşında çocukluğımdan beri motosiklet merakı olan ama ancak iki sene evvel ucuz bir motosiklete sahip olabilen emekli bir abinizim.Aynı zamanda amatör balık merakım da olduğu için motosiklet benim ayrılmaz bir parçam oldu
Mondial marka 125 mt bir motorum var,genelde birçok parçasını kendim değiştiririm ama son zamanlarda ön fren yüzünden 2 defa kayarak düştüm.Bir hafta önce karbüratörün gaz telinin bağlandığı yere sanırım hortumsıkışınca gazı kesemedim ve karşı duvara vurmamak için ön ve arka freni birden sıkınca kayarak düştüm.3 Ay evvelde önüme bisikletli ufak bir çocuk çıkıncada aynısı başıma geldi.
Sanırım ön frende bir aniden kapma meydana geliyor yada abs sisteminde bir arıza var veya tozdan dolayı biraz fazla sıkınca birden kaymaya sebep oluyor.
Sebepleri ne olabilir ve nasıl düzeltebilirim.
Arka fren balatasını değiştirmeyi biliyorum ama henüz ön balataları hiç sökmedim nasıul söküp temizliyebilirim,yardımcı olabilirseniz sevinirim.

fatihsevim
18 Temmuz 2008, 19:54
bugun banada aynısı oldu o motorda ayrıca mtde abs falan yok normal disk ve freni cok kotu on lastikte kaymaya cok meyilli o yuzden dikkat ermenizi oneririm

grolof
18 Temmuz 2008, 19:59
bugun banada aynısı oldu o motorda ayrıca mtde abs falan yok normal disk ve freni cok kotu on lastikte kaymaya cok meyilli o yuzden dikkat ermenizi oneririm

Teşekkür ederim,belkide haklısınız ama görünen sisteme bakınca sanki abs varmış gibi.

fatihsevim
18 Temmuz 2008, 20:04
Teşekkür ederim,belkide haklısınız ama görünen sisteme bakınca sanki abs varmış gibi.

yok kesinlikle abs fala ndeğil bazı 150cclerde abs yazar fakat o sadece disk frenın markası kucuk tekerli oldugu için kontrol altına alması zor o yuzden genelde yavaş gidin

grolof
18 Temmuz 2008, 20:13
yok kesinlikle abs fala ndeğil bazı 150cclerde abs yazar fakat o sadece disk frenın markası kucuk tekerli oldugu için kontrol altına alması zor o yuzden genelde yavaş gidin

Evet haklısınız,ben 20 li yaşlarda java marka motosikletlere binerdim ama sizin dediğiğniz gibi tekerlekleri büyük olduğundan pek kayma yapmazdı.Bu uyarınızı dikkate alacağım,sağolun.

kirki
18 Temmuz 2008, 20:13
merhaba
bu kadar kaymaya sebeb olarak 2 konu gelmekte aklıma.
1.si lastik kaynaklı olan.malumunuz çinçon motorlarımızın hepsinde bildiğimiz naylon lastikler mevcut. özellikle ıslak, hafif nemli yollar ve havalarda, aşırı sıcak havalarda, tünel giriş ve çıkışlarında acaip kayma yapmaktalar. kaliteli bir lastikle değişince kayma azalmakta yol tutuş bir nebze iyileşmektedir. ortalama maliyet 80 - 100 euro civarındadır.
2. si ise frenin ayarının düzgün yapılmamasıdır. hani arabalarda vardır ya sert fren hemen tutar. o şekilde fren hidrolik yağı miktarı ile oynayarak frenin sertliği ayarlanabilir.
birde bunların dışında frenin balatalarının aşırı sertleşmesi veya yumuşamasıda frenin ya tutmasına yada hiç tutmamasına sebebiyet verir. bulabilirseniz uygun bosh marka kaliteli balata ile değiştiriniz.
Teşekkürler

grolof
18 Temmuz 2008, 20:58
merhaba
bu kadar kaymaya sebeb olarak 2 konu gelmekte aklıma.
1.si lastik kaynaklı olan.malumunuz çinçon motorlarımızın hepsinde bildiğimiz naylon lastikler mevcut. özellikle ıslak, hafif nemli yollar ve havalarda, aşırı sıcak havalarda, tünel giriş ve çıkışlarında acaip kayma yapmaktalar. kaliteli bir lastikle değişince kayma azalmakta yol tutuş bir nebze iyileşmektedir. ortalama maliyet 80 - 100 euro civarındadır.
2. si ise frenin ayarının düzgün yapılmamasıdır. hani arabalarda vardır ya sert fren hemen tutar. o şekilde fren hidrolik yağı miktarı ile oynayarak frenin sertliği ayarlanabilir.
birde bunların dışında frenin balatalarının aşırı sertleşmesi veya yumuşamasıda frenin ya tutmasına yada hiç tutmamasına sebebiyet verir. bulabilirseniz uygun bosh marka kaliteli balata ile değiştiriniz.
Teşekkürler

İlgi ve bilgilerine teşekkür edxerim.Arka lastiğim patlamıştı değiştirdim ama dediğiniz gibi kaliteli lastik bulamadım,sanırım 30 ytl ye almıkştım.Ön lastik ise hala orjinal yani motorla beraber aldığım lastik.Önerdiğiniz şeylerin faydası olabilir çünkü ilk zamanlarda bu kadar kayma olmuyordu,sanırım ön fren birden kapma yapıyor ama hidrolikle ayarlanabileceğini bilmiyordum çünkü bildişğiniz gibi ön frende herhangi bir ayar yok.Olmazsa ön fren balatalarını değiştiririm ama kaliteli balata bulmak da zor.Hepsi çin malı.

mzcı
18 Temmuz 2008, 21:43
balata ve lastikten kaynaklı bir durum o motorlarda abs yok sadece hava dengeleyici pistonlar var frene bir den bastıgınızda iki adet piston şeklinde kalipperin üzerinde ğörmüşünüzdür onlar balatanın dengesini saglıyor yani diske eşit pararel dengeli bir biçimde temas etmesini saglıyor sökülüp balatalar değişirse ve de lastik durum biraz düzelebilir ama en iyisi uygun hızlarda kullanmak

ddh
18 Temmuz 2008, 22:30
abi fren ayarlarını biraz gevşet bak benim tamirci karambole bi fren ayarladı adamı bi görsem teşekkür edecem ya abs gibi çok yumuşak ama tekeri çok zor kitliyor yüksek hızlarda durmam için çok işime yarıyor

vıceroy
18 Temmuz 2008, 22:59
Abs frenin markası oluyor.Bildiğiniz abs değil yani:)Ön freni sadece işaret parmağınızın gücüyle sıkın ve ağırlık arkada olsun. Bu tip motorlarda ağırlık merkezi geriye kaymış olduğundan (motor oturduğunuz yerin alt arkasında çünki) ön teker yere sağlam basmıyor. Düşmemek için motoru virajda bile yatırmamanız lazım aksi taktirde üstündeki duro lastikler yolu da tutamıyor. o halde şehir içi sakin 40-50 km/h hızdan vazgeçmeyin en azından durabilirsiniz. Geç gitmek hiç gitmemekten daha iyidir. Saygılar. :)

modelxl
18 Temmuz 2008, 23:20
Abi yollarda dikkatli sür önüne çocuk yada araç cıktığında panik yapma sakin ol birde 2 sene içerisinde bu sorun hep varmıydı yoksa yenimi oluştu.

grolof
19 Temmuz 2008, 00:23
Abi yollarda dikkatli sür önüne çocuk yada araç cıktığında panik yapma sakin ol birde 2 sene içerisinde bu sorun hep varmıydı yoksa yenimi oluştu.

Aslında son 3 ayda iki defa oldu ve genelde 40-50 km süratte kayma oluyor.Daha önceleri pek olmuyordu,3 gün evvel önümdeki dolmuş ani fren yapınca bende yapmak zorunda kaldım ama 35 km süratim vardı yine kayacak gibii olunca bayağı tedirgin oldum .Hep böyle olsaydı sanırım motora binmekten çekinirdim.Bu tedirginliği üstümden atmam gerek.


Abs frenin markası oluyor.Bildiğiniz abs değil yani:)Ön freni sadece işaret parmağınızın gücüyle sıkın ve ağırlık arkada olsun. Bu tip motorlarda ağırlık merkezi geriye kaymış olduğundan (motor oturduğunuz yerin alt arkasında çünki) ön teker yere sağlam basmıyor. Düşmemek için motoru virajda bile yatırmamanız lazım aksi taktirde üstündeki duro lastikler yolu da tutamıyor. o halde şehir içi sakin 40-50 km/h hızdan vazgeçmeyin en azından durabilirsiniz. Geç gitmek hiç gitmemekten daha iyidir. Saygılar. :)

Hepinize önerileriniz için ayrı ayrı teşekkür ederim.İki defa düştüm yani ön teker kayarak düştüm ,ikisindede 35-45 km arası sürat vardı,onun için fazla hasar almadım.Bana önerebileceğiniz başka lastik varmıdır acaba.Arka balatayı iki defa değiştirdim ama pek randıman alamıyorum,onun için ön frene daha sıkı sarılmak zorunda kalıyorum.Aslında motoru değiştişrmem lazım ama malüm yaş ilerlediği için vede kilomnda biraz fazla ve romatizmada var o yüzden scuter motosiklete binmek zorunda kaldım.


abi fren ayarlarını biraz gevşet bak benim tamirci karambole bi fren ayarladı adamı bi görsem teşekkür edecem ya abs gibi çok yumuşak ama tekeri çok zor kitliyor yüksek hızlarda durmam için çok işime yarıyor

Scuter motosikletlerde sanırım ön fren ayarı olmuyor,oluyorsa bana tarif ederseniz sevinirim.Samsundaki tamircilşerden pek randıman alamadım,genelde çoğu parça değişimini kendim yapıyorum.

vıceroy
19 Temmuz 2008, 00:33
Aynı motosikletten 9000 km kullanıp sattığım için sizi anlayıp yardımcı olak istedim.Motosikleti 2. el aldıysanız veya çok km yaptıysanız lastik diş derinliklerine bir bakın. 35 km/h hızda kayıyorsa ya lastik bitmiş yada ön freni işaret parmak gücünden fazla sıkıp kilitlenmesine sebep oluyorsunuz bu durumlarda motoru yatırmamak zor!:bounce:

grolof
19 Temmuz 2008, 00:46
Aynı motosikletten 9000 km kullanıp sattığım için sizi anlayıp yardımcı olak istedim.Motosikleti 2. el aldıysanız veya çok km yaptıysanız lastik diş derinliklerine bir bakın. 35 km/h hızda kayıyorsa ya lastik bitmiş yada ön freni işaret parmak gücünden fazla sıkıp kilitlenmesine sebep oluyorsunuz bu durumlarda motoru yatırmamak zor!:bounce:

Tabiki yardımcı olmak istediğinizi anlıyor ve teşekkür ediyorum.Motoru sıfır almıştım ama 12 bin km yaptım.Bu son kaydığım ana kadar lastikte bir problem olduğuınu düşünmüyordum ama sizin ve arkadaşların uyarısı ile biraz aklım başıma geldi.Görünüşte pek dişleri silinmiş gibi görünmüyor ama sanırım değişmemde fayda var.Yalnız lastikler galiba hep çin malı,acaba hakiki kauçuktan kaliteli bir lastik bulabilirmiyim.Arka frende disk değil,kanpana o yüzden pek iyi tutmayınca bazen gereğinden fazla ön freni sıkmak zorunda kalıyorum,tabi oda kaymama neden oluyor.Yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim.

vıceroy
19 Temmuz 2008, 00:55
Arka fren balatası olarak orjinal honda balatası kullanırsanız fren kendine gelecektir. Lastikleriniz Duro marka çok yumuşak olunca 10.000 km de tükenebiliyor. Tanesi 30 ytl civarı olmalı.Prelli bulamazsanız Duro ucuz 1prelli yerine çok çok 2 Duro eskitirsiniz.Ön frene asılma alışkanlığından vazgeçin derim.:cat:

demirgursel
19 Temmuz 2008, 01:17
abicim hoşgelmişsin madem balıkçısın bu topiğe paylaşımlarını beklerim
http://www.motosiklet.net/forum/konu-disi/36832-oltaci%2Amotorcu-paylasimlari-buraya.html
gir abi hoşuna gidecektir:cat:

grolof
19 Temmuz 2008, 01:43
abicim hoşgelmişsin madem balıkçısın bu topiğe paylaşımlarını beklerim
http://www.motosiklet.net/forum/konu-disi/36832-oltaci%2Amotorcu-paylasimlari-buraya.html
gir abi hoşuna gidecektir:cat:

Teşekkür ederim,bak bu daha çok hoşuma gitti,biraz inceledim,saat bayağı geç ama yarın ilk işim yanınızdayım.:cat:


Arka fren balatası olarak orjinal honda balatası kullanırsanız fren kendine gelecektir. Lastikleriniz Duro marka çok yumuşak olunca 10.000 km de tükenebiliyor. Tanesi 30 ytl civarı olmalı.Prelli bulamazsanız Duro ucuz 1prelli yerine çok çok 2 Duro eskitirsiniz.Ön frene asılma alışkanlığından vazgeçin derim.:cat:

Yarın ilk işim önerilerinizi uygulamak olacak,inşallah bulurum.Siz dediğinize göre honda balatası uyuyordur ve de iyi netice alacağıma eminim.Sanırım 12.000 km de kampanada biraz aşındı çünkü fren ayuarını nerde ise sonuna kadar sıkıyorum.Olmazsa arka cantıda değiştireceğim,biraz masraflı olacak ama hiç masraf edemiyecek duruma gelmektense şimdi masraf etmem daha iyi olur.:mrgreen:
Yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim.

vıceroy
19 Temmuz 2008, 09:40
Arka jantta eğrilme yoksa gereksiz para harcamış olursunuz değiştirmeye gerek yok bence.Honda actıva 10 luk jant kullanmış,mondial mt125 te öyle dolayısıyla arka fren balataları kesinlikle uyumlu.:bounce:

grolof
19 Temmuz 2008, 22:57
Arka jantta eğrilme yoksa gereksiz para harcamış olursunuz değiştirmeye gerek yok bence.Honda actıva 10 luk jant kullanmış,mondial mt125 te öyle dolayısıyla arka fren balataları kesinlikle uyumlu.:bounce:

İyi akşamlar,dünkü önerilerini yapmak için sabah evden çıkıp ilk iş olarak yeni bir lastik alıp ön tekere taktırdım ve Hondanın servisi ve parçacısı Samsun dışında olduğu için oraya doğru yolaçıkarken,sokak arasında trafiğin pek olmadığı bir yerde yine gaz takıldı ve motoru durduramadığımdan yine yatırdım.:mrgreen:
Allahtan bu sefer pek hasar olmadı,sonra yavaş yavaş tamirciye gittim ve karbüratörü ve gaz telini söktürdüm,gaz telini değiştim.Arka tekerede dediğiniz gibi honda balatası taktırdım ama hala istediğim gibi olmadı,1-2 gün kullanacağım eğer randıman alamazsam fren telinide değişeceğişm,sanki sıkınca esneme yapıyor gibi geldi bana.
Ama dediğiniz gibi ön lastik değişince biraz daha biçimli bir şekilde kaydım ve hasar vermedim.Yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim.

tbk_1980
19 Temmuz 2008, 23:11
İyi akşamlar,dünkü önerilerini yapmak için sabah evden çıkıp ilk iş olarak yeni bir lastik alıp ön tekere taktırdım ve Hondanın servisi ve parçacısı Samsun dışında olduğu için oraya doğru yolaçıkarken,sokak arasında trafiğin pek olmadığı bir yerde yine gaz takıldı ve motoru durduramadığımdan yine yatırdım.:mrgreen:
Allahtan bu sefer pek hasar olmadı,sonra yavaş yavaş tamirciye gittim ve karbüratörü ve gaz telini söktürdüm,gaz telini değiştim.Arka tekerede dediğiniz gibi honda balatası taktırdım ama hala istediğim gibi olmadı,1-2 gün kullanacağım eğer randıman alamazsam fren telinide değişeceğişm,sanki sıkınca esneme yapıyor gibi geldi bana.
Ama dediğiniz gibi ön lastik değişince biraz daha biçimli bir şekilde kaydım ve hasar vermedim.Yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim.

Sayın abim geçmiş olsun.. 2gündür takip ediyorum pek bir yorumda bulunamadım kusura bakmayın..Ama şu lafa yarıldım doğrusu:::
"Ama dediğiniz gibi ön lastik değişince biraz daha biçimli bir şekilde kaydım"
:queen::queen::queen:
Kusura bakmayın bi an için ilginç geldi..
Tekrardan geçmiş olsun inşallah çözüm bulursunuz...