PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : şarj sorunu caracal



mterayes26
15 Temmuz 2008, 16:38
arkadaşlar 3 gundur akü arıyordum . sorunum akü değilmiş . sargı yeteri kadar elektrık uretmıyor dogala olarak akü şarj olmuyor . aküyü sarj edıyoruz aküyü yıyıp bıtırıyor . sonra marsa basıyorum tıktık yapıyor korna calmıyor kısacası bu sarj ısını duzeltmek ıcın ne yapmam gerek

birde arasına tahmını ne kadar sıkısmıs

CTRL_1975
15 Temmuz 2008, 16:45
arkadaşlar 3 gundur akü arıyordum . sorunum akü değilmiş . sargı yeteri kadar elektrık uretmıyor dogala olarak akü şarj olmuyor . aküyü sarj edıyoruz aküyü yıyıp bıtırıyor . sonra marsa basıyorum tıktık yapıyor korna calmıyor kısacası bu sarj ısını duzeltmek ıcın ne yapmam gerek

Bende aynı sebepten bugün servise götürdüm fakat sorun yeni taktığım far ve kütüklerin montesi sırasında yaptığım yanlış bir bağlantı çıktı . Söylediğin belirtileri gösteren ( marsa basıyorum tıktık yapıyor korna calmıyor ) arızaları verdi, derken o seslerde kesildi . Hatalı bağlantıyı bulup sökünce her şey normale döndü ama sigortası yanmış bunu kontrol etmek aklıma gelmedi servise götürünce direk sigortaya baktılar sorunu giderdiler. Söylemek istediğim genel bir elektrik arızan veya kısa devren olabilir.

CanerEfe22
15 Temmuz 2008, 16:55
evet kısa devre yani şese arızaları aküyü yer bitirir bir kontrol etderim ben.

mterayes26
15 Temmuz 2008, 16:58
abi sargıdan gelen kabloya da baktık gelen sarj da cok dusuk . oto elektrıkcılerı yapıyormus bunu ama bakaaz verecem servıse ne kadar cıkar onu merak edıyorum

CanerEfe22
15 Temmuz 2008, 17:02
sardı dedigin parça yani bobin az voltajda elektrik üretiyorsa sorun boboinden kaynaklanmış olabilir.Eger problem bobin se bobin fiyatıda 70-80YTL falan vardır.

mterayes26
15 Temmuz 2008, 17:18
sardı dedigin parça yani bobin az voltajda elektrik üretiyorsa sorun boboinden kaynaklanmış olabilir.Eger problem bobin se bobin fiyatıda 70-80YTL falan vardır.

50 ytl de ıscılık alır 100 ytl en az

yaw anlamadıgım bobın ya elektrık uretır ya uretmez ne bıcım ıs valla anlamadım

CanerEfe22
15 Temmuz 2008, 18:03
bak sen bobin diyorsun ama bobini orda bir tane diyot var ondanda olabilir.Ölçü aletin varsa bir kontrol et bakalım şimdi aklıma geldi..

mterayes26
15 Temmuz 2008, 18:15
bak sen bobin diyorsun ama bobini orda bir tane diyot var ondanda olabilir.Ölçü aletin varsa bir kontrol et bakalım şimdi aklıma geldi..

abi diyot dediğin şey konjector denılen zımpırtı tahmınımce onu da denedık yok abı bu yol bobıne cıkıyor . oto elektrıkcıye gotur yaparlar dıyorlar ama sıstem farklı ve bızım sanayıcımız ne kadar aglasa da elıne gelen ısı yapmaz neyse 100 ytl sıkısmıs galıba

GKN
16 Temmuz 2008, 02:50
3 parça var üretim hattında
alt sargı, konjektör ve akü..
eğer akün sağlamsa voltaj ölçeri DC konumunda akünün kutuplarına bağlamalı ve şarj durumuna bakmalısın, eğer sabit 12 nin üstünü veriyorsa gazı çketiğinde yükseliyorsa bi sorun yok demektir..
ama bizde bi şarj sorunu var, ve sargılardan şüpheleniyoruz
bunuda voltaj ölçerin OHM konumunda sargı çıkışlarını parallel yada şase vereerek bağladığımızda 0 (sıfır) ı göstermeli..
eğerki sorun sargıdaysa, 2 çözüm var
1. si orjinalini alıp takmak..
2, si ise eğer bulunamıyor yada pahalıysa bi bobinciye götürüp sardırmak..
sardırma işlermi aşşa yukarı 30 ytl yi burlur sanırım..
eğerki sorununnuz konjektördeyse, 20-30 ytl gibi fiyatlara motorunuza uyumlu bi konjektör bulabilirsiniz..