PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : elektrik donanımı hakkında yardım



becas_1905
05 Temmuz 2008, 02:10
arkadslar benm motor kablo tesisatı konusunda yardımınıza ihtiyacım var motoru 2 .el aldım elektrik tesisatı ellenmiş şimdi bir yerde şase veriyo aküyü yiyo bana yardım acil motor scooter 150 bir çin harıkası rialli die bi marka simdiden sağolun....:pr::pr:

ozan150zc
05 Temmuz 2008, 02:24
arkadslar benm motor kablo tesisatı konusunda yardımınıza ihtiyacım var motoru 2 .el aldım elektrik tesisatı ellenmiş şimdi bir yerde şase veriyo aküyü yiyo bana yardım acil motor scooter 150 bir çin harıkası rialli die bi marka simdiden sağolun....:pr::pr:

kardeşim aynı sorun bendede vardı..

oto elektrikciye gittim sanayide komple elden gecırdı tesısatı...

50 ytl karsılıgında eskı halıne dondu motor..

sana tek tavsıyem ;
motorun yapılırken basında dur...
biyere kaybolma ve iyi izle bişiler kapmaya calıs..

yoksa selamun aleykum dedigin anda 20 kagıt alırlar :queen:

becas_1905
08 Temmuz 2008, 00:17
saolasın dostum ama burda ole elekrikçi falan bakmıyo burası kücük bir yer en yakın büyük yerlesim alanı 70 km uzaklıkta senn kaptıgın biseyler varsa banada sole ben bakayım yoksa yakıcam bu motoru ...

EA-Bolu
08 Temmuz 2008, 00:39
akü birden boşalıyorsa kısa devre vardır. eğer boşalmıyorsa başka bi sorun vardır. sorunu görmek yada detaylı anlatman lazımki yardımcı olalım.

faruk59
08 Temmuz 2008, 13:37
bi yerlerde şase olup olmadığını anlaman için,öncelikle eline 12 v ampul al watt ı düşük olursa daha iyi olur.akünün artı ve ya eksi kutbunu çıkar,çıkardığın kutup başına ampulün şasesini değdir,kutup başından çıkardığın kabloyu da ampulün ufak olan yerine değdir eğer lamba yanarmış gibi kızarıyorsa bil ki bir yerlerden şase yapıyordur bu işlemi kontak kapalı iken yap.yanmıyorsa kontak kapalıyken sorun yok demektir ama sadece kontak kapalıyken.başka yardımcı olamıyorum kusura bakma burda anlatılamıycak kadar karışık iş,herhangi biyerden kaçak yapabilir.belki de akünün kurşunu kopmuştur ve şarj tutmuyordur.dediğim gibi burda anlatılamayacak kadar uzun iş.
kolay gelsin

CanerEfe22
09 Temmuz 2008, 16:33
Arkadaşlar bende de kanuni moped var.Benim sorunum elketrik tesisatına düşük voltaj gelmesidir.buji ateşlemesi gayet normal ama lamba tesisatına düşük voltaj geliyo.Motorda akü yok normalde gaz verildinde lambalrım daha çok yanması gerektir ama benimkisi aynı seviyede duruyo rolenta seviyesinde duruyo.bilgisi olan var mı şimdiden teşekkürler..

CanerEfe22
12 Temmuz 2008, 18:38
Arkadaşlar ben konu hakkında hala cevap bekliyorum acil yardım..

GKN
13 Temmuz 2008, 12:56
madem çinli 150 motosikletin hiç uğraşma komple yeni tesisat al taktır, tesisat 25 lira bi o kadarda işçilik verir paşa paşa binersin..

canerefe22 aydınlatma tesisatın elektriği şarjdan aldığı için bakacağın tek yer sargı.. dediğin giig gazı çetiğin zaman lambalar da daha güçlü yanmıyorsa gelen üretimde bi sıkıntı var demektir.. bi ölçtür bakalım ne çıkıcak..

CanerEfe22
14 Temmuz 2008, 11:31
madem çinli 150 motosikletin hiç uğraşma komple yeni tesisat al taktır, tesisat 25 lira bi o kadarda işçilik verir paşa paşa binersin..

canerefe22 aydınlatma tesisatın elektriği şarjdan aldığı için bakacağın tek yer sargı.. dediğin giig gazı çetiğin zaman lambalar da daha güçlü yanmıyorsa gelen üretimde bi sıkıntı var demektir.. bi ölçtür bakalım ne çıkıcak..

Dedigine baktıracam dostum saol...

ExTReMa
30 Temmuz 2008, 02:00
Kanuni moped derken bu dediğin hero puchlardansa taş direnç var onlarda ona bir bak
Sargılarda sorun olacağını zannetmiyorum
En kolay yoldan düşük wattlı ampul kullanabilirsin :)

CanerEfe22
31 Temmuz 2008, 11:23
Hero Puch Zaten motor.Dedigin Taş Dirence Bakacam saol..

EA-Bolu
02 Ağustos 2008, 01:41
Arkadaşlar bende de kanuni moped var.Benim sorunum elketrik tesisatına düşük voltaj gelmesidir.buji ateşlemesi gayet normal ama lamba tesisatına düşük voltaj geliyo.Motorda akü yok normalde gaz verildinde lambalrım daha çok yanması gerektir ama benimkisi aynı seviyede duruyo rolenta seviyesinde duruyo.bilgisi olan var mı şimdiden teşekkürler..

dostum senin motorun hakkında bilgim yok ama bikaç tahminde bulunayım istedim. genelde düşük güçteki motosikletlerde dinamo 2 kısımdan oluşuyor. bir tanesi direk ateşleme için diğer bobin sargısı aydınlatma tesisatı için. ihtimalleri sıralayalım. 1. motorunu yağmurda çamurda bıraktıysan dinamodaki aydınlatmaya ait olan sarım oksitlenmiş olabilir. bu yüzden üretmesi gerekenden düşük voltaj üretiyor olabilir. 2. tesisatın çürükse elektirik iletimi zayıflar. ama lambalar sabit kalmayabilir bir azalıp bir çoğalabilir. bunu anlamak için dinamodan çıkan lambalara ait olan elektirik uçlarını ölçmek lazım tam 12 volt geliyormu bakmak lazım. eğer gelmiyorsa dinamodandır. daha sonra aklıma gelen bişey olursa yazarım.

mesudum
09 Eylül 2008, 19:39
merhaba arkadaşlar başımdan geçen acı bir tecrübeyi aktarayım istedim
151 rs kullanıyorum 2 aydır geçenlerde akünün çıkışındaki sigorta attı bende akıllı akıllı direk bağladım 1 hafta kadar ölece kullandım 3gün önce 2 saatlik yoldan sonra ön taraftan aniden duman çıkmaya başladı motor stop etti hemen çektim kenara yoğun bir şekilde duman çıkıyor ama alev göremiyorum küçük bi delik bulup dumanın çıktığı yerden baktımki ne göreyim volkan gibi içerisi yanıyor allahım nasıl panik oldum
neyse hemen akünün kutup başlarını söktüm su vardı bagajımda söndürdüm yangını elektrik tesisatı tamamen yanmış ustaya götürdüm fabrikadan sipariş verdim dedi yarın alcam inş.
şimdi kara kara düşünüyorum bileniniz varmı 151 rs elektrik tesisatı ne kadar
yardımcı olabilirseniz sevinirim
paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum

plarimed500
09 Eylül 2008, 20:12
merhaba arkadaşlar başımdan geçen acı bir tecrübeyi aktarayım istedim
151 rs kullanıyorum 2 aydır geçenlerde akünün çıkışındaki sigorta attı bende akıllı akıllı direk bağladım 1 hafta kadar ölece kullandım 3gün önce 2 saatlik yoldan sonra ön taraftan aniden duman çıkmaya başladı motor stop etti hemen çektim kenara yoğun bir şekilde duman çıkıyor ama alev göremiyorum küçük bi delik bulup dumanın çıktığı yerden baktımki ne göreyim volkan gibi içerisi yanıyor allahım nasıl panik oldum
neyse hemen akünün kutup başlarını söktüm su vardı bagajımda söndürdüm yangını elektrik tesisatı tamamen yanmış ustaya götürdüm fabrikadan sipariş verdim dedi yarın alcam inş.
şimdi kara kara düşünüyorum bileniniz varmı 151 rs elektrik tesisatı ne kadar
yardımcı olabilirseniz sevinirim
paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum


basit mondialin sitesinde bütün motorlarının yedek parça fiyat listesi var oradan bir fikir edinebilirsin

KOMPLE ELEKTRİK TESİSATI: 23 YTL

ozan150zc
09 Eylül 2008, 20:16
merhaba arkadaşlar başımdan geçen acı bir tecrübeyi aktarayım istedim
151 rs kullanıyorum 2 aydır geçenlerde akünün çıkışındaki sigorta attı bende akıllı akıllı direk bağladım 1 hafta kadar ölece kullandım 3gün önce 2 saatlik yoldan sonra ön taraftan aniden duman çıkmaya başladı motor stop etti hemen çektim kenara yoğun bir şekilde duman çıkıyor ama alev göremiyorum küçük bi delik bulup dumanın çıktığı yerden baktımki ne göreyim volkan gibi içerisi yanıyor allahım nasıl panik oldum
neyse hemen akünün kutup başlarını söktüm su vardı bagajımda söndürdüm yangını elektrik tesisatı tamamen yanmış ustaya götürdüm fabrikadan sipariş verdim dedi yarın alcam inş.
şimdi kara kara düşünüyorum bileniniz varmı 151 rs elektrik tesisatı ne kadar
yardımcı olabilirseniz sevinirim
paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum

25-30 ytl elektrik tesisatı..

servise bıraktıysan en az bi 50 kagıt alırlar senden işcilikle beraber

Gecmiş olsun..
:bounce:


saolasın dostum ama burda ole elekrikçi falan bakmıyo burası kücük bir yer en yakın büyük yerlesim alanı 70 km uzaklıkta senn kaptıgın biseyler varsa banada sole ben bakayım yoksa yakıcam bu motoru ...

kısa devreyi bulmak kolay değildir arkadasım..

butun tesısatı elden gecırmek gerekır..
cok ufak bi yerde bir ucu acık kablo olur şase yapar..

Bence komple elektrik tesisatını yenisi ile degistir

ilerdede sorun cıkartmaya devam eder eger tesısatla cok oynanmıssa..