PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : çinliler kalitesizmi ?Acaba bizdede bişeyler yokmu ?



SmirnouF
28 Haziran 2008, 15:21
ne zamandan beri forumlarda yazılar :çin malı almayın , kötü , arıza yapar , zart olur, zırt olur,her çin malı aynıdır .Buna yeter artık diyorum ve yazıma başlıyorum .

Bundan 5 sene önce piyasa motorları nelerdi ? pejo,mobilet,minsk,mz vb 2 zamanlı motorlar .ilk motosiklet alcak olanlar ve işini görmek isteyenler 2 zamanlı alırdı .Ancak işi bilen insanlar 4 zamanlı alırdı (5 sene önce yaşadığım yerde 3 tane 4 zamanlı motor vardı ve biri bizdeydi) . bildiğimiz üzere 2 zamanlı motorlar teferuatı ve bakımı az olan motorlardır . o yuzden halkımız benzinine yagı koyar basar giderdi .rutin bakımları önemli değildi .şimdi çin'in ülkemize 4 zamanlı sokmasından sonra 2 zamanlılar piyasadan düştü.motora yeni başlayanda , işi için kullananda 4 zamanlı kullanmaya başladı . ama bunların bilmedikleri 4 zamanlının bakımı ve teferuatıdır . coğu kişi hala sibop ayarı nedir bilmiyo . hala çoğu insan benzin-hava karışımını bilmiyo , cğu ekstra masraf die yağ değiştirmiyo .eskiden 4 zamanlı alan işe bilen motorcuydu ve bunları bilirdi o yuzden eskiler böyle zırp pırt arıza yapmazdı . sen motoruna bakımını yapmazsan motorda sana bakmaz .
Anlatmak istediğim bu arızaların sebeplerinin sadece malzemeden olduğunu savunmaktan vazgeçin artık . Birazda eksiklerimizi görelim .Neden 3 yaşındaki çin malı motorumuz 16bin km'de va hala silindirinin üzerinde 1 parça yağ yok ve hala ilk gün gibi çalışıyo , acaba tüm ayarlarının zamanında yapıldığından ve yağının 1000 km'yi geçmemesinden olabilirmi ? haa bu arada motor çokta sakin kullanılmıyo , her türlü aksiyon yapıom motorla .

VaScO1925
28 Haziran 2008, 15:25
:) çinle balayına değil alayına giderim :P daha yeni 700 km yaptık tık demedi. yag hava fılıtresı bujı taktım mıs gibide gittim geldi :cat:

sucu motoruyla kişisel kullanılan bir motoru karsılastıran arkadasların yaklasımlarını sonucu hep bu çin kötülenmesi

Dogan88
28 Haziran 2008, 15:26
bendede çin malı scooter var su anda 23 bin km de sadece yag eksilmeye basladı. tahmini 2000 km içinde yeni motor yapmak zorunda kalırım gibi.. yagını en fazla 2000 km de bir değiştiriom. fazla zorlamıom yetio bana. ama parca olarak hc bir japonla yarısamaz cok dayanıksızlar hemen bozuluyorlar.

E.Gülbeyaz
28 Haziran 2008, 15:26
güzel kullanırsan japondan iyi... kullanıcıya bağlı diyorum.. :)

SmirnouF
28 Haziran 2008, 15:26
sucu motoruyla kişisel kullanılan bir motoru karsılastıran arkadasların yaklasımlarını sonucu hep bu çin kötülenmesi
+1 :rendeer:

mhyen
28 Haziran 2008, 15:37
güzel kullanırsan japondan iyi... kullanıcıya bağlı diyorum.. :)

Hadi yaaa :cyclopsan:cyclopsan

:cherry:

VaScO1925
28 Haziran 2008, 15:38
güzel kullanırsan japondan iyi... kullanıcıya bağlı diyorum.. :)

sallanırda bu kadar sallanmaz ki bilader :mrgreen:

SmirnouF
28 Haziran 2008, 15:39
yagını en fazla 2000 km de bir değiştiriom.

eger 1000 km'yi geçmesen emin ol su an yağ yakma sorunun olmazdı :wiinkk:

güzel kullanırsan japondan iyi... kullanıcıya bağlı diyorum.. :)
piyasada 100.000 km'yi geçen kymco gördüm , buna hak verebilirim :)

satoyama
28 Haziran 2008, 15:45
e tabi çinleri bi de hor kullanıcan iyice cortluyo bazen görüyorum valla üzülüyorum grenajlar kırık ön maşa darbeden dolayınerdeyse sakala sürtecek bi gaza basar vooooooooooorrrr diye vibrasyon sesi taa nerden gelir onu bunu bilemde çinlilerin sesi bile kaliteli değil yaa

mhyen
28 Haziran 2008, 15:46
piyasada 100.000 km'yi geçen kymco gördüm , buna hak verebilirim :)
Kymco diyorsun ama.Bu motor birincisi çinli değil, ikincisi üreticisi zaten 100.000 km garantisi veriyor.Konumuzu çinliler sanıyordum:cat:

Paradoks
28 Haziran 2008, 15:46
eger 1000 km'yi geçmesen emin ol su an yağ yakma sorunun olmazdı :wiinkk:

piyasada 100.000 km'yi geçen kymco gördüm , buna hak verebilirim :)

KYMCO Çin malı değilki.Tayvan Malı.:queen: Ve kaliteli de.

HACKER_MuNcHeR
28 Haziran 2008, 15:50
kymco çinmiki usta fıstık gibi motor kymco ki onların bide kampanyası wardı ya 2 yıl yada 100.000 km garantili çok iyi bi üçkağıt düzenlemişler motorların üzerinde yazıyor 100.000 km garantili ama satıcıya sorduğunuzda 2 yıl geçince garanti biteer dio yılda bi yanlışım warsa özür we bu yazımdan polamik çıkartmayın Allah aşkına burda kötüleme fln yok kymco sağlam mal 100.000 olayıda tamamen satıış arttırmak için müşteri çekmek için ayrıca taywan mıydı

tigermbz
28 Haziran 2008, 15:50
smirnofum faysalım çan çin çon yetkili satıcım...
sen bu mesajı okurken ben çok uzaklarda ve de göbeğimi kaşıya kaşıya gülüyor olacağım.
neden mi:
"bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur" demiş atalarımız fekat tohumda bi dandiklik var ise ne kadar bakarsan bak üzüm üzüme baka baka kararmaz.
demem odur ki yer yer zat-ı alim de bu tarz çok kilometre yapmış çin malı motorlarla karşılaşmakla beraber bunların kullanıcılarının pek naif ve halim selim kişilikler olduğu bulgusunu da nazar-ı itibare alaraktan diyorum ki "at sahabısına göre kişner" lakin eşeği boyayıp at deyi yutturmak olmaz. tımarını yemini eksik etmediğinden gayri eşek eşekliğini yapmaya devam eder, yıpranmaz. amma üstüne mondial yazmaklan italyan aygırı da olmaz :queen:
millet olarak cevval ve de motoru itip kakaraktan kullanan insanlar olmamızdan mütevellit bu emval-ı china nam meretler bize göre değildir.

KALDERA
28 Haziran 2008, 16:18
2005 yılında 2 kez gittim bu ülkeye..
birincisi özellikle otomotiv yedek parça ve motosiklette üretici firma garanti vermiyor..nedeni ise çok belli..
garanti koşullarına uygun parçaların gelmesi ve değişimi daha maliyetli..bu birincisi.
ithalatı yapılan motosikletlerin ortalama maliyeti 200-300 dolar arasında alıcı adrese teslim..
türkiyeye çin malı motosiklet ithalatı yapan firmaların önünde bir kaç seçenek var..
bu motosikletlerin tamamı için kendilerine orada örnekleri ve fiyatları sunulmuş olan kar marjı yüksek ama kalitesiz olanı tercih ediliyor.demonte olanların maliyeti dahada düşük..
türkiyede pazarı belli,hedef kitlesi belli olmuş bu pazara yine çin malı ama kaliteli ,maliyetleri daha yüksek kar marjı daha düşük olanı getirilemiyor.çünki fiyatları kaliteli markalara çok yakın olacak..satılamayacak.. ayrıca ucuz gruptaki üretici firmalarda ciddiyetsizlik iş ahlakından yoksunluk had safhada..muhatabınız yok asla..sorunlar çıkınca
halbuki bu ülkede kullanılan motosikletler kalite ve işçilik olarak burada olanlardan oldukça farklı..
burdaki çin mallları ile birbirine çok benziyor ama aynı parçalar,malzemeler kullanılmamış.

sonuç olarak çin malını kötülemek pek doğru değil.adamlar her konuda tavrını açıkça ortaya koyuyor.. mal bu fiyat bu..hangi seçeneğin tercihi ithalatçılara kalmış..

nankör
28 Haziran 2008, 16:32
güzel kullanırsan japondan iyi... kullanıcıya bağlı diyorum.. :)


ben de sana gülüyorum.........:cherry:


eger 1000 km'yi geçmesen emin ol su an yağ yakma sorunun olmazdı :wiinkk:

piyasada 100.000 km'yi geçen kymco gördüm , buna hak verebilirim :)

aferin kymco yu da çin li yaptın ya ....
helal olsun sana diyorum....
ve bu tespitinden sonra sana daha çok gülüyorum....:cherry:

E.Gülbeyaz
28 Haziran 2008, 16:51
Hadi yaaa :cyclopsan:cyclopsan

:cherry:


sallanırda bu kadar sallanmaz ki bilader :mrgreen:



ben de sana gülüyorum.........:cherry:


fikrimi değiştiriyorumm.. :P :cherry:

hem erhan abi sen değilmiydin çinlidir benim dostum bende çinli dostuyum diyen.. :P

maviergün
28 Haziran 2008, 16:55
Çin malı tatlı sohbet konusu sonsuz bir yol gibi bitmez,
benzin istemez, güzel mesele...

VaScO1925
28 Haziran 2008, 16:56
fikrimi değiştiriyorumm.. :P :cherry:

hem erhan abi sen değilmiydin çinlidir benim dostum bende çinli dostuyum diyen.. :P

evladım çinli ile heryere giderim ama bozuldugu anda kaldırır oldugu yerde fırlatır atarım :P bu mantıkla yola cıktım ben =))

sen japondan şaşma :wiinkk:

mhyen
28 Haziran 2008, 16:58
fikrimi değiştiriyorumm.. :P :cherry:

hem erhan abi sen değilmiydin çinlidir benim dostum bende çinli dostuyum diyen.. :P

Adam gördüğün gibi çinli dostuyum demiş de senin gibi japon'dan iyi olduğunu söylememiş:queen:

maxx75
28 Haziran 2008, 16:59
ben çin malı motorun tek faydasını gördüm...çünkü herkesde olmayan ve hala kapının önünde yatan çinli bir scooterım var (GEELY BOSS 150) bisan senatörün abisi:P eğer bu scooter olmasaydı belkide bilmem gereken daha çok şey olacaktı...çünkü hiç korkmadan her tarafına dalabiliyodum...

aldığımızda zaten kullanılmış,tabiri caizse ekmeği yenmiş bir motordu 13000Km.deydi...gerçekten büyük bir bakımdan geçti grenajlarında çizikler çatlaklar çokça vardı motorununda bakıma ihtiyacı vardı...ama dikkatinizi çekerim o zamanlar piyasada çin malı yok ve biz bu scooterın ne mal olduğunu bilmiyoruz ucuza kapattık diye seviniyoruz...neyse motor o haliyle Kocaeli'den buraya kargoyla geliyor ve biraz daha hasarlanmış oluyor...camı kırılmış vs. vs...İstanbul!da her tarafını dağıtıyoruz grenajları ve ön camı fiberglasscıya veriyoruz,onlar orada yapılırken motor iskeletiyle birlikte tamirciye gidiyor...komple baştan yapılıyor ki o zamanlar parçaları şimdiki kadar UCUZ DEĞİL...maddi sıkıntılar baş gösteriyor,grenajlar fiberglasscıdan alınıyor ama motor tamirine verecek paramız kalmıyor...bizde bu arada motorun hala çin malı olduğunu bilmiyoruz ve yapılınca herşey çok güzel olacak diye para sıkıntısını halletmeye çalışıyoruz...motosiklet aşkı bu...neyse motor tamirden bazı parçaları değişmiş bazı parçaları tamir edilmiş yarım yamalak bi şekilde elimize geçiyor...düşünün bir karbüratörünü bile bulamıyoruz ve karbüratörün diyaframı gibi basit bi o kadarda hassas lastikten bir parça elle tamir ediliyor...biz yinede aynı hevesle motoru toplamaya başlıyoruz ve motor kısa süre içinde şekil almaya başliyor...bu arada yeni lastikler takılıyor...koltuğu döşemeciye gidiyor...yani sizin anlayacağınız,scooter scootera benzetilmeye çalışılıyor ve başarıyoruzda...artık altımızda koskoca heybetli bir scooter var...sonunda scooter dağıtılıp toplandığı yeşilköyden bahçelievlere doğru yola çıkıyor ama yolda 60 ı geçebilene aşkolsun...herneyse herşeye rağmen bahçelievlere gelmiş bulunuyor ve kısa süre sonra tekrar tamire gitmek zorunda kalıyor ve bu süre içinde bi kaç kere yolda bırakıyor bizi...tekrar tamire gidip biraz daha uğraşla motor dahada performansına kavuşuyor...tekrar kullanılmaya başlanıyor ama ardından bir sorun daha...bu seferde akü boşalıyor durmadan...veeeeeee tekrar zeytinburnuna bizim çakma motorcunun yanına gidiyor...bu sefer akünün küçük geldiği düşünülüp bagaja tam 17 amperlik koca bir akü boğlanıyor...bi kaç gün kullanıyoruz ve artık hevesimiz kaçmış durumda...Heeeee bu arada bizim MEŞHUR MONDİALLER gemilerden çoktan inmiş montajı yapılmış piyasaya dağıtılıyor ve bizim altımızdaki aslanın değeri bizim harcadığımız paranın ancak yarısını karşılayacak oluyor...yani o motoru almayıp o kadarda masraf etmeseydik rahatlıkla bir 150ZAT alabiliyorduk...olan oldu diyoruz ve motoru ayağa kaldırma çabalarına devam ediyoruz...17 amperlik aküyle tamirden geliyor ve bi kaç gün kullanıyoruz...artık başka tamirci arama çabalarına giriyoruz,belli ki bu adam elektrik işinden anlamıyor...sonunda güngörendeki murat abiyi buluyoruz ve akü sorununu konjektörü değiştirerek ortadan kaldırıyor...bu şekilde biraz daha kullanıyoruz motoru 1.5 ay kadar sonra motor yine yerinden kalkmamaya başlıyor ve soluğu yeni tamircimiz murat abinin yanında alıyoruz...tekrar motor toplayacağız diyor ve o sinirle soluğu zeytinburnundaki tamicide alıyoruz...biraz çıkıştıktan sonra tekrar açıp bakmaya karar veriyor ve şimdi ismini hatırlamadığım bir parçasının değişmesi gerektiğini söylüyor...tamam diyoruz ve motor 10 gün sonra tamir edilmiş oluyor...almaya gittiğimizde herşeyin gayet iyi olduğunu görüyoruz ve dilk defa motoru bu kadar performanslı kullanıyoruz...moraller tekrar yerine geliyor ve bu sefer bu motoru nasıl güzelleştiririz onu düşünmeye başlıyoruz ama tabi yine hevesimizi kursağımızda bırakarak subap takımını kırıyor...bizde son bir karar alarak bunun böyle gitmeyeceğini ve bu işin peşini bırakmamız gerektiği kanısına varıyoruz...

eeee Devamıııı.....

şu an motorun grenajları evde kendisi garajda üstü örtülü bir şekilde yatıyor ve onu ne zaman görsem bu anlattıklarım uğraşlarımız çabalarımız emeğimiz aklıma geliyor...kendinizi bi benim yerime koysanıza ne kadar heveslisiniz ve bir o kadarda hayallerinizin hevesinizin peşinde koşuyorsunuz...bir yığın para harcıyorsunuz ama geldiğiniz yer başladığınız yerle aynı...ne kadar acı değil mi?????hee daha sonra çin malına binmedim mi? yine bindim...hatta aynı kasaya sahip olan bir Bisan Senatör aldım ve modifiyesinden başka para harcamadım...daha sonrada bir Mondial MCT250 ye bindim ama onada bakımlarından başka para harcamadım...dahada çin malına binmem artık bu saatten sonra...canımı yeterince yaktı daha fazla yansın istemiyorum zaten artık o benim canımı yakmadan ben onu fabrikasının önünde yakarım...

...he şöyle bişeyde var...ucuz olduğu için bu kadar ilgi görüyor bu motorlar ve ucuzluklarınında altında tabi ki DÜŞÜK KALİTE yer alıyor...ve o kadar kailtesiz yapılıyor ki montajdan çıktığı an sahibinin başına bela açanlar var...o yüzden bu aletlerin fazla savunulacak bi yeri yok sonuçta çin mallarının kalitesi ortada ve ne kadar düzgün kullansakta kesinlikle bi yerlerden arıza veriyor...kaldı ki ben başka japon yapımı bi aleti bu kadar düzgün kullansam bana iki katı verimli olur...

ben çok acı yanını yaşayan 2001 Model bir çin malı sahibi olarak işte bu sebeplerden dolayı kimseye tavsiye etmiyorum...çok mu istiyorsun gir borca harca al bi tane japon paşalar gibi bin...ödediğin borçlarıda çinlinin masrafından say hiç olmazsa altında uzun yıllar yaşayacağını bildiğin bir makinen olur...

ooo bayağıda uzatmışım hee yazıyı...anlayın artık ne kadar canımın yandığını...hee ama yinede almak isteyenler olursa sadece tavsiye etmem isterse yine alsın...kızmaca darılmaca yok bunlar tamamen şahsıma ait görüşlerdi...herkes kararlarınada özgürdür...

okayyorukcuoglu
28 Haziran 2008, 17:01
iyi motoru olan çinliye çamur atıyor çinliyede binilmezki falan akıl vericeğinize para verinde bizde alalım ozaman honda yamaha :pr:
motor kullanıcısına göre değişir hiçbir zaman için kötü motor yoktur sen motorunun gerekli bakımını yapmazsan hor kullanırsan haliyle aldığın motor senesine varmadan dağılır tamamen kullanıcıya bağlı her motorun belli bir kapasitesi vardır bunları zorlarsan o motordan hayır bekleme bu bütün motorlar için aynıdır bazen motorun parçalarını değiştirmekte çözüm değil değiştirirsin 2 gün sonra hemen bozulur tamamen kullanıma bağlı vasco 1925 inde dediği gibi sucu motorlarıyla kişisel kullanılan motorları karşılaştırmak yanlış olur.

E.Gülbeyaz
28 Haziran 2008, 17:06
Adam gördüğün gibi çinli dostuyum demiş de senin gibi japon'dan iyi olduğunu söylememiş:queen:


ben japondan iyi derken tek şeyi kastetmiştim..fiyat.. :)


ben gerizekalımıyım kine çinliyle japonu koycekler önüme ben çinliyi alıcam :P




ama çinlinin faydalarını da unutmayalımm... :rendeer:

flying hellfish
28 Haziran 2008, 17:32
Ne kadar ekmek o kadar kofte. 3,000-4,000 YTL lik bir cin motorunun ayni ozelliklere sahip olan Japonlari 6,000-9,000 arasi ile ayni performansi kaliteyi beklememek gerekir.

Bir de tabii motoruna hic bakmayan, servise zar zor ugrayan, kitap uzerinde 100 km maksimum surati olan motor ile 120-130 yaptim diye konusup motoru elinden geldigince hor kullanan sonrada en ufak bir problemde bu ne kadar dandik motor diyen arkadaslar da var.

Bir seye ne kadar iyi bakarsan ondan o kadar iyi verim, performans alirsin daha uzun sureli kullanirsin, keyif alirsin vs.

merichhh
28 Haziran 2008, 17:52
bnm cıbır 3 senelk her gn kullanılıyor 2 kişi ve hep yüksek devrde,servse bakıma gttgnde sadece yagını degstrme gergi duyuyorlar,disliler balatalar vs vs daha yıpranmamıs ble o zorlamalara karsı,pek cok kez lastk yaktm ama 3. sene henüz zincir boslugu bile yoken son düz duvara carptım ve takla attm sadece grenajlarda problem cıktı yapıldı far ble kırılmadı,ben kaldrmdan sert cıkamkla catalları yamulan cok cinli tanıyorum :) .böle bi cin warsa bende satıp cin alıcam

atlantic
28 Haziran 2008, 18:36
Bırakın kullanmayı, daha yanına gelir gelmez dış görünüşü itibariyle, plastik kalitesinden bile anlaşılıyor kalitesiz olduğu. Bunu tartışmaya ne gerek var ki? Görünen köy kılavuz ister mi? Ha ben demiyorum ki çin malı motor kullanmayın. Vatandaşın bütçesi o kadardır, ona yetiyordur, çinli alır kullanır. Keşke herkes italyan japon alabilseydi ve memlekete çin malı makineler sokulmasaydı. Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur lafına da kısmen katılıyorum. Ama ne kadar bakarsanız bakın, mal kalitesiz. Eninde sonunda dö-kü-lü-yor... Bu arada Kymco çin malı değil. Tayvan malı. En düşük cc li Kymco, bütün çinlilerin üstünden atlar, tepinir, sonra da gazlar. :P Bir gün herkesin kaliteli, çin malı olmayan makineler kullanması dileğiyle...

iptaluyelik02
28 Haziran 2008, 19:01
MT kum havuzu ne zaman açılacak arkadaşlar:)

karayılan
28 Haziran 2008, 19:25
çin malı motorlar olmasaydı şu anda honda yamaha kısacası japonların fiyatı ne kadar olurdu hiç düşündünüzmü.

bence çinliler çok kalitesiz ben 4 ay önce mondial 150 hs aldım ve motor daha 700 km deyken komple alt motor değişti neredeyse silindir piston krank yağ pompası.fabrikasyon arızalıymış motor o yüzden garanti kapsamında yapıldı tek kuruş çıkmadı cebimden motora günde en fazla 20 km biniyorum işe gelip giderken motorum su anda 1700 km'de daha 2 kişi 2 yada 3 defa bindim ona gözüm gibi bakıyorum bakımlarını hiç aksatmıyorum en kaliteli yağı koyuyorum ama o bana hep sorun çıkarıyor en son çıkardığı sorunda motor gaz kesiyordu gittim motorcu arkadaşa manifold kelepçenin olduğu yerde yarılıp yırtılmış şimdilik başka bir sorunu yok ama gene söylüyorum evet bence ÇİN malı kalitesiz hemde çok ve unutmadan henüz 100 km'deyken arka fren balatasını değiştirmek zorunda kaldım

SmirnouF
29 Haziran 2008, 20:05
smirnofum faysalım çan çin çon yetkili satıcım...
sen bu mesajı okurken ben çok uzaklarda ve de göbeğimi kaşıya kaşıya gülüyor olacağım.
neden mi:
"bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur" demiş atalarımız fekat tohumda bi dandiklik var ise ne kadar bakarsan bak üzüm üzüme baka baka kararmaz.
demem odur ki yer yer zat-ı alim de bu tarz çok kilometre yapmış çin malı motorlarla karşılaşmakla beraber bunların kullanıcılarının pek naif ve halim selim kişilikler olduğu bulgusunu da nazar-ı itibare alaraktan diyorum ki "at sahabısına göre kişner" lakin eşeği boyayıp at deyi yutturmak olmaz. tımarını yemini eksik etmediğinden gayri eşek eşekliğini yapmaya devam eder, yıpranmaz. amma üstüne mondial yazmaklan italyan aygırı da olmaz :queen:
millet olarak cevval ve de motoru itip kakaraktan kullanan insanlar olmamızdan mütevellit bu emval-ı china nam meretler bize göre değildir.
lenn keko , ben çin mallarınıs avunmuyom,sadece coğumuzun kullanma stilinde hata var ve bu hataların motorun ömrünü kısalttığı bi gerçek . kapiş ??



ben de sana gülüyorum.........:cherry:



aferin kymco yu da çin li yaptın ya ....
helal olsun sana diyorum....
ve bu tespitinden sonra sana daha çok gülüyorum....:cherry:
daha sonra aklıma geldi , nabiiyim , başıma güneş geçmişti , aklım karışmıştı ,beynim sulanmıştı :P bu kadar mazeret yeter herhalde :cherry:

iyi motoru olan çinliye çamur atıyor çinliyede binilmezki falan akıl vericeğinize para verinde bizde alalım ozaman
+1 +1 +1 +1

Bırakın kullanmayı, daha yanına gelir gelmez dış görünüşü itibariyle, plastik kalitesinden bile anlaşılıyor kalitesiz olduğu.
yaw harbi şu konuları çarptırmanıza gıcık oluyom , hemde çok gıcık oluyom :pr:. dostum sen yukarda yazdığımı okudunmu ,ben çin malınımı savunuyomda sen bana gelmiş çin malını savunurmuşum gibi cevap yazmısın !bana ne dış görünüşünden kalitesizliğinden .savundugum tek şey cogumuz bilgisizlikten ve dolayısıyla ardından gelen hatalardan motorların ömrünü kısaltıyoz !! umarım ana temayı analamışındır ...

çin malı motorlar olmasaydı şu anda honda yamaha kısacası japonların fiyatı ne kadar olurdu hiç düşündünüzmü.

bence çinliler çok kalitesiz ben 4 ay önce mondial 150 hs aldım ve motor daha 700 km deyken komple alt motor değişti neredeyse silindir piston krank yağ pompası.fabrikasyon arızalıymış motor o yüzden garanti kapsamında yapıldı tek kuruş çıkmadı cebimden motora günde en fazla 20 km biniyorum işe gelip giderken motorum su anda 1700 km'de daha 2 kişi 2 yada 3 defa bindim ona gözüm gibi bakıyorum bakımlarını hiç aksatmıyorum en kaliteli yağı koyuyorum ama o bana hep sorun çıkarıyor en son çıkardığı sorunda motor gaz kesiyordu gittim motorcu arkadaşa manifold kelepçenin olduğu yerde yarılıp yırtılmış şimdilik başka bir sorunu yok ama gene söylüyorum evet bence ÇİN malı kalitesiz hemde çok ve unutmadan henüz 100 km'deyken arka fren balatasını değiştirmek zorunda kaldım

çin mallarından önce 50 cc pejolar 1 milyarın üzerindeydi (bu 4 sene öncenin fiyatı, şimdi çin malları olmasaydı pejolar 2 milyarın üzerinde olurdu)

ayrıca sen mondialın en dandik modelini almışın, 150 hs modeli fabrikadan sorunlu . arkadaşımdada vardı ve 15 gün ayarla 2 defa motor yapıldı ...

b+rk
29 Haziran 2008, 20:16
işleyişi ve kalitesini bilemem ama sağlam malzeme olmadığı bir gerçek. Bir japon veya italyan motorla yan yana konulduğunda çok farklılar. Gerçi benim bir arkadaşımın motoru yolda giderken grenajları bıraktı ama :queen: (ama çocuk cidden abuk subuk kullanıyordu az düşmüşlüğü yok :D )

bu arada kullanıcıya bağlı.. kesinlikle katılıyorum ::plus1::

denizcimuzaffer
29 Haziran 2008, 20:19
Ben ıstanbul'da motor kullanan biri olarak olaya sadece şu açıdan bakıyorum, Orta şeritte akan trafiktesin, Zart diye bir arıza çıkıyor-stop ediyor-bir yeri kırılıyor:silent::silent: Hadi diyelim güç bela atlattım, kazasız sağa yanaşabildim. aklımda Sadece Tek Şey Kalırdı: isterse bu motoru sıfırdan yeniden toplayayım asla trafikte binmem:silent: Köy yollarında belki, en fazla dereye uçarsın olur biter. :)

mhyen
29 Haziran 2008, 20:32
Ben ıstanbul'da motor kullanan biri olarak olaya sadece şu açıdan bakıyorum, Orta şeritte akan trafiktesin, Zart diye bir arıza çıkıyor-stop ediyor-bir yeri kırılıyor:silent::silent: Hadi diyelim güç bela atlattım, kazasız sağa yanaşabildim. aklımda Sadece Tek Şey Kalırdı: isterse bu motoru sıfırdan yeniden toplayayım asla trafikte binmem:silent: Köy yollarında belki, en fazla dereye uçarsın olur biter. :)

Çok güzel özetlemişsin Muzaffer abi.Sırf yolda kalırım, içimdeki bütün motor sevgisi ölür, uğraşamam diye Japon aldım.Çinlilerin tabiki de faydası çok.Piyasadaki Japon ve İtalyan fiyatlarını dengeliyor.Bilmeyen için acemilikte kullanılıyor.Fakat kesinlikle günlük E-5 gibi yollardan gitmek, en az 500 km'lik gezilere çıkmak için uygun motorlar değiller:cat:

cycle27
29 Haziran 2008, 20:50
Keşke herkes italyan japon alabilseydi ve memlekete çin malı makineler sokulmasaydı.

bende diyorum kine, keşke tepedekiler >Türklerin neler yapabileceğini destek ve finansman sağlandığında neler başarabileceğini (anlayıp bildikleri halde ) görseler. Fena mı olurdu tamamen yüzde yüz Türk malı bir motor olsada kullansak dışa bağımlı olmasak.

ayriyeten benim motrum da çin malı. Daha bir hafta önce 1000 km lik geziyi Allaha binlerce kez şükürler olsun kazasız ,belasız motor tık demeden yaptım. Bence kullanmadan kaynaklanıyor.

denizcimuzaffer
29 Haziran 2008, 21:12
Arkadaşlar,
Bazılarımız Pahalı olduğu için İyi Kalite sayılacak motorları alamadıklarını belirtmişler. Ben bu lafı şöyle anlamak istedim: ''Bizler motoskleti o kadar seviyoruz ve uzuun yıllar binmek istiyoruz kiii, önce gittik Korumalarımızı Tamamladık, fena kalitede sayılmayacak, ceket, dizlik, kask vs. aldık, ee bunlar da az para tutmuyor, o yüzden bütçemiz kısıtlandı'':silent::silent: Ya da aksini düşünüp, sadece motora para ayırdık, zemheri Zürafası gibi piniyoz iştee demezler herhalde:silent:

Bir nokta da şu, bir deyiş vardır: ''Ucuz mal alacak kadar zengin değilim'' diye. Yukarıda bir arkadaş başından geçenleri, bir çin motoruna harcadığı parayla aslında sıfır kilometresini alabileceğini, kendi emeklerinin nasıl neredeyse boşa gittiğini, bu konunun nasıl başına bir bela olduğunu anlatmış gönül açıklılığı ile.

Motoruna bakım yapmanın önemli olmadığını demek istemiyorum elbette. Eski tabirle ''elin sürekli üzerinde olursa'' elbette çok önemli arızaları en azından yollarda yaşamazsın. Ben de bir makineci olduğumdan biz her zaman arızayı onarmak değil önlemek önemlidir deriz. Hiç dikkat etmeden, kontrollerini yapmadan, altındaki cihaz da neler oluyor, ne durumda acaba bilmeden kullanırsan elbette en kral motor bile dert açabilir. İşi bilenler her zaman çok daha verimli kullanırlar motorlarını. Ama işin içine kalitesiz çin motorları konu olduğunda, hele bir de işten anlamayan bir motor sürücüsünün vay haline derim:)

herkese kazasız belasız sürüşler dilerim:rendeer:

ati_03
29 Haziran 2008, 21:18
parası olan iyi motora biniyor tabiki..borca harca girmek istemeyen 8-9 milyarlık bir japon yerine 2-3 milyara çinli alıyor..

stunc
29 Haziran 2008, 21:18
ne zamandan beri forumlarda yazılar :çin malı almayın , kötü , arıza yapar , zart olur, zırt olur,her çin malı aynıdır .Buna yeter artık diyorum ve yazıma başlıyorum .

Bundan 5 sene önce piyasa motorları nelerdi ? pejo,mobilet,minsk,mz vb 2 zamanlı motorlar .ilk motosiklet alcak olanlar ve işini görmek isteyenler 2 zamanlı alırdı .Ancak işi bilen insanlar 4 zamanlı alırdı (5 sene önce yaşadığım yerde 3 tane 4 zamanlı motor vardı ve biri bizdeydi) .

işi bilen motorcu olarak sizdeki 4 zamanlı motor markası neydi ve ne malıydı. kesin işi bilen motorcular için özel üretilmiş çin malıydı.:queen:

celıl ybr
29 Haziran 2008, 21:47
bence her 2 taraftada sorun olabilir ama genellikle motorlarda :mrgreen:

digi_boy26
29 Haziran 2008, 23:55
barkarsan bağ olur bakmazsan dağ olur misali. :) ya da işleyen demir ışıldar da denebilir. :) kanuni rokko'yla 20,000km gezdim ve ölece sattım.sadece kayışını değiştirmiştim alan adam ilkkez motorunu açtıracak yani. :) inşallah açtırmaz:)

atlantic
29 Haziran 2008, 23:56
yaw harbi şu konuları çarptırmanıza gıcık oluyom , hemde çok gıcık oluyom :pr:. dostum sen yukarda yazdığımı okudunmu ,ben çin malınımı savunuyomda sen bana gelmiş çin malını savunurmuşum gibi cevap yazmısın !bana ne dış görünüşünden kalitesizliğinden .savundugum tek şey cogumuz bilgisizlikten ve dolayısıyla ardından gelen hatalardan motorların ömrünü kısaltıyoz !! umarım ana temayı analamışındır ...

Ben konuyu çarptırmadım ki?? :silent: Bu ne şiddet bu celal? Öncelikle sakin olalım. :) Sen konu başlığında sormuşsun, çinliler kalitesiz mi diye. Ben de ona cevap vermişim. Niye bu kadar sinirleniyosun ki arkadaşım? Yalan mı, yanlış mı söylemişim? Ana temayı da çok iyi anladım ben, sen merak etme. Bizim insanlarımız da kötü kullanıyor motorları. 125cc. lik çinliye 3 kişi binen hıyartoları da görüyorum bazen. Motor 1 kişiyi zor kaldırıyor, biz 3 kişi binmeye çalışıyoruz. Üstelik bakımları da aksatılıyordur eminim. Bu şekilde tabiki çabuk dökülecek ve arıza verecektir. Bu şekilde çin olsun japon olsun farketmez zaten. Ama ben yine de diyorum ki, ürün kötü. Bu yüzden ben yine de hiç kimseye çin motorunu önermem, senin ilk cümlende de yazdığın gibi arıza yapar, zart olur zırt olur diyenlerdenim, ama hiç kimseye zart olur zırt olur demem. Sadece git şu çinliyi al diye öneri yapmam. Bu benim fikrimdir, o senin. Başka da diyeceğim yoktur... :cat:

B.m.O
30 Haziran 2008, 11:38
MT kum havuzu ne zaman açılacak arkadaşlar:)

Hemşehrim son noktayı koymuş, uzatmayalım! :)

SmirnouF
30 Haziran 2008, 13:19
işi bilen motorcu olarak sizdeki 4 zamanlı motor markası neydi ve ne malıydı. kesin işi bilen motorcular için özel üretilmiş çin malıydı.:queen:
ilk motor 93 yılında hero honda ,ben ilk zamanlarını hayal meyal hatırlıyom , ve 99 yılında 0 kilometre honda titan'dı . bu 2 makinada çok temzi kullanıldı ve hero 2 seneye kadar bulunduğumuz yerdeydi ve sibop ayarı harici anahtar değmemişti. titan 2003 tre satıldı ve hala sorunsuz babamın arkadaşında geziyo .
şimdiki motorum bisan shalter ve 3 seneye rağmen hala sofor gibi (stoppie yapmayı denerdek düştüğümde cizilen çamurluk ve kilometre saatini saymazsak :queen:) . 16bin km ve hala sorunu yok ve daha uzun kilometreler daha arıza çıkaracak gibiye gözükmüyor ...

Ben konuyu çarptırmadım ki?? :silent: Bu ne şiddet bu celal? Öncelikle sakin olalım. :) Sen konu başlığında sormuşsun, çinliler kalitesiz mi diye. Ben de ona cevap vermişim. Niye bu kadar sinirleniyosun ki arkadaşım? Yalan mı, yanlış mı söylemişim? Ana temayı da çok iyi anladım ben, sen merak etme. Bizim insanlarımız da kötü kullanıyor motorları. 125cc. lik çinliye 3 kişi binen hıyartoları da görüyorum bazen. Motor 1 kişiyi zor kaldırıyor, biz 3 kişi binmeye çalışıyoruz. Üstelik bakımları da aksatılıyordur eminim. Bu şekilde tabiki çabuk dökülecek ve arıza verecektir. Bu şekilde çin olsun japon olsun farketmez zaten. Ama ben yine de diyorum ki, ürün kötü. Bu yüzden ben yine de hiç kimseye çin motorunu önermem, senin ilk cümlende de yazdığın gibi arıza yapar, zart olur zırt olur diyenlerdenim, ama hiç kimseye zart olur zırt olur demem. Sadece git şu çinliyi al diye öneri yapmam. Bu benim fikrimdir, o senin. Başka da diyeceğim yoktur... :cat:

yaa akşam biraz kafam karışıktı, sanırım gereksiz bi agresiflik yaptım , özürr
ama anafikirse uzlaşmışık . motorların kalitesi ortada ama bizde kullanım ile bu arıza sürecini çok kısaltıyoz :wiinkk:

absolit
30 Haziran 2008, 13:24
piyasada 100.000 km'yi geçen kymco gördüm , buna hak verebilirim :)[/QUOTE]

kymco çin değilllllllll!!!!!!!!!!

Khutuck
30 Haziran 2008, 14:54
kymco çinmiki usta fıstık gibi motor kymco ki onların bide kampanyası wardı ya 2 yıl yada 100.000 km garantili çok iyi bi üçkağıt düzenlemişler motorların üzerinde yazıyor 100.000 km garantili ama satıcıya sorduğunuzda 2 yıl geçince garanti biteer dio yılda bi yanlışım warsa özür we bu yazımdan polamik çıkartmayın Allah aşkına burda kötüleme fln yok kymco sağlam mal 100.000 olayıda tamamen satıış arttırmak için müşteri çekmek için ayrıca taywan mıydı

Mercedes, Porsche, Ferrari de "5 yıl ya da 100.000 km" diye garanti veriyor. Onlar da mı çakal :P


Otomotivde racon budur :)

tigermbz
30 Haziran 2008, 22:22
lenn keko , ben çin mallarınıs avunmuyom,sadece coğumuzun kullanma stilinde hata var ve bu hataların motorun ömrünü kısalttığı bi gerçek . kapiş ??


ey esfeli safilin eşrafından smirnoviç. 7 sene daha motor binsen ve de 17 sene daha forum okusan evveliyatında kaleme aldığım mesajın anafikrinin anca yanından geçersin belki.
bir nesil, ecdadının lugatından bihaber olursa böyle yazdığını tersten anlar da tereciye tere satar işte.
siz de haklısınız, lakin yaşınız pek güççük; tanzimat döneminden bir biz kaldık, bir deniczimuzaffer abimiz :queen:

mterayes26
30 Haziran 2008, 22:34
ben de sana gülüyorum.........:cherry:



aferin kymco yu da çin li yaptın ya ....
helal olsun sana diyorum....
ve bu tespitinden sonra sana daha çok gülüyorum....:cherry:

sen anca gulersın zaten topıc karıstırıcı ınsan

arkadaslar size bir soru kanuni seyhanınmı parcası erken gelırybr 125 ın mı bu konu daha onemlı

köroğlu
30 Haziran 2008, 22:42
ya arkadaşlar benim motor tamircisi arkadaş öle demiyo kapına bilem sokma diyoyani yalan demes o bana 20 yıllık tamirci bu yanem

depo delici h yosung ve regal arasında kaldım terci yapamıyorum ne dersin

atlantic
30 Haziran 2008, 22:50
sen anca gulersın zaten topıc karıstırıcı ınsan

arkadaslar size bir soru kanuni seyhanınmı parcası erken gelırybr 125 ın mı bu konu daha onemlı

Kanuni seyhanın parçası heralde daha erken gelir. Ama ybr pek arıza yapmayacağı için parça gelmesine de gerek yoktur. :)

madbatur
30 Haziran 2008, 23:59
güzel kullanırsan japondan iyi... kullanıcıya bağlı diyorum.. :)

heh
iyi iyi :D japonun lafımı olur :wiinkk:

E.Gülbeyaz
01 Temmuz 2008, 01:09
heh
iyi iyi :D japonun lafımı olur :wiinkk:


güzel kullanırsan sana japonun yarısı kadar ömrü olur ... japonunda sonuna kadar ömrünü kullanmazsın satarsın ... çinli motosiklet ucuzdur da ... japonun yarı ömrünü kullanıp satacağına çinlinin bütün ömrünü kullan ... diye düşünmüştüm ben ama kararımı da değiştirdim zaten sonradan :bounce:

s3ns4t10n
01 Temmuz 2008, 01:24
Tabikide kalitesiz.. SmirnouF sen kullanıcıyada bağlı demişsin ama pizzacılardaki aktivalarda cok hor kullanılıyo.. Onlarda aynı koşullarda kullanılıyo.. Ama ben bi kere çinliler gibi bi arıza cıkaranı görmedim, hatta grenajların yarısı kırık olmasına ragmen motor tıkır tıkır gidiyo.. Ama ayni şey çinliler icin söz konusu bile olamaz.. Kısacası Çinliler kalitesiz !