PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şanzıman sesleri & Yağlama sorunu



solmyr
26 Haziran 2008, 18:00
Motosikletimin vites geçişleri kolay ama aşırı ses yapıyo, debriyaj birden tık tık ederek kapıveriyo, servise götürdüm yağlanamıyo dişliler ondan dedi, daha iyi yağlamasını sağlayabilirmiyiz acaba? ya da yağı azmı geliyo ki? yardım ederseniz...

xufuk
27 Haziran 2008, 13:17
Debriyajın yağ içinde çalışır nasıl yağlanmıyoki motor çok ısınırsa yağ özellini kaybettğinde vites geçişleri çok zor olur yazın özellikle bence sen kullandığın yağı değiş kalitesiz yağ kullanma özellikle motosikletler için olan yağlardan kullan arabalar için üretilen yağdan kullanıyosan onlar şanzımananına zarar verecektir..
arabalarda şanzıman yağı motor yağı ayrıdır şanzıman yağı 90 numara ve kalın yağdır motosikletler de şanzıman ve motor yağı bir arada kullanılır buda her iki özelliği destekleyen yağlarla mümkündür castrol shell rapso gibi markaları önere bilirim motosikletler ıslak debriyajdır yinide yağlanmıyo diyosan yağ pombası arızalıdır buda piston segman ve silindire zarar verir kısa sürede motoru kitler senin sorunun yanlış yağ seçimin bence

ben castrolün 15/40 power1 kullanıyorum 4 zamanlı trzone teknolojisiyle hem şanzıman dişlileri için hemde motor için üretilmiş motosikletler için motosiklet yağı otomobiller içinde otomobil yağı kullanılır...

solmyr
27 Haziran 2008, 22:34
xufuk teşekkürler ama motorun yağını servise koyduruyorum, kanuni yolluyomuş yağlarıda zaten (motorum kanuni caracal) & motor soğukkende aynı sıcakkende. :silent:

mein_führer
28 Haziran 2008, 11:33
xufuk teşekkürler ama motorun yağını servise koyduruyorum, kanuni yolluyomuş yağlarıda zaten (motorum kanuni caracal) & motor soğukkende aynı sıcakkende. :silent:

arkadaşım motorun bir süre yağsız yada aşırı hararet yaptırdıysan debriyajla fazla zorladıysan balataların bitmiş yada kavurnuştur
vites geçişlerinde trak die ses çıkar vitese geçirdiğinde hafiften yürümek ister debriyaja bastığın halde
durum böyle oluncada müdahale ettirmessen vites aylarından yavaş yavaş aşınmaya başlıyacaktır ve başlamıştırda
daha ilersindede bir gün bir viteste giderken 4 yada 5 olabilir birden motor boşa çıkar sende vites ararsın bir vitese girer bir daha kaybolan vitesi ararken kütürrrr die bir ses çıkar motorun kitler gurup gurup dişlisi birkaç vites dişlisi vites ayları hakkın rahmetine kavuşacaktır :rendeer:

solmyr
29 Haziran 2008, 18:20
motoru ilk aldığım günden beri aynı problem var. yani yağsız çalışma yada sıkıştırma olmadı, dediklerinize göre fabrikadan zati dandik olarak gelmişler o zaman, acil garantiden değişştirirler galiba...:pale: