PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : A2 ehliyetini NEDEN B ehliyeti kapsamına sokmazlar ki?



mus2aktas
15 Haziran 2008, 17:51
Evet arkadaşlar.Sürekli olarak merak ettiğim bir konu bu.B sınıfı ehliyet sahibi olanlar ayrıca motosiklet de kullanabilirler gibi bir kanun yani.Bence böyle bir şey olursa sokakta otomobil kullanan sayısı baya bir azalır gibi geliyor.

just_oh
15 Haziran 2008, 17:56
bence çok yanlış bir uygulama olurdu. kazaları ve bilinsiz kullanıcı sayısını artırmaktan başka bir işe yaramazdı. ikisi birbirinden çok farklı şeyler :farao:

mus2aktas
15 Haziran 2008, 18:01
Demek istediğim şu.Araba Kullananlar zaten araba kullanıyorlar.Motosiklet kullanmak isteyenlerde motosiklet kullanıyorlar.neden motosiklet kullanmaya başlamak isteyen birine böle bir engel çıkarıyorlarki.kimse bu işi anasının karnında öğrenerek doğmuyorki.bende 31 yaşında öğrendim.ehliyetim var.şimdi birde a2 alıcam.çok gereksiz bence.ekstra masraf.bi dünya para kursa v.b.Bunlara gerek varmı?Bence yok.

B.m.O
15 Haziran 2008, 18:18
ne kadar fazla ehliyet o kadar fazla sömürü..
devlete 150 ytl veriyoruz A2 ehliyeti için extra'dan.

kursa verdiklerimizde cabası..

Arkadaşlar demişki A2 ehliyeti motosiklet bilen adama veriliyor! Öyle olmasaydı çok kaza olurdu demişler.
Sorarım size.. A2 ehliyet sınavından kalan 1 Allah'ın kulu gördünüzmü bugüne kadar?..

Peki kursta derslere giden kaç kişi var?..

Biraz gerçekçi olalım!!

busihido_kadir
15 Haziran 2008, 18:21
bence yanlıs br uygulama olurdu o zaman dıyer ehlıyet turlerıde bırbırı ıcınde olurdu karman corman bıse cıkar ordaya

Hemde hiç moor surmeyı bılmeyen bırı trafıge cıktıgında kaza yapar soran olursada ehlıyetım var der
Yanlıs bır uygulama

mhyen
15 Haziran 2008, 18:43
Hocam alınma da dediğin şey çok saçma.Adam motor kullanacaksa zaten bir şekilde ehliyetini de temin edip kullanabilir.Sizi gören de ehliyet sınavının öss gibi yılda bir kere yapıldığını ve çok zor olduğunu düşünecek:farao:

edit:imla...

efendy_iso
15 Haziran 2008, 18:50
Sınavlar eğitimler biraz gerçekçi yapılsa,dediğin çok saçma ama şu durumda bu dediğinde haklısın fazladan para vermekten başka bi işlem değil

mus2aktas
15 Haziran 2008, 18:55
arkadaşlar zaten diğer ehliyetler zaten birbirinin içinde.sadece a2 değil

A2 Sınıfı Sürücü Belgesi
Kullanılacak Araç Motorsiklet
Diğer Araçları Kullanma Yetkisi A1 Motorlu Bisiklet
Yaş Şartı 17 Yaşını Bitirmiş Olmak
Tahsil Durumu En Az İlkokul Mezunu Olmak

B Sınıfı Sürücü Belgesi
Kullanılacak Araç Otomobil, Minibüs ve Kamyonet
Diğer Araçları Kullanma Yetkisi F Traktör
Yaş Şartı 18 Yaşını Bitirmiş Olmak
Tahsil Durumu En Az İlkokul Mezunu olmak

H Sınıfı Sürücü Belgesi
Kullanılacak Araç Hasta ve Sakatların Kullanabilecekleri Şekilde Özel Tertibatlı Olarak İmal, Tadil, Techiz Edilmiş Otomobil veya Motorsiklet
Yaş Şartı 17 Yaşını Bitirmiş Olmak
Tahsil Durumu En Az İlkokul Mezunu Olmak

E Sınıfı Sürücü Belgesi
Kullanılacak Araç Otobüs, Tır
Diğer Araçları Kullanma Yetkisi B-C- F Sınıfı Araçları Sürer
Yaş Şartı 22 Yaşını Bitirmiş Olmak
Tahsil Durumu En Az İlkokul Mezunu Olmak

şimdi bakın burada e sınıfı ehliyeti olanlar ne b,c ve f sınıfındakileri kullanabiliyor.o zaman e sınıfı ehliyetine neden E + B + C + F + A2 ehliyeti almıyor.

barisozcetin
15 Haziran 2008, 19:07
daha önce bununla ilgili başlık açmıştım, A1 ehliyeti B sınıfına katmak istiyorlar yasa tasarısı sunulmuş ancak halen mecliste bekliyor 2006 dan beri..

volkan tantürk
15 Haziran 2008, 19:18
çünkü Araba Kullanmak La Motosiklet Kullanmak Cok Farklı.....:silent:

busihido_kadir
15 Haziran 2008, 19:23
arkadaşlar zaten diğer ehliyetler zaten birbirinin içinde.sadece a2 değil

A2 Sınıfı Sürücü Belgesi
Kullanılacak Araç Motorsiklet
Diğer Araçları Kullanma Yetkisi A1 Motorlu Bisiklet
Yaş Şartı 17 Yaşını Bitirmiş Olmak
Tahsil Durumu En Az İlkokul Mezunu Olmak



17 bitince mi yahu bu gırınce degılmıydı

cakalaz
15 Haziran 2008, 19:47
Öyle olmaz arkadaşım.. Çünkü motosikletle OtomobiL çok farklı araçlar... Biri 4 biri 2 teker... Bu uygulama kesinlikle scooterlarda bile uygulanmamalı bence...

Ve devlet çevirmeleri sıklastırmalı herkesi ehliyete ve eğitime zorunlu yönlendirmeli :cherry:

SAYGILAR :)

alperiz
15 Haziran 2008, 19:49
çok farklo şeyler... arabada ne varsa tam tersi motorda mevcut:

vites motorda ayakla, arabada elle...
gaz motorda elle, arabada ayakla...
debriyaj motorda elle, arabada ayakla...
fren motorda öncelik ayak sonra el, arabada ayak...

aynı şey mi ? :)

morveotesi
15 Haziran 2008, 19:53
gidip bunu emniyetten bir komisere sorsana :farao:

atlantic
15 Haziran 2008, 19:55
bence çok yanlış bir uygulama olurdu. kazaları ve bilinsiz kullanıcı sayısını artırmaktan başka bir işe yaramazdı. ikisi birbirinden çok farklı şeyler :farao:

Verilebilecek en güzel cevap bu. Motosikletle araba arasında 2 tekerlek fark var yahu. Herkes kullanabilir mi? Her araba kullanan motosiklet kullanabilir mi hiç? Herkesin refleksi yeter mi motosiklete? Bu bilene de bilmeyene de bu yetkiyi vermek demek. Çok kötü sonuçlar çıkarır ortaya...

Bolu'lu Lynx
15 Haziran 2008, 20:02
bence çok yanlış bir uygulama olurdu. kazaları ve bilinsiz kullanıcı sayısını artırmaktan başka bir işe yaramazdı. ikisi birbirinden çok farklı şeyler :farao:

Kesinlikle ....A2 B nin içinde olsaydı ortalık karışırdı emin olun ..Ayrı olsunlar....

busihido_kadir
16 Haziran 2008, 01:32
Arkadaşlar Ehliyet 17 gırıncemı bıtırıncemı ya?

asfalt meleği
16 Haziran 2008, 03:16
başlığı şaka yapmak için açtığını düşünüyorum..

bizim milletimiz yolda yürümeyi bilmiyor, buna rağmen otomobil ehliyeti alıyor.. allah korusun birde motosiklet ehliyeti verilse... seyreyle ondan sonra yolları..

COQ
16 Haziran 2008, 04:24
Arkadaşın sorduğu soruyu biz bir süredir şurada tartışıyoruz.
Şurada için buraya tıklayın. (http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/45880-motosiklet-kullaniminin-yayginlasmasi-ve-devlete-dusen-gorevler.html)

Ben de diğer topiğe yazdığım gibi B sınıfı ehliyetin motosiklet kullanmak için yeterli olması taraftarıyım.
Bunun nedenlerini oraya yazdığım için buraya da yazmayacağım ama üşenenler için kısa bir özet geçeyim.
Her ne kadar otomobil ve motosiklet aynı şeklide kullanılan araçlar olmasa da otomobil kullananların ezici bir çoğunluğu, otomobilden önce bisiklet ve motosiklet kullanmayı öğreniyor.

Motosiklet kullanmayı bilmeyen bir şahıs zaten kullanamaz.
Ehliyeti olup olmamasının bir önemi yoktur.
Motosikletler denge isteyen aletlerdir.
Yani bu meredi kullanmak için mutlaka öğrenmeniz gerekiyor.
Gerçi otomobil de öyledir.
Fakat otomobil ehilyeti olan bir şahsiyet motosiklet kullanmaya 1-0 önde başlar.
Çünkü en azından trafikte araç kullanmanın neden olduğu sorunlara aşinadır.


Ben diğer topicte elimden geldiğince ayrıntılı anlatmaya çalıştım.
Bu nedenle bir sorunuz varsa orayı okuyup sonra sorun.

Bırakın B ehliyetinin motosiklet için yeterli olmasını, orada yazdığım isteklerden bir tanesi de, motosiklet kullanmak için ehliyet şartının kaldırılmasıdır.

Fakat burada sapla samanı karıştırmayın.
B sınıfı ehliyet A2 yerine geçemez.
Benim bahsettiğim bu değildir.
Sadece belli bir sınıf ve hacme kadar motosikletler için kullanılabilmeli.
Küçük hacimli scooter ve mopet türü motosikletler de ise ehliyet şartı mutlaka kaldırılmalıdır.

Bunun nedenlerini yukarıda linkini verdiğim topicte anlattım.
Konuya ilgi duyan arkadaşlar baştan sona tüm görüşleri okur ve eleştirilerini yazarsa sevinirim.


Özet olarak söylemek gerekirse, motosikletlerin fark edilebilmesi için tek çare tarfikte çoğalmaktır.
Çoğalmanın sağlanabilmesi de ilk önce bürokratik engellerin kaldırılmasıyla mümkündür....

busihido_kadir
16 Haziran 2008, 04:30
Arkadaşın sorduğu soruyu biz bir süredir şurada tartışıyoruz.
Şurada için buraya tıklayın. (http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/45880-motosiklet-kullaniminin-yayginlasmasi-ve-devlete-dusen-gorevler.html)

Ben de diğer topiğe yazdığım gibi B sınıfı ehliyetin motosiklet kullanmak için yeterli olması taraftarıyım.
Bunun nedenlerini oraya yazdığım için buraya da yazmayacağım ama üşenenler için kısa bir özet geçeyim.
Her ne kadar otomobil ve motosiklet aynı şeklide kullanılan araçlar olmasa da otomobil kullananların ezici bir çoğunluğu, otomobilden önce bisiklet ve motosiklet kullanmayı öğreniyor.

Motosiklet kullanmayı bilmeyen bir şahıs zaten kullanamaz.
Ehliyeti olup olmamasının bir önemi yoktur.
Motosikletler denge isteyen aletlerdir.
Yani bu meredi kullanmak için mutlaka öğrenmeniz gerekiyor.
Gerçi otomobil de öyledir.
Fakat otomobil ehilyeti olan bir şahsiyet motosiklet kullanmaya 1-0 önde başlar.
Çünkü en azından trafikte araç kullanmanın neden olduğu sorunlara aşinadır.


Ben diğer topicte elimden geldiğince ayrıntılı anlatmaya çalıştım.
Bu nedenle bir sorunuz varsa orayı okuyup sonra sorun.

Bırakın B ehliyetinin motosiklet için yeterli olmasını, orada yazdığım isteklerden bir tanesi de, motosiklet kullanmak için ehliyet şartının kaldırılmasıdır.

Fakat burada sapla samanı karıştırmayın.
B sınıfı ehliyet A2 yerine geçemez.
Benim bahsettiğim bu değildir.
Sadece belli bir sınıf ve hacme kadar motosikletler için kullanılabilmeli.
Küçük hacimli scooter ve mopet türü motosikletler de ise ehliyet şartı mutlaka kaldırılmalıdır.

Bunun nedenlerini yukarıda linkini verdiğim topicte anlattım.
Konuya ilgi duyan arkadaşlar baştan sona tüm görüşleri okur ve eleştirilerini yazarsa sevinirim.


Özet olarak söylemek gerekirse, motosikletlerin fark edilebilmesi için tek çare tarfikte çoğalmaktır.
Çoğalmanın sağlanabilmesi de ilk önce bürokratik engellerin kaldırılmasıyla mümkündür....

Abi güzel yazmıssında ehliyet 17 bıtıncemı yoksa gırıncemı alınıor ?

dunpa
16 Haziran 2008, 06:54
Çok saçma...Motorcuların bi farkı olmalı; tabiki A2:cat:

Özer
16 Haziran 2008, 08:09
Demek istediğim şu.Araba Kullananlar zaten araba kullanıyorlar.Motosiklet kullanmak isteyenlerde motosiklet kullanıyorlar.neden motosiklet kullanmaya başlamak isteyen birine böle bir engel çıkarıyorlarki.kimse bu işi anasının karnında öğrenerek doğmuyorki.bende 31 yaşında öğrendim.ehliyetim var.şimdi birde a2 alıcam.çok gereksiz bence.ekstra masraf.bi dünya para kursa v.b.Bunlara gerek varmı?Bence yok.

Dünyanın her yerinde Motosiklet farklı bir belge ile kullanılır hatta kendi içinde hacim sınıfları gözetilerek! neden Türkiye de farklı bir uygulama bakliyor ya da diretiyorsunuz anlamam:silent:
4 ve 2 tekerli araçlar arasındaki farkı en azından TEKER adetinden anlamaya çalışsanız, aralarında gerçektende çok büyük bir fark olduğunu görür ve bu kadar basite indirgemezsiniz:bounce:

MT.Almanya daki arkadaşlara sürücü belgelerini nasıl ve kaç ayda aldıklarını bir sorsanıza:wiinkk:
Ondan sonra Türkiyede bu işin nekadar basit olduğunu görün.

yucika
16 Haziran 2008, 11:36
Meclis içişleri komisyonundan geçip genel kurula gelmeyi bekleyen yeni trafik kanununda şu anda A1 ehliyeti ile kullanılan 50cc hacme kadar olan ve hızları fabrika çıkışı 45 km/saati aşmayacak şekilde ayarlanmış motorlu bisikletler herhangi başaka bir ehliyet olması durumunda kullanılabilecek. B yada F bile olabilir. Ayrıca ABD nin bazı eyaletlerinde de motosiklete binmek için ayrı ehliyet şartı aranmamakta otomobil ehliyeti yeterli olmaktadır (gerçi bazı eyaletlerde kask zorunluluğuda yok ama o konumuz dışında).
Bizde ise motosiklet ehliyeti sınavına giren herkese zaten ehliyet veriyolar. Aşağıda sınava girip başarılı olan ve A' ehliyetini alan 2 kişi görülüyor.
http://www.velvetpaintings.com/Velvet/Tijuana_BlackVelvet_Standards/Tijuana_BlackVelvet_Standards-Images/50.jpg
http://i162.photobucket.com/albums/t280/MrBear_bucket/Biker-Bear--36381.jpg

Özer
16 Haziran 2008, 12:31
Meclis içişleri komisyonundan geçip genel kurula gelmeyi bekleyen yeni trafik kanununda şu anda A1 ehliyeti ile kullanılan 50cc hacme kadar olan ve hızları fabrika çıkışı 45 km/saati aşmayacak şekilde ayarlanmış motorlu bisikletler herhangi başaka bir ehliyet olması durumunda kullanılabilecek. B yada F bile olabilir. Ayrıca ABD nin bazı eyaletlerinde de motosiklete binmek için ayrı ehliyet şartı aranmamakta otomobil ehliyeti yeterli olmaktadır (gerçi bazı eyaletlerde kask zorunluluğuda yok ama o konumuz dışında).
Bizde ise motosiklet ehliyeti sınavına giren herkese zaten ehliyet veriyolar. Aşağıda sınava girip başarılı olan ve A' ehliyetini alan 2 kişi görülüyor.
http://www.velvetpaintings.com/Velvet/Tijuana_BlackVelvet_Standards/Tijuana_BlackVelvet_Standards-Images/50.jpg
http://i162.photobucket.com/albums/t280/MrBear_bucket/Biker-Bear--36381.jpg

Emeğine sağlık harika ve prof sürücüler bunlar :mrgreen:
Maymun aşırı hızdan kesin ceza yer:queen:
Ayı da pek yakışmış chopper'ın üstüne:cat:

COQ
16 Haziran 2008, 13:41
Dünyanın her yerinde Motosiklet farklı bir belge ile kullanılır hatta kendi içinde hacim sınıfları gözetilerek! neden Türkiye de farklı bir uygulama bakliyor ya da diretiyorsunuz anlamam:silent:


Özer yanılıyorsun.
Dünyanın hemen her gelişmiş ülkesinde B sınıfı ehliyet motosiklet kullanmak için yeterlidir.
Hatta avrupanın başka bir ülkesinde böyle bir uygulama var mı?
bilmiyorum ama Fransa'da ehliyetsiz motosiklet kullanmak da mümkündür.

Ben neden yeterli olması gerektiğini daha önce link verdiğim topicte anlatmıştım.
Bu nedenle detaya girmek istemiyorum.
Detay için linke tıklayıp açıklamalarımı ve diğer arkadaşların konuya bakış açısını okuyabilirsiniz.

Benim üzerinde durduğum konunun özü şudur.
Farkedilmek istiyorsak motosiklet kullanımının yaygınlaşması gereklidir.
Bu gün trafikte araç kullanmaya yeterli ehliyeti olan ve içinde motosiklet aşkı bulunan bir çok kişi sırf bürokratik işlemler ve işin uzaması nedeniyle A sınıfı ehliyet almakla uğraşmayı göze alamayıp, motosiklete yaklaşmıyor.
Bu gibi durumda olanların, motosiklete yönelmelerinde ki en büyük engel ortadan kalkmalıdır.
Bu demek değildir ki B sınıfı ehliyeti olan her kes, istediği motosikleti kullansın.
Hayır.
Benim önerim mopet,küçük hacimli scooter gibi iki tekerler içindir.

s3ns4t10n
16 Haziran 2008, 14:17
a1, B sınıfına dahil olsa anlarım ama a2 kesinlikle olmamalı. Ikiside cok farklı şeyler..

eftelya
16 Haziran 2008, 14:21
bana da A2 ehliyettttttttttttttt :salut:
valla bizimkilerle aramda son zamanlarda çok sert çatışmalar yaşanıyor .A2 almama karşı olan ailem sürekli caydırıcı eylemler içinde bulunuyorlar. bende '' almayım da ehliyetsiz mi kullanayım '' diyorum çıldırıyolar :pale: offfff
karne günü de kaza olmustu , onu da duymuşlar artık hayatta izin vermezler . gidip gizlice yazılsam evlatlıktan reddedilmekten korkuyorum :pale:. dama çıkıp benzin mi döksem üstüme napsam:queen::P

wildhorse
16 Haziran 2008, 17:02
bende 10 yıldır motor kullanıyorum fakat henuz ehliyetim yok aslında bana daha çok koyan bu kadar zaman sonra kursa gidip ehliyet almak bence kurs olayını opsiyonel yapsalar daha ii olacak gibi.

Mr.Cii
16 Haziran 2008, 17:15
Türk Milleti bütün zorlukları aşıp amaçına ulaştığı için böle bi uygulma yapmışlar :)

busihido_kadir
16 Haziran 2008, 17:19
yahu bırınız benım sorumun cevabını bılmıyor mu
Ehliyet 17'e gırıncemı yoksa bıtırıncemı alınıyor

Carcharoth
16 Haziran 2008, 17:48
Dikkatli okuyunca yazılanlar aslında çokda mantıksız değil. Fakat motosikletle araba kullanma arasında küçümsenmeyecek farklarda var.

Birisinde direksiyon var diğerinde gidon,
Gazın kullanımı farklı şekilde,
Frenler farklı şekilde (Birisinde ön ve arka, diğerinde tek)
Debriyaj (birisinde elde, diğerinde ayakta...)
Ayrıca motorda denge ve kabiliyet unsuruda gerekirken arabada motor kadar gerekmiyor...


Ama Motosiklet kullanmak isteyen B sınıfı ehliyet adaylarına ilave ders verilip (direksiyon+motor) ehliyetine ne biliyim özel bir ibare eklenebilir. Mesela B+ :)
Yanlız şunuda göz önünde bulundurmak lazım; (Konuyla biraz uzaktan alakalı ama...)
Eğerki eğitim kurslarda doğru dürüst verilse Motosiklet (motor dersi) sınavında 10 senedir 50 tane klasik sorunun arasından soru çıkarmasalar ve bu işi gerçekten ciddiye alsalar kesinlikle kaza oranlarında azalma olur bilinçli kullanıcı sayısı artar trafikte daha huzurlu olurduk. Ehliyet veren kurumlar bence yeteri kadar ciddi denetlenmiyor ve çok ciddi bir sistem bozukluğu var. Hiç kursa dahi uğramadan sadece 2 dakka araba kullanarak ehliyetinizi alabiliyorsunuz.

Özer
16 Haziran 2008, 18:20
Özer yanılıyorsun.
Dünyanın hemen her gelişmiş ülkesinde B sınıfı ehliyet motosiklet kullanmak için yeterlidir.
Hatta avrupanın başka bir ülkesinde böyle bir uygulama var mı?
bilmiyorum ama Fransa'da ehliyetsiz motosiklet kullanmak da mümkündür.

Ben neden yeterli olması gerektiğini daha önce link verdiğim topicte anlatmıştım.
Bu nedenle detaya girmek istemiyorum.
Detay için linke tıklayıp açıklamalarımı ve diğer arkadaşların konuya bakış açısını okuyabilirsiniz.

Benim üzerinde durduğum konunun özü şudur.
Farkedilmek istiyorsak motosiklet kullanımının yaygınlaşması gereklidir.
Bu gün trafikte araç kullanmaya yeterli ehliyeti olan ve içinde motosiklet aşkı bulunan bir çok kişi sırf bürokratik işlemler ve işin uzaması nedeniyle A sınıfı ehliyet almakla uğraşmayı göze alamayıp, motosiklete yaklaşmıyor.
Bu gibi durumda olanların, motosiklete yönelmelerinde ki en büyük engel ortadan kalkmalıdır.
Bu demek değildir ki B sınıfı ehliyeti olan her kes, istediği motosikleti kullansın.
Hayır.
Benim önerim mopet,küçük hacimli scooter gibi iki tekerler içindir.

Fransadaki kuralları bilmem ama Almanya da 50cc ve max 25km süratle hareket edebilen, Mofa diye adlandırılan motosikletler 16 yaşından itibaren sürücü belgesi aranmadan kullanılabiliyordu.
ondan sonra A1 ve A şeklinde devam ediyor!
Yani, isteyen istediği an istediği hacimle trafiği tehdit edemiyor!
Bende bunu savunuyorum.Türkiyenin Avrupa uyum yasalarında bu da var ve inşallah en kısa zamanda geçerlilik kazanır.Hem Avrupanın kaç ülkesinde Otomobil ehliyeti ile motosiklet kullanılabiliyor? bildiğim kadarıyla ancak 50 ya da 70cc falan.....


Sen iyi niyetli,dissiplinli ve kuralcı biri olarak düşünüpte yazıyorsun ya türkiye gerçeği:silent:
Türkiye trafiğinde hareket eden 100 B sınıfı sürücü belgesi sahibinden ancak 25-30'u trafik kurallarına riayet ediyor biliyormusun:salut:
Ben sabahleyin evimden çıktığım an, ister inan ister inanma, tüm bildiğim duaları okuyup kelime'i şaadet getiriyorm motosikletime binmeden evvel.......gittiğim yol toplam 45km! atlattığım tehlike min 3-5 oluyor yazık değilmi?
Türkiye trafik kazalarında hala DÜNYA şampiyonu biliyormusun?
Kırmızı ışık anlamsız..arkandan yürü diye korna basar küfrederler,
DUR levhası anlamsız,seni görür ama durmazzzz neden dedinmi dövmeye kalkar sen dursan beni gördüyse hı......r derler ve kavgaya kapışırsın,
nizami hareket ettiğin şeridinde adamın tamponu çamurluğuna dedğer neredeyse! kaçacak yer ararsın.Daha geçen Cuma akşamı Gaziemir altgeçidinden geçmemeye son anda kara veren bir bayan az daha ölmeme sebe olacaktı çünkü, alt geçit (tunel) ve üst yol ayrımını yapan kaldırımın üstünden önüme atladı! bereket sadece sol lastiği patladı ve takla atmaktan son anda döndü....
Sen sol şeritten giderken adam sol kapıyı açarak sokağa tükürüyor ya da küllük boşaltıyor:bounce: burası Türkiye Fransa değil malesef ve asla bir fransa ya da başka avrupa ülkesi seviyesinde olamaz.Ben buna inanmıyorum artık.Ve inan allahım şükürler sana diyorum akşamleyin evime ve aileme ulaştığımda:pale:


Dikkatli okuyunca yazılanlar aslında çokda mantıksız değil. Fakat motosikletle araba kullanma arasında küçümsenmeyecek farklarda var.

Birisinde direksiyon var diğerinde gidon,
Gazın kullanımı farklı şekilde,
Frenler farklı şekilde (Birisinde ön ve arka, diğerinde tek)
Debriyaj (birisinde elde, diğerinde ayakta...)
Ayrıca motorda denge ve kabiliyet unsuruda gerekirken arabada motor kadar gerekmiyor...


Ama Motosiklet kullanmak isteyen B sınıfı ehliyet adaylarına ilave ders verilip (direksiyon+motor) ehliyetine ne biliyim özel bir ibare eklenebilir. Mesela B+ :)
Yanlız şunuda göz önünde bulundurmak lazım; (Konuyla biraz uzaktan alakalı ama...)
Eğerki eğitim kurslarda doğru dürüst verilse Motosiklet (motor dersi) sınavında 10 senedir 50 tane klasik sorunun arasından soru çıkarmasalar ve bu işi gerçekten ciddiye alsalar kesinlikle kaza oranlarında azalma olur bilinçli kullanıcı sayısı artar trafikte daha huzurlu olurduk. Ehliyet veren kurumlar bence yeteri kadar ciddi denetlenmiyor ve çok ciddi bir sistem bozukluğu var. Hiç kursa dahi uğramadan sadece 2 dakka araba kullanarak ehliyetinizi alabiliyorsunuz.

Harika bir çözüm tamamen katılırım ama 100 / 100 uyulmalı ve uygulanmalı:cat:
Motosiklet kesinlikle otomobil'e benzemez ve eğitimide küçümsenmeyecek kadar sorumluluk istiyor! çünkü hata kaldırmaz iki teker.

eftelya
16 Haziran 2008, 18:48
yahu bırınız benım sorumun cevabını bılmıyor mu
Ehliyet 17'e gırıncemı yoksa bıtırıncemı alınıyor

bitirince diye biliyorum . :) yani bir sene daha beklemen gerekecek. sanırım 16 yaşını bitirmek üzeresin .:)

busihido_kadir
16 Haziran 2008, 19:03
bitirince diye biliyorum . :) yani bir sene daha beklemen gerekecek. sanırım 16 yaşını bitirmek üzeresin .:)

Aglamak İstiyorum
:salut::salut::salut::salut::salut::salut:

pg13
16 Haziran 2008, 20:40
çok farklo şeyler... arabada ne varsa tam tersi motorda mevcut:

vites motorda ayakla, arabada elle...
gaz motorda elle, arabada ayakla...
debriyaj motorda elle, arabada ayakla...
fren motorda öncelik ayak sonra el, arabada ayak...

aynı şey mi ? :)

arkadaşa katılmakla beraber şunu da ilave etmek istiyorum:

biri 4 teker
biri 2 teker

hatta en önemli ve ciddi fark da bu!!