PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : soru cvp lütfen



umutermis
13 Haziran 2008, 13:30
9 ah lık motor akusunu 60 ah lık araba akusuyle takvıye yapabılrımıyım yada motoru 60 lık akuyü baglayıp denesem ne olur cvp lutfen sımdıden teşekkurler

ALİ DEMİR
13 Haziran 2008, 13:41
BEN DERIMKI aLLH AKIL fıkır versın :pr:

kazurat
13 Haziran 2008, 13:42
9 ah lık motor akusunu 60 ah lık araba akusuyle takvıye yapabılrımıyım yada motoru 60 lık akuyü baglayıp denesem ne olur cvp lutfen sımdıden teşekkurler

60 Ah yani Amper saat lik aküyü 9 Amper saatlik akü yerine rahatlıkla kullanabilirsin.

Yeterki ihtiyacın olan 9Ah lik kapasitenin altında olan bir akü olmasın.

Amperin ince bir olayı vardır. akülerde yazan Amper saat değeri maksimüm değerdir.

Yani 60 Ah lik bir aküden bütün yüklerini bağlayıp 60 amper çekersen 1 saat dayanır manası çıkarılır.

Çünkü amper devreye verilmez, çalışan cihaz (ampul marş motoru vs) Amperi
devreden çeker. toplam amper yükün akünün değerinin altında olduğu sürece sorun yoktur. TAbi bu aynı değerdeki voltaj için geçerlidir...

ALİ DEMİR
13 Haziran 2008, 13:42
ben derımkı allah akıl fıkır versın sana:pr:

umutermis
13 Haziran 2008, 14:03
aga pekı bı arkadaş bujı yanar dedı olabılırmı

kazurat
13 Haziran 2008, 14:13
Bujinin teknik özelliklerini incelemek gerek. Eğer bujinin değerleri ile akü değerleri uyuşmazsa tabiki sorun çıkacaktır.

Khutuck
13 Haziran 2008, 14:19
BEN DERIMKI aLLH AKIL fıkır versın :pr:


ben derımkı allah akıl fıkır versın sana:pr:

Asıl sana. Adam ciddi, düzgün bir soru sormuş; ciddi, düzgün bir cevap bekliyor :farao:


60 Ah'lik aküyle takviye yapabilirsin, ancak voltajla ilgili problemler yüzünden çok sağlıklı olmayacaktır. Bir oto elektrikçide düzgün biçimde şarj ettirmen daha verimli olur.

CTRL_1975
13 Haziran 2008, 14:54
kazurat

Nikli arkadaşımız birşeyler anlatıyor ama pek birşey anlamadım . 6 Yıl elektrik eğitimi aldım fakat hep bilgisayar üzerine çalıştığımdam olmalı bir an için kendimi rüyamda motorla bulutların arasında gezer gibi hissettim. Amperi farklı iki güç kaynağını aynı sistemde direk kullanıldığını ömrü hayatımda ilkkez burda duydum . Şöyle bir örnek vereyim elimizde 1,5 voltluk 1 amperlik 2 pil olsun bu pilleri uç uca ( seri ) bağladığımızda 3 voltluk pilimiz ve 1 amperlik akımımız olur . Bunları yan yana ( paralel ) bağladığımızda 1,5 voltluk pilimiz ve 2 amperlik akımımız olur. Yani amperin değişik olması devrede belirli akımlarla çalışan cihazlara zarar verir . Akım olayını bukadar basite almamalıyız. Değilki burda 9 nereee 60 nere . Elektrikte çarpılan bir insanı volt değil amper öldürür. Volt nekadar yüksek olursa olsun sürekli olmadıkça sadece sersemletir bayıltır. Bunun içindirki koruma için kullanılan elektrikli bayıltıcı aletleri 10.000 volt gibi değerlerde olmasına rağmen insanı öldürmez sadece sersemletir. Elektrik dersi gibi oldu ama neyse ....

kazurat
13 Haziran 2008, 15:15
kazurat

Nikli arkadaşımız birşeyler anlatıyor ama pek birşey anlamadım . 6 Yıl elektrik eğitimi aldım fakat hep bilgisayar üzerine çalıştığımdam olmalı bir an için kendimi rüyamda motorla bulutların arasında gezer gibi hissettim. Amperi farklı iki güç kaynağını aynı sistemde direk kullanıldığını ömrü hayatımda ilkkez burda duydum . Şöyle bir örnek vereyim elimizde 1,5 voltluk 1 amperlik 2 pil olsun bu pilleri uç uca ( seri ) bağladığımızda 3 voltluk pilimiz ve 1 amperlik akımımız olur . Bunları yan yana ( paralel ) bağladığımızda 1,5 voltluk pilimiz ve 2 amperlik akımımız olur. Yani amperin değişik olması devrede belirli akımlarla çalışan cihazlara zarar verir . Akım olayını bukadar basite almamalıyız. Değilki burda 9 nereee 60 nere . Elektrikte çarpılan bir insanı volt değil amper öldürür. Volt nekadar yüksek olursa olsun sürekli olmadıkça sadece sersemletir bayıltır. Bunun içindirki koruma için kullanılan elektrikli bayıltıcı aletleri 10.000 volt gibi değerlerde olmasına rağmen insanı öldürmez sadece sersemletir. Elektrik dersi gibi oldu ama neyse ....

Hocam şöyle anlatayım.

Elektrikteki kural şöyle: Voltaj deverey verilir, ama amper devreye verilmez devreden çekilir. Dolayısı ile akülerdeki amper değeri 1 saat süresince maksimum değerdir. Ah amper saat'tir. YAni 60 amperlik bir far bağladığımızı var sayarsak o akü 1 saat dayanır...

Elektronik cihazlara bakarsak kaç amper çektiği yazar, Bir bina bir araba bir sistem yapılırken kullan cihazların toplam amperine göre (yerine göre güç hesabı yapılarak) kablo, sigorta, pano ve trafo hesaplamaları yapılır ve buna göre imalata geçilir.

60 amper hep oradadır 1 amperlik bir lamba çalıştırmak istersen devreden 1 amper çekileceketir 60 amper lambaya hucum etmeyecektir.

birbirinden farklı pil veya aküleri rahatlıkla birbirine bağlayabilirsin zaten bağlayabildiğini kendin anlatmışsın. 1 amper 3 veya 5 amper olmuş pek fark yoktur.

Kesintisiz güç kaynakları buna iyi bir örnektir bir çok akü birbrine bağlanarak çalışmaktadırlar.

ozaktasi
13 Haziran 2008, 15:16
Kazurat arkadaşımız doğruyu yazmış.CTRL_1975........Akü devreye paralel olarak bağlanıpta marşa basınca motorun marş dinamosu akü üzerinden ihtiyacı olduğu kadar akım çeker ve marş motoru döner ve motoru çalıştırır..Önemli olan akülerin ve motorun kaç volt olduğudur.. voltajlar eşit olmalıdır..

Kazurat bu konuda mükemmel bilgilere sahipsin..Helal olsun,,ben yapacaktım açıklamayaı siz daha güzel yapmışsınız..

kazurat
13 Haziran 2008, 15:26
saygılar üstadım. Teşekkür ederim :rendeer:

umutermis
13 Haziran 2008, 15:28
anladım beyler pekı bujı yanarmı 60ahda

KALDERA
13 Haziran 2008, 15:29
9 ah lık motor akusunu 60 ah lık araba akusuyle takvıye yapabılrımıyım yada motoru 60 lık akuyü baglayıp denesem ne olur cvp lutfen sımdıden teşekkurler

çok rahat yapabilirsin..
motorun aküden dolayı çalışmıyorsa geçici olarak işini görecektir.eğer akü sorunun var ve değişimi gerekiyorsa elektirk mağazalarında satılan 12 W 9 AH yada 7AH olan kuru tip şarjlı pillerden alıp kullanabilirsin. fiyatlarıda 15 ile 20 ytl arası olması gerek...ben 1,5 sene bunlardan kullanıp motoru satmıştım. muhtemelen alan şahıs hala kullanıyordur.
buji ilede hiç bir alakası yoktur .

ozaktasi
13 Haziran 2008, 15:33
Buji yanmaz,,bujide bir alıcıdır,ne kadar ampere ihtiyacı varsa o kadar akım çeker..

umutermis
13 Haziran 2008, 15:40
Sağolun
Pekı çalısırken Sarj Olmuyodu Aku Tersıne ıbre Azalıyordu Neden Acaba

huceyn
13 Haziran 2008, 15:44
ben derımkı allah akıl fıkır versın sana:pr:

ayıp ama gerçekten ayıp:farao:adam soru soruyor.bilgin yoksa fikrinde olmasın.:farao:

CTRL_1975
13 Haziran 2008, 15:45
Hocam şöyle anlatayım.

Elektrikteki kural şöyle: Voltaj deverey verilir, ama amper devreye verilmez devreden çekilir. Dolayısı ile akülerdeki amper değeri 1 saat süresince maksimum değerdir. Ah amper saat'tir. YAni 60 amperlik bir far bağladığımızı var sayarsak o akü 1 saat dayanır...

Elektronik cihazlara bakarsak kaç amper çektiği yazar, Bir bina bir araba bir sistem yapılırken kullan cihazların toplam amperine göre (yerine göre güç hesabı yapılarak) kablo, sigorta, pano ve trafo hesaplamaları yapılır ve buna göre imalata geçilir.

60 amper hep oradadır 1 amperlik bir lamba çalıştırmak istersen devreden 1 amper çekileceketir 60 amper lambaya hucum etmeyecektir.

birbirinden farklı pil veya aküleri rahatlıkla birbirine bağlayabilirsin zaten bağlayabildiğini kendin anlatmışsın. 1 amper 3 veya 5 amper olmuş pek fark yoktur.

Kesintisiz güç kaynakları buna iyi bir örnektir bir çok akü birbrine bağlanarak çalışmaktadırlar.

.................................................. ..................
.................................................. ..................

Bir hata var ama acaba hangimizde . Bir bina bir araba bir sistem yapılırken kullan cihazların çektiği güce göre ( w) güç hesabı yapılarak kablo, sigorta, pano ve trafo hesaplamaları yapılır ve buna göre imalata geçilir.

Fakat parantez içerisindede belirtiğin gibi güç hesabı yapılan sistemlerdeki o güç hesabı ( W ) watt dediğimiz, o cihazların harcadığı enerji ( güç ) hesaplamasıdır. Bir devrede ( Özel bir lektriksel sistem değilse ) genellikle çekilen akım sabit olur ve akım değişimlerindede devreyi kesici koruma elemanları kullanılır. Tamam devredeki cihazların çektiği akım toplanır bir değer çıkartılır fakat bu değer koruma sigorta ve cihazlarının değerini belirlemek içindir . Yoksa akücüye gittiğimizde voltajı tutuyorsa sadece ilk çalışma anında aküyü kullanan sistemlerde her hangi bir aküyü takar işimizi görürüz. Hatta motorda yer varsa daha büyük bir akü takarız uzun zaman işimizi görürüz.Kesintisiz güç kaynaklarına gelirsek volt ve akımı ayarlayan elektronik devreler sayesinde sorunsuz aletleri çalıştıra bilirsin , yoksa dediğin gibi akımın zararı olmasa elektronik devreler olmazdı aleti tak ne kadar yüksek olursa olsun kendine yeteni çeksin sistemi olurdu. Bilemiyorum yani bu bildiklerim yanlışsa yanlış biliyorum demekki daha söyleyecek birşey bulamıyorum...

ozaktasi
13 Haziran 2008, 15:50
Onu bir oto elektrikçiye götürüp baktıracaksın.Motorlarda bir marş dinamosu birde şarj dinamosu vardır. Maraş motoru makinayı çalıştırmaya yarar...Şarj dinamosu ise motor çalışırken motorun elektrik ihtiyacını karşılar ve aküyü Şarj eder..Şayet akün şarj olmuyorsa şarj dinamosunda veyahutta onun devamı olan devrelerde bir arza olabilir..Bakmak lazım,,şarj dinamosu arzalıysa zaten aküdeki güç bittiği zamankaba tabirle akü boşalmış olur ve yeniden şarj ihtiyacı doğar..Şarj önemli bir olaydır ,,arzalıysa yaptırmalısın.

umutermis
13 Haziran 2008, 15:55
Pekı Alternator Sağlam Onu Duzelten Konjektor Amuyu Beslemıyo Bozulmus Olabılırmı

ozaktasi
13 Haziran 2008, 15:56
Akım kesinlikle sabit olmaz.Akım sürekli değişkendir..bu neye göre dersen sistemde kullanılan alıcılar sürekli sabit değildir ..Çamaşır makinası,,fırın,,buzdolabı çalışırken 10 amper çekiyorsa,,klimada devreye girince 20 amper çekilir..Önemli olan voltajdır..daha büyük akü koymaya gerek yoktur..gücü yeterli bir akü gereken işlemi yapacağı için daha masraflı ve yer kaplayan bir akü konmaz..

umutermis
13 Haziran 2008, 15:57
Pekı Avo Metrfe Yanı ölçü Aletıyle Ampuller Korna Bıle Kısadevre Gosterıyo Bu Normalmı

Khutuck
13 Haziran 2008, 15:57
Arkadaşlar aküyü şarj ederken çekilen akım ve voltaj zamanla değişir. Örneğin tam dolu 12V bir akünün vereceği voltaj 13.5 gibi bir rakamdır, boş 12V akü ise 11.2 verir (rakamlar tahmini). Dolayısıyla 12V 60Ah aküyle 12V 6Ah aküyü şarj etmek tam dolum sağlamaz, çok sağlıklı olmaz.


Kaynakımsı:

...Tam şarjlı bir akünün elemen başına gerilimi 2.23 volttur.Örnek olarak 12 elemanlı 24 Volt'luk bir akü grubunun tam şarjlı olarak tutmak için 26.76Volt ile şarj etmek gerekir. Redresör geriliminin bu değerin 1-2v altında olması halinde aküler tam kapasitesine erişemiyecektir.
http://www.kaeelektronik.com/aku%20sarj%20redresoru.htm?gclid=CPndzuWw8ZMCFQsdu godl2iKWQ


Bu sayfada da akünün nasıl şarj edilmesi gerektiğinin videolu anlatımı var. (http://www.uzmantv.com/aku-nasil-sarj-edilir)



Özetle bir aküyle diğerini şarj etme, git bir elektrikçiye, 1-2 lira vermemek için 30 liralık akünü bozma.

umutermis
13 Haziran 2008, 16:00
Pekı Avometreyle ölçtüm Ampuller Korna Gosterge Bıle Kısadevre Gosterıo Onları Takınca Akunun Baş Kabloları Kısadevre Gosterıo Bu Normalmı Korna Ampuller Kısa Devre Gosterıcek Kaar Kucuk Dırençlımıdır

Benım Kı 12 V Ama 7 V Gosterıo Ayaktanda Mark Almıo

kazurat
13 Haziran 2008, 16:07
Ben bu güne kadar bir akünün önüne amperi sınırlasın diye bir şey bağlandığını görmedim.

Devreye sigorta kaçak akım rölesi veya termik bağlanır ama bu cihaz arızalanır fazla akım çekerse yada devrede bir kısadevre olursa devreyi korusun diye varlardır.

Upslerdeki elektornik devreler tamamne farklıdır. onlar DC yi AC ye çevirip gerilim yükseltirler orada karışık devre ve alarm sistemleri bulunmaktadır.

Benim çalıştığım binada 350 akülü bir UPS sistemi var Aküler bağlı ve farklı amper grupları birbirine bağlı olarak güvenle çalışmaktadırlar.

Güç hesabı yapılırken Volt ile amperin çarpımından yola çıkılır. Volt 220 ile sabit olduğundan dediğim gibi amper değerleri de kullanılabiliri. Tek bir lamba sabit akım çeker ama 10 katlı apartmanda herk kattaki daire sahiplerine ait farklı lambalar yanıp sönerken yük sabit kalmaz. tabi otomatik makinaları ve diğer elektronik aletleri sayarsak yükün sabit olması imkansızdır.


Bir hesap çıkarıldığı kesin fakat yazdıklarınıa dikkat edersen akımı hesaplayan ve sistemden talep eden sensin...


Pekı Avometreyle ölçtüm Ampuller Korna Gosterge Bıle Kısadevre Gosterıo Onları Takınca Akunun Baş Kabloları Kısadevre Gosterıo Bu Normalmı Korna Ampuller Kısa Devre Gosterıcek Kaar Kucuk Dırençlımıdır

Benım Kı 12 V Ama 7 V Gosterıo Ayaktanda Mark Almıo

BUrada ölçüm olayın bana yanlışmış gibi geliyor. Devrede eleman bağlı iken ölçüm yapmak yanlıştır. Sen ampulü çıkardıktan sonra canlı (+) uç ile şase arasında kısa devre ariyacaksın devrede bir ampul varsa o seni yanıltır.

yucika
13 Haziran 2008, 16:47
.................................................. ..................
.................................................. ..................

Bir hata var ama acaba hangimizde . Bir bina bir araba bir sistem yapılırken kullan cihazların çektiği güce göre ( w) güç hesabı yapılarak kablo, sigorta, pano ve trafo hesaplamaları yapılır ve buna göre imalata geçilir.

Fakat parantez içerisindede belirtiğin gibi güç hesabı yapılan sistemlerdeki o güç hesabı ( W ) watt dediğimiz, o cihazların harcadığı enerji ( güç ) hesaplamasıdır. Bir devrede ( Özel bir lektriksel sistem değilse ) genellikle çekilen akım sabit olur ve akım değişimlerindede devreyi kesici koruma elemanları kullanılır. Tamam devredeki cihazların çektiği akım toplanır bir değer çıkartılır fakat bu değer koruma sigorta ve cihazlarının değerini belirlemek içindir . Yoksa akücüye gittiğimizde voltajı tutuyorsa sadece ilk çalışma anında aküyü kullanan sistemlerde her hangi bir aküyü takar işimizi görürüz. Hatta motorda yer varsa daha büyük bir akü takarız uzun zaman işimizi görürüz.Kesintisiz güç kaynaklarına gelirsek volt ve akımı ayarlayan elektronik devreler sayesinde sorunsuz aletleri çalıştıra bilirsin , yoksa dediğin gibi akımın zararı olmasa elektronik devreler olmazdı aleti tak ne kadar yüksek olursa olsun kendine yeteni çeksin sistemi olurdu. Bilemiyorum yani bu bildiklerim yanlışsa yanlış biliyorum demekki daha söyleyecek birşey bulamıyorum...

Kendi yazdığını kendin de tam anlamamışsın heralde. Evet bir tesisat hazırlanırken güç hesabı yapılır. Örneğin motosiklette marş motoru, lambalar, sinyaller, ateşleme sistemi gibi şeylerin tüketeceği toplam güç hesaplanır. Diyelimki 5 A güç çekecekleri bulundu bunların. Her elemanın çektiği güç miktarına göre kablolama yapılır ve bunların toplamına yetecek bir güç kaynağı konur örneğin 12 volt 7A lik akü gibi. Şimdi sistemdeki akü güç çeken bişey değil aksine güç kaynağı. 7A lik akü yerine 60 A lik akü koyarsan ne gibi bir sorun olabilirki. Olabilecek en büyük sorun şarj dinamosu bu aküyü şarj etmeye yetişemez. Arkadaş sadece sistemi geçici olarak çalıştırmak istiyor.

umutermiş arkadaşım sistemde kısa devre olup olmadığı şöyle ölçülür:
Akünün (+) kutbu takılı olacak (-) kutbunu sökeceksin.
Daha sonra kontak kapalı iken akünün (-) kutbu ile motosikletin şasisi arasındaki voltajı ölçeceksin. Eğer kontak kapalı iken aküden akım geçiyorsa kısadevre var demektir.
Arızana gelince senin öncelikle akün boşalmış. Ancak akün şarj olmadığı için mi boşalmış eskidiği için mi boşalıyor bunu bilemiyorum, belkide senin dediğin gibi kısa devere var. Önce akünü şarj ettir. Daha sonra konjektörün akü çıkışından şarj voltajını ölçtür. Bu voltaj 12-13 volt minimum olmalıdır. Eğer buradan doğru dürüst voltaj alamıyorsan ya konjektörün yada şarj dinamon arızalı.

starblazer
13 Haziran 2008, 17:09
Hiç birşey olmaz
Hesap ortada
V = I x R
V = voltaj değişmiyor ise = 12 Volt diyelim
R = kullanacağın elektrik sisteminin direnci ( toplamını elektrik sobası gibi düşün) değişmiyor( yeni ekipmanlar bağlarsan tesisat kaldırmayabilir kablolara olan olur)
Bir tek I değişken gibi gözükmekle birlikte her iki değer sabit olduğuna göre oda değişmez


Senin elde edeceğin Akım senin çekebildiğin kadardır , yani motor nekadar ihtiyaç duyarsa okadar çekersin akü boyu önemli değil.

Akü 10 A Saat ise , sen modifiye ile 20 A çekersen o akü yarı zaman dayanır 30 dk hiç doldurulmadan
Akü 20 A Saat ise sen 10 A çekersen 2 Saat dayanır mantık düzdür.

Güç = Watt= I2 x R = I x V dir .
hiç birşey değişmediğine göre sadece kazancın boştayken daha uzun süre dayanmak olur .

BUJİ LER FAZLA AKIM ÇEKMEZ , INDUKLENEN AKIM ANLIK BIR KUTUPTAN OTEKINE ATLAR BUDA ARK OLUR .

Fazla çekilen akım eğer sigortalar orjinal ise atarak sistemin kabloların zarar görmesini engeller . ( Sigrota sadece tesisatı korur kalanı yanarsa yanar)

İşim bu biliyoruzda yazıyoruz.

Saygılar Sevgiler

efendy_iso
13 Haziran 2008, 17:33
Şimdi rakamsal olarak durum nedir bilmiyorum,yalnız motoruma ( 600rr) uzun süre binmediğimde aküsü bitiyo ,iki kablo yardımı ile arabamdan ( peugeot206 ) takviye yapıyorum,şimdiye kadar bi sorun çıkmadı,doğrumu yapıyorum,yanlışmı bilmiyorum,bu konuda ustalar bişey söyleyeceklerdir,ama ben yapıyorum sorun olmuyo :)

muyi
15 Haziran 2008, 01:26
Şimdi rakamsal olarak durum nedir bilmiyorum,yalnız motoruma ( 600rr) uzun süre binmediğimde aküsü bitiyo ,iki kablo yardımı ile arabamdan ( peugeot206 ) takviye yapıyorum,şimdiye kadar bi sorun çıkmadı,doğrumu yapıyorum,yanlışmı bilmiyorum,bu konuda ustalar bişey söyleyeceklerdir,ama ben yapıyorum sorun olmuyo :)

dostum dikkat et beyni yakabilirsin

Rigel
15 Haziran 2008, 01:46
İso'cum, aküyü değiştiriversene. Çok mu pahalı yani... Değer mi, takviye yapmaya... Alemsin..

efendy_iso
15 Haziran 2008, 14:04
dostum dikkat et beyni yakabilirsin

eyvllah saolasın


İso'cum, aküyü değiştiriversene. Çok mu pahalı yani... Değer mi, takviye yapmaya... Alemsin..

abi akü bozuk değil anladığım kadarıyla,çünkü 1 hafta 2 hafta binmediğimde bile tek marşta çalışıyo,daha uzun sürelerde o göstergedeki yanıp sönen ışık aküyü bitiriyo diye tahmin ediyorum,takviye ile çalıştırdıktan sonra bi dha çalışmamazlık yapmıyo hemen şarz oluyo ,sence aküde bi problem varmıdır:)

EA-Bolu
16 Haziran 2008, 03:13
Dostum kısacası şu. eski 9amper akü yerine 60 lık akü kullanabilirsin fakat 9 un yanına 60 lık paralel bağlaman uygun olmaz. 9 luk boşalmışsa yada azalmışsa şarz olur. senin motorun aküleri şarz eden dinamosunun kapasitesi 9 amp akü için uygun olduğundan onu şarz eder. 60 amperi şarz etmekte zorlandığı için dinamoya zarar verebilirsin ve dinamo sürekli yükte olduğundan ömrü kısa olur ve motorunun performansı biraz düşer. yani motorunun orjinal aküsü nekadar ise onun haricinde akü kullanma.


Şimdi rakamsal olarak durum nedir bilmiyorum,yalnız motoruma ( 600rr) uzun süre binmediğimde aküsü bitiyo ,iki kablo yardımı ile arabamdan ( peugeot206 ) takviye yapıyorum,şimdiye kadar bi sorun çıkmadı,doğrumu yapıyorum,yanlışmı bilmiyorum,bu konuda ustalar bişey söyleyeceklerdir,ama ben yapıyorum sorun olmuyo :)

ismail kardeş senin 600 rr ın aküsü deişirse sorunun düzelir. sanırım akünün içindeki kurşun tabakaları zarar görmüş onun için tam kapasite çalışmıyor. 2. ihtimal ise sen kontağı açık bırakmışşın daha önceleri bü yüzden akün tam dolu deil. motorunun dinamosu akünü tam doldurmaya yetmez sadece harcananı karşılamaya yeter. onun için akün hep düşük kapasitede olduğundan büyük akü ile takviye alıyorsun. sen aküyü şarz makinasına tak olmassa yenisini al.