PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : max. güç ve max. tork ÖNEMLİ girin



modexL
23 Mayıs 2008, 16:12
arkadaşlar max tork neye yarıyor motorun seri hızlanması için mi gerekli size örnek veriyim bu motorlardan hangisi daha çabuk hızlanır serilik açısından:::
YAMAHA CRYPTON:::::::::::::::
Max. Güç (Hp/d/d) 8.2 HP-8.000 devirde
Max. Tork (Nm/d/d)0.87 kg-m-6.500 devirde
KYMCO ACTİV 110::::::::::::::::
Max. Güç (Hp/d/d) 7 / 7500 devirde
Max. Tork (Nm/d/d) 7.6 / 4000 devirde
:silent::silent::silent:

chopperrider
23 Mayıs 2008, 16:18
bu verilrde kymconun max. torkunu daha düşük devirde verdiği görülüyor. ama bu tek kıstas değildir, tork çizgisinin eğrilği, yani her devir bandına dengeli yayılmış bi tork eğrisi olup olmadığı daha çok önem taşır...

ama zaten bu kadar ince eleyip sık dokumaya gerek yok. bu cc ve bu güçteki iki motosikletten hangisinin daha iyi aksalere olduğu günlük hayatta farkedilemeyecek kadar küçük bi nüans yaratır. hissetmezsin bile aradaki farkı :)

modexL
23 Mayıs 2008, 16:22
tmm o zaman aralarında 1 milyardan fazla fiyat farkı var o zaman kymco alayım ben

Seko
23 Mayıs 2008, 18:07
Kymco'yu al. Bende 125'lik var, çok memnunum. 1-2 Bg'lik farkın hiçbir önemi yok.

Wallace
23 Mayıs 2008, 18:23
tork gücün bir çeşit göstergesidir. Hızlanmayla ilgilis direkt olarak yoktur. Traktörlerde mesela çok torklu makinalardır ama hızları belli. önemli olan max. torku hangi devirlerde verdiğidir. Düşük devirlerde torkun yüksek olması hem güzel hemde dezavantaj olabilir.

nuraycel
23 Mayıs 2008, 18:27
tork serı olmasıyla pek ılgısı yoktur,kullanırken hıssedebılırsın mesela yokus cıkarken kastettıgı guctur .gucu anlatır.
bence yamaha al.

s3ns4t10n
23 Mayıs 2008, 18:35
bencede yamaha al derim..

Seko
23 Mayıs 2008, 19:41
Arkadaşlar,

Lütfen bilmeden cevap yazmayalım. Tork'un direk olarak hızlanmaya etkisi vardır. Ama asıl önemli olan tekerlek torkudur. Burada motor torku ile birlikte vites kutusu da devreye girer. Bunun yanında ağırlık da hızlanmaya etki eder.

Güç ise motorun max hızını doğrudan etkiler. "Çok" kabaca, gücü fazla olan daha hızlı gider. Fakat 1-2 bg'lik fark yok gibi bir şeydir.

Hiçbir zaman kağıt üzerindeki verilerden hangi motorun daha seri ve hangisinin daha hızlı gideceğini tahmin edemezsiniz. Tabi biri diğerinden kağıt üzerinde açık ara üstün değilse.

mondializzet100
23 Mayıs 2008, 19:44
Tork'un hızlanma ile alakası yok bence..Sadece yokuşta etkili oluyor..Mesala benim innova 9hp-10nm tork var..Ybr125'te de 10hp-9nm tork var..İnnova resmen açık arayla yokuşta ybryi geçiyor..:)

Seko
23 Mayıs 2008, 19:57
Yukarıda yazdığım gibi, vites kutusunun oranlarına bakmak lazım. Yamaha hangi viteste, Honda hangi viteste, hız nedir, hangi devirdeler vs. pek çok etken var.

Motoru harekete geçiren şey torktur. Kuvvetin dairesel halidir. Motoru ip bağlayıp çekerken ipe ne yapıyorsak, tork aynısını dönen tekerleğe yapar.

denizcimuzaffer
23 Mayıs 2008, 20:11
Sevgili arkadaşlar,

bu tork işini merak eden çok oluyor, ben bir örnek vererek anlaşılmasına yardımcı olmaya çalışayım.
2 tip su değirmeni düşünün, birinde suyun üst taraftan dolacağı hazneler var ve su yerçekiminin etkisi ile değirmeni döndürüyor. Bu değirmenin gücü 10 olsun ama hızı sabit kalacaktır, genelde de yavaş diyebiliriz. Ancak hazneleri su ile dolu olduğunda durdurmak için çok büyük güç gerekecektir.

Diğer değirmende ise su bir kanaldan akarak, değirmen çarklarına aşağıdan hızla çarparak değirmeni döndürsün. Bu tip bir değirmende hız suyun hızı ile ilgilidir (güçlerini aynı yani 10 kabul edelim) su ne kadar hızlı akarsa değirmende o kadar hızlı döner ve bu gücü oluşturur. Ancak durdurmak için diğerine nazaran daha az güce ihtiyaç duyulacaktır.

İşte bu iki değirmende güçler aynı olduğı halde birincisinde tork çok daha fazladır:)

Umarım acık işe yarar

Süvarİ
23 Mayıs 2008, 22:19
"tork" kelimesinden kafamda bişeyler canlandırabiliyordum ama anlamını tanımlamasını bilmiyordum sadece kendi hayalimdi ama biliyormuşum :D
denizcimuzaffer arkadaşa teşekkürler gayet açıklayıcı olmuş ellerine sağlık

507rr
23 Mayıs 2008, 22:53
"torkun hızlanmayla alakası yok" denilmesi garip. torkun bilimsel formülü:

tork = güç / açısal hız

gerekli güç birimleri (newtonmetre, r, t, vb.) yerine konulursa;

tork ~ (güç x 5252) / rpm

yani dönüş hızı (rpm) eşit 2 motordan güçlü olanın torku yüksektir, ve ağırlık, sürtünme, aerodinamik gibi diğer parametreleri arasındaki fark önemsizse; torku yüksek olan daha çabuk hızlanır.

fakat rastgele 2 mekanik aracın torkunu karşılaştıramayız. örneğin trenlerin torku çok yüksektir ama friksiyon nedeniyle bu yüksek gücü çok düşük açısal hızlarda elde ederler, bu da herhangi bir motor kadar çabuk hızlanamamalarına neden olur. karşılaştırma benzer fiziksel özelliklere sahip araçlarda yapılmalıdır.

(bahsettiğim tabii ki motordaki torktur, tekerleğe ulaşan tork bundan az da olsa, doğru orantılıdır.)

_alp_
23 Mayıs 2008, 23:10
Bu konu cok konusulmustu... Ben de ayrintili birseylar yazmistim ama simdi bulamadim... :) ozetle;

Beygir = Tork x Devir

(Ayni agirliktaki iki arac icin)
Yuksek tork = Cabuk hizlanma
Yuksek beygir = Yuksek son hiz

Ornek vereyim: Araba ve motorlarda vites oranlari oyle bir ayarlanir ki, motordan en yuksek beygiri elde ettiginiz devirde vites degistirdiginiz zaman*, motorun en yuksek tork verdigi devire dusersiniz. Bunun nedeni cabuk hizlanmaktir.

*(deviri daha cok arttirirsaniz, beygir dusmeye baslar cunku tork cok daha once dusmeye baslamistir fakat devir ve torkun carpimi beygir daha sonraki devirlerde dusmeye baslar)

Bolu'lu Lynx
23 Mayıs 2008, 23:25
Bu konu cok konusulmustu... Ben de ayrintili birseylar yazmistim ama simdi bulamadim... :) ozetle;

Beygir = Tork x Devir

(Ayni agirliktaki iki arac icin)
Yuksek tork = Cabuk hizlanma
Yuksek beygir = Yuksek son hiz

Ornek vereyim: Araba ve motorlarda vites oranlari oyle bir ayarlanir ki, motordan en yuksek beygiri elde ettiginiz devirde vites degistirdiginiz zaman*, motorun en yuksek tork verdigi devire dusersiniz. Bunun nedeni cabuk hizlanmaktir.

*(deviri daha cok arttirirsaniz, beygir dusmeye baslar cunku tork cok daha once dusmeye baslamistir fakat devir ve torkun carpimi beygir daha sonraki devirlerde dusmeye baslar)


Olay budur mükemmel bi izah :cat:......Abicim yazsana biz boşuna mı kullanıoz VTX 1300'ü diye:P

_alp_
23 Mayıs 2008, 23:46
Olay budur mükemmel bi izah :cat:......Abicim yazsana biz boşuna mı kullanıoz VTX 1300'ü diye:P

Eyvallah dostum :cat: Yalniz VTX 1300 konusuna hic grime, benzin yetistiremiyorum :P