PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GS500 Benzin Musluğu Konumları????



maxx75
13 Nisan 2008, 02:55
Arkadaşlar forumda bununla ilgili kesin bir cevaba ulaşamadım...yazılmışsa özür diliyorum...malum GS500 de benzin göstergesi namına hiçbirşey yok...benzin bitmesi durumunda tek sığınak yedek depo oluyor...

Benzin musluğunda 3 konum var:ON - PRI - RES
RES muhtemelen yedek depo ON da açık peki PRI ne oluyor?Yedek depodan yararlanabilmem için musluğu hangi konumda tutmalıyım?Şunun doğrusunu bilen var mı?Kullanıcılardan ya da bilenlerden yardım bekliyorum.Teşekkürler

armaganaltinoz
13 Nisan 2008, 03:11
pri kapalı konumu dur büyük ihtimalle.yedek depodan yararlanmak için muslğu res(reserve) konumuna getirmelisn.

richy
13 Nisan 2008, 22:42
res: reserve
on: açık konum
pri: benim motorda bir işe yaramıyor :)

okanist
13 Nisan 2008, 23:27
Pri : Primer yani birincilin kısaltılmışıdır. Tahminime göre, Res'de sadece yedek depodan benzin alıyor, Pri'de sadece normal depodan benzin alıyor, On'da ise, ikisi de devrede.
Eğer öyleyse, On yerine Pri'de tutmanız daha iyi olur, böylece bittiğinde yedek depo da bitmemiş olur.

maxx75
14 Nisan 2008, 00:36
verdiğin bilgi için teşekkür ederim okanist...dediğin gibi olabilir...

richy
14 Nisan 2008, 12:34
hayır yanlış tahmin. ON konumunda iken benzinim bittip motorum istop ettiğine defalarca sahit oldum. kenara cekip RES e alıp devam ediyorsun bu kadar.

okanist
14 Nisan 2008, 12:58
Tamam, biraz araştırma yaptım, ( http://chapmanzone.co.uk/?cat=8 ), tahminimin tam tersi geçerliymiş, yani depoyu Pri'de bırakırsanız, hem normal hem yedek depoyu kullanıyor, On'da bırakırsanız, normal depo bitince stop ediyor, Res'i kullanarak yedek depodan faydalanabiliyormuşsunuz.

maxx75
14 Nisan 2008, 13:05
evet arkadaşlar kesin bir cevaba ulaşmış olduk...ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim...:rendeer:

chatkut
14 Nisan 2008, 13:10
kapalı konumu yokmu o zaman:silent:

cumoni
14 Nisan 2008, 15:35
Var chatkut var yahu olmaz olur mu? Hem kapalı, hem açık konumu var. :cat:


evet arkadaşlar kesin bir cevaba ulaşmış olduk...ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim...:rendeer:

Sen öyle san bakalım... Ben bütün yazılanları okudum ama kesin neticeyi pek göremedim. Şu olayı ben kesinleştireyim de vatandaş kesin cevap görsün!

ON (bazı motosikletlerde FUEL yazar), açık demek, bunu herkes bilmiş!
RES ise rezerve anlamında, yani yedekte.. bunu da herkes bilmiş!
Amaaa...
PRI neyin nesidir ve ne işe yarar kimse bilememiş! Sadece PRI konumunda da motorun çalışacağı söylenmiş.
Dahası, böyle bir musluk nasıl kapalı konuma getirilir? Bunu kimse bilememiş!

"pri: benim motorda bir işe yaramıyor" demiş richy. Aslında çok işe yarar da arkadaşımız olayın farkında değildir.

okanist arkadaşımız ise "Pri : Primer yani birincilin kısaltılmışıdır. Tahminime göre, Res'de sadece yedek depodan benzin alıyor, Pri'de sadece normal depodan benzin alıyor, On'da ise, ikisi de devrede. Eğer öyleyse, On yerine Pri'de tutmanız daha iyi olur, böylece bittiğinde yedek depo da bitmemiş olur" demiş ve BİR ÇUVAL İNCİRİ BOK ETMİŞ! Demek ki İngilizce bilmek her zaman işe yaramıyor; önemli olan işin tekniğinden haberdar olmak!

Diğer arkadaşlarımız da sırf yazmış olmak için bilinen nakaratları saymışlar... Öncelikle böyle bir depo musluğunun nasıl kullanılacağını açıklayayım:

1- Bu musluk ON (FUEL) konumunda aslında kapalıdır ama musluk aktiftir. Yani bu pozisyonda deponun hortumunu sökseniz benzin akmaz ama hortumu yerine takar ve motoru çalıştırırsanız, karbüratöre benzin yürür (vakumlama yolu ile). Bu motorların karbüratör ve enjektörlerinde vakumlama sistemi vardır.

Vakumlama sistemi ne işe yarar: Depodan direk karbüratöre inilen sistemlerde, deponun doluluk oranına göre benzin karbüratördeki şamandıra haznezine (veya enjektörlere) basınç yaparak yürür. Depoda benzinin ful ya da az olması durumuna göre çoğalan ve azalan bu basınç motorun çalışma düzenini etkiler. Hiç dikkatinizi çekti mi? Depo bitmek üzere iken motorda rolanti yükselir, depo ful iken de rolanti düşer. Bunun sebebi işte bu basınç farklılığıdır.

Küçük hacimli motorlarda bu basınç farklılığı kendini fazla hissettirmez ama büyük hacimlilerde bayağı bir fark hissedilir. Üreticiler bu dengesizliğin önüne geçmek için vakumlama sistemini geliştirmişlerdir. Bu sistem motorun çalışması ile birlikte harekete geçer ve depoya yeterli oranlarda hava basıncı gönderir. Bu basınç oranına paralel şekilde musluktan dengeli benzin akışı sağlanır. Böylelikle, motorun çalışma ritmininin değişmemesi sağlanır.

2- RES konumu rezerve konumudur. ON konumunda benzinin tükenmesi halinde devreye sokularak kullanılır. Rezerve miktarı motordan motora değişiklik gösterebilir. RES konumuna düştüğünüz an en yakın benzin istasyonuna yönelmenizde fayda var!

3- PRI !!! Bu ne yahu? Pire falan mı demeyin! PRI çok önemlidir vakumlu deposu bulunan motorlarda. Konuyu anlamak için önce başa dönelim. Vakumlu musluğu bulunan motorlarda benzin musluğu ile pek oynanmaz. Motor çalışırken musluk ON konumundadır. Stop edip park edildiğinde de aynen ON konumunda kalacaktır. Çünkü ON, aynı zamanda kapalı konumdur. Yarın veya öbür gün motoru çalıştırdığınızda da muslukla oynamanız gerekmiyor çünkü marşa bastığınız an vakumlama devreye girecek ve benzin musluktan geçecektir. Öyle ise PRI konumu ne işe yarayacaktır? Anlatalım...

PRI konumunda vakum devre dışıdır! Yani musluk açıktır ve benzin akışını durduracak hiçbir engel yoktur. Musluğu bu konuma getirirseniz, benzin direk olarak karbüratöre ya da enjektöre yürür. Peki bu ne işe yarar, derseniz? Marş motorunuzun ve buna bağlı olarak akünüzün ömrünün uzamasına yarar derim. Saflar, "ne alaka" diye düşünebilirler ama uyanıklar olayı hemen kavramışlardır diye düşünüyorum.

Arkadaşlar, motorunuzu 1 veya birkaç gün önce çalıştırmış iseniz, müteakip çalıştırmada pek problem yaşamazsınız. Ama eğer 1 hafta veya birkaç ay çalıştırmadıysanız, motorunuzu çalıştırmada güçlük çekersiniz! Bunun sebebi, karbüratörün şamandıra haznesinde kalan benzinin geçen zaman içinde tamamen buhar olup uçmasıdır. Şamandıra haznesinde gerekli ve yeterli oranlarda benzin bulunmadığı sürece motorunuz çalışmayacaktır. İşte PRI konumu bu işe yarar; PRI konumunda benzin hızla karbüratöre veya enjektörlere ulaşır.

Demek ki ne imiş? PRI konumu, uzun süre beklemiş motoru kolay çalıştırmak için işe yarıyormuş. Böylelikle daha az marşa basıyormuşuz ve böylelikle akümüzü tüketmiyormuşuz! Motor çalıştıktan sonra musluğu tekrar ON konumuna getirmeyi unutmayınız! Saygılar, sevgiler hepinize...

NOT: Yaşasııın.. Mete gelmeden olayı aydınlattım! :mrgreen:

ER6iNbay
14 Nisan 2008, 16:05
çok saolasın bu açıklama için...
bende bilmiyordum iyi oldu...
çalıştırmak için çok çaba sarf ediyorduk bizde...:) daha doorusu aküyü yiyoduk..
neyse şimdi çalıştırmadan önce pri konumuna getirip biraz bekliyip çaıştırıyoruz anladığım kadarı ile tabi motor 1 2 hafta yatmış ise :)
teşekkürler.

butterfly_80
14 Nisan 2008, 16:10
Arkadaşlar forumda bununla ilgili kesin bir cevaba ulaşamadım...yazılmışsa özür diliyorum...malum GS500 de benzin göstergesi namına hiçbirşey yok...benzin bitmesi durumunda tek sığınak yedek depo oluyor...

Benzin musluğunda 3 konum var:ON - PRI - RES
RES muhtemelen yedek depo ON da açık peki PRI ne oluyor?Yedek depodan yararlanabilmem için musluğu hangi konumda tutmalıyım?Şunun doğrusunu bilen var mı?Kullanıcılardan ya da bilenlerden yardım bekliyorum.Teşekkürler

Bendede GS 500 var pri demek benzin deposundan benzinin sızmasını engellemek demek.

maxx75
15 Nisan 2008, 02:08
e iyide cumoni'nin dediğine görede tam tersi...kafalar karıştı iyice:silent:

chatkut
15 Nisan 2008, 10:38
cumoni gayet güzel açıklamış olayı ve son noktayı koymuş...yazısı biraz uzun olabilir ama ilgilenenler 2 defa okuyp iyice sindirsinler yazıyı :cat:

PHAETONW12
15 Nisan 2008, 11:39
tebrikler cumoni tam olarak doğru cevabı yazmış(ama önceki yazanları bir dövmediği kalmış:P:mrgreen:)

:cat:

NeoHuman
03 Kasım 2019, 19:27
Var chatkut PRI konumu, uzun süre beklemiş motoru kolay çalıştırmak için işe yarıyormuş. Böylelikle daha az marşa basıyormuşuz ve böylelikle akümüzü tüketmiyormuşuz! Motor çalıştıktan sonra musluğu tekrar ON konumuna getirmeyi unutmayınız! Saygılar, sevgiler hepinize...

NOT: Yaşasııın.. Mete gelmeden olayı aydınlattım! :mrgreen:


Ben bu ayarlarin ne oldugunu bilmiyordum

Sürekli PRI de sürüyordum motor sürekli boguluyordu

Reste sürüyordum gene duruyordu


On da hic sürmemistim, yeni yeni sürmeye basladim motorun sürekli yolda stop etmesi kesildi gibi sanki. Ilk motorum bek bilgim yok bu ayarlardan. Sorun sürekli PRI de sürmemdi değil mi ?