PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : HYOSUNG marka motor almayı düşünen arkadaşların önemle dikkatine…



Sayfa : [1] 2

grave
28 Şubat 2008, 01:22
HYOSUNG marka motor almayı düşünen arkadaşların önemle dikkatine…

Arkadaşlar bende sizler gibi motosikleti bir uzuvum gibi hayatımın parçası gören, iki teker tutkunu bir insanım. Ancak son günlerde yaşadığım bazı olaylar bu tutkuyu benden alıp maalesef çok uzaklara götürmeyi başardı.
Her şey Hyosung GT 250 R marka / model motosiklet sahibi olduktan sonra oldu. Bende sizler gibi öncelikle motosikletin görünüşüne tutuldum. Sonra sınıfında tek olması, 250 c.c.’lik motor hacminin benim için yeterli olması ve Japon olmasa da en azından Çin malı olmamasından dolayı Hyosung’u tercih ettim. Önceleri her şey güzel başladı. Sorunsuzca keyifli bir şekilde binebiliyordum.
İlk yolda kalışımız 29 Ekim’de motorcu dostlarımızla buluşup Edirnekapı Şehitliği ziyaretinden dönüşte oldu. Yağmurlu bir gündü; eşimle birlikte E5 karayolundan evimize dönerken aniden motorum stop etti. Elektrikle ilgili olan her şey bir anda gitti. Hemen emniyet şeridine çektim ve kontrol ettim. Sigortaların kısa devre yaptığını ve sigortayı kırdığını gördüm. Motorumu benzinciye çekip eve otobüsle gittim. Sonradan servisten öğrendim ki fren müşürü arızalanmış ve şase yaptığı için kısa devre yapıp stop ediyormuş.
Sonra internet üzerinden motorun arızaları konusunda detaylı araştırma yaptığımda en büyük probleminin KRANK kırması olduğunu öğrendim. Ciddi bir sorun olduğu için detaylı araştırdım. Motorda devir kesici bir emniyet mekanizması olmaması nedeniyle bir çok arkadaşın bu sorunu yaşadığını gördüm. Özenle kullandığım motoruma daha da dikkat ederek binmeye başladım. Ancak ne yazık ki 2500 km.’lik motorum düz yolda giderken birden tökezledi ve motorun içinden çat çut sesler geldi. Kenara çektim ve Hyosung yetkili servislerinden Niyazi Ustayı aradım. Sağ olsun kendisi motor kargocusu arkadaşını alarak Avrupa yakasına geldi ve motorumu ücreti mukabil dükkanına götürdü. Arıza tespitini yaparak bana maalesef krankın kırıkmış olduğunu söyledi. Parçanın garanti kapsamında olduğunu ve en geç bir hafta içinde (parça gelişi ve işçilik süresi) teslim edeceğini söyledi. 11 Aralık 2007 sabahı motosikletimi teslim edip dükkandan ayrıldım.
Bir hafta sonra servisi aradığımda yedek parçanın gelmemesi nedeniyle yapılamadığını öğrendim. Bende GLOBAL MOTOR’U arayarak, Global Motor satış ve pazarlama genel müdür yardımcısı sayın CENGİZ ÖZKUL bey ile görüştüm. Kendisi ‘parça beklendiğini ve gelir gelmez arızanın giderileceğini’ söyledi. Bir hafta daha bekledim ve sayın CENGİZ ÖZKUL beyle tekrar görüştüm ve tekrar aynı cevabı aldım. Ne yazık ki beklemekten başka çarem yoktu. Garanti belgesinde ki 30 iş günü servis süresini doldurduktan sonra tekrar GLOBAL MOTOR’U arayarak, sayın CENGİZ ÖZKUL beyle görüştüm. Ve yasal olarak servis süresini geçirdiklerini hatırlatarak motosikletim hakkında bilgi almak istedim. Yine alışık olduğum cevabı alarak telefonu kapattım. Bu sefer parçanın en az on beş gün daha gelemeyeceğini duymak gerçekten beni bir hayli üzdü. Bu süreçte geçtikten sonra en son 06 Şubat 2008 itibariyle GLOBAL MOTOR ve sayın CENGİZ ÖZKUL beyle bir telefon görüşmesinde daha bulundum ve iki hafta daha kadar gelemeyeceğini öğrendim. Bu gün itibariyle 58 gündür motosikletimin servsiten çıkmasını beklemekteyim.
Bu durum karşısında Tüketici Hakları Dernekleriyle irtibat kurarak firmanın Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile yapmış olduğu ‘22673’ belge no’lu garanti şartnamesine uymadığını gördüm. Ve avukatım vasıtasıyla yasal süreci başlatmış oldum. 28 Ocak 2008 günü GLOBAL MOTOR MOTORLU ARAÇLAR SAN.ve TİC. A.Ş.’ne noter kanalıyla ihtar yolladım. Yasal süreci başlattığım için firma ile ilgili herhangi bir yorum yapmayacağım. Sadece sizlerin bilmesini istediğim TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN neticesinde bir takım hususlar var.
Garanti Belgesi
Madde 13. ? (4822) İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.
Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.
Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.
Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.

Satış Sonrası Hizmetler
Madde 15. ? (4822. Değ) İmalatçı veya ithalatçılar, sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri sanayi malları için o malın Bakanlıkça tespit ve ilân edilen kullanım ömrü süresince, yeterli teknik personel ve yedek parça stoku bulundurmak suretiyle bakım ve onarım hizmetlerini sunmak zorundadırlar.
İmalatçı veya ithalatçıların bulundurmaları gereken yedek parça stok miktarı Bakanlıkça belirlenir.
İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi halinde, kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini, o malın yeni ithalatçısı sunmak zorundadır.
Bakanlık, hangi mallar için servis istasyonları kurulmasının zorunlu olduğu ile servis istasyonlarının kuruluş ve işleyişine dair usul ve esasları Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.
Garanti belgesiyle satılmak zorunda olan bir sanayi malının garanti süresi sonrasında arızalanması durumunda, o malın Bakanlıkça belirlenen azami tamir süresi içerisinde onarımı zorunludur.


Ve en önemlisi motosiklet için satış yapan ‘x’ bir firmanın, Sanayi ve Ticaret Bakanlığının belirlemiş olduğu çizelgeye göre, Türkiye genelinde en az 10 servis istasyonu, 10 yıl parça stoğu bulundurma ve yasal tamir süresinde (30 iş günü) servis hizmeti verme zorunluluğu sunmayı kabul etmiş olmasıdır.
Arkadaşlar her söylenen pembe masala kanmamanız dileğiyle son olarak Global Motor satış ve pazarlama genel müdür yardımcısı sayın CENGİZ ÖZKUL’ un Saygın motosiklet dergisi MOTOAKTÜEL’ e vermiş olduğu röportajın linkini veriyorum. Yaşadıklarımla anlattıklarının yorumunu size bırakıyorum. Yasal süreç tamamlandıktan sonra konuyla ilgili olarak herkesi bilgilendireceğim.
http://www.motoaktuel.com/blog/index.php/global-motor-as-cengiz-ozkul-roportaj/yazarlar/hbs
Umarım bu tarz bir yaklaşımla karşılaşmaz hiçbir motorcu kardeşim. şu gün itibariyle 78 gündür serviste motorum Global'in dikkatine....
SAYGILAR



M.ÖZDEMİR

istburak
28 Şubat 2008, 01:31
yaaa kardeşim bunların hepsi aynı allah ne servise nede işini ustaya düşürsün hep işini ya sallarlar ya burnundan fitil fitil getirirlerrr eeeeeeeee ne yapcan burası türkiyeee biz beklemeye alıştıkkk dostum iyi beklemelerrr:(

yakut36
28 Şubat 2008, 01:50
siz bunu HFC yazmıstınız. yazı hakkında yorum yapmayacam. her markada bu sorunlar cıkabılır. ama en onemlısı sahıp cıkılması. son kullanıcı her sekılde marka ne olursa olsun sahıpsız ve yanlız kalmamalı. ister fırma desteklesın,ister bayıı,ister servıs.

neyse kendıme pay cıkarayım S&T KANUNI cozumun tek yolu.

arkadasımıza gecmıs olsun dıyebılırım.kendısını kutluyorum fırma hakkında yorum yapmamasından. ama bunu yapmadan KANUNI topa tutuldu demeden de gecemeyecem.

candash
28 Şubat 2008, 02:19
trajikomik....

yazık...

ayıp...

THE_LANCET
28 Şubat 2008, 02:34
Geçmiş olsun. Daha önce yazınızı HFC de okudum. Kimse motosikletinin bu kadar uzun süre serviste yatmasını istemez. Ayrıca yasalar gereği size bu hak tanınmış. umarım gereken ve doğru olan yapılır,sonuçlanır.

Bu arada neden her kötü olayda ve olumsuzluklarda burası Türkiye vb. kelimeler kullanarak ülkemizi karalıyorsunuz. İşler yolunda gittiği zaman ben hiç kimseden burası Türkiye vb. kelimeler sarf edilerek övüldüğünü görmedim... :farao:

jackaan
28 Şubat 2008, 02:58
arkadasım bulundugun kotu duruma cok uzuldum umarım enkısa zamanda sorunun cozulur bende hyosung kullanıcısıyım gecenlerde benım servısım olan c&c motorda bır 250gtr dıkatımı cektı yaklasık oda bır aydan berı orda duruyo noldugunu sordugumda oda debrıyaj balatası beklıyo dedıler beklemesının nedenını sole acıkladılar global motor bır ıkı ay ıcınde butun haklarını stkanunıye devredecek o yuzden suan gelıcek parcalar yada servıs konusunda bıraz esnek davranıyolar dıye sacma bır cevap aldım benımde bıldıgım bu hyosungun sonunu hayır etsın dıyorum.

RoLa
28 Şubat 2008, 03:13
ben evladımdan 78 gün ayrı kalsam kafayı yerim yaa. motoru satarken müşterinin yalamadık yerini bırakmıolar. umarım en kısa zamanda sorunun çözülür kardeşim

demirgursel
28 Şubat 2008, 09:16
yazıklar olsun bunlara.birde büyük firmayız diye övünürler

namk
28 Şubat 2008, 09:51
yazıklar olsun arakadaş. iyi ki üşenmedin paylaştın.güzelim motoru satanlar ve servis yapanlar nasıl lekeliyor.tşk.

navigator55
28 Şubat 2008, 11:22
İşte bizim gibi kanunların ve adaletin çalışmadığı arabesk ülkelerde zaten vıcık vıcık olan müşteri ilişkileri yüzünden firmalar da bu açığı itinayla kullanıyorlar.Yamahamın aküsü 14.ayında bittiğinde ölçüm raporuyla YUASA
türkiye sorumlularına başvurunca aynen şunu dediler ''Biz yamahanın kar
ortağımıyız ki değişelim'' ve nasıl yani deyince de '' alırken bize mi sordun '' diyerek resmen alay ettiler.Düşünebiliyormusunuz hangimiz aküsüz motor teslim aldık da sonra akü tercihi yaptık.
Gözünüzde büyüttüğünüz yuasa belki çok kaliteli bir ürün ama Türkiye bacağı topal olunca neylesin motorcular....

SAKİ
28 Şubat 2008, 11:46
78 gündür motosikletin serviste ha yuh be bu satten sonra motor çıksa ne olur demekki bi arıza yapsa sezonda yandın bekle aylarca motor yatsın kenarda bu nedir yaw satarken böyle demiyolar ama,devam etsinler bakalım nasıl motor satacaklar.

karmacoma
28 Şubat 2008, 11:56
röportajı da okudum

"Şu anda 1,200,000$ lık yedek parça stoklarımızda mevcuttur. Hyosung kullanıcıları bize güvensinler gerekirse sıfır motordan sökeriz ama hiçbir motoru yatırmayız ."

demiş adam ama şansına küs demekki paraları çıkışmamış 3-5 tane krank koyamamışlar stoklarına. :)

allah kavuştursun.

cumoni
28 Şubat 2008, 12:12
"Büyük Balık Küçük Balığı Yutar" derlerdi ama...
Anlamıyorum; şimdi Hyosung mu büyük Kanuni mi?
Görünüşe göre Kanuni Hyosung'u yutmaya çalışıyor... Hatta bir miktarını ısırmış da çiğniyor gibi... :cyclopsan
Çiğnesin de yutsun bakalım; hazmedip hacet ettiğinde ortaya iyi bir şeyler çıkarır inşallah!

zafer80
28 Şubat 2008, 12:16
kardeş çok sinir bozucu bi durum ,bu aralar hyosung un el değiştirmesi S&T kanuni nin devralması dolayısıyla global motorda yaşanan problemlerin tüketiciye yansıması her açıdan epey sinir bozucu bi durum üzülerek söylüyorum benim tahminim yasal süreç oldukça geç işleyecektir yani iade yada değişimden bahsediyorum çünkü davacı olduğun firma nın durumu malum ,ve yukarıdaki maddeden alıntı yapıyorum
...''İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi halinde, kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini, o malın yeni ithalatçısı sunmak zorundadır...'' belki bu madde yasal süreçte önünü tıkayabilir yada sorununun çözümünde gecikme nedeni olabilir ...

herneyse önümüzdeki fuarda kanuni , ''bu ürünün tedarikçisi artık biziz'' sloganını ve reklamını yaptıkdan sonra teknik servisede el atacaktır ve parça bekleyen tamir bekleyen bi çok motor var sırasıyla hepsine gereken desteği verecektir .. yani başka bi deyişle bi süre daha beklemen gerekebilir ...dediğim gibi benimki sadece bi tahmin tabiki sorununun daha erken çözüme ulaşması isterim ... sağlık olsun diyelim... bu arada biz motor ve motorcu kültürünün yapı taşlarıyız ,servisdeki yaşanan sıkıntılar bize patlıyor distributor de yaşanan ticari sıkıntılar yine bize yansıyor güzel ülkemdeki motorcuyu iplemeyen sürücüleri söylememe zaten gerek yok ayrıca gazetelerde motor kazalarını okuyan işte motorcu bununda sonu aynı oldu diye mantalite yürüten belli bi kısım filan vs vs bunların hepsiyle uraşıyoruz .. sanırım bizden sonraki jenerasyon sefasını sürecek ne diyelim biz adamakıllı muamele görmedik bari onlar görsün ..

tubis
28 Şubat 2008, 12:29
Konuşunca marka fanatikliği oluyor ne yapalım....

TuğrulÖzbek
28 Şubat 2008, 12:29
ben bu tür yazıların doğruluğuna şüphe ile yaklaşıyorum
bazı firmalar bu tür yazıların forumlara yazılması için para verdiği kişiler var
reklam veya karşı reklam olarak.

tubis
28 Şubat 2008, 12:30
ben bu tür yazıların doğruluğuna şüphe ile yaklaşıyorum
bazı firmalar bu tür yazıların forumlara yazılması için para verdiği kişiler var
reklam veya karşı reklam olarak.

Bu bi suçlama ve ayrıca terbiyesizliktir..

yolcu07
28 Şubat 2008, 12:35
Yahu kardeşim hem motoru kötü kullan krank mırank ne varsa kır ondan sonrada vay hyosung şöyle global böyle diye yazı yaz. Moderatör arkadaşlar sana bu konuda yardımcı olur. Şimdi çözüm önerisinde bulunacaklardır mutlaka.

TuğrulÖzbek
28 Şubat 2008, 12:35
kolayca anlaşılacağı üzere bu tür yazılan yazının sadece kullanıcı tarafını görüyorsunuz. eğer bu kadar sorun yaşıyorsa neden yasal yolları kullanmıyor ve
bu kadar sorun çıkaran bir motoru yeni sorunları ile kullanıyor
ayrıca konuyu yazmak için gecenin bir yarısı seçiliyor?

Dogan88
28 Şubat 2008, 12:36
bilindik markadan şaşmıcaksınız ya 0 hyo almaktansa 2.el kawa yamaha alınır daha iyi bence... cok gçmş olsn 0 motor talebinde bulun vermek mecburiyetindeler yasal sure doldu cunku ya motorun faturadaki parasını vercekler yada yenisini hangisini secersen artık...

tubis
28 Şubat 2008, 12:42
kolayca anlaşılacağı üzere bu tür yazılan yazının sadece kullanıcı tarafını görüyorsunuz. eğer bu kadar sorun yaşıyorsa neden yasal yolları kullanmıyor ve
bu kadar sorun çıkaran bir motoru yeni sorunları ile kullanıyor
ayrıca konuyu yazmak için gecenin bir yarısı seçiliyor?

Adamın gündüz internete girecek ortamı yok belli ki.. Hesap mı verecek bi de.. Ayrıca gece konu açılamaz diye bi kural mı var. Hem yasal yollara başvurmuş yazıda da bahsetmiş..

TuğrulÖzbek
28 Şubat 2008, 12:51
Adamın gündüz internete girecek ortamı yok belli ki.. Hesap mı verecek bi de.. Ayrıca gece konu açılamaz diye bi kural mı var. Hem yasal yollara başvurmuş yazıda da bahsetmiş..

yazıyı yazan kişinin bütün mesajlarını arattım bu konu hakkında bir tek kelime bile göremedim.

geçen sene bu şekilde yazılan bir yazı için bir firmaya sorun nedir ne değildir diye sorduğumda cevap olarak kullanıcının söylediğinin tersi olarak bir cevap aldım.

kanuni koreli firma ile ortaklık yaptığı gündemde iken marka hakkında bu şekilde bir yazıya şüphe ile yaklaşırım

aynı şekilde aprilia içinde benzeri konular açılmış markanın distiribütörü değişmiştir.

o nedenle yazılanların tamamen doğru olduğuna inanmıyorum

başka diyecek sözüm yoktur

tubis
28 Şubat 2008, 13:00
.................Yasal süreci başlattığım için firma ile ilgili herhangi bir yorum yapmayacağım.
................
..................
................

Yasal süreç tamamlandıktan sonra konuyla ilgili olarak herkesi bilgilendireceğim.


yazıyı yazan kişinin bütün mesajlarını arattım bu konu hakkında bir tek kelime bile göremedim.

Farklı şeylerden bahsetmiyoruz değil mi ?

yakut36
28 Şubat 2008, 13:29
röportajı da okudum

"Şu anda 1,200,000$ lık yedek parça stoklarımızda mevcuttur. Hyosung kullanıcıları bize güvensinler gerekirse sıfır motordan sökeriz ama hiçbir motoru yatırmayız ."

demiş adam ama şansına küs demekki paraları çıkışmamış 3-5 tane krank koyamamışlar stoklarına. :)

allah kavuştursun.

bu konu hakkında pek yorum yapmamayı dusunmustum ama sanırım yazmakta bılgılendırmekte fayda var

karmacoma arkadasımız ben bır ST KANUNI bayısı olarak 1 yıldır bu gelımenın ıcındeyım. evet dogru yedek parca stokları var ve olacak. ama bu boya kupu degıl. 2007 sonunda yapılan anlasmanın zemın hazırlıkları devam eder. hyosung kullanıcılarına mujdelı haber baslıklı konuyu vakıt ayırıp ızlersenız kanunı dekı uygulamaları yazdıgımı goreceksınız.

yakında onlıne sısıtemde yedek parca temın edecegınızı soylıyım cunku bız bayı olarak 1 yıldır bu sısıtemı kullanıyoruz. sıze tavsıyem bos bır vaktınızde 25 mılyon dolar harcanarak yapılan fabrıkaya mısafır olup gozlerınızle gormenızdır.

para cıkısmamıs espırı olarak kabul ettım. kım olsa 25 mılyon dolarla evde yatar torununa kadar yetecek sekılde stres ve sıkıntıya gırmeden yasamayı tercıh eder. bıraz sabır surda kac ay oldukı henuz anlasmalar uygulamaya gırmısken.


yazıyı yazan kişinin bütün mesajlarını arattım bu konu hakkında bir tek kelime bile göremedim.

geçen sene bu şekilde yazılan bir yazı için bir firmaya sorun nedir ne değildir diye sorduğumda cevap olarak kullanıcının söylediğinin tersi olarak bir cevap aldım.

kanuni koreli firma ile ortaklık yaptığı gündemde iken marka hakkında bu şekilde bir yazıya şüphe ile yaklaşırım

aynı şekilde aprilia içinde benzeri konular açılmış markanın distiribütörü değişmiştir.

o nedenle yazılanların tamamen doğru olduğuna inanmıyorum

başka diyecek sözüm yoktur


yazıyı yazan kısı yenı olabılır. hıc yazmamısta olabılır bır sıkıntı var ve tuketıcı yasal yollara hakkını aramak ıcın basvurmustur. gece yarısı ,gunduz ortası veya sabaha karsıda acabılır konusunu ve derdını paylasmak ısteyebılır ki bu yazıyı ben daha HFC okumustum.ordan okuyabılırısınız.ayrıca 29 ekımde korelı fırma gorusmelrı vardı ama sız bılmıyordunuz. cunku yayınlanamdı bunuda cok az kısı bılıyordu.

kırmızı renklı hıtabınızda sankı kanunı bu tıp yazıları yazdırıyor gıbı ıma var. bunu boyle dusunmek yersız. form ıcınde hyo ıle ılgılı baslıklara bakın yazdıklarımız var yapılanlarda. bunu yasayan arkadasımızın dogrulugunu yargılama hakkımız yok.

ben bayı olabılırım ama bu konuda onemlı olan kullanıcının sıkıntısının ne sekılde olursa olsun gıderılmesı gere. dıstrıbutor fırmada haklı olabılır,kullanıcıda. buna hukukı acıdan karar veren mercıler vardır.

HFC den bazı alıntılar yapmıstım dıger konu baslıgına bakarsanız bu sorunlar vardır olacaktır onemlı olan hızla cozulmesıdır. hfc alıntılara bakarsanız bu sıkıntılar korelı fırmanın anlasmasından daha oncelerıde olmustur. dıstrıbutor fırmayıda ,yenı ortaklıgıda zan altında bırakmak daha yanlıs bır davranıstır.

ayrıca bende yogun ısım sebebıyle formu takıp edemedıgım zamanlar gece gec vakıtte veya zamansız bakabılıyorum.

bıraz daha objektıf olamlısınız. ben bayı olarak taraftar olsam sız olsanız sorunlar ortada kalır. tırbunde oturup yorum yapmak her ıkı fırma ıcınde kolay ama gelın bırde bızler gıbı ıcınde olun. belkı ıcındesınız ama eger ıcındeysenız o zaman objektıf bakmayı deneyın.

achille
28 Şubat 2008, 13:45
dostum oncelıkle cok gecmıs olsun dıyorum,keske sorunlarını 3 gunce belırtmıs olsaydın,bende kardesıme aynı motoru aldırmazdım,eyvah eyvah,cok dusundurucu.bende aynı dusunceyle cıkmıstım japondan ucuz cinden kalıtelı derken hyo aldık.250 gtr

Gökhan
28 Şubat 2008, 13:46
Konuyu global motora bildirdim.Umarım buraya gelir ve bir açıklamada bulunurlar.

yakut36
28 Şubat 2008, 13:48
kardeş çok sinir bozucu bi durum ,bu aralar hyosung un el değiştirmesi S&T kanuni nin devralması dolayısıyla global motorda yaşanan problemlerin tüketiciye yansıması her açıdan epey sinir bozucu bi durum üzülerek söylüyorum benim tahminim yasal süreç oldukça geç işleyecektir yani iade yada değişimden bahsediyorum çünkü davacı olduğun firma nın durumu malum ,ve yukarıdaki maddeden alıntı yapıyorum
...''İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi halinde, kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini, o malın yeni ithalatçısı sunmak zorundadır...'' belki bu madde yasal süreçte önünü tıkayabilir yada sorununun çözümünde gecikme nedeni olabilir ...

herneyse önümüzdeki fuarda kanuni , ''bu ürünün tedarikçisi artık biziz'' sloganını ve reklamını yaptıkdan sonra teknik servisede el atacaktır ve parça bekleyen tamir bekleyen bi çok motor var sırasıyla hepsine gereken desteği verecektir .. yani başka bi deyişle bi süre daha beklemen gerekebilir ...dediğim gibi benimki sadece bi tahmin tabiki sorununun daha erken çözüme ulaşması isterim ... sağlık olsun diyelim... bu arada biz motor ve motorcu kültürünün yapı taşlarıyız ,servisdeki yaşanan sıkıntılar bize patlıyor distributor de yaşanan ticari sıkıntılar yine bize yansıyor güzel ülkemdeki motorcuyu iplemeyen sürücüleri söylememe zaten gerek yok ayrıca gazetelerde motor kazalarını okuyan işte motorcu bununda sonu aynı oldu diye mantalite yürüten belli bi kısım filan vs vs bunların hepsiyle uraşıyoruz .. sanırım bizden sonraki jenerasyon sefasını sürecek ne diyelim biz adamakıllı muamele görmedik bari onlar görsün ..

dısardan kullanıcı olarak goruslerınıze katılıyorum. bırde bızler gıbı ıcerde yapılan hazırlıkları gorsenız hak vereceksınız. ama dedıgınız dedıgımız gıbı bıraz bekleyıp sonucların sıze yanmasını gormenız fıkrıne bende katılıyorum.

aslında bız uygulamanın nasıl olacagı konusuu asagı yukarı bılıyorz bu ortaklıgın nedenlerı nıcınlerınıde ama tabı yazmakta cok dogru degıl.

ek olarakta unutulmamalıkı korelı fırma kuralkana teklıf getırmıstır. 2007 yılı 6 ayında bılgım oldugunda adı gecen markalardan uc japondan bırını secın fıkrımı ıletmıstım. ama goruyorum kı uc japondan bırı secılseydı bu kadar gurultu cıkmazdı sanırım.

exorcist
28 Şubat 2008, 13:50
....................



M.ÖZDEMİR

valla bu ben değilim benimki M.S. ÖZDEMİR

scorp
28 Şubat 2008, 13:54
yaaa kardeşim bunların hepsi aynı allah ne servise nede işini ustaya düşürsün hep işini ya sallarlar ya burnundan fitil fitil getirirlerrr eeeeeeeee ne yapcan burası türkiyeee biz beklemeye alıştıkkk dostum iyi beklemelerrr:(


Valla hepsi aynimi blmem Benim basıma 2 olay geldi

Kawasaki (Z-Moto) parcamı 5 ay sonra getirdi adamlari aradim bide bana Fırça kaydılar, arada en az 10 kere telefonla aradım e 5 ay beklerken can sıkıntısı sarıyo.

Daha once ferco motordan istedigim bi parca 5. hafta gelmisti arayp siz bana 3 hafta dediniz dedim adam 1000 kere ozur diledi, fuarda yanına gittim cay ikram etti.


Motor alırken markasına degil getiren firmaya bakıcam artık...

orcunmavis
28 Şubat 2008, 14:14
bu başlık bi süre önce hfc de açılmıştı
ondan sonra bi gelişme oldumu acaba ?

Gökhan
28 Şubat 2008, 14:21
Valla hepsi aynimi blmem Benim basıma 2 olay geldi

Kawasaki (Z-Moto) parcamı 5 ay sonra getirdi adamlari aradim bide bana Fırça kaydılar, arada en az 10 kere telefonla aradım e 5 ay beklerken can sıkıntısı sarıyo.

Daha once ferco motordan istedigim bi parca 5. hafta gelmisti arayp siz bana 3 hafta dediniz dedim adam 1000 kere ozur diledi, fuarda yanına gittim cay ikram etti.


Motor alırken markasına degil getiren firmaya bakıcam artık...

Ne dersin o günden bugüne z moto'da bir deşiklik olmamışmıdır:pale:

scorp
28 Şubat 2008, 14:34
Ne dersin o günden bugüne z moto'da bir deşiklik olmamışmıdır:pale:

Hayatımda en sevmedigim sey bir firma hakkında insallara şikayette bulunmaktır, orda calısanların hakkını yiyiomus gibi hissediyorum ama tmm parca gec gelmis okey aksilik olmus vs diyelim ( parca yurt dısındada yokmus ordan baska yere siparis gecilmis) de ben telefonla arayınca bi kusura bakmayın desinler yardımcı olmaya calıstıklarını dusunsem, parca gec gelecek diye bi tel acsalar.

Dedigim olay eski degil yeni...

ByPaTr10
28 Şubat 2008, 15:32
Ne dersin o günden bugüne z moto'da bir deşiklik olmamışmıdır:pale:

belkıde olmustur bılemıorum

karmacoma
28 Şubat 2008, 15:41
karmacoma arkadasımız ......................................
para cıkısmamıs espırı olarak kabul ettım.



espiri espiri, sonundaki sırıtan ismayl'dan belli oluyo zati.

ByPaTr10
28 Şubat 2008, 15:56
her konuda mutlaka geyık yapan oluo

karmacoma
28 Şubat 2008, 16:43
ByPaTr10 kardeş, senin yorum mekanizman yaşın gereği yeterince gelişmemiş olabilir,
ELİNT scorp'dan alıntı yapıp Z-moto hakında bir soru soruyo onu üstüne alınıp cvp ver(em)iyon.

ben topic sahibi arkadaşın global motorla ilgili sıkıntısı ile firmanın yetkilisinin röportajındaki beyanın arasındaki tezatlığa dikkat çektim gayet açık anlaşılıyo bu, altında bi espiri yapılmasıda bu konuyu ilgilendiren kimesyi rahatsız etmiyo, sana ne ouyo anlamadım,

geyik ile espiri arasındaki ayrımı yap sonra saçmalamaya çalış tamammı şeker kardeşim,

jönysf
28 Şubat 2008, 16:45
Öncelikle geçmiş olsun. umarım herşey yoluna girer.

ByPaTr10
28 Şubat 2008, 16:58
her konuda mutlaka geyık yapan oluo

ben bunu soyleerken genelleme yapmıstım yarası olan gocunur

tubis
28 Şubat 2008, 17:15
her konuda mutlaka geyık yapan oluo

10 günde hemen buna karar vermiş olan çok enteresan geldi bana.. Ama maalesef siteyi arkadaşlık sitesi sanıp "tanışalım mı ?" diye mesaj gönderenler genelde geyikçi oluyor. Bilmem anlatabildim mi ?

ByPaTr10
28 Şubat 2008, 17:20
anlata bıldın cok guzel gunde sıtede 8 saat gecırdım 10 gunde 80 saat az gelmedı cogu kısıyı tanıdım vede 'Tanısalım mı' yazısınıda belkı aynı sehırde oldugu ıcın ve yardıma ıhtıyacı oldugunda yardım etmesı ıcınde yazmıs olabılır

asm
28 Şubat 2008, 17:32
Herkesin forumlara mesaj yazmaya,vakit ayırmaya imkanı olmayabilir. Hemen önyargılı yaklaşmayalım.


Konu HFC'de de konuşulmuştu. Kolpa bir konu değil. Yatan motoru serviste gören arkadaşlar varmış. (kaldı ki nerede yatıyorsa gidip görülebilir)

Bende Hyosung kullanıyorum ve şu durumda "aman arıza açmasın" diye nasıl üstüne titriyorum motorun...

2 ay ne demek yahu? Ne 2 ayı, 1 ay bile fazla bu iş için!

Avrupa'dan veya dünyanın dört bir yanından bir parça veya parça grubu kaç günde gelir Allah aşkına ?

Atlarla sefere çıktılarda çölleri mi geçemediler sanki?!

Eski firma 10 yıl süre ile parça tedarik etmek zorundaymış yasaya göre

Yasasını yemişim (tabiri affedin), hakkını almak için mahkemeye başvurupta 5 yıl sonra zaman aşımına uğrayıp hakkını mahkemelerde çürütenler var.

Öyle ağır aksak işleyen bir adalet sisteminde "parça tedarik etmiyor" diye açacağınız dava ne güne sonuçlanır bilemiyorum.

İmajını mimajını,ikinci el değerini hakkaten sallamışım şayetki motor kenarda yatacaksa. Umarım yeni dist. firma parça tedarikinde iyi olur.

Gerçi ülkemizde nedense çoğu firmada " abi gümrüğe takıldı" anlayışı var. Demiyorlarki "stok yapıp hazır parayı bitirmeyelim" diye. Sonrada mal gelecekte gelecek!

Kymco'da da yaşadım parça bekleme olayını ( eğri oturup doğru konuşursak)

Her sektörde bu bekleme olayı var malesef (ama 78 gün adamı deli eder!)

ByPaTr10
28 Şubat 2008, 17:40
herkesi deli eder 78 gun beklemek

executioner_35
29 Şubat 2008, 13:14
Saçmalık bir sürü. Satarken konuşmak kolay oluyor tabii arıza yapınca işler değişiyor. Yasal işlem sonucunu dört gözle bekliyorum. İnşallah en kısa zaman da motoruna kavuşursun.

GeCe__
29 Şubat 2008, 13:56
konuyu açanın başka msjını göremedim ama :)

orcunmavis
29 Şubat 2008, 14:16
ben de merakla bekliyorum son gelişmeleri

THE_LANCET
29 Şubat 2008, 16:00
Arkadaşın motoru hatırladığım kadarı ile Hyosung'un (global) fuara tanıtım amaçlı getirttiği özel bir motordu. Üzerinde Kırmızı beyaz boya kullanılmıştı, Kırmızı ana renk olarak seçilmiş ve üzerine beyazla kalın şerit falan vardı sanırım. Gogıldan tarattım ama bulamadım. HFC de resimleri paylaşılmıştı daha önce. (HFC önceki bilgilerini kaybetmeden önceydi)

asfalt meleği
29 Şubat 2008, 16:47
geçmiş olsun burnundan geldi desene.. insan aldığına pişman olduktan sonra hiç bir anlamı yok ki..

__sArSıLmAz__
29 Şubat 2008, 17:09
kardeş bilgilendirdiğin için çok sağol bende cbr 125 repsol ümü satıp hyosung 250 almayı düşünüyodum artık düşünmüyorum

talkie
01 Mart 2008, 13:27
......................silindi.....................

kıllıtarkan
01 Mart 2008, 13:57
öncelikle sizi tebrik etmek istiyorum zaten yapılması gereken herşeyi yapmışsınız adalet gerekli cezayı ve yaptırımı uygulayacatır. Bu memlekette yasaları ve yönetmellikleri takmayan insanlar var ne yazıkkı